Volkan Par 5 Mart 2012 Paylaş 5 Mart 2012 Bucadan balçovaya ve alsancağa nereden gidiyorsunuz? şirinyer yeşildere alsancak güzelbahçe inciraltı ordan cevre yolundan bucaya... ama 7.2 çok geldi sanki bana arkadaslar 6 ile 6,5 deyince şaşırdım açıkcası.. Yorum bağlantısı
Misafir 5 Mart 2012 Paylaş 5 Mart 2012 şirinyer yeşildere alsancak güzelbahçe inciraltı ordan cevre yolundan bucaya... ama 7.2 çok geldi sanki bana arkadaslar 6 ile 6,5 deyince şaşırdım açıkcası.. İzmir ile istanbulu kıyaslar isek trafiğini göz önüne alın,biraz fazla gibi ama çokda değil. Yorum bağlantısı
Ali Eren 5 Mart 2012 Paylaş 5 Mart 2012 Geçen ay başında depoyu fulledim ve tüm göstergeleri sıfırladım, şu anda şehir içinde 90 - 100 Km süratle ortalama 7,6 ile 7,9 arası gidip geliyor. Nasıl dersiniz, yorum alabilirmiyim ?.. Araç 2006 Focus ghia Tdci 109 Hp. Serhan abi senin değerler bana biraz fazla gibi geldi. Geçen hafta Mersinde iken bi 50 km. falan deneme şansım oldu. ortalama 6 - 6,5 arası değişiyordu benim, giderken 1. çevreyolu gelirken 2, çevre yolu. Yorum bağlantısı
Akif Özkan 5 Mart 2012 Paylaş 5 Mart 2012 şirinyer yeşildere alsancak güzelbahçe inciraltı ordan cevre yolundan bucaya... ama 7.2 çok geldi sanki bana arkadaslar 6 ile 6,5 deyince şaşırdım açıkcası.. şirinyer yeşildere alsancak güzelbahçe inciraltı ordan cevre yolundan bucaya... ama 7.2 çok geldi sanki bana arkadaslar 6 ile 6,5 deyince şaşırdım açıkcası.. Şirinyer ve alsancak bitiryor zaten olayı.Şehiriçinden çıkınca hızınızı korumadığınızı varsayarsak tüketim çok normal. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 5 Mart 2012 Paylaş 5 Mart 2012 bence yüksek. Daha sakin kullanmanız lazım. Yorum bağlantısı
Bilgihan Ömür 5 Mart 2012 Paylaş 5 Mart 2012 (düzenlendi) İstanbul şehir içi %70, şehir dışı %30 kullanım ortalaması ile yaklaşık 6.0 - 6.8 litre arası gidip geliyor. Ayrıca Benim aracımda gerçek depo testi ile yol bilgisayarı bire bir tutuyor, geçen hafta test yaptım. Devir aralığım 2000 - 3500 arası. 5 Mart 2012 tarihinde Bilgihan Ömür tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 5 Mart 2012 Paylaş 5 Mart 2012 Dizel için fazla gibi, ben benzinli sandım. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 5 Mart 2012 Paylaş 5 Mart 2012 Volkan bey ayda kaç depo harcıyorsunuz? Güzergah yaklaşık kaç km bir binişte? Yorum bağlantısı
Volkan Par 5 Mart 2012 Paylaş 5 Mart 2012 mehmet abi depoyu çeyrek depodan aşağıya hiç indirmedim 1 yıldır.. yani 4/3ü hep dolu .. ara ara 25 50 tl arası devamlı alıyorum oyle bi takıntım var.. her binişte güzergahımda ortalama 15 ile 30 km arası.. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 5 Mart 2012 Paylaş 5 Mart 2012 mehmet abi depoyu çeyrek depodan aşağıya hiç indirmedim 1 yıldır.. yani 4/3ü hep dolu .. ara ara 25 50 tl arası devamlı alıyorum oyle bi takıntım var.. her binişte güzergahımda ortalama 15 ile 30 km arası.. 3/4 mü demek istediniz:) yine de 20 km güzergah için bence fazla. Frene çok basıyor olabilirsiniz. Yorum bağlantısı
Volkan Par 5 Mart 2012 Paylaş 5 Mart 2012 pardn abi 3/4 olcaktı peki ne önerirsin devir aralığı yada carbon clean yaptırmam gerekir mi araç daha 7800km'de ona gerek yok gibi geliyor ama dizel araç ilk defa kullanıyoruz pek bi fikrim yok...? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 5 Mart 2012 Paylaş 5 Mart 2012 (düzenlendi) İzmir'e geldiğimde bir deneyeyim YA da başka bir arkadaş denesin kendininki ile karşılaştırsın. Başka çaresi yok. Yol bilgisayarın var değil mi? Sıfırlanabiliyor yani. Birşey yapacak kadar veri yok elinde. Çeşmeye git gel 110 ile sonra yaz ortalamanı. Bu şekilde ters sesler gelmediği sürece kullanmaya devam. 5 Mart 2012 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Serhan Gürbüzol 5 Mart 2012 Paylaş 5 Mart 2012 Serhan abi senin değerler bana biraz fazla gibi geldi. Geçen hafta Mersinde iken bi 50 km. falan deneme şansım oldu. ortalama 6 - 6,5 arası değişiyordu benim, giderken 1. çevreyolu gelirken 2, çevre yolu. Ali hocam, dediğim gibi en son fullediğimden önce bende de değerler her depoyu fullediğimde sıfırlama yapmadan 6,3 ile 6,5 arası idi, o günden beri hiç şehirler arası çıkmadım ondanmı acaba diyorum?. Arkadaşların yorumlarına bakıyorum da hiç kimse yakıt fullediğinde kilometre ve sarfiyat değerlerini sıfırlamıyor, acaba onlarda sıfırlasa böylemi olacak çünkü sıfırladıktan sonra sarfiyat 99,5'lerden bu seviyeye geldi ki 250 km kullanmışım yani. Bir yorumlara bakalım olmazsa bir enjektör temizliği yaptıracaz...... 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Erdoğan 5 Mart 2012 Paylaş 5 Mart 2012 bir süreden beri test ettim: 1- 70 km ile 4.vites sabit giderken düz yolda anlık tüketim 3,2 civarında gezerken, 90 km ile 5.vites 3,8 civarında geziyor. bu normal mi? 90 la daha az yakması gerekmiyor mu? acaba sürat arttığı için rüzgar direnci mi fazla yaktırıyor? 2- birde 90 la giderken aslında 85 le gidiyoruz, çünkü km saati 5 km fazla gösteriyor. (bunu gps ten ve gauge testteki dijital göstergeden tespit ettim). şimdi km saati 90 gösterirken 95 e göre daha az yakıyor. yani gerçek hız olarak 85 le gitmek 90 a göre daha mı tasarruflu? Düz bir yolda 4. viteste 60 km. hızla 70 km. den biraz daha az yakabileceğini düşünüyorum.Arabamın yol bilgisayarı olmadığı için emin değilim ama aynı yolda deneyip aktarırsanız sevinirim. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 5 Mart 2012 Paylaş 5 Mart 2012 Bence araç 4. viteste 70-80 km/s hızlarda giderken olması gereken tork değerini yakalıyordur, bu nedenle daha ekonomiktir. 5 viteste aynı hızlarda gerekli devir ve tork sağlanamadığı düşüncesindeyim(bayılma dediğimiz hadise nispeten oluşuyordur) Yorum bağlantısı
Misafir 5 Mart 2012 Paylaş 5 Mart 2012 (düzenlendi) pardn abi 3/4 olcaktı peki ne önerirsin devir aralığı yada carbon clean yaptırmam gerekir mi araç daha 7800km'de ona gerek yok gibi geliyor ama dizel araç ilk defa kullanıyoruz pek bi fikrim yok...? Bence bunları şimdilik düşünme o zaman,arabanın km side düşükmüş,bir 10,000 i devir ondan sonra tekrar kontrollerini yaparsın. 5 Mart 2012 tarihinde Hakan Erken tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 5 Mart 2012 Paylaş 5 Mart 2012 Düz bir yolda 4. viteste 60 km. hızla 70 km. den biraz daha az yakabileceğini düşünüyorum.Arabamın yol bilgisayarı olmadığı için emin değilim ama aynı yolda deneyip aktarırsanız sevinirim. Bence araç 4. viteste 70-80 km/s hızlarda giderken olması gereken tork değerini yakalıyordur, bu nedenle daha ekonomiktir. 5 viteste aynı hızlarda gerekli devir ve tork sağlanamadığı düşüncesindeyim(bayılma dediğimiz hadise nispeten oluşuyordur) onuda denedim...sonuç: 4.vites düz yol 60 la gitmek, 70 le gitmekten daha az yakıyor. Yorum bağlantısı
Ali Eren 5 Mart 2012 Paylaş 5 Mart 2012 pardn abi 3/4 olcaktı peki ne önerirsin devir aralığı yada carbon clean yaptırmam gerekir mi araç daha 7800km'de ona gerek yok gibi geliyor ama dizel araç ilk defa kullanıyoruz pek bi fikrim yok...? 7800 km'de carbon clean ihtiyacı olmaz diye düşünüyorum. Vites değişimlerini hangi devirlerde yapıyorsun Volkan. Ali hocam, dediğim gibi en son fullediğimden önce bende de değerler her depoyu fullediğimde sıfırlama yapmadan 6,3 ile 6,5 arası idi, o günden beri hiç şehirler arası çıkmadım ondanmı acaba diyorum?. Arkadaşların yorumlarına bakıyorum da hiç kimse yakıt fullediğinde kilometre ve sarfiyat değerlerini sıfırlamıyor, acaba onlarda sıfırlasa böylemi olacak çünkü sıfırladıktan sonra sarfiyat 99,5'lerden bu seviyeye geldi ki 250 km kullanmışım yani. Bir yorumlara bakalım olmazsa bir enjektör temizliği yaptıracaz...... Serhan abi, makyajlı kasalarda (2008 sonrası) hem anlık yakıt tüketimi hem de ortalama yakıt tüketimi görünüyor yol bilgisayarında. Ben ortalama yakıt tüketim değerini sıfırladığımda 100 m gibi falan gittikten sonra sonra ilk değeri hesaplıyor. Bu da genelde 6,5 lt civarı oluyor. Tabi hava, yol, hız ve trafik durumuna göre bazen artıyor ama çoğu zaman 6 lt'ye falan düşüyor. Bahsettiğin gibi 99,5 lt gibi rakamları ben görmüyorum yol bilgisayarında. Ancak dediğim gibi 2008 öncesi ve sonrası yol bilg. birbirinden farklı. 2006-2008 model arası dizel focus sahibi arkadaşlar daha iyi yorum yapacaklardır. 1 Yorum bağlantısı
Ali Eren 5 Mart 2012 Paylaş 5 Mart 2012 Geçen hafta K.Maraş-Mersin arası 280 km'lik yolda 90 km hız ortalaması yol bilgisayarında 4,2 lt/100km ortalamasını yakaladım. Araç normal yüklü, ön lastikler kışlık, hava yağmurlu ve rüzgarlı. Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 5 Mart 2012 Paylaş 5 Mart 2012 Geçen hafta K.Maraş-Mersin arası 280 km'lik yolda 90 km hız ortalaması yol bilgisayarında 4,2 lt/100km ortalamasını yakaladım. Araç normal yüklü, ön lastikler kışlık, hava yağmurlu ve rüzgarlı. Ali hocam, hep 90 la mı gittiniz? yoksa yol bilg. ortalaması mı 90 km? Yorum bağlantısı
Ali Eren 5 Mart 2012 Paylaş 5 Mart 2012 Ali hocam, hep 90 la mı gittiniz? yoksa yol bilg. ortalaması mı 90 km? Ruhan hocam, yol bilgisayarı ortalaması 90. 1 Yorum bağlantısı
Berker Çelik 5 Mart 2012 Paylaş 5 Mart 2012 Belki sizlere garip gelicek ancak sattığımız 2006 Focusumuz ile uzun yolda 4-4,2 lt/100 km geçtiğimiz olmamıştır. Keza Ankara'da da Yenimahalle-Sincan arası 5,5-5,3lt/100 km tüketmekteydi... İşte bugün sattığımız 2006 Focus'tan bir İzmir gezisi, yolda 99km/h Cruize Control ayarlı, klima hep açık - 4 Kişi Bagaj Ağzına kadar dolu ; http://www.dailymotion.com/video/xersxs_ford-focus-tdci-ekonomi-dersi-veri_auto 1 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 5 Mart 2012 Paylaş 5 Mart 2012 (düzenlendi) imzadaki aracımın viteslerini soğuk motor 1900(vites lambası yandığında) sıcak motor 2250 devirde değiştiriyorum. kurum için ayda 3-5 kere 1 km olarak 2500-3000 devirde değiştiririm. aracım 1800 devirde max. torkunu verir(240 Nm). bu devirden sonra ürettiğim tork düşer yakıt artmaya başlar. bundan sonrası performanslı kullanımdır. sabit seyir devri 1800 ün üstüne çıkıncada çok yakar. 1.6 tdci 109 ps motor düşük devirde yüksek performans elde eder. dahada fazlasını elde etmek istiyorsanız, devri yükseltirsiniz, devir 1800 ü geçtikçe beygir artar ama tork düşmeye başlar ve buda para demektir. burada tercihler ve zevkler devreye giriyor. zevk mi? para mı? ayrıca yukarıdaki karakterde kullanımda yakıt tüketimim, ş.içi: soğuk havada(-2....+2) 5,4 litre, ılık havada(+3....+8) 5 litre oluyor. 15 derece civarında ise 5 litreninde altına iniyor. ama o 2000-3500 devir aralıklarını kullansaydım, bu değerlere yaklaşamazdım bile...(ayrıca her depo full yaptığımda tüm sayaçları sıfırlarım) 5 Mart 2012 tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ahmet Erdoğan 5 Mart 2012 Paylaş 5 Mart 2012 Resmi yakıt tüketimi rakamları nasıl elde ediliyor? Resmi yakıt tüketimi testlerinin amacı müşterilere farklı modellerin standart testlerdeki yakıt tüketimi hakkında karşılaştırmalı bilgi sunmak. Gerçek hayattaki çok değişken koşullar nedeniyle kuralları sıkı sıkıya belirlenmiş ve karşılaştırılabilir bir test yapılması gerekiyor. Şu anda Avrupa'da AB'nin 80/1268/AET (en son 2004/3/EC ile değiştirildi) direktifine göre yakıt tüketimi testleri yapılıyor. Uluslararası alanda kabul gören bu testler önceki testlere göre gerçek koşullardaki yakıt tüketimini daha doğru gösteriyor. Testte kullanılacak araçların en az 3000 km kullanılmış olması gerekiyor. Test iki bölümden oluşuyor; şehir içi ve şehir dışı. Şehir içi testi Bu test bir laboratuarda 20°C ila 30°C sıcaklıkta döner bir yol üzerinde motor soğuk olarak başlanarak yapılır. Bu testte çeşitli hızlanmalar, sabit hızda gidişler, yavaşlamalar ve boşta çalışmalar bulunuyor. En yüksek hız 50 km/s, ortalama hız 19 km/s ve geçilen mesafe de 4 kilometredir. Aşağıdaki grafikteki birinci bölüm bu testi gösteriyor. Testin bu bölümü şehir içinde sürekli dur kalk trafiğini yansıtıyor. Şehir dışı testi Bu test şehir içi testinin hemen ardından yapılır ve aşağı yukarı yarısı sabit hızda gidişten ve geri kalanı da hızlanma, yavaşlama ve biraz boşta çalışmadan oluşur. En yüksek hız 120 km/s, ortalama hız 63 km/s ve geçilen mesafe de 7 kilometredir. Bu test de aşağıdaki grafiğin sağ tarafında gösteriliyor. Ortalama yakıt tüketimi rakamı Ortalama yakıt tüketimi şehir içi ve şehir dışı rakamlarının bileşimidir. Bu nedenle, her iki testin her bölümde geçilen mesafeye göre ağırlıklı olarak alınmış ortalamasıdır. Yukarıdaki sebeplerden ötürü düz bir yolda resmi verilerden daha az yakmamız normal... Yorum bağlantısı
Recommended Posts