İçeriğe Yönlendir

Focus II - Yakıt Tüketimi - Dizel


Aykut Gürkan

Recommended Posts

Murat Ersel Çevik

Yola çıktığımda çok yorulmuştuk biliyorsun abi.

O yüzden sakin sakin cc vasıtası ile ortalam 83 km hızla geldim.

Hem sağ hem sağlim hemde yarım depodan biraz fazla mazot yakarak. :good1:

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

İstanbul - Nevşehir toplam 817km yapmışım 51lt mazot ( 0km yazdığı zaman yakıt alındı) ile. Yani 6,2lt/100km yolun %80 inde klima açıktı ve tüm top speed yerlerini değerlendirdim araçtaki ortalama hız 91km idi.

Nevşehir - İstanbul'a geldim lamba yanmamıştı istanbul şehiir içinde lamba yaktı şuanda 845km oldu halen bitmedi kalan mesafe 60km diyor gitse gitse araç 880km gider 0km kaldı yazısına kadar. Yani demek oluyor ki dönüş yolu için 880km yolu 51lt ile katetmiş oluyorum. Yani 5.7lt/100km ortalama ve yolun %90 de klima açıktı ;)

Yorum bağlantısı
Uğur Gül

Gidiş--Kocaeli(gebze)-karamürsel-yalova-bursa-balıkesir-izmir

Dönüş--İzmir-manisa-balıkesir-bursa-yalova-karamürsel-izmit-gebze

Toplam 1233 Km yol yaptım yollarda çoğu yerde tadilat vardı tek şerite düşüyordu çoğunda klima açıktı.Toplam 250-275 TL arası mazot yaktı.Çokmu Normal mi?

Araç focus II 2006 sedan ghia 165.000 km araçta 5 kişi vardı.aşagı yukarı bagajlarla beraber 350 kilo :)

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Gidiş--Kocaeli(gebze)-karamürsel-yalova-bursa-balıkesir-izmir

Dönüş--İzmir-manisa-balıkesir-bursa-yalova-karamürsel-izmit-gebze

Toplam 1233 Km yol yaptım yollarda çoğu yerde tadilat vardı tek şerite düşüyordu çoğunda klima açıktı.Toplam 250-275 TL arası mazot yaktı.Çokmu Normal mi?

Araç focus II 2006 sedan ghia 165.000 km araçta 5 kişi vardı.aşagı yukarı bagajlarla beraber 350 kilo :)

ortalama tüketim değeriniz nedir? Yani 5lt/100km gibi

Yorum bağlantısı
Özkan Kösebay

gecen hafta samsundan sivasa gittim.... bilmeyenler için tekrar söyliyim arabam ; 2011 tdci ford focus 2 titanium dur. adalara gelmeden oncekı opetten depoyu fulledım ve yol bilgisayarı 910 km yi gösterdi. sivasa git gel yaptığım yol 750 km dir.samsuna döndüğümde yani 750 km sonunda aracımın yakıtı 4/1 yani çeyrek depodan bıraz az kalmıstı,ortalama yakıt tüketimini hesaplamadım... fakat 110dan aşşağıya cok nadir indim ve klima orta seviyede dewamlı açıktı... bir ara 180 km/h a cıktım fakat o hızda 2-3 km gıttım.... 110 km/h de hız sabıtleyıcıyı actıgım da ortalama yakıt 3,5 lt ile 4,5 lt arasındaydı sadece ona baktım ortalama yakıt tüketimi için.... full depo 180 TL çivarında doluyor.... 750 km yolu full depo ile ve 110-150 km/h hız arasında kullanarak yarım depo benzın yakar dıye hesap edıyordum ama anlıyamadım cokmu yaktı az mı yaktı dıe......

Yorum bağlantısı
Uğur Gül

gecen hafta samsundan sivasa gittim.... bilmeyenler için tekrar söyliyim arabam ; 2011 tdci ford focus 2 titanium dur. adalara gelmeden oncekı opetten depoyu fulledım ve yol bilgisayarı 910 km yi gösterdi. sivasa git gel yaptığım yol 750 km dir.samsuna döndüğümde yani 750 km sonunda aracımın yakıtı 4/1 yani çeyrek depodan bıraz az kalmıstı,ortalama yakıt tüketimini hesaplamadım... fakat 110dan aşşağıya cok nadir indim ve klima orta seviyede dewamlı açıktı... bir ara 180 km/h a cıktım fakat o hızda 2-3 km gıttım.... 110 km/h de hız sabıtleyıcıyı actıgım da ortalama yakıt 3,5 lt ile 4,5 lt arasındaydı sadece ona baktım ortalama yakıt tüketimi için.... full depo 180 TL çivarında doluyor.... 750 km yolu full depo ile ve 110-150 km/h hız arasında kullanarak yarım depo benzın yakar dıye hesap edıyordum ama anlıyamadım cokmu yaktı az mı yaktı dıe......

Benim araca göre normal.Bende gecen 1230 küsür km yol yaptım 250-260 arası bişi yaktı ortalama tüketime bakmadım çizgilerden bakarak konuşuyorum :)

Yorum bağlantısı
Murat Çeviren

Bugün çok ilginç bir olayla karşılaştım. Aracın yaktığını anlamak için bidonla ayrıca mazot almıştım. Başa kadar huni ile doldurdum. Tesadüfen gören komşunun biri ile konuşurken tam doldu derken adam arabayı yaylandırır yaylandırmaz depodaki seviye aşağıya düştü tekrar doldurdum tekrar aracı sallayınca boşluk oluştu ta ki boşluk bitene kadar doldurdum. Yarın Mersin-Adana-Mersin yapıp tekrar yakıt dolduracam aynı şekilde aracı sallayacam büyük ihtimalle yol bilgisayarındaki tutarsızlığın sebebi budur. Aracı sallayında depodaki bazı boşluklara yakıt giriyor ve seviye düşüyor. Tekrar doldurup seviye düşmesi bitene kadar bu işleme devam edince bir yerde artık depo tam doluyor. Bunun nedenini belki tam olarak bilen vardır diye burda yazıyorum. Ortaya çıkan bu durum istasyondan fulleyip tekrar fulleme ile aradaki fark km dolan yakıt kadar yakıt harcıyor şeklinde yaptığımız hesapların %100 doğru olmayabileceğini gösteriyor.

Yorum bağlantısı
Uğur Gül

Bizim göstergede geçen içinde çeyrek depo mazor vardı.OPET te fulle dedim 125 TL lik aldı.Gösterge en sona gelmemişti çeyrek deponun 4 te 1 adar aşağıdaydı yani tam dolu değildi.Bu durumda arabayı sallamak mı gerekiyor

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun
(düzenlendi)

merhaba dostlar, 11 günlük tatilden bugün, Allahın izniyle kazasız, belasız, cezasız döndüm. resimleri ve aklımı biraz toparlayayım, şok tüketim değerlerini ilan edeceğim detayları ile... yalnız peşinen belirteyim, çok bilgilendirici ve güvenilir, referans olarak kullanılacak bir değerlendirme yapacağım. 3400 km yaptım. her yol ve şart altında aracımı test ettim. çok geniş bir değerlendirme yapacağım. hemen söyleyeyim, benden beklenenin aksine hiç alakası olmayan bir şekilde zorladım aracı... biraz merak edin??? özellikle Turkay Enez ve Süha Demirtaş ın şok olacağı sonuçlar açıklayacağım, hepinize yeniden, yenilenmiş bir şekilde merhaba... emmiden tekrar özür diliyorum, şenliğe katılamadım. mazeretimi belirtmiştim. kendisi, telafi edeceğimden emin olabilir...

tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

merhaba dostlar, 11 günlük tatilden bugün, Allahın izniyle kazasız, belasız, cezasız döndüm. resimleri ve aklımı biraz toparlayayım, şok tüketim değerlerini ilan edeceğim detayları ile... yalnız peşinen belirteyim, çok bilgilendirici ve güvenilir, referans olarak kullanılacak bir değerlendirme yapacağım. 3400 km yaptım. her yol ve şart altında aracımı test ettim. çok geniş bir değerlendirme yapacağım. hemen söyleyeyim, benden beklenenin aksine hiç alakası olmayan bir şekilde zorladım aracı... biraz merak edin??? özellikle Turkay Enez ve Süha Demirtaş ın şok olacağı sonuçlar açıklayacağım, hepinize yeniden, yenilenmiş bir şekilde merhaba... emmiden tekrar özür diliyorum, şenliğe katılamadım. mazeretimi belirtmiştim. kendisi, telafi edeceğimden emin olabilir...

Hocam bizi şok ettiyseniz ortalma tüketiminiz 5lt nin üzeri demektir ;):D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun
(düzenlendi)

güzergah 3400 km, araçta 4 kişi(300 kg), bagaj full(zor kapandı), bu km nin yarısında klima 3.-4. kademe açık, yol bilg. ortalama hız 70-80 arası,(yanıltıcı olmasın, yol yapımı olan yerlerde 20-30-40-50 gittiğimden ortalamam çok düştü) seyir hızı 110-140 arası, arada yol bulunca 150-160 gibi hızlar, samsun-ankara-afyon-denizli-muğla-marmaris-turunç-kumlubük-marmaris-fethiye-ölüdeniz-marmaris-datça-bozburun-selimiye-marmaris-bodrum-bitez-turgutreis-gümüşlük-muğla-denizli-afyon-ankara-kastamonu-samsun...bir tek samsun-ankara arası ve kastamonu-samsun arası akıllı uslu(110-120) gittim. diğerlerinde klima açık allah ne verdi bastım.(300kg yolcu+70-80 kg bagaj) yak bakalım ne yakabiliyorsan dedim. yalnız arabanın ciğerleri açılsın derken, sanırım ciğerler egzosttan fışkırıp gitmiştir :D şehir içinde kullandığım gibi sakin kullanmadım. özellikle klima açıkken 43 derece sıcaklıkta ve rampada motor hiç çekmiyor, klimanın 4.kademesi bile yetmiyor sıcaktan... o yüzden yolları bir an önce bitirip varış noktasına ulaşmak için aracın tüm tork ve beygirinden max. ölçüde faydalanmak zorundaydım. araç içindekiler güneşten çok etkilendi(tabi bende) onun için yakıt düşünecek durumda değildik. birde üstüne özellikle ege yollarındaki çalışma ve tek yolları düşünürseniz beni anlarsınız. samsun ş.içi seyir devrim 1750-2000, vites değiştirmem 2250-2500 dür. saydığım güzergahta ise seyir devri 2250-3000, vites değiştirme2750-3500 idi. köroğlu beli, ılgaz dağı gibi yerlere çıkıp inmek, marmaris-bodrum-datça-ölü deniz virajlarında araç kullanmak ş.içine benzemez.insanda sabır olamıyor. hem viraj, hem araç tam yüklü, hem klima açık, hem dik rampa, hem 40-43 derece sıcaklık, hemde bu devirlerde araç kullanıp, bir de gaz pedalının altındaki yumurtayı kaldırırsanız, sıkı durun yakıt ortalamam geliyor=5,3 litre....bu benim samsunda yazın 2-3 kişi ş.içinde klima kapalı yaktığım ortalamadır. aynısını bu güzergahta yaktım. resimleri koyacağım. saygılar(unuttuğum ayrıntıları ve aracın yola tepkilerini daha sonra yazarım)

tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun
(düzenlendi)

burası ankara, hala akıllı uslu gidiyorum. gerçek tüketim 0,4 litre fazladır. 120-140 klimasız(300 kg yolcu+80 kg bagaj)

PvHiF.jpg

burası denizlinin kale ilçesi, gerçek tüketim 0,4 litre daha fazladır. sıcaklığa bakarsanız daha bunalmadım. ama bundan sonra gaz pedalındaki yumurta kırıldı :biggrin:bundan sonraki yollarda, ort. hız 40-50-60 lara düşüp, yol bilg. ort. yakıt 5,6 lara çıktı.(gerçek 6 litre) ama kanıt olup aleyhimde kullanılmasın diye çekmedim. :biggrin:

qVrJT.jpg

samsuna yakın 25000' i gördüm.

d098g.jpg

tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

5.3lt şehir dışı bu hızlarda normal değer hocam aramıza hoş geldiniz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Rasim Gökdemir

güzergah 3400 km, araçta 4 kişi(300 kg), bagaj full(zor kapandı), bu km nin yarısında klima 3.-4. kademe açık, yol bilg. ortalama hız 70-80 arası,(yanıltıcı olmasın, yol yapımı olan yerlerde 20-30-40-50 gittiğimden ortalamam çok düştü) seyir hızı 110-140 arası, arada yol bulunca 150-160 gibi hızlar, samsun-ankara-afyon-denizli-muğla-marmaris-turunç-kumlubük-marmaris-fethiye-ölüdeniz-marmaris-datça-bozburun-selimiye-marmaris-bodrum-bitez-turgutreis-gümüşlük-muğla-denizli-afyon-ankara-kastamonu-samsun...bir tek samsun-ankara arası ve kastamonu-samsun arası akıllı uslu(110-120) gittim. diğerlerinde klima açık allah ne verdi bastım.(300kg yolcu+70-80 kg bagaj) yak bakalım ne yakabiliyorsan dedim. yalnız arabanın ciğerleri açılsın derken, sanırım ciğerler egzosttan fışkırıp gitmiştir :D şehir içinde kullandığım gibi sakin kullanmadım. özellikle klima açıkken 43 derece sıcaklıkta ve rampada motor hiç çekmiyor, klimanın 4.kademesi bile yetmiyor sıcaktan... o yüzden yolları bir an önce bitirip varış noktasına ulaşmak için aracın tüm tork ve beygirinden max. ölçüde faydalanmak zorundaydım. araç içindekiler güneşten çok etkilendi(tabi bende) onun için yakıt düşünecek durumda değildik. birde üstüne özellikle ege yollarındaki çalışma ve tek yolları düşünürseniz beni anlarsınız. samsun ş.içi seyir devrim 1750-2000, vites değiştirmem 2250-2500 dür. saydığım güzergahta ise seyir devri 2250-3000, vites değiştirme2750-3500 idi. köroğlu beli, ılgaz dağı gibi yerlere çıkıp inmek, marmaris-bodrum-datça-ölü deniz virajlarında araç kullanmak ş.içine benzemez.insanda sabır olamıyor. hem viraj, hem araç tam yüklü, hem klima açık, hem dik rampa, hem 40-43 derece sıcaklık, hemde bu devirlerde araç kullanıp, bir de gaz pedalının altındaki yumurtayı kaldırırsanız, sıkı durun yakıt ortalamam geliyor=5,3 litre....bu benim samsunda yazın 2-3 kişi ş.içinde klima kapalı yaktığım ortalamadır. aynısını bu güzergahta yaktım. resimleri koyacağım. saygılar(unuttuğum ayrıntıları ve aracın yola tepkilerini daha sonra yazarım)

Hocam yazılarınızı okuyor ve çok gerekli bilgiler elde ediyorum.

Geçen hafta aynı güzergah üzerinde bursa - marmaris - bodrum - söke - izmir - bursa arası sizin gittiğiniz güzergahta bir yolculugum oldu hep sizin yakaladığınız değerleri yakalıyabilirmiyim diye kendimi kasarak bu seferki yaktığınız değeri yakaladım. Bodrumda aracıma mazot aldıgımda 186 Tl = 975 km 100km/5,1 değeri yakalıyabildim. Yazdığınız yazılar için çok teşekkür eder iyi günler dilerim hocam.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Çeviren

Ben Mersin-Adana-Şehiriçi -Mersin ful klima ve 4 yolcu ile 4,4 ü yakaladım. Sıcaklık 42 derece.

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Ruhan hocam,

Ekonomi de bir yere kadar. Özellikle yokuş tırmanırken torku kullanmak sürüşü zevkli hale getiriyor. Anlattığınız kullanım kullanım tarzıyla 5,3 iyi bir değer sayılır...

Ben de bir haftalığına Antalya Boğazkent deydim. Giderken (ist-ant) sakin kullandım. Klimayı hiç kapamadım. Hatta kısa wc molalarında bile 2.3. kademede sürekli açıktı. Yine şehiriçinde de gezerken klima hep açıktı. Yaklaşık 794 km şehirler arası + 100 km de şehiriçi toplam 894 km sonunda 42 küsür litre mazot aldım. Küsüratı hatırlamıyorum ama, litre bölü km sonucu tam 4,7 litre çıktı. Bunun benim için anlamı şu: Dikkatli kullanırsam, bir depoyla rahatlıkla 1000 km yi aşabilirim...

Focus Tdci yi kullanmak özellikle tırmanmalarda gerçekten zevk haline dönüyor diyebilirim. Klima açıkken bile yokuşlarda düzde gidiyormuş gibi hızını koruması süper bir duygu...

Dönüş yolunda ekonomiyi falan unutup gazlayarak geldim. Bir ara Afyon Sandıklı civarı 210 gibi bir hıza da çıktım. Bu beni şaşırtmadı desem yalan olur, çünkü daha önce zorlamama rağmen 203-204 görmüştüm. Bu kez hiç zorlamadan 210 gördüm hatta devam etsem daha da çıkıyordu ama ben tırstım...

Bunu ben lastik havalarına bağladım. Önceden 32-32 kullanırken, bu kez 35-36 yapmıştım. Sürtünme azaldığı için bu hıza çıkabildim diye düşünüyorum...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serdal Soysal

Serdar kardeşim,

Ben ışık yandıktan sonra 7-8 km falan gittim. 45,782 litre aldı. Sen 49,9 litre mazot alıyorsan, depoda 2-3 litre civarında bişey kalmış oluyor. İbre son çizginin de altına iniyor mu? Ben cesaret edemem bu kadar yakıtı bitirmeye...

Turgay Hocam sizin için bir kaç resim çektim bu şekildeyken 51.18LT yakıt aldı. Yol bilgisayarı 0 a düştü sonra tekrar 40km ye çıktı ve sonra 7 km de iken alınan yakıt.

t4eDg.jpg

mueki.jpg

wthst.jpg

Yorum bağlantısı
Serdal Soysal

118km lik Eskişehir Kütahya yolunda 56km gidiş, 62km geliş güzergahında klima devamlı açık 22 derecede ki yakıt

YlAm2.jpgsF50n.jpg

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Fotolar için teşekkür ediyorum. Bende yol bilgisayarı olmadığı için kalan yakıtla ne kadar gidebilirim endişesi vardı. Bu durumda, ibre tam son çizgiye gelinceye kadar rahat olabilirim demek ki...

Kusura bakmayın arkadaşlar fotoğraflar birz büyük olmuş. :(

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

Fotolar için teşekkür ediyorum. Bende yol bilgisayarı olmadığı için kalan yakıtla ne kadar gidebilirim endişesi vardı. Bu durumda, ibre tam son çizgiye gelinceye kadar rahat olabilirim demek ki...

evet, ibre son noktaya gelene kadar rahat olabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun
(düzenlendi)

sıfır rakımdan bu rakıma 300 kg yolcu+80 kg bagaj+klima+110-140 hız+cc ile 120 km de rampa çıkışları+sürüsüne bereket yol çalışmaları...bence 5,3 çok iyi bir rakamdı...turkay hocama katılıyorum, 240 torku kullanmak için aldım. aracımın ne kadar az yaktığını biliyorum. ama bu rampalarda bu torku kullanıp seyirtmek gerçekten çok zevkli...cc yi açıp gerisini torka bırakmak enfes bir şey...

ujjTL.jpg

tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Her çıkışın bir inişi vardır. Dolayısıyla zaten yokuşları düzdeymiş gibi çıkan bir araçla 5,3 fazla yakmışsın diyeceğim ama, fazla değil cidden. Tdci içtiği mazotun karşılığını son damlasına kadar veriyor...

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Bugün, bana yakın olduğu için Reno Yetkili Serviste egzos ölçümü yaptırdım. Benzinli araçlardan farklı olarak dizel araçlarda egzosdan çıkan duman miktarı ölçülüyormuş ve bu oran "K" şeklinde gösteriliyormuş.

Ölçüm, 5 kez gaz vermek şeklinde yapılıyor. 1 kez gaza basıyor bekliyor cihaz değeri belirliyor, sonra tekrar gaza basıyor bekliyor değeri alıyor. Bu şekilde 5 kez ölçüm yapılarak ortalaması alınıyor. Ölçüm referans aralığı 0 ile 2,5 k...

Benim sonuçlar

1. ölçüm : 0,22

2. ölçüm : 0,18

3. ölçüm : 0,17

4. ölçüm : 0,14

5. ölçüm : 0,32

ortalama: 0,2 çıktı.

Servis elemanı sonucun 111 bin km için mükemmel olduğunu söyledi...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...