Ruhan Sorgun 10 Şubat 2013 Paylaş 10 Şubat 2013 pompa farkıdır. ilk dolumla ikinci dolumun yapıldığı anlardaki sıcaklık farkıdır, depo hava yapıp pompa erken atmıştır. bende de deponun ilk çeyreğinde fark 0,1 litre oluyor, sonra artarak 0,4 litreyi buluyor. tam güvenmemek lazım... Yorum bağlantısı
Akan Belen 10 Şubat 2013 Paylaş 10 Şubat 2013 Pehh biz yaşamayalım ya. Milletin değerlere bak Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 10 Şubat 2013 Paylaş 10 Şubat 2013 yanıltıcı olmayayım, sonra millet arabasını yakmasın benim yüzümden ,ort. hızım 28-33 arası gezer ş.içinde... Yorum bağlantısı
Halim Deniz 10 Şubat 2013 Paylaş 10 Şubat 2013 Ben aracımın yol bilgisayrını hiç sıfırlamam desem yalan olmaz en son sıfırladığımdan bu güne en az 20 bin km oldu ortalama yakıt ekranda 5,9 litre %80 istanbul içi geri kalanı da rahat otoban deyebilriz, önceden aynı çekilde 5,4 civarındaydı kış gelip havalar soğuyunca 5,9 oldu Yorum bağlantısı
Aydın Zeybek 10 Şubat 2013 Paylaş 10 Şubat 2013 25 km ort. hız ile elde ettiğim değer 2-3 günlük kullanımdır. 2-3 gün sokak aralarında çok dur kalk yaptım onun için yüksek, yoksa normalde 4,8-4,9 arası gezer. şu havalarda ş.içi 28-33 km ort. hızlarda gerçek depo verisi 5,3 litre yakıyorum. benimki bir az tüketme gayreti değil, yaşam tarzı...yazın gerçek depo verisi 5 litreye kadar düşüyor.(ort. hızları 15-25 arası gezenler bu rakamları tabi ki göremez) 28-33 ortalama hıza sahip bi güzergah şehir içi kullanımdan biraz uzak kullanımı yansıtıyor,ben genelde 25 km ortalama hız ile geziyorum,4 cü vitesle 200 m dahi gidemiyorum ve çok nadir 4 cü vitese takabiliyorum,eğer bu değerlerde çevre yolu şehir dışı kullanım yaptığımda, mesela 25 km ortalama hız,5.8 tüketimde iken 29 km ortalama hıza çıkmış olsun tüketim 5.5 in altlarına inebiliyor yaz dönemi.yolbilgisayarı bende 0.2 gibi sapma var.benim sürüş tarzım genelde hep aynıdır,ekonomiyi önemserim,1750 devrin altında mümkün olduğunca az kalmaya çalışırım,zira ekonomi sadece yakıtla sağlanmıyor.yakıt değerleriniz için sizi tekrardan tebrik ederim,kazasız belasız keyifli sürüşler temenni ederim. 1 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 10 Şubat 2013 Paylaş 10 Şubat 2013 (düzenlendi) 28-33 ortalama hıza sahip bi güzergah şehir içi kullanımdan biraz uzak kullanımı yansıtıyor ş.içi ort. hız 19 km/sa ş.arası ort. hız 63 km/sa karma ort. hız 45 km/sa benim 28-33 km/sa ise ş.içi ile karma tüketimin arasında oluyor. deneme amacı ile ş.içi 19 km/sa ort. hızla kullandım(ş.içi rampa iniş-çıkış, dur-kalk, kontak kapa-aç, devirli kullanım) en fazla 6,3 litre yaktı 12 Şubat 2013 tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Aydın Zeybek 10 Şubat 2013 Paylaş 10 Şubat 2013 ş.içi ort. hız 19 km/sa ş.arası ort. hız 63 km/sa karma ort. hız 45 km/sa benim 28-33 km/sa ise ş.içi ile karma tüketimin arasında oluyor. deneme amacı ile ş.içi 19 km/sa ort. hızla kullandım(ş.içi rampa iniş-çıkış, dur-kalk, kontak kapa-aç, devirli kullanım) en fazla 6,3 litre yaktı... benim grand c.max 19 km ortalama hız ile 7 lt altını görmesi sanırım imkansız. 1 Yorum bağlantısı
Volkan Savım 11 Şubat 2013 Paylaş 11 Şubat 2013 Güncel tüketim 780 km 100-110 km/h ile 1020 km 120 km/h ile 400 km şehir içi toplam 2200 km toplam tüketim 450 tl hep 2 kişi 2 valiz uzun yol sürekli cc ile gidildi.saygılar 1 Yorum bağlantısı
Murat Karataş 16 Şubat 2013 Paylaş 16 Şubat 2013 Merhaba arkadaşlar forumda yeniyim aracımı alalı 2 ay oldu 2005 model focus 1.6 Tdci trent x 122.000 km de araçta genel olarak bir sıkıntım yok. Yakıt tüketimi konusunun büyük bir kısmını okumuş bulunuyorum bazı arkadaşlarmızın yakıt değerleri gerçekten çok düşük araç kullanım tecrübeleri ve günlük kullanım km. değerleri buna çok etken bence. Özellikle Ruhan Bey'e teşekkür ederim herkese yardımcı olmaya çalışmış ve kendi kullanım şekillerini bilgi olarak yazmış bende aracımı Ruhan Bey'in yazılarını okuduktan sonra onun kullandığı gibi kullanmaya başladım ama yakıt değerimde bir değişme olmadı en son ölçmemde 7,8 Lt./100 km tüketimim var ama günlük kullanım mesafemde değişme olduğunda bu değerlerimin çok altına düşecegine inanıyorum. Çorum da yaşıyorum günlük yaptığım km. yaklaşık 2,5+2,5=5 km yani motor soğukken 2,5 km gidiyorum ve araç hiç ısınmamış oluyor ve 2-3 saat zaman geçtikten sonra aynı yolu geri geliyorum bu kullanım ile yakıt değirimin fazla olmadığını düşünüyorum sizlerde bu kullanıma göre yakıt değerimin fazla olup olmadığın hakkında bir yorum yaparsanız sevinirim. Burada yazılardan faydalanıyoruz belki bizim yazdıklarımızdan da bazıları faydalanır bu ilk yazımda bu forumda emeği geçen herkese teşekkür ederim iyi çalışmalar. bende de aynı günde 5 km (2.5+2.5) motor soğukken ve hep dur kalklı yol 1-2 vitesler 3 ü görmüyorum ortalamayı 7.2 altına düşüremedim. yazdan umutluyum Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 17 Şubat 2013 Paylaş 17 Şubat 2013 bende de aynı günde 5 km (2.5+2.5) motor soğukken ve hep dur kalklı yol 1-2 vitesler 3 ü görmüyorum ortalamayı 7.2 altına düşüremedim. yazdan umutluyum soğuk ve sıcak motor testini çok yaptım. kışın, sıcak motor, 4.vites 70 km sabit hızda anlık 3 litre gösterir. birde soğuk motoru çalıştırdım, 30 saniye bekledim, kalktım, 30-45 gibi değişken hızlarda 2 ve 3. vitesle 1 km gidip ana yola çıktım. çıkar çıkmaz 4.vites 70 km sabit hıza çıktım. anlık 5-5,3 gösteriyor. ta ki 6. km ye kadar...ancak 6. km de anlık 3 litre yakmaya başlıyor. varın hesabı siz yapın, samsun da kış ılık geçer...ben ankara, sivas, muş gibi bir yerde yaşasam , kesin 6-7 litre arası yakardım. havanın soğuk olması ve kısa mesafeli kullanım, mazotun canına okuyor. hatta aynı sıcaklıkta yağmur başlayınca bile yakıt artıyor. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Yaşamalı 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 soğuk ve sıcak motor testini çok yaptım. kışın, sıcak motor, 4.vites 70 km sabit hızda anlık 3 litre gösterir. birde soğuk motoru çalıştırdım, 30 saniye bekledim, kalktım, 30-45 gibi değişken hızlarda 2 ve 3. vitesle 1 km gidip ana yola çıktım. çıkar çıkmaz 4.vites 70 km sabit hıza çıktım. anlık 5-5,3 gösteriyor. ta ki 6. km ye kadar...ancak 6. km de anlık 3 litre yakmaya başlıyor. varın hesabı siz yapın, samsun da kış ılık geçer...ben ankara, sivas, muş gibi bir yerde yaşasam , kesin 6-7 litre arası yakardım. havanın soğuk olması ve kısa mesafeli kullanım, mazotun canına okuyor. hatta aynı sıcaklıkta yağmur başlayınca bile yakıt artıyor. - Ruhan Bey peki aracın yağmurlu havada fazla yakmasına sebep olan nedir? - Araç kullanırken normal düz yolda vites değiştirme hangi devirler arasında yapılmalı? - Araçla seyir halindeyken motorun sağlığı açısından kaç devirin altına düşülmemeli? - Motor soğukken vites değiştirmelerim max. 1750 ile 2000 devir arasında oluyor bu durum normal mi? 1 Yorum bağlantısı
Fatih ERBAŞ 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 bende de aynı günde 5 km (2.5+2.5) motor soğukken ve hep dur kalklı yol 1-2 vitesler 3 ü görmüyorum ortalamayı 7.2 altına düşüremedim. yazdan umutluyum yazın bu değerler 6 ile 7 litre arasında değişir ve 6 nın altına düşmez. Hangi araba veya hangi yakıt türü olursa olsun benzin lpg vs. bizim kullanım şeklinde her zaman fazla yakacaktır bundan önceki arabam lpgli idi ve bu şekilde kullanımla benzinle aynı yakıyordu araba sıralı sistem oldugundan 1-1,5 km benzinde yol alıp sonrada lpg ye geçiyordu ve lpg de ısınmadığından dolayı hem benzini hemde lpg yi çok yakıyordu. Ondan dolayı ben bu değerlerden memnunum ve çevremdekilere alacaksanız Çorum da ya dizel yada küçük motorlu lpgsiz araçları tercih etmelerini öneriyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Yaşamalı 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 @ Mehmet Yaşamalı Bu forumu keşfettiğimde ilk işim bu başlığı baştan sona okumak oldu. 1400'e yakın ileti olması gözünüzü korkutmasın iki güne bitirirsiniz. Sorduğunuz sorular dahil bir çok bilgiye ulaşacağınızdan da şüpheniz olmasın. aynen Mustafa Bey iletilerin çokluğu gözümü korkuttu o yüzden direk cevap deyip paylaşım yaptım 1 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 (düzenlendi) - Ruhan Bey peki aracın yağmurlu havada fazla yakmasına sebep olan nedir? - Araç kullanırken normal düz yolda vites değiştirme hangi devirler arasında yapılmalı? - Araçla seyir halindeyken motorun sağlığı açısından kaç devirin altına düşülmemeli? - Motor soğukken vites değiştirmelerim max. 1750 ile 2000 devir arasında oluyor bu durum normal mi? 1-a)yağmurla rüzgarın birleşmesinden oluşan eksi kuvvet(az da olsa) b)aracın ıslak zemindeki yol tutuş kaybı(suyun film tabakası oluşturarak lastik ile asfalt arasına girmesi) c)yağmurla birlikte nemin % 100 e yaklaşıp, aracın sıhhatli yakıt-hava karışımı hazırlayamaması... 2-(+-100 rpm)soğuk motor 2000, sıcak motor 2250-2500, gün içinde yol uygun olunca 2750, uzun yol 2500-3000, uzun yolda klima açıksa 3000+...(lastik basınçlarıda mutlaka soğukken arttırılmış olmalı uzun yolda, yoksa zorlanır araç) 3-bu aslında aracın yükü ile ilgili...2 kişi, boş bagajla düz yolda 1750 devir, ömür boyu olmamak şartı ile olabilir...ancak 3-5 kişi dolu bagaj ile olmaz, o zaman en az 2000 devir ve üzeri... 4-normal Yağmurdan dolayı tekerlerin yola tutuşuyla ilgili olabilir ya da yağmurun aracın hareketine ters yönde bir kuvvet uygulaması artışa sebep olabilir. meeeendizin hali başka oluyor... 19 Şubat 2013 tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 1-a)yağmurla rüzgarın birleşmesinden oluşan eksi kuvvet(az da olsa) b)aracın ıslak zemindeki yol tutuş kaybı(suyun film tabakası oluşturarak lastik ile asfalt arasına girmesi) c)yağmurla birlikte nemin % 100 e yaklaşıp, aracın sıhhatli yakıt-hava karışımı hazırlayamaması... 2-(+-100 rpm)soğuk motor 2000, sıcak motor 2250-2500, gün içinde yol uygun olunca 2750, uzun yol 2500-3000, uzun yolda klima açıksa 3000+...(lastik basınçlarıda mutlaka soğukken arttırılmış olmalı uzun yolda, yoksa zorlanır araç) 3-bu aslında aracın yükü ile ilgili...2 kişi, boş bagajla düz yolda 1750 devir, ömür boyu olmamak şartı ile olabilir...ancak 3-5 kişi dolu bagaj ile olmaz, o zaman en az 2000 devir ve üzeri... 4-normal meeeendizin hali başka oluyor... Ne diyon Ruhan... Az bi aklım vardı onuda aldın... La bas git işte...Karıştırma rüzgarı,yağmuru ,suyu... Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 (düzenlendi) Ne diyon Ruhan... Az bi aklım vardı onuda aldın... La bas git işte...Karıştırma rüzgarı,yağmuru ,suyu... olm bunlar focus için, senin traktöre yağmur neyin neeetsin, hissetmez bile 19 Şubat 2013 tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Murat Çeviren 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 Yaümurlu havalarda lastiğin yuvarlanma direncinin artmasına bağlı sürtünme kuvvetinin artması nedeniyle oluşan kayıp enerji tüketimi arttırır. 1 Yorum bağlantısı
Murat Çeviren 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 (düzenlendi) bayramda Mersin-Adana-Mersin yaptım. 130-140 km hızla ve 4 yolcu varken 4,3 lt/100 km yaktım gerçek depo değeri mi, yol bilg. ortalaması mı? Kusura bakma sorduğun soruyu daha yeni gördüm. Yol bilgisayarı ortalaması bu. Yalnız 1200 km lik yol sonucu elde ettiğim değerlere göre yol bilgisayarı ile gerçek depo değeri arasında 0,15 gibi fark vardı. Bunda da depodaki boşlukların payı vardır. Çünkü bir defasında depo tam taşarken aracı elle yaylandırınca yine boşluk oluşuyordu. bu şekilde huni yardımıyla 3-4 litre daha mazot koydum. Zaten 3-4 litre deponun %7-8 ine denk geliyor. Zaten çoğu testte 0,4 lt fark olduğu söyleniyor. Bu da %10 a denk geliyor ki % 7-8 lik boşlukla çok yakın değer çıkıyor. Bu da yol bilgisayarlarının iyi bir hassasiyetle ölçüm yaptığını gösteriyor. 19 Şubat 2013 tarihinde Murat Çeviren tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Yaşamalı 20 Şubat 2013 Paylaş 20 Şubat 2013 Ben sorularınızı bildiğim kadarıyla cevaplayayım: - Vites değişimleri yerine göre 2500 ile 3000 devir arasında yapılmalı ki bir üst viteste torkun en yüksek olduğu 1750 1800 devir aralığında girilsin. Düz yolda 2500 devir yeterliyken dik bir rampada 2800 3000 arası bir devir gerekebilir. Zaten siz arabanızı tanıdıkça devir aralığını kendiniz tayin ediyorsunuz. - Mümkün olduğunca 1800 üstünde olun ama dur kalk ya da çok ağır trafikte uygulanması zor. - Yağmurlu havada neden daha fazla tükettiğini bilmiyorum. Yağmurdan dolayı tekerlerin yola tutuşuyla ilgili olabilir ya da yağmurun aracın hareketine ters yönde bir kuvvet uygulaması artışa sebep olabilir. Mustafa Bey o zaman torkun en yüksek olduğu devir aralığı 1750 ile 1800 mü? Vites değişimlerinde de bu devri bulmak için aracı mevcut vitesinde bu devrin 1000 fazlasını yapmamız gerek ki bir üst viteste 1750 ile 1800 devri yakalasın Eğer böyle oluyor ise yüksek torkun olduğu devir aralığında araç en tasarruflu haldedir. Doğru mu anlamışım? Saygılar. Yorum bağlantısı
Mehmet Yaşamalı 20 Şubat 2013 Paylaş 20 Şubat 2013 (düzenlendi) 1-a)yağmurla rüzgarın birleşmesinden oluşan eksi kuvvet(az da olsa) b)aracın ıslak zemindeki yol tutuş kaybı(suyun film tabakası oluşturarak lastik ile asfalt arasına girmesi) c)yağmurla birlikte nemin % 100 e yaklaşıp, aracın sıhhatli yakıt-hava karışımı hazırlayamaması... 2-(+-100 rpm)soğuk motor 2000, sıcak motor 2250-2500, gün içinde yol uygun olunca 2750, uzun yol 2500-3000, uzun yolda klima açıksa 3000+...(lastik basınçlarıda mutlaka soğukken arttırılmış olmalı uzun yolda, yoksa zorlanır araç) 3-bu aslında aracın yükü ile ilgili...2 kişi, boş bagajla düz yolda 1750 devir, ömür boyu olmamak şartı ile olabilir...ancak 3-5 kişi dolu bagaj ile olmaz, o zaman en az 2000 devir ve üzeri... 4-normal meeeendizin hali başka oluyor... 1-a)yağmurla rüzgarın birleşmesinden oluşan eksi kuvvet(az da olsa) b)aracın ıslak zemindeki yol tutuş kaybı(suyun film tabakası oluşturarak lastik ile asfalt arasına girmesi) c)yağmurla birlikte nemin % 100 e yaklaşıp, aracın sıhhatli yakıt-hava karışımı hazırlayamaması... 2-(+-100 rpm)soğuk motor 2000, sıcak motor 2250-2500, gün içinde yol uygun olunca 2750, uzun yol 2500-3000, uzun yolda klima açıksa 3000+...(lastik basınçlarıda mutlaka soğukken arttırılmış olmalı uzun yolda, yoksa zorlanır araç) 3-bu aslında aracın yükü ile ilgili...2 kişi, boş bagajla düz yolda 1750 devir, ömür boyu olmamak şartı ile olabilir...ancak 3-5 kişi dolu bagaj ile olmaz, o zaman en az 2000 devir ve üzeri... 4-normal meeeendizin hali başka oluyor... 1-a)yağmurla rüzgarın birleşmesinden oluşan eksi kuvvet(az da olsa) b)aracın ıslak zemindeki yol tutuş kaybı(suyun film tabakası oluşturarak lastik ile asfalt arasına girmesi) c)yağmurla birlikte nemin % 100 e yaklaşıp, aracın sıhhatli yakıt-hava karışımı hazırlayamaması... 2-(+-100 rpm)soğuk motor 2000, sıcak motor 2250-2500, gün içinde yol uygun olunca 2750, uzun yol 2500-3000, uzun yolda klima açıksa 3000+...(lastik basınçlarıda mutlaka soğukken arttırılmış olmalı uzun yolda, yoksa zorlanır araç) 3-bu aslında aracın yükü ile ilgili...2 kişi, boş bagajla düz yolda 1750 devir, ömür boyu olmamak şartı ile olabilir...ancak 3-5 kişi dolu bagaj ile olmaz, o zaman en az 2000 devir ve üzeri... 4-normal meeeendizin hali başka oluyor... "Lastik basınçları soğukken arttırılmış olmalı" derken lastik basıncını hava soğukken mi ayarlamamız gerek. Bir de bu araçta otomatik far anahtarı aktifken kontağı açtığımda direk araç çalışmadan far lambaları yanıyor bu durum araca çalışıtırırken zarar verir mi bilmiyorum? Ben bunu araç çalıştıktan sonra yanması için yaptırabilir miyim. Birde araca xenon far ve xenon sis ampulu taktırsam ne gibi sıkıntılarla karşılaşırım Ruhan Bey. Siz yaptırmamı önerir misiniz? 20 Şubat 2013 tarihinde Mehmet Yaşamalı tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 20 Şubat 2013 Paylaş 20 Şubat 2013 "Lastik basınçları soğukken arttırılmış olmalı" derken lastik basıncını hava soğukken mi ayarlamamız gerek. Bir de bu araçta otomatik far anahtarı aktifken kontağı açtığımda direk araç çalışmadan far lambaları yanıyor bu durum araca çalışıtırırken zarar verir mi bilmiyorum? Ben bunu araç çalıştıktan sonra yanması için yaptırabilir miyim. Birde araca xenon far ve xenon sis ampulu taktırsam ne gibi sıkıntılarla karşılaşırım Ruhan Bey. Siz yaptırmamı önerir misiniz? yani lastikleri yol yapıp ısıtmadan basınçlarını ayarlamalı, eğer lastikçi veya benzinliğe kadar yaptığınız yol 1-2 km den fazla ise, aracın lastikleri soğuyana kadar bekleyip öyle vurun havayı..ben şöyle yapıyorum, benzinliğe gidip aracı köpük ile fırçasız yıkatıyorum, aynı zamanda da lastikler soğuyor... benim otomatik far olmadığı için bir şey diyemeyeceğim, farla ilgili konulara bakabilirsiniz, şahsen ben ampul ve far değişimi konusunda biraz tutucuyum, yaptıranların yaşadığı bazı olumsuzluklardan dolayı orijinalini pek bozma taraftarı değilim, elektrik işlerinde birde kalitesiz işçilik ve ürün işin içine girdi mi, yolunda gitmeyen bir şeyler olursa yangın bile çıkarabilir Yorum bağlantısı
Mehmet Yaşamalı 21 Şubat 2013 Paylaş 21 Şubat 2013 yani lastikleri yol yapıp ısıtmadan basınçlarını ayarlamalı, eğer lastikçi veya benzinliğe kadar yaptığınız yol 1-2 km den fazla ise, aracın lastikleri soğuyana kadar bekleyip öyle vurun havayı..ben şöyle yapıyorum, benzinliğe gidip aracı köpük ile fırçasız yıkatıyorum, aynı zamanda da lastikler soğuyor... benim otomatik far olmadığı için bir şey diyemeyeceğim, farla ilgili konulara bakabilirsiniz, şahsen ben ampul ve far değişimi konusunda biraz tutucuyum, yaptıranların yaşadığı bazı olumsuzluklardan dolayı orijinalini pek bozma taraftarı değilim, elektrik işlerinde birde kalitesiz işçilik ve ürün işin içine girdi mi, yolunda gitmeyen bir şeyler olursa yangın bile çıkarabilir Ruhan Bey far ile ilgili konu içerisine bu durumu yazdım ama hala cevap alamadım . Açıkcası benimde farları değiştirmeye niyetim yok yalnız kardeşim çok ısrar ediyor, bir de araç mavi xenon far hoş durur düşüncesindeyim ama bakalım eğer kısmet olursa yaptırırız. İlginize çok teşekkür ederim. Saygılar 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Yaşamalı 23 Şubat 2013 Paylaş 23 Şubat 2013 yani lastikleri yol yapıp ısıtmadan basınçlarını ayarlamalı, eğer lastikçi veya benzinliğe kadar yaptığınız yol 1-2 km den fazla ise, aracın lastikleri soğuyana kadar bekleyip öyle vurun havayı..ben şöyle yapıyorum, benzinliğe gidip aracı köpük ile fırçasız yıkatıyorum, aynı zamanda da lastikler soğuyor... benim otomatik far olmadığı için bir şey diyemeyeceğim, farla ilgili konulara bakabilirsiniz, şahsen ben ampul ve far değişimi konusunda biraz tutucuyum, yaptıranların yaşadığı bazı olumsuzluklardan dolayı orijinalini pek bozma taraftarı değilim, elektrik işlerinde birde kalitesiz işçilik ve ürün işin içine girdi mi, yolunda gitmeyen bir şeyler olursa yangın bile çıkarabilir Ruhan Bey çok mutluyum dün aracımın deposunu fulledim ve sizin tavsiyeniz üzerine w-power aldım, ardından anlık tükelim 6.7/100 gösterdi . Benzinlikte titanium x paketi olan biriyle karşılaştım ve fikir almak için birkaç soru sordum. Ardından bana aracın tüm gösterge değerlerini sıfırla dedi ve sıfırladım yola öyle devam ettim ve sonuç süper çıktı; şahsen bu sıfırlama durumunu bilmiyordum onu da öğrendim çok teşekkür ederim saygılarımı sunarım 1 Yorum bağlantısı
Samet Çömez 24 Şubat 2013 Paylaş 24 Şubat 2013 ş.içi ortalama hız 19km ortalama tüketim:7.2 ş,dışı ortalama hız 84km ortalama tüketim 4.1 1 Yorum bağlantısı
Buğra Kaya 25 Şubat 2013 Paylaş 25 Şubat 2013 benimki de bakımsız haliyle 43 litre mazot 185 liraya 700km de ışık yandı, bunun 400kmsi uzun yol genelde 130 üstü hız, 300kmsi ise avcılar trafiği. Yorum bağlantısı
Recommended Posts