İçeriğe Yönlendir

Focus II - Yakıt Tüketimi - Dizel


Aykut Gürkan

Recommended Posts

Süha Demirtaş

klimanın ş.içi ve dışında yakıt tüketimini ne kadar arttırdığını gözlemleyen var mı?

tüketimi bilmem de iki aynı araç aynı anda deneme yaptığında birinde klima açık diğerinde kapalı durumda iken aralarında hiç bir fark olmuyor. Babamın mondeo da tam gaza yüklenildiği zaman 4500 devir üstünde klima otomatik olarak devreden çıkıyordu sanırım 1.6 tdci focuslarda da bu şekilde.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

klima çalıştığında YB yaklaşık 0.70 - 1 lt kadar fazla gösteriyor. rölantide 0.41 den 0.71- 0.91 aralığında iniş çıkışlar oluyor. 4500 devir üstünde klima açık hiç kullanmadığım için klimanın devreden çıkıp çıkmadığını bilemiyorum.

benzinli mondeo da 4500 devirden sonra çıkıyor ee malum kesici 7000 devirde ;) Devir özürlü bizim dizel focuslar için 3000 devir üzerinde devreden çıkıyor olabilir ;) Sonuç olarak klima kompresörünün kaç kw olduğuna bakmamız yeterli tüketimini ortaya çıkarmak için ;)

Örneğin bizim araçlar 4000 devirde 80kw güç üretiyorlar, kompresör çalıştığında kaç kw çekiyor ? tahminen olsa olsa 2-3kw anca derim oda hp olarak 3-4hp yapıyor. ( Sadece tahmin)

3

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

fayda-maliyet analizi yaparak grafiksel eğrisini mi çizeceğiz Ruhan hocam. sınavda buradan da soru çıkacak mı :tongue:

evet, sınavı uygulamalı yapcam, sınıfta kalanın deposuna şeker atcem :tongue:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

klima çalıştığında YB yaklaşık 0.70 - 1 lt kadar fazla gösteriyor. rölantide 0.41 den 0.71- 0.91 aralığında iniş çıkışlar oluyor. 4500 devir üstünde klima açık hiç kullanmadığım için klimanın devreden çıkıp çıkmadığını bilemiyorum.

hah işte aradığım cevap, sadık kardeş sen bu işi biliyorsun, bende ki verileri paylaşayım:rölantide 0,3-0,4 ten 0,7-0,8 e çıkıyor. 4.vites 70 km giderken 2,8-3 litreden 3,5 litreye çıkıyor. 5.vites test etmedim ama, herhalde rüzgar direnci daha fazla olduğu için fark 4.vitestekinden daha fazla olur. birde bir yerde okumuştum, klimalar 5-8 beygir güç çekiyormuş. süha kardeş sana gelince, 4500 deviri bırak, uzun yolda 3000 deviri bile yüklü bir şekilde dik bir rampada vites değiştirme amaçlı ancak görüyorum. ben, sizin araç kullanırken göstergede gördüğünüz devirleri, ancak bilgisayar klavyesinde yazıyorum. :biggrin: ama şu bir gerçek, devire bakmadan vites değiştirmeye kalkınca devir akıp gidiyor. müzikde dinliyorsam motor sesi zaten hiç gelmiyor. devir yükseldikçe araç dahada gaz istiyor, yani gaza bastıkça ivmeleniyor. ne zaman dur bakiiiim, devire bakmadan değiştiriiiim desem, değiştirirken bakıyorum ki devir 2750-3000 olmuş. yani araç aslında 3000 de vites istiyor ama, ş.içi kullanımında bu mümkün değil. bende mümkün olduğunca bunu uzun yolda telafi etmeye çalışıyorum.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

hah işte aradığım cevap, sadık kardeş sen bu işi biliyorsun, bende ki verileri paylaşayım:rölantide 0,3-0,4 ten 0,7-0,8 e çıkıyor. 4.vites 70 km giderken 2,8-3 litreden 3,5 litreye çıkıyor. 5.vites test etmedim ama, herhalde rüzgar direnci daha fazla olduğu için fark 4.vitestekinden daha fazla olur. birde bir yerde okumuştum, klimalar 5-8 beygir güç çekiyormuş. süha kardeş sana gelince, 4500 deviri bırak, uzun yolda 3000 deviri bile yüklü bir şekilde dik bir rampada vites değiştirme amaçlı ancak görüyorum. ben, sizin araç kullanırken göstergede gördüğünüz devirleri, ancak bilgisayar klavyesinde yazıyorum. :biggrin: ama şu bir gerçek, devire bakmadan vites değiştirmeye kalkınca devir akıp gidiyor. müzikde dinliyorsam motor sesi zaten hiç gelmiyor. devir yükseldikçe araç dahada gaz istiyor, yani gaza bastıkça ivmeleniyor. ne zaman dur bakiiiim, devire bakmadan değiştiriiiim desem, değiştirirken bakıyorum ki devir 2750-3000 olmuş. yani araç aslında 3000 de vites istiyor ama, ş.içi kullanımında bu mümkün değil. bende mümkün olduğunca bunu uzun yolda telafi etmeye çalışıyorum.

Vites değiştirilecek devir kadar ,o devire ne kadar zamanda çıkıldığı da tüketim açısından önemli değilmi hocam ? Bununla ilgili bilimsel bir grafik bekleriz ayrıca :)

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Abi 3 kw olucağını sanmıyorum...

Sence ne kadardır kardeşim ? Araba burada olsa ölçecem ama yok işte :D

hah işte aradığım cevap, sadık kardeş sen bu işi biliyorsun, bende ki verileri paylaşayım:rölantide 0,3-0,4 ten 0,7-0,8 e çıkıyor. 4.vites 70 km giderken 2,8-3 litreden 3,5 litreye çıkıyor. 5.vites test etmedim ama, herhalde rüzgar direnci daha fazla olduğu için fark 4.vitestekinden daha fazla olur. birde bir yerde okumuştum, klimalar 5-8 beygir güç çekiyormuş. süha kardeş sana gelince, 4500 deviri bırak, uzun yolda 3000 deviri bile yüklü bir şekilde dik bir rampada vites değiştirme amaçlı ancak görüyorum. ben, sizin araç kullanırken göstergede gördüğünüz devirleri, ancak bilgisayar klavyesinde yazıyorum. :biggrin: ama şu bir gerçek, devire bakmadan vites değiştirmeye kalkınca devir akıp gidiyor. müzikde dinliyorsam motor sesi zaten hiç gelmiyor. devir yükseldikçe araç dahada gaz istiyor, yani gaza bastıkça ivmeleniyor. ne zaman dur bakiiiim, devire bakmadan değiştiriiiim desem, değiştirirken bakıyorum ki devir 2750-3000 olmuş. yani araç aslında 3000 de vites istiyor ama, ş.içi kullanımında bu mümkün değil. bende mümkün olduğunca bunu uzun yolda telafi etmeye çalışıyorum.

Abi 4500 deviri benzinli mondeo için dedim bir karışıklı olmasın ;) Bazı sıradışı durumlar dışında 1.6 TDCI 4000 devir üstünü ancak 5. viteste görmek mantıklı ;)

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

Sence ne kadardır kardeşim ? Araba burada olsa ölçecem ama yok işte :D

Abi 4500 deviri benzinli mondeo için dedim bir karışıklı olmasın ;) Bazı sıradışı durumlar dışında 1.6 TDCI 4000 devir üstünü ancak 5. viteste görmek mantıklı ;)

aman Süha kardeşim, yaşıma ver, anlamamışım, mesajları çok hızlı okuyorum bazen. bende dedim nooluyoruz, bende mi bir gariplik var. ama şu bir gerçek, 2500 devrin üstünde kullanmak çok zevkli, gaza anında cevap veriyor, zaten bu yaz tatilinde ekonomiye ara verip, motoru yavaştan açmayı düşünüyorum. 12000 de aldım, fena değildi ama, 8000 km çok sıkıştırmadım, bu yaz biraz alıştırayım diyorum benim huysuzu... :biggrin:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

aman Süha kardeşim, yaşıma ver, anlamamışım, mesajları çok hızlı okuyorum bazen. bende dedim nooluyoruz, bende mi bir gariplik var. ama şu bir gerçek, 2500 devrin üstünde kullanmak çok zevkli, gaza anında cevap veriyor, zaten bu yaz tatilinde ekonomiye ara verip, motoru yavaştan açmayı düşünüyorum. 12000 de aldım, fena değildi ama, 8000 km çok sıkıştırmadım, bu yaz biraz alıştırayım diyorum benim huysuzu... :biggrin:

Hocam nevşehir'e geliyorsunuz değil mi ? Bu arada yaşınıza verecek bir şey yok hayat kırkından sonra başlar derler erkekler için :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

Hocam nevşehir'e geliyorsunuz değil mi ? Bu arada yaşınıza verecek bir şey yok hayat kırkından sonra başlar derler erkekler için :D

Nevşehir işi yaş, eşimde öğretmen, tatilimizi 1-17 temmuz arası yapmak zorundayız, sonrası ramazan, ramazandan sonrada 1 eylülde seminerler başlıyor, yani tatil yapacak başka zaman yok. o tarihlerde Antalya-Çanakkale güzergahında olacağım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Özgür İncigülcan

Abiler birşey soracagım,bizde 2011 model peugeot 207 sw Outdoor modelinde bir araç daha var.Bunu satın alırken focus tdci ile motorlarının aynı oldugunu ve focus kadar az yakacağını söylediler.Fakat ben forumda şehir içi yakıt tüketimlerine bakıyorum gerçekten cok güzel fakat bizim araç 15.000 km ye geldi ama hala 7,5 7,8 ortalama yakıyor.Acaba bu normalmidir? Bu ay sonu tatil amaçlı antalyaya gidecegiz araçla 4 yetişkin 1 de cocuk uzun yol da bakalım ne yakacak.Araç şehir içi dediğim rakamları yakıyor fakat sürekli izmiri bilen bilir balçova taraflarına gidiyoruz ve otoyol kullanıyoruz.Eniştem hele hele ben 120 yi çok nadir görürüz klimada genelde açık fakat bence cok yüksek yakıyor.Benim tüplü focusum bile cok daha az yakıyor.Bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim

Yorum bağlantısı
Avni Turna

Uzun yol yapmıyorsanız, devamlı şehiriçi kullanımlarda aracın ilk çalışmasında yol bilgisayarı ortalamayı yükseltiyor. Bende neden olduğunu merak ettim ve denedim. Sizde deneyin. Bilgisayarı sıfırlayın ve3-5 km yapın. Aracı stop etmeden ortalama tüketime bakın. tekrar çalıştırdığınızda ortalamanın 2 lt.ye kadar fark ettiğini göreceksiniz. Yani her çalıştırma ortalamayı yükseltiyor ve gerçek değerleri vermiyor. Ama uzun yolda bire bir aynı diyebiliriz.Saygılar....

kesinlikle---tecrübe ile sabit oldu-haklısın

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Süha,

Benzinli mondide 4500 sonrası ya da tdci 1.6 focusta 3000 devir sonrası klima kompresörünün devreden çıktığı konusunda teknik olarak kesin bir bilgi var mı?

Malum, zaman zaman 170-180 otobanda klima açık gittiğimiz oluyor ve bu hızlarda klima buz gibi soğutmaya devam ediyor... 150 km hızda devir 3000 oluyor. 170-180 lerde 3500-3600 civarında...

benzinli mondeo da 4500 devirden sonra çıkıyor ee malum kesici 7000 devirde ;) Devir özürlü bizim dizel focuslar için 3000 devir üzerinde devreden çıkıyor olabilir.

Yorum bağlantısı
Serhan Gürbüzol

İstanbul, Çanakkale, Bursa, Eskişehir, Ankara ve Mersin turumu bitirip şükür evime döndüm, 5 kişi, full bagaj ve 120 - 140 Km arası sürat ve 3100 Km yol'un % 80'i klima açık vaziyette tam 3 depo mazot yaktım. Şu anda YB 65 Km gösteriyor ve ortalama 100 Km'de 5,1 Litre yaktı benim canavar, Maşallah diyorum. Siz ne dersiniz ? :nazar: :nazar:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Süha,

Benzinli mondide 4500 sonrası ya da tdci 1.6 focusta 3000 devir sonrası klima kompresörünün devreden çıktığı konusunda teknik olarak kesin bir bilgi var mı?

Malum, zaman zaman 170-180 otobanda klima açık gittiğimiz oluyor ve bu hızlarda klima buz gibi soğutmaya devam ediyor... 150 km hızda devir 3000 oluyor. 170-180 lerde 3500-3600 civarında...

Abi mondeo için İzmir Ustaeller den Ajlan Ustamızın teknik açıklaması var lakin aradan pek çok sene geçti detayları hatırlamıyorum. Sabri ustam görürse söyler umarım. Lakin benim kast ettiğim ise tam gaz hızlanmaları, yani 2500 devirde gidiyoruz hızlanmamız gerekti vites küçültüp tam gaz yaptık ve hızlanıyoruz bu sırada yüksek devir çevirdiğimiz için (güce ihtiyacımız olduğu için) araç otomatik olarak klimayı devre dışı bırakıyor mantığı.

Yorum bağlantısı

İstanbul, Çanakkale, Bursa, Eskişehir, Ankara ve Mersin turumu bitirip şükür evime döndüm, 5 kişi, full bagaj ve 120 - 140 Km arası sürat ve 3100 Km yol'un % 80'i klima açık vaziyette tam 3 depo mazot yaktım. Şu anda YB 65 Km gösteriyor ve ortalama 100 Km'de 5,1 Litre yaktı benim canavar, Maşallah diyorum. Siz ne dersiniz ? :nazar: :nazar:

Süper. :nazar:

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

120-140 arası ve çoğunllukla klima açık, 5 kişi+bagaj ve ortalama 5,1 litre...

Canavara son damlasına kadar helal olsun... Seviyorum dizeli...

Ben de maşallah diyorum. :nazar: :nazar: :nazar:

İstanbul, Çanakkale, Bursa, Eskişehir, Ankara ve Mersin turumu bitirip şükür evime döndüm, 5 kişi, full bagaj ve 120 - 140 Km arası sürat ve 3100 Km yol'un % 80'i klima açık vaziyette tam 3 depo mazot yaktım. Şu anda YB 65 Km gösteriyor ve ortalama 100 Km'de 5,1 Litre yaktı benim canavar, Maşallah diyorum. Siz ne dersiniz ? :nazar: :nazar:

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

120-140 arası ve çoğunllukla klima açık, 5 kişi+bagaj ve ortalama 5,1 litre...

Canavara son damlasına kadar helal olsun... Seviyorum dizeli...

Ben de maşallah diyorum. :nazar: :nazar: :nazar:

Süha alınmasın ama ben tam 21 senedir klimalı arabalar kullandım hiç birinde yüksek süratte klima devreden çıkmazdı yada ben hiç çıkan araba kullanmamışta olabilirim.1998-2006

2,0 mondeoda buna dahil. Tabiiki şimdiki C-max de dahil :)

Ayrıyaten klima açıkken tüketim artmıyor. Her nekadar kimse inanmasada :D

Yorum bağlantısı
Serhan Gürbüzol

maşallah :nazar: klima açık, 5 kişi, full bagaj daha ne olsun. üstelik hava sıcak olmasa bu değere dahada aşağıya düşerdi Serhan.

Bu bile yeter kardeş, bu kadarınıda beklemiyordum işin aslı ama helal olsun.. :nazar: :nazar:

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

120-140 arası ve çoğunllukla klima açık, 5 kişi+bagaj ve ortalama 5,1 litre...

Canavara son damlasına kadar helal olsun... Seviyorum dizeli...

Ben de maşallah diyorum. :nazar: :nazar: :nazar:

Dizel motorun sesi ve benzinli gibi devirli olmaması (yani 6,000-7,000) devirlere çıkmaması nedeni ile hiç bir zaman sevmeden kullandım. Tek güzel yanı ekonomi sağlaması oldu her zaman. Kısacası 5,5 yıl 96,000 km hiç sevmeden kullandım dizeli bu yıl şubat ayına kadar (Yanlış anlaşılmasın cvt+cmax'ı her zaman sevdim). Arabayı tam değiştirecekken birde remap yaptırsam nasıl olur acaba dedim :)

Bütün düşüncem değişti bir anda...Dizel gibi ekonomik,devirlenmesede benzinli kadar seri tork canavarı köpek gibi giden bir canavara dönüştü adeta. Ah birde Cvt'ye bir şey olmıyacağını bilsem tadından yenmez...Kendisine hakim olan eskisi gibi kullanmaya devam edecek ama arada basıncada arkanızdan saf saf bakılmasını istiyorsanız tavsiye ederim :D

Remap'li olmadan önceki hali pek canavar gibi değil. Canavarın küçük kardeşi belki olabilir....

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun
(düzenlendi)

son verilerimi paylaşayım. samsun-kayseri-samsun. güzergahın km ve rakımları:samsun -rakım 4, kavak 50 km-rakım 600, havza 85 km-rakım 675, merzifon 110 km-rakım 700, çorum 180 km-rakım 800, muslubelen geçidi 1440, yozgat 280 km-rakım 1300, kayseri 455 km-rakım 1055...lastikler ön 35 arka 41...gidiş 2 yetişkin boş bagaj, dönüş 5 yetişkin+1 çocuk+full bagaj...klima kullanmadım. ön camlar 2 şer parmak açık...gidiş-geliş=943 km...mümkün olduğunca cc kullanımı. giderken seyir hızı 100 km-dönerken seyir hızı 110-120 km...dönerken araç tam yüklü idi ve zaman zaman kayseri-çorum arası radar olmayan müsait yerlerde 130-150 yaptım. rampaların hepsini cc ile mümkün olan en yüksek hızda(100-130 km) çıktım. gidiş-geliş 42 litre harcadım. ortalama 4,5 litre yapıyor. benim yol bilg. 0,4 litre eksik gösterir. vitesleri yerine göre 2500-3500 arası değiştirdim. bence giderken çok az yaktı, çünkü 100 km seyir hızı ile rampalarıda 100 ile çıkarak, birde sürekli çıkış eğilimli yolda, tepe noktası 1440 km olan bir güzergahta (resimlerden görüleceği üzere, samsundan çıktıktan 281 km sonra muslubelen geçidinde 1440 metrede yol bilg. 4,0 gösteriyordu. bu gerçekte 4,4 litre demektir, 281 km de sıfırdan 1440 metreye tırmanış için bence çok az tüketti) bundan az biraz zor...belki 90 la gitsem bir miktar daha düşerdi. hem gidişte hem gelişte çok mola verdim. 6 saatte gittim, 6,5 saatte geldim. araçta yaşlı ve çocuk olduğu için çok mola verdim. resimleri de paylaşıyorum. belirli km lerde ort. tüketim ve ort. hızları çektim. değerli soru, yorum ve tavsiyelerinizi bekliyorum.

çorum a girerken rakım 800...

L1FAJ.jpg

çorumu geçip alaca-yozgat tarafına döndükten sonra...

Q9rKM.jpg

muslubelen geçidi 1440 metre,

bsHrB.jpg

burası kayseri...

2DC9Z.jpg

burası dönüşte çorum civarı...

3pIVE.jpg

nihayet samsun a varış, evin önünden evin önü, toplam 943 km...ort. tüketimlere 0,4 litre eklemeyi unutmayın...

r99WB.jpg

tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun
(düzenlendi)

anaaaaa, forum tatile çıkmış.... :biggrin: Turkay hocaaaam, yorum isterim :learn:

tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar
(düzenlendi)

Bu değerlere yakın değerleri uzun yolda yakalıyorum...Çok anlamlı değil... :D Fazla yakmış... :D şehir içi performansına bakarak 2,8 ler bekliyordum tam bir hayal kırıklığı yaşadım... :tongue:

Samsun İzmir 3 kişi ful bagaj ile 1030 km gittim...52 litre mazot ile depom doldu...(eğer yanlış hatılamıyorsam)Daha az da olabilir... :tongue:

tarihinde Hasan Basri Bayraktar tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

Bu değerlere yakın değerleri uzun yolda yakalıyorum...Çok anlamlı değil... :D Fazla yakmış... :D şehir içi performansına bakarak 2,8 ler bekliyordum tam bir hayal kırıklığı yaşadım... :tongue:

Samsun İzmir 3 kişi ful bagaj ile 1030 km gittim...52 litre mazot ile depom doldu...(eğer yanlış hatılamıyorsam)Daha az da olabilir... :tongue:

sırf senin şerefine bir depo ile manyak bir tüketim yapıp fotoğraflayacağım. ha belki o tüketimi yaparken bende manyak olacağım ama olsun. kardeşim boru değil bu focus, ş.içinde zaten basamıyorsun, delilerin arasından nasıl sıyrılırım diye bakınarak gidiyorsun. ama yola çıkınca, çakallı rampasında 150 basan arabaylada 70 le gidilmiyor ki...yemin ederim mikrop girdi artık tüm rampaları 110-120 cc ile çıkıyorum. benim halim ne olcak, bunun ilacı var mı? :tongue:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

Abi okkalı bi radar cezasına bakar bu iş :)

ne diyorsun... focusa da yazarlar mı? :biggrin: abi ben az yakıyom desem affetmezler mi? :biggrin: ayağımı gazdan çekeyim heman :rtfm:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...