İçeriğe Yönlendir

Focus II - Yakıt Tüketimi - Dizel


Aykut Gürkan

Recommended Posts

Hakan Arslaner

Benim araba Ford Mustang gibi maşallah tam dolu depo ile şehir 650km yol gidersen şükrediyorum.

Agrasif kullanırsam 500km ye kadar düştüğü oluyor :D

Yorum bağlantısı
Aşkın Barçın
Aşkın bey sizce benim araba için (7000 km oldu bugün) değerler nasıl

sadık abi sizin km kaç oldu. yakıt tüketiminiz nasıl? galiba bayram tatilinde memlekete gidip gelmiştin.

Ali bey merhaba,

Araçlarımızın her şeyi aynı model yıl tip hatta km de. Ben de 7500 km deyim şu an.

8 aylık kullanım izlenlerim şöyle ş.dışı uzun yolculuklarda 500 gidiş 500 geliş ortalama 4,6--4,7

ş.içi ise 5,3--5,5 Ama ilk aylarda 7 litre ş.içi görmüştüm. Araç kullanıldıkça 3000 km en sonra normal değerlerine geldi.

Tabi sürüş biçimide herkese göre değişiyor. ben aracımı hiç üzmem ani fren, ani kalkış, gazı kökleme gibi olaylar bende yoktur.

Yakıtımı da hep aynı istasyonlardan Opet den başka almamaya gayret gösteriyorum.

Ali hocam; araç 5,350 km.ye geldi.uzun yol+şehir içi karma ortalama yaklaşık 4,7 lt. gösteriyor. çoğunlukla CC ile 90-110-120 aralığında seyrettim. yol bilgisayarından aldığım verilere göre yaptığım hesaplamada km'de yaklaşık 0.19-0,20 krş.arası yakıyor.

Hesap doğru aynen. 0,19 -0,20 kuruş

Yorum bağlantısı
Ali Eren
(düzenlendi)
Ali bey merhaba,

Araçlarımızın her şeyi aynı model yıl tip hatta km de. Ben de 7500 km deyim şu an.

8 aylık kullanım izlenlerim şöyle ş.dışı uzun yolculuklarda 500 gidiş 500 geliş ortalama 4,6--4,7

ş.içi ise 5,3--5,5 Ama ilk aylarda 7 litre ş.içi görmüştüm. Araç kullanıldıkça 3000 km en sonra normal değerlerine geldi.

Tabi sürüş biçimide herkese göre değişiyor. ben aracımı hiç üzmem ani fren, ani kalkış, gazı kökleme gibi olaylar bende yoktur.

Yakıtımı da hep aynı istasyonlardan Opet den başka almamaya gayret gösteriyorum.

Aşkın bey öncelikle cevap için teşekkürler. Ş.dışı bende dediğiniz değerleri görüyorum fakat şehir içinde ben 6,5 lt nin altına düşemedim bir türlü. Yaz tatilinde Mersinde olduğum sürece hep 6,5 ve üzeri gördüm. klima açık genelde ama sürüş karakterim sizle aynıdır. siz İstanbul gibi bir yerde ş.içi bence çok az yakıyosunuz. Acaba ş.içi kullandığımız mesafeler mi farklı? benim en fazla durmadan gittiğim 6-7 km idi ş.içinde?bu arada sizce yakıtımız kaç bin kmden sonra ne kadar düşecek?

Ali hocam; araç 5,350 km.ye geldi.uzun yol+şehir içi karma ortalama yaklaşık 4,7 lt. gösteriyor. çoğunlukla CC ile 90-110-120 aralığında seyrettim. yol bilgisayarından aldığım verilere göre yaptığım hesaplamada km'de yaklaşık 0.19-0,20 krş.arası yakıyor.

Peki Sadık abi siz Mersinde sadece Ş.içinde kaç ortalama görüyorsunuz?

tarihinde Ali Sat?lm?? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Eren
Benim araba Ford Mustang gibi maşallah tam dolu depo ile şehir 650km yol gidersen şükrediyorum.

Agrasif kullanırsam 500km ye kadar düştüğü oluyor :D

Hakan Bey arabanız kaç binde? Sizin değerler normal mi sizce Ankara trafiğine göre?

Yorum bağlantısı
Hakan Arslaner
(düzenlendi)
Hakan Bey arabanız kaç binde? Sizin değerler normal mi sizce Ankara trafiğine göre?

Ali Bey Merhaba,

İnanın kafam karma karışık, arabam az mı yakıyor? çok mu yakıyor? bende anlamadım gitti.

Yukarıdaki yazılan değerlere bakınca anormal yakıyor. Her türlü bakımı eksiksiz ve yetkili servisinde yapılıyor, KM şu anda 133.000 de. En ufak tık sesi gelse soluğu serviste alan tabir-i caizse " KIL ADAMIN TEKİYİM " .

Son olarak turbo borusundaki çatlak var galiba onuda kontrol ettireceğim, hala düzelmezse FORD aldığıma alacağıma bin pişman olacağım kesin :D

Son olarak benim gittiğim yolda hiç ama hiç trafik yok, çevre yolunu kullanıyorum 2000deviri geçmemeye özen gösteriyorum ama nafile. Toplamda gittiğim mesafe ise gidiş 14km geliş 14km az yaksın diye dizel ford aldık ama keşke tüplü mü alsaydım demeden edemiyorum.

tarihinde Hakan Arslaner tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Eren
Ali Bey Merhaba,

İnanın kafam karma karışık, arabam az mı yakıyor? çok mu yakıyor? bende anlamadım gitti.

Yukarıdaki yazılan değerlere bakınca anormal yakıyor. Her türlü bakımı eksiksiz ve yetkili servisinde yapılıyor, KM şu anda 133.000 de. En ufak tık sesi gelse soluğu serviste alan tabir-i caizse " KIL ADAMIN TEKİYİM " .

Son olarak turbo borusundaki çatlak var galiba onuda kontrol ettireceğim, hala düzelmezse FORD aldığıma alacağıma bin pişman olacağım kesin :D

Son olarak benim gittiğim yolda hiç ama hiç trafik yok, çevre yolunu kullanıyorum 2000deviri geçmemeye özen gösteriyorum ama nafile. Toplamda gittiğim mesafe ise gidiş 14km geliş 14km az yaksın diye dizel ford aldık ama keşke tüplü mü alsaydım demeden edemiyorum.

eğer sakin kullanan biri iseniz bence çok yakıyor arabanız. çünkü yukarıda yakıt ortalaması verilen arabaların bir kaç tanesi de henüz sıfır arabalar . yani hani sıfır araçlar belli bir km kadar çok yakar deniyor.

mesela benim araba 7050 kmde şuan. bir depoyla ş.içi ş.dışı karışık 700 km ye yakın yol yapıyordum tatilde (mersinde) .

bence sizin de ş.içi en 700-750 km gitmesi lazım. gidip geldiğiniz mesafeler çok da kısa mesafeler değil.

Ayrıca 2000 devri geçmemekten kastınız nedir? dizeller 2000 devirin altında kullanılması pek doğru bir uygulama değil bence. bu da yakıt tüketimini artıırır

Yorum bağlantısı
Hakan Arslaner
eğer sakin kullanan biri iseniz bence çok yakıyor arabanız. çünkü yukarıda yakıt ortalaması verilen arabaların bir kaç tanesi de henüz sıfır arabalar . yani hani sıfır araçlar belli bir km kadar çok yakar deniyor.

mesela benim araba 7050 kmde şuan. bir depoyla ş.içi ş.dışı karışık 700 km ye yakın yol yapıyordum tatilde (mersinde) .

bence sizin de ş.içi en 700-750 km gitmesi lazım. gidip geldiğiniz mesafeler çok da kısa mesafeler değil.

Ayrıca 2000 devri geçmemekten kastınız nedir? dizeller 2000 devirin altında kullanılması pek doğru bir uygulama değil bence. bu da yakıt tüketimini artıırır

2000devirden sonra turbo açıyor diye biliyorum. Turbo açmasın aman az yaksın diye kendimi nasıl kasıyorum bir bilseniz :nazar:

Valla her ihtimali düşünüyorum ve değerlendireceğim. Şİmdide aracımda chip uygulamasının var olabileceğini düşünüyorum onu da kontrol ettireceğim.

Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün
(düzenlendi)
2000devirden sonra turbo açıyor diye biliyorum. Turbo açmasın aman az yaksın diye kendimi nasıl kasıyorum bir bilseniz :nazar:

Valla her ihtimali düşünüyorum ve değerlendireceğim. Şİmdide aracımda chip uygulamasının var olabileceğini düşünüyorum onu da kontrol ettireceğim.

Turbo 1750 devirde devreye giriyor. Ancak turboyu devreye sokmadan kullanmaya çalışma şeklinizin doğru olmadığını düşünüyorum.

Yani 2000 devirde vites yükselttiğinizde muhtemelen üst viteste oldukça düşük devirlere düşüyorsunuz.

Ben aracımı turboyu devre dışı bırakmadan kullanmaya çalışıyorum, yani hep 1750 devrin üstünde, 1750 - 2500 devir aralığında.

Genelde 2500 civarı - maksimum 3000 devirde vites değiştiriyorum.

Ortalama yakıt tüketimim değişken olsa da, şehir dışında 4,5 - 5 lt arası, şehir içinde 6-7 lt arası bir tüketimim oluyor.

Tüketiminizin fazla olmasının nedeni, kullanım şekliniz diye düşünüyorum.

tarihinde Mustafa Yenig tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Kemal Güllü
Turbo 1750 devirde devreye giriyor. Ancak turboyu devreye sokmadan kullanmaya çalışma şeklinizin doğru olmadığını düşünüyorum.

Yani 2000 devirde vites yükselttiğinizde muhtemelen üst viteste oldukça düşük devirlere düşüyorsunuz.

Ben aracımı turboyu devre dışı bırakmadan kullanmaya çalışıyorum, yani hep 1750 devrin üstünde, 1750 - 2500 devir aralığında.

Genelde 2500 civarı - maksimum 3000 devirde vites değiştiriyorum.

Ortalama yakıt tüketimim değişken olsa da, şehir dışında 4,5 - 5 lt arası, şehir içinde 6-7 lt arası bir tüketimim oluyor.

Tüketiminizin fazla olmasının nedeni, kullanım şekliniz diye düşünüyorum.

Ben yanlış biliyor olabilirim ama turbo her zaman devrede değil mi?

Yorum bağlantısı
Kemal Güllü

2011 model 5k 109hp tdci aracımla bir depo ile izmitte hergün umuttepe'ye yüksek hızla çık-in ve şehir içi kullanım 800-850km arası yol yapıyorum.

Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün
(düzenlendi)
Ben yanlış biliyor olabilirim ama turbo her zaman devrede değil mi?

Doğru biliyorsunuz, benim kastım turbonun 1750 devirden itibaren araca destek olabilecek egzost debisinden faydalanmaya başlaması aslında.

Bu noktadan sonra işe yarar konuma geliyor, 1750 devir altında yeterli debi olmadığı için devrede olsa bile destek sağlamıyor.

Yani en azından ben böyle biliyorum ;)

tarihinde Mustafa Yenig tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hakan Arslaner

Ekteki değerler sizce nasıl? en son depoyu full yapıp KM sıfırladım şu andaki veriler bu şekilde.

Çeyrek depo kaldı, çeyrek depo ilede lamba yanana kadar gideceğim mesafe 100km anca, veriler nasıl? Yorumlarınıza ihtiyacım var :D

14603.jpg

Yorum bağlantısı
Ali Eren
(düzenlendi)
2000devirden sonra turbo açıyor diye biliyorum. Turbo açmasın aman az yaksın diye kendimi nasıl kasıyorum bir bilseniz :D

Valla her ihtimali düşünüyorum ve değerlendireceğim. Şİmdide aracımda chip uygulamasının var olabileceğini düşünüyorum onu da kontrol ettireceğim.

Turbo 1750 devirden sonra kendini hissetiriyor.

Ayrıca turbo açmasın çok yakar düşünceniz çok çok yanlış. bence siz aracınızı çok düşük devirlerde kullanddığınız için aracınız boğluyor ve çok yakıyor.

Dip gaz, ani fren ani kalkış yapmayın, vites değişimlerinizi düz yolda 2500 devirde yapın. aracınızı 2000 ile 2250 devir arası kullanmaya özen gösterin. Eğer aracınızın başka bir sıkıntısı yoksa bu denilenleri yapın yakıtınız kesinlikle düşecektir.

tarihinde Ali Sat?lm?? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tekin-2
(düzenlendi)

Benim aracım 1800 km de. Ortalama tüketim 5.3Lt (Ben her depoda sıfırlıyorum, genel olarak spritmonitor da 5.9 lt). Hep max tork aralığında kullanıyorum. Yeni araçta daha çok olur diye düşünmüştüm fakat hiç de öyle olmadı. İnanılmaz memnunum, umarım hep böyle kalır :bravo:). %60 otoyol %40 şehir içi.

tarihinde Mustafa Tekin-2 tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hakan Arslaner
Benim aracım 1800 km de. Ortalama tüketim 5.3Lt (Ben her depoda sıfırlıyorum, genel olarak spritmonitor da 5.9 lt). Hep max tork aralığında kullanıyorum. Yeni araçta daha çok olur diye düşünmüştüm fakat hiç de öyle olmadı. İnanılmaz memnunum, umarım hep böyle kalır :)). %60 otoyol %40 şehir içi.

Yani şu şekilde mi?

Mazotun litresi 3,87 * 5,3 = 200 Kuruş

925 KM yol gidiyor olmanız lazım, yanlış mı?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tekin-2
Yani şu şekilde mi?

Mazotun litresi 3,87 * 5,3 = 200 Kuruş

925 KM yol gidiyor olmanız lazım, yanlış mı?

Evet şuanda range 940 lı birşeylerdi sanırım. Siz nasıl hesapladınız 925 olarak. Hep merak etmişimdir yol bilgisayarı kaç litreye göre hesaplıyor diye? (Yedek depo dahil mi hariç mi)

Yorum bağlantısı
Hakan Arslaner
Evet şuanda range 940 lı birşeylerdi sanırım. Siz nasıl hesapladınız 925 olarak. Hep merak etmişimdir yol bilgisayarı kaç litreye göre hesaplıyor diye? (Yedek depo dahil mi hariç mi)

Mustafa Bey,

Sizin dediğiniz yakıt sarfiyatım olsa bu aracı asla ama asla satmam, benim araba 850km yol gitse bile kafi.

Yedek depo dahil söylediğiniz rakamlar ile 925-950km yapması lazım ve bununda uzun yolda yapabileceğini düşünüyorum.

Valla aracınız çok ama çok az yakıyormuş, insanı hayrete düşürüyor ;)

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Yeni nesil araçlarda olduğu gibi TDCİ motorlarda turbo araba çalıştığı andan devreye girer.Bu motor 1750 devirde 240 nm ile max.torg değerlerini yakalar ve devam ettirir.Yani düz yolda ve araç çok dolu değilse 1750 devirde vites değişriebilirsiniz.Ve bu şartlarda araba ivmelenmesine devam eder.Eğer kalkışta en iyisi ben olacağım gibi bir beklentiniz yoksa bu motor 1700-2000 arası devirde vites atarak ekonomi sağlamaktadır.2500-3000 devirlerde mazot tüketimi lüzümsüz yere artmaktadır.Düz vitesli 2006 c-max arkadaşımda var kendisi çok sabırlı ve eli sıkı birisidir.İnanmayabilirsiniz ama 80-90km arası hızlar ile uzun yolda 1000-1050 km(ışık yanıyor) yol yapmaktadır.

Ben de aynı araba cvt şanzıman ile aynı yolda sktığım halde 900 km yi zor yapıyorum.Nedeni ise çok basit bu araba ile 80-90 gitmek bana çok saçma geliyor.Yolda radar olmasa kaza riski artmasa 700 km zor yaparım herhalde çünkü araç160-170 ile yağ gibi akıyor.

Yorum bağlantısı
Hakan Arslaner
Yeni nesil araçlarda olduğu gibi TDCİ motorlarda turbo araba çalıştığı andan devreye girer.Bu motor 1750 devirde 240 nm ile max.torg değerlerini yakalar ve devam ettirir.Yani düz yolda ve araç çok dolu değilse 1750 devirde vites değişriebilirsiniz.Ve bu şartlarda araba ivmelenmesine devam eder.Eğer kalkışta en iyisi ben olacağım gibi bir beklentiniz yoksa bu motor 1700-2000 arası devirde vites atarak ekonomi sağlamaktadır.2500-3000 devirlerde mazot tüketimi lüzümsüz yere artmaktadır.Düz vitesli 2006 c-max arkadaşımda var kendisi çok sabırlı ve eli sıkı birisidir.İnanmayabilirsiniz ama 80-90km arası hızlar ile uzun yolda 1000-1050 km(ışık yanıyor) yol yapmaktadır.

Ben de aynı araba cvt şanzıman ile aynı yolda sktığım halde 900 km yi zor yapıyorum.Nedeni ise çok basit bu araba ile 80-90 gitmek bana çok saçma geliyor.Yolda radar olmasa kaza riski artmasa 700 km zor yaparım herhalde çünkü araç160-170 ile yağ gibi akıyor.

Merhablar,

Sizin söylediğiniz gibi kullanıyorum 1750-2000 devir arası ama sonuç yukarıda yazdığım gibi.

Birde arkadaşların dediği gibi devirli kullanacağım 2000-2300 devir arası bakalım bir fark olacak mı?

Kafam öyle karıştı ki anlatamam ben daha aracımda söylediğiniz KM'leri hiç ve göremedim ve bu gidişle de hayal gibi geliyor :)

Yorum bağlantısı
Ali Eren
(düzenlendi)

anlayamadım ben... siz bizim bildiğim TDCİ motorlar mı 2000 devrin altında sürmenin doğru olduğunu söylüyorsunuz. inanamıyorum. ben araba konsunda usta olduğumu düşünmüyorum. lütfen bu konuya ustalar, iyi bilenler yorum yapsın. gerçekten bir bilgi karmaşası var.

tarihinde Ali Sat?lm?? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hakan Arslaner
anlayamadım ben... siz bizim bildiğim TDCİ motorlar mı 2000 devrin altında sürmenin doğru olduğunu söylüyorsunuz. inanamıyorum. ben araba konsunda usta olduğumu düşünmüyorum. lütfen bu konuya ustalar, iyi bilenler yorum yapsın. gerçekten bir bilgi karmaşası var.

Ali Bey Merhaba,

Bende size aynen katılıyorum. Çok fazla bilgi karmaşası oldu, bu konuyu ustalardan birisi yorumlar ise çok daha iyi olacak.

Kafam karıştı :D

Yorum bağlantısı
Kemal Güllü

Aracın yol bilgisayarında anlık yakıt tüketimi değerlerine bakacak olursanız 2500 devir üzerinde ne kadar yükseldiğini göreceksiniz. kendi gözlem ve deneyimlerim doğrultusunda 2000-2250 devir aralığında vites değiştirmenin uygun olduğunu düşünüyorum. bu arada kullandığınız motorun devir-tork-hp eğrisini de bilmekte fayda var çünkü bir üst vitese geçildiğinde geçtiğiniz devirde üretilen tork sizin hızlanmanızı doğrudan etkiliyor.

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Her aracın bir tog ve hp değeri vardır.Bunu aracı almadan önce dikkatlice inceleme gerekir.Focus-citroen-peugeaot larda kullanılan Tdci motorlarda Fabrika verisi olarak 4000 devirde 109 hp 1750 devirde 240 nm torg yazar.Bunları okuyup anlamak içinde usta olmaya gerek yoktur.Nedir bunların anlamı diye basitçe izah etmek gerekirse:Torg-araç devirlendikçe OPTİMUM vites değiştirme zamanını söyler bize.Yani bizim focuslarda 1750 devirde(araç boş + şöför + düz ve rüzgarsız yolda)vites değiştrebilirsiniz demektir.Bunu yapmak şartmıdır tabiiki hayır o sizin keyfinize kalmış.isteyen 1500 de isteyen 4000 de vites değiştirir.Bu motor 1500 dede çok rahat devirlenebiliyor.Ama araç dolu hele yokuşta iseniz zaten bunu yapamamzsınız.O zaman aracın nerde ne istediğini şöförün hissetmesi lazım ki zaten araba size bunu hissettirir.

iyi şöför olmak ile usta olmayı ayırd etmek lazım.İyi usta olanın iyi araba kullanmasını bilmesi gerekmiyor.Dünyadaki F1 ve rally şöförlerininde hiçbirinin usta olmadığını herkes bilir.

Saygılarımla...

Yorum bağlantısı
Akif Özkan

f 2 tdci katalitik konvertörün yetkili servisdeki fiyatı 2700+kdv idi.

düşük devirde kullanmayın.olay bu.

konu içinde yeterince açıklayıcı mesajlar var ancak mantık yürütme şekliyle yazılan mesajlar malesef yanılmadan öteye geçemiyor.

bir üst vitese geçtiğinizde araç 1750 devir civarında olmalı.hem tüketim hem performans hem bakım maliyetleri açısından tavsiye edilen budur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hakan Arslaner
f 2 tdci katalitik konvertörün yetkili servisdeki fiyatı 2700+kdv idi.

düşük devirde kullanmayın.olay bu.

konu içinde yeterince açıklayıcı mesajlar var ancak mantık yürütme şekliyle yazılan mesajlar malesef yanılmadan öteye geçemiyor.

bir üst vitese geçtiğinizde araç 1750 devir civarında olmalı.hem tüketim hem performans hem bakım maliyetleri açısından tavsiye edilen budur.

Merhaba,

Katalatik konvertörün görevi daha temiz egzos gazı çıkarmak, egzos gazını filtrelemek. Uzman TV'de gördüğüm video'da bu şekilde anlatıyor. Aracın çok yakmasına sebep olabilir mi?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...