Ruhan Sorgun 28 Ekim 2013 Paylaş 28 Ekim 2013 (düzenlendi) Bencede sanki ufak bir fazlalık var gibi hocam. Sen memnun kalmazsan hangi yakıta geçmeyi düşünüyordun acaba ? serhan, karar verirsem ilk önce shell fuel save deneyeceğim. eğer bir kaç depo kullandıktan sonra tüketimde olumlu bir düşüş yerine çıkış olursa ya da durum stabil ise, bu sefer opete geçmeyi düşünüyorum. burada bir çok ford sahibi opet kullanıyor. bende ilk aldığımda opet kullanıyordum ama, tüketim artınca bırakmıştım. bilmiyorum belki yeni dolmuş tanka falan denk gelmişimdir, bakacağız o işe... 28 Ekim 2013 tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Karaaslan 28 Ekim 2013 Paylaş 28 Ekim 2013 Bu konuya pek dikkat etmiyorum benim klasik Petrol Ofisi V-Max Eurodizel kullanıyorum. Çok sık değiştirmem mazotu. Ancak il değişikliği oldukça farklı marka seçiyorum. Yani çoğunlukla aynı istasyondan aynı mazotu alıyorum. V-Max'ı nasıl bilirsiniz. Siz hangi mazotu kullanıyorsunuz ? Ve bu seçimi hangi ölçütleri kısas alarak belirliyorsunuz ? Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 28 Ekim 2013 Paylaş 28 Ekim 2013 Bu konuya pek dikkat etmiyorum benim klasik Petrol Ofisi V-Max Eurodizel kullanıyorum. Çok sık değiştirmem mazotu. Ancak il değişikliği oldukça farklı marka seçiyorum. Yani çoğunlukla aynı istasyondan aynı mazotu alıyorum. V-Max'ı nasıl bilirsiniz. Siz hangi mazotu kullanıyorsunuz ? Ve bu seçimi hangi ölçütleri kısas alarak belirliyorsunuz ? vay mustafa, nasılsın, bayramda ankarada ankamall otoparkında beni aracımın içinde tanıyıp yanıma gelmeni hala unutamıyorum, sağlıcakla kal. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Karaaslan 28 Ekim 2013 Paylaş 28 Ekim 2013 vay mustafa, nasılsın, bayramda ankarada ankamall otoparkında beni aracımın içinde tanıyıp yanıma gelmeni hala unutamıyorum, sağlıcakla kal. Ne demek hocam her zaman, asıl tanıyıp bir selam vermeden geçmek olmazdı.(Avatarın aynısı tek fark gerçekte çok daha genç) İnşallah Samsun'da daha rahat geniş bir zamanda görüşmek üzere. Saygılar 2 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 28 Ekim 2013 Paylaş 28 Ekim 2013 Ne demek hocam her zaman, asıl tanıyıp bir selam vermeden geçmek olmazdı.(Avatarın aynısı tek fark gerçekte çok daha genç) İnşallah Samsun'da daha rahat geniş bir zamanda görüşmek üzere. Saygılar teşekkür ederim iltifatın için samsuna geleceğin zaman haberim olsun, oturalım. 1 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 30 Ekim 2013 Paylaş 30 Ekim 2013 nitro hakkında attım tuttum ama utandı mı ne yaptı anlamadım. güncel ş.içi 33 km ort. hızla 4,8 litre pompa değerine ulaştım. test devam ediyor. depo bitmeden kesin karar yok. Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 1 Kasım 2013 Paylaş 1 Kasım 2013 gün içinde 32 km ort. hız ve 4,9 litre pompa değerinde iken, termeye gidip geldim. 70-90 arası gidip geldim. ort. hız 40 km ye yükselirken, ort. tüketim ise 4,6 litre pompa değerine düştü. 1 Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 7 Kasım 2013 Paylaş 7 Kasım 2013 (düzenlendi) bende aracı yeni aldım 2009 titanium sedan.herşeyi sıfırladım şehir içi ortalama 9 litre diyor 55km oldu. 15kmh ortalama hız. çok değilmi bu tüketim? birde bu depo kapagında eksik birşeylrei var bana mı öyle geliyor. 7 Kasım 2013 tarihinde ahmet ihsan akşen tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 8 Kasım 2013 Paylaş 8 Kasım 2013 bende aracı yeni aldım 2009 titanium sedan.herşeyi sıfırladım şehir içi ortalama 9 litre diyor 55km oldu. 15kmh ortalama hız. çok değilmi bu tüketim? birde bu depo kapagında eksik birşeylrei var bana mı öyle geliyor. normal, bunlarda depo kapağı yok. Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 8 Kasım 2013 Paylaş 8 Kasım 2013 alınan litre 44(wpower nitro), yapılan yol 952 km(416 km si ank-samsun, 536 km si samsun da) 416 km nin şartları: 5 yetişkin+full çakılı bagaj, max hız 110 civarı, ort. hız 93 km 536 km nin şartları: 120 km si termeye gidip geldim(70-90 arası), gerisi samsunda ort. 30 km hızla günlük işe gidiş geliş güzergahım, 536 km nin ort. hızı 36 km. 952 km nin ort. yakıt tüketimi 4,62 litre, km başına 20,65 kuruş. Yorum bağlantısı
Oğuzhan Deniz 8 Kasım 2013 Paylaş 8 Kasım 2013 Dizel LPG'den bariz avantajı depoyu doldurup en az 700km gidebilmek. Öbür türlü 3 4 güne bir yakıt almayı sevmiyorum. Bir depoyla 800 900 km yol yaptığınızı görünce sanırım ilerde arabamı değiştirirsem dizel alıcam Yorum bağlantısı
Kutay Akçar 8 Kasım 2013 Paylaş 8 Kasım 2013 Mersin - Ankara gidiş geliş toplam 1032 km. Gidiş 110 - 120 km sabit hız ve çoğunlukla CC ile. ara sıra kısa mesafe 140-150 km. Yakıt Tüketimi 4.8 lt. Dönüş çoğunlukla CC ile ve 110 -130-150 km değişken hızlarda. yol yapım çalışmalarının olduğu yerlerde ve yerleşim merkezlerinde azami hızlarda, Yakıt Tüketimi 4.7 lt. 1 depo ile gidip geldim. Bende ank. İstanbul arası dediğiniz hızlarda seyahat ediyorum ortalamam 4.5-5 arası oluyor. Açıkçası ben daha düsük tüketimler hayal ediyordum hep. Mersin yoluda iyice dümdüz oldu artık:) özlemişim gitmeyi. Yorum bağlantısı
Murat Çeviren 8 Kasım 2013 Paylaş 8 Kasım 2013 Bende ank. İstanbul arası dediğiniz hızlarda seyahat ediyorum ortalamam 4.5-5 arası oluyor. Açıkçası ben daha düsük tüketimler hayal ediyordum hep. Mersin yoluda iyice dümdüz oldu artık:) özlemişim gitmeyi. Ben geçen yılın mayıs ayında mersin-ankara gidiş dönüş yapmıştım. Gidiş-dönüş 3,5 ortalamayı tutturmuştum. Hatta forumda da paylaşmıştım. Şu an bunca sayfa arasından bulmak zor olabilir. Sanırım gidiş 4 dönüş 3 tü. Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 9 Kasım 2013 Paylaş 9 Kasım 2013 1,6 tdci motorlu araçlarda artık şu standart oldu. eğer tek veya iki kişi, bagaj olarak ta bir çantanız varsa, birde hız yapmıyorsanız, yol şartları da önemli olmakla birlikte 3,5-4 litre civarı yakıyor. yok, 4-5 yetişkin+full bagaj ile 120-140 giderseniz, yolun durumuna göre 4,5 ile 5 arasında geziyor. hemen hemen herkes bu civarlarda yakıyor. şunu unutmayın, araçlarımızın katalog değeri ş.arası 3,8 litre olabilir ama, bu test laboratuvarda, rüzgarsız(hava direncinin olmadığı ortamda), tek kişi, boş bagaj ve % 90 dolu depo ile 20-30 derece sıcaklıkta, 63 km ort. hızla yapılır. özellikle ağırlık konusuna değinirsek, araca binen her 30 kg' lık yük, yakıt tüketimini 100 km' de 0,1 litre arttırır. yani araçlarımız laboratuvar ortamına ek olarak 3-4 yolcu daha alarak, rüzgar direncine maruz kalarak, 90-100 km ort. hıza çıkarak, 0-15 dereceler arasında, çakılı bagajla, ara sırada 180-200 gibi hızları görerek 4,5-5 litre yakıyorsa, bu bana göre mükemmel bir değerdir. ben kendim az yaksın diye bir çaba göstermediğim halde 2 kişi ile 3,8 litreyi gördüm, konudaki arkadaşlardan 3,5 litreyi rahat gören var. bana göre 1,6 tdci, motor tarihinin en başarılı motorlarından biri(turbo daki sıkıntıları saymazsak). 1 Yorum bağlantısı
Murat Çeviren 9 Kasım 2013 Paylaş 9 Kasım 2013 Haklısınız hocam. Özellikle virajlı yollarda rüzgar direnci oluşturacak kadar fazla hız olmayınca rakamlar çok düşük oluyor. Virajlı tek şeritli mersin Anamur yolunda 3,6 depo ortalamasına sahipken, yine 1000 km olan çoğu otoyol ve bölünmüş olan Mersin-Van gidiş dönüşte 4 lt'nin üzerinde rakamları yakaladım. Ayrıca dediğiniz gibi yük faktörü de baya etkiliyor. Bu arada yavaş gittiğim yolda lastik hava basıncı da 35'ti. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 9 Kasım 2013 Paylaş 9 Kasım 2013 bahtiyar bakma pejonun motor sesi ve ses yalıtımı fordlardan daha güzel Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 9 Kasım 2013 Paylaş 9 Kasım 2013 valla 307sürdüm ses yalıtımı o kadar iyiki dizel sesi yoktu. 308 de de gır gır sesi yoktu ama yüksek devirde kükrüyordu o da hoşuma gitmişti. 403 e gelince ben motor sesi değil retardera hastayım Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 9 Kasım 2013 Paylaş 9 Kasım 2013 403 ile eski bolu dağı yolundan inerdik şoföre hasta olurdum. v6 sesinden sonra sıralı 4 silindirden haz almak zor tabi Yorum bağlantısı
Guest Mustafa Çongur 12 Kasım 2013 Paylaş 12 Kasım 2013 (düzenlendi) Yakıt: Shell V-Power Nitro+ Alınan yakıt: 52,15 ltYapılan yol: 1008.6 kmKalan menzil: 4 kmOrtalama hız: 44 km/hYol bilgisayarı ortalama yakıt tüketimi: 4.8 lt/100km Gerçek yakıt tüketimi: 5.2 lt/100 kmKm başına yakıt tüketimi: 23 kuruş (4.47 TL/lt) Rekor denemesi yapayım derken az daha yolda kalacaktım. Kilometrenin hepsi Ankara şehir içinde yaptım. Kısa mesafe hemen hemen hiç yapmadım. Araba ısınana kadar hiç sıkıştırmadım ısındıktan sonra da sabit 1800 2000 davir arası tutmaya özen gösterdim. Yolum uzasa da hep akıcı yolları tercih ettim. Yolun müsait olduğu yerlerde sabit 70 km/h ya da 90 km/h hızla gitmeye çalıştım. Bir depoyla 1000 km şehir efsanesini yaşadığım için artık gözüm açık gitmem. 12 Kasım 2013 tarihinde Mustafa Çongur tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 12 Kasım 2013 Paylaş 12 Kasım 2013 (düzenlendi) Bir depoyla 1000 km şehir efsanesini yaşadığım için artık gözüm açık gitmem. bu km yi ş.arasında bile göremeyenler var 12 Kasım 2013 tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu 12 Kasım 2013 Paylaş 12 Kasım 2013 Yakıt: Shell V-Power Nitro+ Alınan yakıt: 52,15 ltYapılan yol: 1008.6 kmKalan menzil: 4 kmOrtalama hız: 44 km/hYol bilgisayarı ortalama yakıt tüketimi: 4.8 lt/100km Gerçek yakıt tüketimi: 5.2 lt/100 kmKm başına yakıt tüketimi: 23 kuruş (4.47 TL/lt) Rekor denemesi yapayım derken az daha yolda kalacaktım. Kilometrenin hepsi Ankara şehir içinde yaptım. Kısa mesafe hemen hemen hiç yapmadım. Araba ısınana kadar hiç sıkıştırmadım ısındıktan sonra da sabit 1800 2000 davir arası tutmaya özen gösterdim. Yolum uzasa da hep akıcı yolları tercih ettim. Yolun müsait olduğu yerlerde sabit 70 km/h ya da 90 km/h hızla gitmeye çalıştım. Bir depoyla 1000 km şehir efsanesini yaşadığım için artık gözüm açık gitmem. 44. Km ortlama hız için şehir içi demek zor, benim su an ortalama hızım 24 km. Yorum bağlantısı
Guest Mustafa Çongur 12 Kasım 2013 Paylaş 12 Kasım 2013 44. Km ortlama hız için şehir içi demek zor, benim su an ortalama hızım 24 km. Haklısınız, "Kilometrenin hepsini Ankara şehir içinde yaptım" derken uzun yol yapmadığımı anlatmak istedim. Zaten bir üstteki mesajımdan parkurumun karma olduğunu anlayabilirsiniz. 1 Yorum bağlantısı
Yusuf Bayraktar2 21 Kasım 2013 Paylaş 21 Kasım 2013 arkadaslar aracımı alalım 1 2 ay oldu alır almaz bakımını yaptırdım mazot fıltresıne kadar degıstı yanlız yakıt fazla gıbı gelıyor dun yol bılgısayarında 15 km gıder yazıyordu 50 lıralık yakıt aldım yaklasık 11 lıtre kusuratlı ortalama olarakta sehır ıcı degıl daha cok uzun yol kavacıga gıdıp geldım. ortalama yakıtım 4.5 4.8 max 5 lıtre gosterıyordu ancak yol bıılgısayarı 210 km gıder gosterdı hesapladıgım zaman ortalama 5 lıtre yaksa 200 km garantı 1. 1.5 lıtre uzerı 5 10 20 km gıtmesı gerekıyor ancak 200 km bıle gıtmıyor bır problemmı var yoksa yol bılgsayarımı yanlıs gosterıyor Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 21 Kasım 2013 Paylaş 21 Kasım 2013 arkadaslar aracımı alalım 1 2 ay oldu alır almaz bakımını yaptırdım mazot fıltresıne kadar degıstı yanlız yakıt fazla gıbı gelıyor dun yol bılgısayarında 15 km gıder yazıyordu 50 lıralık yakıt aldım yaklasık 11 lıtre kusuratlı ortalama olarakta sehır ıcı degıl daha cok uzun yol kavacıga gıdıp geldım. ortalama yakıtım 4.5 4.8 max 5 lıtre gosterıyordu ancak yol bıılgısayarı 210 km gıder gosterdı hesapladıgım zaman ortalama 5 lıtre yaksa 200 km garantı 1. 1.5 lıtre uzerı 5 10 20 km gıtmesı gerekıyor ancak 200 km bıle gıtmıyor bır problemmı var yoksa yol bılgsayarımı yanlıs gosterıyor Yusuf Bey konunuzu birleştirdim. Bilginize. Saygılarımla. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 21 Kasım 2013 Paylaş 21 Kasım 2013 Bu şekilde hesabı tutturmanız çok zor...depoyu fulleyip 100 km yaptıktan sonra tekrar fullemeniz lazım....o zaman ne yaktığınız çıkar ortaya... Yorum bağlantısı
Recommended Posts