Murat Sürmeli 19 Kasım 2013 Paylaş 19 Kasım 2013 Merhabalar, Aradım aradım ama bulamadım bu başlıkta bir konu. LPG'li aracımda kafama takılan 2 soru var. Hazır bu kadar deneyimli kullanıcıyı bulmuşken sormak istedim. LPG olan araçlarda hava filtresini bir türlü elletmiyorlar, ne kadar kirlenirse kirlensin değiştirtmiyorlar. Aracıma tavsiye edilen yağ 5w30 olsa da LPG olduğu için 10w40 kullanılması gerektiğini söylüyorlar. Bu bilgiler doğru mudur? Yoksa efsane mi? Yorum bağlantısı
Cem Işık 19 Kasım 2013 Paylaş 19 Kasım 2013 İkisine de katılmıyorum.Şehir efsanesi.. 3 Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli 19 Kasım 2013 Yazar Paylaş 19 Kasım 2013 Bana da mantıksız geliyor ama ustalar böyle söylüyor. Adam malını satmıyor, değiştirtmiyor filtreyi. 5w30 pahalı yağ iken gidip ucuz yağ koydurtuyorlar. Ustanın işine de karışılmıyor ki Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli 19 Kasım 2013 Yazar Paylaş 19 Kasım 2013 Abi siz bence önce ustayı sonrada hava filtresini değiştirin bi :D Bir tanesi değil ki, LPG takanı, aksesuarcısı. İlginç yani. Ama google da aratınca başka örnekleri de var bu filtreyi kapatanların. Yorum bağlantısı
Uğur Kamil 19 Kasım 2013 Paylaş 19 Kasım 2013 Bende hava filtresi değişiminden sonra lpg'nin tekrar ayarlanması gerektiğini duymuşyum aksi taktirte yakıt ve persormansta değişiklik oluyormuş. Yorum bağlantısı
İnan Çınar 19 Kasım 2013 Paylaş 19 Kasım 2013 Karbüratörlü motorlarda kirli hava filtresi özellikle öneriliyor. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 19 Kasım 2013 Paylaş 19 Kasım 2013 Bu 2 maddeyi duyduğunuz arkadaşlar nasıl bir açıklama yapıyorlar acaba... Ben 2 tahminde bulunayım. 1-hava filtresi değişince emilen hava miktarı değişiyor ve dolayısıyla lpg-hava karışımı ayarsızlığı oluşuyor olabilir 2-Silindirlerde daha kalın yağ bulunması yağ tüketim miktarını düşürebilir düşüncesi var belki Cevabı bunu söyleyenler vermeli tabi.. Bu arada ben dizellerden hoşlanırım,benzin-lpg tipim diil 1 Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli 19 Kasım 2013 Yazar Paylaş 19 Kasım 2013 Bunu söyleyenlerin cevabı şöyle; LPG daha az hava gerektiriyor, o sebeple kirli filtre faydalı (benim bildiğim tam tersi) Kalın yağ olunca yüksek ısıdaki yanma azalıyor, motor benzine göre daha çok ısındığından yağın incelmesi artıyor Dedikleri bu. Ancak kimsenin bunları duymamış olmasına şaşırdım. Buradaki ustaların hepsi (3-4 farklı usta) aynı şekilde konuşunca ben de peki demek zorunda kalmıştım. Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 19 Kasım 2013 Paylaş 19 Kasım 2013 Bu hava filtresinin yarısın kapatılması falan gibi şeyler sanırım karbüratörlü araçlarda benzinde düzgün çalışmamasıyla ilgiliydi. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 19 Kasım 2013 Paylaş 19 Kasım 2013 Bence doğru uygulamayı anlamak için fabrikasyon lpgli çıkan araçlar var onlara bakmak lazım..Üretici hangi yağ önermiş ve tabi hava filtresi nasıl biçimlendirilmiş 1 Yorum bağlantısı
Onur Yeşil 19 Kasım 2013 Paylaş 19 Kasım 2013 Abi siz bence önce ustayı sonrada hava filtresini değiştirin bi :D Yorum bağlantısı
Misafir 19 Kasım 2013 Paylaş 19 Kasım 2013 karbüraörlü araçlarda genelde fitre çıkışlarına bant yapıştrırlar Tam kapatsa stop eder,Yapıştırmazsa,jigle açıkmış gibi gezer. Sebebi doğru ayar yapılamasıdır. doğru ayarı tutuurursa,Banta kağıda peçeteye gerek kalmaz. Hava filtre değişiminde karbüratörlü araçlarda gaz ayarı yapılır,Çünkü ayar bozulur,bu doğru. Karbüratörlüde lpg ayarını,bilgisayarla değil,Elle yaptırmakta fayda vardır(anlayan ustaya) Hava filtresi değişmez. Kesinlikle yanlış cevap, Yok öyle bişi. lpgli çıkan aracın bakımı ile Benzinli aracın bakımı aynı tarih ve km'dir.Ekstra olarak lpg filtreleri değişir lpgli araçta. Yağ benzinliye göre,Daha geç kirlenir lpgli araçta bu doğrudur. Ama vizkozite kesinle aynı kalmalıdır. Benzinli araçta ne yağ kullanılıyorsa,lpgli araçtada (aynı marka model) o yağ kullanıyoruz. Örnek vereyim Yeni civic(sedan) Fabrikasyon lpgli olanlardada 0/20 Benzinlilierdede 0/20 kullanıyoruz. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Kasım 2013 Paylaş 19 Kasım 2013 Bu forum var ya, bugün bir mevzuu oldu da bununla alkası yok ama mantalite alaklı, kolay kolay kül yutmuoyr Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27 19 Kasım 2013 Paylaş 19 Kasım 2013 Efsane bile değil. Yanlış bilgi. Araç karbüratörlü ise hava filtresine giden boru daraltılıyor. Yağ işi lpg ye göre değişen birşey olmamalı. Üretici ne önermişse onu kullanmalı. Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli 19 Kasım 2013 Yazar Paylaş 19 Kasım 2013 Şehir efsanesi derken yanlışlığını vurgulamak istemiştim. Başıma gelen bir olay. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Kasım 2013 Paylaş 19 Kasım 2013 yani efsane bile olaamayacak kadar berbat Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli 20 Kasım 2013 Yazar Paylaş 20 Kasım 2013 Hava filtremi bir değiştireyim o vakit Tabii LPG ayarı da gerekecek 1 Yorum bağlantısı
Emre Erdoğmuş 20 Kasım 2013 Paylaş 20 Kasım 2013 1. madde safsata ve hikaye gibi geldi bana. (Önceki 4 aracım da LPG'liydi ve hiç birisinde böyle birşeyle karşılaşmadım ve duymadım) 2. maddenin doğruluğuna çok yorum yapamıyorum. 5/30 yağlar 10/40'a göre daha ince ve LPG'li araçlarda daha çok eksilme yapıyormuşmuş falan filan. Eski focusum varken benim usta öyle söylemişti. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 20 Kasım 2013 Paylaş 20 Kasım 2013 Bahsettiğiniz her iki şıkta kesinlikle yanlış. Bunu savunan ustalar bilmediklerinden böyle söylüyorlar..Hava filtresi araç ne tip yakıt kullanıyorsa kullansın aracın can damarıdır. Sürekli temiz olmalıdır.İmkanınız varsa her 5 bin km de bir değişin..Zarar değil fayda görürsünüz.. Yağ konusunda da maalesef bir çok ustanın 5/30 a alerjisi var..Çoğunlukla 10/40 yağ kullanımı daha çok olduğu için ezbere iş yapıyorlar..Önüne gelen araca 10/40 ı dayıyorlar.. Cahillikten başka bir şey değil yapılanlar ve söylenenler.. Siz şanslısınız ki forumdan doğru bilgilere ulaşabiliyorsunuz.. Ulaşamayanlara Allah yardım etsin.. Sonra 2.el araçlar şöyle böyle diyoruz bu tip ustaların elinden geçen araçlar iyi bile dayanıyor 1 Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli 25 Kasım 2013 Yazar Paylaş 25 Kasım 2013 Hava filtresini bugün değiştirdim. Aracın titremesi (psikolojik mi bilmiyorum ama) azaldı. Yorum bağlantısı
Misafir 25 Kasım 2013 Paylaş 25 Kasım 2013 Merhabalar, Aradım aradım ama bulamadım bu başlıkta bir konu. LPG'li aracımda kafama takılan 2 soru var. Hazır bu kadar deneyimli kullanıcıyı bulmuşken sormak istedim. LPG olan araçlarda hava filtresini bir türlü elletmiyorlar, ne kadar kirlenirse kirlensin değiştirtmiyorlar. Aracıma tavsiye edilen yağ 5w30 olsa da LPG olduğu için 10w40 kullanılması gerektiğini söylüyorlar. Bu bilgiler doğru mudur? Yoksa efsane mi? Acil eylem planınız... 1- O ustalara bir daha gitmeyin. Yakınlarınızı götürmeyin. Buradan afişe edin biz de gitmeyelim. 2- 1. maddeyi uygulayın. 2- Yorum bağlantısı
Recommended Posts