İçeriğe Yönlendir

Mondeo Mk2 - Otomatik Şanzıman Yağ Değişimi


Hasan Basri Bayraktar

Recommended Posts

Hasan Özdemir

Ankara'da tork konvertörü dahil olmak üzere makina ile şanzıman yağı değiştirebilen bir usta tavsiyeniz var mı ?

ANKARAYI BİLMEM AMA BEN KAYSERİDE YAPTIRDIM ZF OTOMATİK ŞANZUMANIN YETKİLİ SERVİSİ ADAMLAR HEM GARANTİLİ HEMDE UCUZA YAPTILAR İSTERSEN ONLARDAN(KOÇAK OTOMATİK ŞANZUMAN) BİR FİYAT AL.

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Ankara'da tork konvertörü dahil olmak üzere makina ile şanzıman yağı değiştirebilen bir usta tavsiyeniz var mı ?

 

google da aratın aydoğmuş şanzıman olarak çıkacaktır....

Yorum bağlantısı
Hakan Ulutaşlı

Yağ elbette değişicek.

ömürlük yağ Yok,Var diyenler korkudan elleyemiyorlar :D (ismi lazım değil,Başharfi Mehmet Özyürek :p )

 

Şanzıman filtresi mk2'lerde nerde? (bi diğer adı dış yağ süzgeci) Ben içinde biliyorum?

filtre içeride. ben alanya da mercedes servisine değiştirtmiştim.filtreyideğiştirmek için tüm şanzımanı sökmüşlerdi.  adamlar bir daha mondeo şanzımanına bakmayacaklarına dair ant içtiler:))

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

filtre içeride. ben alanya da mercedes servisine değiştirtmiştim.filtreyideğiştirmek için tüm şanzımanı sökmüşlerdi.  adamlar bir daha mondeo şanzımanına bakmayacaklarına dair ant içtiler:))

şanzıman revizyonu yapılmayacaksa, filtre değişmezki zaten.

revizyonda zaten mecburi olarak değişir.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Olcay Berkiten

Arkadaşlar Triger kayışından sonra kafama takılan Otomatik Şanzıman yağınıda değiştirttim sonunda. Şu an içim iyice rahatladı. . Ben aracımı ikinci el almıştım, 59.000km deydi, 2 sene sonunda 69.000. km oldu. Önceki sahibi değiştimi bilmiyorum, büyük olasılıkla değişmemiş. Servis bakımlıda olsa sistemde çıkmadı. Yağ değişimi evet pahalıya maloluyor ama otomatik vites arızalarının ve revizeye düşmesinin baş sebebi yağ olduğunu unutmayalım. Usta 30.000.Km de bir değişmesi iyi olur, 40.000.KM de kesinlikle değiştirin dedi. Revize etmeye düşerse sırf işçilik 600YTL imiş (servisde) 5-6bin lirayıda buluyormuş. Çıkan yağı ve filtrenin durumunu gördükten sonra işin hassasiyetini anladım. Otomatik kullanan arkadaşlar yağ çubuğundaki yağın rengine aldanmasınlar. Boşalan yağ daha koyu renkte ve filtrenin içi siyahlanmıştı. Değişmeden önce hiç bir sorun yaşamıyordum ama vites değişirken sarsıntı yapmamasına rağmen değişim arasında yığılma yapar gibi bekleme yapıyordu. Şu anda o sorun kalmadı, akıcı şekilde değişiyor. Bilgi olsun diye aşağı resim ekledim.

Sevgiler..

İşlem yapılırken resimlerini çektim, otomatik vites şanzımanının kalter kapağı söküldükten sonra alttan görünüşü;

İlk Hali

sanziman1cg3.jpg

Temizlenmiş hali

sanziamn2az0.jpg

Kullanılan Malzeme ( Yağ, Yağ Filtresi, Silikon, Temizleyici Sprey)

sanziman3te6.jpg

Merhaba bende değiştirmek istiyorum ama ustam otomatik olduğu için tedirgin. Ayrıca yağ filtresi nerede şanzumanın kolaymı değişimi usta yapabilirmi?

Yorum bağlantısı
Misafir

Şanzıman dış yağ süzgeci, şanzıman inmeden değişmez.

Bu parça sadece revizyonda değişir.

Sadece yağ değişimi yapacaksınız.

Mobil'in ATF  220'si yada 320 si idealdir.

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Ensari Tekel

Değerli arkadaşlar ayrı bir başlık açmıştım ama pek bir cevap alamadım :)  aşağıdaki konuda bilgilendirme yapabilirseniz en azından merakım giderilmiş olur .

 

Arabamla(97 mondeo otomatik vites) şanzuman yağı değiştikten sonra 25 km kısa da olsa bir yol yapma fırsatım oldu.Araç şanzuman yağı değişiminden sonra daha yumuşak vites geçişlerine sahip oldu ama sanki 4. vitese geçtiğini hissetmiyorum ve araç eskisine oranla daha yüksek devirde 2800 gibi 4. vitese geçiyor gibi oluyor. Overdrive açık değil, spor modeli de kontrol ettim daha farklı oluyor alt viteslerde.Eskiden daha alt devirlerde 2200-2500 aralığında değişiyor gibiydi vitesler.

Sizlere sormak istediğim soru acaba yağ değiştikten sonra araç asıl değerlerini mi buldu? Yağ değişimi vites değişim aralığını-devrini mı değiştirdi? Ya da yağ değişirken(teknik olarak bilmiyorum ama) acaba bir kabloda felan mı sıkıntı oldu da  daha spor mod gibi davranmaya başladı? 

Biraz karışık oldu farkındayım ama mümkün olursa videosunu da çekip burada paylaşmak istiyorum.

Şimdiden çok teşekkürler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Cemal Demirezen

Bu yağ (şanzıman yağı) Mobil atf 220 mi?,   castrol dex 2 mi?, Em 5 denen yağ mı?

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

Dex 2. Ben dex 3 te koymuştum... Hic bir sıkıntı cikmadi

Yorum bağlantısı
Cemal Demirezen

Dex 2. Ben dex 3 te koymuştum... Hic bir sıkıntı cikmadi

Hasan bey dex 2 dediğiniz yağ castrol değil mi? Mondeo mk2 kitapçığında (Mehmet abinin yüklediğinde) ESP-M2C166-H şanzıman akışkanının içeren yağ kullanınız diyor, Benim arabanın kitapçığında WSS-M2C 202-B teknik şartnamesine uygun ford otomatik şanzıman yağı kullanın diyor kafam karıştı.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Cemal Demirezen

Aracın otomatik şanzıman yağını Atf 220 ile değiştirdim problem yaşamadım, ilgilenenlerin bilgisine.

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Selim Kılınç

Arabamı aldığımda bazen bırakıyordu bazen istop ediyordu bazen geçişlerde sıkıntı yaşıyordum aracımı 25 05 2015 tarihinde 268363 km de aldım motorda hiç bir sıkıntım şu ana kadar yok zerre kadar ses yok üfleme yok alırken satıcı motor sıfır yapılı diye bilgi verdi. Şanzıman bakımında da  ustam eksik diye MOBİL ATF 320 1 litre takviye yaptı.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Fuat GÜVEN

Nasip olursa aracımın şanzıman yağı değişecek. Tanıdık bir arkadaş halledecek. Yağ castrol dex2. Önce burada paylaşayım dedim. Sizce dex mi yoksa mobilmi koysam iyi olur?

Yorum bağlantısı
önder deli

Değerli arkadaşlar ayrı bir başlık açmıştım ama pek bir cevap alamadım :)  aşağıdaki konuda bilgilendirme yapabilirseniz en azından merakım giderilmiş olur .

 

Arabamla(97 mondeo otomatik vites) şanzuman yağı değiştikten sonra 25 km kısa da olsa bir yol yapma fırsatım oldu.Araç şanzuman yağı değişiminden sonra daha yumuşak vites geçişlerine sahip oldu ama sanki 4. vitese geçtiğini hissetmiyorum ve araç eskisine oranla daha yüksek devirde 2800 gibi 4. vitese geçiyor gibi oluyor. Overdrive açık değil, spor modeli de kontrol ettim daha farklı oluyor alt viteslerde.Eskiden daha alt devirlerde 2200-2500 aralığında değişiyor gibiydi vitesler.

Sizlere sormak istediğim soru acaba yağ değiştikten sonra araç asıl değerlerini mi buldu? Yağ değişimi vites değişim aralığını-devrini mı değiştirdi? Ya da yağ değişirken(teknik olarak bilmiyorum ama) acaba bir kabloda felan mı sıkıntı oldu da  daha spor mod gibi davranmaya başladı? 

Biraz karışık oldu farkındayım ama mümkün olursa videosunu da çekip burada paylaşmak istiyorum.

Şimdiden çok teşekkürler.

selamlar;

nacizane tespitim aracın gaz pedalına ilk yüklenmeye göre vites değişimi yaptığıdır. buda 3-4 arasında gaz pedalına ne kadar bastığınıza göre değişir. örneğin benim aracım kullanımıma göre 3000 devirde 4. vitese geçince 220 civarına düşüyor devir buda sizin için 1400 devir dakik yapar. diye sesli düşündüm bence 2400 3000 arası normal olsa gerek.

 

Nasip olursa aracımın şanzıman yağı değişecek. Tanıdık bir arkadaş halledecek. Yağ castrol dex2. Önce burada paylaşayım dedim. Sizce dex mi yoksa mobilmi koysam iyi olur?

tam anlatımlı ve resimli olursa sevinirim. zira benim tek eksiğim bu kaldı bunu da ben yaparsam çok iyi olacak.

Yorum bağlantısı
Fuat GÜVEN

tam anlatımlı ve resimli olursa sevinirim. zira benim tek eksiğim bu kaldı bunu da ben yaparsam çok iyi olacak.

Eğer yağ değişiminde bende orada olursam resimlerim.

Yorum bağlantısı
Fuat GÜVEN

Şanzuman yağı değişimi yapıldı. Arkadaşım opel servisinde çalıştığı için orada yaptık. Alttan tapa söküldü, üstten yağ konuldu o kadar. Fotoğraflık durum yok yani.

Acaba olması gereken bumuydu bilemedim ama daha sıkıntı da çıkmadı.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ali Mutlu

Şanzıman yagi degisimlerinde gerekli oldugu mzaman keceleride degistiriyorlar yağ kaçağı olmaması icin. Birde size hangi model yağ konuldu acaba bilgilendirmisin.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Hakan Ulutaşlı

Bugün o/d off Işığı sabit yanmaya başladı. Vites geçişlerinde hiç bir sorun görünmüyordu. Hala da yok. Deneme yaptım araç dördüncü viteste geçmiyor. Maraş taki tek otomatik sanzimanciyla konuştum. Hafta içi gösterecem. Halbuki daha beşbin km önce şanzıman yağını degistirmistim. Vites geçişlerinde hiçbir problem yoktu.hiç böyle bir arıza beklemiyordum.tam da aracı satışa çıkardığım dönemde oldu.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Selim Kılınç

Hakan bey vites kolunun orayı söküp bakabilirsin belki de ya ince kablosu çıkmıştır yada buton görevini yapmıyor olmasın

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Murat Yılmaz2

Merhabalar,

 

Aracımda vitesi D'den R'ye aldığımda, (tam olarak vuruntu değil) araç hafif sarsıntı geçiriyor. Hareket halinde bir sıkıntı yok, bazen yeterli gaz vermediğimde 1-2 geçişlerini hissediyorum. 

Bugün, dünkü devir daim motor değişiminden dolayı kontrole çağırmışlardı, gittiğimde bunu sordum. Bana normal dedi.

 

1-Sizler de böyle bir şey hissediyor musunuz aracınızda?

 

2-Acaba şanzıman yağı mı yenilenmesi gerekiyor, gerçi aracı alırken, 5 yıl kullanan satıcısı, "ben değiştirmiştim gerek yok" demişti bana. Araç 165 bin km'de.

Yorum bağlantısı
Murat Yılmaz2

Merhabalar,

 

Aracımda vitesi D'den R'ye aldığımda, (tam olarak vuruntu değil) araç hafif sarsıntı geçiriyor. Hareket halinde bir sıkıntı yok, bazen yeterli gaz vermediğimde 1-2 geçişlerini hissediyorum. 

Bugün, dünkü devir daim motor değişiminden dolayı kontrole çağırmışlardı, gittiğimde bunu sordum. Bana normal dedi.

 

1-Sizler de böyle bir şey hissediyor musunuz aracınızda?

 

2-Acaba şanzıman yağı mı yenilenmesi gerekiyor, gerçi aracı alırken, 5 yıl kullanan satıcısı, "ben değiştirmiştim gerek yok" demişti bana. Araç 165 bin km'de.

 Eklemek istediklerim var;

 

Ayağım frendeyken, P'den R'ye aldığımda da benzer bir sarsıntı oluyor.

 

Yakın zamanda ustaya gidip yağını kontrol ettirmem gerekiyor değil mi?

Yorum bağlantısı

Otomatik vitesli araçların park etme gelenegine uyuyorsunuz gibi geliyor ayagim frendeyken dediginize göre. Ben yine de yazayim. Araci park ettikten sonra arac N ye alinir el freni cekilir ve frenden ayak cekilerek yük el frenine bindirilir daha sonra vites P ye alinir.

Buna ragmen vuruntu vites gecisinden kaynakli ufak bir tiklama diyebilecegimiz histen daha fazla ise ve vites gecislerinde bir problem yoksa yağ değişimi ile başlanabilir. Sizden onceki sahibi kaliteli ya da uygun yağı koydurmamis olabilir. Mk3 revizyonu sonrasi r ye geciste yukarıda bahsettigim tiklama hissi olusyordu hala. Bu da normal. Ama sizi sallayacak kadar bir vuruntu oluyorsa ve yag degisimi sonrasi bir degisiklik olmuyorsa bir sıkınti baslangici vardir.

Bu arada ozellikle aracinyeni hareket ettirdiginizde 1-2 gecislerini hissetmeniz normal. Daha once otomatik arabaniz olmadiysa (kisa sureli kullanimdan bahsetmiyorum) alisma surecinizde bunlarin olmasi normal. Cok basit gibi gorunse de otomatik arac kullanmanin manuele gore inceligi daha fazladir.

Yorum bağlantısı
Murat Yılmaz2

Evet parkederken o geleneğe uyuyorum. Uzun süreden bu yana otomatik vites kullanmamıştım bir de kullandıklarım hep 8 yıllık otomatik viteslerdi. Vites geçişlerini hissetmiyorum bile. Sadece 1-2 geçişini hissediyorum, tabi manuel vites araçtan daha az. Çünkü manuel viteste vites geçişlerini hep hissederim nedense:)

Sadece ayağım frendeyken R'ye geçişlerde bir sarsıntı hissediyorum, aracı tanıma adına bunun sorun mu değil mi olduğunu bilmiyorum. O nedenle de MK2 kullanıcılarının deneyimlerine ihtiyacım var. Bir ustaya sorduğumda bunun normal olduğu, bu model araçlarda böyle ufak sarsıntıların olduğunu söyledi.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Geçnelerde web de gezinirken bunu buldum.

ankara da bir bayisi var telefondan bilgi aldım. fiyatlandırma şu şekilde. kullandıkları yağ koruyucu artı temizleyici 300-350 tl +şanzıman yağınız hangisi ve kaç litre kullanıldıysa meblağ olarak ekleniyor. Kendi aracımın yağını bilmediğimden soramadım litre fiyatını

tarihinde Mustafa KOÇAK tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Yılmaz2

Birşey farkettim de, artık ayak frenine sonuna kadar basıyorum. O zaman R'ye geçişte sarsıntı değil de bir oturma gibi birşey duyuyorum. Bu yaştaki otomobil için normal olduğunu düşünüyorum şimdilik:)

Şu bir gerçek ki, eski tam otomatiklerde herşeyi tam kuralına göre uygulamak lazım. Kanaatine sahip oldum şimdi. Herkese teşekkürler. Forum gerçekten bilgi birikimi bir yer.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...