İçeriğe Yönlendir

Focus II - Yakıt Tüketimi - Dizel


Aykut Gürkan

Recommended Posts

Yusuf Celebi

Şehir içinde geçerli bu dediğiniz.Bildiğim kadarıyla küçük motorlu bir aracı ne kadar çok kasarsan okadar fazla yakar.Almanlar bu sebeble yayla gidi otobanlarda hep büyük motorlu araçlar kullanırlar.ve daha ekonomik olmakla beraber perfermons alırlar.ama şehir içi trafiğinde tam tersi.

Yorum bağlantısı
Tuna Aksu
(düzenlendi)
İyi de bu nasıl olabiliyor birde onu açıklasanız?

benim bildiğim eğer ilave bir parça ya da teknoloji kullanılmamışsa bir 1400 cc motor ,2000 den daha az yakar

Mustafa Bey 1.4 araç ile araç sollarken, rampa tırmanırken vs vs daha çok gaza yüklenirsiniz.benim bildiğim mantık bu, çok değerli bacanağımın 1.9 Cady si var, normalde sabırlı biri değildir ama bana özenerek sabrını sınamış ve o araçla bol bolda dur kalk yapmasına rağmen ve full depo ile değil1210 km yol yapmış.istikameti ise elazığ-diyarbakır-urfa-adana-urfa-malatya

tarihinde Tuna Aksu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Akkoç
Olay şöyle;

Diyelim ki arabanın kütlesi 1200 kg olsun. Ve bu arabaya 1.4 80 beygir, 1.6 110 beygir, 2.0 140 beygir 3 motor konsun.

80 beygir motorun 1200 kg arabayı hareket ettirip belli bir hıza çıkartması için bir iş yapması gerekir. O iş için yakıt yakması gerekir.

110 beygirlik motor ise yine aynı arabayı, 80 beygirlik motordan daha kolay hareket ettirip belli hıza daha az iş yaparak çıkartır. Böylece daha az yakar.

Halkımızın yanılgısı şu. 1.4 fiesta 1.6 focustan daha az yakar. 1.6 focus ta 2.0 mondeodan daha az yakar. Mantık doğru. Motor hacmi küçüldükçe yakıt azalmış. Ama mantalite yanlış. Çünkü arabalar ve arabaların kütleleri farklı.

Olayı aynı arabaya uyguladığımızda tersine döner. Mesela 1.4 mondeo 1.6 mondeodan, 1.6 mondeo da 2.0 mondeodan daha fazla yakar. Çünkü 1.4 litrelik güçsüz motor, kocaman mondeo kütlesini hareket ettirmek için abisi 2.0 dan daha fazla enerji harcar, tabiri caizse yırtınır ve böylece fazla yakmış olur.

Aynı mantıkla 1.6 fiesta, 1.4 fiestadan az yakar. Çünkü 1.4 e göre normal olan ağırlık, 1.6 ya göre hafif kalır. Hatta 2.0 fiesta olsaydı, 140 beygirlik o motora fiesta tüy gibi kalırdı. Motor hiç zorlanmazdı ve yakıtı süper makul olurdu.

Olay anlaşıldı.ama 1,4 fiesta ile 1,6 focus aynı ağırlıkta değildir heralde.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

90 km hıza sabitlediğimde kolayca aracımda 3.3 lt gibi ortalama tutabiliyor. Yalnız benimki 3 silindirli 1.4 tdi. CC nin bir dezavantajı var cut off a arabayı çok bırakmıyor

Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)
Olay şöyle;

Diyelim ki arabanın kütlesi 1200 kg olsun. Ve bu arabaya 1.4 80 beygir, 1.6 110 beygir, 2.0 140 beygir 3 motor konsun.

80 beygir motorun 1200 kg arabayı hareket ettirip belli bir hıza çıkartması için bir iş yapması gerekir. O iş için yakıt yakması gerekir.

110 beygirlik motor ise yine aynı arabayı, 80 beygirlik motordan daha kolay hareket ettirip belli hıza daha az iş yaparak çıkartır. Böylece daha az yakar.

Halkımızın yanılgısı şu. 1.4 fiesta 1.6 focustan daha az yakar. 1.6 focus ta 2.0 mondeodan daha az yakar. Mantık doğru. Motor hacmi küçüldükçe yakıt azalmış. Ama mantalite yanlış. Çünkü arabalar ve arabaların kütleleri farklı.

Olayı aynı arabaya uyguladığımızda tersine döner. Mesela 1.4 mondeo 1.6 mondeodan, 1.6 mondeo da 2.0 mondeodan daha fazla yakar. Çünkü 1.4 litrelik güçsüz motor, kocaman mondeo kütlesini hareket ettirmek için abisi 2.0 dan daha fazla enerji harcar, tabiri caizse yırtınır ve böylece fazla yakmış olur.

Aynı mantıkla 1.6 fiesta, 1.4 fiestadan az yakar. Çünkü 1.4 e göre normal olan ağırlık, 1.6 ya göre hafif kalır. Hatta 2.0 fiesta olsaydı, 140 beygirlik o motora fiesta tüy gibi kalırdı. Motor hiç zorlanmazdı ve yakıtı süper makul olurdu.

Sefa Bey yukarıdaki görüşleriniz konusunda size kesinlikle katılıyorum. Aslında az-çok yakma konusunda birçok değişkenin gözönüne alınması gerekmekte. Bu nedenle yeri geldiğinde Mondeo Fisesta'dan da ekonomik olabilir diye düşünyorum. Şöyle ki;

Düşük hızlarda küçük hacimli motorun devri zorlanmayacağı için az yakması normal. Ancak aracın torkunu araşan hızlarda büyük motor hacmine sahip araç daha ekonomik hale gelecektir.

Yani Fiestanın otobanda 120km hızda çevirdiği devir, mondeoadan daha fazla olacağından yakıt tüketimi Monedeo'ya göre daha fazla olacaktır.

Hız sabitleyiciyi de ekonomik olması açısından manuel kullanmak bir çözüm olabilir.

Aracın hızını 90km'ye sabitlediğimizi düşünelim. Bir sebeple frene basıp devreden çıkarmak zorunda kaldığımızda, akabinde cc'yi direk devreye sokmak yerine, gaz pedalını yavaşça kullanıp hızlandıktan sonra 90km hıza ulaştığımızda tekrar cc'yi devreye sokmak daha ekonomik olacaktır. Bu kullanım tarzı tabi ki pratik değildir. Ancak cc'nin çok yakmasına bir nebze çare olabilir. Çünkü cc kullanımında sistem istenilen hıza daha çabuk ulaşmak için gerektiğinde dip gaz ya da vites düşürerek hızlanma sağlamaktadır.

Saygılarımla.

tarihinde Evren iskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hakan Yıldız
hatta şöyle söyleyeyim:işin sırrı gaz pedalına basmadan gidebildiğin en son noktaya kadar gitmek ve gaza basman gerektiğinde de çok nazik ve yavaş biçimde bunu yapmak adeta gaz pedalını okşarmış gibi basmak gerekiyor ve araç hızını alır almazda baskıyı hafifletmem gerekiyor.

En önemli püf noktası şu:SABIR gerekiyor. :rolleyes:

en az sizin kadar arkanızdan gelen aracında sabırlı olması gerekir

Yorum bağlantısı
Melih Özlem

Değer gerçekten çok iyiymiş :rolleyes: Fiestayla uzun yol yapmak için sabırsızlanıyorum :D Şehiriçinde 9.9 litre ile 195 km gittim bende. Şehir içi için gayet iyi bi rakam gibi geldi bana. Şehir dışını çok merak etmeye başladım :)

Yorum bağlantısı
Malik Altındiş
Sanılanın aksine chip tüketimi arttırır.

Bilmiyorum denemelerinize göre mi yazdınız bunu ama chip'i uygulayan ustaya da bağlı sanırım.iyi ayar yapıldıktan sonra sakin kullanımda yakıtın artmayı bırakın,azalması lazım.

1.9 skoda superb'e taktı arkadaşım,90-100km/h sabit kullanımdaki yakıt ortalamasını şimdi 130-140km/h hızlarda yakalıyor.

Yorum bağlantısı
Mahmut Türkmen
Başka başlıkta konuştuk. Yol bilgisayarına bakınca tüketim düşmüş görünüyor. Ama gerçek tüketim ile yol bilgisayarı tutmuyor.

Yani; Yol bilgisayarı yalan söylüyor.

Evet ben bu gün buna şahit oldum aracımın yol bilgisayarında tüketim 9,5 lt görünüyordu ve bilgisyarı son benzin oldığımda resetlemiştim.. Bugün depoyu yeniden doldurup benzin tüketimini olçtüm ve 8,8 lt gibi bir değer çıktı.

Yol bilgisayarının ağzına acı biber sürmek lazım :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Akkoç
en az sizin kadar arkanızdan gelen aracında sabırlı olması gerekir

sağ şeritten giderseniz fazla problem olmuyor.Ama kamyonların falan sizi sollamasına aldırmamanız gerek. :)

Ayrıca ortalama süratin de 72km olduğunu belirtmeliyim.demekki aşağı yukarı 1254 km yi 17,4 saatte yapmışım.Aşağı yukarı ş.arası otobüs gibi gitmişim işin özeti

Yorum bağlantısı
Cemal Koçyiğit

yakıt değerleri çok iyi 1.3 corsa 5 lt aşağı yakmıyo..

Yorum bağlantısı
Guest Yavuz Ya??z

her neden lpg taktırmıyorsun diyene saf saf arabam 6-7 litre yakıyor diye söyledikten kısa bir süre sonra motorum bir sürü arıza çıkardı ve maliyeti bana arabamda zarar ettirtecek kadar çoğaldı

hatta yakıtım arttı ve habure yakıtla ilgili konular açar oldum

NAZAR değicek göreceniz arabalarınıza

3.9 yakıyosa arabanız bence susun arabanıza bile söylemeyin şımarıp fazla yakar

lpg liler nazar değdirir benzinliler arabanızı çizebilir egsozunuza muz tıkayan bile olur ben diyim :D

Yorum bağlantısı
Yavuz Gürbüz
Arkadaşlar 100km/3,9lt 1.6 focus tdci ile nasıl bir oran sizce ?

Mustafa Bey, araç 109 Bg mi? Yoksa 90 Bg mi? 90 Bg'lik daha az yakıyor herhalde. Ahhh Ah... Benim araba geometriden anladığı kadar, ekonomiden de anlıyaydı. :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Guest Ramazan Demir

Aracı ilk alıp depoyu tam doldurduğum zaman katettiğim mesafe (nazilli-sivas) 1130 km gösteriyordu ve yol bilgisayarı 70 km daha gidecek mazot olduğunu gösteriyordu.

Yorum bağlantısı
Mustafa Akkoç
Mustafa Bey, araç 109 Bg mi? Yoksa 90 Bg mi? 90 Bg'lik daha az yakıyor herhalde. Ahhh Ah... Benim araba geometriden anladığı kadar, ekonomiden de anlıyaydı. :)

109 hp :good1:

Yorum bağlantısı
Yavuz Gürbüz
(düzenlendi)
Aynı araçta 90 beygirlik motor 109 beygirlikten daha fazla yakar.

Bu biraz göreceli gibi, 90 bg ile 109 bg arasında donanım farkından dolayı yaklaşık 140 kg fark var. Yani aynı araç değil pratikte. Ayrıca yakıttaki kriter beygir değil, motor hacmidir. Her iki motor da 1.6 lt olduğuna göre baskın faktör ağırlıktır. 109 bg'lik motor değişken geometrili turbosu sayesinde çok çok iyi ara hızlanma değerlerine imza atarken 90 bg'lik motor klasik ve daha küçük turbosu yakıt için optimize edilmiş yazılımı ile fark atacaktır. Zaten 90 km/s sabit hızla düz bir yolda ilerleyen aracı yürütebilmek için 9-10 kw yeter yani yaklaşık 15 bg. Düz yolda 90 km/s sabit hızla giderken anlık tüketime hiç baktınız mı?

Saygılar...

tarihinde Yavuz G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Gökhan Kızılkaya
Bu biraz göreceli gibi, 90 bg ile 109 bg arasında donanım farkından dolayı yaklaşık 140 kg fark var. Yani aynı araç değil pratikte. Ayrıca yakıttaki kriter beygir değil, motor hacmidir. Her iki motor da 1.6 lt olduğuna göre baskın faktör ağırlıktır. 109 bg'lik motor değişken geometrili turbosu sayesinde çok çok iyi ara hızlanma değerlerine imza atarken 90 bg'lik motor klasik ve daha küçük turbosu yakıt için optimize edilmiş yazılımı ile fark atacaktır. Zaten 90 km/s sabit hızla düz bir yolda ilerleyen aracı yürütebilmek için 9-10 kw yeter yani yaklaşık 15 bg. Düz yolda 90 km/s sabit hızla giderken anlık tüketime hiç baktınız mı?

Saygılar...

Biz ne zaman tanışacağız bu rakamlarla :) Şehiriçi yoğun trafik 6.7 nin altını göremedim.(araç 2000 km de)

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Ahmet Topcu

merhaba arkdaslar yaklasık olarak 2 haftadır bu yana focus 1.6 TDCİ ghia aracımın yol bilgisayarı yakıt tüketimi 10 L aşagı düşmedi ;) hergün iş yerime gidip geliyorum yaklasık 4 km ve motor sıcaklık cubugu hiç yerinden bile kıpıldamıyor bundan önce ise 8.2 gibi bi tüketim vardı acaba bir sorunmu var yoksa havaların soguklugundanmı kaynaklanıyor gittigim yol güzergahı ise çamlıca ümraniye

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
merhaba arkdaslar yaklasık olarak 2 haftadır bu yana focus 1.6 TDCİ ghia aracımın yol bilgisayarı yakıt tüketimi 10 L aşagı düşmedi ;) hergün iş yerime gidip geliyorum yaklasık 4 km ve motor sıcaklık cubugu hiç yerinden bile kıpıldamıyor bundan önce ise 8.2 gibi bi tüketim vardı acaba bir sorunmu var yoksa havaların soguklugundanmı kaynaklanıyor gittigim yol güzergahı ise çamlıca ümraniye

Çok kısa güzergah motor ısınmadığı için değer gayet normal, son günlerde de havalar iyice soğudu o yüzden tüketiminiz artmıştır..

Yorum bağlantısı
Gökhan Kızılkaya
Çok kısa güzergah motor ısınmadığı için değer gayet normal, son günlerde de havalar iyice soğudu o yüzden tüketiminiz artmıştır..

Biraz yüksek ama normal.Benim de 6.5 lerdeydi son 1 aydır havalarda soğuduğu için 8 lere geldi.Güzergahın kısa olması çok büyük etken ısınınca çok farkettiriyor.Bir de motor soğukken çok sıkıştırmayın hem yakıt hem motor ömrü farkeder.

Yorum bağlantısı
Yavuz Gürbüz
(düzenlendi)

İlk kez benimkinden yüksek bir tüketim görüyorum. Yanlış anlamayın sevincik oldum. ;) Bu havalarda normaldir. Yada ben kendimi öyle avutuyorum. Benim güzergahım da yaklaşık 6-7 km, eğer trafik yoğun olursa 9.0 lt/100 km civarında yakıyorum. Ama ayağımı gazdan sakındığımı söyleyemem onunda etkisi var tabi. Aslında gereksiz olduğunun farkındayım ama sabredemiyorum. Misal bi kamyoneti geçiyorum, ardından kırmızıya takılıp sert fren (benim güzergahımda 12 adet mevcut herbiri minimum 50 sn'lik)sonra ışıktan, ne varsa sanki jet gibi kalkıyorum. Ondan sonra yol bilgisayarı 9.1 lt / 100km gosteriyor. Gerçi bi depoyla 600-650 km yapabilyorum. Bu da yaklaşık 7.5-8.0 lt gibi bir tüketim yapar ama yol bilgisayarı kafasına göre takılıyor. Bence siz de çok dert etmeyin ve şehir içinde 5.0 lt yakıyorum diyenlere kulak asmayın.

Saygılarımla,

tarihinde Yavuz G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Bana biraz yüksek gibi geldi. Bu kadar yaktıktan sonra dizelin bir avantajı kalmaz gibi. Bence yol bilgisayarı fazla gösteriyor. Yada ısıtmak için çok bekliyorsunuz.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Diesel yanma prensibi ve buna bağlı olarak silindir-piston esneme payları (imalat şekli) göz önüne alınırsa. 3-5 km rotada, soğuk havada- motorda tüketim ve yıpranma aşırı fazla olur. Yağ tüketimi de fazla olacağından yağ seviyesine bakmalı ve 10.000km ye gelmeden değişmeli.

Diesel motorda marşa bas 1000km durmadan git gibi kullanım için çok uygundur.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Diesel yanma prensibi ve buna bağlı olarak silindir-piston esneme payları (imalat şekli) göz önüne alınırsa. 3-5 km rotada, soğuk havada- motorda tüketim ve yıpranma aşırı fazla olur. Yağ tüketimi de fazla olacağından yağ seviyesine bakmalı ve 10.000km ye gelmeden değişmeli.

Diesel motorda marşa bas 1000km durmadan git gibi kullanım için çok uygundur.

;) Gemi , tren motorları gibi.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Dieseller moda olsa da, yaygınlaşsa da, yakıt-turbo sistemleri modernleşse de temeldeki üretim prensibi ve fizik kuralları değişemez.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...