İçeriğe Yönlendir

Focus 2.5'a 5X112 Jant Takmak?


Can Ergül

Recommended Posts

Can Ergül

Merhaba,

 

başlıkta da belirttiğim gibi :)

 

Orjinal ölçülerimiz 5x108 değilmi, biz bu arabaya 5x112 ölçüsünde jant takabilirmiyiz?

 

Takmak istediğim jant Bbs Ch yada Ck;

 

moByg4EsbLvszZ_4VJtwcpw.jpg

 

Yurtdışında Ck modelinin takılmışını buldum ama??

 

345d1347395191-sound-off-if-you-re-focus

 

 

Yorum bağlantısı
Can Ergül

konuyu yanlış anladınız galiba serdar bey bahsettiğim mesele jant büyüklüğü değil..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

25 cm lik kare bir kutumuz var,  yatak olarak 30 cm lik cetvel içine girer mi?

Yorum bağlantısı
Can Ergül

abi yalnız bu mevzuda 30 cm'lik kutuya 25 cm'lik cetvel sokabilir miyiz gibi bişey sormuşum :)

 

O zaman bende şöyle anlatayım, cetveli kutuya koyduktan sonra sağına soluna gazete sıkıştırsak da tam oturtsak? gibi bi soru oluyor senin mantığına göre..

 

hani spacer flanş falan gibi ek bi malzeme kullanıp böyle bişey yapmak mümkün mü diye düşündüm, sağlıklı olmadığını öğrendim

Yorum bağlantısı
Görkem Tuğral

olmaz..

baya bir işlem görmesi lazım

 

Alakası bile yok. Spacer yada flanş denen aparat ile 5x108 poyeyi 5x112 ye çevirirsiniz. Ben Hondam da 4x100 olcu jant kullanmam gerekırken 108 lık flanşla 4x108 jantlar kullanıyorum. Bu aparatı araca takmak için 5 tane contayı lokma takımı ile sıkmayı bilmenız yeterlı. Ve sağlamlık konusundada hiçbir eksisi yok tek dez avantajı jant kullanacağınız flanşın kalınlığı kadar dışarı çıkar yada tam çamurluk hızasında durur. Eğer flanşınız çok ınce değilse torna işlemi gorerekte kalınlık azaltılır ıstenılen paya gelıncede araca takılır

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Görkem Tuğral

Canınız değerli ise tavsiye etmem..

Sakat iş olsa H&R, Konig, Eibach gibi firmalar spacer yapar mıydı sizce? İşi bilmeyen tornacıların yada dandık markaların flanşlarını kullanırsanız hayatınızla elbette oynarsınız. Bu her parçada böyledir. Kaldı ki aldığınız onlarca replika jantlar bu flanşlardan daha sakat bunu görmezler ama araya takılan bi aparatı sakat olarak görürler halbuki o parça jantlarından çok daha sağlamdır. Önce dönüp jantlarını sorgulasınlar bence :) Kulaktan dolma bilgilerle bu tür ürünleri bukadar çabuk karalamayın lütfen. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

gerçek flanşların takımı 400 usd civarıdır, alınacak jantlar ile aynı rakama gelir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Görkem Tuğral
(düzenlendi)

gerçek flanşların takımı 400 usd civarıdır, alınacak jantlar ile aynı rakama gelir

Tanırmısınız bilmem, başka bir forumda Denon nikli Yusuf abimiz var kendıcı cnc cidir. İşindede uzman biridir kendıne yapmış oldugu flanşları 20.000 km kullanmıştır şuandada ben kullanıyorum kırılsa buzamana kadar kırılırdı anlatmaya çalıştığım bu işi bilene yaptırıp veya adam akıllı üreticiden alırsanız hiçbirşey olmaz.

Çağlar abi yazmiş..

Replika dedigin jant. TSE onayli .

TSE onayli olnayan janti takmam..

Ne kadar taniyorsubki beni kulaktan dolma diyorsun..

Sizi ele alarak genele söyüyorum. TSE onaylıysa hepımız replıka takalım ozaman, orjınaller boşa üretiliyor.. Kralını yapsınlar 4 tane belge çaksınlar ustune hiçbir replıka jant orjınalının yanına yanaşamaz. Advan rg II nin replıkası 800-1200  orjınalı 3500 tl boşuna demekkı bu fıyatlar. 2 dk da 2 postla harcadınız orjınal jantları tebrıkler :)

tarihinde Görkem Tuğral tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Tanırmısınız bilmem, başka bir forumda Denon nikli Yusuf abimiz var kendıcı cnc cidir. İşindede uzman biridir kendıne yapmış oldugu flanşları 20.000 km kullanmıştır şuandada ben kullanıyorum kırılsa buzamana kadar kırılırdı anlatmaya çalıştığım bu işi bilene yaptırıp veya adam akıllı üreticiden alırsanız hiçbirşey olmaz.

Sizi ele alarak genele söyüyorum. TSE onaylıysa hepımız replıka takalım ozaman, orjınaller boşa üretiliyor.. Kralını yapsınlar 4 tane belge çaksınlar ustune hiçbir replıka jant orjınalının yanına yanaşamaz. Advan rg II nin replıkası 800-1200  orjınalı 3500 tl boşuna demekkı bu fıyatlar. 2 dk da 2 postla harcadınız orjınal jantları tebrıkler :)

 

 

Replika buna deniyor işte :)

Tanırmısınız bilmem, başka bir forumda Denon nikli Yusuf abimiz var kendıcı cnc cidir. İşindede uzman biridir kendıne yapmış oldugu flanşları 20.000 km kullanmıştır şuandada ben kullanıyorum kırılsa buzamana kadar kırılırdı anlatmaya çalıştığım bu işi bilene yaptırıp veya adam akıllı üreticiden alırsanız hiçbirşey olmaz.

Sizi ele alarak genele söyüyorum. TSE onaylıysa hepımız replıka takalım ozaman, orjınaller boşa üretiliyor.. Kralını yapsınlar 4 tane belge çaksınlar ustune hiçbir replıka jant orjınalının yanına yanaşamaz. Advan rg II nin replıkası 800-1200  orjınalı 3500 tl boşuna demekkı bu fıyatlar. 2 dk da 2 postla harcadınız orjınal jantları tebrıkler :)

 

buda diğer bakış açısı

 

Her zaman orjinal ürünü tavsiye eder yada kullanırız. Fakat bunu her zaman uygulamak herkes için mümkün olmuyor

Yorum bağlantısı
Görkem Tuğral

Replika buna deniyor işte :)

 

buda diğer bakış açısı

 

Her zaman orjinal ürünü tavsiye eder yada kullanırız. Fakat bunu her zaman uygulamak herkes için mümkün olmuyor

Replika buna denmıyor replıka bır urunun aynısının başka fırma adıyla ucuza satmaktır. Benım dediğim olay el yapımına gırıyor. Eibach ın aynısını uretmıs olsa evet replıka olur. Neden bu el yapımlarına yöneltiyorum cunku Çağlar abimizinde dediği gibi orjınal bir marka alırsan 400 dolarları buluyor. Bunu istemıyorsan işini bilen bir tornacıya ve bu işlerle uğraşan bırıne 400 dolar yerıne 400 tl ye bunu yaptırırsın ve benım gıbı uzun vadede kullanırsın. 

Evet haklısınız herkes herzaman orjınal jant alamayabılır elbette ekonomık durumlar musade etmeyebılır. Benım 2. postumda anlatmak ıstedıgım bu tur flanştır ne bilim işte bıjondur gibi urunleri karalamadan bir mesajda sılıp atmadan once aracın ayağındakı janta bakmamız. Yani replıka jant kullanır 10 numara flanş takarsın jantın kırılır sonra ana flanş kırılmadı jant kırıldı dersın. Halbukı hep o parçanın kırılmasını beklersın asıl süpriz şekılde senı yolda tutan şeyden hiç şüphen olmaz. Bunu anlatmaya çalısıyorum. Adamlar 600-700 hp lık araçlara flanş takıyorlar kırılmıyor bızım şehır ıcınde oraya buraya gıdıceğımız aracın altında adam akıllı flanş için aklınızın ucuna hiçbirşey gelmesin.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Replika buna denmıyor replıka bır urunun aynısının başka fırma adıyla ucuza satmaktır. Benım dediğim olay el yapımına gırıyor. Eibach ın aynısını uretmıs olsa evet replıka olur. Neden bu el yapımlarına yöneltiyorum cunku Çağlar abimizinde dediği gibi orjınal bir marka alırsan 400 dolarları buluyor. Bunu istemıyorsan işini bilen bir tornacıya ve bu işlerle uğraşan bırıne 400 dolar yerıne 400 tl ye bunu yaptırırsın ve benım gıbı uzun vadede kullanırsın. 

Evet haklısınız herkes herzaman orjınal jant alamayabılır elbette ekonomık durumlar musade etmeyebılır. Benım 2. postumda anlatmak ıstedıgım bu tur flanştır ne bilim işte bıjondur gibi urunleri karalamadan bir mesajda sılıp atmadan once aracın ayağındakı janta bakmamız. Yani replıka jant kullanır 10 numara flanş takarsın jantın kırılır sonra ana flanş kırılmadı jant kırıldı dersın. Halbukı hep o parçanın kırılmasını beklersın asıl süpriz şekılde senı yolda tutan şeyden hiç şüphen olmaz. Bunu anlatmaya çalısıyorum. Adamlar 600-700 hp lık araçlara flanş takıyorlar kırılmıyor bızım şehır ıcınde oraya buraya gıdıceğımız aracın altında adam akıllı flanş için aklınızın ucuna hiçbirşey gelmesin.

 

Replika buna denmıyor replıka bır urunun aynısının başka fırma adıyla ucuza satmaktır. Benım dediğim olay el yapımına gırıyor. Eibach ın aynısını uretmıs olsa evet replıka olur. Neden bu el yapımlarına yöneltiyorum cunku Çağlar abimizinde dediği gibi orjınal bir marka alırsan 400 dolarları buluyor. Bunu istemıyorsan işini bilen bir tornacıya ve bu işlerle uğraşan bırıne 400 dolar yerıne 400 tl ye bunu yaptırırsın ve benım gıbı uzun vadede kullanırsın. 

Evet haklısınız herkes herzaman orjınal jant alamayabılır elbette ekonomık durumlar musade etmeyebılır. Benım 2. postumda anlatmak ıstedıgım bu tur flanştır ne bilim işte bıjondur gibi urunleri karalamadan bir mesajda sılıp atmadan once aracın ayağındakı janta bakmamız. Yani replıka jant kullanır 10 numara flanş takarsın jantın kırılır sonra ana flanş kırılmadı jant kırıldı dersın. Halbukı hep o parçanın kırılmasını beklersın asıl süpriz şekılde senı yolda tutan şeyden hiç şüphen olmaz. Bunu anlatmaya çalısıyorum. Adamlar 600-700 hp lık araçlara flanş takıyorlar kırılmıyor bızım şehır ıcınde oraya buraya gıdıceğımız aracın altında adam akıllı flanş için aklınızın ucuna hiçbirşey gelmesin.

 

orjinaline bakılıarak bir ürünün aynısı yapılıyor ise o ürünün taklididir. Replika italyanca aslında tekrar demektir bizim için el yapımı yada seri üretim firmanın bu ürünleri yapmasının replika veya taklit olmasından bir farkı yoktur. Tabiki de tornacının hayatında 5-10 tane yaptığı ürünün markalı firmaların binlerce yapmasını göz ardı edemeyiz. Şahsen ben jant göbeği bile takmak istemem yürür aksamındaki en ufak balans sorunu beni deli eder kimileri buna alışık yaşar. 189 bin km de borbet 17" ve yine 130 bin km deki 16" borbet jantlarda ince yanak kullanmamıza rağmen herhangi bir jant eğikliği bu yol şartlarında yaşamadıysam orjinale verilen para uzun vadede kendinini amorti eder diyebiliriz. Günümüzde bir jant pres 40-50 TL den aşağı değildir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Görkem Tuğral

orjinaline bakılıarak bir ürünün aynısı yapılıyor ise o ürünün taklididir. Replika italyanca aslında tekrar demektir bizim için el yapımı yada seri üretim firmanın bu ürünleri yapmasının replika veya taklit olmasından bir farkı yoktur. Tabiki de tornacının hayatında 5-10 tane yaptığı ürünün markalı firmaların binlerce yapmasını göz ardı edemeyiz. Şahsen ben jant göbeği bile takmak istemem yürür aksamındaki en ufak balans sorunu beni deli eder kimileri buna alışık yaşar. 189 bin km de borbet 17" ve yine 130 bin km deki 16" borbet jantlarda ince yanak kullanmamıza rağmen herhangi bir jant eğikliği bu yol şartlarında yaşamadıysam orjinale verilen para uzun vadede kendinini amorti eder diyebiliriz. Günümüzde bir jant pres 40-50 TL den aşağı değildir.

 

Bunun yanı sıra orjınal jant replıkasına göre daha hafif olduğundan performansa ve yakıt tüketimine çok daha fayda sağlar 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...