Serhat ipeksoy 23 Temmuz 2016 Paylaş 23 Temmuz 2016 Arşivden bir kaç resim daha atayım İzmirde bir yer merak ettim neresi bilen varsa yazabilir mi ? Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay 23 Temmuz 2016 Paylaş 23 Temmuz 2016 Tamam ama adı ne iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi Yorum bağlantısı
Serhat ipeksoy 23 Temmuz 2016 Paylaş 23 Temmuz 2016 Tamam ama adı ne çiğli-izmir sasalı doğal yaşam parkı gediz deltası kuş cenneti tuzla 1 Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay 29 Temmuz 2016 Paylaş 29 Temmuz 2016 Bodrum marmaris iztuzu plajı kemer ve antalya rotası Ve istanbul iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi 6 Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay 3 Ağustos 2016 Paylaş 3 Ağustos 2016 Airbus A380 munich iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi 2 Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay 8 Ağustos 2016 Paylaş 8 Ağustos 2016 iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi 2 Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 9 Ağustos 2016 Paylaş 9 Ağustos 2016 Tapatalk aracılığı ile gönderildi A380 mi? Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay 9 Ağustos 2016 Paylaş 9 Ağustos 2016 Küçük uçak ve hafif. Wingletlerin de etkisi var. iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 13 Ağustos 2016 Paylaş 13 Ağustos 2016 Kanatlar yukari 1.5mt aşağı ise 6mt esneyebiliyormus mert. Gordun mu bunu 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 13 Ağustos 2016 Paylaş 13 Ağustos 2016 Pilot her seyi erken bildirmeli, kendini ona gore hazirlamalisin o yesil renk sana geeeel geeeel diyor muydu [emoji14] 4 Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay 18 Ağustos 2016 Paylaş 18 Ağustos 2016 (düzenlendi) Bizim işin asıl zor kısmı arkada taşıdığımız insanlar. Ne yaparsak yapalım birşeyi eksik bulurlar. Onların güvenliği için bazen sert ineriz sert indi olur rüzgardan korkmasınlar diye söylemeyiz bize bunu neden söylemediler olur . İşimin en güzel kısmı ise manzaraların en güzeline tanık oluyoruz kimi zaman. kimi zaman gök taşı yağmurunu en karanlık yerde ve en güzel açıdan ilk sıradan izliyoruz. Ayın 13 idi galiba ve meteor yağmuru vardı kokpitteki tüm ışıkları kıstık ve izledik dk da belki 20 25 tane görebiliyordunuz. iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi 18 Ağustos 2016 tarihinde Gökhan Tongay tarafından düzenlendi 8 Yorum bağlantısı
Misafir 18 Ağustos 2016 Paylaş 18 Ağustos 2016 Az önce kuzenim aradı, Havaalanına yakın çalışıyor. Bi anda patlama sesi duyduk çıktık, bi baktık, uçağın birinden alevler çıkıyor sol motordan, çok kuvvetli patlama sesi gelmiş. Haberlere baktık qatar havayolları, uçağın motoruna leylek sürüşü girmiş, acil iniş yapmış geri dönüp Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan 18 Ağustos 2016 Paylaş 18 Ağustos 2016 kimisi kontrollü kimisi kontrolsüz, ama her uçan düşer. Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 9 Ekim 2016 Paylaş 9 Ekim 2016 Eveeeet, ansızın bir konu daha mangala bağlanır 1 Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör 20 Kasım 2016 Paylaş 20 Kasım 2016 Pgs nin sanalcılar için daveti. http://www.flypgsva.org/anniversary/ Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Kasım 2016 Paylaş 20 Kasım 2016 Pgs nin sanalcılar için daveti. http://www.flypgsva.org/anniversary/ Sanal mangal mı varmış Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 20 Kasım 2016 Paylaş 20 Kasım 2016 Pegasus bu işte çok iyi. Türk Hava Yolları sanal havayollarına dava açtı ve ismini değiştirdi. PGS ise işi destekliyor. Aradaki fark... Yorum bağlantısı
Ugurcan Yogun 28 Kasım 2016 Yazar Paylaş 28 Kasım 2016 Amsterdam kazasında ILS sapıtmış, öyle mi? Olay tamamen bir faktörden oluşmamış olarak gözüküyor. raporda hem boeing, hem uçak, hem pilotaj, hemde havalimanı kusurlu olarak gözüküyor. İlk olarak uçağın kaptan kısmındaki altimetre sorunu var ve pilotların bilsigi var. Buraya kadar herşey normal. İkinci olarak havalimanına tk1951 den önce bizim uçağımızdan daha büyük 777 tipi bir büyük katagori uçak iniyor (A330 da Olabilir Uçak tipini tam hatırlamıyorum) ve arada henüz diğer uçağın akımının absorbe olması beklenmeden kule yaklaşmaya devam edin talimatını veriyor ara beş dakika olması gerekirken üç dakika ile iniş gerçekleşecekti ki bu büyük bir tehlike fakat kurtarılamayacak fatal bir faktör değil. Sorunda burada başlıyor. -Uçağımız ILS Hattına dikey olarak yüksekte kaldığı için daha burun açısı aşşağıya doğru yaklaşmaya devam ediyor. ve thrust gücü doğal olarak olması gereken değerden daha düşük bu normal bir durum. Yaklaşma buraya kadar stabil. Fakat zincirler bu süreden sonra birleşmeye başlıyor. -Öncelikle uçağımızın altimetre sorununa geri dönüyoruz uçağı uçuran F/O yani yardımcı pilot, gezetelerde bazi saçma heberler okumuştum o dönem uçağı yardımci pilot uçuruyordu diye... Normal de de zaten genel olarak Kalkışlar Kaptan tarafından yapılıp iniş yardımcı pilota bırakılır. bu tamamen kaptan insiyatifinde. yardımcı pilot bu uçağı tek başına indireblecek tecrubeye zaten sahiptir. Boeing in ise hatalı olduğu kısıma dönüyoruz. -Uçak F/O tarafından uçurulurken ILS yaklaşması minimum seviyeye kadar autopilot ile devam ediliyor. ve F/O tarafındaki bütün veriler yedek sistemden alındığı için doğru gösteriyor. Ama bir problem var oda Otopilot. Otopilot sistemi Kaptan tarafındaki verileri baz alıyor, onlarda arızalı olan sistemden geldiği için veriler yanlış. uçak henüz havada iken autopilot sistemi altimetre doğru çalışmadığı için uçak pist irtifasına indiğini varsayıp gaz kesmeye başlıyor. tabi yere yaklaştıkça burun yukarı kaldırılıp hız stabil tutulur. burada autopiot hala devrede olduğu için uçak burun kaldırmaya devam eder ama thrust gücü olduğundan daha düşük seviyeye çekilmeye çalışır otopilot sistemi tarafından. F/O manuel olarak gaz kolunu ileri itip tekrar elini Lövyeye koyar çünki çok kısa bir süre sonra uçağı manuel devir alacaktır. fakat autopilot henüz kapatılmadığı için pilotun yaptığı hariketi tekrar geri çeker. Kaptan Durumu Farkedip uçağı aciliyetle devir alır ve Full Thrust verip autopilotu devredışı bırakır fakat önce gaz verip sonra otopilotu kapattığı için yine gaz kolları bu sefer tam olarak değil ama çeyrek olarak yine gaz kesmiştir buda uçağı kaldırmaya yetmedi ve uçak aynı zamanda wake turbulance denen vortex şeklindeki hava akımına kapılıp kurtarma manevrası başarısız olmuştur. Boeing bu kazadan sonra tüm FCOM kitaplarında güncelleme yapmıştır. Bu kazadan önce iniş sırasında lövye iki elle tutulurken kazadan sonra bir el lövyede bir elde gaz kulunda olmak zorunda. Autopilot sistemi Artık Hem A hemde B sistemini baz alıyor iki veri birbirinle uyuşmadığı zaman Autopilot pilotu uyararak devre dışı kalıyor. 4 Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör 27 Aralık 2016 Paylaş 27 Aralık 2016 Antalya da Sarp arkadaşımız kuşların harika savaşını yakalamış. http://www.sanalpilot.com/forum/showthread.php?18119-Hava-Muhaberesi Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör 10 Haziran 2017 Paylaş 10 Haziran 2017 Babalar gunune ozel indirim ve supriz hediyeler. Saatlik ucus ücreti 200 tl yerine sadece 130 tl. 4 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Haziran 2017 Paylaş 10 Haziran 2017 Benim kızım çok küçük olmasa katılırdım Yorum bağlantısı
Fatih Keskin 10 Haziran 2017 Paylaş 10 Haziran 2017 Uçak delisi kız babasıyım ama uçmak tan korkuyorum görmese bari burayı Yorum bağlantısı
Recommended Posts