Misafir 3 Kasım 2013 Paylaş 3 Kasım 2013 Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’in eski model araç ve dizel araçların vergi oranlarının artırılacağına dair açıklamasına galericilerden tepki geldi. Bakan Şimşek’in açıklamasının ardından ikinci el oto piyasasının olumsuz etkilendiğini öne süren Bursa Oto Galericileri Odası Başkanı Hakan Yanık, “İnsanların kafası karıştı.” dedi. 2014 yılında hayata geçmesi beklenen uygulama ile eski model araçlardan alınan vergi oranlarının artacağını, dizel araçların vergilerinin yükseleceğini belirten Yanık, bu durumun zaten durgunlaşan ikinci el piyasasını daha da olumsuz etkileyeceğini öne sürdü. Yanık, şunları kaydetti: "Bakan Şimşek’in beyanatını esefle karşıladık. Zaten ticaretimiz zor durumdaydı, bu açıklamalar daha da olumsuz etkiledi piyasayı. Dizel araçlar veya eski araçlar çevreyi kirletiyorlar diye bunların sahiplerinden çok vergi almak son derece yanış. Araçların muayenelerden geçmelerine okey verip, piyasada gezmelerine izin veriliyor. Yine egzoz muayenesinden onay alıp eski model araçlar geziniyor. Böyle onay alan dizel ve eski araçlar nasıl oluyor da çevreyi kirletiyor. Ya, emisyon ölçüm merkezleri işlerini doğru yapmıyor ya da denetim eksikliği var. İkinci el ticaretimiz olumsuz yönde etkilenmiştir. Maliye Bakanımızdan çevreyi kirleten araçların kontrollerinin daha sık yapılmasını istiyoruz. İkinci defa vergilerle yük bildirilmesinin doğru olmadığına inanıyoruz. İkinci el oto alım satımında zaten sıkıntı yaşanıyordu. Bu açıklamadan sonra piyasa olumsuz etkileniyor." CİHAN Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 3 Kasım 2013 Paylaş 3 Kasım 2013 Bizim idarecilerimiz uzunca bir süredir bize giydirmeyi düşünüyorlar...konuyla ilgili az çok bilgim var...Yetmezzz.... 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Kasım 2013 Paylaş 3 Kasım 2013 eu ya uyum şart tabii, yoldaki asfalt kalitesi ile hep birlikte 2 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 3 Kasım 2013 Paylaş 3 Kasım 2013 Lpgliler vergiden muaf olacakmiymiş. Ona göre fiyatı yukselteyim. Hahaha 1 Yorum bağlantısı
Can Çeralp 3 Kasım 2013 Paylaş 3 Kasım 2013 Bu uygulamanın Avrupa'da uygulandığı söyleniyor ancak dizel-benzinli-LPGli diye bir ayrım yok. Aracın emisyon tüketimi zaten fabrika değerlerinde bellidir, bunun üzerinden doğrudan vergilendirme yapılır. Bu durumda benzinli aracın emisyonu dizel bir araçla aynıysa vergisi de aynı oluyor bu kadar basit. Dizele fazla vergi gelmesinin sebebi hava kirletmekle alakalı falan değildir, zaten Euro 4-5 dizeller kadar havayı az kirleten yok, zira emisyon ölçümleri rölanti halinde ölçülüyor ancak şehir işi şartlarında tüketim ölçüldüğü zaman az yakan az kirletiyordur bu kadar basit. Bu durumda şehir içinde 5lt'yi bile görmeyen dizel araçların havayı kirletmesinden ne olacak? Hem önce İstanbul'daki pislik ve zehir saçan belediye otobüslerine çözüm bulsunlar. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Kasım 2013 Paylaş 3 Kasım 2013 2011 tit-x sedan otomatik lpgli. iyi de uygulama, belirli tarih sonrası satılanlar için olacak 1 Yorum bağlantısı
Misafir 3 Kasım 2013 Paylaş 3 Kasım 2013 (düzenlendi) Zaten arabalarda ve yakıtta vergi oranları çok düşüktü. Bunla beraber en azından biraz yükselmiş olur. 3 Kasım 2013 tarihinde Burak Tokcan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 3 Kasım 2013 Paylaş 3 Kasım 2013 Ben geçen gün de demiştim...devlet bizi sağılacak inek zannediyor...işin garibi verirken bile onları destekleyen bi millet olduk... 6 Yorum bağlantısı
Necat Ertan 3 Kasım 2013 Paylaş 3 Kasım 2013 Euro 5 normlarını karşılayan dizel motorların karbon salınımı çoğu benzinli araçtan düşük. Bu düzenlemeyle eski araç sahiplerinin vay haline olacak gibi. Yeni araçların hali hazırdaki vergilerinde bir artış olmayacaktır diye düşünüyorum. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 3 Kasım 2013 Paylaş 3 Kasım 2013 Ben geçen gün de demiştim...devlet bizi sağılacak inek zannediyor...işin garibi verirken bile onları destekleyen bi millet olduk... devlet kim? Padişah mı? Devlet biziz. 2 Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 3 Kasım 2013 Paylaş 3 Kasım 2013 devlet kim? Padişah mı? Devlet biziz. Her defasında salma yapan kimse padişah o...ama doğru devlet biziz... Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 3 Kasım 2013 Paylaş 3 Kasım 2013 Her defasında salma yapan kimse padişah o...ama doğru devlet biziz... Ülkemizde cumhuriyet yönetimi mevcuttur. Başbakan ve bakanlar ve milletvekilleri bizim göreve getirdiğimiz maaşlı görevlilerdir. 2 Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 3 Kasım 2013 Paylaş 3 Kasım 2013 Ülkemizde cumhuriyet yönetimi mevcuttur. Başbakan ve bakanlar ve milletvekilleri bizim göreve getirdiğimiz maaşlı görevlilerdir. Bu maaşlı arkadaşlar bunun sizin dediğiniz gibi olduğunu biliyorlarsa ...Ne ala...Sahi öylemi ? 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 3 Kasım 2013 Paylaş 3 Kasım 2013 bilsin keratalar. ben de ondan söyleyip duruyorum. 2 Yorum bağlantısı
Serkan Toker 3 Kasım 2013 Paylaş 3 Kasım 2013 Vergilendirilmiş kazanç kutsaldır... Alakası pek yok ama vergi denince aklıma geldi.. Yorum bağlantısı
Hüseyin Atasoy 3 Kasım 2013 Paylaş 3 Kasım 2013 Cari acik artti, satacak kurum da kalmadi. Vergilere yuklenecekler... Elektrikli araclarin vergisini dusurselerde inansak bari... 3 Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin 3 Kasım 2013 Paylaş 3 Kasım 2013 Haksız parayı devlet alınca HARÇ, bir ferd alırsa HARaÇ oluyor. Çevre bakanlığı var, ama çevreyle alakalı değil. Sanki bu bakanlık çevreyi bahane edip para toplamayı kolaylaştırmak, hükumet içinde birilerine ekmek kapısı açmak amacıyla kurulmuş bir bakanlık. 1 Yorum bağlantısı
Borga Tansel 3 Kasım 2013 Paylaş 3 Kasım 2013 2. el'de yüksek vergi alınabilir ama tek bir şartla. Sıfır araç alımını çok cazip hale getirmekle. Örneğin 0 faizli yüksek vadeli krediler sağlayarak. Hem böylece ekonomi çarkı da döner, çoğu kişi ekmek yer. Avrupa ülkelerinde bu şekilde uygulamalar mevcut. Yorum bağlantısı
Safak Acar 4 Kasım 2013 Paylaş 4 Kasım 2013 Uzun süreli söylenti , uygulamaya geçtiğinde taksimdeki olaylar gibi olay cıkabilir okadar kişi ekmek parası için çalışıyor. Dediği gibi madem cevreyi kirletiyor egzoz pulu niye veriyolar . Mazot ta benzinle yarişmaya başlar.. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 4 Kasım 2013 Paylaş 4 Kasım 2013 Daha önce 2 yere yazıdım. Şimdi kopyalayıp birdaha yapıştırayım dedim. Tam unutmuşken sinir kat sayısını yükselten bir haber... "Ekonomik olsun, cebimizden daha az para çıksın diye dizel araç alıyoruz. Dizel araç alanlarında genel mantığı bu sanırım. Hadi ben 2. el aldım, benzinli ile aralarında fiyat farkı olmadı. Ancak sıfır araç alırken dizel e daha en başta yüksek vergi ödeyenler (dizel ile benzinli araçlarda sıfırda en az %10 luk farklar oluyor, dizele daha fazla ödüyoruz) birde kullanım aşamasında yüksek vergi öder ise aradaki fiyat farkının, kar edeceğim düşüncesinin ne anlamı kalıyor. Zaten artık mazot ile benzin arasındaki fark 40-50 kuruşların altına düşmüşken, binlerce KM yapmadan bu fiyat farkını kapatamazken... Avrupa da yıllardır mazot benzinden sırf bu sebeple daha pahalıya satılırken biz bunun daha yenimi farkına varıyoruz yoksa "nereden yada nasıl olursa olsun vatandaşa bir vergi kapısı daha açalım" ın mantığında mıyız? Herşeyi geçtim dizel araç alırken, benzinliye göre binlerce TL fazla para veren "tabirimizce masum, cebini düşünen" vatandaşın suçu ne? Hem alırken hem kullanırken fazla vergi ödeyeceksek dizel almanın (yada artık üretmenin) mantığı nerede kalacak? Ne olacak? Kazanılmış haklar geri alınamaz mantığıyla gidilirse belki biryerlere varılabilir, vatandaşlarında düşünüldüğü vurgulanabilir, bu vergi sadece kanun yürürlüğe girdikten sonra dizel alanları kapsayabilir. Ancak böyle olacağını sanmıyorum.. (Hızımı, kızgınlığımı alamadım burdan devam ediyim dedim)" Yorum bağlantısı
Fazlı Özdemir 4 Kasım 2013 Paylaş 4 Kasım 2013 Basmakalıp bir söylem var, artık vergilendirme emisyona göre yapılacakmış dizel araçların vergisi artacakmış diye. Gazete ve tv de de bu şekilde veriliyor bu haber. Bir türlü anlam veremiyorum. Emisyona göre vergilendirme yapılacaksa, günümüz turbo dizelleri benzinliden daha düşük emisyona sahip...? Yorum bağlantısı
Recommended Posts