Kerim Bilge 28 Nisan 2014 Paylaş 28 Nisan 2014 2.0 tdci s-max veya mondeo IV motorundaki triger kayış mıdır zincir mi? Ne kadar süre içinde veya kaç km de değiştirilmelidir? Yorum bağlantısı
Misafir 29 Nisan 2014 Paylaş 29 Nisan 2014 Focus 1.6 tdci de triger zincir mi kayış mı? Arabadan arabaya fark ediyosa nasıl anlarız? Focus 1.6 tdci'de triger kayıştır...arabadan arabaya fark eder evet...servisine sorarak anlarsınız. Yorum bağlantısı
Gürkan Eroğlu 8 Mayıs 2014 Paylaş 8 Mayıs 2014 (düzenlendi) Herkese merhabalar.2009 Model Fiesta Titanium 1.4TDCI sahibiyim aracım.68.000 km de.Aracı 2. el 56.bin km de aldım 70.000 bakımları için hangi parçaların değişmesi gerekiyor? Triger kayış ve setide bu bakımda değiştirmeli miyim? Bu arada yağ değişim zamanımda geldi.Yağ,yağ filtresi,mazot filtresi,hava filtresi haricinde neler değişmesi gerekiyor hiç bir bilgim yok.Yardımlarınızı bekliyorum.Teşekkürler. 8 Mayıs 2014 tarihinde Gürkan Eroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Erkan Uygur 8 Mayıs 2014 Paylaş 8 Mayıs 2014 Öncelikle 90bin olmadan 5yil dolduğu için triger değişmeli. Ayrıca bakimlar her 15binde bir oluyor bu durumda sizinki 75binde bakima girecek diye biliyorum. Yorum bağlantısı
Misafir 20 Mayıs 2014 Paylaş 20 Mayıs 2014 Araç 86 bine geldi.90 pslik dizel versiyonu.Dün servise trigerini sordum 600 civarı bir meblaya değişiyoruz dediler.Aracım 2011 model deyince bana 2011 model bütün focuslar 135000 de değişiyor dediler.Bilgisi olan var mı ? 45.000'lik periyotta değişir genelde triger seti. 45-90.... Siz gene de riske atmayın, değiştirin. Yorum bağlantısı
Serdar Güngör 20 Mayıs 2014 Paylaş 20 Mayıs 2014 Araç 86 bine geldi.90 pslik dizel versiyonu.Dün servise trigerini sordum 600 civarı bir meblaya değişiyoruz dediler.Aracım 2011 model deyince bana 2011 model bütün focuslar 135000 de değişiyor dediler.Bilgisi olan var mı ? Detaylı anlatım var burda mert http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/249620-triger-kay%C4%B1%C5%9F%C4%B1-de%C4%9Fi%C5%9Fimi/ Yorum bağlantısı
Misafir 20 Mayıs 2014 Paylaş 20 Mayıs 2014 Araç 86 bine geldi.90 pslik dizel versiyonu.Dün servise trigerini sordum 600 civarı bir meblaya değişiyoruz dediler.Aracım 2011 model deyince bana 2011 model bütün focuslar 135000 de değişiyor dediler.Bilgisi olan var mı ? Konunuz birleştirilmiştir... Yorum bağlantısı
Rasim Bolat 2 Temmuz 2014 Paylaş 2 Temmuz 2014 2001 focusun dayco triger set 95 tl skf su devirdaim 120 tl dayco v kayış 35 tl işçilik 140 tl bugün itibari ile yaptırdım fiyat nasıl sizce Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27 2 Temmuz 2014 Paylaş 2 Temmuz 2014 Fena fiyat değil. Triger değişiyor sonuçta. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 2 Temmuz 2014 Paylaş 2 Temmuz 2014 2001 focusun dayco triger set 95 tl skf su devirdaim 120 tl dayco v kayış 35 tl işçilik 140 tl bugün itibari ile yaptırdım fiyat nasıl sizce Çok güzel.. güle güle kullanın.. 1 Yorum bağlantısı
Tolga Erdem 2 Temmuz 2014 Paylaş 2 Temmuz 2014 Çok güzel.. güle güle kullanın.. Bunun için de bilyelerde var mı? Yorum bağlantısı
Serdar Akgül 3 Temmuz 2014 Paylaş 3 Temmuz 2014 Bugun bende triger setini degistirdim. 150 iscilik - 100 triger seti - 30 v kayis - 25 lirada bilye olmak uzere 305 liraya maliyet oldu... 1 Yorum bağlantısı
Tolga Erdem 4 Temmuz 2014 Paylaş 4 Temmuz 2014 Bugun bende triger setini degistirdim. 150 iscilik - 100 triger seti - 30 v kayis - 25 lirada bilye olmak uzere 305 liraya maliyet oldu... Devir daimi değiştirmediniz mi? Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27 4 Temmuz 2014 Paylaş 4 Temmuz 2014 Triger değişirken devirdaimin de değişmesi şart mı? Hatırladığım kadarıyla ben de değişmemişti. Sıkıntı olur mu ki? Yorum bağlantısı
Rasim Bolat 4 Temmuz 2014 Paylaş 4 Temmuz 2014 benim 2001 aracın devirdaim hiç değişmemiş 13 yıllık olmasına rağmen hafif ses yapıyordu su kaçırma ve oksitlenme yoktu ama yinede değiştirdim v kayışının bilyalarını 3 yıl önce değiştirmişler üzerine 12500 kilometre yaptım kayışta hafif çatlaklar vardı kayışı triger kayışla birlikte degiştirdim ki kıyaslama yapmak için değiştirdim yok sa gerek yoktu .bilyalardan ses gelme sıkıntı olmadığı için değiştirmedim... Bugun bende triger setini degistirdim. 150 iscilik - 100 triger seti - 30 v kayis - 25 lirada bilye olmak uzere 305 liraya maliyet oldu... hayırlı olsun Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27 4 Temmuz 2014 Paylaş 4 Temmuz 2014 Bilye değişti, v kayışı değişti hatta üst kapağın üstünde bulunan conta da değişti. Usta devirdaime gerek görmedi deekki. Yorum bağlantısı
Serdar Akgül 4 Temmuz 2014 Paylaş 4 Temmuz 2014 Devir daimi değiştirmediniz mi? Yok hocam. Usta bakarız devirdaima dedi kaçak varsa değişiriz dedi. Değişmediler. Herhalde gerek görmedi.. Yorum bağlantısı
Tolga Erdem 4 Temmuz 2014 Paylaş 4 Temmuz 2014 Bende değiştirecem ama madem bakılacak kadar açıldı hepsini değişiyim diyorum onun için sordum. Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27 5 Temmuz 2014 Paylaş 5 Temmuz 2014 Bende değiştirecem ama madem bakılacak kadar açıldı hepsini değişiyim diyorum onun için sordum. Oraya kadar açılmışken ben de değiştirmeyi düşünürdüm muhakkak. Ama bu bilgiye o zaman sahip değildim. Değiştirdiğim ya da bakımını yaptırdığım her parça için kafam rahat hiç değilse. Yorum bağlantısı
Serdar Akgül 5 Temmuz 2014 Paylaş 5 Temmuz 2014 Tam emin degilim hocam; devirdaim degisimi triger degisimi kadar zor degil diye biliyorum. Yasar ustadan aklimda kalmis yanilmiyorsam... Yorum bağlantısı
Ali Kabasakal 16 Temmuz 2014 Paylaş 16 Temmuz 2014 Merhaba Ustalar .. Aracım 2010 Model .. 22.09.2009 imal tarihi... 54000 km deForumda ve forumlarda araştırmalarıma göre TRİGER için fordlar için genelde 5yıl 90bin -120bin km muhabbeti var..Başka marka araclarda ise 4 yıl 60bin km muhabbeti mevcut..m Yine Fordlar İçin Euro Ve Abd ülkelerinde 150bin -200 bin km muhabbeti de mevcut..Ülkemizin yolları trafik ve hava şartlarından dolayı bu tarz konulardan daha düşük km lere düşürüldüğü söylentisi de elbetteki var..Triger için 5.yılımı doldurmadım 3ayım daha var fakat maddı durumlar nedenıyle erteleyecegım gıbı ...sizden tavsıyem ne yapmalıyım ? bu tıgerı degıstırınce extra olarak ayar cektırmem gerekecek seyler var mı ? lpg kalıbrasyonu gıbı mesela...yetkili servis düşünüyorum ama fiyat politikası korkutmuyor değil..Ustaya km mi ve arac yasını sordugumda Ford Özel servisi 6.yılda gel seneye yazın dedi... Abilerimizden tecrübe ve bilgi birikimlerini talep ediyorum Yorum bağlantısı
Tahir İlter 16 Temmuz 2014 Paylaş 16 Temmuz 2014 Triger için en garanti yer yetkili servis. Riskleri yüksek tutarlar olunca işi garantiye almak en iyisi. Bunun yanı sıra referanslı,güvendiğiniz bir ustanız varsa o da değiştirebilir. Ford için 5/90bin geçerli. 6 yıla kadar bekleyebilirsiniz bir şey olacağını sanmıyorum ama yine de bu dönemde aracı çok sıkıştırmadan kullanın. 1 Yorum bağlantısı
Ali Kabasakal 16 Temmuz 2014 Paylaş 16 Temmuz 2014 Tahir Abi Teşekkür Ederim .Sıkıstırma sadece uzun yolda ve yogun trafıkte ara hızlanmalarda yapıyorum Bu yüzden radar cezası da yedim..Biraz Pinpirikliyim bu tarz konularda ..masraftan ziyade arabasız kalmak ve yolda kalmak koyar bana 55bin km bakımı yaptıracagım yakın zamanda aracı 34binde alınca bakım aralıklarım bile değişti 15-30bn km aralıklı bakımları ortaya karısık seklınde yaptırıyorum hep Şuan ise 45-60bin km bakım kriterlerine bakıp ona göre bakıma sokacagım işe gitmemiş olsam yılda 10bin bile yapmayacagım neredeyse...Triger İçinde Alıntı olarak şöyle bir yaşanmışlık söz konusu:""Bu beş yıl veya km. işi karışık. Bir yetkili servis bana dediki; '' kayışın ömrü beş yıldır, elimizde beş yılıdoldurmuş kayış kalırsa biz kayışı çöpe atarız '' . Bende bir soru yönelttim '' elinizdeki kayış dört yıllıkolsa ve bana taksanız bu kayışın ömrü ne olacak dedim, cevap veremediler. 90.000 km ömür olayında da saptırma var, arabaların bakım kitabında 120.000 km. yazıyor, servisler bunu 90.000 km. ye çekmişler.""bu yüzden dolayı 6.yılı bekleyeyim diyorum ŞANS bu işler alıntıdan cıkardıgım kadarıyla Yorum bağlantısı
Tahir İlter 16 Temmuz 2014 Paylaş 16 Temmuz 2014 Tahir Abi Teşekkür Ederim .Sıkıstırma sadece uzun yolda ve yogun trafıkte ara hızlanmalarda yapıyorum Bu yüzden radar cezası da yedim..Biraz Pinpirikliyim bu tarz konularda ..masraftan ziyade arabasız kalmak ve yolda kalmak koyar bana 55bin km bakımı yaptıracagım yakın zamanda aracı 34binde alınca bakım aralıklarım bile değişti 15-30bn km aralıklı bakımları ortaya karısık seklınde yaptırıyorum hep Şuan ise 45-60bin km bakım kriterlerine bakıp ona göre bakıma sokacagım işe gitmemiş olsam yılda 10bin bile yapmayacagım neredeyse...Triger İçinde Alıntı olarak şöyle bir yaşanmışlık söz konusu: ""Bu beş yıl veya km. işi karışık. Bir yetkili servis bana dediki; '' kayışın ömrü beş yıldır, elimizde beş yılı doldurmuş kayış kalırsa biz kayışı çöpe atarız '' . Bende bir soru yönelttim '' elinizdeki kayış dört yıllık olsa ve bana taksanız bu kayışın ömrü ne olacak dedim, cevap veremediler. 90.000 km ömür olayında da saptırma var, arabaların bakım kitabında 120.000 km. yazıyor, servisler bunu 90.000 km. ye çekmişler."" bu yüzden dolayı 6.yılı bekleyeyim diyorum ŞANS bu işler alıntıdan cıkardıgım kadarıyla O o şekilde işlemiyor.Kullanma kılavuzları avrupaya yol şartlarıne göre hazırlanıyor ama bizim için geçerli olan Türkiye yol şartları. Sıkışık trafikte araç km yapmaz ama çalışmaya ömrünü tüketmeye devam eder 1 Yorum bağlantısı
Ali Kabasakal 16 Temmuz 2014 Paylaş 16 Temmuz 2014 Hocam orası öyle de tartısma babında değil anlamadıgım nokta şu ABD 100.000 mil/10 yıl diyor, Avrupa 120.000 km/8 yıl, Türkiye'de 90.000km/6 yıl. diyor Cem Boneval Abimiz Kardeş forumda. Dağına taşına toprağına havasına suyuna kurban olduğumuz turislerin bile hayran kaldığı ülkemizde bu denli hava yol su direncinden kaynaklanan yıpranma nedendir.. Motor çalışma saati esas alınsa daha sağlıklı olur kanımca Yorum bağlantısı
Recommended Posts