İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - Dizel Otomatik (Jatco 5F31J) Şanzıman Yağı Değişimi


Hasan Basri Bayraktar

Recommended Posts

Hasan Basri Bayraktar
(düzenlendi)

Jatcosu olup senden başka yağ değişen var mı forumda Hasan Hocam ?

Yok...değişdiğim için en ufak bi şikayetim olmadı...ben doğrusunu yaptığımı biliyorum...bana da serviste değişimi yok demişlerdi   dinlemedim...serviste şanzıman yapıldığını duymadım çünkü şanzıman yaptırma işini sanayi de ustalara yaptırıyorlar...ford da şanzıman tamiri eğitim alan bir ustaya şimdiye kadar rastlamadım...hatta  şanzımanın hangi şanzıman olduğunu bile bilemezler...bu konuda ASLA servise güvenmem...Benim mantığım düzdür...yağ mı ?  değişir kardeşim lami cimi yok...Eğer yağını değiştim diye bu şanzıman bozulacaksa hemen elimden çıkarırım...EEE bu düşünce yanlış olduğuna göre demek ki değişeceksin..ama araba senin ,keyif senin...

 

Bu şanzımanın içinde filitre var evet zamanla şişer...yağ var evet zamanla bozulur...ısı var evet zamanla artar...ben yağın özelliğini korumaya çalışarak   şanzımanı korumaya çalışırım...ve ilk değişimimden 200 km sonra  dört litre daha değiştim...35 bin gittim bir 4 litre daha değiştim...hiç bi sıkıntı olmadı araba yağ gibi kaydı...erken vites değişti...vuruntu asla yapmadı ...kaçırma asla yapmadı...

Yağ bu dostum kimyasal bir ürün kapalı bir devrede hep aynı kutu içinde sen 180 ve üzeri hızlarla gideken hep aynı duvarlara çarpıyor...inceldikçe inceliyor ,ısındıkça ısınıyor..bozuldukça bozuluyor...olay budur...

tarihinde Hasan Basri Bayraktar tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

TEKNİK SERVİS BÜLTEN No.7/2002
Otomobil ve Hafif / Orta Ticari 14.03.2002


Bölüm : 100-00

Model : 2001 Mondeo MY 2002,5

Piyasalar : Tüm

Konu :5 - vitesli otomatik şanzıman Giriş ( 5F31J )

özet

Bu TSB ölçüde zaten Galaxy araçlarda yüklüAG5 otomatik şanzıman dayanmaktadır2001 Mondeo MY 2002,5 içinyeni 5 vitesli otomatik şanzıman ( 5F31J ) tanıttı . Buhizmet edebiyat hakkında bilgi yanı sırayeni ve revize edilmiş bileşenler içerir veen önemli bileşenlerinden açıklamaları sahiptir .

Mükemmel hizmetbaştan garanti edilebilir , böylece kısa süredeyeni ürün ile kendinizi tanımak içinkullanılabilir malzemelerini kullanın lütfen .






5 vitesli otomatik şanzıman ( 5F31J )

5F31J otomatik şanzıman 2002,5 MY gelenMondeo tanıtıldı ediliyor . Bu iletim zaten2.000,75 Galaxy yüklüAG5 otomatik şanzıman , dayalı , ancakbazı bileşenlerin açısından farklı olmasıdır. ( Ayrıcaadı durashıft - 5 - tronic altında bilinir )5F31J otomatik şanzımanJapon otomatik şanzıman üreticisi Jatco TransTechnology bir gelişmedir .

SadeceAG5 otomatik şanzıman gibi, önden çekişli araçlar için tasarlanmış tam otomatik ve elektronik kontrollü otomatik şanzıman.

5F31J otomatik şanzıman 310 Nm maksimum tork giriş için tasarlanmıştır . 2001 Mondeo MY 2002,5 olarak , başlangıçta , sadece2,5 L motor Duratec -VE ile birlikte satışa sunulacak . 05.2002 dan da2,0 L DuraTorq - TDCi motor ( 96kW/130 PS ) ile birlikte mevcut olmalıdır .

5F31J otomatik şanzıman ve onun anahtar bileşenleri bir açıklama işlevi hakkında ayrıntılı bilgi içinaşağıdaki Öğrenci Bilgi kılavuzlara bakın :

l Ürün Tanıtımı AG5 Otomatik Şanzıman ( CG7914S ) veya

l Ürün Tanıtımı 5 - vitesli otomatik şanzıman ( CG 7998S ) .
 

Not :
Normal çalışma koşulları altında iletim sıvı iletim hizmet ömrü için doldurulur ve değiştirilmesine gerek yoktur.
 


Bu bülten, yeni iletiminşası ve işletilmesi hakkında bilgi içerir .


İletim düzeni ve iletim kontrol

5F31J otomatik şanzıman önden çekişli için tasarlanmıştır . Şanzıman oranları iki milleri üç uydu dişli takımlarından ile elde edilir . Ayrı ayrı bileşenleri, dört çok plakalı kavrama , iki çok plakalı fren , bir fren bandı ve iki silindir tipi tek yönlü kavramalar vasıtasıyla tahrik ya da tutulur. Bir tork konvertör kilit debriyajı ( TCC ) yakıt tüketimi optimize edilmesini sağlar . Buaraç hızı vemotor yüküne bağlı olarakşanzıman kontrol ünitesi tarafından devreye girer.

Bir vitese ikenaraç durdurulur ise,iletim kontrol sistemiiletim ( bir 2,0 L DuraTorq - TDCi motoru olan araçlarda şu anda yalnızca ) nötr kaydırıldı olmasını sağlar . ESP olmayan araçlarda , bu amaç için gereken sinyal sağ ön tekerlek için fren doğrultusunda ilave bir fren basınç şalteri tarafından temin edilir. ESP ile donatılmış araçlarda , bu fren basıncı sinyaliCAN-Bus üzerindenESP sistemi tarafından uygun hale getirilir . Bu gelişmiş NVH özellikleri , düşük yakıt tüketimi ve zararlı kirletici emisyonlarının azaltılması ile sonuçlanır .

Şanzıman kontrol ünitesisürücününkişisel sürüş tarzına görevites zamanlamasını hesaplar . Vites zamanlamasını hesaplarken ( böyle bir römork çekilmesi veya dağlarda ya da dik tepelerde yokuş yukarı / yokuş aşağı sürüş gibi ) ek sürüş kısıtlamaları da dikkate alınır . Gears (Seç - Shift - modu ), sürücü tarafından otomatik olarak ( vites kolu " D " ) veya manuel olarak seçilebilir . Otomatik şanzıman aralık veyamanuel olarak seçilebilir vites ( Select- Shift modu)panelinde görüntülenir .

O / D anahtarı şimdi artık yüklenir . Seçici kablo ayarlama iletim ucunda bir ayarlama mekanizması ile sağlanır.

Şanzıman kontrol ünitesi



    
    
³ ³ Ürün açıklaması ³
    
    
³ ³ 1 Şanzıman kontrol ünitesi ³
    
    
³ 2 ³ A -direği ³
    


Şanzıman kontrol ünitesisol A direğineyolcu bölmesi bulunur .

tanı



    
    
³ ³ Ürün açıklaması ³
    
    
³ 1 ³ ³ WDS
    
    
³ 2 ³ DLC ( gösterilmiştir manuel şanzıman ile araç) ³
    


Şanzıman kontrolüveri bağlantı konnektörüne ( DLC ) üzerinden teşhis ve WDS'ninyardımıyla programlanabilir.

Acil çalışma modu



Temel elektronik bileşenlerin arızalanması durumunda ise bir hidrolik acil çalışma programı , transmisyonun kısıtlı bir çalışma sağlar.

Nedeniyle bazı sinyallerinbaşarısızlığışanzıman kontrol ünitesi artıkdoğru vitesler yapılır emin olabilirsiniz , o zaman otomatik olarak acil sürüş moduna geçer .

Araç daha sonraaşağıdaki kısıtlamalarla sürebilirsin :

l sert vitesler , maksimum hat basınç uygulandığında,

l 4. vites kalıcı , vites kolu " D" veyaSelect- Shift kapısı yapan

l geri vites konumu " R"vites kolu ile meşgul olabilir .

Tüm vitesler hidrolik kontrol edilir . Acil çalışma modu,gösterge panelinde iki yatay çizgi ile gösterilir . Tırmanma / tepe iniş modu gibi özel iletim modları acil çalışma modunda mevcut değildir .


Tip levhası





    
    
³ ³ Ürün açıklaması ³
    
    
³ ³ 1 Parça numarası ³
    
    
³ 2 ³ Seri numarası ³
    


Parça numarası veseri numarasıiletim konuttipi plaka üzerine damgalanır .




Ana kontrol gövde





Çalıştırma hızı vedebriyajların harekete seyahat elektronik dört darbe genişliği modülasyonlu ( PWM ) selenoid valf ve beş vardiya selenoid vana tarafından düzenlenir . Bu, basınç ve boydan boya miktarı değiştirilerek elde edilir.

Pazar girişten sonrailk 12 ayında butam ana kontrol vücut yanı sıra tüm selenoid valfleri değiştirmek caizdir .


Elektronik şanzıman kontrolü Bileşenleri

Sinyal arızası durumunda , sistem basıncı sert ve vitesleri de , bunun sonucunda artık düzenlenir . Bir 2,0 L DuraTorq - TDCi motoru ile araçlardaaraç dururken nötrotomatik nişan da devre dışı kalır .


Türbin mili devri ( TSS ) sensörü

TSS sensor ters kavrama üzerindeiletim yer alır. Bu ters kavramanın dış tarafı ile transmisyon giriş mili arasında giriş hızını algılayan bir endüktif alıcıdır.

Sinyalaşağıdaki fonksiyonlar için kullanılır:

ana hat basıncını kontrol l ,

TCC kontrol l.




Ara mili hız sensörü

Ara mili hız sensörü1. ve 2. gezegen dişli takımınıntahrik dişli vasıtasıyladönme hızını algılayan bir endüktif alıcıdır . Bu sinyal, çok - plakalı kavrama ve fren biçimde angajman ve dezangajman için zamanlama hesaplamak için kullanılır .




Çıkış mili hız ( OSS ) sensörü

OSS sensörümontaj pozisyonupark dişli üzerindedir . Sensörü de bir endüktif alıcıdır , vepark dişlisi yoluylaazaltma gezegen dişli takımınınçıkış hızını algılar . Sinyalaşağıdaki fonksiyonlar için kullanılır:

lvites zamanlamasını hesaplamak ,

ana hat basıncını kontrol l ,

TCC kontrol l ,

Aracın hızı için bir giriş sinyali olarak l.






Şanzıman yağı sıcaklığı ( TFT ) sensörü

TFT sensörü yağ filtresinin altındaniletim bulunur. TFT sensörüşanzıman sıvısı sıcaklığı belirler NTC dirençtir . Transmisyon sıvısı sıcaklığıaşağıdaki fonksiyonlar içiniletim kontrol ünitesi tarafından kullanılır :

lvites zamanlamasını hesaplamak ,

ana hat basıncını kontrol l ,

TCC kontrol l ,

aşırı ısınma koruma modunu aktive l ,

soğuk başlangıç ​​modunu aktive l.

TFT sensörününsinyal başarısız olursa , o zamansoğutma suyu sıcaklığı gelensinyali ( ECT ) sensörü yerine değer olarak kullanılır . Soğuk start modu sonra kullanılamaz.




Vites kolu kilidi selenoid

Vites kolu kilidi selenoidvites kolu konsolunda yer almaktadır . Kontak açıkken ,vites kolu kilidi selenoidfren pedalına basılarak harekete geçirilir . Bu geri çekilirkenkilitleme pimi sonuçlanır vevites kolu " P " dışına taşınmış olabilir . Bir arıza durumunda, vites kolu kilidi elle kapakaçıklığı yoluyla serbest bırakılabilir.

Vites kolu kilidi selenoid



    
    
³ ³ Ürün açıklaması ³
    
    
³ ³ 1 Vites kolu kilidi selenoid ³
    
    
³ 2 ³ Kilitleme pimi ³
    
    
Manuel serbest bırakılması için 3 ³ Açılış ³ ³
    



Gösterge paneli

Gösterge panelisürücüyeanki vites kolu konumuna veyavitesi ( Seç - Shift modu) gösterir . Bu sinyalCAN veriyolu üzerinden iletim kontrol ünitesi tarafından elde edilir. Vites kolu " P" olarak,gösterge paneli de (vites kolu " P " aslında olup olmadığını teyit )vites kolu kilidi solenoidinden bir sinyal alır .

Gösterge paneli



    
    
³ ³ Ürün açıklaması ³
    
    
³ ³ 1 Güncel vites kolu konumu ³
    
    
³ 2 ³ Nişanlı dişli ³
    



Sıvı seviyesi kontrolü
 

UYARI :
Otomatik şanzıman yağı J - 5S ( WSS - M2C922 - A1 ) alerjik deri reaksiyonları tetikleyebilir maddeler içerebilir . Otomatik şanzıman yağı J - 5S işlemegüvenlik talimatlarına dikkat edin ve TSB 70/2000 uyarınca uygun koruyucu önlemleri alınız . Onarım Kılavuzu Bölüm 100-00 yılındaSağlık ve Güvenlik Yönetmeliği de bakınız .
 


Bir sıvı seviyesi kontrol Sahne
 

Not :
Bir sıvı seviye kontrolü gerçekleştirmek içingenel talimatlargeçerli Mondeo Onarım Kılavuzunda bulunabilir .
 


l bağlayın WDS veşanzıman sıvısı sıcaklığı isteyin.

ltransmisyon sıvısı sıcaklığı 30 º C'ye ulaşana kadarmotor rölantide

l arka arkaya bütün vites kolu pozisyonlar üzerinden yavaş yavaşvites kolunu kayması , ve daha sonra "P " geri .

sıcaklığı 35 º C ulaşmıştır l sonra ,sıvı seviyesi kontrol tapasını çıkartın .

şanzıman sıvısıdelikten dışarı akarsa l ,akış durana kadar bekleyin .

l sıvı başlarseviyesi kontrolü fiş açılması kaçmaya kadar hiç şanzıman yağıdoldurma boynundan şanzıman sıvısı ile , kontör dışarı akarsa .

lsıvı seviyesi kontrol tapasını takın vemotoru kapatın .

Sıvı seviyesi kontrolü



    
    
³ ³ Ürün açıklaması ³
    
    
³ ³ 1 Yağ doldurma boyun ³
    
    
³ 2 sıvı seviyesi kontrol tapası ³ ³
    



TR sensör ayarlanması
 

Not :
TR sensörünün ayarlanması içingenel talimatlargeçerli Mondeo Onarım Kılavuzunda bulunabilir .
 


TR sensöre erişmek için , bupil veakü konsolu kaldırmak ve bazı konnektörlerini ayırın için ilk gerekli olan . TR sensörünü ayarlamak ve şartnameyecıvataları sıkmak içinözel aleti kullanın .

TR sensör ayarlanması



    
    
³ ³ Ürün açıklaması ³
    
    
³ 1 ³ ³ Bolt
    
    
³ 2 ³ 307-438 ( 17-087 ) Ayar göstergesi , TR sensör ³
    



soğutma devresi

Bir 2,0 L DuraTorq - TDCi motoru ile araçlardaşanzıman yağı soğutucu veA / C kondenser ortak bileşeni entegre edilmiştir . Alt üçte birşanzıman yağı soğutucusu için kullanılır . Bir 2,5 L Duratec -VE motorlu taşıtlar ayrı bir şanzıman yağı soğutucu ile donatılmıştır .

Etkin bir bypass valfişanzıman yağının hızlı ısıtma için hem varyantları üzerindeyağ devresine entegre edilir . Baypas valfi (yaklaşık açılır . 78-88 º C )şanzıman yağı daha hızlı, doğru çalışma sıcaklığına ulaşmasını sağlar .

soğutma devresi



    
    
³ ³ Ürün açıklaması ³
    
    
Bir 2,0 L DuraTorq - TDCi motor ³ ³ ³ bir Taşıtlar
    
    
Bir 2,5 L Duratec -VE motor ³ ³ ³ B Vasıta
    
    
³ ³ 1 Kondenser / şanzıman yağı soğutucu - 2,0 L DuraTorq - TDCi motor ³
    
    
³ 2 şanzıman sıvı soğutucu ³ ³ Hattı
    
    
Şanzıman sıvıdan ³ ³ 3 Hat soğutucu ³
    
    
³ ³ 4 Baypas valfi ³
    
    
³ ³ 5 İletim sıvı soğutucu - 2,5 L motor ³ Duratec -VE
    



Dış vites mekanizması

Kablo vites kolunun çalışması ile eksenel yönde hareket ettirilir. Selektör şaft kolu vites milinin bir dönme içine eksenel hareketine dönüştürür. Ayar cihazı , vites kolu kablo iletim ucunda yer almaktadır .

Vites kolu kablo ayarlaması içingenel talimatlargeçerli Mondeo Onarım Kılavuzunda bulunabilir .

Seçici kablo



    
    
³ ³ Ürün açıklaması ³
    
    
³ ³ 1 Koruyucu kapak ³
    
    
³ 2 ³ Seçici kablo ³
    
    
³ ³ 3 top kafa ³
    
    
³ ³ 4 Ayarlama cihaz ³
    
    
³ ³ 5 Vites mili kolu ³
    



Teknik Veriler ve Özellikleri

                                              
Yağlar / sıvılar
    
    
³ ³ Sıvılar Açıklama / viskozite ³ ³ Şartname Kapasite ³
    
    
³ ³ Şanzıman Otomatik vites ³ WSS - M2C922 - A1 * ³ 8.7 litre . ³
    
³ ³ sıvı akışkan J - 5S ³ ³ ³
    
      
* Parça numarası : 2U7J - M2C922 - AA ; Finis Kodu. 1 209 001 ; Ford Int . Ref . No : 161319 . bakınız
      
" Bir Sıvı Seviye Kontrolü Yapılması" altındaSağlık ve Güvenlik Yönetmeliği .

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

şanzıman yaptırma işini sanayi de ustalara yaptırıyorlar...

 

İşte Ben sanayide de jatco tamir edene rastlamadım... 

İzmir otomatik şanzımancı, Sabri abi görüştü.. 

Kayseri otomatik şanzıman tamircisi ve levhasında kocaman jatco yazıyor.. 

Israrla sormuş olmamıza rağmen, Bu güne kadar jatco tamir ettiklerini hatırlayamadılar.. Kayserdeki otomatikçi şöyle bir açıklama yaptı : Bu güne kadar jatco tamir etmedim ancak 250-300 bin arasında türbün onarım zamanı geliyor.. bir kaç türbün onardım.. Maliyeti sorduğumda da en kötü durumda olanına 1000 lira civarında masraf edildiğini söyledi.. 

 

Forumda jatco bozan var mı ?

 

Jatco ile sorun yaşamış birine Nevşehir'de rastladım, Geri vitese geçiyor ama yürümüyormuş, şanzıman açılmış, geri vites bağlantısında bir sorun olduğu görülmüş ve onarılmış.. 

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Valla iş oldukça karışık.Acaba yağ değişipde sorun yaşayan varmı hiç.Belki 100-150 k bandında değişirse sıkıntı çıkmayabilir ama yüksek km lerde değişirse vuruntu riski artar gibi geliyor bana da.

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Ben 2 kez değiştirdim bir sorun yaşamadım,

hatta bu hafta tekrar değiştireceğim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Tıs Ne demiş bak...

 


Not :

Normal çalışma koşulları altında iletim sıvı iletim hizmet ömrü için doldurulur ve değiştirilmesine gerek yoktur. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Akan Belen

Ben 2 kez değiştirdim bir sorun yaşamadım,

hatta bu hafta tekrar değiştireceğim.

İlk değişim kaç km iken oldu

Yorum bağlantısı
Akan Belen

190k km.

Çok düşük bir km de değilmiş aslında.Zarar görmedin ama fayda anlamında bir değişiklik oldumu aracında acaba Tansel

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Vites geçişleri zaten sarsıntısızdı fakat sanki biraz daha sarsıntı azaldı gibi, tabi psikolojik de olabilir.

Genelde farkı hissetmek için değilde, eskiyen yağı yenileyerek içimi rahatlattım diyebiliriz.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Tansel, sen artık hep değişmelisin bence.

Ben orjinal yağının özel ve farklı olduğunu düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Tansel, sen artık hep değişmelisin bence.

Ben orjinal yağının özel ve farklı olduğunu düşünüyorum.

Ben atf 320 kullanıyorum ve ford un önerdiği yağ da bu, bence içerisindeki yağın bu yağdan hiçbir farkı yok.

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

Tansel, sen artık hep değişmelisin bence.

Ben orjinal yağının özel ve farklı olduğunu düşünüyorum.

Bi şey yazmayacaktım ama ..sahi buna inanıyormusun...Ortak...yağ yağdır la ...Allah Allah... ne oluya la...soğuk mu çarptı seni...

Yorum bağlantısı

Bakın bi örenek vereyim Hondanın CVT şanzımanından.

Evet, yağ özel yağ Bu arabaya cvt (servisten alınıp) koyulmazsa, Gerçekten şanzıman gidiyor.

Defalarca gördük.

 

sanayiide,başka yağ konuluyor.Araba 5.  10.000 km sonra, vuruntu yapmaya başlıyor.

Servise geliyor.

Yağ ne koydunu? Usta koydu işte.

 

Evet işte o anda gerçekten ustanın koyduğunu anlıyorsunuz :D

 

Ve malesef kolay kolay toparlamıyor o şanzıman.

 

 

Sanırım sizin korkunuz bu :))

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
(düzenlendi)

Dün akşam ve bu akşam yaklaşık 1 saatten fazla  JF 506 E için yağ değişim periyodu ile ilgili bir yazı aradım ama maalesef standart bir yazı bulamadım. Bu şanzımanın kullanıldığı araçların sitelerinde genelde yazılan şöyle. 150,000 - 200,000 km aralığında şikayetler başlıyor ve sorgulamaya başlıyor araç sahipleri. Sırasıyla vites geçişlerinde sarsıntı, 2.ci viteste takılma ses olayının artması vs.vs. İnsanlar o km.lerde yağ değiştirdikten sonra arabada bir rahatlama olduğunu yazmışlar. Genelde sorunsuz bir yapısı var ama sorun başlamadan değiştirenmi yok yoksa sorunlu olanmı  yazıyor her zamanki gibi soru işareti. Yağı değişmeyen şanzıman bildiğim kadarı ile üretilmemiştir. Hepsinin yağı değişir süre yada km.nedir fabrikalar belirler.


Bence servisin dediğine uymakta fayda var.

 

Ford servisleri otomatik şanzıman hakkında bir şey biliyorlarsa arap olayım :)

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Sorduğu adamda bilmiyordur. Servis olayı Toyota ve Hondada iyidir gerisi hikaye...Belki onlarda bu kadar çok araç satışından sonra bozulmuşlardır bilemiyorum...Bildiğim kadarı ile iyi usta yetişmiyor yetişenin kıymeti bilinmiyor yok olup gidiyor...

Yorum bağlantısı
Fırat Şenol

Bu konu ile alakalı daha önce hiç deneyen oldu mu bilmiyorum ama ben bu hafta içinde konu ile alakalı net bilgiye ulaşabilmek adına Japon Jatco firmasına mail atacağım. Gelen cevabıda burada paylaşacağım...   ;)  :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Bugün şanzıman yağını değiştirdim, çıkan yağ fazla kirli değildi, gayet temizdi.

4 lt mobil 320 atf doldurdum, seviye tespit tapasından kontrol ettim gayet güzel.

Şanzıman zaten vuruntusuzdu şimdi bu soğuk havalarda içim daha rahatladı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Akan Belen

bu jatcolarda yağ filtresi değişiyor mu?

Bildiğim ha diyince değişecek bir durum değil.Fİltre içeride değişmesi için şanzıman açılması gerekiyor 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

bu jatcolarda yağ filtresi değişiyor mu?

Sanzimani komple dagitmak lazim filtreyi degistirmek icin.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Bildiğim ha diyince değişecek bir durum değil.Fİltre içeride değişmesi için şanzıman açılması gerekiyor 

 

 

Sanzimani komple dagitmak lazim filtreyi degistirmek icin.

 

bu durumda filtrenin ömürlük olduğunu düşünüyorum. sonatalarda da aynı şekilde filtre şanzıman içinde gömülü ama elantrada yağ değişiminde kolayca çıkabiliyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...