İçeriğe Yönlendir

Focus II - Yakıt Tüketimi - Dizel


Aykut Gürkan

Recommended Posts

Süha Demirtaş

doğru, her zaman farklı pompadan alıyorum ama, her zamanda yol bilgisayarından fazla çıkıyor yakıt hesabı...şimdiye kadar 10-12 defa full yaptım, her zaman fazla çıktı. son zamanlarda da hep +0,4 litre...bir kere olsun eşit yada eksik çıkmadı. bana hep geç atan pompalar mı denk geliyor??? forumda benim gibi olan çok arkadaş var, bilemiyorum.

pompalar hep fazla dolduruyor bence. Tam 5lt alıp bir denemek lazım kalibrasyonu yapılmış bir tartırda. Örneğin eskiden forumda konuşmuştuk 100tl lik bir anda yakıt alımı ile 50tl den 2 kere yakıt alımı arasında lt bazında fark oluyor diye ;)

Yorum bağlantısı
Kemal Güllü

Benim araç da yol bilgisararının ortalamasına göre hep 0.3-0.4 lt fazla yakıyor.

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

bence yol bilgisayarı, mazot pompasından çıkan mazotu doğru ölçemiyor, bir kalibrasyon sorunu var.

Yorum bağlantısı
Baran Ekici

Kontak açık arabayı çalıştırmadan bekleyince ortalama hız düşüyor, sanırım ortalama yakıt tüketimi de artıyordur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Avni Turna

ortalamayı mazot aldığınızda sıfırlamışmıydınız ?

evet

Yorum bağlantısı
Avni Turna

çok kısa mesafeli(5gidiş 5 geliş)kullandığımda böyle 1.7-2 litre arası ortalamada bir fark çıkıyor.örneğin 50kmlik gidiş gelişlerimde gerçek değere çok yakın.(4-4.5lt)

kısacası - en az 5-6 kez denedim sadece şehir içi kullandığım zaman(5-5km)sonuç:en az 8.7 çıkıyor......yolbilgisayarına inansam arabayı satardım :tongue:

7litre nere 8.7 nere....

anladım ki motor ısınmayınca focusun kafası da çalışmıyor:)

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun
(düzenlendi)

çok kısa mesafeli(5gidiş 5 geliş)kullandığımda böyle 1.7-2 litre arası ortalamada bir fark çıkıyor.örneğin 50kmlik gidiş gelişlerimde gerçek değere çok yakın.(4-4.5lt)

kısacası - en az 5-6 kez denedim sadece şehir içi kullandığım zaman(5-5km)sonuç:en az 8.7 çıkıyor......yolbilgisayarına inansam arabayı satardım :tongue:

7litre nere 8.7 nere....

anladım ki motor ısınmayınca focusun kafası da çalışmıyor:)

taş kafalı bunlar taş kafalı... :biggrin: eeee boşuna taş gibi araba demiyorlar... :rolleyes: (ahanda şimdi focus antisempatizanları gelirler, ben kaçıyom :koskos: )

tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Avni Turna

pompalar hep fazla dolduruyor bence. Tam 5lt alıp bir denemek lazım kalibrasyonu yapılmış bir tartırda. Örneğin eskiden forumda konuşmuştuk 100tl lik bir anda yakıt alımı ile 50tl den 2 kere yakıt alımı arasında lt bazında fark oluyor diye ;)

2kez 50tl lik yani 12.8 litre aldım ve 360 km gittim yani 7lt ortalama....bu kısa mesafeler için ekonomik olsa gerek.zira motor ısındı mı arabadan inmeyeyip gezesim geliyor:)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

2kez 50tl lik yani 12.8 litre aldım ve 360 km gittim yani 7lt ortalama....bu kısa mesafeler için ekonomik olsa gerek.zira motor ısındı mı arabadan inmeyeyip gezesim geliyor:)

bencede normal. şahsen 8lt civarındayım ben

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

bencede normal. şahsen 8lt civarındayım ben

katılıyorum, güzergahın ve dur kalk yapma oranının yakıt tüketimine direk etkisi çok fazla...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

katılıyorum, güzergahın ve dur kalk yapma oranının yakıt tüketimine direk etkisi çok fazla...

+1 aynen

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Sonucta adı ustunde makine,1.6tdci motordan anca 90hp guc uretiyor ben bunu sıkıstırsam nolur sıkıstırmasam nolur?Bir kere turbo dwgisti garantiden oda kronik turbo hortumundan kaldıki onuda ben farkettim.

Tum bakımları zamanından once yapılır,bastıgımdada 2-3 dk bekletirim stop etmeden yeter daha ne yapıyım.Hemen cortluyacaksa bunu yapan makine muh. Utansın...

bu sorun Mehmet ?

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Makine dayanır dayanmaya da bir işin insaf tarafı var. İşe başla, ilk arabanı al, taksidini öde, yine aynı şekilde kullanırsan şırdan ısmarlarım ben de sana. :)

Taksidinden vazgeçtim yakıt ve bakım paralarını ödemeye başlasalar işin rengi yine değişecektir. :D

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

araçlarımız sadece bizim değil, aynı zamanda milli servettir. her parçası için gavura para ödeyip, aynı zamanda doğayı da kirletiyoruz, bir de bu açıdan bakın...

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun
(düzenlendi)

birde şunu düşünün, türkiye de 17 milyon araç var. herkesin bir anda ekonomik sürüş tarzına geçip, 100 km de 1 litre tasarruf ettiğini düşünelim. örnek olarak bir kişi ayda 700 km yapıyor, bu ne kadar tasarruf eder 7 litre. 7 litre x 4 TL(ortalama)=28 TL. 28TL x 17.000.000= 476.000.000 TL eder. yani eski parayla 476 trilyon. ticari çalışanlar ile kamyon ve otobüsleri katarsanız, bu rakam gerçekte çok daha fazladır. birde yıllığına bakalım. 476.000.000 x 12 =5.172.000.000 TL. ortalama bir dizel focus 55000 TL. böl bu rakama...5.172.000.000 / 55000 =94.036 adet eder. arkadaşlar yani her yıl türkiye cumhuriyeti 100.000 adet dizel focusu, sağ ayağıyla cayır cayır yakıyor. ben yakanlardan değilim. zaten ş.içi 5-5.5 litre. ş.dışı 4-4,5 litre yakıyorum :biggrin: (millet diyecek bu kafayı ekonomiyle yemiş... aloooooooo, focus diyorum, dizel diyorum, yüz bin tane diyorum, cayır cayır diyorum, yanıyor diyoruuuuum) :yes:

tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Koca

birde şunu düşünün, türkiye de 17 milyon araç var. herkesin bir anda ekonomik sürüş tarzına geçip, 100 km de 1 litre tasarruf ettiğini düşünelim. örnek olarak bir kişi ayda 700 km yapıyor, bu ne kadar tasarruf eder 7 litre. 7 litre x 4 TL(ortalama)=28 TL. 28TL x 17.000.000= 476.000.000 TL eder. yani eski parayla 476 trilyon. ticari çalışanlar ile kamyon ve otobüsleri katarsanız, bu rakam gerçekte çok daha fazladır. birde yıllığına bakalım. 476.000.000 x 12 =5.172.000.000 TL. ortalama bir dizel focus 55000 TL. böl bu rakama...5.172.000.000 / 55000 =94.036 adet eder. arkadaşlar yani her yıl türkiye cumhuriyeti 100.000 adet dizel focusu, sağ ayağıyla cayır cayır yakıyor. ben yakanlardan değilim. zaten ş.içi 5-5.5 litre. ş.dışı 4-4,5 litre yakıyorum :biggrin: (millet diyecek bu kafayı ekonomiyle yemiş... aloooooooo, focus diyorum, dizel diyorum, yüz bin tane diyorum, cayır cayır diyorum, yanıyor diyoruuuuum) :yes:

Hocam haklısınız aslında ama, bu iş birazda zevk meselesi :) Bazı insanlar aracını kullanırken zevk almak ister, bazı insanlarda beni bir yerden bir yere götürsün yeter der. Ayrıca herkes sizin dediğiniz gibi kullansa, Audi TT, Focus ST vb. spor araçlarla, motor hacmi 2.0 litre'den yüksek araçlar nasıl satılacaktı(Audi A6 3.0 TDi gibi) :biggrin: Devlet 2.0 litre üzeri araçlardan daha fazla kâr ediyor, bu da var tabi :biggrin:

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun
(düzenlendi)

Hocam haklısınız aslında ama, bu iş birazda zevk meselesi :) Bazı insanlar aracını kullanırken zevk almak ister, bazı insanlarda beni bir yerden bir yere götürsün yeter der. Ayrıca herkes sizin dediğiniz gibi kullansa, Audi TT, Focus ST vb. spor araçlarla, motor hacmi 2.0 litre'den yüksek araçlar nasıl satılacaktı(Audi A6 3.0 TDi gibi) :biggrin: Devlet 2.0 litre üzeri araçlardan daha fazla kâr ediyor, bu da var tabi :biggrin:

Hocam naptın sen,madem oyle bir hesap yapıyorsun neden dizel focusa biniyoruz? Alalım hepimiz bir motorsiklet gezelim :)

arkadaşlar yanlış anladınız, herkes 4-5 litre yaksın demedim ben... herkes kullanım tarzını biraz değiştirip 1 litre az yaksın dedim, hepsi o kadar. mesele bu işte, zevkimiz için 100.000 focus yakıyoruz. :shok: yani audi bilmem kaça binen yine binsin, benzinliye binen yine binsin. hatta 100 km de 10 litre dizel yakanda binsin...sadece herkes 1 litre az yaksın...

bi de tırt olan mondileri trafikten kaldırsınlar, o kadar çok mazot yakıyolar ki, mazota talep arttığından mazot fiyatları yükseliyo :biggrin:

(yok...bu forumda beni bi gün toplanıp döverler :bambam: :bambam: :bambam: )

tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Burak Koca

arkadaşlar yanlış anladınız, herkes 4-5 litre yaksın demedim ben... herkes kullanım tarzını biraz değiştirip 1 litre az yaksın dedim, hepsi o kadar. mesele bu işte, zevkimiz için 100.000 focus yakıyoruz. :shok: yani audi bilmem kaça binen yine binsin, benzinliye binen yine binsin. hatta 100 km de 10 litre dizel yakanda binsin...sadece herkes 1 litre az yaksın...

bi de tırt olan mondileri trafikten kaldırsınlar, o kadar çok mazot yakıyolar ki, mazota talep arttığından mazot fiyatları yükseliyo :biggrin:

(yok...bu forumda beni bi gün toplanıp döverler :bambam: :bambam: :bambam: )

Hocam o zaman ben şuan yaklaşık yarım litre daha az yakıyorum şehir içinde :) 0.1 litrelik tasarruf bile, tasarruftur yani... Hadi o zaman tüm Fordları Chipleyelim :biggrin:

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun
(düzenlendi)

Hocam o zaman ben şuan yaklaşık yarım litre daha az yakıyorum şehir içinde :) 0.1 litrelik tasarruf bile, tasarruftur yani... Hadi o zaman tüm Fordları Chipleyelim :biggrin:

illede 1 litre olacak diye bir şey yok...düşünsenize 0,5 litre bile olsa 50.000 focus yapar. bu bile müthiş bir rakam. fikir versin diye söylüyorum, mesela samsunda ilçelerle beraber toplam araç sayısı yaklaşık 150.000

tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

50.001 Focus yada 100.001 focus yakıyoruz diyelim;Çünkü yakında bizim araba benim altımda alev alabilir :D

Şaka bir yana 5.1 lt yaktım daha napıyım hocam :p

ş.içindeyse harika...ş.dışı ise seyir hızınızı 10 km düşürün, vitesleride 2250-2500 de değiştirin. :biggrin:

Yorum bağlantısı
Burak Koca

ş.içindeyse harika...ş.dışı ise seyir hızınızı 10 km düşürün, vitesleride 2250-2500 de değiştirin. :biggrin:

Hocam araç Chipli olunca, 40'da 3'e; 60'da 4'e; 80-85'den sonrada 5'e atıyorum; araç rahatça gidiyor.(Yani önceden 1800 devirde ürettiği torku artık 1500'de ürettiği için sıkıntı olmuyor gidişinde) Yakıt ekonomisini şehir içinde bu kullanımla sağlıyabiliyorum. Fakat düşük devir kullanımının sıkıntısı; normalden daha fazla süre yüksek devirde kullanmak gerekiyor, kurumlar için...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

Hocam araç Chipli olunca, 40'da 3'e; 60'da 4'e; 80-85'den sonrada 5'e atıyorum; araç rahatça gidiyor.(Yani önceden 1800 devirde ürettiği torku artık 1500'de ürettiği için sıkıntı olmuyor gidişinde) Yakıt ekonomisini şehir içinde bu kullanımla sağlıyabiliyorum. Fakat düşük devir kullanımının sıkıntısı; normalden daha fazla süre yüksek devirde kullanmak gerekiyor, kurumlar için...

evet, sizde tam benim kafadansınız...şehir içinde bende aynısını yapıyorum. zaten burada aksi mümkün değil. nedeni de şu, tam 2500 devire çıkarıp vites değiştiriyorsunuz, zınk diye adam bir yola çıkıyor, ya da bir kasis çıkıveriyor, hooop vites düşür...çıktığınız devir bir işe yaramadı. biz vites değiştirirken niye 2500 e çıkarız, bir üst viteste araç zorlanmasın diye...oysa ş.içinde seyir hızını etkileyen ve kontrol edemediğiniz o kadar faktör var ki... dikkat ediyorum, ş.içinde aynı bu şekilde sakin kullanırken 4,3-4,4 ortalama gösteriyor, ama 2500 civarı vites değiştirince hooop 4,5-4,6-4,8 diye akıp gidiyor. bir de şu var. 1500 devirde, 1750 devirden daha az tork ürettiği bir gerçek...ancak bu fark o kadar az ki, vites değiştirdiğinizde ille de bir üst vitesi 1750 de yakalayayım derseniz, o kadar mazot yakıp elde edeceğiniz tork ya 5 ya da 10 dur. kendim, bilgisayarlı çizim programı ile bir tork ve güç grafiği - tork ve güç çizelgesi hazırladım. buna göre kullanılırsa, araç da rahat eder, cebimiz de...ama zevk için performans isteyenlere de saygı gösteriyorum...tabi ki sonradan turbom patladı, çıtladı, yağ kaçırıyor demesinler.

GpqBR.jpg

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

çok güzel çalışma olmuş ruhan bey.

kazasız güzel günlerde kullanalım. sağdaki tablo yaklaşık hazırlanmıştır. soldaki grafik ise detaylı incelemeler içindir biraz büyütmek gerekebilir

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...