Mesut Nalbant 18 Mart 2013 Paylaş 18 Mart 2013 Abdurrahman Bey, ortalamanız çok güzel. Yalnız bizim arabalarda bu hızla gidilmiyor (en azından ben gidemiyorum). Hafif rampada araç huzursuzlaşıyor, 5.vites büyük geliyor. Dolayısıyla sürekli bu şekilde kullanımda kurum bağlama sıkıntısı olabilir mi? Pek tabi yolda eğim yoksa sıkıntı olmaz, o ayrı. Yorum bağlantısı
oğuz çetin 19 Mart 2013 Paylaş 19 Mart 2013 benım focus tdcı deposu hıc tam dolmuyor bunnla alakalı mıdır? mutlaka ceyrek depo bos kalıyor Yorum bağlantısı
Ferdi R Arslan 22 Mart 2013 Paylaş 22 Mart 2013 Yorumları hepsini okudum çok şükür bende şehir içi trafik de 5km gidiş 5 km dönüş kullanıyorum 10km de toplam 10 ışık var ve tüketimim 100km de 7 lt taş çatlasa 6,5 oluyor.Bu aralar opetten shele geçtim biraz daha iyi geldi ::-) ruhan abi bu değerlere ne diyecek bakalım... 1 Yorum bağlantısı
Serdar Bekir Sezgin 22 Mart 2013 Paylaş 22 Mart 2013 Arkadaşlar, 2006 Focus TDCI (56.000 Km) kullanıcısıyım ve gayet memnunum ,performans ve yakıt konusunda. Herkesin olduğu gibi benimde bir kaç denemelerim oldu, kısa mesafe kullanan arkadaşlar için uygun bir seçim değil, ortalama 7-8 * 100 gayet normal, birde çok fazla dur kalk ve düşük vites maalesef yakıyor. Yaklaşık olarak 6 aydır Ankara da kullanıyorum, ortalama 4,5 - 5 lt tüketim gerçekleşiyor, 4.30 lt fiyatı * 23 lt = 100 TL = 420 - 440 km civarında yol yapıyorum. Ş.içi : 6,2 / Ş.dışı : 4,0 fabrika verileri bende bazı testler yaptım kendi çapımda Test 1 : (Afyon - Ankara ) 250 km yolu 3,6 / 100 olarak tamamladım. (kış lastikleri ile 4,0 ortalama) Test 2 : (Ankara - Konya) Gölbaşı Shell den yakıt aldım, bütün verileri sıfırladım, toplamda 230 km yolu ortalama 3.0 / 100 olarak tamamladım, (bir iki defa ışıklara yakalanıp sürekli yolculukta yaklaşık 200 km den sonra 3,0 yakaladım.) Test 3 : (Ankara - Erdemli otoban) 550 km yolu ortalama 4.1 / 100 Bu testleri yaparken 1750 - 2200 devir arası 90 - 110 km hızla kullandığımı önemle duyururum, kısacası hava, yol, trafik, ışık vs etkenler yakıt tüketimini etkilemektedir. Güç + Performans = Yakıt ikisinden de memnunum... ilk el bir arada 2011'den beri ben kullanıyorum, aldığımda 28.000 km deydi, şuan 56.000 km 'de kim ne derse desin dizel her zaman en mantıklısı, ufak tefek inceliklerine dikkat edildiğinde... 2 Yorum bağlantısı
Cemil Canten 29 Mart 2013 Paylaş 29 Mart 2013 Yakıt: Shell fullsave Alınan yakıt: 45t Yapılan yol: 730.1 km Kalan menzil: 80 km Ortalama hız: 35 km/h Yol bilgisayarı ortalama yakıt tüketimi: 6,0 lt/100km Gerçek yakıt tüketimi: 6,1 lt/100 km Km başına yakıt tüketimi: 25 kuruş (4.20 TL/lt) Aracım daha önce de 6,0 gösterime sahip yol bilgisayarı uyarısı vardı ama gerçek tüketim 7 litreden az olmuyordu. Enjektörleri temizletip ayar yaptırdım ve ilk depo tüketimim bu 100 km de 1 litre düştü sarfiyat Bu arada daha önce ki güzergahımdan bir değişiklik olmadı Yorum bağlantısı
Soner Altındal 29 Mart 2013 Paylaş 29 Mart 2013 Yakıt: ALPET Alınan yakıt: 48,04Lt Yapılan yol: 784km Kalan menzil: Yol bilgisayarı yok Ortalama hız: Tahmini 30-35 arası Yol bilgisayarı ortalama yakıt tüketimi: - Gerçek yakıt tüketimi: 6,12 lt/100 km Km başına yakıt tüketimi: 24.5 kuruş (3.99 TL/lt) 1 Yorum bağlantısı
Murat Gök 31 Mart 2013 Paylaş 31 Mart 2013 Merhabalar, Yakıt: Türkiye Petrolleri Alınan yakıt: 35,71 LT Yapılan yol: 558 KM Kalan menzil: 35 km Ortalama hız: 38 km/h Yol bilgisayarı ortalama yakıt tüketimi: 5,7 lt/100km Gerçek yakıt tüketimi: 6,4 lt/100 km Km başına yakıt tüketimi: 26 kuruş (4.20 TL/lt) Aracım otomatik şanzıman.Araç genelde rahat trafikte kullanıldı.Sizce yakıt değerlerim otomatik için normal mi?Şehirlerarası yolda ise 100 km sabit hızla bir depo benzinle maksimum 900 km yapabildim.(Adana-Kocaeli).Normal bir tüketim midir?Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Recep Güney 1 Nisan 2013 Paylaş 1 Nisan 2013 (düzenlendi) Dün bende ilk testimi yaptım konya kütahya arası (100kmye yakın çalışma var sabit hızla gidilmiyor) ; opet eurodiesel konyadan çıktıktan sonra fulledim kütahyada eve geldim 251km oldu 53tl ye doldu arabamı 1200km dir kullanıyorum 800ü şehirlerarası yolda gerisi şehir içinde 10km gidiş 10km dönüş şeklinde hep. Ortalama yakıt tüketimi 5.4lt gösteriyor yol bilgisayarı. Ortalama hızım da 80km 1 Nisan 2013 tarihinde Recep Güney tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Soner Altındal 3 Nisan 2013 Paylaş 3 Nisan 2013 Merhabalar, Yakıt: Türkiye Petrolleri Alınan yakıt: 35,71 LT Yapılan yol: 558 KM Kalan menzil: 35 km Ortalama hız: 38 km/h Yol bilgisayarı ortalama yakıt tüketimi: 5,7 lt/100km Gerçek yakıt tüketimi: 6,4 lt/100 km Km başına yakıt tüketimi: 26 kuruş (4.20 TL/lt) Aracım otomatik şanzıman.Araç genelde rahat trafikte kullanıldı.Sizce yakıt değerlerim otomatik için normal mi?Şehirlerarası yolda ise 100 km sabit hızla bir depo benzinle maksimum 900 km yapabildim.(Adana-Kocaeli).Normal bir tüketim midir?Teşekkürler. Yol bilgisayarı verisi ile gerçek tüketim arasında çok fark var. 38 km/h ortalama ile 6.4 lt tüketim çok gibi , ama asıl önemlisi 100 km sabit hızla 900 km den daha çok yapabilmeli otomatik şanzımanda . 1 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 3 Nisan 2013 Paylaş 3 Nisan 2013 (düzenlendi) Yol bilgisayarı verisi ile gerçek tüketim arasında çok fark var. 38 km/h ortalama ile 6.4 lt tüketim çok gibi , ama asıl önemlisi 100 km sabit hızla 900 km den daha çok yapabilmeli otomatik şanzımanda . evet, yol bilg. ile pompa değeri arasındaki fark çok...bu fark bende 0,4 litre, bazı araçta 0,1 litre, bazı araçta ise 1 litreye kadar çıkıyor. ben 33 km ort. hızla pompa değeri 5,2 yakıyorum şu anda, 38 km ort. hıza 6,4 çok...focus tdci full depo ile yola çıkıp, 100 km yi geçmeden giderse, aşırı iniş-çıkış yoksa, yakıt ibresi son çizgiye dayanıncaya kadar kullanılırsa 49 litre civarında alır, bu mazotla da en az 1100 km civarında gitmesi gerekir. 3 Nisan 2013 tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Murat Gök 4 Nisan 2013 Paylaş 4 Nisan 2013 Yol bilgisayarı verisi ile gerçek tüketim arasında çok fark var. 38 km/h ortalama ile 6.4 lt tüketim çok gibi , ama asıl önemlisi 100 km sabit hızla 900 km den daha çok yapabilmeli otomatik şanzımanda . Merhaba Soner Bey.Yakıt değerleri bana da anormal geldi,aracımın bakımını aksatmadan yaparım ve çok sakin kullanırım 1750-200 devir aralığında özellikle zorlamam. Şehirlerarası yolda 90 km ye sabitlerim aracı.Ve şu ana kadar bir depo ile maksimum 900 km gidebildim.Peki sizce bir sorun varsa, ne olabilir? evet, yol bilg. ile pompa değeri arasındaki fark çok...bu fark bende 0,4 litre, bazı araçta 0,1 litre, bazı araçta ise 1 litreye kadar çıkıyor. ben 33 km ort. hızla pompa değeri 5,2 yakıyorum şu anda, 38 km ort. hıza 6,4 çok...focus tdci full depo ile yola çıkıp, 100 km yi geçmeden giderse, aşırı iniş-çıkış yoksa, yakıt ibresi son çizgiye dayanıncaya kadar kullanılırsa 49 litre civarında alır, bu mazotla da en az 1100 km civarında gitmesi gerekir. Ruhan Bey merhabalar,Dediğim gibi değerler bunlar.Araç otomatik ondandır falan diye düşünüyordum.Bi değerli fikirlerinizi almak adına paylaşımda bulundum.Sakin kullanırım bakımları aksatmam asla.Hava,yağ,polen,lastik basınçları herşeyi kontrol ederim.Ama şehir içinde bir depo ile en fazla 700 km,şehirlerarası ise 900 km yaptım.100 km hızı kolay kolay geçmem.Neden yakıt değerim bu kadar yüksek ve neden gerçek yakıtla yb arasında bu derece fark var?Şimdiden teşekkürler. Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 4 Nisan 2013 Paylaş 4 Nisan 2013 Merhaba Soner Bey.Yakıt değerleri bana da anormal geldi,aracımın bakımını aksatmadan yaparım ve çok sakin kullanırım 1750-200 devir aralığında özellikle zorlamam. Şehirlerarası yolda 90 km ye sabitlerim aracı.Ve şu ana kadar bir depo ile maksimum 900 km gidebildim.Peki sizce bir sorun varsa, ne olabilir? Ruhan Bey merhabalar,Dediğim gibi değerler bunlar.Araç otomatik ondandır falan diye düşünüyordum.Bi değerli fikirlerinizi almak adına paylaşımda bulundum.Sakin kullanırım bakımları aksatmam asla.Hava,yağ,polen,lastik basınçları herşeyi kontrol ederim.Ama şehir içinde bir depo ile en fazla 700 km,şehirlerarası ise 900 km yaptım.100 km hızı kolay kolay geçmem.Neden yakıt değerim bu kadar yüksek ve neden gerçek yakıtla yb arasında bu derece fark var?Şimdiden teşekkürler. aracın km si, kullanılan yakıt, yağın kalitesi, turbonun kaçırması, maf sensörünün pislenmesi, uygun olmayan lastik ebatı, gaz pedalına basış şekli(sabit basmak yerine bir basıp bir çekmek), ve sayamayacağım o kadar neden var ki...aracınız anlık tüketim gösterseydi araçta bir fazla yakma sorunu var mı anlardık ama, o da yok. iyi bir ustayla şıkları tek tek eleyerek, ucuzdan pahalıya doğru giderek parçaları kontrol edip gerekirse değiştireceksiniz. yol bilg. enjektörden püskürtülen mazota göre yakıt tüketimini gösteriyor. mesela tartıları düşünün, hemen hepsini kalibre etmeye ihtiyaç vardır. çünkü zaman içinde ya da üretildiklerinde hatalı gösterirler, kalibrasyon yapılınca doğru gösterirler, ancak maalesef araçlarımızdaki yol bilgisayarının yakıt tüketimi ölçümleri kalibre edilemiyor. servisle de görüştüm, sonuç yok. Yorum bağlantısı
Murat Gök 4 Nisan 2013 Paylaş 4 Nisan 2013 aracın km si, kullanılan yakıt, yağın kalitesi, turbonun kaçırması, maf sensörünün pislenmesi, uygun olmayan lastik ebatı, gaz pedalına basış şekli(sabit basmak yerine bir basıp bir çekmek), ve sayamayacağım o kadar neden var ki...aracınız anlık tüketim gösterseydi araçta bir fazla yakma sorunu var mı anlardık ama, o da yok. iyi bir ustayla şıkları tek tek eleyerek, ucuzdan pahalıya doğru giderek parçaları kontrol edip gerekirse değiştireceksiniz. yol bilg. enjektörden püskürtülen mazota göre yakıt tüketimini gösteriyor. mesela tartıları düşünün, hemen hepsini kalibre etmeye ihtiyaç vardır. çünkü zaman içinde ya da üretildiklerinde hatalı gösterirler, kalibrasyon yapılınca doğru gösterirler, ancak maalesef araçlarımızdaki yol bilgisayarının yakıt tüketimi ölçümleri kalibre edilemiyor. servisle de görüştüm, sonuç yok. Anladım Ruhan bey.Aracım 120000 binde.Söylediklerinize bir baktıracağım.Mobıl yağ kullanıyorum ve her 10000'de değişirim.Turboda kaçak yok 1 ay önce IDS ile baktırdım.Aracın lastik ebatları uygun.Bir tek maf sensörü hakkında bilgim yok.Dediğiniz üzere daha kontrollü ve sabit gazla gitmeyi deneyeceğim.Ankara'da oturuyorum biraz şehir dışında.Genelde araç kullanırken hız sabitlemeyi kullanırım o da olumlu mu etkiler yakıtı yoksa aksine olumsuz mu etkiler?Teşekkür ederim tavsiyeleriniz için.Selamlar. Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 4 Nisan 2013 Paylaş 4 Nisan 2013 Anladım Ruhan bey.Aracım 120000 binde.Söylediklerinize bir baktıracağım.Mobıl yağ kullanıyorum ve her 10000'de değişirim.Turboda kaçak yok 1 ay önce IDS ile baktırdım.Aracın lastik ebatları uygun.Bir tek maf sensörü hakkında bilgim yok.Dediğiniz üzere daha kontrollü ve sabit gazla gitmeyi deneyeceğim.Ankara'da oturuyorum biraz şehir dışında.Genelde araç kullanırken hız sabitlemeyi kullanırım o da olumlu mu etkiler yakıtı yoksa aksine olumsuz mu etkiler?Teşekkür ederim tavsiyeleriniz için.Selamlar. araç 120 bindeyse maf sensörünü temizleyince tüketime olumlu katkısı olur. hız sabitleyici bende kesinlikle kullanırım, tasarruf ve konfor yaptırır. vitesleri düz yolda soğuk motor 2000 civarı, sıcak motor 2250-2750 arası değiştirin, gaza mümkün olduğu kadar sabit basın, tüketiminiz sizinde şaşıracağınız şekilde düşer. Yorum bağlantısı
Murat Gök 4 Nisan 2013 Paylaş 4 Nisan 2013 araç 120 bindeyse maf sensörünü temizleyince tüketime olumlu katkısı olur. hız sabitleyici bende kesinlikle kullanırım, tasarruf ve konfor yaptırır. vitesleri düz yolda soğuk motor 2000 civarı, sıcak motor 2250-2750 arası değiştirin, gaza mümkün olduğu kadar sabit basın, tüketiminiz sizinde şaşıracağınız şekilde düşer. Anladım Ruhan bey,yalnız araç otomatik olduğu için,vites değiştirme gibi bi durumum yok.Yine de araç soğukken asla 2000 deviri geçmem.Maf sensörüne bi baktırayım ben.Aracı her zaman çalıştırır ısıtır ve stop etmeden önce turbo için 2 dakika calıştırırım.Dikkat etmeye çalışıyorum sürekli.Uzun yolda da 90 km hızla 1800 1900 devirlerde seyrediyor zaten.tekrar teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 4 Nisan 2013 Paylaş 4 Nisan 2013 Anladım Ruhan bey,yalnız araç otomatik olduğu için,vites değiştirme gibi bi durumum yok.Yine de araç soğukken asla 2000 deviri geçmem.Maf sensörüne bi baktırayım ben.Aracı her zaman çalıştırır ısıtır ve stop etmeden önce turbo için 2 dakika calıştırırım.Dikkat etmeye çalışıyorum sürekli.Uzun yolda da 90 km hızla 1800 1900 devirlerde seyrediyor zaten.tekrar teşekkür ederim. olsun, otomatikte de gaza basma oranınızla vites değiştirir araç, gaza ne kadar çok basarsanız vitesi o kadar üst devirlerde atar. turbo için 15-30 saniye beklemeniz yeter, sabah ise 30 saniye, soğuk kış günleri 1 dk. yeterlidir, fazlası tüketiminizi daha da artırır, araç giderken ısıtılır.birde 90 la giderken 1750 devir olması lazım, eğer devir bu kadar yükselmişse debriyaj balatası kaçırıyor demektir, bir kontrol ettirin, fazla tüketiminizin sebebi o olabilir. 2 Yorum bağlantısı
Soner Altındal 6 Nisan 2013 Paylaş 6 Nisan 2013 Ruhan hocama katılıyorum , anlatılan değerlerden en akla yatkın sorun debriyaj balatası gibi görünüyor. 2 Yorum bağlantısı
Murat Gök 9 Nisan 2013 Paylaş 9 Nisan 2013 Merhabalar abilerim, Yakıt: Türkiye Petrolleri Alınan yakıt: 12.22 LT Yapılan yol: 220 km Kalan menzil: 15 km Ortalama hız: 34 km/h Yol bilgisayarı ortalama yakıt tüketimi: 5,5 lt/100km Gerçek yakıt tüketimi: 5.6 lt/100 km Km başına yakıt tüketimi: 23 kuruş (4.09 TL/lt) Ruhan hocamin onerileri uzere sakin kullanmaya basladim.Ve gerekli kontrolleri de yaptiktan sonra guncel tuketim degerlerim bu sekilde olustu.Yakitimi tp den aliyorum bana guvenilir geliyor.Degerli yorumlarinizi beklerim arkadaslar,selamlar! 2 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 12 Nisan 2013 Paylaş 12 Nisan 2013 3 günden beri kimse yazmadığına göre herkes minimum yakıyor demek ki, çok güzel çok güzel... Yorum bağlantısı
Canberk Eken 12 Nisan 2013 Paylaş 12 Nisan 2013 3 günden beri kimse yazmadığına göre herkes minimum yakıyor demek ki, çok güzel çok güzel... Sizin kadar minimum yakamasam da Ankara içi son iki depodur 5.9 ve 5.6 ortalamayla depoyu bitiriyorum Şu son 1 aya kadar sakin kullanmaya özen göstersem bile 7 litrenin altını göremezken son iki depom bu değerlere indi,ekstra bi gayret içine de girmedim. Sanırım havaların soğukluğu ve sıcaklığı düşündüğümden daha fazla etkili. 1 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 12 Nisan 2013 Paylaş 12 Nisan 2013 Sizin kadar minimum yakamasam da Ankara içi son iki depodur 5.9 ve 5.6 ortalamayla depoyu bitiriyorum Şu son 1 aya kadar sakin kullanmaya özen göstersem bile 7 litrenin altını göremezken son iki depom bu değerlere indi,ekstra bi gayret içine de girmedim. Sanırım havaların soğukluğu ve sıcaklığı düşündüğümden daha fazla etkili. gerçekten hava sıcaklığı çok büyük etken... özellikle ankara gibi sabahları soğuk olan bir yerde her sabah marş basıyorsanız olumsuz bir etkendir. ben az yakıyorsam bunda samsunun ikliminin çok etkisi var. şu anda sabah 8-13, gündüz 13-16 sıcaklıkta kullanıyorum. 8 derecede 6 km sonra ideal yakmaya başlarken, 16 derecede 2-3 km sonra 4. vites 70 km ile anlık 3 lt. göstermeye başlıyor. değerleriniz şartlarınız dahilinde çok güzel... 1 Yorum bağlantısı
Murat Çeviren 13 Nisan 2013 Paylaş 13 Nisan 2013 Şu an hafta başı sıfırladığım aracımda 30 km hız ortalaması ile 4,4 lt/100 km yaktım. Sabah ve akşamın yoğun trafiğinde kullanıyorum. Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 13 Nisan 2013 Paylaş 13 Nisan 2013 Ruhan hocam; bu konu uzamışda uzamış. Sil baştan "TDCİ Ekonomik Yakıt Tüketim Uzmanı" başlığı adı altında bir konu açalım. konunun Modu/uzmanı olarak seni atayalım. konuyu başlat ve gerekli açıklamaları yaparak ilk girişi yap. teşekkür ederim sadık, beni sizler bu hale getirdiniz şaka bir yana kendimi henüz uzman olarak görmüyorum, hala testlerim devam ediyor. ama forum bir görev verirse, görevden de kaçılmaz. yönetim değerlendirsin bakarız. 2 Yorum bağlantısı
Guest Feti Ercan 13 Nisan 2013 Paylaş 13 Nisan 2013 Benim yol bilgisayarında ortalama tüketimim 4.9' du en son. Daha sonra sıfırladım 4.7 lerde baya bir durdu. Ama bugün pikniğe gittim baya bir dağ bayır çıkınca 1 2 viteste 5.2 oldu. Ama genelde 4.9 dur sakin kullanırım araç dizel sedan focus nasıl ? İdare eder mi acaba? Yorum bağlantısı
Recommended Posts