Çağlar Bayur 9 Şubat 2010 Paylaş 9 Şubat 2010 Diesel motorun verimi yüksektir, yani ısıl kaybı düşüktür, yani parayı ısı olarak sokağa atmaz (benzine göre nispeten) . Ben elektrik dehası , Pirius sahiplerini merak ediyorum bu havada kaç çorap üst-üste giyiyorlar diye Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 9 Şubat 2010 Paylaş 9 Şubat 2010 Onlarda ısıtmalı koltuk falan vardır heralde. Yorum bağlantısı
Nuri Başer 9 Şubat 2010 Paylaş 9 Şubat 2010 İşyerim 10 km.. arada bir eşimi bırakıyorum yoğun trafikte 30 km mesafeye.. tüketim 6,8 lt/100km.. 100 TL mazotla 450-500 civarı yapıyor.. hesap yaparsak: 100TL / 3,03 = 30,3 Lt. mazot eder.. 30,3 / 6,8 = 4,45 4,45 x 100 = 445 km hesap yaklaşık olarak tutuyor.. Yorum bağlantısı
İlker Durmaz 11 Şubat 2010 Paylaş 11 Şubat 2010 Merhaba arkadaşlar..ben aracım 2010 model,1.6 tdci titanium..daha 920 km de..aracı gün içerisinde kullandıktan sonra ortalamada kaç litre tükettiğini en son yol bilgisayarında görebiliyor muyuz? Yorum bağlantısı
İbrahim Derebağ 11 Şubat 2010 Paylaş 11 Şubat 2010 Arkadaşlar merhaba; Bende aracımı yeni aldım. 11 ocak 2010 da yola çıktı. Aracım 1,6 TDCi 90 hp. Ortalama yakıt tüketimi 5,8-6,1 arasında değişiyor. Şuana kadar 1750 km yol yaptım. Bu yolun %60 ı otobanda 120-140 km/sa; %40 ıda şehir içi trafik diyebiliriz. Motorun ısınması ise gerçekten çok geç oluyor. 5-6 km sonrasında motor ısısı ancak hareketleniyor. Yorum bağlantısı
Ahmet Topcu 11 Şubat 2010 Paylaş 11 Şubat 2010 arkadaşlar aracımın cok yakmasının sebebini buldum sanki yaklaşık 11 aydır arabaya hiç bir bakım yapılmadı artı bu dönem içinde cok pis ve tozlu yollardan gecildi bugün aklıma geldi ve hava filitresini söktüm ne göreyim simsiyah biraz temizledim taktım ama ne kadar temiz orası malum yarın ilk işim yeni bi filitre almak fiyatı hakkında bir bilgisi olan varmı? aşagıda görmüş oldugunuz foto temizlenmiş hali Yorum bağlantısı
Yücel Çekmez 14 Şubat 2010 Paylaş 14 Şubat 2010 ben ankarada 5.5 yapıorum ama rampa yok hiç kullandıım yol üzerinde.ve çok sakin kullanıyorum,ensağ şerit.ve arkamdan korna çalanları,sellektör yapanları da umursamıyorum Yorum bağlantısı
Murat Dere 16 Şubat 2010 Paylaş 16 Şubat 2010 Doktor Bey, bu nasıl Türkçe? Lütfen yazım kurallarına, noktalamalara ve Türkçe karakterlere özen gösterin. Forum kurallarını bir kez daha okumanızı tavsiye ediyorum. Yorum bağlantısı
Osman Alabalık 24 Şubat 2010 Paylaş 24 Şubat 2010 İlk kez benimkinden yüksek bir tüketim görüyorum. Yanlış anlamayın sevincik oldum. Bu havalarda normaldir. Yada ben kendimi öyle avutuyorum. Benim güzergahım da yaklaşık 6-7 km, eğer trafik yoğun olursa 9.0 lt/100 km civarında yakıyorum. Ama ayağımı gazdan sakındığımı söyleyemem onunda etkisi var tabi. Aslında gereksiz olduğunun farkındayım ama sabredemiyorum. Misal bi kamyoneti geçiyorum, ardından kırmızıya takılıp sert fren (benim güzergahımda 12 adet mevcut herbiri minimum 50 sn'lik)sonra ışıktan, ne varsa sanki jet gibi kalkıyorum. Ondan sonra yol bilgisayarı 9.1 lt / 100km gosteriyor. Gerçi bi depoyla 600-650 km yapabilyorum. Bu da yaklaşık 7.5-8.0 lt gibi bir tüketim yapar ama yol bilgisayarı kafasına göre takılıyor. Bence siz de çok dert etmeyin ve şehir içinde 5.0 lt yakıyorum diyenlere kulak asmayın.Saygılarımla, yavuz bey ben de aynen sizin gibi kullanıyorum bendede yol bilgisayarı 8 gösteriyo şehiriçide 600-650 km yol yapıyo allaha şükür benim gibi birisini buldum sonunda Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 24 Şubat 2010 Paylaş 24 Şubat 2010 arkadaşlar aracımın cok yakmasının sebebini buldum sanki yaklaşık 11 aydır arabaya hiç bir bakım yapılmadı artı bu dönem içinde cok pis ve tozlu yollardan gecildi bugün aklıma geldi ve hava filitresini söktüm ne göreyim simsiyah biraz temizledim taktım ama ne kadar temiz orası malum yarın ilk işim yeni bi filitre almak fiyatı hakkında bir bilgisi olan varmı? aşagıda görmüş oldugunuz foto temizlenmiş hali Vesile ile, her tdci kullanıcısı, aracını seven arkadaşımıza önerim, hava filtresini söküp baksın. Orjinal filtre kullanın, her sarı renkli kağıt, filtre eder demek değildir. Orjinal filtreler yağlıdır, elinizi sürünce bile fark edersiniz. İstanbul şartlarında 4000-5000km önce değişmiş ise bile bakın. Yorum bağlantısı
Guest Ramazan Demir 24 Şubat 2010 Paylaş 24 Şubat 2010 İstanbula gidip geldikten sonra ortalama yakıt tüketimi 5.8 lt yi gösteriyordu. Şu anda işten eve evden işe 6-7 km bir mesafede ve soğuk havalarda şuanda bu değer 6.2 lt yi gösteriyor. Vites değişimlerini 2000 devirde yapmaya özen gösteriyorum, malum soğuk havalar olduğu için motoru sıkıştırmak istemiyorum.Fakat sizlerin 10.1 tüketim değerleri dizel bi araç için bana fazla geldi. Yorum bağlantısı
Yavuz Gürbüz 24 Şubat 2010 Paylaş 24 Şubat 2010 yavuz bey ben de aynen sizin gibi kullanıyorum bendede yol bilgisayarı 8 gösteriyo şehiriçide 600-650 km yol yapıyo allaha şükür benim gibi birisini buldum sonunda Sağolun Osman Bey, ne yapalım devirli kullanmayı seviyoruz. Bu aralar Shell GTL ve yeni hava filtremle aracı tutamıyorum. Her kalkışta araç kafayı sağa atıyor. Denemediyseniz acil öneriyorum. Saygılarımla, Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara 24 Şubat 2010 Paylaş 24 Şubat 2010 TDCI'lein geç ısındığı muhakkak, ben günlük 2,5X2=5 km.de 16,2 lt.leri görüyorum sayacı sıfırladıktan sonra. Çözüm webasto veya blok ısıtıcısı deniliyor. Dün Mondeo MK4'lerin el kitabına göz atarken gördüm, 15 derecenin altında dieselin verimsiz çalışacağını sürekli düşük sıcaklıkta kullanılacaksa motor bloğu ısıtıcısı takılmasını öneriyor. Bu blok ısıtıcı nedir, Focus ve Mondeo'lara da takılabilir mi, var mıdır bilen? Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 24 Şubat 2010 Paylaş 24 Şubat 2010 Kışın motorlar geç ısınıyor. Araca biner binmez fanı açmak iyi değil. Motor suyunu soğuttuğu için motor ısınamıyor. Biraz bekleyip motor ısındıktan sonra fanı açmak gerekiyor. Hemen açtığımızda motor sıcaklığı belli bir seviyenin üzerine çıkamıyor. Dolayısıyla kaput altı sıcaklığı oluşmuyor ve hep o seviyelerde kalıyor. Motor tam olarak ısındığında kaput altındaki diğer aksamlarıda ısıtıyor ve ozaman fanı açsakta motor sıcaklığı kolay kolay düşmüyor. Bir alternatif ise fanı açtıktan sonra arac içi çevrimi devreye sokmak. Bu şekilde olduğunda dışardan soğuk hava alımı kesiliyor ve motor suyu soğumuyor. Bunun dezavantajı arac içinde nemli hava oluşup camların buğu yapması. Ama motor hemen ısınıyor. Bence en iyisi arac çalıştıktan 2-3 dakka sonra fanı açıp arac içi cevrimi açmak ve ara ara arac içi cevrimini kapatıp dışardan nemsiz hava alıp havayı tazelemek. Bu şekilde hemen ısınabiliyor. Yorum bağlantısı
Adem Cengiz 24 Şubat 2010 Paylaş 24 Şubat 2010 (düzenlendi) Kalorifer Fanını rahatlıkla açın, siz ya da çocuğunuz üşüyeceğine arabanız üşüsün , zaten dijital klimanız varsa fan hızını, araç tam ısınmadan düşük devirde tutuyor. Motor ısınınca fan da hızlanıyor... 24 Şubat 2010 tarihinde Adem Cengiz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 24 Şubat 2010 Paylaş 24 Şubat 2010 Aracınıza bindiniz 1 km gittikten sonra hararet göstergesi 60 a yaklaşınca hatta birazcık kalksa bile yeter, 2. yada 3. 4. viteslerde biraz sert hızlanın, yani turboyu sıkıştırın motor anında ısınır, tabi önceden biraz ısınmış olucak, ve fazla abartmayın, yalnız yüksek devre gerek yok 2000 den 2750-3000 devre kadar gaza yüklenin, bunu 1-2 kez yaptınızmı dışarısı (-) derecede bile olsa anında motor ısınıyor, hem motora zararda vermezsiniz hemde çabucak ısınır motor, aman ısı yarıya gelsin diye hafiif hafiiif basarsanız olmaz, 4-5 km de anca ısınır ve ısınsada içeri gelen ısı hep düşük kalır, biraz daha açıklayayım, gaza basın derken hızlı gidin yüksek devir yapın demiyorum ona göre, sadece biraz seri hızlanın ve 2000-3000 devir aralığında yapın yeter. Ben 60-70km lik yol giderken denemeler yaptım, yol boyunca sabit 90km/h hızla gidiyorum ve sakin hızlanıyorum kışın bu şekilde kalorifer el yakacak kadar ısınmıyor ve sonuna kadar açmama rağmen çok sıcak olmuyordu, bunun üstüne gaza biraz fazla basarak 90 a daha çabuk çıktım ve sadece ışıkta dururken harekete geçtiğimde 1 kez yaptım, hararet yine yarıda olmasına rağmen kaloriferin verdiği ısı resmen 1.5 misli arttı, sadece ışıkta kalktıktan sonra 90 km/h hıza kadar seri hızlanmak motorun ısınmasını acaip farkettiriyor, hatta 400-500 km lik yollarda bile sürekli sakin hızlanıp 90 ı geçmezseniz, ısı çok yükselmiyor, fakat bir kez bile seri hızlandığınızda bir daha hep sakin sürsenizde motor bu sıcaklığı koruyor ve kaloriferi kısmak zorunda kalıyorsunuz arkadaşlar. Yorum bağlantısı
Bora Akbaş 24 Şubat 2010 Paylaş 24 Şubat 2010 Bir motoru ısıtabilmek için dahi ne taktikler ne stratejiler yapıyor bu dizelci arkadaşlar yahu Açıyorum kontağı,2 dakika sonra arabanın içi fırın.Benim ufaklık zaten arabaya biner binmez montu atıyor,Allahtan dizel almamışım o zaman (Teselli edecekse eğer ) Dizel az yakıyor,torku yüksek,hızlandırıyor,ekonomik,hepsi güzelde ısınma ve ısıtma sorunu kötü,fakat yazın da klimayı benzinlide açın bakiim ne olacak,yaktığınızın iki katı benzin yakınca yandım aman dedirtir valla.En iyisi TDCI dir kim ne derse desin Gel 2,5 sene gel,kredi borcu biter bitmez bay bay benzinli Focus 2,5,Welcome TDCI Focus 3 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 24 Şubat 2010 Paylaş 24 Şubat 2010 Tdci alan pişman almayan pişman. Hep komşunun tavuğu muhabbeti Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 24 Şubat 2010 Paylaş 24 Şubat 2010 Bir motoru ısıtabilmek için dahi ne taktikler ne stratejiler yapıyor bu dizelci arkadaşlar yahu Açıyorum kontağı,2 dakika sonra arabanın içi fırın.Benim ufaklık zaten arabaya biner binmez montu atıyor,Allahtan dizel almamışım o zaman (Teselli edecekse eğer ) Dizel az yakıyor,torku yüksek,hızlandırıyor,ekonomik,hepsi güzelde ısınma ve ısıtma sorunu kötü,fakat yazın da klimayı benzinlide açın bakiim ne olacak,yaktığınızın iki katı benzin yakınca yandım aman dedirtir valla.En iyisi TDCI dir kim ne derse desin Gel 2,5 sene gel,kredi borcu biter bitmez bay bay benzinli Focus 2,5,Welcome TDCI Focus 3 Muhaha, teselli olsun hadi, ısınma sorunu yok merak etme, hem ısıtmada dizelle benzinli bence baş edemez turbo dizel anında ısınır dizelin çalışma ısısı benzinliden daha fazla bildiğim kadarıyla, benim dediğim olay anlık şeyler, o geç ısınma eskidendi döküm bloklu motorlarda olurdu, şimdi aliminyum bloklu hepsi, hava 0 dereceyken benimkinin ılık hava vermeye başlaması 1-2 dakikayı bile bulmuyor ki EGR iptal durumda, benim dediğim kömürlü soba gibi ısıtmaya geçmesini sağlamak, turbo nun etkisiyle ısıtma olayında kalorifer tam açıkken elini çıkışına tutarsan nerdeyse elin yanıyor, hemen sevinme yani Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 24 Şubat 2010 Paylaş 24 Şubat 2010 Vallahi ben çok menunum, yerim turboyu enjektörü, komple motor alıcak kadar yakıt tasarrufum var, bakımını aksatmayın normal kullanın hiçbişey olmaz merak etmeyin, benzinliye bakmam artık binince resmen rahatsız oluyorum, alıştım şu dizele yahu hem gaza abanıp sürekli hızlı bile gitsem hayatta turbo benzinliler gibi yakmaz bu dizeller, aklım şu 170hp 2.0 dizellerde, inşallah Ford da skoda nın seatın falan kullandığı bu dizellerden getirirde alırız. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 24 Şubat 2010 Paylaş 24 Şubat 2010 Dieselin verimi yüksek olduğundan, ısıdan doğan kaybı azdır, yani biraz geç ısınır. Gerek aşırı besleme, gerkse egr nin ısınma üzerinde herhangi bir rolü yok. 1.4 motor ; 1.6 veya 2.0 dan daha erken ısınır o başka. Radyatör değişen Connecte fan açtırana kadar neredeyse yakıtı bitirirler Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 24 Şubat 2010 Paylaş 24 Şubat 2010 Dieselin verimi yüksek olduğundan, ısıdan doğan kaybı azdır, yani biraz geç ısınır. Gerek aşırı besleme, gerkse egr nin ısınma üzerinde herhangi bir rolü yok. 1.4 motor ; 1.6 veya 2.0 dan daha erken ısınır o başka.Radyatör değişen Connecte fan açtırana kadar neredeyse yakıtı bitirirler Hımm olabilir tabii, yalnız EGR fikrinize katılmıyorum, çünki kapalı ve açık olarak denedim, iptalken resmen daha geç ısınıyor, tabi bu saatler sürmüyor ama etkisi var mutlaka, sıcak egsoz gazının tekrar silindirlere girmesi fark yaratıyor kanımca. Connecte de biraz gaza bassınlar artık naapalım Yorum bağlantısı
Adem Cengiz 24 Şubat 2010 Paylaş 24 Şubat 2010 (düzenlendi) Hımm olabilir tabii, yalnız EGR fikrinize katılmıyorum, çünki kapalı ve açık olarak denedim, iptalken resmen daha geç ısınıyor, tabi bu saatler sürmüyor ama etkisi var mutlaka, sıcak egsoz gazının tekrar silindirlere girmesi fark yaratıyor kanımca. Connecte de biraz gaza bassınlar artık naapalım Aksine EGR valfi, eksoz gazının bir kısmını geri alarak yanma odasındaki sıcaklığı düşürmek amacıyla tasarlanmıştır, hedefi NOx salınımın azaltmaktır. Yani düşündüğünüzün tam aksi bir etki sözkonusu... İşyerimizde hem Connect hem de Doblomuz var, Connect 1,8 TDCI ve inanılmaz geç ısınıyor, Motor ısındığında siz hedefinize varmış oluyorsunuz (Yaklaşık 25 km ), Dizelde FIAT'ın 1,9 JTD motorunun üstüne tanımam. Hem çabuk ısınır hem de inanılmaz az yakar hem de dayanıklı. Doblo 1 depo ile Ankara'ya gider ve döner. Ama Connect Ankaraya varır ama dönüşü tamamlayamaz. Yol tutuşunu konuşmayalım, Connect tartışmasız üstün, zaten işyerimizde kimse Doblo'yu kullanmak istemez.(Yakıt Şirketten tabii) Bence FORD bu dizel işini kendisi beceremiyor, becerebilse zaten PSA'dan motor almaz kendi yapar. Nerdesin ECOOBOOST??? 24 Şubat 2010 tarihinde Adem Cengiz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 24 Şubat 2010 Paylaş 24 Şubat 2010 Motor ne kadar geç ısınırsa, yanan yakıttan alınan verim o kadar yüksek olur, keşke 1 saat ısınmasa. Yorum bağlantısı
Şükrü Güzelsu 28 Şubat 2010 Paylaş 28 Şubat 2010 6 ay önceye kadar bendede aynı araba vardı 3 kış geçirdik beraber 10 lt/100 ben hiçbir zaman görmedim hatta işyerimle ev arası 1 km ve sürekli arabayla gidip gelirim en çok 8 lt olurdu ayrıca 5 aydır passat 2.0 fsi kullanıyorum aynı yol güzergahım 10.2/100 km geçmiyor dizel için yazdığınız değer aşırı kontrol ettirin derim Yorum bağlantısı
Recommended Posts