Ü. Murat Sevdirener 8 Şubat 2010 Paylaş 8 Şubat 2010 (düzenlendi) Dieseller moda olsa da, yaygınlaşsa da, yakıt-turbo sistemleri modernleşse de temeldeki üretim prensibi ve fizik kuralları değişemez. Merhaba tüm arkadaşlarımıza, Valla ben halen, aynı şartlarda(ev-iş yeri = 5km. ) şehir içi, 6 ila 6.2 lt., şehir dışı düzgün kullanımla, 5.5-5.6 lt. yakıyorum. Eğer otoban ağırlıklı ise, kanuni sınırları fazla zorlamadan, 5.9-6.0 lt. yakıyorum. ve kendime de, arabama da maaşallah diyorum. Sn. Yavuz Gürbüz arkadaşımız, bu değerlere kulak asmayın demiş ama, ben de bu değerlere yakın sarfiyattayım. Araç bakımları da, her zaman zamanında ve yerinde yapılır. Ha, sanmayın ki, aracımın hakkını vermiyorum. )) 30 yıldır, hemen hergün araç kullanan biri olarak, ekonomik ama verimli, ya da spor tip araç kullanmayı sanırım öğrenmişimdir. )) Herkese sağlıklı sürüşler. 8 Şubat 2010 tarihinde Misafir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Necat Ertan 8 Şubat 2010 Paylaş 8 Şubat 2010 Havaların durumu, mesafenin kısa olması bir yana ben aracımla şehir içi kullanımında hiçbir zaman 6 lt nin altına düşemedim. Ekonomik kullanmayı bilmiyoruz vesselam Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 8 Şubat 2010 Paylaş 8 Şubat 2010 Normal tüketiyor,bizim tanıdıkta s40 dizel var oda 9 lt yakıyor. Yorum bağlantısı
Ahmet Topcu 8 Şubat 2010 Paylaş 8 Şubat 2010 Bana biraz yüksek gibi geldi. Bu kadar yaktıktan sonra dizelin bir avantajı kalmaz gibi. Bence yol bilgisayarı fazla gösteriyor. Yada ısıtmak için çok bekliyorsunuz. motoru ısıtmak için hiç beklemiyorum marşa batığım gibi kalkıyorum cünki giderken güzergahım hep iniş aşagı Yorum bağlantısı
Ahmet Topcu 8 Şubat 2010 Paylaş 8 Şubat 2010 hesapladım yaklasık km 320 lira gibi bir fiyat ortaya cıkıyor ben ne anladım dizel arabadan bundan önceki WV boram bile bu havalrda daha az yakıyordu Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek Eski 8 Şubat 2010 Paylaş 8 Şubat 2010 hesapladım yaklasık km 320 lira gibi bir fiyat ortaya cıkıyor ben ne anladım dizel arabadan bundan önceki WV boram bile bu havalrda daha az yakıyordu vw'nin gözünü seveyim.Bendede 1.9 tdi passat vardı.Roket gibi bişeydi mübarek konforsa konfor,süratse sürat,yakıt ekonomisiyse adeta yakmıyor kokluyordu.Özledim ben passatımı. O 1.9 tdi 130 ps,bu 1,6 tdci 109 ps passat 100 km/h 5.2 - focus 100 km/h 7.9 buyur çık işin içinden. Yorum bağlantısı
O.Doğuş Bahçekapılı 8 Şubat 2010 Paylaş 8 Şubat 2010 Benim aracım sbah 4 km akşam 4 km yapar , ısıtmak için 1 dk beklenir. Bilgisayar 7,5 lt gösteriyor. Yazın bu değer 6,7 lerde geziniyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Şubat 2010 Paylaş 8 Şubat 2010 motor büyüdükçe az yakar, mondeo 2.0 tdci da 5 lt lerde yakar, hem de sabahları kamyon gibi çalışmadan yapar bu işi. Yorum bağlantısı
Abdülmecit Cirbil 8 Şubat 2010 Paylaş 8 Şubat 2010 değerler çok normal hocam,,100 km ortalamasını 4 km de derecelendirmek saçma,,çünkü ş.içi dur-kalk yaptığımızda değerler yükselecektir..korkmak yok yola devam.. Yorum bağlantısı
Misafir 8 Şubat 2010 Paylaş 8 Şubat 2010 Benim anlayamadığım, kimi arkadaşlar 5.0 yaktığını kimileri ise 8-9 Lt yaktığını söylemiş burada sanırım yol güzergahı ve kullanım tarzı ortaya çıkıyor. Yinede kim ne derse desin dizel'in ekonomik olduğu gün gibi ortada, en basitinden Pompa satış fiyatı benzinden ucuz yani aynı değerleri bile yaksa bu farktan bile ekonomik olduğu teori de belli ediyor. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 8 Şubat 2010 Paylaş 8 Şubat 2010 fabrika verisi şehir içinde 5.5 lt olan aracı kullanıyorum ve benim ortalamam 8 lt. Mesafem kısa ve trafik yoğun. sizinkide bence normal. Aynı yolu mondeo ile yapınca 18-19lt/100km tüketime sahip oluyorum. Yorum bağlantısı
Barış Güler 8 Şubat 2010 Paylaş 8 Şubat 2010 Bahsettiğiniz veriler aracın yakabileceği maksimum rakamlar.Benimde devamlı 1-2 vites 3-4km günlük yolum var.Soğuk havalarda 9-9.5 lt yakıyor(Buna sabah ön camın buzunu çözmek için klimayı çalıştırmam da dahil).Gayet normal.-15 derecede sabah aracı ısıtıp 4km kullandığımda 11-11.5 lt'de yaktığı da olmuştu.Aynı araçla uzun yolda 3.7 lt'de gördüm.Ama fazla yakıp yakmadığını anlamak için ort. yakıtı sıfırlayıp uzun yolda sabit hızda(90 km) 4lt civarı ort.tutturunca araçta problem olmadığını anlıyorum.Birde fordlarda araç rölantide çalışırken bilgisayar ort.yakıtı 99.9 lt çekiyor.buda değerlerin yükselmesini sağlıyor(Özellikle sabah rölantide aracı ısıtırken). Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 8 Şubat 2010 Paylaş 8 Şubat 2010 Bahsettiğiniz veriler aracın yakabileceği maksimum rakamlar.Benimde devamlı 1-2 vites 3-4km günlük yolum var.Soğuk havalarda 9-9.5 lt yakıyor(Buna sabah ön camın buzunu çözmek için klimayı çalıştırmam da dahil).Gayet normal.-15 derecede sabah aracı ısıtıp 4km kullandığımda 11-11.5 lt'de yaktığı da olmuştu.Aynı araçla uzun yolda 3.7 lt'de gördüm.Ama fazla yakıp yakmadığını anlamak için ort. yakıtı sıfırlayıp uzun yolda sabit hızda(90 km) 4lt civarı ort.tutturunca araçta problem olmadığını anlıyorum.Birde fordlarda araç rölantide çalışırken bilgisayar ort.yakıtı 99.9 lt çekiyor.buda değerlerin yükselmesini sağlıyor(Özellikle sabah rölantide aracı ısıtırken). 4 C derece ve altında klimanızın çalışmıyor olması lazım değil mi ? Yorum bağlantısı
Yavuz Gürbüz 8 Şubat 2010 Paylaş 8 Şubat 2010 Normal bir tüketimMesafe çok kısa. Benim yolum 8 km. Tüketimim 8.5-8.6 lt civarı. Demek ki Eskişehir'den daha kötü trafik akışına sahip yerler de var. Ne anlatmak istediğinizi Eskişehir trafiğinde merkez-organize sanayi arası yol alan herkes bilir. Kulak asmayın derken, yanlış anlaşılmasın ben kullanım tarzımı önceki mesajımda yazdım. Pek ekonomik kullanayım diye kendimi kısıtlamıyorum, doğrudur. Ama benim güzergahımda daha iyisi zor diye düşünüyorum. 7 km şehir içi yolun, üzerinde sadece 1'i etkisiz olmak üzere 12 tane ışık mevcut. İnanın bazen 70 sn kırmızı 22 sn yeşil yanan aynı ışığın 5 kez yanıp söndüğünü görüyorum (Atatürk Cad. Akarbaşı Kavşağı). Bu şartlar altında yine "6 lt yakıyorum" diyen bir kullanıcı varsa. Hemen sağ koltuğunu boşaltsın. Nasıl kullandığını öğrenene kadar dibinden ayrılmam çünkü Az yakan arkadaşları takdir ediyorum. Araçlarını da Allah nazarlardan saklasın diyorum. LPG'ye gelince. Benzinli de tüketim biraz fazla olabilir. Ama ben senede 10000 km sınırında bir kullanıcı için gereksiz görüyorum. Fakat şu da bir gerçek ki benzinli iken senede 10000 km yapan arkadaşlarım, LPG'lenince 30000 km'yi bulmuştu. Tabi tercihtir saygı duyarım. Şahsım adına "Ne taktırırım, ne de alırım." gibi bir tercihim var. Bana göre benzinliye LPG taktırmak, elindeki lolipopu mutlu, mesut, iştahla yalayan çocuğun elinden lolipopu alıp, diyet bisküvi tutuşturmaya benziyor. Saygılarımla, Yorum bağlantısı
Yavuz Gürbüz 8 Şubat 2010 Paylaş 8 Şubat 2010 (düzenlendi) Bahsettiğiniz veriler aracın yakabileceği maksimum rakamlar.Benimde devamlı 1-2 vites 3-4km günlük yolum var.Soğuk havalarda 9-9.5 lt yakıyor(Buna sabah ön camın buzunu çözmek için klimayı çalıştırmam da dahil).Gayet normal.-15 derecede sabah aracı ısıtıp 4km kullandığımda 11-11.5 lt'de yaktığı da olmuştu.Aynı araçla uzun yolda 3.7 lt'de gördüm.Ama fazla yakıp yakmadığını anlamak için ort. yakıtı sıfırlayıp uzun yolda sabit hızda(90 km) 4lt civarı ort.tutturunca araçta problem olmadığını anlıyorum. +26 Klima, soğuk havalarda bilhassa nimetmiş, bunu yeni aracımla anladım. Klima, nemi alınmış hava üflediği için, buzu, buğuyu çok kısa sürede çözüyor. Zaten AUTO modda ve buğu çözme modunda direk klimayı çalıştırıyor. Birde fordlarda araç rölantide çalışırken bilgisayar ort.yakıtı 99.9 lt çekiyor.buda değerlerin yükselmesini sağlıyor(Özellikle sabah rölantide aracı ısıtırken). Rölantide duruyor ise öyle gösteriyor. Önce afallamıştım. 1 sn sonra dank etti. Yakıt=X lt, Gidilen mesafe=0 km, ortalama yakıt= X/0 lt/km=SONSUZ yazamayacağına göre, 99,99 yazıyor. 8 Şubat 2010 tarihinde Yavuz G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Burak Karadeniz 9 Şubat 2010 Paylaş 9 Şubat 2010 bence değer çok yüksek, benim tdci 6.7 de, sabah akşam 4 er km yapıyorum. ( öğlen yada gece kullanırsam uzun kullanıyorum 30-40 km civarı, pazar günleri 150 - 200 km civarı ) Yorum bağlantısı
Ali Dura 9 Şubat 2010 Paylaş 9 Şubat 2010 Arabanız daha çok yeni, bence endişelenecek birşey yok. Biraz km yapınca yavaş yavaş düzelecektir. Havanın soğukluğuda çok büyük etken. Mesela tdci aracım ile evden işyerime olan 6-7 km mesafeyi katettiğimde motor hararet göstergesi yerinden kıpıdamıyor. Soğuk motorla evden işe, iştende eve dönüyorum ve aracımın tüketimi bu şartlarda %15 civarı arttı. Yaklaşık 7lt/100 km tüketimim var. Sizde aracınızı bu şartlarda kullanıyorsanız şimdilik endişelenecek birşey yok diyebilirim. Bence aracınıza lpg düşünmeyin. aynen benimde aracım aynı 7 lt bazende bıraz üzerine çıkıyor aracım 16 bin km de bu veri şehir içi kış olduğu içinde şehir dışı bir yere gittiğimiz yok Yorum bağlantısı
Barış Güler 9 Şubat 2010 Paylaş 9 Şubat 2010 Bu 9 lt rakamları 1ve 2. viteslerde kullanılan ve devamlı dur kalk yapılan şehiriçi trafiğinde alınan rakamlar.Örneği ort yakıt 8 lt gösterirken 40-50 km'lik uzun yol yaptığımda ort.yakıt hemen 0.5-1 lt azalıyor.Tamamen kullanma şekli ve şartlarla ilgili.Ankarada şehiriçi trafikte kullandığımda ort.yakıtın 6.5 lt'nin üstüne çıktığını görmedim.Uzun caddeler 4-5.vites kullanılmaya başlanıp hızda artınca yakıtta düşüyor.Tabi bu şartlarda benzinli araba nasıl yakar düşünmek lazım... Yorum bağlantısı
Misafir 9 Şubat 2010 Paylaş 9 Şubat 2010 Dizelin yakıt avantajı var bunu kabul ediyorum ama bakım ve sorun yönünden de ele alınması gerekir.Ayrıca 100 bin km geçmiş olan dizelin satılması kolay olur mu ya da siz 100 bim km geçmiş bir dizel alır mısınız? Dizel usulüne uygun kullanılıp, rutin bakımları yağ filtre değişimleri zamanında yapılırsa hiç bir problem olacağını sanmıyorum. Ayrıca vatandaş almış motor ısınmadan turboya yüklenmiş çalıştırırken yada stop ederken 15-20 sn beklememiş sonra dizel arızalı, yok böyle bir mantık. Sen aracı kullanmayı bilme ondan sonra da dizelin bakımı masrafı ağır yani bakım dersek rutinde benzinli ile arasında 80 lira gibi bir fark var, bu da yanılmıyosam yakıt filtresi farkıydı. Bu genel yanılgılar yüzünden millet 100 binde araç almaya korkar oldu. 100bin km olarak hiç bişey değil. Ayrıca dizel düşük devir çevirdiği için daha yüksek kmler yapabilir. Bakımsız 50 binde dizel alıp kullanacağıma, bakımlı 100binde dizel alıp kullanmayı tercih ederim. Zamane teknolojilerinde km'ye bu kadar takılmamak gerek. Her yakıt avantajının kendine göre eksileri var, lpg de performans kaybı illaki var. Tamam belki çok az bi miktar%5/%10 belki ama olduğu ortada ne kadar gelişirse gelişsin bu sistem fabrika üretimde araca takılmadıktan sonra bana cazip gelmiyor. Kullanan'a saygım var, yanlız benim felseme göre değil. 100bin'i geçmiş dizel sorunsuz bakımlı olduktan sonra illaki satılır. Km'yi sorun yapacak adama da ben aracımı satmam. Sonuçta yeni teknoloji araçlar 150-200 bin hatta daha da fazla km'leri görüp ondan sonra rektefiye istemeli diye düşünüyorum. Yanlış anlamayın sözüm size değil. Ben 100bini geçmiş dizel aldım. 50 bin km kadar da lpg taktırdığım aracımı kullandım. LPG'nin performans öldürmediği yalan. %5-10 kayıp illa ki oluyor. Ekonomisi için buna katlanıyoruz. Ekonomisine gelince Ankara haricinde dizelden biraz kötü, Ankara içinde ise dizelden biraz iyidir. LPG'li aracın da bakımı öyle kolay değil. Daha geçen hafta kayınbiraderim 80bin km'deki aracını rektefiye ettirmek zorunda kaldı. Bunun yanı sıra rölanti sıkıntıları, arıza ışıkları, stop etme sorunları da sürekli yaşanan sorunlar. Velhasılı kelam, ekonomi (dizel/lpg) bazı riskler taşıyor. Bu herkesin başına gelecek anlamında konuşmuyorum; ama, başına gelenleri de gözardı etmemek lazım. Hakan abi hepsine katılıyorum. +26 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 9 Şubat 2010 Paylaş 9 Şubat 2010 Babamın getz dizel soğukta traktör gibi ama az yakıyor gerçekten. Yorum bağlantısı
Misafir 9 Şubat 2010 Paylaş 9 Şubat 2010 (düzenlendi) merhaba arkdaslar yaklasık olarak 2 haftadır bu yana focus 1.6 TDCİ ghia aracımın yol bilgisayarı yakıt tüketimi 10 L aşagı düşmedi hergün iş yerime gidip geliyorum yaklasık 4 km ve motor sıcaklık cubugu hiç yerinden bile kıpıldamıyor bundan önce ise 8.2 gibi bi tüketim vardı acaba bir sorunmu var yoksa havaların soguklugundanmı kaynaklanıyor gittigim yol güzergahı ise çamlıca ümraniye Bu ekranı kullanırken en son ne zaman resetleme yaptınız? 8.2lt'lik verileri gösteren ekranınız resetleme yapmadan mı 10,2'leri gösterir oldu? Eğer resetlemeden bu değerleri gördüyseniz tüketiminiz bir hayli fazla artış göstermiş. Ancak en nihayi sonuca ekrandan değil, aldığınız benzin litresini, depo bitiminde yaptığınız km'ye bölerek ulaşın. Eğer yine 10lt seviyesini görüyorsanız bunu dert edebilirsiniz. Yol bilgisayarı ekranında reel veriler, zaman uzadıkça, kontağı kapatıp açtıkça, motor sıcak soğuk oldukça sapmalara uğruyor. Bu nedenle her araca binişinizde ekranı resetleyerek daha doğru sonuç alırsınız. Renault LagunaI'lerde 2 ekran vardır mesela bilgisayarda, biri uzun süreli ortalama tutar, diğeri kısa süreli. Yine mondeo MKII'lerde kontağı her açışınızda ortalamayı sıfırlayan ve kısa süreli ortalama tüketimi veren gizli bir ekran daha vardı. Ortalama yakıt tüketiminin hesabına ilişkin kısa bir açıklama buldum aşağıda aktarıyorum. Saygılarımla. Ortalama yakıt tüketimini seçtiğimiz zaman', yol bilgisayarı, yolun başlangıcından bu yana kullanılmış olan toplam yakıtı seyahat boyunca gidilen yola böler. Ortalama yakıt tüketimi= Gidilen Yol / Toplam Yakıt Değerlerin ikisi de bilgisayarın normal fonksiyonlarının parçalan gibi kaydedilir. Değerlerden gidilen yol hız ölçer devresinden, kullanılan yakıt ise yakıt akış oranından elde edilir. Hesaplama başlar ve her hangi bir anda tekrar başlar, eğer kontak kapalı işe bile etki etmez. Ekran mil/galon veya kilometre/litre cinsinden gösterir 9 Şubat 2010 tarihinde Evren iskent tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 9 Şubat 2010 Paylaş 9 Şubat 2010 hakikaten TDCI çok geç ısınıyor hele bu havalarda ben 15km yol katettim çubuk 1 diş ancak ilerledi bana aslında normal gibi gelmiyor dieselde olsa bu km de 90 dereceyi bulması gerekiyor çok geç ısınıyor motor Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 9 Şubat 2010 Paylaş 9 Şubat 2010 Dizeller öyle git git ısınmıyor, varacağın yere gelene kadar motor ısınmıyor. Belki lüks araçlarda buna karşı bir önlem vardır bilmiyorum. split monitör.de sitesine göre fiesta dizellerin ortalama tüketimi: 5.28, focuslar 6.12 L / 100 km, mondeo dizellerde 6.92 L /100 km . Getz dizel 5.62 .Bunlara bence mantıklı değerler çünkü binlerce kullanıcının verileri . Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 9 Şubat 2010 Paylaş 9 Şubat 2010 (düzenlendi) Dizeller öyle git git ısınmıyor, varacağın yere gelene kadar motor ısınmıyor. Belki lüks araçlarda buna karşı bir önlem vardır bilmiyorum.split monitör.de sitesine göre fiesta dizellerin ortalama tüketimi: 5.28, focuslar 6.12 L / 100 km, mondeo dizellerde 6.92 L /100 km . Getz dizel 5.62 .Bunlara bence mantıklı değerler çünkü binlerce kullanıcının verileri . Dün akşam fusion 1.6 tdci ile dolapdereden çıktım hava 2 derece fatih köprüsüne geldim hala birinci çizgideyim, trafik de var her yerde. kaloriferi açıyorum daha da aşağı düşüyor. kaloriferi kapatıyorum ikinci çizgiye yaklaşıyor, yine açıyorum yine ilk çizgiye geliyor. Tabi çok yavaş dur kalk bekle olduğundan gaza basmayınca iyicene ısınmadı. bütün bunlarla beraber hala genel ortalamam 5.0 da takılı duruyor. (son birkaç bin km) split.monitor sitesi doğru olmayabilir çünkü ne kadar yaktığına önem verip o siteye üye olanlar muhtemelen az yakan tiplerdir. 9 Şubat 2010 tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Adem Cengiz 9 Şubat 2010 Paylaş 9 Şubat 2010 hakikaten TDCI çok geç ısınıyor hele bu havalarda ben 15km yol katettim çubuk 1 diş ancak ilerledi bana aslında normal gibi gelmiyor dieselde olsa bu km de 90 dereceyi bulması gerekiyor çok geç ısınıyor motor Tüm dizeller böyle midir bilmem ama, Ford TDCI'lar inanılmaz geç ısınıyor. Bildiğim CMAX ve Connect. Neredeyse önüne dolmuşçular gibi karton yapıştıracağız. Benzinli de en soğuk havada bile 1-2 km mesafede motor hararet göstergesi normale geliyor, hiç bir şekilde bir daha da düşmüyor... Küçük çocuğu olan, kısa mesafelerde kullanacaklar benzinli tercih etmeli. Bunun yanında cebimiz de ısınıyor o ayrı... Yorum bağlantısı
Recommended Posts