Süha Demirtaş 2 Nisan 2012 Paylaş 2 Nisan 2012 Geçen yıl otobanda ışık yandıktan sonra epey gittim. İbre son çizginin de altına inmişti. Tıka basa doldurdum 49 lt aldı... Ne yani şimdi, 6 lt daha mazot mu vardı depoda? ışık yandıktan sonra epey ne kadar gittiniz bilemem ama ben 110km gittim. Ne zaman gidilecek mesafe 0km yazdığın doldursam 51lt alırdı depo. Şimdi ise 0km yazdıktan sonra 30km kadar daha gittim 53lt aldı. Evet normal şartlarda 53 rezervi normal şartlara girmiyor. aşağıda verdiğim resmi bu bilgileri yazana gönderin açıklamasını bize yapsınlar Yorum bağlantısı
Serdal Soysal 2 Nisan 2012 Paylaş 2 Nisan 2012 (düzenlendi) aşağıda verdiğim resmi bu bilgileri yazana gönderin açıklamasını bize yapsınlar Süha senin vermiş olduğun bilgi benzinli arabalar için biz şu an dizeller için bahsediyoruz yazanlara vermeye gerek yok 2 Nisan 2012 tarihinde Serdal Soysal tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 2 Nisan 2012 Paylaş 2 Nisan 2012 ekliyorum her ikisinide Dediğim gibi biri bize açıklasın nasıl 53lt imiş Yorum bağlantısı
Serdal Soysal 2 Nisan 2012 Paylaş 2 Nisan 2012 Doğru benzinli motor 55 LT iken Dizel neden 53LT kapasiteye sahip açıklama istiyoruz sayın yetkililer. duyun sesimizi. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 2 Nisan 2012 Paylaş 2 Nisan 2012 Sühanın depoya, yakıt yerine 3-4 litre hava koymuşlar olay bu 1 Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 2 Nisan 2012 Paylaş 2 Nisan 2012 Doğru benzinli motor 55 LT iken Dizel neden 53LT kapasiteye sahip açıklama istiyoruz sayın yetkililer. duyun sesimizi. Kullanılabilinir 53lt deseler daha mantıklı olur. Kapasitesi daha büyük Sühanın depoya, yakıt yerine 3-4 litre hava koymuşlar olay bu Benim araba yazılımlı ya deposuda büyüktür 1 Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 2 Nisan 2012 Paylaş 2 Nisan 2012 Bikaç kez ışık yandıktan 10-20 km sonra yakıt taşana kadar doldurttum, 48-49 lt den fazla almadı.. 53 lt kapasite bence doğru Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 2 Nisan 2012 Paylaş 2 Nisan 2012 (düzenlendi) Arkadaslar herkese merhaba ben aranıza yenı katıldım.Aracımı alalı bır ay oldu yakıt tuketımı hakkında konuyu gorunce dayanamadım Ben suan Nıksarda ogretmenlık yapıyorum burası kucuk bır ılce ev okul arası 2 km ve bunun yarısı abartısız soyleyım dımdık rampa %60 eğimlidir.Yakıt ortalamam epey yuksektı 10.5 lıtreyı gordum.Gectıgımız hafta ankaraya gıtttım ve uzun yolda olcum yaptım 430 km ortalama hız 84 den asagı ınmedı yakıt ortalaması 3.4 lt yolda 7 kez kırmızı ısıga takıldım ve amasya sehır merkezınden gecerken 3-4 km yı 1.vıtesde gectım trafık cok sıkısıktı.ortalama bır dere daha asagı ınebılırdı galıba.Unutmadan soyleyım olcumlerde tek basımaydım ve 3 bavul vardı.Klıma kapalı.ınanılmaz bır sabır gerektıyor bu degerlerı tutturmak arabadan zevk alamıyorsunuz aksıne ezıyete donusuyor sabıt 90 la gıtmek.Bu Degerler ıyı mı daha asagısı yakalanıyor mu.Yol bılgısayarının hesaplarına gore yol daha uzun olsa bır depo ıle 1400 km yı gorurdum dıye dusunuyorum. birincisi ölçüm yönteminizi sorgulamamız gerekiyor. bu yol bilg. değerimi yoksa depoyu doldurup ona göre mi hesap ettiniz. yol bilg. değeri ise o yanıltıcı olabilir.ikisi arasında bazen büyük fark olabiliyor. tam full yapın(pompa atınca daha koydurmayın) tüm değerleri sıfırlayın. yolunuzu yapın ve aynı şekilde yine pompa atana kadar doldurun öyle bakın bakalım. ikincisi ise tek yönlü ölçüm olmaz. birde gittiğiniz yerden geri dönerek (aynı yoldan) ölçün bakalım, sonrada ortalamasını alın. gittiğiniz yol iniş ağırlıklı olabilir, yanıltır. ben az yaktığımı sanıyordum ama sizin değer müthiş ötesi...benim araç 2011, katalog değeri 3.8 iken 4 litre ancak yakalıyorum. sizin araç 2006, katalog değeri kaç ki 3.4 yakaladınız merak ettim doğrusu. Arkadaslar herkese merhaba ben aranıza yenı katıldım.Aracımı alalı bır ay oldu yakıt tuketımı hakkında konuyu gorunce dayanamadım Ben suan Nıksarda ogretmenlık yapıyorum burası kucuk bır ılce ev okul arası 2 km ve bunun yarısı abartısız soyleyım dımdık rampa %60 eğimlidir.Yakıt ortalamam epey yuksektı 10.5 lıtreyı gordum.Gectıgımız hafta ankaraya gıtttım ve uzun yolda olcum yaptım 430 km ortalama hız 84 den asagı ınmedı yakıt ortalaması 3.4 lt yolda 7 kez kırmızı ısıga takıldım ve amasya sehır merkezınden gecerken 3-4 km yı 1.vıtesde gectım trafık cok sıkısıktı.ortalama bır dere daha asagı ınebılırdı galıba.Unutmadan soyleyım olcumlerde tek basımaydım ve 3 bavul vardı.Klıma kapalı.ınanılmaz bır sabır gerektıyor bu degerlerı tutturmak arabadan zevk alamıyorsunuz aksıne ezıyete donusuyor sabıt 90 la gıtmek.Bu Degerler ıyı mı daha asagısı yakalanıyor mu.Yol bılgısayarının hesaplarına gore yol daha uzun olsa bır depo ıle 1400 km yı gorurdum dıye dusunuyorum. birincisi ölçüm yönteminizi sorgulamamız gerekiyor. bu yol bilg. değerimi yoksa depoyu doldurup ona göre mi hesap ettiniz. yol bilg. değeri ise o yanıltıcı olabilir.ikisi arasında bazen büyük fark olabiliyor. tam full yapın(pompa atınca daha koydurmayın) tüm değerleri sıfırlayın. yolunuzu yapın ve aynı şekilde yine pompa atana kadar doldurun öyle bakın bakalım. ikincisi ise tek yönlü ölçüm olmaz. birde gittiğiniz yerden geri dönerek (aynı yoldan) ölçün bakalım, sonrada ortalamasını alın. gittiğiniz yol iniş ağırlıklı olabilir, yanıltır. ben az yaktığımı sanıyordum ama sizin değer müthiş ötesi...benim araç 2011, katalog değeri 3.8 iken 4 litre ancak yakalıyorum. sizin araç 2006, katalog değeri kaç ki 3.4 yakaladınız merak ettim doğrusu. birde bundan azını istiyorsunuz. bundan azı arkadan esen 70-80 km lik rüzgarla ancak olur. 2 Nisan 2012 tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Osman Dabanlı 2 Nisan 2012 Paylaş 2 Nisan 2012 Vay arkadaş değerlere bak yaa 3.4 - 4.0 - 4.5 - 5.0 ... Vallahi okudukça moralim bozuluyor. Havalar 15 derece civarına yükseldi benimki hala 7.4 yakmaya devam ediyor. 1 Yorum bağlantısı
Serdal Soysal 2 Nisan 2012 Paylaş 2 Nisan 2012 Vay arkadaş değerlere bak yaa 3.4 - 4.0 - 4.5 - 5.0 ... Vallahi okudukça moralim bozuluyor. Havalar 15 derece civarına yükseldi benimki hala 7.4 yakmaya devam ediyor. Bu değerler şehir dışı değerler olsa gerek, bende şehir içinde 7lt/100km den aşağı göremedim. Şu an 450km de 7,5lt/100km gösteriyor. 2 Yorum bağlantısı
Osman Dabanlı 2 Nisan 2012 Paylaş 2 Nisan 2012 Oh be biraz moralim düzeldi Demek ki yalnız değilim. Depoda kalan mazot ne kadar sizin şu an? Benim yarısını biraz geçti. Yb ye göre toplamda 720 km yol gidebilirmişim ama ben depoyu fulleyim deniyorum şimdi. Yorum bağlantısı
Serdal Soysal 2 Nisan 2012 Paylaş 2 Nisan 2012 Çeyrege yaklaşmak üzere, kalan mesafe ise 257km olarak gösteriyor. Yorum bağlantısı
Osman Dabanlı 2 Nisan 2012 Paylaş 2 Nisan 2012 O zaman bir depo ile ortalama 700-800 arası gidiyor. Tabi bu şehir içi değeri. Bu değerlerin arasına birazcık şehir dışı katarsak sanırım 6 'lı rakamları görürüz Gerçi Ruhan Beyi geçebileceğimizi hiç sanmıyorum. Ruhan Bey araç kullanırken nasıl kullanıyorsunuz? Hangi devirde vites geçişleri yapıyorsunuz? Bize biraz sırlarınızdan bahseder misiniz? 1 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 2 Nisan 2012 Paylaş 2 Nisan 2012 arkadaşlar moralinizi bozmayın...her tüketim kendi şartlarında normal olabilir. birinin ki 6 litredir fazladır. öbürü 7 yakar azdır. 6 litre yakan dur-kalk trafiğindedir sürekli, soğuk motordur azdır, 7 litre yakanın içinde az miktarda olsa otoban kullanımı vardır, bir marş basmaya 50 km yapıyordur hep sıcak motor, bu da fazla biledir. yani şartların, etkenlerin çok farklı olduğu bir konu bu...sıcak motorda olsa çok dik rampalarda kullanan birisinin 8-9 görmesi bile doğal olabilir. Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 2 Nisan 2012 Paylaş 2 Nisan 2012 O zaman bir depo ile ortalama 700-800 arası gidiyor. Tabi bu şehir içi değeri. Bu değerlerin arasına birazcık şehir dışı katarsak sanırım 6 'lı rakamları görürüz Gerçi Ruhan Beyi geçebileceğimizi hiç sanmıyorum. Ruhan Bey araç kullanırken nasıl kullanıyorsunuz? Hangi devirde vites geçişleri yapıyorsunuz? Bize biraz sırlarınızdan bahseder misiniz? gayet basit, ilk önce sabır...gaz basmadan gidebiliyorsam (viteste veya boşta) gidebildiğim kadar sabırla giderim. rampa aşağı cut-off u sonuna kadar kullanırım. soğuk motor 2000 devir sıcak motor 2250 de vites değiştiririm. en önemlisi yola çıkınca bir an önce çıkabileceğim en üst vitese çıkıp orada sabit hızda en uzun süre giderim. sabit hızda 1800-2000 deviri geçmem. önümdeki ışıklara göre hızımı ayarlar, ışıklar yeşile döndüğünde orada olacak şekilde kullanırım ki yeniden 1.vitese takıp mazot yakmayayım.(tabi her zaman yemiyor ) dip gaz yapmam. frene bastığınız kadar gaza basmak zorunda kalacağınız için, freni az kullanmaya çalışırım. ısıtmak için beklemem 30 sn. yeterlidir. araç yolda sıkıştırmadan ısıtılır.saygılar. Yorum bağlantısı
Osman Dabanlı 2 Nisan 2012 Paylaş 2 Nisan 2012 Aslında benim moralim kolay bozulmaz ama her geçen gün artan mazot fiyatları ve aldığım memur maaşını düşününce moralim yerlerde geziyor resmen. Hergün işe arabasıyla gidip gelen biri olarak haliyle yakıt konusunda biraz hassasiyet gösteriyorum. Ruhan bey anlamadığım nokta şu soğuk motor mu az yakar, sıcak motor mu? cut-off ne demek? Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 2 Nisan 2012 Paylaş 2 Nisan 2012 Aslında benim moralim kolay bozulmaz ama her geçen gün artan mazot fiyatları ve aldığım memur maaşını düşününce moralim yerlerde geziyor resmen. Hergün işe arabasıyla gidip gelen biri olarak haliyle yakıt konusunda biraz hassasiyet gösteriyorum. Ruhan bey anlamadığım nokta şu soğuk motor mu az yakar, sıcak motor mu? cut-off ne demek? soğuk motor çok yakar. onun için motor soğukken yüksek devirlere çıkmayın. misal soğuk motor 1800 devirde 4,5 yakarsanız, sıcak motor 3,2 yakarsınız. deviri yükselttiğiniz oranda da çok yakarsınız. cut-off ise araç viteste iken ayağınızı gazdan çekince yakıt pompasının yakıt püskürtmeyi kesmesidir. yani viteste iken araç en az 1250-1500 devir civarında kendi halinde akıyorsa yakıt harcamadan gider. Yorum bağlantısı
Osman Dabanlı 2 Nisan 2012 Paylaş 2 Nisan 2012 İşte ölümcül noktayı şimdi anladım. Ben sabahları işe giderken dik bir yokuştan iniyorum. Sonra akşam o yokuşu çıkıyorum. Yokuşu inerken çok dik olduğu için 2. viteste motor frenini kullanarak iniyorum. Gerçi araba çok bağırıyor ama frenden ayağımı çekemiyorum zaten Motor soğukken buradan iniyorum. Akşam ise motor sıcakken yine 2. viteste bu yokuşu çıkıyorum. Bu yokuşta ne yapmamı önerirsiniz? Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 2 Nisan 2012 Paylaş 2 Nisan 2012 İşte ölümcül noktayı şimdi anladım. Ben sabahları işe giderken dik bir yokuştan iniyorum. Sonra akşam o yokuşu çıkıyorum. Yokuşu inerken çok dik olduğu için 2. viteste motor frenini kullanarak iniyorum. Gerçi araba çok bağırıyor ama frenden ayağımı çekemiyorum zaten Motor soğukken buradan iniyorum. Akşam ise motor sıcakken yine 2. viteste bu yokuşu çıkıyorum. Bu yokuşta ne yapmamı önerirsiniz? yokuşu inerken çıktığınız vitesle inin. ama 2 ile inerken bile çok hızlanıyorsanız 1 le inin(yokuş çok uzun değilse) tabi bu sürede araç ısınmaz çünkü yanma olmayacak. akşamda çıkarken yine 2 ile iyidir. ama devir mümkünse max. tork devri (1800) olsun. yokuşlara yapacak pek bir şey yok. bende 2.vites 1800 devirde düz yolda 3-4 arası yakarken, bir yokuşa sardığımda 11 litre ile 25 litre arası yakıyorum. ordu lu hemşehrilerim iyi bilir, boztepeye çıkarken resmen 25 litreden aşağı düşmüyor Yorum bağlantısı
Osman Dabanlı 2 Nisan 2012 Paylaş 2 Nisan 2012 1800 devirde o dik yokuşu çıkmam çok zor genelde 2 ile yavaş yavaş 2000 devirde çıkıyorum mecburen Yorum bağlantısı
Naim İnan 3 Nisan 2012 Paylaş 3 Nisan 2012 Arkadaslar ankara niksar arası yakalanmış değerdir 3,4 oda son anda oldu son 5 km once 3,3 gosterıyordu.Hatta mumkun oldugu kadar vıdeosunu cektım ama nasıl paylasacagımı bılmıyorum.Bır abım bırde donus olcmek gerekıyor demıs ama bence yanılıyor.Nedenı ben tek yonlu olcum yaptım ve o degerlerı soyluyorum.Sonucta baska bır guzergahda ölc bakalım denebılır.Yolun ınıs olma olasılıgı daha fazla daha az dıyemıyorum cunku barız rampalar yok hafıf megıllı yollar var.Yolu bılen bır arkadasım varsa oda soyleyebılır.Degerler bır kademe daha asagı ınermıydı ? Belkı amasya merkezde trafıge takılmasaydım olabılırdı.Bırde sunu kesfettım.Aracın gıttıgı km 2 artarken kalan menzıl 1 km azalıyor depo ilk ceyregı gectıgınde kalan mesafe 727 km gozukuyordu.Nasıl yapılacagını soylersenız vıdeolarını gostereyım daha net yorumlar yapılabılır. Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 4 Nisan 2012 Paylaş 4 Nisan 2012 Arkadaslar ankara niksar arası yakalanmış değerdir 3,4 oda son anda oldu son 5 km once 3,3 gosterıyordu.Hatta mumkun oldugu kadar vıdeosunu cektım ama nasıl paylasacagımı bılmıyorum.Bır abım bırde donus olcmek gerekıyor demıs ama bence yanılıyor.Nedenı ben tek yonlu olcum yaptım ve o degerlerı soyluyorum.Sonucta baska bır guzergahda ölc bakalım denebılır.Yolun ınıs olma olasılıgı daha fazla daha az dıyemıyorum cunku barız rampalar yok hafıf megıllı yollar var.Yolu bılen bır arkadasım varsa oda soyleyebılır.Degerler bır kademe daha asagı ınermıydı ? Belkı amasya merkezde trafıge takılmasaydım olabılırdı.Bırde sunu kesfettım.Aracın gıttıgı km 2 artarken kalan menzıl 1 km azalıyor depo ilk ceyregı gectıgınde kalan mesafe 727 km gozukuyordu.Nasıl yapılacagını soylersenız vıdeolarını gostereyım daha net yorumlar yapılabılır. hocam şimdi şöyle, forumda da araştırırsanız bu konuda bir konsensus vardır. tek yönlü ölçümler yanıltıcı olabilir. misal, A noktasından B noktasına giderken 4 yakarsınız, B noktasından A noktasına giderken 5 yakarsınız. şimdi bu araba ne yakıyor 4 mü, 5 mi ? ortalamasını alırsınız. ben samsundan(rakım=4), ankaraya(rakım=900)giderken 18 litre, dönerken 16 litre mazot yakıyorum. ankaraya giderken 900 metreye yavaş yavaş tırmanıyorum, dönüştede yavaş yavaş iniyorum. tabiki iniş ağırlıklı yolda az yakar. ama bu aldatıcıdır. bu konuda hep aynı örneği veriyorum. geçen gün samsundan orduya gittim. orduya girdiğimde 4 litre idi, devam edip boztepeye çıktım.(10 km) bilenler bilir, bazen 2.vites bile yetmiyor. zirveye vardığımda yol bilg. değerlerini sıfırladım. tepeden inerek başladım yola...10 km iniş var. orduya indiğimde tüketim sıfırdı. şimdi benim aracım sıfır mı yakıyor? devam ettim samsuna doğru, ortalama tüketim yavaş yavaş artmaya başladı. samsuna vardığımda 3 e çok yakındı. şimdi benim araç 3 mü yaktı? yolun tam düz olduğundan emin değilsek, yaktığımız değer yanıltır. birde size bir soru sormuştum. bu yaktığınız değer yol bilg. değeri mi? yoksa yakıt alıp ölçtüğünüz değer mi? nedenini de söyledim. yol bilg. çoğu zaman az gösterir. yakıt alıp hesap yapmak gerçeği gösterir bize...yol bilg. değeri, gerçeğin 0,5 litre ile 1 litre altını gösteren araçlar var. ölçüm ya düz yolda yapılır yada gidiş gelişin ortalaması alınır ki yokuş faktörünün etkisi yanıltmasın...ama mutlaka yakıt alıp hesaplamadan gerçek ortaya çıkmaz. deneyin ve paylaşın bizimle, o zaman daha sağlıklı yorum yaparız. aksi halde herkesin yazdığı değeri, nasıl bir yolda yakaladığı ve yol bilg. değeri olup olmadığı gibi değişken faktörlerin olduğu bir hesap, sağlıklı değildir. kolay gelsin 1 Yorum bağlantısı
Naim İnan 4 Nisan 2012 Paylaş 4 Nisan 2012 Dönüş ölçümümü yapmak için okulların kapanmasını beklıyecegım artık. Bır daha o sabırla gıdebılırmıyım o kadar yolu oda suphelı cunku gercekten sırf en az ne kadar yakabılır dıye kullandım ve normalden 1 saat gec ulastım. Depoyu doldurma konusunda ıse doldurmadım cunku yol bılgısayrı kalan mesafe olarak halende 433 km gosterıyor.Bıtmeye yakın doldurcam en azından suan kı durumda 1000 km yı gececek gozukuyor sehır ıcı değil hatta mahalle ıcı kullanımda bıle.Insallah donus yolunda da bu degerlerı yakalarım. Yorum bağlantısı
Recommended Posts