Taner Aksu 18 Temmuz 2018 Paylaş 18 Temmuz 2018 Ben de üç ay önce değiştirdim fakat ATF yoktu TRANSMAX konuldu şimdi tekrar değişim yapacağım bu sefer ATF buldum onu koyacağız. TRANSMAX ile ATF karışımı sorun çıkarmaz herhalde. TRANSMAX'ta Jaso A1 onayı yok ATF'de var ondan konulması daha sağlıklı. Bu arada benim araca 4 litre yağ konuldu ve bariz rahatlama farkettim eskisine göre. Yüksek hızda bile aracın yolda akışı değişti. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Temmuz 2018 Paylaş 19 Temmuz 2018 Ben de geçen hafta ustam bu işe girmek istemese de castrol atf multivehicle yağ ile değişim yaptırdım. Farklı sıkıntılardan dolayı yağı zaten eksikti ve 2 litre yağ çıktı. Yalnız değişimde 2 litre koyduktan sonra yağ seviyesine bakılan yerden yağ geldi. Ben buradan öğrendiğim bilgilere göre 4 olması lazım dedim ve arabayı çalıştırarak vitesler arasında geçiş yaptım ve 2 litre daha yağ aldı. Elimde 4 litre yağ olduğundan hala eksik mi bilmiyorum ve yağ gelinde tekrar bakacağız. Yağı havalandırma borusundan doldurduk ve haliyle işlem uzun sürdü.Doğru yapılmış. Bence eksik değildir. İkinci değişimi de yapın. Ben de üç ay önce değiştirdim fakat ATF yoktu TRANSMAX konuldu şimdi tekrar değişim yapacağım bu sefer ATF buldum onu koyacağız. TRANSMAX ile ATF karışımı sorun çıkarmaz herhalde. TRANSMAX'ta Jaso A1 onayı yok ATF'de var ondan konulması daha sağlıklı. Bu arada benim araca 4 litre yağ konuldu ve bariz rahatlama farkettim eskisine göre. Yüksek hızda bile aracın yolda akışı değişti.Keşke hepsini boşaltabilseniz. Tapatalk imzamızı kapatalım lütfen 1 Yorum bağlantısı
Erman Uzun 18 Şubat 2019 Paylaş 18 Şubat 2019 Bu sabah sanayi tarafından gelirken otomatik viresçi boştu yazın 4 lt mobil atf dexron 3 almıştım fırsat olmamıştı değişmeye dedim değişelim para verdik o ki usta lifte kaldırıp tapayo açtı 2 3 lt anca yağ cıktı yağın rengi ve yoğunluğu da pekmez gibiydi 😀 alttan pompa tarzı birşeyle yağın döküldüğü tapadan yeni yağı bastı ancak seviye tapasıno bulamadık ondan benim yağa biraz daha yağ ekledi 5 lt ye yakın bir miktar bastı zaten tapatı tekrar kapatırken birazı zayi oldu neyse sonuç itibariyle viteste gerçekten belli bir rahatlama oldu daha yumuşak kararlı geçişler mevcut Yorum bağlantısı
Abdulkadir Civaş 23 Ekim 2019 Paylaş 23 Ekim 2019 Merhaba Şu an kullandığım araç 10 yıldır amcamındı, 100.000 km kullanmış ve aracı aldığından bu yana şanzıman yağını değiştirdiğini hiç sanmıyorum, anlamıyor zaten. Direksiyon yağı neredeyse greys yağına dönmüştü. Direksiyon yağını 2-3 defa tekrar tekrar değiştirdim son 3 ayda. 3. seferden sonra renk kırmızıya döndü. Fakat bir süre sonra pompa çıkışından yağ kaçırmaya başladı. 2 gün önce pompayı değiştirmem ile sonuçlandı. Şanzıman yağını da değiştirmeyi düşünüyordum fakat ustam yağ çok uzun zamandır değişmediği için yeni yağ koyunca 1-2 ay sonra keçelerden sızdırma yapabilir ve şanzımana zarar verebilirsin diye uyardı. Benzer sorunu direksiyon yağında yaşadığımı hatırlayıp şanzıman yağını değiştirmedim. Benim gibi uzun süredir şanzıman yağını değiştirmeyenler arkadaşlar değişim yaptıklarında benzer sorunları yaşadı mı? Bu konu hakkında fikirlerinizi belirtirseniz sevinirim. Saygılarımla Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Ekim 2019 Paylaş 23 Ekim 2019 Abdulkadir Civaş yazdı: Merhaba Şu an kullandığım araç 10 yıldır amcamındı, 100.000 km kullanmış ve aracı aldığından bu yana şanzıman yağını değiştirdiğini hiç sanmıyorum, anlamıyor zaten. Merhaba Sorun yoksa kurcalamayın Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk 31 Aralık 2019 Paylaş 31 Aralık 2019 Merhaba arkadaşlar. Yarın tatil olmamdan mütevellit; çok uzun zamandan beri de aklımda olduğu için benim mondinin şanzıman yağını değiştirmeye karar verdim. Km 220.000 civarlarında ve şimdiye kadar herhangi bir değişim olduğunu düşünmüyorum. Arabayı aldığımda 180.000'de idi. İlk aldığımda her vitesin iki kademesinin çalıştığı gözlemlenebiliyordu, çok çabuk vites büyütme eğilimi yoktu ve yokuş aşağı inişlerde araba kendisini boşa almadan motor freniyle inebiliyordu. Şanzıman yağı soğuk da olsa vites geçişleri sorunsuzdu. Son aylar itibariyle özellikle 3. vites ve sonrasındaki çift kademe olayı kayboldu, sadece 5. vitesteki kademe hissediliyor. Belirli devirlerde araba hangi viteste gideceğini şaşırıyor; bir küçültüp bir büyütüyor, adeta saçmalıyor. Dik rampa inişlerinde ya kendini hemen boşa alıyor, almadıysada yüksek ritmle devir inip çıkıyor, bir nevi kerkiniyor diyelim. Herhangi bir viteste biraz yüksek bir devire çıktıysanız hemen 5'e alıyor. Küçültmesi için hafif gaza yükleniyorsun, bu sefer 3'e alıp deli gibi bağırıyor. Dörde maalesef manuel moda alarak geçiyorsunuz ki bir sürü zaman.. Şanzıman yağı iyice ısınmadan beşinci vitesin ikinci kademesine bir türlü geçmiyor ve 100 km civarı hızlara çıktığınızda 1.2 atmosferik motor araba gibi bağırıyor. Yağ değişimi yapmak bu sorunlara çare olur mu bilemiyorum, olmasını umuyorum. Ama 12 yaşında hiç değişmemiş yağı değiştirmek bir yerde zorunluluk oldu sanki. Castrol ATF Multivehicle yağ bulmaya çalışacağım yarın. Umarım sorunsuz şekilde hallederim. Değişimden sonra elimden geldiğince görsel koyacağım yine buraya. Bu arada yukarıda yazdığım şanzıman ile ilgili sorunlarımın yağ değişimi ile giderilmesi hakkında bilgisi - düşüncesi olan arkadaşlar paylaşırlarsa çok memnun olurum. Yorum bağlantısı
Mustafa Liman 31 Aralık 2019 Paylaş 31 Aralık 2019 6 yılda 5 defa değiştirdim, 180.000 civarındaydı ve hiç değişmemişti. Aracı aldığım zaman benzer sıkıntıların hepsi vardı. İkinci değişim sonrasında hiç biri kalmadı. Son gününe kadar keyifle kullandım. Kullandığım yağ Motul MultiATF ve her seferinde 4 litreydi. 1 Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk 2 Ocak 2020 Paylaş 2 Ocak 2020 Mustafa Liman yazdı: 6 yılda 5 defa değiştirdim, 180.000 civarındaydı ve hiç değişmemişti. Aracı aldığım zaman benzer sıkıntıların hepsi vardı. İkinci değişim sonrasında hiç biri kalmadı. Son gününe kadar keyifle kullandım. Kullandığım yağ Motul MultiATF ve her seferinde 4 litreydi. Çok teşekkür ederim bilgi için. Arabamı ben de 180.000 de aldım. Bahsettiğim sıkıntıların hiç birisi yoktu. Buradaki ustam hala bana hiç kurcalama, bir sürü sıkıntı yaşarsın diyor ama araba da bariz bir şekilde benim şanzımanımda problem var diye bağırıyor. Çok merak etmekteyim yağ değiştirip sorun yaşayan hiç oldu mu acaba..? Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 2 Ocak 2020 Paylaş 2 Ocak 2020 Fatih Öztürk yazdı: Merhaba arkadaşlar. Yarın tatil olmamdan mütevellit; çok uzun zamandan beri de aklımda olduğu için benim mondinin şanzıman yağını değiştirmeye karar verdim. Km 220.000 civarlarında ve şimdiye kadar herhangi bir değişim olduğunu düşünmüyorum. Arabayı aldığımda 180.000'de idi. İlk aldığımda her vitesin iki kademesinin çalıştığı gözlemlenebiliyordu, çok çabuk vites büyütme eğilimi yoktu ve yokuş aşağı inişlerde araba kendisini boşa almadan motor freniyle inebiliyordu. Şanzıman yağı soğuk da olsa vites geçişleri sorunsuzdu. Son aylar itibariyle özellikle 3. vites ve sonrasındaki çift kademe olayı kayboldu, sadece 5. vitesteki kademe hissediliyor. Belirli devirlerde araba hangi viteste gideceğini şaşırıyor; bir küçültüp bir büyütüyor, adeta saçmalıyor. Dik rampa inişlerinde ya kendini hemen boşa alıyor, almadıysada yüksek ritmle devir inip çıkıyor, bir nevi kerkiniyor diyelim. Herhangi bir viteste biraz yüksek bir devire çıktıysanız hemen 5'e alıyor. Küçültmesi için hafif gaza yükleniyorsun, bu sefer 3'e alıp deli gibi bağırıyor. Dörde maalesef manuel moda alarak geçiyorsunuz ki bir sürü zaman.. Şanzıman yağı iyice ısınmadan beşinci vitesin ikinci kademesine bir türlü geçmiyor ve 100 km civarı hızlara çıktığınızda 1.2 atmosferik motor araba gibi bağırıyor. Yağ değişimi yapmak bu sorunlara çare olur mu bilemiyorum, olmasını umuyorum. Ama 12 yaşında hiç değişmemiş yağı değiştirmek bir yerde zorunluluk oldu sanki. Castrol ATF Multivehicle yağ bulmaya çalışacağım yarın. Umarım sorunsuz şekilde hallederim. Değişimden sonra elimden geldiğince görsel koyacağım yine buraya. Bu arada yukarıda yazdığım şanzıman ile ilgili sorunlarımın yağ değişimi ile giderilmesi hakkında bilgisi - düşüncesi olan arkadaşlar paylaşırlarsa çok memnun olurum. Önce aküyü sökün, bir süre bekleyip geri takın. 1 Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk 2 Ocak 2020 Paylaş 2 Ocak 2020 Harun Kocaçalışkan yazdı: Önce aküyü sökün, bir süre bekleyip geri takın. Teşekkür ederim Harun bey. Bu işlem hangi problem için fayda sağlayacak? Bu arada, arabanın aküsü yaklaşık bir ay önce değişti. Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 2 Ocak 2020 Paylaş 2 Ocak 2020 Fatih Öztürk yazdı: Teşekkür ederim Harun bey. Bu işlem hangi problem için fayda sağlayacak? Bu arada, arabanın aküsü yaklaşık bir ay önce değişti. Bende de bir ara garip garip davranışlar sergiliyordu şanzıman. Aküyü sökünce düzelmişti. Vites düşürmesi gereken yerde düşürmüyordu hızlanıyordu. Ancak bu sorunun çözümü akü sebebiyle miydi onu tam bilmiyorum o sıra farklı işlemler de yapmıştık. 1 Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk 2 Ocak 2020 Paylaş 2 Ocak 2020 Harun Kocaçalışkan yazdı: Bende de bir ara garip garip davranışlar sergiliyordu şanzıman. Aküyü sökünce düzelmişti. Vites düşürmesi gereken yerde düşürmüyordu hızlanıyordu. Ancak bu sorunun çözümü akü sebebiyle miydi onu tam bilmiyorum o sıra farklı işlemler de yapmıştık. Konuyu biraz inceledim. Arabayı ilk aldığımda eğer dik bir rampa iniyorsam ve pedalları bıraktıysam, vites küçültmese bile bulunduğu viteste kalarak inişi mümkün olduğunca sabit hızda yaptırıyordu. Eğer artan hıza göre bir de vites küçültme özelliği varsa müthiş bir şey bu, ama dediğim gibi bende hiç olmadı. Şu anda durum şöyle: hız ve vites fark etmeksizin rampa inmeye başladığınızda pedalı bırakırsanız vitesi boşa alıyor siz de frenle inmek durumunda kalıyorsunuz. Dediğim gibi arabanın aküsü bir ay önce değişti ama akü değişiminden sonra da vites geçişlerinde bir gariplik olmadı, nasıl ise öyleydi - rampa inişleri de aynı şekilde. Yağ değişimi bu sorunu çözmezse diğer muhtemel şüpheliler kim? Benim aklıma Enjektör, elektrik ve hava akış-metresi geliyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts