İçeriğe Yönlendir

Focus 1 Otomatik Şanzıman Yağı Değişimi


Mustafa Tüfekçi

Recommended Posts

Mustafa Tüfekçi

servis kitapçığında otm şanzıman yağı 3 yıl yada 45 binde değişin diyo :D

Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün
servis kitapçığında otm şanzıman yağı 3 yıl yada 45 binde değişin diyo :king:

Benim araç 45 ve 60 bin bakımları için resmi servise gitti ama şanzuman yağı değişmesi gerekir diyen olmadı :postaci:

Yorum bağlantısı
Enver Karaca
Erhan'a katılıyorum.

focus 1 için 45bini geçirmeyin. Mutlaka değiştirin. Filtre ile birlikte 300 civarı bir rakam tutması lazım.

az önce farklı iki servisle konuştum farklı farklı şeyler söylüyorlar. birisi 125000 km de değişir diyor eksik varsa ilave yapılır diyor. diğeride herhangi bir km vermiyor kontrol edilir ihtiyaç varsa değiştirilir diyor. hangisine güvenmek lazım bilmiyorum. ayrıca bendeki el kitabında kaç km olduğu yazmıyor. sizdeki soft olarak mevcutsa

mail olarak atabilirmisiniz?

Yorum bağlantısı
Enver Karaca

ve servisteki fiyatı 3lt si 150 tl imiş. ortalama 8-9 lt alıyormuş. o da 400 450 tl yapar. sadece yağ fiyatı.

aracım 56000 de çok geç kalmış sayılmam herhalde

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

9 litre miiii yök artık kitapçıkta 6.8 diyo 7 litre düz hesap serviste farklı farklı şeyler söylerler işi bilene gitmek lazım atf koyuyorlar serviste esotoda elf atf koyarız dedi litereis 10 liramı neydi ama sitede de aratırsanız kaliteli bir yağı var onun şimdi aklımda diil mercon -4 mü 5- cinsi öyle bişiydi. ben değiştircektim 120 lira filitre 150 -200 de yağı dedi 50 lirada işcilik alırım dei öyle kaldı şanzıman ama yağı fabrikanın koyduğundan değil sanırım

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
ve servisteki fiyatı 3lt si 150 tl imiş. ortalama 8-9 lt alıyormuş. o da 400 450 tl yapar. sadece yağ fiyatı.

Kılavuzda 6,8 litre toplam kapasite yazıyor...

Yorum bağlantısı
Tufan Has

Şanzıman yağını değiştirmek için servisten fiyat almaya gittim.

389 tl dediler. 8 lt yağ kullanacaklarını bunun 4 lt'sini yıkama için kullanacaklarını söylediler.İçinde 2 litre kalıyor dediler.150 tl'si zaten filtre dediler.

yağın lt fiyatı 16 tl.

Yorum bağlantısı
Tufan Has
16 lira o yağın litresi için çok çok ucuz. Ben daha yeni 38 liraya aldım.

Bana söylenen buydu.YAğı değiştirsem mi diye kararsızlığa düştüm.90 binde değişmiş mi bilgi yok sistemde.Serviste kontrolleri yapılmış olmasına rağmen.

Araç 135 binde sanırım yağ değişmiş olsa da zamanı gemiş.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

abi diyorum ya yetkili servise gittim elf otomatik şanzıman yağı atf yi gösterdi servis de adam litresine 10 lira gibi bişi dedi

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Büyük paketli alırsanız o fiyat normaldir.

ATF kesinlikle konulmaz ford şanzumanlara.

koyan servis :unsure2:

Yorum bağlantısı
Tufan Has
(düzenlendi)
Büyük paketli alırsanız o fiyat normaldir.

ATF kesinlikle konulmaz ford şanzumanlara.

Büyük paketli ve ATF ne demek bilgim yok.

Biraz bilgi verir misiniz?

Siparişi yaptım gelince işleme başlayacaklar.

tarihinde Serkan Toker tarafından düzenlendi
Al?nt? kodlar?n? silmeyin l
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Yusuf Gök

Otomatik şanzımanlı aracı olan arkadaşların işine yarayacağını düşündüğüm bazı kıymetli bilgileri alıntı yapmayı uygun gördüm. Benim de OV aracım var ve çok şükür hiçbir sıkıntım yok. Ben yağımı kontrol ettirdiğimde renginin ve parlaklığının çok iyi olduğunu görüğüm için içim rahat. Arabayı aldığım arkadaş (aldığımda 79.000 de idi şimdi 87.000 de) bütün bakımlarının yapıldığını sadece 2 bin km sonra motor yağını değiştimem gerektiğini söylemişti. Kendisine işçiliğine ve bilgisine tam güvendiğim ustam da (batıkent-Yüksel Usta) aracı almadan önce test etmiş ve beğenmişti zaten.

Şimdi burada okuduğum mesajlardan bazılarını anlamakta güçlük çekiyorum. Bendeki kitapçığı tekrar tekrar okudum ama 45.000 km. de OV şanzıman yağı değişiri diye bişey göremedim. Periyodik bir değişim süresi de yazmıyor kitapçıkta. (Yeğenimin yeni aldığı hundai era 1.4 OV de 90.000 de değiştirlir diye yazıyor)

Aracım 90.000 km.ye yaklaştı ve şanzıman yağı çok güzel görünüyor. Ayrıca şanzımanda da hiçbir sıkıntım yok. (Satın aldığım kişi değiştirdiğini söylemedi. Yani değiştirse söylerdi kesinlikle. Ama yağ sanki bir ay kadar önce konmuş gibi temiz.)

Ne yapacağımı şaşırdım. Yağ pahalı ama yağın açabilceği söylenen OV şanzıman arızaları daha da pahalı. Ne yapmalı sizce??

"yaklaşık 3 sene önce bir akrabamdan 96 model Volvo 850 Glt aldım.aracı aldığım akrabam bana araçta daha önce otomatik şanzıman sorunu yaşadığını ifade etti ve bende bunu bilerek aldım.bilmeyenler için söyleyeyim Volvolardaki otomatik ve manuel tüm vites kutuları alimünyum dan imal edilmiştir.ben aracı sürdüm ve az da olsa 2 ve 3 no lu viteslerde kaçırma olduğunu anladım.ama o zaman vaktim yoktu indirmeye. aldıktan yaklaşık 6 ay sonra yolda kaldım çekici ile aracı Söke'deki sanayide bir dükkana çektik.dükkan sahibinden 2 gün izin alıp vites kutusunu söktüm ve yağın simsiyah hale geldiğini balataların, spragların ve bantların kötü durumda olduğunu gördüm. bunları yeniledim tamir takımı ile ve araç bu şekilde 2 sene çalıştı, bu sene Mart ayında vites kutusunda vuruntu sesleri nedeniyle bu defa daha önce açılmayan tek yer olan Valve Body i açtım ölçümleri yaptım ve bunu da yeniledim ama pek fayda etmedi. daha sonra yaptığım araştırmalarda servisten bu aracın vites kutusunda fabrikasyon hatası olduğunu vakti zamanında aracın garantisi devam ederken 96 senesinde değişimin servis tarafından önerildiğini ama aracın o zamanki sahiplerinin bunu her nedense yaptırmadıklarını öğrendim. gelinen nokta hem o zamanki araç sahiplerinin ilgisizliği hem de aracın 2. sahibi olan amcamın otomatik vites yağının değişmesi gerektiğini bilmemesi ve de servisinde normal de şanzıman yağının değişimine gerek olmadığını söylemesi(hayret ettim) nedeniyle şanzıman sizlere ömür oldu. hem de tüm çabalarıma ve şanzımanı 2 defa sökmeme rağmen. sonuç olarak son çare olarak 2 Nisan günü aracımı İstanbul Anadolu yakasındaki Volcar'a bıraktım onlar da makine ile test yaptılar ve şanzıman iç basıncının çok düşük çıkması( yenilenen valve body'e rağmen) şanzımanın değişmesinin şart olduğu söylendi. elbette aracı çok sevdiğim için bıraktım serviste ve yaklaşık 1 ayda şanzıman geldi(sıfır olarak) monte edildi çünkü İstanbul'da montajı yapabileceğim yer yoktu.. montaj yapıldı şanzıman 7000 ytl işçilik ve şanzıman yağları ile beraber toplamda 8500 ytl ye yakın para ödedim ve geçen ptesi 12 mayıs aracı teslim aldım.

netice olarak şanzımandan o kadar anlamama rağmen ve tüm çabalarıma rağmen şanzıman onarımı mümkün olamayacak kadar tahrip olmuştu.bunun sebebi benden evvelki 2 sahibinin ihmalkarlıkları, hem yağı değişmemeleri hem de servisin değişmesine gerek yok deyişleri.. Almanyada ki Zahnrad Fabrik (ZF) deki tüm eğitim ve tecrübeme rağmen geçmiş bakımların ihmali bu sonu hazırlamıştır.

siz siz olun aracınızın ilk sahibi iseniz eğer aman ha otomatik şanzıman yağını serviste koydurun, ve mutlaka ve mutlaka servisin önerdiği yağı kullanın. katiyen benzinci veya yağ satan yerlerden yağ alıp da koymayın. 3 şey çok önemli sevgili arkadaşlar aracın şanzıman yağı daima doğru seviyede olmalı daha önce bu konuda defalarca yazdım, eksik yağ sorun yaratır. sert geçiş yaptırır ve aşınma artar. yağ 6 senede bir veya 60,000 km de bir değişmelidir. hangisi daha evvel dolarsa. sakın ola bu konuda gecikmeyin. ve 1 dakikayı geçen duraklamalarda şanzımanı muhakkak yükten alın yani N veya P konumunda bekleyin. bu kesinlikle şanzıman ömrü için gereklidir.normalde yağ sıcaklığı 80 derece ama İstanbul gibi sıkışık trafiklerde 140 dereceyi bulur. eğer şanzımanı yükte tutarsanız o zaman 200 ü geçer.şimdi gelelim zurnanın zort dediği yere işte tam bu noktada eğer yağınız eskidi ise diğer bir deyişle eğer yağ kan kırmızısı değil, kahverengi, siyah ise ve koku vars işte şanzımanınız o zaman kızarır patates gibi. özellikle 140 derece üzerindeki sıcaklıklarda yağın iyi durumda olması çok ama çok önemlidir.

Yağ seviyesi kontrolü için yapılması gerekenler.

1-araç çalışma sıcaklığında ve rölantide çalışıyor olmalıdır.

2-vitesler P den başlayarak L ye kadar her konuma tek tek alınmalı her konumda 3 saniye beklenmeli, sonra işlemi L den Pye tersine uygulamalısınız.(burada L konumu araca göre 1 veya 2 de olabilir.)

3-bu işlemlerden sonra 2 dakika beklenir ve seviye ölçülür. sağlıklı olan seviye max seviyesinin hemen altı veya biraz altıdır. ama daha düşükse mutlaka eksik seviye tamamlanmalıdır.gereğinden fazla yağ konulmamalı çünkü konulursa bu defa şanzımandan püskürme ile sonuçlanabilir. max ve min arasındaki seviye farkı ortalama yarım litre bazı araçlarda 1 litredir. ama yarım litre eksilen yağ zaten vuruntulu vites geçişi sebebidir ve aşınma artar.

4- sürüş yapılır ve geçişler kontrol edilir. geçişler yumuşak olmalı herhangi bir katırtı kuturtu olmamalıdır. bu katırtı ve kuturtular duyulursa 2 ihtimal söz konusudur. ya valve body içerisinde yer alan solenoidlerden biri veya daha fazlası açık veya kapalı kalmıştır zaten şanzıman arıza lambası uyarır sizi bu durumda eğer söz konusu durumda arıza lambası yanmaz ise bu defa anlaşılmalıdır ki arıza mekaniktir.

5-Lag(gecikme testi) konumlar arası geçişte mesela N den D ye veya başka bir konumda geçişler arası süre en çok 1 saniye olmalıdır. eğer süre daha uzunsa şanzıman kutusu ömürünü doldurmuş demektir ve tamamen yenilenmesi gerekir.

6-Şanzımanın prematüre arızalanmasını engellemek için mümkün olduğunca sert kalkışlardan kaçınılmalı, özellikle D den R ye ve R den D ye veyahut N den deya geçileceği zaman araç TAMAMEN hareketsiz OLMALIDIR. yoksa şanzımanda erken aşınma olur.

otomatik kullanan özellikle geleneksel otomatik şanzımanlı araç kullananlara saygı ile duyurulur.

otomatik şanzıman yağları genelde 3 nesildir.

1-Atf 1 veya Dexron

2-Atf2 veya Dexron II E *

3-Atf3 veya Dexron IIIG *

şimdi örnek vermek gerekirse 1 numaralı seçenek 1970 ler ile 85 arası üretilen ve içinde herhangi bir elektronik kontrol birimi bulunmayan araçlar için uygundur. Örnek olarak Mercedes W115 W123 gibi

2 Numara 86 dan 98 e kadar olan tüm araçlar ve içinde elektronik kontrol ünitesi bulunan araçlar için uygundur. örnek olarak kendi aracın Volvo 850

3.bu yağ 98 yılından sonra üretilen tamamen elektronik olan şanzımanlar için uygundur.

şimdi gelelim en önemli konuya tahmin edileceği üzere

1 numaralı yağı Volvo da

3 numarayı da Mercedeste

2 numarayı da 99 sonrası araçlarda kullanamazsınız. eğer içinizde yağ aynı yağ diye düşünen varsa bu çok büyük bir hatadır. her araç yukarıda yaptığım sınıflandırmaya uygun yağı kullanmalıdır.

*E elektronik

* G 3rd generation yani 3. nesil yağ demektir. "

(Başka bir siteden alıntıdır)[/i]

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 yıl sonra...
  • 4 hafta sonra...

Altını bi yere vurdunuzmu?

revizyon gördümü?

Contadan kaçırabilir,Keçeden kaçırabilir vs..

 

uvn5z.jpg

 

uvn7l.jpg

Yorum bağlantısı
Mahir Mustafa Taflan

revizyon gördü komple değişim yaptırdım şaşmaz da öztürk şanzuman zannedersem

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

revizyon gördü komple değişim yaptırdım şaşmaz da öztürk şanzuman zannedersem

 

O zaman tekrar oraya gösterin.. Müdahale etsinler.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Barış Göktürk

@Yusuf Gök;

 

Hocam, yapmış olduğunuz alıntı pek çok konuyu açıklığa kavuşturmak hususunda genel olarak çok kullanışlı bilgiler içeriyor. Yaşanan tecrübelerin aktarılması biz araç sahiplerinin konuya hakimiyetini artıyor. Lakin arada teknik dışı kimi durumlar da olmuyor değil. Yazınızdan alıntıladığım şu kısım yanlış bir algı yaratır. 

 

 

 

şimdi gelelim zurnanın zort dediği yere işte tam bu noktada eğer yağınız eskidi ise diğer bir deyişle eğer yağ kan kırmızısı değil, kahverengi, siyah ise ve koku vars işte şanzımanınız o zaman kızarır patates gibi. özellikle 140 derece üzerindeki sıcaklıklarda yağın iyi durumda olması çok ama çok önemlidir. 

Yağın durumu analiz diye ifade ettiğimiz ciddi kimyasal incelemeyi gerektirir. Yağ üretimi konusunda uluslararası pek çok markanın pek çok farklı isimde yağı mevcuttur ve hemen her firma kendi ürünlerine kendince bir renk verir. Yani, yağın rengi üreticisinin tercihine göre değişen bir parametre olup bize işlevselliği hakkında veri sağlamaz. Örnekleyecek olursak; "Kırmızı renkte yağ iyi yağdır." ya da "Yağ kırmızıysa iyidir." gibi bir önermeler doğru değildir.

Sıradan bir kullanıcının -aracın her neresine kullanırsa kullansın- renk bazında yağı ile ilgili takip edebileceği veri şudur: Aracın yağ değişimi esnasında yağın rengini görüp belli çalışma periyotlarında (Her 500 ya da 1000 km'de mesela) yağ çubuğunu çekmek suretiyle yağ seviyesi kontrolü yaparken yağın karakteristik rengindeki değişimleri gözlemek. Çalışma şartları gereği yağın renginde (sıcaklık ve aşınmalar vb. gibi sebeplerle) bir miktar koyulaşma/kararma olacağı da hesaba katılmalıdır...

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Serkan Kızıltan

ve servisteki fiyatı 3lt si 150 tl imiş. ortalama 8-9 lt alıyormuş. o da 400 450 tl yapar. sadece yağ fiyatı.

aracım 56000 de çok geç kalmış sayılmam herhalde

şanzıman 0 dan 8 lt civarı alır,değişim esnasında yaklaşık 4-5 lt alır,kalanı tork konvektör ve kavrama taslarının içerisinde kalır ve onları alamazsınız.değişim 40 ila 45 bin km de muhakkak yapılmalıdır.şanzıman arızalarının % 80 i yağı zamanında değişmemesinden kaynaklanıyor.yağ özelliğini yitirdiği için basınç düşüyor balataları yakmaya ve burçlar aşınmaya başlıyor,çapar yapmaya başlıyor ve beyindeki(hidrolik ünite)pistonları sıkıştırıyor ve alsana arıza ve yolda kaldın

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Mahir Mustafa Taflan

şanzıman yağ çubuğunu çektiğimde görmem gereken ya da görmemem gereken renk nedir? bilen varsa yazarsa sevinirim teşekkürler...

Yorum bağlantısı
  • 9 ay sonra...
İdris Babacan

Kayseri de otomatik sanziman yağı değişimi için onereceginiz bir firma var mi arkadaslar. Aracim 96.000 km ye geldi yag ddeğişimi olmadi focus 1 2005 Model.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...