İçeriğe Yönlendir

Aramızda Pilot, Havacı, Sanal Pilot Varmı ?


Ugurcan Yogun

Recommended Posts

Serhat ipeksoy

Arşivden bir kaç resim daha atayım :)

İzmirde bir yer merak ettim neresi bilen varsa yazabilir mi ?

 

y4X6on.jpg

 

WYdq94.jpg

 

3od6j9.jpg

Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay

Tamam ama adı ne :)

iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

Yorum bağlantısı
Serhat ipeksoy

Tamam ama adı ne :)

 

çiğli-izmir

 

sasalı doğal yaşam parkı

gediz deltası 

kuş cenneti

tuzla

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay

adffdd23e0b687c7011f48c588872738.jpg

Bodrum marmaris iztuzu plajı kemer ve antalya rotası :)

974bcfb6a37871481c93bcc2b630f0d9.jpg

8356bad11a705eb55ab7bd1669560512.jpg

5ac88734bbb489548aaa110a2895fb02.jpg

e110824f119f48f5a0827a38e6f25cf2.jpg

6040a45bc13219554ca07fd782ec2cf2.jpg

Ve istanbul

66da40849b96889906aaf4449cf36bc7.jpg

236393b2712bd812182f4bd71580ce5d.jpg

iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay

Küçük uçak ve hafif. Wingletlerin de etkisi var.

iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Kanatlar yukari 1.5mt aşağı ise 6mt esneyebiliyormus mert. Gordun mu bunu :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Pilot her seyi erken bildirmeli, kendini ona gore hazirlamalisin :D o yesil renk sana geeeel geeeel diyor muydu [emoji14]

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay
(düzenlendi)

20cf69da15eb2bf8f2402955fc60e2a7.jpg

Bizim işin asıl zor kısmı arkada taşıdığımız insanlar. Ne yaparsak yapalım birşeyi eksik bulurlar. Onların güvenliği için bazen sert ineriz sert indi olur rüzgardan korkmasınlar diye söylemeyiz bize bunu neden söylemediler olur :). İşimin en güzel kısmı ise manzaraların en güzeline tanık oluyoruz kimi zaman. kimi zaman gök taşı yağmurunu en karanlık yerde ve en güzel açıdan ilk sıradan izliyoruz. Ayın 13 idi galiba ve meteor yağmuru vardı kokpitteki tüm ışıkları kıstık ve izledik dk da belki 20 25 tane görebiliyordunuz.

iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

tarihinde Gökhan Tongay tarafından düzenlendi
  • Beğen 8
Yorum bağlantısı

Az önce kuzenim aradı, Havaalanına yakın çalışıyor.

Bi anda patlama sesi duyduk çıktık, bi baktık, uçağın birinden alevler çıkıyor sol motordan, çok kuvvetli patlama sesi gelmiş.

Haberlere baktık qatar havayolları, uçağın motoruna leylek sürüşü girmiş, acil iniş yapmış geri dönüp

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Emre Şimşek

Eveeeet, ansızın bir konu daha mangala bağlanır :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Sani Gerşon

Pegasus bu işte çok iyi. Türk Hava Yolları sanal havayollarına dava açtı ve ismini değiştirdi. PGS ise işi destekliyor. Aradaki fark...

Yorum bağlantısı
Ugurcan Yogun

Amsterdam kazasında ILS sapıtmış, öyle mi?

 

Olay tamamen bir faktörden oluşmamış olarak gözüküyor. raporda hem boeing, hem uçak, hem pilotaj, hemde havalimanı kusurlu olarak gözüküyor.

 

İlk olarak uçağın kaptan kısmındaki altimetre sorunu var ve pilotların bilsigi var. Buraya kadar herşey normal.

 

İkinci olarak havalimanına tk1951 den önce bizim uçağımızdan daha büyük 777 tipi bir büyük katagori uçak iniyor (A330 da Olabilir Uçak tipini tam hatırlamıyorum) ve arada henüz diğer uçağın akımının absorbe olması beklenmeden kule yaklaşmaya devam edin talimatını veriyor ara beş dakika olması gerekirken üç dakika ile iniş gerçekleşecekti ki bu büyük bir tehlike fakat kurtarılamayacak fatal bir faktör değil. Sorunda burada başlıyor.

 

-Uçağımız ILS Hattına dikey olarak yüksekte kaldığı için daha burun açısı aşşağıya doğru yaklaşmaya devam ediyor. ve thrust gücü doğal olarak olması gereken değerden daha düşük bu normal bir durum. Yaklaşma buraya kadar stabil. 

 

Fakat zincirler bu süreden sonra birleşmeye başlıyor.

 

-Öncelikle uçağımızın altimetre sorununa geri dönüyoruz uçağı uçuran F/O yani yardımcı pilot, gezetelerde bazi saçma heberler okumuştum o dönem uçağı yardımci pilot uçuruyordu diye... Normal de de zaten genel olarak Kalkışlar Kaptan tarafından yapılıp iniş yardımcı pilota bırakılır. bu tamamen kaptan insiyatifinde. yardımcı pilot bu uçağı tek başına indireblecek tecrubeye zaten sahiptir. 

 

Boeing in ise hatalı olduğu kısıma dönüyoruz. 

 

 -Uçak F/O tarafından uçurulurken ILS yaklaşması minimum seviyeye kadar autopilot ile devam ediliyor. ve F/O tarafındaki bütün veriler yedek sistemden alındığı için doğru gösteriyor. Ama bir problem var oda Otopilot. Otopilot sistemi Kaptan tarafındaki verileri baz alıyor, onlarda arızalı olan sistemden geldiği için veriler yanlış. uçak henüz havada iken autopilot sistemi altimetre doğru çalışmadığı için uçak pist irtifasına indiğini varsayıp gaz kesmeye başlıyor. tabi yere yaklaştıkça burun yukarı kaldırılıp hız stabil tutulur. burada autopiot hala devrede olduğu için uçak burun kaldırmaya devam eder ama thrust gücü olduğundan daha düşük seviyeye çekilmeye çalışır otopilot sistemi tarafından.

 

F/O manuel olarak gaz kolunu ileri itip tekrar elini Lövyeye koyar çünki çok kısa bir süre sonra uçağı manuel devir alacaktır. fakat autopilot henüz kapatılmadığı için pilotun yaptığı hariketi tekrar geri çeker.

 

Kaptan Durumu Farkedip uçağı aciliyetle devir alır ve Full Thrust verip autopilotu devredışı bırakır fakat önce gaz verip sonra otopilotu kapattığı için yine gaz kolları bu sefer tam olarak değil ama çeyrek olarak yine gaz kesmiştir buda uçağı kaldırmaya yetmedi ve uçak aynı zamanda wake turbulance denen vortex şeklindeki hava akımına kapılıp kurtarma manevrası başarısız olmuştur.

 

Boeing bu kazadan sonra tüm FCOM kitaplarında güncelleme yapmıştır. Bu kazadan önce iniş sırasında lövye iki elle tutulurken kazadan sonra bir el lövyede bir elde gaz kulunda olmak zorunda. 

 

Autopilot sistemi Artık Hem A hemde B sistemini baz alıyor iki veri birbirinle uyuşmadığı zaman Autopilot pilotu uyararak devre dışı kalıyor. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
  • 5 ay sonra...
Haşmet Güngör

 

Babalar gunune ozel indirim ve supriz hediyeler. Saatlik ucus ücreti 200 tl yerine sadece 130 tl. 
18953270_10154520435396472_1110893570943

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...