İçeriğe Yönlendir

Focus II - Yakıt Tüketimi - Dizel


Aykut Gürkan

Recommended Posts

Mert Ender

Sorum herkese, ama özellikle 4 litre ve altında yaktığını söyleyen arkadaşlar, klima sürekli açık mı ve arabada tek kişi mi kullanıyorsunuz?

Ben uzun yolda 4.3'ün altına inemedim. (Klima hep açıktır).

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

Sorum herkese, ama özellikle 4 litre ve altında yaktığını söyleyen arkadaşlar, klima sürekli açık mı ve arabada tek kişi mi kullanıyorsunuz?

Ben uzun yolda 4.3'ün altına inemedim. (Klima hep açıktır).

klima kapalı, iki kişi, bagaj az...

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

samsun-eskişehir-samsun, toplam 1386 km. yol bilg. ortalama hız: 90 km. yol bilg.ort.:4,2 litre. gerçek depo değeri:4,6 litre.

1-86 km tam ş.içi

2-50 km klima kullanımı

3-300 km sağanak yağmur

4-yol yapım çalışması bol bir güzergah

5-seyir hızı 100-120

6-3 yolcu, az bagaj

7-ankara çevre yolunda (60+60 km) 130 ve üzeri hızlar

8-bir kaç defa 190 ve civarı

9-vitesler 2500-3000 de değiştirildi.

İşte gerçekler ölçüm uzun yolda ve km.burda olduğu gibi en az 1000 km üstü olmalıki 3- 3,5 ların hayal olduğu ortaya çıksın. Kusura bakmayın üstünüze alınmanız için yazmıyorum ama uzun yolda bu araçlar 4,5 civarında tüketmektedirler. İlla 90 sabit hız ile gitmek istemediğiniğz sürece. Bütün yol bilgisayarlarıda %10 sapma yapmaktadırlar bunuda bu forumda en az 10 kişi dile getirmiştir.

Not:Klima camlar açık olarak yol alınmasından daha az yakıt tüketimini arttırmaktadır. Bilimsel olarak bir çok araştırma neticesinde bu ortaya çıkmıştır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Bu aracı almadan önce herzaman ortalama 8-12 litreleri tüketmiş benzinli araçların bir kulanıcısı olarak benim için normal kullanımımda 5-5,5 istediğim gibi kullandığımda bile 6-6,5 litre yakması ve 1,6 hemen hemen (vw tsi 160 hp ve yeni turbo benzinli motorlar hariç) bütün benzinlilerden çok daha performanslı bir araç olması çok daha değerli kılıyor...

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

İşte gerçekler ölçüm uzun yolda ve km.burda olduğu gibi en az 1000 km üstü olmalıki 3- 3,5 ların hayal olduğu ortaya çıksın. Kusura bakmayın üstünüze alınmanız için yazmıyorum ama uzun yolda bu araçlar 4,5 civarında tüketmektedirler. İlla 90 sabit hız ile gitmek istemediğiniğz sürece. Bütün yol bilgisayarlarıda %10 sapma yapmaktadırlar bunuda bu forumda en az 10 kişi dile getirmiştir.

Not:Klima camlar açık olarak yol alınmasından daha az yakıt tüketimini arttırmaktadır. Bilimsel olarak bir çok araştırma neticesinde bu ortaya çıkmıştır.

evet,samsun-ordu-samsun 3,76 yakmıştım. türkiyede 500 km gidip 500 km gelebileceğiniz sıfır eğimli ve virajsız, bölünmüş bir yol yok. uzun yolda test yapmak için vakit olması lazım birde. ben cenazeye gittim. gece onda yola çıkıp sabah yedide vardım. aynı gün akşam beşte çıkıp gece birde vardım. çok sık ve uzun mola verdim. yani 80-90 la gidip ne yakıyormuş, diyecek durum yoktu. yol müsait olduğunda, çoğunlukla hız sınırlarını aşmadan gittim. o yorgunlukla insanın gözü test falan görmüyor.

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
(düzenlendi)

evet,samsun-ordu-samsun 3,76 yakmıştım. türkiyede 500 km gidip 500 km gelebileceğiniz sıfır eğimli ve virajsız, bölünmüş bir yol yok. uzun yolda test yapmak için vakit olması lazım birde. ben cenazeye gittim. gece onda yola çıkıp sabah yedide vardım. aynı gün akşam beşte çıkıp gece birde vardım. çok sık ve uzun mola verdim. yani 80-90 la gidip ne yakıyormuş, diyecek durum yoktu. yol müsait olduğunda, çoğunlukla hız sınırlarını aşmadan gittim. o yorgunlukla insanın gözü test falan görmüyor.

Hocam test başka gerçekler başka.Bende geçenlerde Edirneye gittim.70-80 km kendimi tuttum bilgisayar 3,5 ları gösterdi.Kınalıyı geçtikten sonra 3 şerit bomboş yol, hanım yanımda olmasına rağmen şeytanım arkadan dürtükleyince baktım araba 200+ olmuş yol bilgisayarı tüketimi 7 lere çıkmış.Bir 5-6 dakika gittim hanım hızını alamadın galiba deyince tamam dedim 160 lara indim. Hanım döndü aynen şöyle dedi : canım yavaşla dedikse bu kadarda demedimki :) Bende sen hızıma baktınmı 160 ile gidiyoruz dedim. İnanmadı eğildi baktı ve aynen şöyle cevap verdi. Yüksek sürat ile 5 dakika gittin benide alıştırmaya başladın hemen. :D Ölümlü dünyada 5 dakika keyif çokmu :)

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

kusura bakmayın, samsun-eskişehir-samsun kullanımım ile ilgili en önemli ayrıntıyı atlamışım. çoğunlukla cc ile gittim. yalnız biliyorsunuz, cc ile giderken, mesela 115 ile giderken rampaya sardınız mı, cc yi iptal etmezseniz, anlık tüketim 10 litre ve üstüne çıkıyor. ancak 115 km ile ve cc ile rampaya ilk sardığınızda eksi tuşuyla müdahale edip, rampanın son noktasında 85-90 km ye düşecek şekilde yavaşlayarak çıkarsanız, anlık olarak 5-6 litreyi geçmiyor o zaman...dedim ya, ben ise zaman kaybedecek durumda değildim. mümkün olduğunca aracın tork ve beygirinden yararlanarak, rampalarda vakit kaybetmemek için cc yi hiç iptal etmedim. güzergahı bilenler bilir. sürekli iniş ve çıkışlarla doludur. rampa çıkarken cc ile 10 litre ve üstü gösterdi, rampa iniştede aksine cc yi arttırdım ve inişte bile 4-5 litreleri gördüm. istesem çıkışlarda 5-6 litre, inişlerde 0-2 litre kullanırdım. o zaman tüketimim emin olun 4 litre yada altına inerdi. inerdi de, toplam araç kullanma süremi saatlerce arttırırdı. o yorgunlukla saatlerce uykusuz araç kullanmak işkencedir bilirsiniz. 27 saat içinde 18 saat hiç uyumadan araç kullanıp, diğer zamanlarda da ayakta durmak, yürümek, insanı oldukça yoruyor. işte o yüzden bu kadar fazla yaktım.

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Fatih bey,

Bence tam tersidir.

Klima açık camlar kapalı veya klima kapalı camlar açık seçeneklerinde, klima kapalı camlar açık daha az yakıt harcanır.

Not:Klima, camlar açık olarak yol alınmasından daha az yakıt tüketimini arttırmaktadır. Bilimsel olarak bir çok araştırma neticesinde bu ortaya çıkmıştır.

Yorum bağlantısı
Burak Koca

bir süre önce discovery channelın bu konuyu işleyen bölümünde, izlemiş olduğum videolu testlerde tam tersi sonuçlar çıkmıştı Turkay bey. klima açık camlar kapalı yakıt tüketim değerleri daha düşüktü... ama şu anda videoya ulaşamıyorum.

Hocam aynı bölümü bende izlemiştim. Hemde pist üzerinde test ediyorlardı. Fakat atladığınız 2 şey var; o bölümde test araçları Jiplerdi, yani aerodinamizmi bizim kullandığımız araçlardan daha kötü ve camlar açıldığında bizim araçlara göre aerodinamizmi daha fazla bozuluyor. Bir ikincisi o jiplerin motor hacimleri 3500-4000 cc'nin üzerindeydi; yani klimaları minimum anlamda motoru yoruyor; fakat bizim kullandığımız araçlar 1.6-2.0 lt'lik dizeller. Haliyle bizim motorlar, o jiplerin motorlarına göre klima açıkken daha fazla yoruluyor...

Bu yüzden, bizim kullandığımız araçlar için, klima açıkken, camların açık olması durumuna göre daha fazla yakıt tüketilir...

Yorum bağlantısı
Burak Koca

benim izlediğim bölümde kullanılan araçlar binek araçlardı. demek ki farklı testleri izlemişiz. gerçi ben o testin sonucuna da pek inanabilmiş değilim. bence her iki türlüde yakıt sarfiyatı olması gayet doğal.şahsen klimayı çok fazla sevmesem de özellikle uzun yolda pencere açık gitmektense klima kullanmayı her zaman tercih ederim. sonuç itibariyle 100 km.de 1 lt.fazla yakıt tüketimi çok önemsenecek bir sarfiyat değil bence.

Peki hocam, o zaman kullanılan binek araçlarında motoru bizim kullandığımız araçlara göre daha hacimlidir, dolayısıyla motor daha az yorulacaktır her halukârda :)

Klima konusunda çok haklısınız, eğer klimadan etkilenmiyorsanız(hastalık babında) kesinlikle kullanılması gerekiyor, sonuçta 35-40 derecelik sıcağın altında camlar bir işe yaramıyor, klimanın yanında :) ...

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Peki hocam, o zaman kullanılan binek araçlarında motoru bizim kullandığımız araçlara göre daha hacimlidir, dolayısıyla motor daha az yorulacaktır her halukârda :)

Klima konusunda çok haklısınız, eğer klimadan etkilenmiyorsanız(hastalık babında) kesinlikle kullanılması gerekiyor, sonuçta 35-40 derecelik sıcağın altında camlar bir işe yaramıyor, klimanın yanında :) ...

Araçlarımızın klima sistemleri öyle bir duruma geldiki çok az sarfiyatı arttırmaktadır. Bunun yanında 109 hp dizel motorda bu etki hissedilmeyecek oranda az. eskiden 1,6 benzinli 70-80 hp lik araçlarda klima devreye girdimi yokuşta çekiş anormal düşerdi hele 4 kişi isen klima devreden çıkartılırdı sollama yaparken :D

Sizleri bilmem ama ben klimanın devreye girip çıktığını çok yüksek süratlerde bile hissetmiyorum.Ve ne olursa olsun camların açık olmasından daha az yakıyor :)

Bence bu yakma konusuna bu kadar takılınırsa araba kullanmanın çokta anlamı kalmıyor. İş için kullanmıyorsanız araba keyif için alınıyor varın keyfini çıkarın...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Burak Koca

Araçlarımızın klima sistemleri öyle bir duruma geldiki çok az sarfiyatı arttırmaktadır. Bunun yanında 109 hp dizel motorda bu etki hissedilmeyecek oranda az. eskiden 1,6 benzinli 70-80 hp lik araçlarda klima devreye girdimi yokuşta çekiş anormal düşerdi hele 4 kişi isen klima devreden çıkartılırdı sollama yaparken :D

Sizleri bilmem ama ben klimanın devreye girip çıktığını çok yüksek süratlerde bile hissetmiyorum.Ve ne olursa olsun camların açık olmasından daha az yakıyor :)

Bence bu yakma konusuna bu kadar takılınırsa araba kullanmanın çokta anlamı kalmıyor. İş için kullanmıyorsanız araba keyif için alınıyor varın keyfini çıkarın...

Hocam bizim araç şuan 137-138 hp dolaylarında, Klimanın devreye girip çıktığını araç 109 hp ikende hissediyordum, şuan 137-138 hp ikende hissediyorum. Çekişin farkettiğini çok rahat anlayabiliyorum, hızlanmadaki değişimi çok rahat farkediyorum. Klimanın açıldığını unutup bazen, araçta bir sorunmu var neden kağnılaştı bu araba diye düşünürken bir bakıyorumki klima açıkmış ;) Yani sizin dediğiniz kadar tozpembe değil herşey, gayette güzel etkiliyor Klima, bizim 1.6 Tdci motorların performanslarını. Hatta bir kere arabayı çalıştırdım 30 sn sonra klimayı çalıştırdım, daha sonra aracı hareket ettirmeye kalktığım stop ettirdim ki, o güne kadar daha stop ettirmemiştim. İlk defa klima devredeyken, aracı kaldırınca stop ettirdim :) Araç stop edince şaşırdım neden stop ettirdim diye, sonra yine baktım ki klima açık :biggrin: Ben Pert'e çıkarttığım Lacetti'de de (1.6 benzinli 110 hp idi), bu Focus'ta da sollamaya çıkarken kapatıyorum klimayı hala, çünkü bana olabildiğince performans lazım. Klima gibi donanımlar açıkken, sollama anında performansımı düşüremem; heleki tek şerit gidiş, tek şerit gelişi olan bir yolda ;)

Peki hocam, aracı aldığımdan beri gözlemliyorum, klima açıkken daha fazla yakıyor araç, şehirler arasında. Camlar açıkken o kadar yakıt farkı hissedilmiyor, fakat klima açıkken hissediliyor. Yani sizin dediğiniz gibi düşünmüyorum bende ;) Herşey araca yakıt alırken pompada belli oluyor...

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

3-4 yıl önce ben de aynı kanalda izlemiştim.

2 aynı aracın deposuna eşit miktarda yakıt dolduruluyor, aynı hızda bir pistte yakıtlar bitene kadar kullanılıyor araçlar. Kliması kapalı camları açık olan araç ciddi oranda (bir kaç tur) fazla yol yapıyordu..

bir süre önce discovery channelın bu konuyu işleyen bölümünde, izlemiş olduğum videolu testlerde tam tersi sonuçlar çıkmıştı Turkay bey. klima açık camlar kapalı yakıt tüketim değerleri daha düşüktü... ama şu anda videoya ulaşamıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Koca

bundan da şu sonuç çıkıyor ki,bilimsel dayanağı olmayan bu testler kafa karıştırmaktan başka bir işe yaramıyorlar. bence en doğru tespiti yaşayarak kendimiz yaparız.

Evet hocam, sonuçta onların kullandığı araçların motor hacmi ile bizim araçların motor hacmi çok farklı. Bu yüzden bizim araçların motor hacmi için, kendimiz test etmeliyiz :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

3-4 yıl önce ben de aynı kanalda izlemiştim.

2 aynı aracın deposuna eşit miktarda yakıt dolduruluyor, aynı hızda bir pistte yakıtlar bitene kadar kullanılıyor araçlar. Kliması kapalı camları açık olan araç ciddi oranda (bir kaç tur) fazla yol yapıyordu..

turkay hocamın dediği testi bende sonuna kadar iki defa izledim. doğru, klima kapalı, camlar açık olan cip, fazladan 3-4 tur atıyordu. hatta iki araçtan kliması açık olanın benzini bitince, camlar açık klima kapalı olanı kullanan sürücü hızını arttırıp daha fazla yakmaya başlamış ve şampiyonluğunu gaza basarak kutlamıştı.buna rağmende 3-4 tur fazladan atmıştı. aynı zamanda daha önce kullandığım klimasız bir aracın (markasını hatırlamıyorum) kullanma kılavuzunda, 4 cam açık seyahat etmenin yakıt tüketimini % 4 oranında arttırdığını yazıyordu. burada hassas nokta şu:hiç kimse 110 km hızla 4 cam açık seyahat etmez-edemez. ben 110 la giderken klima kullanmayıp cam açacaksam, sürücü tarafını iki parmak açıyorum. eğer ön yolcu tarafında kimse varsa ve o da bunalmışsa, onunkinide iki parmak açıyorum. sanki buradaki tartışma içime doğmuş gibi, iki gün önce yaptığım samsun-eskişehir-samsun yolculuğunda, eskişehirden yola çıkınca hava 22 derece idi ama, güneş direk araca girdiğinden bunaldık. ön camları iki parmak açtık. açınca bayağı bir faydası oldu. hemen camlar açık ve kapalı pozisyonda anlık tüketimi uzun süre takip edip karşılaştırdım. emin olun, ya hiç fark yoktu, yada fark o kadar az idi ki, ben göremedim. ancak bir süre sonra araç iyice ısınınca arkadaşlar bunaldı, klima istediler. bende klimayı açtım ve camları kapattım. birde bu pozisyonda takip ettim ve klimanın camlar açık pozisyondan daha fazla tükettiğini net bir şekilde gözlemledim. aynı zamanda bu testi de, aracın klima açıkken çekiş düşüklüğü ile de doğruladım. zaten yukarıda yazdığım, % 4 oranında fazla yakıt, 4 cam açmak şartı ileydi. önden iki camı ikişer parmak açmanın, yakıt tüketimine dişe dokunur etki yapmayacağıda ortadadır buna göre...buradan sakın şunu çıkarmayalım: "klima açacağınıza camı açın"...kesinlikle hayır. eğer hava biraz sıcak ise ve sürücü tarafını iki parmak açınca (ki bunu yapınca hava mazgallarından gelen hava artıyor) oluşan hava akımı sizi serinletmeye yetiyorsa ve bu şekilde uzun süre gitmeyecekseniz, olabilir. ancak bu şekilde uzun süre giderseniz "çarparım yakıtına, yeter lan 3 kuruş mazot için çektiğim" dersiniz. o zaman, hava sıcaksa yada yol uzunsa camları kapatıp klimayı açmak daha mantıklı...klima fazla yakıyor diye kullanmamak, yakıt tasarrufu yapar ama, araç içindeki konforumuzuda çok bozar. onun için az sıcakta ön camlardan biri veya ikisi iki parmak açık, bu yetmediği zaman yada ses kafanızı ütülediği zaman direk klima...bir yerde okumuştum, klimalar 5 ila 8 beygir güç çekiyormuş. önden iki camı iki parmak aralamanın 5-8 beygir güç çekeceğini kimse iddia etmez herhalde...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Koca

turkay hocamın dediği testi bende sonuna kadar iki defa izledim. doğru, klima kapalı, camlar açık olan cip, fazladan 3-4 tur atıyordu. hatta iki araçtan kliması açık olanın benzini bitince, camlar açık klima kapalı olanı kullanan sürücü hızını arttırıp daha fazla yakmaya başlamış ve şampiyonluğunu gaza basarak kutlamıştı.buna rağmende 3-4 tur fazladan atmıştı. aynı zamanda daha önce kullandığım klimasız bir aracın (markasını hatırlamıyorum) kullanma kılavuzunda, 4 cam açık seyahat etmenin yakıt tüketimini % 4 oranında arttırdığını yazıyordu. burada hassas nokta şu:hiç kimse 110 km hızla 4 cam açık seyahat etmez-edemez. ben 110 la giderken klima kullanmayıp cam açacaksam, sürücü tarafını iki parmak açıyorum. eğer ön yolcu tarafında kimse varsa ve o da bunalmışsa, onunkinide iki parmak açıyorum. sanki buradaki tartışma içime doğmuş gibi, iki gün önce yaptığım samsun-eskişehir-samsun yolculuğunda, eskişehirden yola çıkınca hava 22 derece idi ama, güneş direk araca girdiğinden bunaldık. ön camları iki parmak açtık. açınca bayağı bir faydası oldu. hemen camlar açık ve kapalı pozisyonda anlık tüketimi uzun süre takip edip karşılaştırdım. emin olun, ya hiç fark yoktu, yada fark o kadar az idi ki, ben göremedim. ancak bir süre sonra araç iyice ısınınca arkadaşlar bunaldı, klima istediler. bende klimayı açtım ve camları kapattım. birde bu pozisyonda takip ettim ve klimanın camlar açık pozisyondan daha fazla tükettiğini net bir şekilde gözlemledim. aynı zamanda bu testi de, aracın klima açıkken çekiş düşüklüğü ile de doğruladım. zaten yukarıda yazdığım, % 4 oranında fazla yakıt, 4 cam açmak şartı ileydi. önden iki camı ikişer parmak açmanın, yakıt tüketimine dişe dokunur etki yapmayacağıda ortadadır buna göre...buradan sakın şunu çıkarmayalım: "klima açacağınıza camı açın"...kesinlikle hayır. eğer hava biraz sıcak ise ve sürücü tarafını iki parmak açınca (ki bunu yapınca hava mazgallarından gelen hava artıyor) oluşan hava akımı sizi serinletmeye yetiyorsa ve bu şekilde uzun süre gitmeyecekseniz, olabilir. ancak bu şekilde uzun süre giderseniz "çarparım yakıtına, yeter lan 3 kuruş mazot için çektiğim" dersiniz. o zaman, hava sıcaksa yada yol uzunsa camları kapatıp klimayı açmak daha mantıklı...klima fazla yakıyor diye kullanmamak, yakıt tasarrufu yapar ama, araç içindeki konforumuzuda çok bozar. onun için az sıcakta ön camlardan biri veya ikisi iki parmak açık, bu yetmediği zaman yada ses kafanızı ütülediği zaman direk klima...bir yerde okumuştum, klimalar 5 ila 8 beygir güç çekiyormuş. önden iki camı iki parmak aralamanın 5-8 beygir güç çekeceğini kimse iddia etmez herhalde...

Klima açıkken performansın törpülendiğini sizde onayladınız hocam ;)

Yorum bağlantısı
Burak Koca

Dostum performans tamamda kılı kılınamı sollama yapıyorsun sen yada ralimi yapıyorsun yolda ?

Hocam kılı kılına sollama yapılmasıyla direk olarak alakası yok; fakat hiçbir şekilde riske atmak istemiyorum tek şerit gidiş - tek şerit geliş olan yollarda. Kılı kılına sollama yaptığım çok çok nadir oluyor, öndeki araç fıtık ediyor bazen insanı, kendini bir tutuyorsun 2 tutuyorsun fakat sonrasında kıllık yapan şoföre ders vermek mahiyetinde gerekebiliyor. Geçen sefer Kasım ayında maruz kaldım böyle bir duruma, onun haricinde yılda 1 denk geliyor böylesine fıtık eden şoförler. O araçta Fiorino'ydu, hızla gitse yol veriyim, yada yol istemiyim adamdan; fakat benimle aynı hızla gidiyor; sonra ben sollamaya kalkıcakken gaza basıyor inadına, yanımda kimse olmasa inip döveceksin yani illaki. Hatta o karşılaştığım olayıda anlatıyım; Bozüyük-Eskişehir arasında, adam kıllık yaptı, 1 oldu 2 oldu 3 oldu; sonra sinirlendirdi haliyle benide. Sağ şeritte kamyon gidiyor, bende sol şeritte kamyonu geçmeye hazırlanıcakken, kamyonun arkasında gidiyordu; sol şeride geçtim, kamyonla aramda 7-8 arabalık daha mesafe vardı(yani ne kadar temkinli sollama yaptığını anlayın yani). Sonra hızlanırken pat diye geçti önüme, yeter artık dedim, sağladım Fiorino'yu, ben hızlanıp fiorino'nun önüne düzgünce geçip kamyonu sollayacaktım, Fiorinonun sağına geçip hızlanmaya başladım; Fiorino'da hızlanmaya başladı; bana yol vermeyecek... Sonra gazı dipledim( bu arada sürat 120-130 civarına geldi; çok çok süratli falanda değilim yani) ve fiorinodan daha iyi ivmelendiğim için fiorinonun önüne kırdım; bu arada kamyonla aramda yarım araçlık mesafe vardı. Sonra dikiz aynasına baktığımda Fiorinodaki adam direksiyonu bırakıp alkışlamaya başlamış... Kıllık yapmasa, düzgünce kullansa aracını ne ben böyle bir hamlede bulunacaktım; ne de bu şekilde sinirlenip gerilecektim...

Ayvalık-Sarımsaklı'yı biliyorsanız; özellikle orada bu şekilde kıllık yapan genç sayısı çok fazla... Siz ne güzel yolunuzda düzgünce gidiyorsunuz, adamlar sürekli hemen arkanızdan gelip önünüze kırıyor; 1 oluyor, 2 oluyor, 3 oluyor fakat en sonunda sabrınızı taşırıyor. Geçen yaz Lacetti'yle sırf bu şekilde kullanan adam yüzünden; virajda sollamaya kalktım adamı, viraja hızlı girmek zorunda kaldım onun bu şekilde kullanımı yüzünden; adamın yanına gelince adamda gazlamaya başladı; gazı dipledim mecburen; arka kendini bırakmaya başlayınca, viraj sağa olmasına rağmen direksiyonu mecburen sola kırdım, hemen viraj sonrası aracı toparlayıp adamın önüne geçtim. Daha sonra yol sonuna kadar adam ne beni sıkıştırmaya cesaret etti, nede beni sollayıp önüme geçti; yolun sonuna kadar aracı gayet normal kullanmama rağmen...

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

Klima açıkken performansın törpülendiğini sizde onayladınız hocam ;)

törpülenmemesi imkansız zaten. ama ben klima açıkken motorum çekmiyor demiyorum. açık veya kapalı bana yetiyor. limitleride fazla zorlamamak lazım :yes:

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

arkadaşlar sakin...bakın en son başıma geleni yazayım. dedim ya iki gün önce eskişehir yolundaydım. gece dönerken manyak bir gürcistan plakalı tıra denk geldim. adamı kurallara uygun rampa yukarı solladım. adam birden çıldırdı, ve beni rampa yukarı 120 ile solladı. ama yol dardı, hafiftende sıkıştırdı. be şerefsiz madem rampa yukarı 120 ile gidebiliyorsun, ben kıçında giderken niye 70-80 le tı tın gidiyordun. manyak beni geçti ama yolda yalpalamaya başladı. nerdeyse refüjlere sıfır geçiyor, araç geziyor. biraz sonra tahmin ettiğim gibi yavaşladı. indik 70 e...e napacaz, mecbur yine solladık. biraz gidince adam yine kudurdu. aramızda 100 metre var nasıl sellektör yapıyor çekil geliyorum diye....dedim bunun gelişi kötü, bastım gaza, ama adam manyak geliyor. yol virajlı ve iniş çıkışlı olmasa, adam yetişip üstüme çıkacak. ben tabi basıp uçtum. ilerde benzinliğe girdim, farları kapatıp bekledim. manyak geçince peşinden ağır ağır yola çıktım. inanın o rampa yukarı 120 ile sollayan tır, beni kaybedince 70-80-90 la tın tın gitmeye devam etti. şimdi merak ettim, bunlar burak kardeşin başına gelse acaba ne yapardı. benim düsturum şudur: "ite bulaşacağına, çalıyı dolaş" :biggrin:

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır

benim düsturum şudur: "ite bulaşacağına, çalıyı dolaş" :biggrin:

+1

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

arkadaşlar sakin...bakın en son başıma geleni yazayım. dedim ya iki gün önce eskişehir yolundaydım. gece dönerken manyak bir gürcistan plakalı tıra denk geldim. adamı kurallara uygun rampa yukarı solladım. adam birden çıldırdı, ve beni rampa yukarı 120 ile solladı. ama yol dardı, hafiftende sıkıştırdı. be şerefsiz madem rampa yukarı 120 ile gidebiliyorsun, ben kıçında giderken niye 70-80 le tı tın gidiyordun. manyak beni geçti ama yolda yalpalamaya başladı. nerdeyse refüjlere sıfır geçiyor, araç geziyor. biraz sonra tahmin ettiğim gibi yavaşladı. indik 70 e...e napacaz, mecbur yine solladık. biraz gidince adam yine kudurdu. aramızda 100 metre var nasıl sellektör yapıyor çekil geliyorum diye....dedim bunun gelişi kötü, bastım gaza, ama adam manyak geliyor. yol virajlı ve iniş çıkışlı olmasa, adam yetişip üstüme çıkacak. ben tabi basıp uçtum. ilerde benzinliğe girdim, farları kapatıp bekledim. manyak geçince peşinden ağır ağır yola çıktım. inanın o rampa yukarı 120 ile sollayan tır, beni kaybedince 70-80-90 la tın tın gitmeye devam etti. şimdi merak ettim, bunlar burak kardeşin başına gelse acaba ne yapardı. benim düsturum şudur: "ite bulaşacağına, çalıyı dolaş" :biggrin:

Hocam en güzelini yapmışsınız. :bravo:

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

Hocam en güzelini yapmışsınız. :bravo:

bencede...hem canıma bir şey olma ihtimali var, hem yolcumun sorumluluğu bende, hemde altımdaki 40 küsür bin liralık araç gidecek. elimde bir tek ne kalacak, delikanlılık...yok kardeş ben almıyim... :i-ih:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır

focusum servisten çıksada bende tüketimimi yazsam :( 7 lt yaksın razıyım :yes:

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

altındaki aracın süsüne ve gösterişine güvenip sizden hızlı ve güçlü olduğuna inanan ve yol vermeyen, sizin tabirinizle "manyaklar" hepimize denk geliyor. :) yeni yapılmış Ankara-Mersin arası otoyolda hafif rampada önümdeki honda civicten yol istememe rağmen sağa yanaşmayan ve de hızlanıp yol vermeyen aracı bi süre ya sabır çekerek uzun bi süre takip ettim. sonrasında tekrar sellektör yapıp yol istedim. malum civicli gene yol vermeyince mecbur kalıp sağından basıp geçtim. biraz fark atınca sol şeride geçip yavaşladım. bu kez o bana yaklaşınca ben biraz daha hızlandım. ileride kaymak gibi yolun bittiğini fark edip son ana kadar bekledim ve birden sağa çekilip fren yaptım. gözüme kestirdiğim yolun en kusursuz yönüne geçtim. tabii sizinkisi bunu fark edene dek paldır küldür bozuk satıha düşünce ben de arkasından :D :D :D aha böyle kahkaha attım...

hah belasını bulmuş, aklına sağlık :bravo:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

focusum servisten çıksada bende tüketimimi yazsam :( 7 lt yaksın razıyım :yes:

O cihpten sonra zor görürsün dermişim :D

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...