Ali Eren 8 Eylül 2011 Paylaş 8 Eylül 2011 Her aracın bir tog ve hp değeri vardır.Bunu aracı almadan önce dikkatlice inceleme gerekir.Focus-citroen-peugeaot larda kullanılan Tdci motorlarda Fabrika verisi olarak 4000 devirde 109 hp 1750 devirde 240 nm torg yazar.Bunları okuyup anlamak içinde usta olmaya gerek yoktur.Nedir bunların anlamı diye basitçe izah etmek gerekirse:Torg-araç devirlendikçe OPTİMUM vites değiştirme zamanını söyler bize.Yani bizim focuslarda 1750 devirde(araç boş + şöför + düz ve rüzgarsız yolda)vites değiştrebilirsiniz demektir.Bunu yapmak şartmıdır tabiiki hayır o sizin keyfinize kalmış.isteyen 1500 de isteyen 4000 de vites değiştirir.Bu motor 1500 dede çok rahat devirlenebiliyor.Ama araç dolu hele yokuşta iseniz zaten bunu yapamamzsınız.O zaman aracın nerde ne istediğini şöförün hissetmesi lazım ki zaten araba size bunu hissettirir.iyi şöför olmak ile usta olmayı ayırd etmek lazım.İyi usta olanın iyi araba kullanmasını bilmesi gerekmiyor.Dünyadaki F1 ve rally şöförlerininde hiçbirinin usta olmadığını herkes bilir. Saygılarımla... Serpil Hanım öncelikle şunu söyleyeyim beni yanlış anladınız galiba ben ustalar yorum yapsın derken sizin tecrübenizi ve bilginizi küçümsemek istemedim. Yine de yanlış ifade ettiysem özürdilerim. ben sizin yorumunuz yanlıştır demiyorum. Verdiğiniz bilgiler kesinlikle doğru fakat bugün özellikle dikkat ettim evet TDCİ Focus 1750 - 2000 devir arasında da gayet rahat ve ekonomik yol alabiliyor. Fakat siz şartlar müsait olduğunda 1750 devirde de vites değiştirilebilir diyorsunuz. 1750 dvevir civarında vites yükselttiğimizde arabanın devri çok aşağılara düşüp tekrar hızlanmak için kendini geç toplamaz mı ve bu durum daha fazla yakıt sarfiyatına sebep olmaz mı? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 8 Eylül 2011 Paylaş 8 Eylül 2011 Serpil Hanım Aslında Fatih Bey... Düzelteceğiz adını onayını bekliyorum... Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz 8 Eylül 2011 Paylaş 8 Eylül 2011 1750'de vites büyütülmez, aynı aracı kullanıyorum, 2250'de vitesi büyülttüğünüzde devir 1500 oluyor. Bu devirde düz yolda araç homurdanmadan rahatça toparlıyor. Bunun altında düz yolda bile araca acı çektirirsiniz. Bu şekilde kullanım ile karışık ortalamam 5.2lt, sabah akşam sahil yolu kalabalığında giderek. Yorum bağlantısı
Mehmet Solak 8 Eylül 2011 Paylaş 8 Eylül 2011 1750'de vites büyütülmez, aynı aracı kullanıyorum, 2250'de vitesi büyülttüğünüzde devir 1500 oluyor. Bu devirde düz yolda araç homurdanmadan rahatça toparlıyor. Bunun altında düz yolda bile araca acı çektirirsiniz.Bu şekilde kullanım ile karışık ortalamam 5.2lt, sabah akşam sahil yolu kalabalığında giderek. +1 Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 8 Eylül 2011 Paylaş 8 Eylül 2011 Ben aracın optimum torg değerini fabrika verisi olark size belirtmek istedim sadece.Bu değer bu arabanın optimum değeridir.Bu devirden itibaren isterseniz vites değiştirebilirsiniz demektir.Araç yeni ise yada eski ama çok bakımlı ise düz yolda ve boş ise aldığınız mazot çok güzel ise vs vs.Aynı şekilde araç kaç vitesli olursa olsun 1750 dd de uzun yolda son viteste yol alırsanız en ekonomik değerlere ulaşabilmeniz için bu motorda geçerli olmak üzere üretici firmanın verdiği değerdir.Daha öncede yazdığım gibi araç 4000 dd ya kadar kullanılbilen bir araçtır.1750 den aşağı 4000 (kısa süreli gerekirse 5000 dd)den yukarı olmamak kaydıyla vites aralıklarını istediğiniz biçimde değiştirmek kullanıcının tercihine kalmıştır.Zaten araç dolu rampa çıkıyorsa vede bakımsızsa bu söylediklerimin bir anlamı kalmaz vites değiştirsenizde gitmez.bu durumda aracınız size bağıra bağıra doğru zamanı söyler (anlayana tabiiki). Benim aracım CVT şanzıman manuele aldığım zaman 3000 den önce vitas atmayı pek sevmiyorum hele keyfim yerinde yolda müsait ise 4500 dd vites değiştirmek çokta zevkli oluyor.Araç 4 yada 5.ci viteste kafa atıyor.Ama tüketim değerleride böyle kullanırsam herhalde 9-10 litreye çıkabilir.Otomatiğe aldığımda ise yumuşak kullanımda düz yolda ve boşken 1900-2000 civarında vites değiştiriyor 1500 e düşüyor ve bu şekilde devam ediyor.Gaza yarıya kadar bastımmı 2500-3000 lerde değiştiriyor.Kökledimmi 4000-4500 lerde.Kısacası gaza bastığınız pranda araç spor kullanım moduna geçip deviri yükseltiyor.Ama devir yükseldikçede tüketim artıyor. Benim araç uzun yolda 1750 devir dakikada 107 km hıza ulaşır ve 4,8-5 litre mazot tüketir.7 ileri şanzıman olduğundan son dişli ekonomik amaçlı yapılmıştır bu değeri yakalıyor. Herkes cebinden çıkan parayı hesaplamak zorunda haklı olarak.Ama Yakıt tüketimi çok karmaşık bir olaydır aslında hiç kimseninki diğeri ile aynı olmak zorundada değildir.Yakıtı etkileyen çok faktör vardır.Yol hava aracın bakımı kullanılan yakıtın kalitesi yağın kalitesi rakım klima iklim şartları vede en öenmlisi kullanan kişi... Ben aranıza yeni katıldım 3 gündür formlarınız okuyorum o kadar yanlış bilgiler ile dolu kullananlar. Örneğin hala yazın kalın yağ kışın ince yağ muhabbeti yapılıyor ki bunu okuyunca çok üzüldüm.Ben 53 yaşındayım bu bilginin geçen yuzyılda kaldığını öğrendiğim halde genç arkadaşlar hala öğrenmemişler.Ama onlarda haklılar memlekette işini bilen usta sayısı o kadar azaldıki.Kulaktan dolma bilgiler ile işler gidiyor maalesef. Bu konuda çok uzun yazdım kusuruma bakmayın bir daha yazmıyacağım söz. M.Fatih 1 Yorum bağlantısı
Kemal Güllü 9 Eylül 2011 Paylaş 9 Eylül 2011 Dün akşam eve giderken uzun yolda en düşük vitesten en yükseğe aşama aşama çıkarak, üst vitese geçişte devir durumunu tekrar değerlendirdim. Viteslerin tümünde genel olarak 2250devir/dk civarında üst vitese geçildiğinde devir 1600-1700devir/dk civarına geçiyor. Bu da aracın sorunsuz şekilde üst viteste ivmelenmesini sağlıyor ki bu devir aralığında üretilen tork 200Nm üzerinde. İlla ki 2500 devir/dk sonrası vites atayım derseniz, üst vitesteki devir 1750devir/dk civarlarına geliyor ama 2500 devir/dk değerine aracı getirirken basılan gaz ile yakıt tüketimi bir anda artıyor. Yorum bağlantısı
Akif Özkan 9 Eylül 2011 Paylaş 9 Eylül 2011 Merhaba,Katalatik konvertörün görevi daha temiz egzos gazı çıkarmak, egzos gazını filtrelemek. Uzman TV'de gördüğüm video'da bu şekilde anlatıyor. Aracın çok yakmasına sebep olabilir mi? Tıkalı katalitik, egsoz gazı tahliyesini zorlaştırdığından dolayı devirlenmede isteksizlik ve performans düşüklüğüne yol açıyor.Bu da yakıt tüketimi artışı olarak geri dönüyor. Yorum bağlantısı
Ali Eren 9 Eylül 2011 Paylaş 9 Eylül 2011 1750'de vites büyütülmez, aynı aracı kullanıyorum, 2250'de vitesi büyülttüğünüzde devir 1500 oluyor. Bu devirde düz yolda araç homurdanmadan rahatça toparlıyor. Bunun altında düz yolda bile araca acı çektirirsiniz. Çok doğru bir cevap: "Bunun altında düz yolda bile araca acı çektirirsiniz." peki aracın acı çektiği bu düşük devirlerde yakıt durumu nasıldır. ben artacağını düşünüyorum. Dün akşam eve giderken uzun yolda en düşük vitesten en yükseğe aşama aşama çıkarak, üst vitese geçişte devir durumunu tekrar değerlendirdim. Viteslerin tümünde genel olarak 2250devir/dk civarında üst vitese geçildiğinde devir 1600-1700devir/dk civarına geçiyor. Bu da aracın sorunsuz şekilde üst viteste ivmelenmesini sağlıyor ki bu devir aralığında üretilen tork 200Nm üzerinde. İlla ki 2500 devir/dk sonrası vites atayım derseniz, üst vitesteki devir 1750devir/dk civarlarına geliyor ama 2500 devir/dk değerine aracı getirirken basılan gaz ile yakıt tüketimi bir anda artıyor. bugün aynı denemeyi ben de yaptım. sonuç aynen söylediğiniz gibidir. Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz 9 Eylül 2011 Paylaş 9 Eylül 2011 Çok doğru bir cevap: "Bunun altında düz yolda bile araca acı çektirirsiniz." peki aracın acı çektiği bu düşük devirlerde yakıt durumu nasıldır. ben artacağını düşünüyorum. Yakıt da artar, hızlanmak için gaza daha çok basmak gerekeceğinden. Yorum bağlantısı
Mustafa Tekin-2 10 Eylül 2011 Paylaş 10 Eylül 2011 Dün akşam eve giderken uzun yolda en düşük vitesten en yükseğe aşama aşama çıkarak, üst vitese geçişte devir durumunu tekrar değerlendirdim. Viteslerin tümünde genel olarak 2250devir/dk civarında üst vitese geçildiğinde devir 1600-1700devir/dk civarına geçiyor. Bu da aracın sorunsuz şekilde üst viteste ivmelenmesini sağlıyor ki bu devir aralığında üretilen tork 200Nm üzerinde. İlla ki 2500 devir/dk sonrası vites atayım derseniz, üst vitesteki devir 1750devir/dk civarlarına geliyor ama 2500 devir/dk değerine aracı getirirken basılan gaz ile yakıt tüketimi bir anda artıyor. Zaten 2000 devirde vites atma göstergesi yanıyor. Bende birçok kere denedim, optimum vites değiştirme devri 2250 civarı bence de. Yorum bağlantısı
Aşkın Barçın 11 Eylül 2011 Paylaş 11 Eylül 2011 Arkadaşlar benzine son gelen zamla 4,5 Tl sınırına ulaştı. Km başına maliyetiniz 10 lit 100 km hesabıyla 45 kuruş mudur ? Yorum bağlantısı
Mehmet Avşar 13 Eylül 2011 Paylaş 13 Eylül 2011 Şu değerler yol gösterici olur mu? araç kullanma tarzınızda pek değişiklik olmadığı varsayılırsa tüketim değerlerinin bu kadar değişken olması ilginç Yorum bağlantısı
Murat Çeviren 16 Eylül 2011 Paylaş 16 Eylül 2011 Geçende klimasız olarak parkyerindeki aracı çalıştırdım ve 80 km yol yapıp 3,5 lt/100 km yi yakaladım. Yolda çok sayıda ışıklı kavşak olduğu halde. Yalnız kırmızı ışığı gördüğüm anda ayağımı gazdan çektim ve vites düşürerek yavaşlayarak yakıtı minimuma düşürmeye çalıştım. 80 km/h yi geçmedim çünkü sürekli beldelerden geçiyor ve 80 km/h ye radar koydukları için bu hızda gitmek zorunda kaldım. Yorum bağlantısı
Ali Eren 16 Eylül 2011 Paylaş 16 Eylül 2011 Dün gece hayatımın rekorunu kırdım minimum 90 maksimum 120 km hız ile seyrederek Tekirdağ'dan İstanbula döndüm 155 km de 25 tl mazot yaktı Hayatımda gördüğüm en iyi değerdi 4.7 litre yaa Tebrikler Can Bey. Devamını dileriz. Yorum bağlantısı
Hakan Arslaner 17 Eylül 2011 Paylaş 17 Eylül 2011 Merhaba, Turbo borusundaki çatlağı kaynattıktan sonra ve hava filtresindeki boşluğu aldıktan sonra benim yakıt değerleri inanılmaz düştü. Şu anda bir depo mazot ile 750-800 Km şehir içi gidebiliyorum. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 17 Eylül 2011 Paylaş 17 Eylül 2011 depoyu tam doldıurduktan sonra şehir içi kendi rekorumu kırdım. Malesef ki rakam 98km de 9.7lt mazot bu rakamı gördükten sonra biraz sakinleştim şimdki 104km de 7.1lt/100km ye düşürdüm şükür. Yorum bağlantısı
Ali Eren 17 Eylül 2011 Paylaş 17 Eylül 2011 Geçende klimasız olarak parkyerindeki aracı çalıştırdım ve 80 km yol yapıp 3,5 lt/100 km yi yakaladım. Yolda çok sayıda ışıklı kavşak olduğu halde. Yalnız kırmızı ışığı gördüğüm anda ayağımı gazdan çektim ve vites düşürerek yavaşlayarak yakıtı minimuma düşürmeye çalıştım. 80 km/h yi geçmedim çünkü sürekli beldelerden geçiyor ve 80 km/h ye radar koydukları için bu hızda gitmek zorunda kaldım. Tebrik ediyorum. Mersin gibi bol ışıklı bir yerde bu ortalama çok iyi. Güzergah ne taraftı peki, Erdemli tarafına mı gidiyordunuz? bu arada aracınız km olarak kaç binde? Yorum bağlantısı
İlker Özbek 17 Ekim 2011 Paylaş 17 Ekim 2011 arkadaşlar geçen hafta 09 tit.sedan focusumla ilk uzun yolumu tamamladım.Bodrum-İzmir-Ankara gidiş-dönüş çoğunlukla da hız sabitleyici 110 km.de idi 100 km.de 4,9 lt.mazot sarfiyatı yaptığımı gözlemledim.bilgilerinize. Yorum bağlantısı
Ali Eren 17 Ekim 2011 Paylaş 17 Ekim 2011 Muş'ta 30 km ortalama hız ile 100 km'de 5.1 lt. Yorum bağlantısı
Murat Karahan 18 Ekim 2011 Paylaş 18 Ekim 2011 bir depo mazot ile 100-120 km hız ile 750 km si şehirler arası 228 km si şehir içi toplam 978 Km gitti. 100 km de 5,3 yakmış. Yorum bağlantısı
Ali Eren 18 Ekim 2011 Paylaş 18 Ekim 2011 Kırşehir, şehir içi 9,5lt/100 km. Araç benzinli galiba. Yorum bağlantısı
Serdal Soysal 18 Ekim 2011 Paylaş 18 Ekim 2011 Bugün yakıt aldım; yol bilgisayarı verileri mazot almadan önce kalan mesafe 37 km alınan yakıt 49,36 lt yapılan km 645 km ortala hız 23km/h ortalama yakıt 7,8lt/100km mazot litre fiyatı 3,87 tl toplam tutar 191,02 tl 1 km de yaktığı tl cinsinden 0,296 tl 100 km de yakıt litre cinsinden 7,65lt/100km Yorum bağlantısı
Recommended Posts