İçeriğe Yönlendir

Focus II - Yakıt Tüketimi - Dizel


Aykut Gürkan

Recommended Posts

Mustafa Yenigün

Şu anda İstanbul içinde klimayla beraber dizel Focus'larınızda nasıl bir ortalamaya sahipsiniz ? Ben 3000 km önce taktığım K&N hava filtresi ile 6,5 - 7 arasında sıkıştım. Bu kadar kısa sürede filtreyi temizlemeli miyim bilemiyorum. Ama birşeyler doğru değil gibi geliyor. Sanırım Tunap zamanım geliyor :)

Yorum bağlantısı
Murat Gök

Merhabalar,

Alinan yakit:11.82 lt Bp ultimate

Gidilen yol:225 km

Ort hiz:38 km/s

Yb yakit tuketimi:4.8 lt

Gercek tuketim:5.3 lt

Aracim cvt.Tiptronik modda kullandim.500 km once depoya wurth dizel katkisi atmistim.Tuketim cvt icin normal geldi bana.Tesekkurler.

Yorum bağlantısı
Murat Çeviren

Şehir içinde klimalı ve klimasız karışık şu an 606 km oldu ve ortalama tüketimim 5 litre gösteriyor. Bu arada ses yapan krank kasnağı da değişti. Bunun yakıt tüketimine fazla etkisi olmasa da bakalım fullediğimde ortalama kaç çıkacak.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Maviş

Ankara'da depo fullendi. (1. tık ve V-Power) Araçta 2 kişiyiz, bagaj dolu. Bölünmüş yollarda % 90 oranında cc ile göstergeye göre genellikle 112, Bursa otobanında 124 km. hızla ve trafik levhalarında gösterilen hızlara uymak suretiyle kullandım. Ankara/Çanakkale-Lapseki arası 638 km. klima açık şekilde ortalama 91 km. ve 4,0/100 km. gittim. Gelibolu'ya feribotla geçtikten ve 6 km. şehir içinde yol yaptıktan sonraki kesin sonuç: 644 km. Ort. hız: 88 km. ve 4,0/100. Alınan yakıt 31,100 lt. (Yalnız pompacıya 1. tıkta durmasını söylemeyi unuttum, taşana kadar doldurmuş.) Gerçek yakış (31,100x100)/644=4,83. 15 gün sonra gene depoyu 1. tıkta fulletip aynı yoldan geri geldim 2 kişi ve bagaj dolu ve klima açık şekilde. Tek fark Ankara'ya girişte 45-50 dakika çok yoğun trafikte kaldım. Bu sefer depoyu doldururken pompacıya 1. tıkta durmasını söyledim. Kesin sonuç: toplam 648 km. Ort. hız: 81 km ve 4,2/100. Alınan yakıt 30,310 lt. Gerçek yakış: (30,310x100)/648=4,67 Aşağı yukarı sonuçlar yakın ve anladığım kadarıyla da istikrarlı bir yakışı var aracımın.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Çeviren
(düzenlendi)

Sonunda depoyu fulledim ve yol bilgisayarının çok düşük hata payı olduğunu tesbit ettim. 700 km yol gittim. Depoyu da taşana kadar hatta biraz dökülene kadar fulledim. 700 km sonunda tekrar fulledim 35,5 lt yakıt aldı ve ortalama 5,0 gösterdi. Gerçek depo değeri ise 35,5/7=5,071. Bu kadarını ummuyordum. Daha önce de test etmiştim ama ilk dolumda tam zorlamadığım için 0,2 civarı bir fark oluşmuştu.

tarihinde Murat Çeviren tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

istanbul gişelerden düzce şelaleye kadar 120-200 arası değişken hızlarda sık sık gittim, 6km 1. viteste dağa tırmanmamız dahil 5.8lt oralama. Dönüş yolunda aynı yerden sıfırlayarak eve varışım 3.5lt oldu. 90-110 arası hızlar ama izmitte dur kalka çok girdik otobanda 3.3 ile gidiyorduk ;) Kısacası yazılım candır ;)

Yorum bağlantısı

2007 focus 110 luk ghia hatcback 1.6 tdci 16 jantları ile    7.2lt  -  7.5lt

2009 focus 110 luk trend sedan    1.6 tdci 18 st jantlarla   6.8lt  -  7.0lt

2006 megane 2  1.5 dci dynamıc  inanmayanlar olabilir uzun yolda 110 u geçmededim trafiğe takılmadım 3.1 lt yaktı 100 km ortalaması

 

bu mesafe izmite gidip gelirken hep standart ölçüm yaptığım yoldadır ne eksik ne fazla

Yorum bağlantısı
Serhan Gürbüzol

Depoyu ağzına kadar doldurup tüm ayarları sıfırlayıp şehir içi ve dış karışık olmak kaydı ile ( geneli şehir içi ) 660 Km yaptım tekrar fulledim ve 194,50 TL mazot aldım ( Shell 4,12 X 47,2 lt ) Yani kilometrede 29,5 Kr ve bir litre ile 13,96 Km. Sizce nasıl acaba ?

Yorum bağlantısı

Depoyu ağzına kadar doldurup tüm ayarları sıfırlayıp şehir içi ve dış karışık olmak kaydı ile ( geneli şehir içi ) 660 Km yaptım tekrar fulledim ve 194,50 TL mazot aldım ( Shell 4,12 X 47,2 lt ) Yani kilometrede 29,5 Kr ve bir litre ile 13,96 Km. Sizce nasıl acaba ?

Abi çok değil mi ?

Yorum bağlantısı
Serhan Gürbüzol

Abi çok değil mi ?

Valla çokmu bilmiyorum ama bu trafikte ve benimde biraz ehtiyarlıktan dolayı yavaş kullanmamı ( öbür ehtiyara sor anlatsın sana yavaş kullanmayı  :D  ) hesaba katarsak normal diyorum ben.....

Yorum bağlantısı

istanbul gişelerden düzce şelaleye kadar 120-200 arası değişken hızlarda sık sık gittim, 6km 1. viteste dağa tırmanmamız dahil 5.8lt oralama. Dönüş yolunda aynı yerden sıfırlayarak eve varışım 3.5lt oldu. 90-110 arası hızlar ama izmitte dur kalka çok girdik otobanda 3.3 ile gidiyorduk ;) Kısacası yazılım candır ;)

abi dönüşte benim önümde olsaydı bu degerlei çok zor görürdün  :D  :D  :D

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

Depoyu ağzına kadar doldurup tüm ayarları sıfırlayıp şehir içi ve dış karışık olmak kaydı ile ( geneli şehir içi ) 660 Km yaptım tekrar fulledim ve 194,50 TL mazot aldım ( Shell 4,12 X 47,2 lt ) Yani kilometrede 29,5 Kr ve bir litre ile 13,96 Km. Sizce nasıl acaba ?

serhan 7,1 litre yakmışsın, bana çok geldi. ben geçen yaz vura kıra(bakalım en fazla ne kadar yakıyor diye), klima açık, vitesi 3000-4000 de atarak, 100-150 hızları arası, full bagaj, 4 yetişkin, 43 derece sıcak, ilçe yolları, ş.içi dahil, marmaris-bodrum-datça virajları dahil, 12-13 merkez gezerek, köroğlu beli(1400 metre), ılgaz dağı(1900 metre) dahil, tüm rampalar tam gaz çıkılarak 5,3 yaktım. 7,1 bana çok geldi, bence bir sorun var gibi...  

Yorum bağlantısı
Serhan Gürbüzol

serhan 7,1 litre yakmışsın, bana çok geldi. ben geçen yaz vura kıra(bakalım en fazla ne kadar yakıyor diye), klima açık, vitesi 3000-4000 de atarak, 100-150 hızları arası, full bagaj, 4 yetişkin, 43 derece sıcak, ilçe yolları, ş.içi dahil, marmaris-bodrum-datça virajları dahil, 12-13 merkez gezerek, köroğlu beli(1400 metre), ılgaz dağı(1900 metre) dahil, tüm rampalar tam gaz çıkılarak 5,3 yaktım. 7,1 bana çok geldi, bence bir sorun var gibi...  

Hocam doğrudur bu sefer biraz fazla gibi oldu, hem klima açık hemde bayağı bir seri kullanım ve genelde de soğuk motor kullanımımdan dolayı böyle oldu. Fakat uzun yolda gerçekten yakmıyor bu arabalar, geçen sene bu ayda İstanbula giderken 5 kişi full bagaj klima full açık ve 130 - 140 süratle bir depo ile 1025 Km yaptım ortalamam 4,8 idi hayırlısı olsun ya ne diyelim değil mi ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
(düzenlendi)

Tam 35 senedir çeşitli marka ve güçte araçlar kullandım. Hepsi benzinli idi taki şu anki C-max' i alana kadar. Bunların içinde İstanbul içinde 13-14 litre yakanlarda oldu 7-8 litreleri gördüklerimde oldu.  1,5 sene önce bu foruma üye olana kadar yakıt konusunda hiç mi hiç bu kadar detaylı yazılar yada muhabbetlerede şahit olmamıştım. Yazık o güzelim kafalarınızı yormaya bu kadar  değermi? :D Bu meretler basarsanız yakar biraz dikkat ederseniz daha hesaplı yakar, işte bütün mesele bu. Neticede çalıştığı andan itibaren tüketmeye başlar ....

Bence birazda kullanırken zevk almaya bakın trafik kurallarını ihlal etmeden ceza yemeden makul mantıklı kullanın kaza riskide azalır (hiç bir zaman risk kalkmaz) . Benzin ibresine bakmaktansa yola, çevreye, doğaya, eşinize yada çocuğunuza bakıp muhabbet ederek güzel güzel yolculuk yapın....

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

serhan 7,1 litre yakmışsın, bana çok geldi. ben geçen yaz vura kıra(bakalım en fazla ne kadar yakıyor diye), klima açık, vitesi 3000-4000 de atarak, 100-150 hızları arası, full bagaj, 4 yetişkin, 43 derece sıcak, ilçe yolları, ş.içi dahil, marmaris-bodrum-datça virajları dahil, 12-13 merkez gezerek, köroğlu beli(1400 metre), ılgaz dağı(1900 metre) dahil, tüm rampalar tam gaz çıkılarak 5,3 yaktım. 7,1 bana çok geldi, bence bir sorun var gibi...  

O geçen sene idi, bir de şimdi kurumsuz yola çıkıp ölçmeli :f1:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Çeviren

Arkadaşlar gerçek depo değerini hiç depo tam dolana kadar doldurup yol bilgisayarıyla karşılaştırdınız mı. Geçenlerde ölçümünde yazdığım hibi biri 5,0 çıktı. Gerçek depo değeri de 5,07 çıktı. Nerdeyse 0 hata var. Burda şunu hatırlatayım. Ölçü kabıyla alınan yakıtla ölçtüm. 0,4 lt fark bulan arkadaşlar bunu denediniz mi. Bir de deponun boşluğunu aracı yaylandırmak suretiyle alarak yakıtı koydum.

Yorum bağlantısı
Serhan Gürbüzol

Arkadaşlar gerçek depo değerini hiç depo tam dolana kadar doldurup yol bilgisayarıyla karşılaştırdınız mı. Geçenlerde ölçümünde yazdığım hibi biri 5,0 çıktı. Gerçek depo değeri de 5,07 çıktı. Nerdeyse 0 hata var. Burda şunu hatırlatayım. Ölçü kabıyla alınan yakıtla ölçtüm. 0,4 lt fark bulan arkadaşlar bunu denediniz mi. Bir de deponun boşluğunu aracı yaylandırmak suretiyle alarak yakıtı koydum.

Haklısınız evet, dolum yaparken tabanca attığı andan sonra arabayı ya yaylandırmak yada ufak bir hareketten sonra tekrar doldurmak arasında en az 3 5 litre fark ediyor ve doğal olarak bu da ortalamayı etkiliyor. 

serhan 7,1 litre yakmışsın, bana çok geldi. ben geçen yaz vura kıra(bakalım en fazla ne kadar yakıyor diye), klima açık, vitesi 3000-4000 de atarak, 100-150 hızları arası, full bagaj, 4 yetişkin, 43 derece sıcak, ilçe yolları, ş.içi dahil, marmaris-bodrum-datça virajları dahil, 12-13 merkez gezerek, köroğlu beli(1400 metre), ılgaz dağı(1900 metre) dahil, tüm rampalar tam gaz çıkılarak 5,3 yaktım. 7,1 bana çok geldi, bence bir sorun var gibi...  

Hocam bir şey sormak isterim, bu EGR iptalini düşünüyorum ne dersin tüketim değerlerinde ne gibi artı veya eksisi olur, ne dersin yaptıralımmı acaba birde manifolt temizliği ile beraber  :unsure2:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Yalçın Yurdakul

Kışın yalnızca şehir içi kullanımda 5.7 gösteriyordu. Neredeyse 5 bin kilometredir 5.2 ile 5.3 arasında gidip geliyor tüketim. Ortalama hız 57 km gösteriyor. Afyon-Seyitgazi-Eskişehir uzun yol ve şehir içi neredeyse yarı yarıyadır. Keyfini de görüyorum ekonomisini de :)

Yorum bağlantısı
Burak Balıkçı

4.8lt tüketimden bahseden araçlara akıl sır erdiremiyorum. Bende de 1.6lt 109Hp Duratorq motor ile şehir içi 5.5 - 5.6lt değerlerinde, şehir dışı ise 6.3lt :unknw:

Yorum bağlantısı
Canberk Eken

4.8lt tüketimden bahseden araçlara akıl sır erdiremiyorum. Bende de 1.6lt 109Hp Duratorq motor ile şehir içi 5.5 - 5.6lt değerlerinde, şehir dışı ise 6.3lt :unknw:

Sanırım ş.içi 6.3 ş.dışı 5.5-5.6 diycektiniz. Öbür türlü bir terslik var çünkü :)

Yorum bağlantısı
Adem Ateş
(düzenlendi)

Şehir içi ortalama tüketim 5.3 litre ortalama hız 35 km. Arabamı  seviyorum. 1.3 multi jet motorlar 6-7 litreden aşağı düşmüyor.

tarihinde Adem Ateş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Kutay Akçar

Şehir içi kıyaslamaları özellikle dizeller için anlamsız geliyor bana çünkü değişken çok fazla. Aynı arabayla 1 gün içinde çok trafik saatlerine kalmadan motor hep sıcakken ana harter ağırlıklı gittim ortalama hızımda 40-50km civarı idi 4,5-5 litre civarı bir değer okudum 100km de. Başka bir hafta ise yine 100km gittim ama hep trafik çok dik yokuş in çık (dik yokuşlarda çıkarken kıyamet gibi yakıyor inerken mecburen frenle iniyorsunuz) ayrıca hep kısa mesafe gittim okuduğum değer 7.1 ortalama hız 14km idi. Diğer bir faktör ise mesafeler kısa olduğu için motor 90 dereceyi nadiren görüyordu.

Yorum bağlantısı
Kutay Akçar

Çukurova Üniversitesine giderken dik yokuş çıkıyoruz. Çıkarken gaza yüklenerek yani hızı yükseltmek isteyerek çıkarsak ortalama 0.3-0.4 civarı artıyor. Ama hızı sabit tutmaya çalışırsam, ortalama maksimum 0.1 artıyor. (Okuldan eve hep sıfırlayarak giderim.) İnerken de frene basmadan, viteste iniyorum. Ortalama 0.2-0.3 düşüyor. Çok şükür, Adana'da en fazla gördüğüm ortalama 6.6 Litre.

Aynı şeye bende dikkat ediyorum Bu seeple yokuş öncesi hafif zorlamadan hızlanıp yokuş süresince vites düşürmeyecek şekilde çok hafif hız kaybederek çıkmak en ekonomiği. Bende aynı yokuşu CC ile sabit hızla ve hafif hız kaybederek deniyorum hakikaten farkediyor. Yokuşta vites düşürmeden hızlanmak zaten dizelin harcıdır ve yakıt açısından çok tüketsede çok zevkli olduğu için bazen yapıyorum senelerce benzinli kullanıp ne yapmışım kendime diye :) :)

Bahsettiğiniz olaya gelince ortalama yakıttaki oynamayı baz almak için hep dediğiniz yerde sıfırlayıp hep aynı yol döngüsünü gitmeniz lazım başka bir yere giderseniz iş değişir. Örneğin istanbuldan çıkarken sıfırladığım ortalama yakıt 900km oldu 4,2 litrede son 50km dir şehir içinde geziyorum 0.1 yükseldi sadece :)

Bunun haricinde benim önceki mesajda bahsettiğim yokuşlar frensiz inilmeyecek yokuşlar ki osebeple parantez içinde belirttim inerken frene basıyorsunuz. Virajsız yolsa ve frene basmadan motor freni ile inilebiliyorsa problem yok. Bu dediğim yerler İstanbul beylerbeyi çengelköy üsküdar acıbadem koşu yolu. Buralarda öyle yokuşlar varki frensiz inmek intahar yada motor krankını elinize alırsınız kısa sürede :) hem fren hemde be olur ne olmaz viteste ineceksiniz, 1 kere çok uzunca yokuş indim frenler biraz soğusun diye ayağımı frenden çektim 2. Vitesteydim hemen redline a girdi motor. Öyle yerlerde kısa mesafe gezincede tüketim ortalamanız 7 nin üzerine çıkıveriyor. Öteki örneğimdeki güzergahımda istanbul da madem konu açıldı onuda anlatayım, tüketimi sıfırlayıp öğlen saatleri acıbademden çıkıp maslaka geçtim, oradan çevreyolundan bahçelievlere geçtim hiç trafik yoktu, oradan gün gören drken o sıralarda trafiğe girdim ortalama hızımda orada düştü yarım saat 45 dk. kadar trafikle boğuşup 1.viteste gittim, sonra yekrar bahçelievler sonra gece 10 gibi acıbadem toplam 90-100km yaptım.

Şimdi 2 side istanbul 2 side şehir içi :) o sebeple şehir içi kıyaslamak çok mantıklı şeyler değil bence, şehirler arası lastik basıncı hız, yük gibi size bağlı faktörler dengeli ise artık çoğu yol bölünmüş yol olduğu için çevresel etkenler şehir içi kadar fazla değil. Yani aynı arabayla şehir içinde 2 katına yakın fark elde ederken şehirler arası yolda eşit kullanım şartlarında %15-20 yi geçen bir fark görmedim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...