Hasan Basri Bayraktar 29 Aralık 2010 Paylaş 29 Aralık 2010 (düzenlendi) Günlerdir süren araştırmalar,gezdiğim tüm yabancı siteler,yaptığım ve yaptırdığım tüm ingilizce ve diğer dillerdeki çevirmeler sonucunda ,yağı tespit ettim ,değişim aralığı hakkında yeterli bilgiye de sahip olduktan sonra kararımı verdim... Lastikçi arkadaşım aracılığı ile litresi 15.25 den shell donax tx yağ aldım(DEXRON III).Sanayideki otomatik şanzımancı arkadaşıma ders çıkışı uğradım. Özellikle şanzıman yağı ısınsın diye yolu uzatarak gittim. Daha sonra : şanzıman yağını boşalltık ,yaklaşlık 3-3,5 litre yağ çıktı.Yağın hali kırmızıdan ziyade kahverengi bir hal almıştı...Ama koku yoktu.Elimle kontrol ettiğimde akışkanlığının kaybolduğunu anlamak zor olmadı. Alt tapa sıkıldı ve üstten ilkinde 3 litre ekleme daha sonra araç çalıştırılarak 1 litre daha eklendi o son ekleme esnasında alttan sürekli sıvı gelmesi özellikle gözlendi ve seviye ölçüm tapasıda sıkıldı...Yaklaşık 1000 km sonra bu işlemi tekrar edeceğim ve bundan sonra her 30 k da bir aynı işlemi tekrarlıyacağım... Yağı değişmemedeki en büyük etken serviste bulduğum yani WSS M2C 922 A 1 kodlu yağın raf ömrünün bitmiş olması idi.Madem bu yağ rafta bile ömürlü haliyle şanzıman içinde de bir ömrü olmalı... Ama inanın benim gittiğim hiç bir ford yetkili servisi yağı değişebiliriz demedi hatta yağı bile ben kendi imkanlarım ve araştırmalarımla buldum. Bu şanzımanın kodu ford da 5 F31 J ve JF 506 E mazda da JA5A EL volkswagende VW 09 A... Tüm bu firmalar , ford hariç çatır çatır yağını değişiyor ve hatta mazda daha da abartmış kitapçıklarında öyle ayrıntılar ve muadil yağ seçenekleri vermiş ki takdire şayan... Şimdiye kadar yağı değişmemiş olan...Tayfun KARAKUŞ,Rıdvan ERGÜN,Ayhan SIRTIKARA arkadaşlarımada tavsiyem bir an önce yağı değişmeleri... Ayrıca İstanbul Gürler otomotivden Sedat Ustaya da telefonlarıma verdiği sabırlı ve içten cevaplarından dolayı çok teşekkür ediyorum... 12 Temmuz 2018 tarihinde Harun Kocaçalışkan tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 7 Ocak 2011 Yazar Paylaş 7 Ocak 2011 (düzenlendi) Uzun araştırmalarım sonucu serviste 52 + kdv litre fiyatı olan yağın yani WSS M2C 922 A1 in dextron III olduğunu öğrendim ve litre fiyatı bana 15,5 olan shell dexron III le aracımın yağını değiştim. İlk değişimi geçen hafta yaptım ve 4 litre yağı değiştim, bugünde tekrar aynı şanzımancı arkadaşa gidip 4 litresini daha değiştim... Arabamda şu ana kadar en ufak bir sıkıntı yok inşallah bundan sonra da olmaz...Değişim konusunda tereddütlü olan bir sürü kişi var biliyorum...Ve bunun sorumlusuda tamamen ford yetkili servisleri.Çünkü yağı değişmeye korkuyorlar.Ve hatta nereden değişildiğini dahi bilmiyorlar emin olun...Aküyü sökeceğiz hatta radyatörü sökeceğiz diyen ford yetkili servis ustası dahi gördüm... Yağ hemen akünün yanında buluna plastik tıpanın sökülmesiyle açılan delikten ekleniyor.Akü falanda sökülmüyor.Alttada hem boşaltım yeri hemde seviye kontrol yeri var.Ayrı ayrı yerler... Resimleri mümkün olduğu kadar çabuk paylaşmaya çalışacağım. 28 Temmuz 2012 tarihinde Mehmet Özyürek tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Ocak 2011 Paylaş 7 Ocak 2011 Eline sağlık. Otodan anlayanın elinde olması, Mondeo tdci açısından sevindirici..... 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Ocak 2011 Paylaş 7 Ocak 2011 Çıkan yağ çok pis kokuyordu değil mi ? Konu ne güzel yolunu almış, soruya bak şimdi 2 Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 7 Ocak 2011 Yazar Paylaş 7 Ocak 2011 Çıkan yağ çok pis kokuyordu değil mi ? Yoo ,sadece kırmızı renk bozulmuştu.Koku yoktu,renkte kırmızı kahve arası bir renkti.Ama bu gün benden önce yağı değişen 306 yı görmeliydiniz yağ koyu gri idi ve kokudan midem bulandı...Birde dikkatimi çeken olay benden önce BMV servisinden getirilen 520 nin durumu idi .Araba 2009 model ve 30k olmasına rağmen şanzıman yağ kaçağı şikayeti ile gelmişti...Daha sonra servisten gelen usta 520 (dizel)lerde acaba bir hatamı var hemen hemen hepsinde aynı sıkıntı var dedi... Yorum bağlantısı
Serkan Toker 7 Ocak 2011 Paylaş 7 Ocak 2011 Konu ne güzel yolunu almış, soruya bak şimdi Abi geçen gün bende otomatik Corsa yağını değiştirttim...Tam o sırada yağ firmasının elemanı geldi..Yağ çubuğundan kokusuna baktı ve bu yağ çok uzun zaman önce değişmiş, değiştirmekle iyi yapıyorsun dedi bana...Acaba diyorum bu koku yağın durumunu tahmin etmekte bir kriter olur mu ? Yoksa ben manuelciyim biliyorsun, otomatik bizi bozar..Bir ara bahsi geçen tırtı alacak gibi oldum, şansım varmış.. Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 7 Ocak 2011 Yazar Paylaş 7 Ocak 2011 (düzenlendi) Yağın kokusu çok belirgin bir kriter değil aslında .eğer yeni kutuyu koklarsan hemen hemen aynı kokuyu hissedersin.Ama 306 dan çıkan yağ gerçekten çok kötü idi... Tırta gelince en az benim kadar iyi bakardın eminim ,kısmet...Yeni araban hayırlı olsun...Bir gün herkes otomatikçi olacak sıkma canını ... 7 Ocak 2011 tarihinde Hasan Basri Bayraktar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Serkan Toker 7 Ocak 2011 Paylaş 7 Ocak 2011 Yağın kokusu çok belirgin bir kriter değil aslında .eğer yeni kutuyu koklarsan hemen hemen aynı kokuyu hissedersin.Ama 306 dan çıkan yağ gerçekten çok kötü idi...Tırta gelince en az benim kadar iyi bakardın eminim ,kısmet...Yeni araban hayırlı olsun...Bir gün herkes otomatikçi olacak sıkma canını ... Yok abi nerede, yeni yağ eskinin yanında tütün kolonyası gibi kokuyordu...Demekki hiç değişmemişti... Araba için teşekkür ederim, seninde tekrar hayırlı olsun güle güle otomatik vites değiştir..Olmadı gülümseyerek direksiyondan değiştir...Ha birara getirde süreyim, ben hiç otomatik mondeo sürmedim... Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 28 Ocak 2013 Paylaş 28 Ocak 2013 makina çekmeli değildi başka bi tabir varda yanlış anlaşılır bi ara forumda videosu eklenmişti. Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin 29 Ocak 2013 Paylaş 29 Ocak 2013 Bu sistemde yağ yüzde yüz yenilenebiliyor mu acaba? Yoksa BG art 310 katkısını yenilenemeyen yağı iyileştirmek için mi ekliyorlar? 1 Yorum bağlantısı
Serkan Danış 5 Şubat 2013 Paylaş 5 Şubat 2013 Geçen hafta Ankara'da Aydoğmuş otomatik şanzumanda değişimi yaptırdım,Fotoğraflar aşağıdaki gibi, maliyet olarak 100 Tl ödedim.yaklaşık 4,5 lt yağ kullanıldı. Kırmızıyla işaretli yerden boşaltım yapıdı. Çıkan yağ bu konulan yağ bu, Dextron III tam sentetik dediler. 4 litre konulduktan sonra araç liftteyken çalıştırılıp viteslerin tamamına geçirerek kalan kısmı da boşalttılar. Çıkan miktar bu kadar, daha sonra içine yarım litre daha ilave edildi. Vites geçişlerinde biraz daha rahatlama var gibi geldi bana ama bu tamamen psikolojik de olabilir. Şimdi içim rahatladı aracımı aldığımdan beridir kafamı kurcalıyordu bu mesele hep gidip geldim kimi ömürlük değişmez eksilirse ilave edilir kimi de değiştirilmesi gerekir diye baya bir ertelemiştim değişimi. Bence de iyi olduğu düşüncesindeyim. maliyet olarak da çok masraflı olmadığını düşünüyorum. 3 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 24 Ekim 2013 Paylaş 24 Ekim 2013 Hasan hocam 45 bin km olmadı değişim zamanı gelmedi mi 1 Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 24 Ekim 2013 Yazar Paylaş 24 Ekim 2013 Ahanda ...kaybolan konum bulunmuş... 1 Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 24 Ekim 2013 Yazar Paylaş 24 Ekim 2013 Ohooo ben çoktan değiştim yağı... 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 24 Ekim 2013 Paylaş 24 Ekim 2013 Ahanda ...kaybolan konum bulunmuş... İhtiyarlık la işte.. biz bulamamıştık seninle 2 Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 24 Ekim 2013 Yazar Paylaş 24 Ekim 2013 ..İhtiyarlık la işte.. biz bulamamıştık seninle Sorma bee...kendi sayfamda yoktu ...sorunlar sayfasında yoktu... kim bulup çıkardı... Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 24 Ekim 2013 Paylaş 24 Ekim 2013 Ohooo ben çoktan değiştim yağı... İhtiyarlık la işte.. biz bulamamıştık seninle Bana sorun siz Bak daha neler buldum http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/249596-mk2-otomatik-%C5%9Fanz%C4%B1man-ya%C4%9F-de%C4%9Fi%C5%9Fimi/#entry2124884 Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 24 Ekim 2013 Paylaş 24 Ekim 2013 180 000 km . ye geldik, kesin değişmemiştir benimkide, en kısa zamanda değiştirmek lazım. jatkonun ömrüne ömür katar gibi geliyor. 2 Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 24 Ekim 2013 Paylaş 24 Ekim 2013 neden bazı tamirciler bu işten kaçıyor. Hocam ellerinize sağlık. 2 Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 24 Ekim 2013 Yazar Paylaş 24 Ekim 2013 180 000 km . ye geldik, kesin değişmemiştir benimkide, en kısa zamanda değiştirmek lazım. jatkonun ömrüne ömür katar gibi geliyor. Hiç durma abi... 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 24 Ekim 2013 Paylaş 24 Ekim 2013 neden bazı tamirciler bu işten kaçıyor. Hocam ellerinize sağlık. Abi korkuyorlar bence. Ben şunu öğrendim. Bir aracın motorunda heryerinde sorun olsun ama otomatik şanzumanında sorun olmasın. Her adam anlamadığı ve heryerde ustası olmadığı için sıkıntı çözülemiyor. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 24 Ekim 2013 Paylaş 24 Ekim 2013 Bir gün tüm araçlar otomatik olacak.. 1 Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 24 Ekim 2013 Paylaş 24 Ekim 2013 Tahmini masraf ne olur bugünün fiyatı ile ona göre hareket edeyim. emmi iyice tembelleşeceğiz diyorsun yani. Yorum bağlantısı
Recommended Posts