Selim Kaya 13 Ekim 2013 Paylaş 13 Ekim 2013 Bayram tatili uzun olunca yollar doldu haliyle. Belki çokta alakası yok ama az önce gördüğüm bir hasarlı Focus ilanını paylaşmak istiyorum. Lütfen kilometre saatine dikkatli bakalım. Sonra da aracın haline. Bayramda yollarda olacaklara bir kez daha hatırlatalım... http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-hasarli-araclar-otomobil-fedon-oto.dan-2006-fort-fokus.trend.dizel-cekme-belgeli-102381477/detay 1 Yorum bağlantısı
Erhan Güler 13 Ekim 2013 Paylaş 13 Ekim 2013 İlanda " Pert kaydı yoktur " derken ne demek istemiş onu anlamadım fotoğraflara bakınca. Yorum bağlantısı
Alper Demir 13 Ekim 2013 Paylaş 13 Ekim 2013 İlanda " Pert kaydı yoktur " derken ne demek istemiş onu anlamadım fotoğraflara bakınca. Al bunu düzelt, sonra birilerine kazıkla demek istedi herhalde. 5 Yorum bağlantısı
Serkan Ünsalan 13 Ekim 2013 Paylaş 13 Ekim 2013 km takılı kalmış yazık olmuş.içinden sağ salim çıkmışlardır inşallah Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 13 Ekim 2013 Paylaş 13 Ekim 2013 Kaskosu yokmuş.. Yaptırıp trafiğe çıkabilir. yeniden kasko yaptırabilir mişiz.. Yorum bağlantısı
Selim Kaya 13 Ekim 2013 Yazar Paylaş 13 Ekim 2013 Kaskosu yokmuş.. Yaptırıp trafiğe çıkabilir. yeniden kasko yaptırabilir mişiz.. Bu araba toplanır mı ki? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Ekim 2013 Paylaş 13 Ekim 2013 İlanda " Pert kaydı yoktur " derken ne demek istemiş onu anlamadım fotoğraflara bakınca. bu aracı bir yaparlar, 3 parça boyalı değişensiz diye satarlar.... Focus 2 lerin 6 vites olanı var mı ? Eğer yoksa devir saatinde ya da hızda bi yanlış var. O kadar hızlıyken devirin daha yüksek olması gerekirdi... km ve divr saatine bu kadar takılmayın kaza sonrası takılı da kalabilir, yan yatmıştır düzeltirken de ibre kayabilir, bu bayağı hızla çarpmış orası ayrı 2 Yorum bağlantısı
Mahmut Sayar 13 Ekim 2013 Paylaş 13 Ekim 2013 Allah kimseye göstermesin, forumda abilerimiz kardeşlerimiz hız konusunda çok duyarlılar bu mutluluk verici fakat bu aracın bize çarpma riski de her zaman var olacaktır. Bir noktadan sonra hız, emniyet kemeri, güvenli sürüş ikinci planda kalabilir, bugün 550 km yol geldim ve ikisi ciddi üç kaza gördüm, insanlar araçlarına, hava yastıklarına çok fazla güveniyorlar sonuçlar ise ortada. Bayram arifesi olması münasebetiyle hemen her ilde ve büyük ilçelerde radar uygulaması vardı, lakin hemen hepsinin karşı şeritten gelen araçların selektörleriyle farkına vardım. Böyle iyilik olur mu emin değilim... 4 Yorum bağlantısı
Özgür Turhan 13 Ekim 2013 Paylaş 13 Ekim 2013 offf of of çok feci bir kaza olmuş. :/ Yorum bağlantısı
Şükrü Abay 13 Ekim 2013 Paylaş 13 Ekim 2013 Offf Offf Onlar kan mı yaaa Allah kimseye kaza bela vermesin off... Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik 13 Ekim 2013 Paylaş 13 Ekim 2013 Focus 2 lerin 6 vites olanı var mı ? Eğer yoksa devir saatinde ya da hızda bi yanlış var. O kadar hızlıyken devirin daha yüksek olması gerekirdi... km ve divr saatine bu kadar takılmayın kaza sonrası takılı da kalabilir, yan yatmıştır düzeltirken de ibre kayabilir, bu bayağı hızla çarpmış orası ayrı Ayrıca kaza yapacağını anlayınca gazdan ayağını çekmesi ile de devir düşmüş olabilir. Her ne olursa olsun çok yüksek hızla vurmuş gibi. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 13 Ekim 2013 Paylaş 13 Ekim 2013 Bu araba toplanır mı ki? Başka bir pert araç alıp, bunun da şasi numarası olan kısmı alıp birleştirebilir mişiz Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi 13 Ekim 2013 Paylaş 13 Ekim 2013 Belli bir hızdan sonra marka model ayırt etmeksizin bütün araçlar, yaratılmış olan fizik kurallarının kesinliği karşısında kağıt kadar dayanıksızlar... Direksiyondayken alınan sağlamlık hissine aldanmamak gerekiyor... Allah korusun... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 13 Ekim 2013 Paylaş 13 Ekim 2013 Bu hızla meydana gelen ölüm, çarpma neticesi oluşan G kuvveti sonucu iç organların parçalanması sebebiyledir.. Kasa ne kadar sağlam olursa olsun.. Kim bilir kaç G oluştu orada.. Allah hepimiz esirgesin.. 6 Yorum bağlantısı
Furkan Egemen Akın 13 Ekim 2013 Paylaş 13 Ekim 2013 Allah Sabır Versin Bu Arada "G"nedemek Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 13 Ekim 2013 Paylaş 13 Ekim 2013 http://tr.wikipedia.org/wiki/G_kuvveti Yorum bağlantısı
Can Çeralp 13 Ekim 2013 Paylaş 13 Ekim 2013 Antivirüsüm zorla bilgisayarımı yeniden başlatmadan önce bir sürü hesaplama içeren uzun bir yazı yazıyordum.. Kısaca; Köprüden atlayıp intihar etmek istediğiniz zaman saatte 70km'yi geçen bir hıza 2 saniye civarında ulaşıyorsunuz. Suyun bu yükseklikten beton etkisi yaptığını hepimiz duymuşuzdur. İki tane 100km/saat ile çarpışan araçtaki kazanın tamamlanması da ortalama 2 saniye sürse, ortaya çıkan ortalama G kuvveti 5.5 G civarı. Anlık olarak çarpışma anının ilk çeyreğinde ise bu değer 10G'nin üstüne çıkabiliyor. Buradaki betonun etkisini siz düşünün. Üstelik çarptığınız şey de su değil, 1.5 tona ulaşan ağırlıktaki demir ve plastik yığınları. Bu noktada hava yastıkları vücudunuzun dışını korusa bile içeriden karnınıza, göğsünüze çarpan ciğer, mide ve bağırsaklarınız -kazadan sağ çıkmanız halinde- günlerce sürecek acılara ve iç kanamalara sebep olacaklardır. Gerçekten teknoloji ne kadar uğraşırsa uğraşsın, yüksek hızlar, kontrolsüz sürüşlerin getireceği felaketlere mucizelerden başka çözüm yok.. En iyisi aldığımız sorumluluğu hiç unutmadan hep dikkatli olmak. Hatta ne yazık ki ülkemizde çevremizdekilerin adına da dikkatli olmak gerekiyor büyük ölçüde.. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 13 Ekim 2013 Paylaş 13 Ekim 2013 Allah Sabır Versin Bu Arada "G"nedemek http://tr.wikipedia.org/wiki/G_kuvveti Yorum bağlantısı
Alper Demir 13 Ekim 2013 Paylaş 13 Ekim 2013 Bu arada 65km hızla dümdüz nesnelere çarptırarak 5 tane yıldızı önüne gelene dağıtan NCAP'e yine saygılarımı iletiyorum. Resmen kandırıyorlar milleti. 5 yıldız verince insanlar aşırı güven duyuyorlar araçlara. 65km hızla, benim eski 90 DoğanL aracım ile 5 defa çarpsam yalnızca birinde ölürdüm herhalde. Hızı yine yapan yapsın, fakat olabilecek ihtimalleri bilip de yapsın. Sonuçta ferrariyi de insanoğlu üretiyor. Ne yazık ki fizik kurallarını, araç bakımını ve aracının haddini bilmeyenler de aynı hızı yapmaya çalışınca işler ters gidebiliyor. Yorum bağlantısı
Ömer Emre Çeltekoğlu 13 Ekim 2013 Paylaş 13 Ekim 2013 Allah geride kalanlara sabır versin... Herkese kedisi aslan geliyor kendine,Benim aracım iyi gider, yok benim arac yola iyi basıyor. Böbürlenmemek lazım ..Kendini düşünmüyosan karsındakileri düşün... yanındakileri düşün...Birde bu birtek bizde vardır heralde... Memlekete giderken moda giriyor bazıları... Köyde hava atacak 6 saatte indim yok 8 saatte geldim vs.... gerek yok...Pert kaydı olmayan aracların alıcısı cok... yukarda abimizin dedigi gibi... Bu aracın bide arkadan kazalı olup hurdaya dönmüşünü buluyolar 2 aractan tek bir araba yapıyolar.... 2-3 degişenli seklinde satıyolar... Artık boyayı anlayamıyosunuzda. micro fiber işlem diye bisey var Maslak sanayide yapılıyormuş... Ben reklamını ve ilanını görmüştüm. Adam garanti ediyor. Hiç bir cihaz yada hiç kimse anlamaz boyandıgını diye. Boylelikle aracları insanlara kakalıyolar... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Ekim 2013 Paylaş 13 Ekim 2013 Bu arada 65km hızla dümdüz nesnelere çarptırarak 5 tane yıldızı önüne gelene dağıtan NCAP'e yine saygılarımı iletiyorum. Resmen kandırıyorlar milleti. 5 yıldız verince insanlar aşırı güven duyuyorlar araçlara. 65km hızla, benim eski 90 DoğanL aracım ile 5 defa çarpsam yalnızca birinde ölürdüm herhalde. Hızı yine yapan yapsın, fakat olabilecek ihtimalleri bilip de yapsın. Sonuçta ferrariyi de insanoğlu üretiyor. Ne yazık ki fizik kurallarını, araç bakımını ve aracının haddini bilmeyenler de aynı hızı yapmaya çalışınca işler ters gidebiliyor. 65 km/h hız çok yükesek ve fenadır, düz ve enerji emmeyen bir cisme doğan ile o hızda çarpsanız Allah muhafaza, motor arka koltuğa geçer. Ncap in mantığı 120 km/h ile birbibirna çarpan 2 arabayı simüle etmesidir ve yıldızlar sadece o çarpma görünümü için de verilmiyor, esp düğmesinin yeri bile bir kriter 2 Yorum bağlantısı
Alper Demir 13 Ekim 2013 Paylaş 13 Ekim 2013 (düzenlendi) 65 km/h hız çok yükesek ve fenadır, düz ve enerji emmeyen bir cisme doğan ile o hızda çarpsanız Allah muhafaza, motor arka koltuğa geçer. Ncap in mantığı 120 km/h ile birbibirna çarpan 2 arabayı simüle etmesidir ve yıldızlar sadece o çarpma görünümü için de verilmiyor, esp düğmesinin yeri bile bir kriter http://www.euroncap.com/tests/frontimpact.aspx Linkte NCAP'in test verileri var. Yanlış anlamadıysam düz çarpışma hızı 64km/s olarak görülüyor. http://www.euroncap.com/Content-Web-Page/106f41f7-d486-46bf-bfbc-80fb4c79f679/car-to-car-side-impact.aspx Yan çarpma 50km/s http://www.euroncap.com/Content-Web-Page/90769bbc-bb74-4129-a046-e586550c3ece/pole-side-impact.aspx Yandan dar obje 29km/s Bu veriler bence gerçek hayatı fazla yansıtmıyor. En azından şehirlerarası trafiği hiç yansıtmıyor. Ayrıca NCAP, Amerika testlerinin aksine darbeyi geniş objeler üzerinden(yan dar obje hariç) veriyor ki, böyle bir şey gerçek hayatta çok zor. Small overlap testi yapılmadan fazla bir anlamı yok o testlerin. 2 tane 120km/s hızla giden aracın çarpışması ideal de olmasada teorik olarak 240km hız ile çarpışma eder ki, o testten 2 yıldız alan araç zor çıkar. Örneğin aşağıdaki focus 190km/s hızla çarpıyor. İşte motoru arka koltuğa geçiren hız bu oluyor Ve evet dediğiniz gibi ESB düğmesinin yeri bile bir kriter ve en son 5 yıldızı bir çinli araç bile aldı. http://www.euroncap.com/results/qoros/3/528.aspx 14 Ekim 2013 tarihinde Alper Demir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 14 Ekim 2013 Paylaş 14 Ekim 2013 Bu hızla meydana gelen ölüm, çarpma neticesi oluşan G kuvveti sonucu iç organların parçalanması sebebiyledir.. Kasa ne kadar sağlam olursa olsun.. Kim bilir kaç G oluştu orada.. Allah hepimiz esirgesin.. menfeze düşüp toprak zemine yapışmış.yani o hızla giderken anında durmuş.aynen söylediğin gibi abi iç yaralanmadır.Allah rahmet eylesin Yorum bağlantısı
Ömer Emre Çeltekoğlu 14 Ekim 2013 Paylaş 14 Ekim 2013 G kuvveti cok feci seylere neden olabiliyor...G kuvveti anlamak tabiki mümkün bilmeyenler için... Diyelim bir e5 tem gibi yola katılcaz bazen geniş virajlar dönüp katılıyorsunuz... G kuvvetinin en kolay tarifi dönerken boynunuzda hisseettiginiz agrı... Bu G kuvveti etkisindendir. Yorum bağlantısı
Recommended Posts