Hasan Basri Bayraktar 25 Ekim 2013 Paylaş 25 Ekim 2013 Fiyatı düşük yazmışsın abi.Yanlış bilgi vermeyelim ben turboyu dağıtınca araştırmıştım garantisiz faturasız 2500 gayme.işçilik yağ ve filtre değişimi ile 3000 i çok rahat buluyor.Servisi söylemeye gerek yok zaten sadece turboya 4000 civarında para istediler Şu aralar fiyat dediğim rakam...enjektör ise 3500 lira... Yorum bağlantısı
Akan Belen 25 Ekim 2013 Paylaş 25 Ekim 2013 Şu aralar fiyat dediğim rakam...enjektör ise 3500 lira...Ah o enjektör yok mu.kararsızlık içindeyim revizyona 1100tl istediler komple yeniliyoruz dediler delpi parçaları kullanıyormuş.:?Bu arada acaba Almanya'da daha uygun olabilir mı acaba enjektör bu konuda bilgisi olan varmı ki Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 25 Ekim 2013 Paylaş 25 Ekim 2013 Ebaydan da bakabilirsin...ama Almanya iyi fikir... Yorum bağlantısı
Akan Belen 25 Ekim 2013 Paylaş 25 Ekim 2013 Sen bir baksana abi Almanyadan enjektör. Benim birader Almanyada. Onun adresine göndeririz. Kendisi ya da bir arkadşı Türkiyeye gelirken bavulunda getirir.Teşekkürler Mert.Almanya olursa sorun yok zaten ablam orada.Babamlarda önümüzdeki ay yeğenin düğünü için Almanya'ya gidiyor zaten. Acaba ciddi bir fiat farkı olurmu.eBay.de den mı aramak lazım Konuyuda dağıttık ama Bu arada tamam turbo dağılır falan bunu anlıyorum ama performans azalması nasıl olur turboda yada olurmu ? Yorum bağlantısı
Misafir 25 Ekim 2013 Paylaş 25 Ekim 2013 Turbo benim korkulu rüyam. Özellikle sabah motor soğukken hareket ettiğimde, aracın içerisinden çok rahat duyulabilecek şekilde ıslık benzeri ses yapıyor. Motor ısınınca ses azalıyor ve neredeyse hiç duyulmuyor. Çok az belli belirsiz ses geliyor. Her uzun yola gittiğimde turbo arıza yapacak diye sürekli stres içerisinde yolculuk yapıyorum. Yetkili servise gösterdim. Şu aşamada değiştirmek gereksiz olur belki bu şekilde 30-40 bin km bile yapabilir, nerede trak, orada bırak dediler. Yorum bağlantısı
Akan Belen 25 Ekim 2013 Paylaş 25 Ekim 2013 Korkunun ecele faydası yok derler.Benim hiç aklımda yokken ve çok düşük bir hızda iken hizlanmak için gaza yüklendiğinde pufladı : ) Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 29 Ekim 2013 Yazar Paylaş 29 Ekim 2013 Turbonuzun genel durumunu kontrol için hava emiş hortumunu sökerek, pervane ve mil kontrolünü yapabilirsiniz.Videodaki eski turbo aşınan mil+yatak sebebiyle pervanesi turbo iç cidarına sürterek ses yapacak yada dağılacak kıvama gelmiş. http://www.youtube.com/watch?v=C5zNimdW1yc 2 Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 29 Ekim 2013 Yazar Paylaş 29 Ekim 2013 (düzenlendi) Hava emiş kısmına baktım abi. Durumu gayet iyi. Ancak öbür tarafı göremiyorum Ben baktım öbür tarafına,pek iç açıcı değil turbon 29 Ekim 2013 tarihinde Abdurrahman Balaban tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 29 Ekim 2013 Yazar Paylaş 29 Ekim 2013 Çok az boşluk normal videodaki yeni turboda da var zaten..Nazar değmesin 190 bin km deki turboda nerdeyse onun gibi Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 10 Mart 2014 Yazar Paylaş 10 Mart 2014 Çok konuştuk turbolu aracın stop etmeden önceki bekleme süresini..Rölantiye düştükten sonra (5-10 sn sonra) kapatılabilir diye fikir belirtenlerdendik.. Bakın 2013 c max kullanım kitapçığında Ford ne demiş. 2 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 10 Mart 2014 Paylaş 10 Mart 2014 (düzenlendi) Ne ima ettiğini anlayamadım abi ? Hoort biraz geç oldu ama şimdi gördüm, neyi ima ettiğimi anlamışsındır ama olsun yazayım, Proo Ceed GT tam benlik demek istemiştim 10 Mart 2014 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 10 Mart 2014 Paylaş 10 Mart 2014 Çok konuştuk turbolu aracın stop etmeden önceki bekleme süresini..Rölantiye düştükten sonra (5-10 sn sonra) kapatılabilir diye fikir belirtenlerdendik.. Bakın 2013 c max kullanım kitapçığında Ford ne demiş. Yani ayağı gazdan çektikten sonra 1-2 sn yeterli Yorum bağlantısı
mehmetsönmez 28 Mart 2014 Paylaş 28 Mart 2014 Ah o enjektör yok mu.kararsızlık içindeyim revizyona 1100tl istediler komple yeniliyoruz dediler delpi parçaları kullanıyormuş.:? Bu arada acaba Almanya'da daha uygun olabilir mı acaba enjektör bu konuda bilgisi olan varmı ki slm ben 1ay önce cmax tdci bosch enjektörlerin 4 ünü 0 olarak satın aldım peşin 1800 tl ye. bu arada bosch enj ler TR de üretiliyor avrupaya bursadan gisiyor. bilginize. enj ler için 110 ps bilgisini verin , 90 ps lık enj ler farklı imiş. benden revizyon için 600 tl istendi. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 28 Mart 2014 Yazar Paylaş 28 Mart 2014 Dikkat ettiğim bir konuyu sizle paylaşmak istiyorum aracım 30 binde iken yağı hafif siyahdı sarılık gözüküyordu,40 bin bakımında sarılık azaldı 50 ve 60 bin bakımında yağı yeni değiştirdikden hemen sonra bile simsiyah elime bulaştırınca yağ iyide bu siyahlığı sevmedim.Carbon clean karteride temizliyormu ? Birde dik bir yerde oturuyorum sabahları aracı çalıştırırınca bir 30 sn bekleyip 2.vitesde 2 km yokuş iniyorum hiç gaza basmadan devir 3 4 binleri buluyor zaman zaman boşa atsam araç çok hızlanıyor nasılsa egzoz çıkışı olmaz kompresyonda diyip böyle devam ediyorum turbo bu durumda çalışmıyor değil mi ? Yağın kararması normal aynı durum aracımı 5 yıl önce aldığımda dikkatimi çekmişti,yağ bir nevi temizlikte yapıyor o sebeple kararıyor çabucak.. Turbo elbette çalışıyor 1 Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 28 Mart 2014 Yazar Paylaş 28 Mart 2014 Abi soğuk motoru 2 km yokuş aşağı kompresyona bindirmek zararlı mı peki ? 2.vitesde 3500 devre geliyor maks. Küt diye atmıyorum tabi kendi kendine hızlanıyor. Bu işte genel kabul şudur .Çıkabildiğin viteste inmek..Arada hafif fren dozlaması ile deviri düşürmek iyi olur bence 1 Yorum bağlantısı
Misafir 28 Mart 2014 Paylaş 28 Mart 2014 Abi soğuk motoru 2 km yokuş aşağı kompresyona bindirmek zararlı mı peki ? 2.vitesde 3500 devre geliyor maks. Küt diye atmıyorum tabi kendi kendine hızlanıyor. Soğuk dizel motoru 3500 devirle yokuş aşağı yığdırarak indirmek, motor ve özellikle turbo için zararlı olabilir. Yığdırarak kelimesini özellikle kullandım. Turbo tamircileriyle yaptığım sohbetlerde, klasik bilinenler dışında (arabayı hemen stop etmemek, bir süre ısıtmadan yola çıkmamak vb.) aracı yığdırarak kullanmak turboya çok zararlı dediler. Sizin yaptığınız tam da bu oluyor. Soğuk motorda zararı daha da büyük olur diye düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 28 Mart 2014 Yazar Paylaş 28 Mart 2014 Ustaların yığdırma dedikleri hadise yüksek vitesten düşüğe deviri çok artıracak ani geçiş yapıldığında emiş ve egsoz tarafındaki pervanelerin farklı basınç altında kalmaları ve turbo milinin zarar görme riski ortaya çıkmasıdır.. Düzenli ve ani olmayan gaz artırımı sıkıntı yaratmaz turboda 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 28 Mart 2014 Paylaş 28 Mart 2014 (düzenlendi) Abi soğuk motoru 2 km yokuş aşağı kompresyona bindirmek zararlı mı peki ? 2.vitesde 3500 devre geliyor maks. Küt diye atmıyorum tabi kendi kendine hızlanıyor. 3500 devirde inilmez zaten, devri 2500-3000 civarı frenle sınırlamak lazımdır,o da en fazlası, sıcakkende inmeyeceksin ayrıca, 3500 devir dizelde demir törpüsü moduna geçiş sınırıdır zaten. 28 Mart 2014 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Akan Belen 28 Mart 2014 Paylaş 28 Mart 2014 Bosh marka bize uyarmı bilmem zaten.Ama ben revizyon yaptırdım ve şimdilik oldukça memnunum.Yığdırma konusunda ise jatko bunu kendisi yapıyor.Rampa inişlerde en ufak fren dokunuşunda zaten alt vitese atıyor kendisi ama ben sınırlandırma yapmak gerektiğini bilmiyordum bu durumu yada turboya zararı olduğunu. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 28 Mart 2014 Paylaş 28 Mart 2014 Soğukken yağlama eksiği olacağından biraz turbo açısından zararı olabilir, ama ateşleme olmadığından turbo çokta ısınmaz, yani turboya birşey olmaz aslında, dizel motor için genelede 3500 devir üstü kompresyondada gaza basarkende zararın başladığı devirdir aslında... 1 Yorum bağlantısı
Misafir 28 Mart 2014 Paylaş 28 Mart 2014 Ustaların yığdırma dedikleri hadise yüksek vitesten düşüğe deviri çok artıracak ani geçiş yapıldığında emiş ve egsoz tarafındaki pervanelerin farklı basınç altında kalmaları ve turbo milinin zarar görme riski ortaya çıkmasıdır.. Düzenli ve ani olmayan gaz artırımı sıkıntı yaratmaz turboda Yığdırma dediklerinde, anlamadım diye tekrar sormuştum. Onlar da yüksek devirde komprosöre bindirerek gitme demişlerdi. Sizin yaptığınız açıklama bana daha mantıklı geldi. Muhtemelen onlar da bunu demeye çalıştılar ancak düzgün anlatmayınca ben de anlamamışım. Yorum bağlantısı
mehmetsönmez 28 Mart 2014 Paylaş 28 Mart 2014 Bosh marka bize uyarmı bilmem zaten.Ama ben revizyon yaptırdım ve şimdilik oldukça memnunum.Yığdırma konusunda ise jatko bunu kendisi yapıyor.Rampa inişlerde en ufak fren dokunuşunda zaten alt vitese atıyor kendisi ama ben sınırlandırma yapmak gerektiğini bilmiyordum bu durumu yada turboya zararı olduğunu. akan bey c max dizel enj ler zaten bosch marka. ben yıllardır rampa inerken motor frenini kullanırım. bu sayede fren ve diskler zorlanmıyor. bazı hallerde 4000 d/dk kadar devir çıkabiliyor. hatta o hallede klimayı max a getirerek yazın hem içeriyi soğutuyorum hem de motor frenı uzerindeki yuk azalıyor. bunu kışında yapıyorum. klima komp nun çalışmasını yaglama yapmasını klima gazının sistemde dolaşarak ozelliğini korumasını sağlamış oluyorum. bu davranış şekli ile ilgili 200.000 km dir bir sorun görmedim. turbom 50.000 km de garantiden değişmiş idi. yani demekki 150.000 km dir sorun yok. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 28 Mart 2014 Paylaş 28 Mart 2014 Dikkat ettiğim bir konuyu sizle paylaşmak istiyorum aracım 30 binde iken yağı hafif siyahdı sarılık gözüküyordu,40 bin bakımında sarılık azaldı 50 ve 60 bin bakımında yağı yeni değiştirdikden hemen sonra bile simsiyah elime bulaştırınca yağ iyide bu siyahlığı sevmedim.Carbon clean karteride temizliyormu ? Birde dik bir yerde oturuyorum sabahları aracı çalıştırırınca bir 30 sn bekleyip 2.vitesde 2 km yokuş iniyorum hiç gaza basmadan devir 3 4 binleri buluyor zaman zaman boşa atsam araç çok hızlanıyor nasılsa egzoz çıkışı olmaz kompresyonda diyip böyle devam ediyorum turbo bu durumda çalışmıyor değil mi ? Carbon clean yakıt ve egzos sistemini temizler...Yağlama ve soğutma ayrı sistemlerdir...Yakıt hattı, soğutma hattı ve yağlama hattı apayrıdır...Yağın çok kararması yağ boşaltığında yağ kanallarında kalan eski yağın epey bir eski olmasındandır...Servislerde yağ kanallarını da temizleyen makineler mevcut...80 -100 lira gibi rakama işlemi yapıyorlar..Gerekliliğ tartışılır ancak ben yağın ömrünün 15 binden kat kat fazla olduğunu düşündüğümden ilk bakımda ısrar üstüne razı oldum daha da yaptırmadım... Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 29 Mart 2014 Paylaş 29 Mart 2014 (düzenlendi) akan bey c max dizel enj ler zaten bosch marka. ben yıllardır rampa inerken motor frenini kullanırım. bu sayede fren ve diskler zorlanmıyor. bazı hallerde 4000 d/dk kadar devir çıkabiliyor. hatta o hallede klimayı max a getirerek yazın hem içeriyi soğutuyorum hem de motor frenı uzerindeki yuk azalıyor. bunu kışında yapıyorum. klima komp nun çalışmasını yaglama yapmasını klima gazının sistemde dolaşarak ozelliğini korumasını sağlamış oluyorum. bu davranış şekli ile ilgili 200.000 km dir bir sorun görmedim. turbom 50.000 km de garantiden değişmiş idi. yani demekki 150.000 km dir sorun yok. Ufacık bir konu var, ben 500 bin km leri görme niyetindeyim, 4000 devir gibi seviyelere çıkıyorsan, heleki gaza da basarken bunu yapıyorsan bu km leri görmen zor, ortalama kullanıcıysan önemi yok, 150 200 binler anca motorun çeyrek ömrü benim için, kastettiğimde bu, en az 10 yıl kullanım yada 500 bin km., bunu yakalaman için 3500 üstünü unutman lazım, tabii bu çoğu kullanıcı için fazlaca uzun bir mesafe, bu açıdan bakarsan sorun yaşamayabilirsin, ama benim için demir törpüsü demektir, bu şekilde kullanımda benim için 500 bin ve üstü hayal olur 29 Mart 2014 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
mehmetsönmez 31 Mart 2014 Paylaş 31 Mart 2014 Ufacık bir konu var, ben 500 bin km leri görme niyetindeyim, 4000 devir gibi seviyelere çıkıyorsan, heleki gaza da basarken bunu yapıyorsan bu km leri görmen zor, ortalama kullanıcıysan önemi yok, 150 200 binler anca motorun çeyrek ömrü benim için, kastettiğimde bu, en az 10 yıl kullanım yada 500 bin km., bunu yakalaman için 3500 üstünü unutman lazım, tabii bu çoğu kullanıcı için fazlaca uzun bir mesafe, bu açıdan bakarsan sorun yaşamayabilirsin, ama benim için demir törpüsü demektir, bu şekilde kullanımda benim için 500 bin ve üstü hayal olur Ali bey slm. Acaba yılda kaç km yaparsınız. Ben 20,000 km yıl ile 10 yılımı tamamladım aracım 195,000 de. Kabaca 5 yıl daha kullanırım yani 300,000 km 195,000 km de motorumu açtırdığımda silindir yüzeylerinde hiçbir aşınma vs saptanmadı. Yani kullanım tarzım 200,000 km yi sorunsuz geçmiş Ben yokuş inerken extrem hallerde motor sıcakken anlık olarak 4000 devirleri komp ile görüyorum Ama asla gaza basarak diil. Motor freni için yani. Kaldı ki otobanda min 5000 km mon stop 4000 devir çevirdiğim de oldu ( tek bir etapta diil) Hiç sorun yaşamadım. Motorun Max aşınması %80 i ilk çalişmalar da oluyo. Acaba siz yılda kaç km yaparsınız ve motorunuz kaç km de? Ben 195.000 km de hiçbir şikayetim yokken sırf ısıtma bujı değişimi için servis alırken kırılma sonucu motor üst kapağımı açtırdım. Yani hhb sorunum yokken Yorum bağlantısı
Recommended Posts