Ugurcan Yogun 4 Aralık 2013 Yazar Paylaş 4 Aralık 2013 rota konusunda Vroute Free yi Kullan Bir öğretmen gibi cevap veriyorum: anlatta hepimiz bilelim Isin ciddisi, cok memnun oluruz. Yaklasmalar ve route lar ile ilgili cok eksigim var. Rota Konusunda vRoute free yi kullanabilirsin abicim veya http://rfinder.asalink.net/free/ kullanabilirsin Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 4 Aralık 2013 Paylaş 4 Aralık 2013 rota konusunda Vroute Free yi Kullan Rota Konusunda vRoute free yi kullanabilirsin abicim veya http://rfinder.asalink.net/free/ kullanabilirsin Route bulmamda problem yok ta, bulduğum route'ta ilerlemede sıkıntı var Yaklaşmalar SID olarak sıkıntı yaratmıyor da, son SID'den sonra yeni kullanılan STAR yaklaşmalarda çok yabancıyım. 1 Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay 4 Aralık 2013 Paylaş 4 Aralık 2013 Mesela bir örnekle anlatabilir misin sıkıntılı olduğun yerleri ? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 4 Aralık 2013 Paylaş 4 Aralık 2013 VOR yaklaşmaları biliyorsundur. BIG1K yolu ile mesela 35r pistine yaklaşma. Mesela BIG vor'undan sonrası vor yaklaşmalarda çok şüpheliyim. Kesin yanlış yapıyorum. Aynı şekilde artık VOR kullanılmıyormuş, şimdi STAR a geçilmiş galiba. STAR hiç yapmadım. Kule yönlendirdiği zaman mecburen VOR yaklaşmayı istiyorum. Ki, onda da bir çok kez azar işittim kule'den 1 Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör 4 Aralık 2013 Paylaş 4 Aralık 2013 Şimdi bir STAR Prosedürünün uygulanışınıadım adım görelim , örnek olarak BIGA ONE ALPHA yani BIG1A STAR'ınıinceleyeceğiz ; • ATC'den BIG1A müsaadesi alınır • BIG VOR geçişi ile 039 başa dönülerek MARMA Intersection'a inbound oluruz . Bu noktada dikkat etmemiz gereken BIG VOR'u üstüne irtifamızın maksimum FL080 olmasıdır ve hızımız bu konumda 250 Kt IAS olacaktır . Eğer BIG VOR'u üstüne daha yüksek bir irtifada ulaşmış isek ATC bize havadaki trafiklerin durumunu inceleyerek bu nokta üzerinde bekleme verebilir yada STAR'a devam etmemizi söyler . Müteakip alçalmayıATC'den alarak MARMA'ya ilerleriz . • BIG VOR çıkışıile MARMA ile DENIZ Intersection arasından maksimum uçuşyüksekliği FL060'dır , bu değer ancak ve ancak ATC'nin talebi ve talimatıile göz ardıedilebilir . • MARMA çıkışıile aynıbaşla DENIZ Intersection'a inbound oluruz . Bu aşamada NAV1'e BIG VOR'u NAV2'ye ise EKI VOR'u bağlanarak EHSI ve DME göstergeleri izlenir . NAV1 DME 45 Nm'ye yaklaşırken NAV2'den gelen sinyal ( EKI VOR'u sinyali ) EHSI üzerinde 282 radyaline yaklaşır . EHSI NAV2 282 radyalini gösterdiğinde ve DME NAV1 45 Nm okunduğunda DENIZ Intersection üzerinde olduğumuzu anlarız . • DENIZ Intersection geçişi ile 102 başa dönerek IMREN Intersection'a inbound oluruz ve ATC'den alacağımız müteakip alçalma bilgisi ile STAR Prosedürünü uygulamaya devam ederiz . • ATC Tarafından meydandaki trafik yoğunluğu , acil durum oluşmasıve/veya bizim irtifamızdaki yükseklikler nedeni ile CHART üzerinde belirli noktalarda BEKLEME'ye girmemiz istenebilir . Böyle bir durumda aksi belirtilmedikçe STANDART HOLDING PATTERN uygulanır ve CHART üzerinde belirtilmişminimum ve maksimum irtifa değerlerine uyulur . Örneğin IMREN için Minimum Holding Altitude 4000 Feet , Maksimum geçişirtifasıise FL90 olarak verilmiştir . • IMREN Intersection üzerine geldiğimizde eğer herhangi bir bekleme talimatıalmamışise ATC'den alacağımız müteakip alçalma ile 22 Nm. uzağımızdaki SADIK Intersection'a aynıuçuş başınıkoruyarak devam ederiz . • SADIK Intersection'a 5 Nm. mesafede ikenATC'ye durum raporu vererek IAF geçişini ( ILS 36R Yaklaşma İzni ) talep ederiz . Eğer ATC bizi 36R pistine ILS yaklaşmaya serbest kılarsa verilecek uçuşbaşıve irtifa ile Localizer hattına oturana kadar devam eder daha sonra ILS yaklaşmaya başlarız . Eğer ATC ile temas kurulamaz ise STAR prosedürü uygulamaya devam edilir ve SADIK Intersection üzerinde iken 356 başa dönerek STAR Prosedürünüzün son noktasıyani IAF Geçişnoktamız olan ERMAN Intersection'a döneriz . SADIK Intersection'a olan mesafemizi NAV2 frekansımıza YAA VOR'unu bağlayarak DME ekipmanıile kolayca öğrenebiliriz . SADIK - YAA Arası27 Nm. olarak Chartta verildiğinden YAA VOR'una olan Mesafemizden 27 Nm.'yi çıkartarak SADIK'a olan mesafemizi tespit edebiliriz . • ERMAN Intersection üzerine geldiğimizde STAR Prosedürü uygulamasısona ermiştir , bu aşamadan sonra ATC desteği yok ise 36R pisti IAP Chart'ınıkullanarak STAR uyguladığımız 36R pistine son yaklaşmamızıgerçekleştirebiliriz . ATC Desteğinin olduğu durumlarda müteakip alçalma , uçuşbaşıve ILS yaklaşma izinleri bizzat ATC tarafından verileceğinden IAP Chart'larıgüvenlik ve bilgi amaçlıkullanılacaktır . 3 Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay 4 Aralık 2013 Paylaş 4 Aralık 2013 Bu arada ben su merceklerimi bitireyim akşam resimli grafikli anlatacağım. Ayrıca vor kullanımı bitmedi hala kullanılıyor. İls vor ndb diye kalitesi giderek düşüyor anlatacağım. 2 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 4 Aralık 2013 Paylaş 4 Aralık 2013 VOR yaklaşmaları biliyorsundur. BIG1K yolu ile mesela 35r pistine yaklaşma. Mesela BIG vor'undan sonrası vor yaklaşmalarda çok şüpheliyim. Kesin yanlış yapıyorum. Aynı şekilde artık VOR kullanılmıyormuş, şimdi STAR a geçilmiş galiba. STAR hiç yapmadım. Kule yönlendirdiği zaman mecburen VOR yaklaşmayı istiyorum. Ki, onda da bir çok kez azar işittim kule'den hangi similatorde bu, online mı? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 4 Aralık 2013 Paylaş 4 Aralık 2013 hangi similatorde bu, online mı? Tabii ki, FSX'te. Haşmet bey, Tüm bunları yeni chart'larda okuyabiliyor muyuz? 2 Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör 4 Aralık 2013 Paylaş 4 Aralık 2013 Tabii ki, FSX'te. Haşmet bey, Tüm bunları yeni chart'larda okuyabiliyor muyuz? Sani bey,eski, yeni fark etmez hepsi chartlar da yazar yeni chartlar sadece değişiklikleri gösterir. Yollar,kurallar değişmiştir. Yeni noktalar ,irtifalar, konmuştur. vs. Chartsız bir uçuş düşünülemez bile.Zaten her şey uçuştan önce adım adım planlanır. Hadi binip de uçayım, havacılık da yoktur.Önceden planladığınız zaman hesaplamalar da basit olur. Süratiniz belli.Ne zaman, nerede olacağınızı hesaplamak, basit aritmetik 4 işlem. Gözünüz korkmasın,Computer çıktı mertlik bozuldu. Normal de FMC'ye rotayı girdiğiniz zaman bunlar otomatik olur, hepsini uçak kendi yapar.Tabi o zaman oto pilot la işin zevki nerede diyeceksiniz.. Ya da oto pilot olmayan bir uçak kullanıyorsunuz veya aletler bozuldu. Manuel uğraşmak için bunları bileceksiniz. Dikkat ederseniz, uçuş ekibi uçuş öncesi brifinge girer, her türlü senaryo üstüne çalışılır.Sonra uçuşa çıkılır. Havacılık da uçağı kullanmak en son iştir. Meteoroloji, aerodinamik ,İnsan vücudu gibi temel eğitimler vardır. Navigasyon da en önemli ve eğitimi uzun süren adımlardan biridir.(hava da yol soracak kimse yok ) 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 4 Aralık 2013 Paylaş 4 Aralık 2013 Sani bey,eski, yeni fark etmez hepsi chartlar da yazar yeni chartlar sadece değişiklikleri gösterir. Yollar,kurallar değişmiştir. Yeni noktalar ,irtifalar, konmuştur. vs. Chartsız bir uçuş düşünülemez bile.Zaten her şey uçuştan önce adım adım planlanır. Hadi binip de uçayım, havacılık da yoktur.Önceden planladığınız zaman hesaplamalar da basit olur. Süratiniz belli.Ne zaman, nerede olacağınızı hesaplamak, basit aritmetik 4 işlem. Gözünüz korkmasın,Computer çıktı mertlik bozuldu. Normal de FMC'ye rotayı girdiğiniz zaman bunlar otomatik olur, hepsini uçak kendi yapar.Tabi o zaman oto pilot la işin zevki nerede diyeceksiniz.. Ya da oto pilot olmayan bir uçak kullanıyorsunuz veya aletler bozuldu. Manuel uğraşmak için bunları bileceksiniz. Dikkat ederseniz, uçuş ekibi uçuş öncesi brifinge girer, her türlü senaryo üstüne çalışılır.Sonra uçuşa çıkılır. Havacılık da uçağı kullanmak en son iştir. Meteoroloji, aerodinamik ,İnsan vücudu gibi temel eğitimler vardır. Navigasyon da en önemli ve eğitimi uzun süren adımlardan biridir.(hava da yol soracak kimse yok ) Chartsız zaten uçmuyorum Ancak VOR artık daha az tercih ediliyordu, gönderdiğiniz mail ve yazdığınız mesajları haftasonu yalayıp yutmam lazım. Çok yardımcı oluyorsunuz, sizi de çok meşgul ediyorum. Çok teşekkür ederim. 1 Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör 4 Aralık 2013 Paylaş 4 Aralık 2013 Chartsız zaten uçmuyorum Ancak VOR artık daha az tercih ediliyordu, gönderdiğiniz mail ve yazdığınız mesajları haftasonu yalayıp yutmam lazım. Çok yardımcı oluyorsunuz, sizi de çok meşgul ediyorum. Çok teşekkür ederim. Rica ederim zevkle yapıyorum. ILS yaklaşma rahatlıkdır ama diyelim Van'a Siirt'e Erzincan'a uçuyorsunuz ve alanlar da ils yok. 2 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 4 Aralık 2013 Paylaş 4 Aralık 2013 Rica ederim zevkle yapıyorum. ILS yaklaşma rahatlıkdır ama diyelim Van'a Siirt'e Erzincan'a uçuyorsunuz ve alanlar da ils yok. Van'a VOR sonrası genelde görerek iniş tercih ediyordum. Ferit Melen zaten en zor havalimanlarından. 1 2 kere düştüğüm de oldu 2 Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 8 Aralık 2013 Paylaş 8 Aralık 2013 İnerken hep düşüyordum ilk defa düşmeden Adana Şakirpaşa'ya indim Yalnız şu İLS'yi çözmedim. Detaylı ve türkçe anlatabilecek var mı? Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör 8 Aralık 2013 Paylaş 8 Aralık 2013 (düzenlendi) İnerken hep düşüyordum ilk defa düşmeden Adana Şakirpaşa'ya indim Yalnız şu İLS'yi çözmedim. Detaylı ve türkçe anlatabilecek var mı? http://www.youtube.com/watch?v=Pufr7URSJ-M#t=453 İLS için 3 kural. Pisti meydan + 3000 feet den karşıla (ilş meydana 25-27 nm kala aktif olur yüksekten gir) Hız 200 den yüksek olmasın. piste 30 derece açıyla yaklaş. örneğin, LTBA ya Yukardaki gibi yaklaştıktan sonra sadık İnt tan sonra, sola 030 dön. APP tuşuna bas. (nav 1 e ils frekansı 35 için 111.30 girilmiş ve course 355 set edilmiş olmalı) 8 Aralık 2013 tarihinde Haşmet Güngör tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 8 Aralık 2013 Paylaş 8 Aralık 2013 http://www.youtube.com/watch?v=Pufr7URSJ-M#t=453 İLS için 3 kural. Pisti meydan + 3000 feet den karşıla (ilş meydana 25-27 nm kala aktif olur yüksekten gir) Hız 200 den yüksek olmasın. piste 30 derece açıyla yaklaş. örneğin, LTBA ya Yukardaki gibi yaklaştıktan sonra sadık İnt tan sonra, sola 030 dön. APP tuşuna bas. (nav 1 e ils frekansı 35 için 111.30 girilmiş ve course 355 set edilmiş olmalı) Hocam, piste indim de duramadım geri kalktık Reverse klavye komutu nedir? Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay 8 Aralık 2013 Paylaş 8 Aralık 2013 f2 ye bas bı kac kere reverse acılır. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 8 Aralık 2013 Paylaş 8 Aralık 2013 motor geri basabiliyor ama uçak geri gidemiyor değil mi? Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 8 Aralık 2013 Paylaş 8 Aralık 2013 737 gider mi? kamyonlar çekiyor genelde. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 8 Aralık 2013 Paylaş 8 Aralık 2013 Hocam, piste indim de duramadım geri kalktık Reverse klavye komutu nedir? Autobrake ve speed brake yapman lazım. 60knot a kadar reverse çalıştırman, 60'tan sonra kapatman lazım. Speedbrake'i havalandıktan hemen sonra bi tık aşağıya çekeceksin. Kokpitte ışık yanacak ancak kanatçıklar yükselmeyecek. 1 Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 8 Aralık 2013 Paylaş 8 Aralık 2013 Oyuna bir haller oldu, yeniden başlarken bile 300knot ile 4000 alti ile filan başlıyor direk. Sonra pistten dışarı. Bu arada bana bildirim gelmiyor bu konuda? Video da anlattığının aynısını yapıyorum ama uçak pisti süreli pas geçiyor. Mesela çok alakasız şekilde Yalova tarafına dönüyor. Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 8 Aralık 2013 Paylaş 8 Aralık 2013 Az evvel indim ama piste değil, pistin 500metre civarı yanına Anlamadım ben bu işi, acep nerede hata yapıyorum. Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 8 Aralık 2013 Paylaş 8 Aralık 2013 Bir de şimdi farkettim video da MFD ekranda bir rota var pembe kesik çizginin dışında sağa dönmesine neden olan ben de o yok. Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör 8 Aralık 2013 Paylaş 8 Aralık 2013 (düzenlendi) Oyuna bir haller oldu, yeniden başlarken bile 300knot ile 4000 alti ile filan başlıyor direk. Sonra pistten dışarı. Bu arada bana bildirim gelmiyor bu konuda? Video da anlattığının aynısını yapıyorum ama uçak pisti süreli pas geçiyor. Mesela çok alakasız şekilde Yalova tarafına dönüyor. Sanırım auto pilotu ve AT (otogaz) kapatmıyorsun. normal de 2 nm kala manuel kullanıma geçmelisin. Meleke edinene kadar şunu yap. inerken uçağı iniş durumuna getirdiğini varsayıyorum ( sürate göre flap , speed brake arm (Sani beyin dediği gibi 1 kademe alta) autobrake 2 veya 3 set course set, ils frekans set ) 200 feet de autopilot ve A/T kapat gazı kapat (normlde gaz 10 fee tde kapatılır ) uçağın burnunu hafif yukarıda tut .( iniş süratin 30 flap 150 kn fazla olmasın) piste değecekken burnu hafifçe daha da da kaldır. Arka tekerler değince f2 tuşuna basılı tut (reverse ler çalışır ve speed barake açılır ) ön tekeri oturt. frenlere dokunma (autobrake off olur). sürat 80 gelince f1 bas reverse kapanır. manuel frenleme yapabilirsin. Yukarıda ki sorunu anlamadım. direkt uçuş ile mi başlıyor program.? 8 Aralık 2013 tarihinde Haşmet Güngör tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 8 Aralık 2013 Paylaş 8 Aralık 2013 End flight demiyorsun galiba Mert. Sanırım auto pilotu ve AT (otogaz) kapatmıyorsun. normal de 2 nm kala manuel kullanıma geçmelisin. Meleke edinene kadar şunu yap. inerken uçağı iniş durumuna getirdiğini varsayıyorum ( sürate göre flap , speed brake arm (Sani beyin dediği gibi 1 kademe alta) autobrake 2 veya 3 set course set, ils frekans set ) 200 feet de autopilot ve A/T kapat gazı kapat (normlde gaz 10 fee tde kapatılır ) uçağın burnunu hafif yukarıda tut .( iniş süratin 30 flap 150 kn fazla olmasın) piste değecekken burnu hafifçe daha da da kaldır. Arka tekerler değince f2 tuşuna basılı tut (reverse ler çalışır ve speed barake açılır ) ön tekeri oturt. frenlere dokunma (autobrake off olur). sürat 80 gelince f1 bas reverse kapanır. manuel frenleme yapabilirsin. Yukarıda ki sorunu anlamadım. direkt uçuş ile mi başlıyor program.? Haşmet bey, Bunca zamandır uçarım. En yakın arkadaşım bile böyle anlatmadı bana. Ne zaman simulasyona gidiyoruz Yorum bağlantısı
Recommended Posts