İçeriğe Yönlendir

Focus II - Yakıt Tüketimi - Dizel


Aykut Gürkan

Recommended Posts

Salim Uzun

2011 focus dizel titanyum,istanbul-- çanakkale arası 3.7 litre ortalama ile gittim.genelde cc.ile nasıl sizce ???

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

2011 focus dizel titanyum,istanbul-- çanakkale arası 3.7 litre ortalama ile gittim.genelde cc.ile nasıl sizce ???

harika! kullanımınızıda paylaşırsanız bizde feyz alırız :biggrin:

Yorum bağlantısı
Salim Uzun
(düzenlendi)

harika! kullanımınızıda paylaşırsanız bizde feyz alırız :biggrin:

gece 00.30 da yola çıktım,(pendik,ten) gece trafik yoğunluğu olmadığından cc.yi 90 km ye ayarladım.yolun aşağı yukarı %80 ini cc ile gittim.hatta 2-3 defa 120-130a kadar çıktım( çok kısa süre) sabah 6:15 de eceabat iskelesindeydim.375km. araç boş yalnızdım.

tarihinde Salim Uzun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

gece 00.30 da yola çıktım,(pendik,ten) gece trafik yoğunluğu olmadığından cc.yi 90 km ye ayarladım.yolun aşağı yukarı %80 ini cc ile gittim.hatta 2-3 defa 120-130a kadar çıktım( çok kısa süre) sabah 6:15 de eceabat iskelesindeydim.375km. araç boş yalnızdım.

demek ki neymiş, az yakmak için safralar atılıp yola gece çıkılacak :biggrin:

Yorum bağlantısı
Salim Uzun

demek ki neymiş, az yakmak için safralar atılıp yola gece çıkılacak :biggrin:

vee 90 km geçilmicek + cc ile gidilecek

Yorum bağlantısı
Salim Uzun
(düzenlendi)

istanbul çanakkale ben 3.5 3.6 ya kadar düşmüştüm 90 lık ile..

doğrudur, çünkü söylediğim gibi çok kısa sürede olsa 2-3 defa 120-130 a çıktım,3 defa durdum mola verdim. araçda 109 beygir ,90 lık la 3.6 yı yakalarsın.

tarihinde Salim Uzun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

doğrudur, çünkü söylediğim gibi çok kısa sürede olsa 2-3 defa 120-130 a çıktım,3 defa durdum mola verdim. araçda 109 beygir ,90 lık la 3.6 yı yakalarsın.

hmmmmm! benim acilen o güzergaha gidip, 3 litre yakmam lazım :rolleyes:

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

90 ile cc de benim 15-20 dakika sonra uykum geliyor. Kaza yapma riskim daha çok artıyor. O neden ile uykumu açmak için biraz süratlenmem gerekiyor,benim araç bir türlü 4 litre altına inemiyor. :)

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

90 ile cc de benim 15-20 dakika sonra uykum geliyor. Kaza yapma riskim daha çok artıyor. O neden ile uykumu açmak için biraz süratlenmem gerekiyor,benim araç bir türlü 4 litre altına inemiyor. :)

benim tam tersi, 3 litre ortalamayı görünce, gözlerimde dolar işareti beliriyor, aşka gelip 2,9 ları bekliyorum :tongue:

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

benim tam tersi, 3 litre ortalamayı görünce, gözlerimde dolar işareti beliriyor, aşka gelip 2,9 ları bekliyorum :tongue:

1350 kg 110 hp gücünde olan bu araçtan 3,5-3,7 litreleri görünce bile halinize şükredin fazlasınıda beklemeyin. Ekonomi çok önemli ise polo bluemotion 3 leri görüyor.

Aracın hafiflemesi dolayısıyla küçülmesi gerekir...

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

1350 kg 110 hp gücünde olan bu araçtan 3,5-3,7 litreleri görünce bile halinize şükredin fazlasınıda beklemeyin. Ekonomi çok önemli ise polo bluemotion 3 leri görüyor.

Aracın hafiflemesi dolayısıyla küçülmesi gerekir...

benim araç 1450 kg 109 hp, samsun-ordu-samsun yol bilg. 3,5 lt, gerçek tüketim 3,76 lt gördüm zaten...hedefim müsait bir zaman ve yolda 3 lt. test etmek, daha sonrada arabayı mazotsuz seyrettirmek :biggrin:

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

benim araç 1450 kg 109 hp, samsun-ordu-samsun yol bilg. 3,5 lt, gerçek tüketim 3,76 lt gördüm zaten...hedefim müsait bir zaman ve yolda 3 lt. test etmek, daha sonrada arabayı mazotsuz seyrettirmek :biggrin:

ben bu konuyu hatırlıyorum :) O zamanlar mümkün değil diyordum halende öle :D

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

ben bu konuyu hatırlıyorum :) O zamanlar mümkün değil diyordum halende öle :D

Bence mümkün değil demek bile çok anlamlı değil :D

Benim C-max 1360 kg. Focus C-max ten biraz daha hafif diye biliyordum sanki...

Son söz : yol bilgisayarı verileri her zaman yanlış değerler vermektedir. Depo ölçüm rakamlarını paylaşsak çok daha verimli olacaktır...

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

ben bu konuyu hatırlıyorum :) O zamanlar mümkün değil diyordum halende öle :D

haklı çıkcam ya, bende o günden beri hala yedirip kilo aldırıyom arabaya :D

Bence mümkün değil demek bile çok anlamlı değil :D

Benim C-max 1360 kg. Focus C-max ten biraz daha hafif diye biliyordum sanki...

Son söz : yol bilgisayarı verileri her zaman yanlış değerler vermektedir. Depo ölçüm rakamlarını paylaşsak çok daha verimli olacaktır...

3,76 depo ölçüm rakamımdır.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Bence mümkün değil demek bile çok anlamlı değil :D

Benim C-max 1360 kg. Focus C-max ten biraz daha hafif diye biliyordum sanki...

Son söz : yol bilgisayarı verileri her zaman yanlış değerler vermektedir. Depo ölçüm rakamlarını paylaşsak çok daha verimli olacaktır...

çeyreğin yarısı mazot ile 1320kg geldi benim araç ;)

haklı çıkcam ya, bende o günden beri hala yedirip kilo aldırıyom arabaya :D

3,76 depo ölçüm rakamımdır.

hocam saygı duyarım azimin elinden bir şey kurtulamaz :)

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
(düzenlendi)

3,76 bile çok çok iyi bir rakam. 3 litre demek bu rakamın % 20 altını yakalamakki bu birazcık zor demeyeceğim bile :D .3,76 bile sanırım 6 sene daha kullansam benim hiç bir zaman ulaşamayacağım bir değer.

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Çeviren

Depo doldurmaya da fazla güvenmeyin derim. Bazen yanımda bidonla da yakıt taşırım. hafta sonu evde taşana kadar depoyu doldurdum. Hiç kullanmadığım halde akşamüstü yaklaşık 2 lifre daha ilave ettim. Focusların depoları sanırım plastik olduğundan sürekli aynı hacmi vermiyor. Tam taşmamış olduğunu düşünerek tekrar denedikten sonra emin olacağım. Geçende de uzun yolda toplam aldığım yakıt yaklaşık olarak yok bilgisayarını doğruladığı halde deponun alışına göre yaptığım testlerde saçma sapan rakamlar çıktı ki bu da Ankara'ya gidiş gelişte bir deponun yetmemesi anlamına gelecekti ki bu da deponun doldurulması ile yapılan ölçümün de çok da sağlıklı olmadığını gösteriyor. Bundan sonra birkaç depo yakıtta sürekli aldığım yakıtı ve sıfırladığımdaki değerleri bir yere not edecem ki ne kadar çok yakıt ile test olursa sonuç o kadar sağlıklı olacaktır.

Yorum bağlantısı
Fatih Derdiyok

mrb arkadaşlar.yakıt sarfiyatında araç bakımı kadar(yağ,filtreler,buji,lastik v.b)sürücü tecrübesi ve kullandığınız yakıt türü de çok önemli.mesela ben rutin olarak shell fuelsave kullanıyorum 50 lt. mazot ile 1065 km civarı yol alıyor(şehir dışı).yakıt sarfiyatındaki şöförün rolü ise iyi bir şöför aracı devrinde ve doğru viteste kullanır.vites değişiminde acele etmek ve geç kalmak fazla yakıt harcamanıza sebep olur.ve son olarak hız sabitleyici de yakıtı az da olsa artırır.hele rampa yukarı hala hız sabitleyiciniz devrede ise sarfiyat ciddi artar. saygılar......................

Yorum bağlantısı
Murat Çeviren

Hız sabitleyicinin yakıtı arttırdığına ben de şahit oldum. Zaten hız sabitleyiciyle aracn bir robottan farkı kalmaz. Farkı ancak sürücüler ortaya koyar. Şunu da ilave edeyim. İnişlrde sabitleyici gaz verirken sürücü gaz vereden de hızını koruyabilir. Çıkışlarda ise gaz miktarını kademeli düşürerek biraz daha yavaşlayarak yakıt sarfiyatnı düşürecektir.

Yorum bağlantısı
Ahmet Buğrak Gözel

Geçen hafta Mersine gittim.120 / 140 km hız ile 900 km 200 Tl.mazot yaktı aracım.Arabam 2007 1.6 tdci 90 hp.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

dün bir kere daha denemiş oldum ki PO nun mazotu gerçekten kötü. Menzil olarak Shell den %15 daha kötü.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Derdiyok

arkadaşlar birde örneğin 5. vites hız 110 km. tatlı rampa inişlerde veya düz yolda ayağınızı gazdan çekince enjektörlerdeki kesiciler devreye girer ve o sırada anlık yakıt tüketimine baktığınızda 0 olduğunu göreceksiniz.ancak aynı şey hız sabitleyici aktifken söylenemez...

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

arkadaşlar birde örneğin 5. vites hız 110 km. tatlı rampa inişlerde veya düz yolda ayağınızı gazdan çekince enjektörlerdeki kesiciler devreye girer ve o sırada anlık yakıt tüketimine baktığınızda 0 olduğunu göreceksiniz.ancak aynı şey hız sabitleyici aktifken söylenemez...

bir yanlışlık var... rampa aşağı inerken, eğer rampanın eğimi yeterli ise, cc açıkta olsa anlık tüketim sıfır gösterir. ne zamanki rampanın eğimi azalır araç yavaşlamaya başlar o zaman cc, ayarladığınız hızı sabit tutmak için mazot göndermeye başlar. aynı şey cc aktif değilken de geçerlidir ama bir farkla, cc aktif olmadığı için ve rampa aşağı inildiği için anlık sıfır gösterir. ancak eğim azalınca araç yavaşlamaya başlar ve siz gaza basmazsanız yakıt tüketmez. ne zamanki araç kendi kendine akamayacak eğime gelirse, o zamanda cc ister aktif ister değil, yakıt tüketimi başlar. konu çok uzun ama, (41 sayfa) sabredip baştan okursanız, hem bazı konuları tekrar etmemiş oluruz, hemde çok faydalı bilgiler ediniriz.

Hız sabitleyicinin yakıtı arttırdığına ben de şahit oldum. Zaten hız sabitleyiciyle aracn bir robottan farkı kalmaz. Farkı ancak sürücüler ortaya koyar. Şunu da ilave edeyim. İnişlrde sabitleyici gaz verirken sürücü gaz vereden de hızını koruyabilir. Çıkışlarda ise gaz miktarını kademeli düşürerek biraz daha yavaşlayarak yakıt sarfiyatnı düşürecektir.

inişlerde eğim yeterli ise cc gaz vermez. eğim azalırsa verir. doğru, cc kapalı iken hafif inişte mazot harcamaz ama, araç yavaşlar, tekrar hızlanmak için dünyanın mazotunu yakarsınız. sabit giderken 2,5 harcıyorum, gaza basıp vites değiştirmek için 15-25 litreler görülebiliyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...