Haşmet Güngör 2 Aralık 2013 Paylaş 2 Aralık 2013 İlgil ile takip ediyorum bu konuyu 2. tv'yi aldığım gün adım atacam. Bilgisayar için çok spesifik donanımlar gerekir mi? Yeni başlıyacak biri için, ne ekipman almam gerekir? FS9 için ortalama bir makina olur. FSX tam bir cpu canavarı şurdan bakabilirsiniz. http://www.sanalpilot.com/forum/showthread.php?16824-FSX-i%E7in-kasa-%F6nerisi Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay 2 Aralık 2013 Paylaş 2 Aralık 2013 İlgil ile takip ediyorum bu konuyu 2. tv'yi aldığım gün adım atacam. Bilgisayar için çok spesifik donanımlar gerekir mi? Yeni başlıyacak biri için, ne ekipman almam gerekir? öncelikle mikrofon ve standart 10 12 düğmeli Eğlence çubuğu (joystick ) ile başlayabilirsin. Sonrasında kendine göre değişiklikler yapabilirsin. internet ve oyunu kaldırabilecek güzel bir bilgisayar yeterlidir. Pilotlarda airbus der sorunsuzluk ve güvenlik açısından. Ben boeingciyim etrafımdakiler hep tartışırlar bunu.Boeing te Uçak uçtukça yattıkça airbusta uçak uçtukça arıza verir. Boeingi pilot airbuslarda pilotu uçak uçurur. Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör 2 Aralık 2013 Paylaş 2 Aralık 2013 Boeing Airbus çekişmesi hep vardır. Airbus Bsayar kontrollü bir uçaktır. pilota çok iş bırakmaz. Boeing daha çok uğraştırır. Gerçek pilot için Airbus gerçekten rahattır. Sanal için boeing ile cebelleşmek daha zevklidir. Bu arada tonla espri çıkmıştır tabi. Boeing i pilot uçurur airbus pilotu uçurur. Airbusa 2 düğme yeter İn ve kalk düğmesi. Gerçi son nesil uçaklar hep elektronik pilota çok iş düşmüyor."Yakında kokpit de bir pilot ve bir köpek bulunacak, köpeğin görevi, pilot kumadalara ellerse ısıracak"denir. Kokpitte uçan birisi bu pilotlar ne iş yapar deye düşünür. pilot kalkışta ve iniş de mudahildir gerisini uçak kendisi yapar. Amaaa bir olay olduğun da,,aletler bozulduğun da her şey değişir .Tecrübe ve bilgi hayat kurtarır.Pilotları 3- 6 ayda bir melekeleri kaybolmasın diye Sim eğitimine alırlar. Simde olmayacak senaryolarla eğitirler. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 2 Aralık 2013 Paylaş 2 Aralık 2013 Hayır pilotlar her şeyi uçağa bıraktıkları için uçak arıza verip arızayı geç algıladılar.Amsterdam deniz seviyesinin altında olduğu için uçak deniz seviyesinin altına geçerken kendisini yerde olduğunu sandığından burun yukarı yapıyor.Bunun sonucunda gazı kendisi kapatıyor ve uçağın hızının giderek düşmesi uçağın havada tutunamaması olayını gündeme getiriyor ve uçak bir taş gibi düşmeye başlıyor. Sadece bu değildi tek sıkıntı. Uçağın irtifa belirleyici de arıza göstermişti. Deniz altında olup olmamasını zaten QNH ile ayarlamış olmaları gerekiyordu. 1 Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay 2 Aralık 2013 Paylaş 2 Aralık 2013 cümle karışık olmuş anlayamadım evet duzelteyım boeing yattıkça airbus uçtukça arıza verir QNH genel bir basınç birimidir o havada o sıcaklıkta o basınçta deniz seviyesine indirgenmiş bir durumdur. Ama QFF daha doğru bilgi verir ama çok kullanılmaz. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 2 Aralık 2013 Paylaş 2 Aralık 2013 http://tr.wikipedia.org/wiki/T%C3%BCrk_Hava_Yollar%C4%B1'n%C4%B1n_1951_sefer_say%C4%B1l%C4%B1_u%C3%A7u%C5%9Fu Uçağın kaptan pilotu Hasan amca babamın askeri liseden ve hava harp okulundan sınıf arkadaşıdır yani 1976 devresedirler. Babamlar dan duyduğum kadarıyla suç direk pilotlar üstüne atıldı ancak çokta gerçeği yansımıyor. Thy'nin en deneyimli pilotlarından bir tanesidir ve babamında tanıdığı kadarıyla garantici bir adamdır. Denildiği gibi yok öğrenicisine bırakmışta falan da filanda gibi şeyleri devreleri olarak kabul etmiyorlar. Yani kısacası piyasaya yansıtıldığı gibi tüm suç pilotlarda değil. İşin içinde başka şeylerde olduğunu belirtiyorlar. Thy'de pilot olan bir tanıdık demişti. Airbusta bir pilotun hata yapma olasılığı yok gibiymiş. Flapları açmak için sırasıyla 5 tuşa basılacaksa pilot karıştırsa bile uçak kendisi uyarırmış. Şu sırada yapman diye ancak boeingte bazı şeyler pilota bağlıymış... http://www.sabah.com.tr/Dunya/2010/05/06/thy_kazasinin_suclusu_belli_oldu Boeing'te 280knot'la bile flap açabilirsin. Uyarı alırsın ama açmanı engelleyecek bir durum olmaz Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 2 Aralık 2013 Paylaş 2 Aralık 2013 Airbus ta kol sol tarafta kalıyor değil mi? Adam nasıl sol elle koca uçağı kontrol ediyor. Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay 2 Aralık 2013 Paylaş 2 Aralık 2013 http://www.youtube.com/watch?v=9rJy_HRhWD0 bu kazanın ardından bence airbusun limitlememesi gerek Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay 2 Aralık 2013 Paylaş 2 Aralık 2013 @sani arkadaşa sordum öyle 3 defa sınırı yokmuş yakıtın olduğu sürece inebilirsin deneyebilirsin diyor.Ama Şöyle bir durum var benim kendi şahsi fikrim hava kötüyse o kadar da şansımı zorlamam. 1 2 kere denedikten sonra başka bir meydana giderim.Söz konusu kendi ismim ve şirketin imajı ve bunlardan önemlisi arkadaki 200 yolcunun hayatı.Ben arabada bile yanımda birisi varsa riskli hareketler yapmıyorum. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 2 Aralık 2013 Paylaş 2 Aralık 2013 @sani arkadaşa sordum öyle 3 defa sınırı yokmuş yakıtın olduğu sürece inebilirsin deneyebilirsin diyor.Ama Şöyle bir durum var benim kendi şahsi fikrim hava kötüyse o kadar da şansımı zorlamam. 1 2 kere denedikten sonra başka bir meydana giderim.Söz konusu kendi ismim ve şirketin imajı ve bunlardan önemlisi arkadaki 200 yolcunun hayatı.Ben arabada bile yanımda birisi varsa riskli hareketler yapmıyorum. Ben en son konuştuğumda 3 kere denendikten sonra başka meydana yönlendirildiği. Zaten uçaktaki emergency yakıtı başka meydana yönlendirilmek için. Ekonomik sebeplerle yakıt ta zaten çok koyulmuyor. Muhtemelen 3 denemelik + divert meydanı ile zaten anca yetiyordur Şunu da düşünmen lazım: Şirket imajı ile ankara'ya götüreceğin yolcuyu divert ile eskişehir'e veya konya'ya indirirsen ne olur Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay 2 Aralık 2013 Paylaş 2 Aralık 2013 o sıkıntı zaten. Thy daha öncesinde yapmıştı.Kullanılmayan bir piste inmişti. Normalde Taxi + trip + go around + holding + divert + % olarak bunların toplamının belli bir oranı + % olarak bir yakıt daha alıyorsun.Sonuçta kullansan da kullanmasan da indiğinde depoda yakıt olmak zorunda. 1 Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay 2 Aralık 2013 Paylaş 2 Aralık 2013 eğer divert ediyorsan nereye gittiğin ya da gideceğin bellidir. En uygun hava koşulu + yakıt ve bakım yaptırabileceğin meydan olması gerekir (bakım arızalarda geçerli ) Zaten kötü hava en fazla 1 2 saat etkili oluyor yani bir CB bulutunun etkisi en fazla 1 2 saat sürer. O yüzden gidersin başka meydana yakıtını alırsın vakit geçirirsin hava düzelince kalkarsın asıl meydana gidersin.Yolcuların kaybı 2 3 saat iken şirketin kaybı yakıt ve meydan masraflarıdır.Ha şimdi sorarsan ki şirketin imajı ne olacak uçağın düşmesindense yolcuların gecikmesi göze alınabilir Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör 2 Aralık 2013 Paylaş 2 Aralık 2013 Bu konu havayolu şirket kurallarına göre değişir. kimi 2 defa der kimi 1 der vs. Teorik olarak, yakıtın yettiğince denersin. Karar kaptan pilotundur. Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 2 Aralık 2013 Paylaş 2 Aralık 2013 Logitech attach 3 joistickim var. Ama Saitek x52 alayım. Yavaştan yavaştan alırım diğer şeyleri. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 2 Aralık 2013 Paylaş 2 Aralık 2013 Sözde uyarı var. Ama hiç lamba ve sesli uyarı olmadan Marmara denizine düştüm. Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay 2 Aralık 2013 Paylaş 2 Aralık 2013 Hızınıza dikkat edin uçağın içerisinde beyaz sarı yeşil ve kırmızı renkte hız göstergesinde ibareler vardir. Kırmızı uçağın o hızda uçamayacağı yeşil hızın güvenli seviyede olduğu sarı uçağın hızının limitlere yaklaştığını en yukarıdaki kırmızı alan ise uçağın hızının maksimum seviyesine ulaştığı bu hızdan sonra yapılacak hareketlerin ve manevraların uçağın gövdesine ve motoruna zarar verebileceği beyaz rengin ise flaplı uçuş hızını gösterir.flaplarınızı açtığınız zaman o hızlarda uçabileceğiniz anlamına gelir. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 2 Aralık 2013 Paylaş 2 Aralık 2013 Hızım 160 knot falandı, flaplar orta açıktı. Normalde uyarı vermesi gerekmez mi? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 2 Aralık 2013 Paylaş 2 Aralık 2013 Hızım 160 knot falandı, flaplar orta açıktı. Normalde uyarı vermesi gerekmez mi? İnişte flaplar 20-30 derece açılmalı. 160knot fena değil. 160knot için 25 derece yeterli gelecektir genelde. Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay 2 Aralık 2013 Paylaş 2 Aralık 2013 hızınızın 160 knot olması burun yukarı olması kadar önemlidir. Uçak her hızda stall olabilir. O yüzden Uçağın burnunu aşağıdaki gibi ufkun çok az üstünde tutmaya çalışın.Piste inerken kalkarken dönüşlerde hep ne kadar komut veriyorsanız yarısını geri alın derlerdi bize sonra gene ekleyin derlerdi.Böylelikle uçağı hep önden takip edersiniz. 5 ya da 7.5 derece uçağı düz tutmanıza yeterli olur. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 2 Aralık 2013 Paylaş 2 Aralık 2013 Kalkışlar maksimum 20 derece ile, dönüşlerde ise maksimum yine 20 derece diyorlar. FSX'te fazlasını yapınca puan kırıyor sistem Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay 2 Aralık 2013 Paylaş 2 Aralık 2013 40 flap genelde açılmaz pas geçme olduğunda çok fazla sürükleme yaratacağından genelde 25 30 flap yaklaşması yaparlar. pist yüzeyinin bozuk olduğu durumlarda 15 20 flap a kadar düşürüle bilir. ama yaklaşma hızı artar bu seferde. Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay 2 Aralık 2013 Paylaş 2 Aralık 2013 (düzenlendi) Amerikada uçağın dönerkenki yatış açısı 30 dereceye kadar gelebilirken amerika dışında 20 derece olarak kabul görülmüş.Ama ekstrem durumlarda bu yatış açısı arttırılabilir. Amerika zaten kendisi başlı başına bir dünya gibi. Cm yerine inch Celcius yerine fahrenheit km yerine mil gibi ölçüm birimleri kullanıyorlar.O yüzden amerikada alınan uçuş lisansı amerika dışında geçerli olmazken bunun tam terside amerika için geçerli. Edit : Eğer havacılıkla ilgilenen pilot olmak isteyen sanal pilotluğu yapmak isteyen olursa kendim bana öğretilen ve internette arayıp tarayıp bulduğum konuları baştan sona kolaydan karmaşığa doğru anlatabilirim bir başlık altında. 2 Aralık 2013 tarihinde Gökhan Tongay tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ugurcan Yogun 3 Aralık 2013 Yazar Paylaş 3 Aralık 2013 Öncelikle konuya beklediğim ilgi çok çok fazlasıyla geldi bende vatsim e bağlı olarak flypgsva da uçuyorum ve kurallar konusunda gayet baskıcılar öğretene kadar kafana vuruyorlar ve pegasus çok büyük bir şekilde destekliyor ve ben bir sosyal sorumluluk projesi olduğuna inanıyorum birçok soruya cevap verilmiş ama kendi yorumlarımıda katarak cevap vermek istedim Adam İzmirden kalktı, Atatürk havaalanına inecek , hava güzel. ILS ile mi iner , yoksa göstergelere baka baka mı iner? bu konuda şirket kuralları gereyi uygulanır örnek veriyorum ıcao 400ft ten sonra autopilotu devreye sokabilirsiniz derken faa 1000ft ten sonra devreye sokun der. ama bildiğim kadarıyla 1000ft e kadar autopilot açmıyorlar turkiyede Sanal havacılık konusun da, (en büyük hobimdir.) epey tecrübeliyim. Yardımcı olabilirim. Heşmet abicim çok memnun oldum tanıştığıma hele bu forumda olman süper Ben inişlerden çok korkarım. Babamda hava harp okulu mezunu. Son uçuşta bayılma sebebi ile elenmiş. Yıllar önce spor yaparken kafasına aldığı darbe nedeniyle iç kulağında hasar varmış. Iniş takımı kolunu çekmek için eğildiğinde bayılmış. Uçakların en tehlikeli olduğu an kalkıştır diyor. Her şey pilota bağlıymış. Asıl kalkıştan kork diyor. uçuşun en dikkat gerektiren kısımları kalkışı ve inişidir en önemlisi de bir pilotun uçtuğu uçağı tanımasıdır, TK1951 kazasında hayatını kaybeden Kpt.Plt.Hasan Tahsin Arısan (bence o bir kahraman) öğrencilerine hep şunu söylermiş ''Uçtuğunuz uçağı çocuğunuz gibi sevin, bu uçak söz dinler, yeter ki onu iyi tanıyın hiç korkutmayın, panik yapmayın, hiç korkmayın siz korkarsanız, hissederse o sizden daha çok korkar.'' VOR, bir yaklaşma biçimidir. Belirli yollar takip edilerek VOR yaklaşma uygulanır. Yaklaşma ve kalkış yolları için: http://www.fly-sea.com/charts/LTBA.pdf çok dikkat gerektirir ve meydanı tanımak çok önemlidir. Sani bey, Ben Ivao 'da Thyva da uçuyorum. kurucularındanım http://forum.thyva.com/ İftc deki simulatör, Pilotların yetiştirildiği simulatördür. Her sanal pilotun orada uçma hayali vardır. Uçağın birebir aynısıdır. Tüm tepkileri verir. saati 300 Eurodur. herkes de gidemez. keşke fırsatı değerlendirseymişsiniz.Ataköy Galerya da bulunan flight simulator ile oluşturulan sim le karıştırmayın. Aslında o hava şartların da değil inmek, uçulmaz bile ama tv programı olduğu için mizansen gerekiyordu .(seyreden sıkılmasın aksiyon olsun diye) Ahh O iftc Havanın iyi olması ve ils çalıştığı sürece ils yapılacağı anlamına gelmez. Pilot hangi yaklaşmayı yapmak isterse onu yapar.Gecen gün istanbuldan antalya ya dönerken arkadaşıma denk geldim ve kokpitte uçtum .Antalyaya inişte kaptan görerek yaklaşma yapmak istedi (visual approach) hava kontrolde trafik olmadığı için onay verdi. kesinlikle öyle ILS olmayan havaalanı var mı ülkemizde? Kötü hava şartlarından ILS olmadan iniş yapılabillir mi? ils sistemininde çeşitleri vardır bizim ils sistemimiz catII yani auto land yok autoland destekli sistem CatIII diye geçer pisti ortalayıp belli bir irtifaya düştükten sonra tüm autopilot sistemi devre dışı bırakılır ülkemizde birçok pistimizde ils yok geçmişe dönüp bakıldırı zaman keşke ils olsaydıda bu kaza olmasaydı diyebiliriz Bu maksimum 3 kere olayını bilmiyorum ama bir araştırmak lazım.Öğreneyim haber vericem. Bu sadece antalya için değil yurt dışındaki ve içindeki her meydan için geçerli bir sistemdir.Pilotun yeteneğine kalmıştır.Zira her sistemin hatası vardır. İls sistemininde hataları var fark etmezseniz sizi alır götürür başka yerlere Zaten çoğu şirket ve pilotlar 1000 ft yaklasık 300 330m yükseklikte kendileri uçurma zorunluğu getirilmiştir. THY Amsterdam kazasından sonra daha çok uygulanmaya başlanmıştır. kesinlikle özellikle altimetre ve barometre takibi sürekli gerekli ils sisteminde Boeing bunu referansına Amsterdam kazasından sonra üstüne basa basa yineledi Amsterdam kazasında ILS sapıtmış, öyle mi? ben wake turbulance olduğuna inanıyorum ama bildiğim kadarıyla altimetre hatası Havacılık ve uçmak tamamen prosedür. Havacılık ta acaba yoktur. Kara yolunda olduğu gibi havada da yollar vardır usuller, vardır. kimse kafasına göre uçamaz. İLS,VOR yaklaşma usulleridir . Her hava alanının iniş kalkış Chartları vardır. Her hava alanına yaklaşma ,iniş usulleri farklıdır. kısaca şöyle diyeyim. Vor hassas olmayan yaklaşmadır sizi havalanın yakınına kadar götürür pisti görüp inmek pilota kalır (usulleri var) İLS daha hassastır pisti bulur ,alçalma açısını verir pilotun iş yükünü hafifletir. hata olasılığını azaltır.her hava alanın da yoktur. Gerekli dokümanları, örnek uçuşları, isteyene iletirim, gerekirse pratik de yaparız. doğru uçmak için oldukça bilgi öğrenmek lazım. yoksa FS oyuna döner hiç zevk vermez. Tavsiyem sanal havacılık oluşumlarından birine katılmanız. Çok elit bir camiadır herkes yardımcı olur. Thyva gelirseniz ben çok yardımcı olurum. On line uçuş da çok zevklidir ATC vardır hava koşulları o andaki zamana göre gerçektir. Eğitimleri vardır. kesinlikle öyle tam bir tutku ve herkes gelsin derim Microsoft FS de dikkatimi çeken airbus ın boing lere göre kullanımı daha rahat çok büyük farklar var Pilotlarda airbus der sorunsuzluk ve güvenlik açısından. ikiside birbirinden tamamen farklıdır özelliklede ilkeleri Airbus ta son sözü uçak söyler Boeing te son sözü pilot söyler Airbus Fly-By-Wire sistemi üzerinden İntel 8086 CPU uçağı yönetir İlgil ile takip ediyorum bu konuyu 2. tv'yi aldığım gün adım atacam. Bilgisayar için çok spesifik donanımlar gerekir mi? Yeni başlıyacak biri için, ne ekipman almam gerekir? bir adet joystick yeterli başlangıç için ben Microsoft Sidewinder 2 force feedback i öneririm Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 3 Aralık 2013 Paylaş 3 Aralık 2013 Amerikada uçağın dönerkenki yatış açısı 30 dereceye kadar gelebilirken amerika dışında 20 derece olarak kabul görülmüş.Ama ekstrem durumlarda bu yatış açısı arttırılabilir. Amerika zaten kendisi başlı başına bir dünya gibi. Cm yerine inch Celcius yerine fahrenheit km yerine mil gibi ölçüm birimleri kullanıyorlar.O yüzden amerikada alınan uçuş lisansı amerika dışında geçerli olmazken bunun tam terside amerika için geçerli. Edit : Eğer havacılıkla ilgilenen pilot olmak isteyen sanal pilotluğu yapmak isteyen olursa kendim bana öğretilen ve internette arayıp tarayıp bulduğum konuları baştan sona kolaydan karmaşığa doğru anlatabilirim bir başlık altında. Bir öğretmen gibi cevap veriyorum: anlatta hepimiz bilelim Isin ciddisi, cok memnun oluruz. Yaklasmalar ve route lar ile ilgili cok eksigim var. 1 Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay 3 Aralık 2013 Paylaş 3 Aralık 2013 Tamam şu anda ankaradayım. Sivil havacılık genel müdürlüğünde sabah sınava girdim. Bu geceden itibaren bende bakmaya başlarım anlatımlara kitaplarımdan resimler le falan süslerim.benim için de tekrar olmuş olur. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts