İçeriğe Yönlendir

Lpg'de Hava Filtresi Iptali Ve Kalın Yağ


Murat Sürmeli

Recommended Posts

Murat Sürmeli

Merhabalar,

 

Aradım aradım ama bulamadım bu başlıkta bir konu.

LPG'li aracımda kafama takılan 2 soru var. Hazır bu kadar deneyimli kullanıcıyı bulmuşken sormak istedim.

  1. LPG olan araçlarda hava filtresini bir türlü elletmiyorlar, ne kadar kirlenirse kirlensin değiştirtmiyorlar.
  2. Aracıma tavsiye edilen yağ 5w30 olsa da LPG olduğu için 10w40 kullanılması gerektiğini söylüyorlar.

Bu bilgiler doğru mudur? Yoksa efsane mi?

Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli

Bana da mantıksız geliyor ama ustalar böyle söylüyor. Adam malını satmıyor, değiştirtmiyor filtreyi. 5w30 pahalı yağ iken gidip ucuz yağ koydurtuyorlar. Ustanın işine de karışılmıyor ki :)

Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli

Abi siz bence önce ustayı sonrada hava filtresini değiştirin bi :D :D :D

Bir tanesi değil ki, LPG takanı, aksesuarcısı. İlginç yani. Ama google da aratınca başka örnekleri de var bu filtreyi kapatanların.

Yorum bağlantısı
Uğur Kamil

Bende hava filtresi değişiminden sonra lpg'nin tekrar ayarlanması gerektiğini duymuşyum aksi taktirte yakıt ve persormansta değişiklik oluyormuş.

Yorum bağlantısı
İnan Çınar

Karbüratörlü motorlarda kirli hava filtresi özellikle öneriliyor. 

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Bu 2 maddeyi duyduğunuz arkadaşlar nasıl bir açıklama yapıyorlar acaba...

Ben 2 tahminde  bulunayım.

1-hava filtresi değişince emilen hava miktarı değişiyor ve dolayısıyla lpg-hava karışımı ayarsızlığı oluşuyor olabilir

2-Silindirlerde daha kalın yağ bulunması yağ tüketim miktarını düşürebilir düşüncesi var belki

Cevabı bunu söyleyenler vermeli tabi.. 


Bu arada ben dizellerden hoşlanırım,benzin-lpg tipim diil  :fiuw:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli

Bunu söyleyenlerin cevabı şöyle;

  1. LPG daha az hava gerektiriyor, o sebeple kirli filtre faydalı (benim bildiğim tam tersi)
  2. Kalın yağ olunca yüksek ısıdaki yanma azalıyor, motor benzine göre daha çok ısındığından yağın incelmesi artıyor

Dedikleri bu. Ancak kimsenin bunları duymamış olmasına şaşırdım. Buradaki ustaların hepsi (3-4 farklı usta) aynı şekilde konuşunca ben de peki demek zorunda kalmıştım.

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Bu hava filtresinin yarısın kapatılması falan gibi şeyler sanırım karbüratörlü araçlarda benzinde düzgün çalışmamasıyla ilgiliydi.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Bence doğru uygulamayı anlamak  için fabrikasyon lpgli çıkan araçlar var onlara bakmak lazım..Üretici hangi yağ önermiş ve tabi hava filtresi nasıl biçimlendirilmiş

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

karbüraörlü araçlarda genelde fitre çıkışlarına bant yapıştrırlar Tam kapatsa stop eder,Yapıştırmazsa,jigle açıkmış gibi gezer.

Sebebi doğru ayar yapılamasıdır.

doğru ayarı tutuurursa,Banta kağıda peçeteye gerek kalmaz.

Hava filtre değişiminde karbüratörlü araçlarda gaz ayarı yapılır,Çünkü ayar bozulur,bu doğru.

Karbüratörlüde lpg ayarını,bilgisayarla değil,Elle yaptırmakta fayda vardır(anlayan ustaya)

 

 

Hava filtresi değişmez. Kesinlikle yanlış cevap, Yok öyle bişi.

lpgli çıkan aracın bakımı ile Benzinli aracın bakımı aynı tarih ve km'dir.Ekstra olarak lpg filtreleri değişir lpgli araçta.

 

Yağ benzinliye göre,Daha geç kirlenir lpgli araçta bu doğrudur.

Ama vizkozite kesinle aynı kalmalıdır.

 

Benzinli araçta ne yağ kullanılıyorsa,lpgli araçtada (aynı marka model) o yağ kullanıyoruz.

Örnek vereyim Yeni civic(sedan) Fabrikasyon lpgli olanlardada 0/20   Benzinlilierdede 0/20 kullanıyoruz.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bu forum var ya, bugün bir mevzuu oldu da bununla alkası yok ama mantalite alaklı, kolay kolay kül yutmuoyr :nazar::friends:

Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27

Efsane bile değil. Yanlış bilgi. Araç karbüratörlü ise hava filtresine giden boru daraltılıyor. Yağ işi lpg ye göre değişen birşey olmamalı. Üretici ne önermişse onu kullanmalı.

Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli

Şehir efsanesi derken yanlışlığını vurgulamak istemiştim. Başıma gelen bir olay.

Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli

Hava filtremi bir değiştireyim o vakit :)

Tabii LPG ayarı da gerekecek 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Erdoğmuş

1. madde safsata ve hikaye gibi geldi bana. (Önceki 4 aracım da LPG'liydi ve hiç birisinde böyle birşeyle karşılaşmadım ve duymadım) :p

2. maddenin doğruluğuna çok yorum yapamıyorum. 5/30 yağlar 10/40'a göre daha ince ve LPG'li araçlarda daha çok eksilme yapıyormuşmuş falan filan. Eski focusum varken benim usta öyle söylemişti. :)

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Bahsettiğiniz her iki şıkta kesinlikle yanlış. Bunu savunan ustalar bilmediklerinden böyle söylüyorlar..Hava filtresi araç ne tip yakıt kullanıyorsa kullansın aracın can damarıdır. Sürekli temiz olmalıdır.İmkanınız varsa her 5 bin km de bir değişin..Zarar değil fayda görürsünüz..

 

Yağ konusunda da maalesef bir çok ustanın 5/30 a alerjisi var..Çoğunlukla 10/40 yağ kullanımı daha çok olduğu için ezbere iş yapıyorlar..Önüne gelen araca 10/40 ı dayıyorlar.. Cahillikten başka bir şey değil yapılanlar ve söylenenler.. Siz şanslısınız ki forumdan doğru bilgilere ulaşabiliyorsunuz.. Ulaşamayanlara Allah yardım etsin.. Sonra 2.el araçlar şöyle böyle diyoruz bu tip ustaların elinden geçen araçlar iyi bile dayanıyor :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli

Hava filtresini bugün değiştirdim. Aracın titremesi (psikolojik mi bilmiyorum ama) azaldı.

Yorum bağlantısı

Merhabalar,

 

Aradım aradım ama bulamadım bu başlıkta bir konu.

LPG'li aracımda kafama takılan 2 soru var. Hazır bu kadar deneyimli kullanıcıyı bulmuşken sormak istedim.

  1. LPG olan araçlarda hava filtresini bir türlü elletmiyorlar, ne kadar kirlenirse kirlensin değiştirtmiyorlar.
  2. Aracıma tavsiye edilen yağ 5w30 olsa da LPG olduğu için 10w40 kullanılması gerektiğini söylüyorlar.

Bu bilgiler doğru mudur? Yoksa efsane mi?

 

Acil eylem planınız...

 

1- O ustalara bir daha gitmeyin. Yakınlarınızı götürmeyin. Buradan afişe edin biz de gitmeyelim.

2- 1. maddeyi uygulayın.

:)

2- 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...