Furkan Avcı 1 Ekim 2013 Paylaş 1 Ekim 2013 Lütfen biri bana tork ile beygir gücünü ilkokul seviyesine göre anlatır mı? (ciddiyim) Öyle tork rampa çıkar, beygir hızlı gider değil, daha anlaşılır. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 1 Ekim 2013 Paylaş 1 Ekim 2013 (düzenlendi) Lütfen biri bana tork ile beygir gücünü ilkokul seviyesine göre anlatır mı? (ciddiyim) Öyle tork rampa çıkar, beygir hızlı gider değil, daha anlaşılır. Tork çevirme-çekme gücü de denebilir, yük arttıkça Torkun avantajı ortaya çıkar, yani tsi bir motorla aynı hp de bir dizeli koyalım, ikisininde torku aynı olsa bile farklı olan birşey var, 2 araçta tam yüklü olsun, dizel çok gaza basarak kalkarken, benzinli gaza daha fazla basmalıdırki aynı torka ulaşsın (bunu ilave turbo şarjla hallediyorlar), Tork güçtür, momentumdur, dizel çok düşük devirde 1000 kg. çekebilirse, aynı hacimdeki benzinli çok yüksek devir çevirmelidir ki o yükü çekebilsin, motor hacmi artıp taşınacak yükte arttıkça benzinli istediği kadar hp açısından güçlü olsun, bir noktadan sonra, dizelin Tork gücüne ulaşmaz hale gelir... Örneğin, yukardaki kamyon, 580 hp. karşısına ferro koyduk oda 580 hp olsun, kamyon 50 tonu şak diye kaldırırken ferro yerinden bile kıpırdatamaz, 50 tonu çekecek torka asla yaklaşamaz bile dizelin stroke değeri yüksek ve torkuda deli gibidir ama yan etki olarak hızı düşer, yani boşken ferro tokadı basar. http://www.teknoseyir.com/41668/araclarda-tork-ve-beygir-gucu-neyi-ifade-eder/ 1 Ekim 2013 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 1 Ekim 2013 Paylaş 1 Ekim 2013 Lütfen biri bana tork ile beygir gücünü ilkokul seviyesine göre anlatır mı? (ciddiyim) Öyle tork rampa çıkar, beygir hızlı gider değil, daha anlaşılır. Tork yürütür beygir uçurur 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 1 Ekim 2013 Paylaş 1 Ekim 2013 (düzenlendi) Tork yürütür beygir uçurur Kısaca evet diyebiliriz, nasılsa kamyon almayacağız Tork yürütür ama korkunç bir ağırlıkla Hp uçurur ama hafifceciksen 1 Ekim 2013 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 1 Ekim 2013 Paylaş 1 Ekim 2013 Lütfen biri bana tork ile beygir gücünü ilkokul seviyesine göre anlatır mı? (ciddiyim) Öyle tork rampa çıkar, beygir hızlı gider değil, daha anlaşılır. kısaca krankı döndüren kuvvete tork. Bunu belli bir hızda döndürerek elde edilen harekete güç denir.krank ne kadar hızlı dönerse doğal olarak güç o kadar artar.( fakat içten yanmalı motorlarda, çok yüksek devirlerde tork yeniden düşer) 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 1 Ekim 2013 Paylaş 1 Ekim 2013 (düzenlendi) .....ikisininde torku aynı olsa bile farklı olan birşey var, 2 araçta tam yüklü olsun, dizel çok gaza basarak kalkarken, benzinli gaza daha fazla basmalıdırki aynı torka ulaşsın (bunu ilave turbo şarjla hallediyorlar), Tork güçtür, momentumdur, dizel çok düşük devirde 1000 kg. çekebilirse, aynı hacimdeki benzinli çok yüksek devir çevirmelidir ki o yükü çekebilsin, motor hacmi artıp taşınacak yükte arttıkça benzinli istediği kadar hp açısından güçlü olsun, bir noktadan sonra, dizelin Tork gücüne ulaşmaz hale gelir... .. Ali yanlışsın.. HP = k * tork * devir (burada k=5000 küsur Nm için). HP si yüksek araç her daim galiptir. tartışmaya bile gerek yok. Kullanım konforundan bahsetmiyoruz. kısaca krankı döndüren kuvvete tork. Bunu belli bir hızda döndürerek elde edilen harekete güç denir.krank ne kadar hızlı dönerse doğal olarak güç o kadar artar.( fakat içten yanmalı motorlarda, çok yüksek devirlerde tork yeniden düşer) "harekete güç denir" ??? ne demek? 1 Ekim 2013 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 1 Ekim 2013 Paylaş 1 Ekim 2013 Ali yanlışsın.. HP = k * tork (burada k=5000 küsur Nm için). HP si yüksek araç her daim galiptir. tartışmaya bile gerek yok. Kullanım konforundan bahsetmiyoruz. "harekete güç denir" ??? ne demek? basit o olarak anlatmaya çalıştım. torkX devir işte kısaca. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 1 Ekim 2013 Paylaş 1 Ekim 2013 şu sayfada hesap makinesi var: http://ncalculators.com/electrical/horsepower-to-torque-calculator.htm Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 1 Ekim 2013 Paylaş 1 Ekim 2013 (düzenlendi) Ali yanlışsın.. HP = k * tork (burada k=5000 küsur Nm için). HP si yüksek araç her daim galiptir. tartışmaya bile gerek yok. Kullanım konforundan bahsetmiyoruz. Hocam elbette öylede, misal kullandığımız arabalar için konuşuyoruz, 50 tonu çeken 3000 nm torklu aracımız yok zaten Hp si yüksek benzinli araçta hp arttıkça devirde artmak zorunda değilmidir, benzinli araçta belli bir devirden sonra tork hızla düşmeye başlamazmı mesela, kamyonda o ağırlığı çekecek güç- tork varken, benzinli bir motorda aynı ağırlık için ne gerekir, ben bunu anlatmak istedim, ikiside aynı hp de olsa bile ağırlığı çekemeyecek olan kim olur onu anlatmak istemiştim. Hesap makinasına göre: 500 HP ise 2500 devirde tork 1050 nm. 4500 devirde tork 583 nm. Anlatmak istediğim şu: 2500 devirde 500 hp güç veren bir dizel motor varsayalım, bu motor bu halde 1050 nm. çevirme gücü üretir. benzinlide 4500 devirde 500 hp verdi varsayalım, tork 583 nm. oluyor. Şimdi iki motorda 1000 kg. yüklersen ne olur, dizel canına okur, hız olarak demiyorum, çeker götürür yani. demek istediğim bu. 1 Ekim 2013 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 1 Ekim 2013 Paylaş 1 Ekim 2013 ikisi de aynı hp olsa aynı ağırlığı çeker. şanzıman oranı nedeniyle tekerdeki tork farklıdır senin örnekte. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 1 Ekim 2013 Paylaş 1 Ekim 2013 (düzenlendi) ikisi de aynı hp olsa aynı ağırlığı çeker. şanzıman oranı nedeniyle tekerdeki tork farklıdır senin örnekte. Hımm, doğru,şanzıman durumu eşitliyor. Ben aslında şunu demeye getiriyorum, hp ve tork lari aynıda olsa dizelle aynı sonucu daha ucuza elde edebiliyorum, dizel basmadan, benzinli ise gaza basarak aynı sonuca ulaşır yani. Örnek vs. verirken iş uzadı gitti 1 Ekim 2013 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Servet Aydın 1 Ekim 2013 Paylaş 1 Ekim 2013 Tork :Yarış kazandıran Beygir: Araç sattıran 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 1 Ekim 2013 Paylaş 1 Ekim 2013 Benzin iyidir iyi. Turbo da olmasın, güçlü atmosferik olsun. Hatırlatmasana Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu 2 Ekim 2013 Paylaş 2 Ekim 2013 Turbo candır diyorum...Benim Astra 1.6 115 bg atmosferik, gecen günlerde Golf 1.2 T 105 bg olandan kullandım, benim arabanın tavanında patinaj çeker valla. Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 2 Ekim 2013 Paylaş 2 Ekim 2013 Kısaca evet diyebiliriz, nasılsa kamyon almayacağız Tork yürütür ama korkunç bir ağırlıkla Hp uçurur ama hafifceciksen Kullandığımız 1.4 tdci motoru söküp yerine 1.4 t taksaydık ne olurdu acaba Turbo benzinli, turbo dizeli Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 2 Ekim 2013 Paylaş 2 Ekim 2013 Kullandığımız 1.4 tdci motoru söküp yerine 1.4 t taksaydık ne olurdu acaba Turbo benzinli, turbo dizeli Ne olacak, yerimizde sayardık Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 2 Ekim 2013 Paylaş 2 Ekim 2013 Ne olacak, yerimizde sayardık Turbo benizli olsaydı diyorum, aynı hacimli motor aynı arabaların üzerinde Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 2 Ekim 2013 Paylaş 2 Ekim 2013 (düzenlendi) Ali Cihangiroğlu'na istersen jet motorlu fiesta ver, biberon cc traktörden vazgeçmez. Fiesta bir tutkudur (ama bizim kasalar ve altı) Hiçbir şey vazgeçilmez değildir, tutkular aynı kalır fakat yeni tutkularda eklenebilir, tek tutku yetemez yani İlelebet Fiesta yamı bineceğiz kardeşim, bu ne yahu, Mersosu bmw si... tonla marka var, alacağız birini herhalde 2 Ekim 2013 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 2 Ekim 2013 Paylaş 2 Ekim 2013 (düzenlendi) Turbo benizli olsaydı diyorum, aynı hacimli motor aynı arabaların üzerinde Turboşarjda olacak ama, yoksa dizel kalkışta arayı açar, sonra benzinli yetişip geçer seni fiestadan sonra s350 cdi 4matic airmatic amg brabus keser abi anca. Yok beni tam kesen 2 araba var mersoda Ahh be ahhh ..... E63 AMG Vee bu G63 AMG Gaza gelmişken, Motor da da bu Olmadı bu 2 Ekim 2013 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Akan Belen 2 Ekim 2013 Paylaş 2 Ekim 2013 İlk motora bayıldım Çok istiyorum böyle birşey alabilmek ama ne mümkün Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 2 Ekim 2013 Paylaş 2 Ekim 2013 (düzenlendi) Fiyatınıda duysan... ah be ahhhh... e63 1 trilyon nerdeyse g63 te az değil, bunlar hayal ama Gs1200r Adventure kavuşmam mümkün gibi K1300r spec 173 Hp 140 Nm. tork hız 200+ ve üstü, sonunu yazmamışlar kilo: deposu dolu 243 kg. 100 le gidersen 100km de 5 lt yakıyor 120 ile 5.8 lt. yakıyor keyfi ise paha biçilemez. e63 almak için ön şart hTC One kullanmakmış ayrıca r1200gs 70 milyar 2. el alacağız tabii... k1300r 63 milyar k1600GTL 93 milyar birde F800gs adventure var, o daha makul 45 kaat 2 Ekim 2013 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Akan Belen 2 Ekim 2013 Paylaş 2 Ekim 2013 Yok bunlar bize uzak maalesef tabi sayısal falan toslarsa o ayrı bir durum. http://www.asyamotor.com.tr/?page=urun-detay&id=59 şehir içi kullanmaya yeter bana Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 2 Ekim 2013 Paylaş 2 Ekim 2013 93 milyarı düşünce sağı solu kırılacak birşeye veremem ben ya 1 Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 2 Ekim 2013 Paylaş 2 Ekim 2013 Fiyatınıda duysan... ah be ahhhh... e63 1 trilyon nerdeyse Bu e63 motoru Almanya'da tek bir teknisyen tarafından parçaları birleştirilip arabaya montaj yapılan model miydi? Mercedes'in öyle bir modeli vardı ama hatırlayamıyorum. Atmosferik ama yüksek hacim motorlu ve sedan bir modeldi. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 2 Ekim 2013 Paylaş 2 Ekim 2013 (düzenlendi) Bu e63 motoru Almanya'da tek bir teknisyen tarafından parçaları birleştirilip arabaya montaj yapılan model miydi? Mercedes'in öyle bir modeli vardı ama hatırlayamıyorum. Atmosferik ama yüksek hacim motorlu ve sedan bir modeldi. Aynen öyle, acaip bir arabadır, ama gelde al hadi 93 milyarı düşünce sağı solu kırılacak birşeye veremem ben ya Tek korkumda o, alet ağır, ama düşme videolarını izledim, korumaları falan full olacak ve senin üstünde de milyarlık elbise kask vs. olacak, kafada kask altta kot ayakta spor ayakkabıyla uzun yolda zaten ya felç olursun yada düştünmü işin biter, bu enduro aletlerle zaten 200-300 basılmaz, hız motoru değiller, 90-100 paşa paşa gideceksin, yazın tonla yabancı motorcular görüyorum, adamlar nasıl paşa paşa gidiyor bilsen... 90 la gidiceksin, mis gibi, motorun sesi, rüzgar manzara, oh ne güzel yaaa 2 Ekim 2013 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts