Misafir 22 Aralık 2013 Paylaş 22 Aralık 2013 Jatco diye diye nazar değdireceksiniz. Allah nazar dan saklasın. Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 22 Aralık 2013 Yazar Paylaş 22 Aralık 2013 (düzenlendi) Jatcosu olup senden başka yağ değişen var mı forumda Hasan Hocam ? Yok...değişdiğim için en ufak bi şikayetim olmadı...ben doğrusunu yaptığımı biliyorum...bana da serviste değişimi yok demişlerdi dinlemedim...serviste şanzıman yapıldığını duymadım çünkü şanzıman yaptırma işini sanayi de ustalara yaptırıyorlar...ford da şanzıman tamiri eğitim alan bir ustaya şimdiye kadar rastlamadım...hatta şanzımanın hangi şanzıman olduğunu bile bilemezler...bu konuda ASLA servise güvenmem...Benim mantığım düzdür...yağ mı ? değişir kardeşim lami cimi yok...Eğer yağını değiştim diye bu şanzıman bozulacaksa hemen elimden çıkarırım...EEE bu düşünce yanlış olduğuna göre demek ki değişeceksin..ama araba senin ,keyif senin... Bu şanzımanın içinde filitre var evet zamanla şişer...yağ var evet zamanla bozulur...ısı var evet zamanla artar...ben yağın özelliğini korumaya çalışarak şanzımanı korumaya çalışırım...ve ilk değişimimden 200 km sonra dört litre daha değiştim...35 bin gittim bir 4 litre daha değiştim...hiç bi sıkıntı olmadı araba yağ gibi kaydı...erken vites değişti...vuruntu asla yapmadı ...kaçırma asla yapmadı... Yağ bu dostum kimyasal bir ürün kapalı bir devrede hep aynı kutu içinde sen 180 ve üzeri hızlarla gideken hep aynı duvarlara çarpıyor...inceldikçe inceliyor ,ısındıkça ısınıyor..bozuldukça bozuluyor...olay budur... 22 Aralık 2013 tarihinde Hasan Basri Bayraktar tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 22 Aralık 2013 Paylaş 22 Aralık 2013 TEKNİK SERVİS BÜLTEN No.7/2002Otomobil ve Hafif / Orta Ticari 14.03.2002Bölüm : 100-00Model : 2001 Mondeo MY 2002,5Piyasalar : TümKonu :5 - vitesli otomatik şanzıman Giriş ( 5F31J )özetBu TSB ölçüde zaten Galaxy araçlarda yüklüAG5 otomatik şanzıman dayanmaktadır2001 Mondeo MY 2002,5 içinyeni 5 vitesli otomatik şanzıman ( 5F31J ) tanıttı . Buhizmet edebiyat hakkında bilgi yanı sırayeni ve revize edilmiş bileşenler içerir veen önemli bileşenlerinden açıklamaları sahiptir .Mükemmel hizmetbaştan garanti edilebilir , böylece kısa süredeyeni ürün ile kendinizi tanımak içinkullanılabilir malzemelerini kullanın lütfen .5 vitesli otomatik şanzıman ( 5F31J )5F31J otomatik şanzıman 2002,5 MY gelenMondeo tanıtıldı ediliyor . Bu iletim zaten2.000,75 Galaxy yüklüAG5 otomatik şanzıman , dayalı , ancakbazı bileşenlerin açısından farklı olmasıdır. ( Ayrıcaadı durashıft - 5 - tronic altında bilinir )5F31J otomatik şanzımanJapon otomatik şanzıman üreticisi Jatco TransTechnology bir gelişmedir .SadeceAG5 otomatik şanzıman gibi, önden çekişli araçlar için tasarlanmış tam otomatik ve elektronik kontrollü otomatik şanzıman.5F31J otomatik şanzıman 310 Nm maksimum tork giriş için tasarlanmıştır . 2001 Mondeo MY 2002,5 olarak , başlangıçta , sadece2,5 L motor Duratec -VE ile birlikte satışa sunulacak . 05.2002 dan da2,0 L DuraTorq - TDCi motor ( 96kW/130 PS ) ile birlikte mevcut olmalıdır .5F31J otomatik şanzıman ve onun anahtar bileşenleri bir açıklama işlevi hakkında ayrıntılı bilgi içinaşağıdaki Öğrenci Bilgi kılavuzlara bakın :l Ürün Tanıtımı AG5 Otomatik Şanzıman ( CG7914S ) veyal Ürün Tanıtımı 5 - vitesli otomatik şanzıman ( CG 7998S ) . Not :Normal çalışma koşulları altında iletim sıvı iletim hizmet ömrü için doldurulur ve değiştirilmesine gerek yoktur. Bu bülten, yeni iletiminşası ve işletilmesi hakkında bilgi içerir .İletim düzeni ve iletim kontrol5F31J otomatik şanzıman önden çekişli için tasarlanmıştır . Şanzıman oranları iki milleri üç uydu dişli takımlarından ile elde edilir . Ayrı ayrı bileşenleri, dört çok plakalı kavrama , iki çok plakalı fren , bir fren bandı ve iki silindir tipi tek yönlü kavramalar vasıtasıyla tahrik ya da tutulur. Bir tork konvertör kilit debriyajı ( TCC ) yakıt tüketimi optimize edilmesini sağlar . Buaraç hızı vemotor yüküne bağlı olarakşanzıman kontrol ünitesi tarafından devreye girer.Bir vitese ikenaraç durdurulur ise,iletim kontrol sistemiiletim ( bir 2,0 L DuraTorq - TDCi motoru olan araçlarda şu anda yalnızca ) nötr kaydırıldı olmasını sağlar . ESP olmayan araçlarda , bu amaç için gereken sinyal sağ ön tekerlek için fren doğrultusunda ilave bir fren basınç şalteri tarafından temin edilir. ESP ile donatılmış araçlarda , bu fren basıncı sinyaliCAN-Bus üzerindenESP sistemi tarafından uygun hale getirilir . Bu gelişmiş NVH özellikleri , düşük yakıt tüketimi ve zararlı kirletici emisyonlarının azaltılması ile sonuçlanır .Şanzıman kontrol ünitesisürücününkişisel sürüş tarzına görevites zamanlamasını hesaplar . Vites zamanlamasını hesaplarken ( böyle bir römork çekilmesi veya dağlarda ya da dik tepelerde yokuş yukarı / yokuş aşağı sürüş gibi ) ek sürüş kısıtlamaları da dikkate alınır . Gears (Seç - Shift - modu ), sürücü tarafından otomatik olarak ( vites kolu " D " ) veya manuel olarak seçilebilir . Otomatik şanzıman aralık veyamanuel olarak seçilebilir vites ( Select- Shift modu)panelinde görüntülenir .O / D anahtarı şimdi artık yüklenir . Seçici kablo ayarlama iletim ucunda bir ayarlama mekanizması ile sağlanır.Şanzıman kontrol ünitesi ³ ³ Ürün açıklaması ³ ³ ³ 1 Şanzıman kontrol ünitesi ³ ³ 2 ³ A -direği ³ Şanzıman kontrol ünitesisol A direğineyolcu bölmesi bulunur .tanı ³ ³ Ürün açıklaması ³ ³ 1 ³ ³ WDS ³ 2 ³ DLC ( gösterilmiştir manuel şanzıman ile araç) ³ Şanzıman kontrolüveri bağlantı konnektörüne ( DLC ) üzerinden teşhis ve WDS'ninyardımıyla programlanabilir.Acil çalışma moduTemel elektronik bileşenlerin arızalanması durumunda ise bir hidrolik acil çalışma programı , transmisyonun kısıtlı bir çalışma sağlar.Nedeniyle bazı sinyallerinbaşarısızlığışanzıman kontrol ünitesi artıkdoğru vitesler yapılır emin olabilirsiniz , o zaman otomatik olarak acil sürüş moduna geçer .Araç daha sonraaşağıdaki kısıtlamalarla sürebilirsin :l sert vitesler , maksimum hat basınç uygulandığında,l 4. vites kalıcı , vites kolu " D" veyaSelect- Shift kapısı yapanl geri vites konumu " R"vites kolu ile meşgul olabilir .Tüm vitesler hidrolik kontrol edilir . Acil çalışma modu,gösterge panelinde iki yatay çizgi ile gösterilir . Tırmanma / tepe iniş modu gibi özel iletim modları acil çalışma modunda mevcut değildir .Tip levhası ³ ³ Ürün açıklaması ³ ³ ³ 1 Parça numarası ³ ³ 2 ³ Seri numarası ³ Parça numarası veseri numarasıiletim konuttipi plaka üzerine damgalanır .Ana kontrol gövdeÇalıştırma hızı vedebriyajların harekete seyahat elektronik dört darbe genişliği modülasyonlu ( PWM ) selenoid valf ve beş vardiya selenoid vana tarafından düzenlenir . Bu, basınç ve boydan boya miktarı değiştirilerek elde edilir.Pazar girişten sonrailk 12 ayında butam ana kontrol vücut yanı sıra tüm selenoid valfleri değiştirmek caizdir .Elektronik şanzıman kontrolü BileşenleriSinyal arızası durumunda , sistem basıncı sert ve vitesleri de , bunun sonucunda artık düzenlenir . Bir 2,0 L DuraTorq - TDCi motoru ile araçlardaaraç dururken nötrotomatik nişan da devre dışı kalır .Türbin mili devri ( TSS ) sensörüTSS sensor ters kavrama üzerindeiletim yer alır. Bu ters kavramanın dış tarafı ile transmisyon giriş mili arasında giriş hızını algılayan bir endüktif alıcıdır.Sinyalaşağıdaki fonksiyonlar için kullanılır:ana hat basıncını kontrol l ,TCC kontrol l.Ara mili hız sensörüAra mili hız sensörü1. ve 2. gezegen dişli takımınıntahrik dişli vasıtasıyladönme hızını algılayan bir endüktif alıcıdır . Bu sinyal, çok - plakalı kavrama ve fren biçimde angajman ve dezangajman için zamanlama hesaplamak için kullanılır .Çıkış mili hız ( OSS ) sensörüOSS sensörümontaj pozisyonupark dişli üzerindedir . Sensörü de bir endüktif alıcıdır , vepark dişlisi yoluylaazaltma gezegen dişli takımınınçıkış hızını algılar . Sinyalaşağıdaki fonksiyonlar için kullanılır:lvites zamanlamasını hesaplamak ,ana hat basıncını kontrol l ,TCC kontrol l ,Aracın hızı için bir giriş sinyali olarak l.Şanzıman yağı sıcaklığı ( TFT ) sensörüTFT sensörü yağ filtresinin altındaniletim bulunur. TFT sensörüşanzıman sıvısı sıcaklığı belirler NTC dirençtir . Transmisyon sıvısı sıcaklığıaşağıdaki fonksiyonlar içiniletim kontrol ünitesi tarafından kullanılır :lvites zamanlamasını hesaplamak ,ana hat basıncını kontrol l ,TCC kontrol l ,aşırı ısınma koruma modunu aktive l ,soğuk başlangıç modunu aktive l.TFT sensörününsinyal başarısız olursa , o zamansoğutma suyu sıcaklığı gelensinyali ( ECT ) sensörü yerine değer olarak kullanılır . Soğuk start modu sonra kullanılamaz.Vites kolu kilidi selenoidVites kolu kilidi selenoidvites kolu konsolunda yer almaktadır . Kontak açıkken ,vites kolu kilidi selenoidfren pedalına basılarak harekete geçirilir . Bu geri çekilirkenkilitleme pimi sonuçlanır vevites kolu " P " dışına taşınmış olabilir . Bir arıza durumunda, vites kolu kilidi elle kapakaçıklığı yoluyla serbest bırakılabilir.Vites kolu kilidi selenoid ³ ³ Ürün açıklaması ³ ³ ³ 1 Vites kolu kilidi selenoid ³ ³ 2 ³ Kilitleme pimi ³ Manuel serbest bırakılması için 3 ³ Açılış ³ ³ Gösterge paneliGösterge panelisürücüyeanki vites kolu konumuna veyavitesi ( Seç - Shift modu) gösterir . Bu sinyalCAN veriyolu üzerinden iletim kontrol ünitesi tarafından elde edilir. Vites kolu " P" olarak,gösterge paneli de (vites kolu " P " aslında olup olmadığını teyit )vites kolu kilidi solenoidinden bir sinyal alır .Gösterge paneli ³ ³ Ürün açıklaması ³ ³ ³ 1 Güncel vites kolu konumu ³ ³ 2 ³ Nişanlı dişli ³ Sıvı seviyesi kontrolü UYARI :Otomatik şanzıman yağı J - 5S ( WSS - M2C922 - A1 ) alerjik deri reaksiyonları tetikleyebilir maddeler içerebilir . Otomatik şanzıman yağı J - 5S işlemegüvenlik talimatlarına dikkat edin ve TSB 70/2000 uyarınca uygun koruyucu önlemleri alınız . Onarım Kılavuzu Bölüm 100-00 yılındaSağlık ve Güvenlik Yönetmeliği de bakınız . Bir sıvı seviyesi kontrol Sahne Not :Bir sıvı seviye kontrolü gerçekleştirmek içingenel talimatlargeçerli Mondeo Onarım Kılavuzunda bulunabilir . l bağlayın WDS veşanzıman sıvısı sıcaklığı isteyin.ltransmisyon sıvısı sıcaklığı 30 º C'ye ulaşana kadarmotor rölantidel arka arkaya bütün vites kolu pozisyonlar üzerinden yavaş yavaşvites kolunu kayması , ve daha sonra "P " geri .sıcaklığı 35 º C ulaşmıştır l sonra ,sıvı seviyesi kontrol tapasını çıkartın .şanzıman sıvısıdelikten dışarı akarsa l ,akış durana kadar bekleyin .l sıvı başlarseviyesi kontrolü fiş açılması kaçmaya kadar hiç şanzıman yağıdoldurma boynundan şanzıman sıvısı ile , kontör dışarı akarsa .lsıvı seviyesi kontrol tapasını takın vemotoru kapatın .Sıvı seviyesi kontrolü ³ ³ Ürün açıklaması ³ ³ ³ 1 Yağ doldurma boyun ³ ³ 2 sıvı seviyesi kontrol tapası ³ ³ TR sensör ayarlanması Not :TR sensörünün ayarlanması içingenel talimatlargeçerli Mondeo Onarım Kılavuzunda bulunabilir . TR sensöre erişmek için , bupil veakü konsolu kaldırmak ve bazı konnektörlerini ayırın için ilk gerekli olan . TR sensörünü ayarlamak ve şartnameyecıvataları sıkmak içinözel aleti kullanın .TR sensör ayarlanması ³ ³ Ürün açıklaması ³ ³ 1 ³ ³ Bolt ³ 2 ³ 307-438 ( 17-087 ) Ayar göstergesi , TR sensör ³ soğutma devresiBir 2,0 L DuraTorq - TDCi motoru ile araçlardaşanzıman yağı soğutucu veA / C kondenser ortak bileşeni entegre edilmiştir . Alt üçte birşanzıman yağı soğutucusu için kullanılır . Bir 2,5 L Duratec -VE motorlu taşıtlar ayrı bir şanzıman yağı soğutucu ile donatılmıştır .Etkin bir bypass valfişanzıman yağının hızlı ısıtma için hem varyantları üzerindeyağ devresine entegre edilir . Baypas valfi (yaklaşık açılır . 78-88 º C )şanzıman yağı daha hızlı, doğru çalışma sıcaklığına ulaşmasını sağlar .soğutma devresi ³ ³ Ürün açıklaması ³ Bir 2,0 L DuraTorq - TDCi motor ³ ³ ³ bir Taşıtlar Bir 2,5 L Duratec -VE motor ³ ³ ³ B Vasıta ³ ³ 1 Kondenser / şanzıman yağı soğutucu - 2,0 L DuraTorq - TDCi motor ³ ³ 2 şanzıman sıvı soğutucu ³ ³ Hattı Şanzıman sıvıdan ³ ³ 3 Hat soğutucu ³ ³ ³ 4 Baypas valfi ³ ³ ³ 5 İletim sıvı soğutucu - 2,5 L motor ³ Duratec -VE Dış vites mekanizmasıKablo vites kolunun çalışması ile eksenel yönde hareket ettirilir. Selektör şaft kolu vites milinin bir dönme içine eksenel hareketine dönüştürür. Ayar cihazı , vites kolu kablo iletim ucunda yer almaktadır .Vites kolu kablo ayarlaması içingenel talimatlargeçerli Mondeo Onarım Kılavuzunda bulunabilir .Seçici kablo ³ ³ Ürün açıklaması ³ ³ ³ 1 Koruyucu kapak ³ ³ 2 ³ Seçici kablo ³ ³ ³ 3 top kafa ³ ³ ³ 4 Ayarlama cihaz ³ ³ ³ 5 Vites mili kolu ³ Teknik Veriler ve Özellikleri Yağlar / sıvılar ³ ³ Sıvılar Açıklama / viskozite ³ ³ Şartname Kapasite ³ ³ ³ Şanzıman Otomatik vites ³ WSS - M2C922 - A1 * ³ 8.7 litre . ³ ³ ³ sıvı akışkan J - 5S ³ ³ ³ * Parça numarası : 2U7J - M2C922 - AA ; Finis Kodu. 1 209 001 ; Ford Int . Ref . No : 161319 . bakınız " Bir Sıvı Seviye Kontrolü Yapılması" altındaSağlık ve Güvenlik Yönetmeliği . Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Aralık 2013 Paylaş 22 Aralık 2013 şanzıman yaptırma işini sanayi de ustalara yaptırıyorlar... İşte Ben sanayide de jatco tamir edene rastlamadım... İzmir otomatik şanzımancı, Sabri abi görüştü.. Kayseri otomatik şanzıman tamircisi ve levhasında kocaman jatco yazıyor.. Israrla sormuş olmamıza rağmen, Bu güne kadar jatco tamir ettiklerini hatırlayamadılar.. Kayserdeki otomatikçi şöyle bir açıklama yaptı : Bu güne kadar jatco tamir etmedim ancak 250-300 bin arasında türbün onarım zamanı geliyor.. bir kaç türbün onardım.. Maliyeti sorduğumda da en kötü durumda olanına 1000 lira civarında masraf edildiğini söyledi.. Forumda jatco bozan var mı ? Jatco ile sorun yaşamış birine Nevşehir'de rastladım, Geri vitese geçiyor ama yürümüyormuş, şanzıman açılmış, geri vites bağlantısında bir sorun olduğu görülmüş ve onarılmış.. Yorum bağlantısı
Akan Belen 22 Aralık 2013 Paylaş 22 Aralık 2013 Valla iş oldukça karışık.Acaba yağ değişipde sorun yaşayan varmı hiç.Belki 100-150 k bandında değişirse sıkıntı çıkmayabilir ama yüksek km lerde değişirse vuruntu riski artar gibi geliyor bana da. Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 22 Aralık 2013 Paylaş 22 Aralık 2013 Ben 2 kez değiştirdim bir sorun yaşamadım, hatta bu hafta tekrar değiştireceğim. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Aralık 2013 Paylaş 22 Aralık 2013 Tıs Ne demiş bak... Not : Normal çalışma koşulları altında iletim sıvı iletim hizmet ömrü için doldurulur ve değiştirilmesine gerek yoktur. 1 Yorum bağlantısı
Akan Belen 22 Aralık 2013 Paylaş 22 Aralık 2013 Ben 2 kez değiştirdim bir sorun yaşamadım, hatta bu hafta tekrar değiştireceğim. İlk değişim kaç km iken oldu Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 23 Aralık 2013 Paylaş 23 Aralık 2013 İlk değişim kaç km iken oldu 190k km. Yorum bağlantısı
Akan Belen 23 Aralık 2013 Paylaş 23 Aralık 2013 190k km. Çok düşük bir km de değilmiş aslında.Zarar görmedin ama fayda anlamında bir değişiklik oldumu aracında acaba Tansel Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 23 Aralık 2013 Paylaş 23 Aralık 2013 Vites geçişleri zaten sarsıntısızdı fakat sanki biraz daha sarsıntı azaldı gibi, tabi psikolojik de olabilir. Genelde farkı hissetmek için değilde, eskiyen yağı yenileyerek içimi rahatlattım diyebiliriz. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Aralık 2013 Paylaş 23 Aralık 2013 Tansel, sen artık hep değişmelisin bence. Ben orjinal yağının özel ve farklı olduğunu düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 23 Aralık 2013 Paylaş 23 Aralık 2013 Tansel, sen artık hep değişmelisin bence. Ben orjinal yağının özel ve farklı olduğunu düşünüyorum. Ben atf 320 kullanıyorum ve ford un önerdiği yağ da bu, bence içerisindeki yağın bu yağdan hiçbir farkı yok. Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 23 Aralık 2013 Yazar Paylaş 23 Aralık 2013 Tansel, sen artık hep değişmelisin bence. Ben orjinal yağının özel ve farklı olduğunu düşünüyorum. Bi şey yazmayacaktım ama ..sahi buna inanıyormusun...Ortak...yağ yağdır la ...Allah Allah... ne oluya la...soğuk mu çarptı seni... Yorum bağlantısı
Misafir 23 Aralık 2013 Paylaş 23 Aralık 2013 Bakın bi örenek vereyim Hondanın CVT şanzımanından. Evet, yağ özel yağ Bu arabaya cvt (servisten alınıp) koyulmazsa, Gerçekten şanzıman gidiyor. Defalarca gördük. sanayiide,başka yağ konuluyor.Araba 5. 10.000 km sonra, vuruntu yapmaya başlıyor. Servise geliyor. Yağ ne koydunu? Usta koydu işte. Evet işte o anda gerçekten ustanın koyduğunu anlıyorsunuz Ve malesef kolay kolay toparlamıyor o şanzıman. Sanırım sizin korkunuz bu ) Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 23 Aralık 2013 Paylaş 23 Aralık 2013 Bence servisin dediğine uymakta fayda var. Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 23 Aralık 2013 Paylaş 23 Aralık 2013 (düzenlendi) Dün akşam ve bu akşam yaklaşık 1 saatten fazla JF 506 E için yağ değişim periyodu ile ilgili bir yazı aradım ama maalesef standart bir yazı bulamadım. Bu şanzımanın kullanıldığı araçların sitelerinde genelde yazılan şöyle. 150,000 - 200,000 km aralığında şikayetler başlıyor ve sorgulamaya başlıyor araç sahipleri. Sırasıyla vites geçişlerinde sarsıntı, 2.ci viteste takılma ses olayının artması vs.vs. İnsanlar o km.lerde yağ değiştirdikten sonra arabada bir rahatlama olduğunu yazmışlar. Genelde sorunsuz bir yapısı var ama sorun başlamadan değiştirenmi yok yoksa sorunlu olanmı yazıyor her zamanki gibi soru işareti. Yağı değişmeyen şanzıman bildiğim kadarı ile üretilmemiştir. Hepsinin yağı değişir süre yada km.nedir fabrikalar belirler. Bence servisin dediğine uymakta fayda var. Ford servisleri otomatik şanzıman hakkında bir şey biliyorlarsa arap olayım 23 Aralık 2013 tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 23 Aralık 2013 Paylaş 23 Aralık 2013 Bilmese de sormuştur, bir yerlere. Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 23 Aralık 2013 Paylaş 23 Aralık 2013 Sorduğu adamda bilmiyordur. Servis olayı Toyota ve Hondada iyidir gerisi hikaye...Belki onlarda bu kadar çok araç satışından sonra bozulmuşlardır bilemiyorum...Bildiğim kadarı ile iyi usta yetişmiyor yetişenin kıymeti bilinmiyor yok olup gidiyor... Yorum bağlantısı
Fırat Şenol 24 Aralık 2013 Paylaş 24 Aralık 2013 Bu konu ile alakalı daha önce hiç deneyen oldu mu bilmiyorum ama ben bu hafta içinde konu ile alakalı net bilgiye ulaşabilmek adına Japon Jatco firmasına mail atacağım. Gelen cevabıda burada paylaşacağım... 1 Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 27 Aralık 2013 Paylaş 27 Aralık 2013 Bugün şanzıman yağını değiştirdim, çıkan yağ fazla kirli değildi, gayet temizdi. 4 lt mobil 320 atf doldurdum, seviye tespit tapasından kontrol ettim gayet güzel. Şanzıman zaten vuruntusuzdu şimdi bu soğuk havalarda içim daha rahatladı. 1 Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 19 Ocak 2014 Paylaş 19 Ocak 2014 bu jatcolarda yağ filtresi değişiyor mu? Yorum bağlantısı
Akan Belen 23 Ocak 2014 Paylaş 23 Ocak 2014 bu jatcolarda yağ filtresi değişiyor mu? Bildiğim ha diyince değişecek bir durum değil.Fİltre içeride değişmesi için şanzıman açılması gerekiyor 1 Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk 24 Ocak 2014 Paylaş 24 Ocak 2014 bu jatcolarda yağ filtresi değişiyor mu?Sanzimani komple dagitmak lazim filtreyi degistirmek icin. 1 Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 24 Ocak 2014 Paylaş 24 Ocak 2014 Bildiğim ha diyince değişecek bir durum değil.Fİltre içeride değişmesi için şanzıman açılması gerekiyor Sanzimani komple dagitmak lazim filtreyi degistirmek icin. bu durumda filtrenin ömürlük olduğunu düşünüyorum. sonatalarda da aynı şekilde filtre şanzıman içinde gömülü ama elantrada yağ değişiminde kolayca çıkabiliyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts