İçeriğe Yönlendir

Focus II - Yakıt Tüketimi - Dizel


Aykut Gürkan

Recommended Posts

Murat Karahan

Merhabalar,

15 gün önce depoyu fulledim.Mardin den Mersin' e gittim. 650 Km yol sonunda ibrem tam olarak son çeyrekte idi. 4 büyük yolcu 3 küçük çocuk ve bagaj dolu halde ortalama hızım 120-140 arası. Depomda ne kadar yakıt kaldığını bilmiyorum ama herhalde 15 Litre vardır. Normalmidir acaba?

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun
(düzenlendi)
Merhabalar, 15 gün önce depoyu fulledim.Mardin den Mersin' e gittim. 650 Km yol sonunda ibrem tam olarak son çeyrekte idi. 4 büyük yolcu 3 küçük çocuk ve bagaj dolu halde ortalama hızım 120-140 arası. Depomda ne kadar yakıt kaldığını bilmiyorum ama herhalde 15 Litre vardır. Normalmidir acaba?

gerçek depo değeri olarak 100 km de yaklaşık 5,54 litre yakmışsınız, biraz fazla...son çeyrekte olan depoyu doldurup pompanın ilk tıkında durdurursanız yaklaşık 36 litre mazot alır. 36/650x100= 5,54 litre yapar. 5 litreyi pek geçmemeliydi. ortalama hızınız nedir?

Arkadaşlar merhaba ben forumda da focus araçta da yeniyim. yaklaşık aracımı alalım 20 gün oldu, model focus titanium 1.6 tdci 2010 hb 60.000 km bakımı servise yapılmış vaziyette aldım. servis faturası elimde. Ortalama günlük olarak 20 km(evden işe, işten eve bazen de misafirliğe gitmeler vs.) yol yapıyorum. haftalık usulü çalıştığım için hafta sonu petrole çeker full olan depodan hafta sonu ne kadar eksiliyor ise üzerini tekrar fullerim. toplamında ortalama hafta sonuna kadar 200 km yol yapıyorum ve geçen c.tesi 70 TL ye fulledim ve hesapladım km ye 35 krş yakıyo. aracı da sakin kullanıyorum, bazen ailemle bidiğimde yük fazla olduğundan normal olarak sıkıştırıyorum. ilkçalıştığında aracı 1 ile 2 dakika bekletirim. kaloriferi de 1 ya da 2. kademede kullanırım. yakıtı shellden gtl alıyorum. daha önce aracın eski sahibi garantiden dolayı yakıtı opetten alırmış. bu yakıt yakma durumu belli ki anormal bir durum. yardımlarınızı bekliyorum. şimdiden ilginize teşekkür ederim.

sonuç gayet anormal ama, soğuk motor kullanma oranınız, gaza basma karakteriniz, kısa mesafe kullanmanız, yağ kalitesi, hava filtresinin dolu olması, birer etkendir. ayrıca gtl fazla yakar. w-power kullanın, bir depo w-power kullanmadan etkisini göremezsiniz. ortalama hızınız nedir?

tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Karahan

Ortalama hızım 130 km. Arabam geçen seneden beri (yaklaşık son 22000 km den beri) buhar atıyor ve yağ eksiltme var.forumda paylaşmıştım.Gittiği yere kadar gitsin denmişti bana.

Galiba 1 hafta içinde motoru yaptıracağım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yaşamalı

gerçek depo değeri olarak 100 km de yaklaşık 5,54 litre yakmışsınız, biraz fazla...son çeyrekte olan depoyu doldurup pompanın ilk tıkında durdurursanız yaklaşık 36 litre mazot alır. 36/650x100= 5,54 litre yapar. 5 litreyi pek geçmemeliydi. ortalama hızınız nedir?

sonuç gayet anormal ama, soğuk motor kullanma oranınız, gaza basma karakteriniz, kısa mesafe kullanmanız, yağ kalitesi, hava filtresinin dolu olması, birer etkendir. ayrıca gtl fazla yakar. w-power kullanın, bir depo w-power kullanmadan etkisini göremezsiniz. ortalama hızınız nedir?

Ortalama hız geçen hafta 22 km iken bu hafta baktığımda 28 km yazıyor. O zaman bu depo boşalsın w-power ile fulleyip bir de öyle bakayım. Yağ kalitesini nasıl belirlemeliyim. Şimdi bakımı servise yapıtırdığımızdan onlar heralde uygun yağı kullanıyordur diye düşünüyorum. Ya da sizin öneriniz ne olabilir. Yakıta gelince, sizin de belirttiğiniz gibi kısa mesafeli gidiş gelişler; çünkü evden çıkıp tam iş yerine geldiğimde araç ısı paneli orta seviyeye geliyor ve hemen ardından doğal olarak aracı park edip motoru durduruyorum. Yazılım güncellemesi muhabbetlerine kulak misafiri oldum bunu yaptırmamı önerir misiniz peki. Bİr de direksiyonu çevirdiğimde eps sisteminden olsa gerek farlarda anlık kısılma oluyor bu normal midir? Motor kaputunu açıp baktığımızda direksiyon hidroliğinin seviyesi az dediler, baktığımda kutu boş gibi. Bunu nasıl tamamlamalıyım ve seviyesi nasıl olmalı. (kutuyu kaportanın altına saklamışlar hidrolik yağı ilave etmem nerdeyse imkansız).

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun
(düzenlendi)

yapılan yol 861 km(850 km de yakıt lambası yaktı, o anda kalan km 147 idi)

ort.hız 38 km

yol big. ort.tüketim 4,8 litre

gerçek tüketim 5,2 litre

alınan mazot 44,55 litre (shellcard ile)4,15 tl den

ortalama hız biraz fazla, sizi yanıltmasın, aslında 28-33 arası çıkar, iki gün önce akdağ kayak merkezine gittim, rakım 1500 metre, mesafe 85 km, yolun yarısı yol çalışması ve tek yol, sürekli hızlanma yavaşlama sollama, çakallı rampası 140 ile çıkıldı, diğer rampalar 100-110 ile...yani akdağa gidiş geliş aslında ş.içinden bile fazla yaktırdım. rampa görünce basıyorum. onun için ort. hız fazla çıktı. siz 33 gibi düşünün.

IteOJOC.jpg

mN2XuTp.jpg

IMtDU7U.jpg

XHGWoLa.jpg

tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Olcay Eyüboğlu

Geçenlerde Trabzon-Manisa arası uzun yol yaptım. Yola çıkarken depoyu fulledim. Araçta 2 kişi ve 2'de valiz vardı. Araçta kış lastiklerim takılı, 114.000 km'de ve bakımları en son 110.000'de yapıldı.Daha sonra Opet'in ve BP'nin kampanyaları nedeniyle 100 tl ve 75 tl olmak üzere yakıt aldım. Trabzondan Samsun'a kadar yol bilgisayarı ortalama yakıt tüketimim 4,3 lt idi. Buraya kadar 110 km hızla cc açık kullandım. Samsun'dan Ankara'ya kadar değişik hızlarda 120 -130-140 ve zaman zaman 160-180'li hızlara çıktım. Yol boyunca sürekli yağmur yağdı. Gece 12de Ankara'ya vardım ve yb ortalama yakıt tüketimi 5,1'e çıktı. Gece Ankara'da kaldık ve sabahı Manisa'ya devam ettik. Manisa'ya vardığımda yb ortalama yakıt 5.0 lt, ortalama hız 82 km idi. Depoyu fulledim, aldığım diğer yakıtlarla beraber 5,14 lt gerçek depo değeri ölçtüm. Dönüşte ise 150 kg zeytin ve zeytinyağı ilavesiyle ortalama 91 km hızla, ortalama yakıt 4,7 lt ile Trabzon'a vardım. Gerçek depo değeri ise 4,81 lt ölçtüm. Yalnız dönerken yağış hiç yoktu ve hava sıcaklığı 15-20 derece aralığındaydı. 150 kg fazla bagaj ve daha yüksek ortalama hıza rağmen daha az yakıt yakmamı hava ve yol koşullarına bağlayabiliriz sanırım.

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun
(düzenlendi)

Ortalama hız geçen hafta 22 km iken bu hafta baktığımda 28 km yazıyor. O zaman bu depo boşalsın w-power ile fulleyip bir de öyle bakayım. Yağ kalitesini nasıl belirlemeliyim. Şimdi bakımı servise yapıtırdığımızdan onlar heralde uygun yağı kullanıyordur diye düşünüyorum. Ya da sizin öneriniz ne olabilir. Yakıta gelince, sizin de belirttiğiniz gibi kısa mesafeli gidiş gelişler; çünkü evden çıkıp tam iş yerine geldiğimde araç ısı paneli orta seviyeye geliyor ve hemen ardından doğal olarak aracı park edip motoru durduruyorum. Yazılım güncellemesi muhabbetlerine kulak misafiri oldum bunu yaptırmamı önerir misiniz peki. Bİr de direksiyonu çevirdiğimde eps sisteminden olsa gerek farlarda anlık kısılma oluyor bu normal midir? Motor kaputunu açıp baktığımızda direksiyon hidroliğinin seviyesi az dediler, baktığımda kutu boş gibi. Bunu nasıl tamamlamalıyım ve seviyesi nasıl olmalı. (kutuyu kaportanın altına saklamışlar hidrolik yağı ilave etmem nerdeyse imkansız).

yağı mobil esp 5-30 alın, direksiyonu sona vurdurunca farların kısılması normaldir, bende de oluyor, hidrolik seviyesini sanayide tamamlattırın, eğer iş yerinize gittiğinizde hararet ancak 70-80 dereceye geliyorsa oraya kadar soğuk motorla geliyorsunuz demektir. soğuk motorla, sıcak motora göre 1-2 litre civarı fazla yakmanız normaldir. hele soğuk motorla hafifte olsa rampa çıkıyorsanız, daha da normaldir. sabah ilk çalıştırma da sıcak ve ılık havada en fazla 30 saniye bekleyin, soğuk havada ise 30 saniyeyi biraz geçin, ama kesinlikle daha fazla beklemeyin, asıl o zaman fazla yakarsınız, boşuna rölantide beklemeyin, araba dururken değil giderken ısınır. tabiki de hararet ibresi oynamaya başlamadan 2000-2100 devri(yol düz ise) geçmeyin. hararet ibresi oynayınca artık yavaş yavaş daha üst devirlerde vites atabilirsiniz, unutmayın, motordaki aşınmaların % 80 i soğuk motorda gerçekleşir. motor soğukken ne kadar yüksek devire çıkıp sıkıştırırsanız, motoru o kadar öldürüp aşındırırsınız. en azından ilk bir kaç km sıkıştırmayın. ben çok denedim, motoru yeni çalıştırıp yola çıktım, önümde trafik tıkandı, yarım saate yakın boşta çalıştı araç, ve hararet ibresi hiç oynamadı bile, yani araç rölantide ısınmaz.

Geçenlerde Trabzon-Manisa arası uzun yol yaptım. Yola çıkarken depoyu fulledim. Araçta 2 kişi ve 2'de valiz vardı. Araçta kış lastiklerim takılı, 114.000 km'de ve bakımları en son 110.000'de yapıldı.Daha sonra Opet'in ve BP'nin kampanyaları nedeniyle 100 tl ve 75 tl olmak üzere yakıt aldım. Trabzondan Samsun'a kadar yol bilgisayarı ortalama yakıt tüketimim 4,3 lt idi. Buraya kadar 110 km hızla cc açık kullandım. Samsun'dan Ankara'ya kadar değişik hızlarda 120 -130-140 ve zaman zaman 160-180'li hızlara çıktım. Yol boyunca sürekli yağmur yağdı. Gece 12de Ankara'ya vardım ve yb ortalama yakıt tüketimi 5,1'e çıktı. Gece Ankara'da kaldık ve sabahı Manisa'ya devam ettik. Manisa'ya vardığımda yb ortalama yakıt 5.0 lt, ortalama hız 82 km idi. Depoyu fulledim, aldığım diğer yakıtlarla beraber 5,14 lt gerçek depo değeri ölçtüm. Dönüşte ise 150 kg zeytin ve zeytinyağı ilavesiyle ortalama 91 km hızla, ortalama yakıt 4,7 lt ile Trabzon'a vardım. Gerçek depo değeri ise 4,81 lt ölçtüm. Yalnız dönerken yağış hiç yoktu ve hava sıcaklığı 15-20 derece aralığındaydı. 150 kg fazla bagaj ve daha yüksek ortalama hıza rağmen daha az yakıt yakmamı hava ve yol koşullarına bağlayabiliriz sanırım.

kesinlikle doğru bir tespit yapmışsınız. bende çok denedim, yağmurda daha fazla yakıyor, iniş çıkışlı yolda 100 km nin üstündeki hızlarda da çok yakıyor. birde sık sık yakıt değiştirmeyin, ben çok denedim, farklı şirketlerin yakıt yoğunluğu farklı oluyor, farklı yakıtlar karışınca, aracın hazırladığı karışım optimum olmuyor. karışık yakıt depodan gidene kadar fazla yakarsınız. aynı yakıttan en az 1-2 depo tam bitirip full yapın, yakıt tüketiminiz düşer.

tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Yaşamalı

yağı mobil esp 5-30 alın, direksiyonu sona vurdurunca farların kısılması normaldir, bende de oluyor, hidrolik seviyesini sanayide tamamlattırın, eğer iş yerinize gittiğinizde hararet ancak 70-80 dereceye geliyorsa oraya kadar soğuk motorla geliyorsunuz demektir. soğuk motorla, sıcak motora göre 1-2 litre civarı fazla yakmanız normaldir. hele soğuk motorla hafifte olsa rampa çıkıyorsanız, daha da normaldir. sabah ilk çalıştırma da sıcak ve ılık havada en fazla 30 saniye bekleyin, soğuk havada ise 30 saniyeyi biraz geçin, ama kesinlikle daha fazla beklemeyin, asıl o zaman fazla yakarsınız, boşuna rölantide beklemeyin, araba dururken değil giderken ısınır. tabiki de hararet ibresi oynamaya başlamadan 2000-2100 devri(yol düz ise) geçmeyin. hararet ibresi oynayınca artık yavaş yavaş daha üst devirlerde vites atabilirsiniz, unutmayın, motordaki aşınmaların % 80 i soğuk motorda gerçekleşir. motor soğukken ne kadar yüksek devire çıkıp sıkıştırırsanız, motoru o kadar öldürüp aşındırırsınız. en azından ilk bir kaç km sıkıştırmayın. ben çok denedim, motoru yeni çalıştırıp yola çıktım, önümde trafik tıkandı, yarım saate yakın boşta çalıştı araç, ve hararet ibresi hiç oynamadı bile, yani araç rölantide ısınmaz.

kesinlikle doğru bir tespit yapmışsınız. bende çok denedim, yağmurda daha fazla yakıyor, iniş çıkışlı yolda 100 km nin üstündeki hızlarda da çok yakıyor. birde sık sık yakıt değiştirmeyin, ben çok denedim, farklı şirketlerin yakıt yoğunluğu farklı oluyor, farklı yakıtlar karışınca, aracın hazırladığı karışım optimum olmuyor. karışık yakıt depodan gidene kadar fazla yakarsınız. aynı yakıttan en az 1-2 depo tam bitirip full yapın, yakıt tüketiminiz düşer.

Peki ben aracın 100 kilometreye 5 lt vs. yaktığını ne zaman görürüm. Bu aralar 7 küsürlerden biraz canım sıkılıyor da :(. Yazılım güncellemesi hakkında ne düşünürsünüz. Yaptırsam mı? Bu arada cam suyuna 1 lt camsil ve üzerini su ile doldurdum fakat silecek çalışırken camda bulanma oluyo 2 saniye kadar sonra da rüzgarın etkisinden olsa gerek tertemiz olup çıkıyo. Bazılari silecek deposuna sirke ilave et diyor. Bu durumda ne yapmalıyım siz bana ne önerirsiniz. Açıkcası ilave ettiğim camsil benim pek hoşuma gitmiyor da...

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun
(düzenlendi)

Peki ben aracın 100 kilometreye 5 lt vs. yaktığını ne zaman görürüm. Bu aralar 7 küsürlerden biraz canım sıkılıyor da :(. Yazılım güncellemesi hakkında ne düşünürsünüz. Yaptırsam mı? Bu arada cam suyuna 1 lt camsil ve üzerini su ile doldurdum fakat silecek çalışırken camda bulanma oluyo 2 saniye kadar sonra da rüzgarın etkisinden olsa gerek tertemiz olup çıkıyo. Bazılari silecek deposuna sirke ilave et diyor. Bu durumda ne yapmalıyım siz bana ne önerirsiniz. Açıkcası ilave ettiğim camsil benim pek hoşuma gitmiyor da...

1-bu konuyu baştan sona sabırla okursanız, az yakan üyelerin araç kullanma stillerini uygulayarak, ş.içi 5 küsür, ş.dışı 4 küsür yaktığınızı görürsünüz(güzergaha bağlı olarak)

2-camınızı yarım elma ile ovarak iyice temizleyin, camsuyu kabını tamamen boşaltın, bir kaç defa az su koyup tekrar boşaltın, 1-2 parmak kaliteli camsil koyup onuda camlara attırın, sonra su doldurup en üstüne kaliteli bir camsil i 8-10 defa pıstlatın

3-yazılım veya başka bir yolla aracınızı kurcalatmayın, başka sorunlar ve artı tüketimle karşılaşırsınız

tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Yaşamalı

1-bu konuyu baştan sona sabırla okursanız, az yakan üyelerin araç kullanma stillerini uygulayarak, ş.içi 5 küsür, ş.dışı 4 küsür yaktığınızı görürsünüz(güzergaha bağlı olarak)

2-camınızı yarım elma ile ovarak iyice temizleyin, camsuyu kabını tamamen boşaltın, bir kaç defa az su koyup tekrar boşaltın, 1-2 parmak kaliteli camsil koyup onuda camlara attırın, sonra su doldurup en üstüne kaliteli bir camsil i 8-10 defa pıstlatın

3-yazılım veya başka bir yolla aracınızı kurcalatmayın, başka sorunlar ve artı tüketimle karşılaşırsınız

Ruhan Bey ilginize çok teşekkür ederim. En kısa zamanda yakıt tasarrufunu hallederim inşallah. Öncelikle depomdaki gtl bitsin w-pwer ile doldurmaktan başlayacağım :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yaşamalı

Ruhan Bey ilginize çok teşekkür ederim. En kısa zamanda yakıt tasarrufunu hallederim inşallah. Öncelikle depomdaki gtl bitsin w-pwer ile doldurmaktan başlayacağım :)

Ruhan Bey birde cruise control da örneğin hızı 90'a ayarlasam gaza ne kadar basarsam basayım 90'ı geçmesin desem öyle bir durum söz konusu mudur? Normalde dayımın aracında (407 dizel) o şekilde hız sabitliyordum. Bunda o şekilde sabitleme var mı ?

Yorum bağlantısı
Fatih ERBAŞ

Merhaba arkadaşlar forumda yeniyim aracımı alalı 2 ay oldu 2005 model focus 1.6 Tdci trent x 122.000 km de araçta genel olarak bir sıkıntım yok. Yakıt tüketimi konusunun büyük bir kısmını okumuş bulunuyorum bazı arkadaşlarmızın yakıt değerleri gerçekten çok düşük araç kullanım tecrübeleri ve günlük kullanım km. değerleri buna çok etken bence. Özellikle Ruhan Bey'e teşekkür ederim herkese yardımcı olmaya çalışmış ve kendi kullanım şekillerini bilgi olarak yazmış bende aracımı Ruhan Bey'in yazılarını okuduktan sonra onun kullandığı gibi kullanmaya başladım ama yakıt değerimde bir değişme olmadı en son ölçmemde 7,8 Lt./100 km tüketimim var ama günlük kullanım mesafemde değişme olduğunda bu değerlerimin çok altına düşecegine inanıyorum. Çorum da yaşıyorum günlük yaptığım km. yaklaşık 2,5+2,5=5 km yani motor soğukken 2,5 km gidiyorum ve araç hiç ısınmamış oluyor ve 2-3 saat zaman geçtikten sonra aynı yolu geri geliyorum bu kullanım ile yakıt değirimin fazla olmadığını düşünüyorum sizlerde bu kullanıma göre yakıt değerimin fazla olup olmadığın hakkında bir yorum yaparsanız sevinirim. Burada yazılardan faydalanıyoruz belki bizim yazdıklarımızdan da bazıları faydalanır bu ilk yazımda bu forumda emeği geçen herkese teşekkür ederim iyi çalışmalar.

Yorum bağlantısı
Mehmet Yaşamalı

Merhaba arkadaşlar forumda yeniyim aracımı alalı 2 ay oldu 2005 model focus 1.6 Tdci trent x 122.000 km de araçta genel olarak bir sıkıntım yok. Yakıt tüketimi konusunun büyük bir kısmını okumuş bulunuyorum bazı arkadaşlarmızın yakıt değerleri gerçekten çok düşük araç kullanım tecrübeleri ve günlük kullanım km. değerleri buna çok etken bence. Özellikle Ruhan Bey'e teşekkür ederim herkese yardımcı olmaya çalışmış ve kendi kullanım şekillerini bilgi olarak yazmış bende aracımı Ruhan Bey'in yazılarını okuduktan sonra onun kullandığı gibi kullanmaya başladım ama yakıt değerimde bir değişme olmadı en son ölçmemde 7,8 Lt./100 km tüketimim var ama günlük kullanım mesafemde değişme olduğunda bu değerlerimin çok altına düşecegine inanıyorum. Çorum da yaşıyorum günlük yaptığım km. yaklaşık 2,5+2,5=5 km yani motor soğukken 2,5 km gidiyorum ve araç hiç ısınmamış oluyor ve 2-3 saat zaman geçtikten sonra aynı yolu geri geliyorum bu kullanım ile yakıt değirimin fazla olmadığını düşünüyorum sizlerde bu kullanıma göre yakıt değerimin fazla olup olmadığın hakkında bir yorum yaparsanız sevinirim. Burada yazılardan faydalanıyoruz belki bizim yazdıklarımızdan da bazıları faydalanır bu ilk yazımda bu forumda emeği geçen herkese teşekkür ederim iyi çalışmalar.

hayırlı olsun kardeş bende yeni aldım focusu bendeki değer de senin yazdıkların gibi bende günlük 8 x 2 =16 km yapıyorum Ruhan Bey normal dedi. Bakalım senin bu duruma nasıl bir yorum yapar. Bende merakla bekliyorum :)

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

Ruhan Bey birde cruise control da örneğin hızı 90'a ayarlasam gaza ne kadar basarsam basayım 90'ı geçmesin desem öyle bir durum söz konusu mudur? Normalde dayımın aracında (407 dizel) o şekilde hız sabitliyordum. Bunda o şekilde sabitleme var mı ?

maalesef o hız sınırlamadır, bizlerde yok...

Merhaba arkadaşlar forumda yeniyim aracımı alalı 2 ay oldu 2005 model focus 1.6 Tdci trent x 122.000 km de araçta genel olarak bir sıkıntım yok. Yakıt tüketimi konusunun büyük bir kısmını okumuş bulunuyorum bazı arkadaşlarmızın yakıt değerleri gerçekten çok düşük araç kullanım tecrübeleri ve günlük kullanım km. değerleri buna çok etken bence. Özellikle Ruhan Bey'e teşekkür ederim herkese yardımcı olmaya çalışmış ve kendi kullanım şekillerini bilgi olarak yazmış bende aracımı Ruhan Bey'in yazılarını okuduktan sonra onun kullandığı gibi kullanmaya başladım ama yakıt değerimde bir değişme olmadı en son ölçmemde 7,8 Lt./100 km tüketimim var ama günlük kullanım mesafemde değişme olduğunda bu değerlerimin çok altına düşecegine inanıyorum. Çorum da yaşıyorum günlük yaptığım km. yaklaşık 2,5+2,5=5 km yani motor soğukken 2,5 km gidiyorum ve araç hiç ısınmamış oluyor ve 2-3 saat zaman geçtikten sonra aynı yolu geri geliyorum bu kullanım ile yakıt değirimin fazla olmadığını düşünüyorum sizlerde bu kullanıma göre yakıt değerimin fazla olup olmadığın hakkında bir yorum yaparsanız sevinirim. Burada yazılardan faydalanıyoruz belki bizim yazdıklarımızdan da bazıları faydalanır bu ilk yazımda bu forumda emeği geçen herkese teşekkür ederim iyi çalışmalar.

çorum soğuk memlekettir, bir de 2,5 km sonra kontak kapanıyorsa hiç hesap yapmayıp devam etmek gerekir.samsun da bile 5 km sonra ancak oynuyor hararet ibresi... :biggrin:

Yorum bağlantısı
Fatih ERBAŞ
(düzenlendi)

hayırlı olsun kardeş bende yeni aldım focusu bendeki değer de senin yazdıkların gibi bende günlük 8 x 2 =16 km yapıyorum Ruhan Bey normal dedi. Bakalım senin bu duruma nasıl bir yorum yapar. Bende merakla bekliyorum :)

Teşekkür ederim sizin arabanızda hayırlı olsun Ruhan Bey saolsun herkese yardımcı oluyor

tarihinde Fatih ERBAŞ tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih ERBAŞ

Ruhan Bey bundan sonra zaten hesap yapmam uzun yolda denerim lpgli arabadan sonra bu değerler bile bana az geliyor. Az yaksın diye gidecegim yere 10-15 km fazladan yapıp mı gitsem :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yaşamalı

Teşekkür ederim sizin arabanızda hayırlı olsun Ruhan Bey saolsun herkese yardımcı oluyor

ben de teşekkür ederim. Ruhan bey bu sitenin hocası tek kelime. Her yorumu altın gibi, faydalanmamak elde değil. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yaşamalı

maalesef o hız sınırlamadır, bizlerde yok...

çorum soğuk memlekettir, bir de 2,5 km sonra kontak kapanıyorsa hiç hesap yapmayıp devam etmek gerekir.samsun da bile 5 km sonra ancak oynuyor hararet ibresi... :biggrin:

- Ruhan bey yakıt depolarında kapak yok, aracı kilitlediğimde yakıt deposunun dış kapağı kilitleniyor zannettim ama kilitlenmiyor. Acaba akıllı kapakta kilitleme var mı?

- Arabanın bakımı; kitapçığında her 15 000 km de bir yazıyor bizim de buna uyum sağlamamız mı gerekir yoksa peryodik bakım için tavsiye edilen bir kilometre var mı?

- Aracın bakımını servise mi yaptırmalı yoksa sanayide mi yaptırmalı?

- Lastiklerin derecesi ne olmalı?

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

- Ruhan bey yakıt depolarında kapak yok, aracı kilitlediğimde yakıt deposunun dış kapağı kilitleniyor zannettim ama kilitlenmiyor. Acaba akıllı kapakta kilitleme var mı?

- Arabanın bakımı; kitapçığında her 15 000 km de bir yazıyor bizim de buna uyum sağlamamız mı gerekir yoksa peryodik bakım için tavsiye edilen bir kilometre var mı?

- Aracın bakımını servise mi yaptırmalı yoksa sanayide mi yaptırmalı?

- Lastiklerin derecesi ne olmalı?

1-avrupa daki sisteme uyduk, aracı benzinliğe çekince kilitleyip yakıt alabilirsiniz, kapakta kilit kalktı

2-bakım kitapta yazdığı gibi 15000 de bir

3-garantiden çıkana kadar yetkili servis, çıktıktan sonra isteğinize kalmış, ya güvendiğiniz kurumsal bir servis, yada benim tercihim gibi yetkili servis(çok pahalı tamiratlarda sanayi)

4-sürücü kapı içinde yazandan başka basmayın, kimseyi dinlemeyin, bende 1-3 kişi yarım bagaj ön 33 arka 33, 3-5 kişi full bagaj ön 35 arka 41. çok akıl veren olur, siz fordun kapı içine yazdığını kullanın...

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

ben de teşekkür ederim. Ruhan bey bu sitenin hocası tek kelime. Her yorumu altın gibi, faydalanmamak elde değil. :)

estağfirullah, akılımız yettiği, dilimiz döndüğünce, tespit ve tecrübelerimizi paylaşmaya çalışıyoruz...

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun
(düzenlendi)

samsun-ordu-samsun yakıt tüketimi-üstteki resim yola çıkmadan hemen önce evin otoparkında, alttaki resim döndükten hemen sonra evin otoparkında

SSoJCM1.jpg

v0uzqcf.jpg

yarım satte karar verip yola çıktık-lastiklere ek hava vurmadım ön arka 32-4 yetişkin, boş bagaj-müsait olunca hız sabitleyici ile 110-113 gittim-dönüşte yolun yarısı sağanak yağmurdu-karadeniz yolunu bilmeyenler için belirtiyorum: orduya giderken samsun organize sanayi, tekkeköy-dikbıyık-çarşamba-terme-ünye-fatsa-bolaman-perşembe ilçelerinden, artı onlarca beldeden geçilir(yani 3-5 dakika bile 110 ile sabit gidemezsiniz)-bu ilçe ve onlarca beldeden geçerken hız limiti 50 km dir-her ilçe ve beldeden geçerken üçer beşer tane ışıklı kavşaktan(çoğu dur-kalk, bazıları sarı fasılalı) geçilir-onun için müsait olduğunda 110-113 ile gitmeme rağmen ortalama hız, çok meskun mahalden geçildiği için düşüktür-toplam km nin 44 km si samsun ş.içidir-son ortalama yakıt tüketimine 0,4 litre eklerseniz benim gerçek depo verim ortaya çıkar-radarı bol bir yoldur, onun için kanuni sınırlara tam olarak uydum-vitesleri 2500 devirde değiştirdim-giderken eski bolaman dağları virajlarından gittim, 4.vites bile zor gidilen bir yoldur, dönüş tünelden...

tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aydın Zeybek
(düzenlendi)

samsun-ordu-samsun yakıt tüketimi-üstteki resim yola çıkmadan hemen önce evin otoparkında, alttaki resim döndükten hemen sonra evin otoparkında

SSoJCM1.jpg

v0uzqcf.jpg

yarım satte karar verip yola çıktık-lastiklere ek hava vurmadım ön arka 32-4 yetişkin, boş bagaj-müsait olunca hız sabitleyici ile 110-113 gittim-dönüşte yolun yarısı sağanak yağmurdu-karadeniz yolunu bilmeyenler için belirtiyorum: orduya giderken samsun organize sanayi, tekkeköy-dikbıyık-çarşamba-terme-ünye-fatsa-bolaman-perşembe ilçelerinden, artı onlarca beldeden geçilir(yani 3-5 dakika bile 110 ile sabit gidemezsiniz)-bu ilçe ve onlarca beldeden geçerken hız limiti 50 km dir-her ilçe ve beldeden geçerken üçer beşer tane ışıklı kavşaktan(çoğu dur-kalk, bazıları sarı fasılalı) geçilir-onun için müsait olduğunda 110-113 ile gitmeme rağmen ortalama hız, çok meskun mahalden geçildiği için düşüktür-toplam km nin 44 km si samsun ş.içidir-son ortalama yakıt tüketimine 0,4 litre eklerseniz benim gerçek depo verim ortaya çıkar-radarı bol bir yoldur, onun için kanuni sınırlara tam olarak uydum-vitesleri 2500 devirde değiştirdim-giderken eski bolaman dağları virajlarından gittim, 4.vites bile zor gidilen bir yoldur, dönüş tünelden...

bu değerler gerçekten harika,merak ettiğim 25 km ortalama hız ile 5.1 değer,44 km de edinilmiş bir veri bir günlük kullanımmıydı,yani yakıt alınıp sıcak motorla elde edilmiş bir değermidir,gerçi 0.4 eklenmeli demişsiniz ama genede çok iyi bi değer, ben grand c.max la yazın dahi 6.1-6.2 değerler elde etmiştim.

tarihinde Aydın Zeybek tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Eren
(düzenlendi)

Ruhan Hocam, görüşmemiz lazım senle. Bu nasıl değerler böyle. :)

düzenleme: imla

tarihinde Ali Eren tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

bu değerler gerçekten harika,merak ettiğim 25 km ortalama hız ile 5.1 değer,44 km de edinilmiş bir veri bir günlük kullanımmıydı,yani yakıt alınıp sıcak motorla elde edilmiş bir değermidir,gerçi 0.4 eklenmeli demişsiniz ama genede çok iyi bi değer, ben grand c.max la yazın dahi 6.1-6.2 değerler elde etmiştim.

25 km ort. hız ile elde ettiğim değer 2-3 günlük kullanımdır. 2-3 gün sokak aralarında çok dur kalk yaptım onun için yüksek, yoksa normalde 4,8-4,9 arası gezer. şu havalarda ş.içi 28-33 km ort. hızlarda gerçek depo verisi 5,3 litre yakıyorum. benimki bir az tüketme gayreti değil, yaşam tarzı...yazın gerçek depo verisi 5 litreye kadar düşüyor.(ort. hızları 15-25 arası gezenler bu rakamları tabi ki göremez)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

Ruhan hocam dün akşam fiesta ile 3.69 lt yaktım depo değeri .352 km yol yaptım.Ortalama hız 59 60 yol bilgisayarında .Ama yol bilgs ortlama tüketim 4.1 göstermesine rağmen 3.69 yakmış :/

harika yunus, aslında senin yaptığın normal, yeni dizel fiesta ile, 40 yıllık tecrübem var diyen??? uzun yolda 5,5 yaktırıp bir de normal demez mi, sinir basıyor o zaman...ben 5,5 litreyi focusla ş.içinde bile görmüyorum... :good1:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...