Mustafa Akkoç 23 Haziran 2009 Paylaş 23 Haziran 2009 kutlayanlara teşekkür ederim. Birdahaki sefere 4 ün altına düşmeye çalışıcam.Klima benim gördüğüm kadarıyla 0,5 falan etki ediyor. Hava serin olursa ya da gece yolculuğu yaparsam olabilir diye düşünüyorum. 71 km nin altında bir ortalama işe yarar mı ona da bakacağım.Gidiş dönüş olarak toplam da 18 saat çok gibi görünüyor ama şehirlerarası otobüslerde tahminim aynı süre de ya da biraz daha fazla süre de İzmire gidip geliyorlar. Benim İzmirden sonra 90 km daha yolum olduğu düşünülürse sürenin o kadar da geç olmadığını düşünüyorum. Hesapta hata yoksa çok güzel bi rakam,lakin sabır işi,camlarıda 2 parmak açmasaydınız 4,1lt ye kadar düşerdiniz herhal.Benim görebildiğim en tasarruflu rakam 5,2lt/100km.Tebrik ediyorum.sağolun.Hesaptan adım gibi eminim.Camların ikişer parmak açık olması ne kadar etkiledi bilmem ama klimanın etkilediğine şüphem yok. Bir daha Allah nasip ederse klimayı az kullanmaya çalışarak bir deneme daha yapacam. Yorum bağlantısı
Serhat S. Yazıcı 23 Haziran 2009 Paylaş 23 Haziran 2009 2000 devirde 120 biraz yüksek geldi. Ayhan arkadaşım senin için bugün bir daha bakıcam ama en fazla 2100devirdir ama 120 olduğuna eminim.. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 23 Haziran 2009 Paylaş 23 Haziran 2009 Genelde üreticiler 5. vites oranını ekonomiye göre ayarlıyorlar yani 90km/h hıza göre, bu durumda en uygun devir 5. vites 90km/h hız hangi devirde yakalnıyorsa o dur, benim tdci fiestada 2050 gibi bir devirde 90km/h hız yakalanıyor uzun yolda sürekli 2100 gibi bir devirde 92-95 km/h gibi bir hızla bu aylarda rahatlıkla 4.2lt ortalamayı yakalıyorum, güzergah Edremit-Edirne yolun yarısında klima açık araçta birtek ben varım bagaj yarım dolu lastikler ön31-arka27 bar (175/65/14), ayrıca korudağa geldiğimde hızımı 130-150 gibi yapıyorum biranda dağı aşıyorum diğer rampalarda devri 2500 civarı tutarak 5. viteste motoru boğmamaya ve rampada hızlansın diye ekstra gaz vermemeye dikkat ediyorum, eğer 5 te hız 90 km/h ye düşerse 4. vites devir 2500 gibi devam ediyorum, sonuçta aralarda bastırmama rağmen araç hala az yakıyor, aracınızın verimli olması için özellikle dizellerde hava filtresini sıksık değişin ani hızlanma yapmayın uzun yıllar az yakar çok kaçar modda kullanın, her servis zamanında servislerde satılan wurth common rail temizleyici katkıyı kulanın (reklam olmasın ama çok memnun kaldım bu üründen ) Yorum bağlantısı
Mert Ender 9 Temmuz 2009 Paylaş 9 Temmuz 2009 Ben İstanbul-Antalya gidiş dönüş ortalama 5,2 litre elde edebildim. Yaklaşık ortalama 100-110 km bir hızla kullandım. Toplam 2 kişi, 50 kg bagaj, 33 psi lastik basınçlarıyla. Araç şu an 35.000 km'de. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 9 Temmuz 2009 Paylaş 9 Temmuz 2009 Benim araba tuhaf. Şehir içide, şehir dışıda 5 litre yakıyor :lol2: Şehir içi genelde boş geziyorm. Şehir dışı 4 kişi klima açık, Devamlı 5 litre Yorum bağlantısı
Hakan Yavaş 9 Temmuz 2009 Paylaş 9 Temmuz 2009 Başlıktan aklıma takılan bir soru; 110 bg araba kaç kw ya denk geliyor acaba? Benim bildiğim bir 110 bg bide 90 bg olanı var tdci ların benim arabada 73,5 kw(100 bg) yazıyo? ben bu işten çıkamadım hala? Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 9 Temmuz 2009 Paylaş 9 Temmuz 2009 Başlıktan aklıma takılan bir soru;110 bg araba kaç kw ya denk geliyor acaba? Benim bildiğim bir 110 bg bide 90 bg olanı var tdci ların benim arabada 73,5 kw(100 bg) yazıyo? ben bu işten çıkamadım hala? 1 hp = 1.36 kw 110 / 1.36= yaklaşık 80 kw Benzinli focus değerimi yazıldı acaba. Yorum bağlantısı
Hakan Yavaş 9 Temmuz 2009 Paylaş 9 Temmuz 2009 Ruhsatta yazan 73,5 kw Peki gerçekte 90 mı yoksa 110 mu olduğunu nerden anlarız? Yorum bağlantısı
Hakan Yavaş 9 Temmuz 2009 Paylaş 9 Temmuz 2009 Elbet biyerinde yazıyordur yada ekstra bişeyi vardır diye düşünüyorum. Dizelin 100 bg olmadığına göre benim 73,5 kw ne acaba? Sadece bir hatalı yazımmı. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 9 Temmuz 2009 Paylaş 9 Temmuz 2009 Bence hata var.Sizin araç benzinli gibi işlem görüp 73.5 yazılmış.Buda 100 beygire denk gelir.Ustaların harici bakıpta anlaşılacak bi yeri yok sanırım. Yorum bağlantısı
Hakan Yavaş 9 Temmuz 2009 Paylaş 9 Temmuz 2009 Peki 90 bg olan ile 110 bg olan arasında motorda herhangi bir fark yoksa o 20 bg nerden geliyo acaba? Yorum bağlantısı
Hakan Yavaş 9 Temmuz 2009 Paylaş 9 Temmuz 2009 Olmaz mı. 90 ve 110'luk motorun illa ki dışarıdan bir farkı vardır. Bakılınca anlaşılır. Araba şu anda şirketin önünde duruyor. Motorun neresine bakiyim? :lol2: Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 9 Temmuz 2009 Paylaş 9 Temmuz 2009 Peki 90 bg olan ile 110 bg olan arasında motorda herhangi bir fark yoksa o 20 bg nerden geliyo acaba? Motorda dışardan anlaşılmayacak değişiklikler ve yazılım farkı var. Şuan hatırlayamadım, motorda farklılık olması gerek. Silindir kapağındaydı sanırım. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 9 Temmuz 2009 Paylaş 9 Temmuz 2009 Ben zaten Sanırım demiştim. Hiç karşılaştırma yapmadım.Ama bariz bir farkı olduğunu düşünmüyorum. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 9 Temmuz 2009 Paylaş 9 Temmuz 2009 Fotograf üzerinde 1 den başlayarak 17 ye kadar çizgi çizin.Ortaya çıkan şeklide boyayın.. tam bulmacalarda olurdu ya onun gibi olmuş Yorum bağlantısı
Hakan Yavaş 9 Temmuz 2009 Paylaş 9 Temmuz 2009 Bu resmı zaten forumdan alıntı yaptım. Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 9 Temmuz 2009 Paylaş 9 Temmuz 2009 (düzenlendi) Benim arkadaşın ruhsatta 58 BG, benim ruhsatta 80 BG yazıyor. İkimizinki de 2005 model 1.4 TDCI Fiesta ama model farkı var sanırım onun göstergeleri farklı benmkinden acaba motorları da farklı olabilirmi ? Mesela o 1500 devirin altlarına düştüğü zaman motor çekmiyor ama benimki çok hafif bi titreme yapıyo ve gaza bastığın anda toparlıyo hemen ki 1000 devirin altına bile düşüyorum bazen 2. viteste hiç bişey olmuyor ? 9 Temmuz 2009 tarihinde Yi?itcan Co?ar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 10 Temmuz 2009 Paylaş 10 Temmuz 2009 Bu arabaların motor gücleri modeline göre standart. 50 60 70 diye değişmez. Büyük ihtimal ruhsata yanlış işlendi. Yorum bağlantısı
Guest Mert Yeldan 10 Temmuz 2009 Paylaş 10 Temmuz 2009 Benim arkadaşın ruhsatta 58 BG, benim ruhsatta 80 BG yazıyor. İkimizinki de 2005 model 1.4 TDCI Fiesta ama model farkı var sanırım onun göstergeleri farklı benmkinden acaba motorları da farklı olabilirmi ?Mesela o 1500 devirin altlarına düştüğü zaman motor çekmiyor ama benimki çok hafif bi titreme yapıyo ve gaza bastığın anda toparlıyo hemen ki 1000 devirin altına bile düşüyorum bazen 2. viteste hiç bişey olmuyor ? o 58, 58 KW olabilir mi? Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger 10 Temmuz 2009 Paylaş 10 Temmuz 2009 Resimdeki motor 109 bg. Sizinki bunula aynıysa 109 luk motordur... Yorum bağlantısı
Hakan Yavaş 10 Temmuz 2009 Paylaş 10 Temmuz 2009 Resimdeki motor 109 bg. Sizinki bunula aynıysa 109 luk motordur... Benim bakmama göre aynısı. Ama sonuçta illaki bir parçası değişiktir diye düşündüğüm için tam olarak neresine bakmam gerektiğini merak ettim. Mesela siz bunun 109 olduğunu nerden anladınız? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 10 Temmuz 2009 Paylaş 10 Temmuz 2009 Ruhsat, fatura yada teknik belge yok mu... ? Yorum bağlantısı
Recommended Posts