Mehmet Özkoca 27 Eylül 2013 Paylaş 27 Eylül 2013 selamın aleyküm arkadaşlar merak ettiğim bi konu var . sizce turbo dizelmi atak turbo benzinlimi daha atak. Yorum bağlantısı
Misafir 27 Eylül 2013 Paylaş 27 Eylül 2013 Aynı motor hacminde benzinlilerden daha yüksek beygir gücü alınabiliyor. Örneğin 1.6 dizel motor için piyasadaki araçlar ortalama 115bg güç üretirken, betzinli araçlarda 160-180bg'lik güç üreten motorlar var. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 27 Eylül 2013 Paylaş 27 Eylül 2013 benzinliler daha güçlü. dizeller biraz daha torklu olabilir. Yorum bağlantısı
Koray Ceylan 27 Eylül 2013 Paylaş 27 Eylül 2013 Her iki aracında aynı sadece biri benzinli diğeri dizel olduğunu varsayarak benzinli araç daha seri ve keyiflidir ama ben tork istiyorum beygir gücü çok önemli değil derseniz dizel öne çıkar. Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır 27 Eylül 2013 Paylaş 27 Eylül 2013 1.6 ecoboostun torku 240 iken, 1.6 tdci motorun torku 260. ancak ecoboost 182 hp. tdci 109 Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır 27 Eylül 2013 Paylaş 27 Eylül 2013 Bu bir örnek değildir ki. 1.0 Ecoboost'ta max tork 170Nm, 1.4 TDCi'da 160Nm, 1.3 Multijet'te 210Nm Torkun kaynağı turbo sonuç olarak, turbosu olmayan 1.5D Saxo'nun torku 95Nm mesela konumuz tork değilki. aynı firmanın ürettiği motorların tork ve hp güçlerini yazdım. arkadaşın sorusuna biraz katkım olsun istedim. senin aveonunki kaç murat? birazdan bağlıcan bakam ya. az kaldı 2 Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 27 Eylül 2013 Paylaş 27 Eylül 2013 Bu bir örnek değildir ki. 1.0 Ecoboost'ta max tork 170Nm, 1.4 TDCi'da 160Nm, 1.3 Multijet'te 210Nm Torkun kaynağı turbo sonuç olarak, turbosu olmayan 1.5D Saxo'nun torku 95Nm mesela Buna senin gibi bir adamın inanmıyacağını düşünüyorum Murat Alfaculiettada 320 Tork var güya gördük.. 3 Yorum bağlantısı
Turgut Bakar 27 Eylül 2013 Paylaş 27 Eylül 2013 Bence ancak 1.6 atmosferik ve 1.6 turbo dizel kıyaslanabilir,turbo benzinliyle turbo dizel aynı hacimde kıyaslamak pekde mantıklı değil.ör: 1.6 109tdci 1.6 125 vitec,,ikisinin keyfi kıyaslanabilir,bana göre 2000 devirde canlanan dizel daha çok tat veriyor burdada. 1 Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 27 Eylül 2013 Paylaş 27 Eylül 2013 Konu GÜÇ ise tabiki de benzinli. Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 27 Eylül 2013 Paylaş 27 Eylül 2013 (düzenlendi) Böyle bir kıyaslama da ilk defa görüyorum neye göre kime göre daha güçlü Bence soru şöyle olmalı, Aynı güç ve hacimdeki benzinli turbolu ve dizel turbolu araçlardan hangisi daha performanslı? gibi... 27 Eylül 2013 tarihinde Yiğitcan Coşar tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Turgut Bakar 27 Eylül 2013 Paylaş 27 Eylül 2013 Böyle bir kıyaslama da ilk defa görüyorum neye göre kime göre daha güçlü Bence soru şöyle olmalı, Aynı güç ve hacimdeki benzinli turbolu ve dizel turbolu araçlardan hangisi daha performanslı? gibi... Aynı güç ve hacimde benzinli turbolu ve dizel turbolu göremedim ben şu ana kadar,olması da mümkün mü bilemiyorum :)aynı hacimde 1.6 ikiside turbolu olan benzinli ve dizelde benzinlinin gücü en az 30-40hp fazladır ki şu zamanda 50-60hp fazla piyasadaki araçların çoğu.o da doğal olarak benzinliyi daha performanslı kılar bunu da sormaya gerek kalmaz bence:) Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 28 Eylül 2013 Paylaş 28 Eylül 2013 Böyle bir kıyaslama da ilk defa görüyorum neye göre kime göre daha güçlü Bence soru şöyle olmalı, Aynı güç ve hacimdeki benzinli turbolu ve dizel turbolu araçlardan hangisi daha performanslı? gibi... Güç ölçülebilir bir kavram değil midir, kişiye göre değişmez bence. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 28 Eylül 2013 Paylaş 28 Eylül 2013 (düzenlendi) Aynı güç ve hacimde benzinli turbolu ve dizel turbolu göremedim ben şu ana kadar,olması da mümkün mü bilemiyorum :)aynı hacimde 1.6 ikiside turbolu olan benzinli ve dizelde benzinlinin gücü en az 30-40hp fazladır ki şu zamanda 50-60hp fazla piyasadaki araçların çoğu.o da doğal olarak benzinliyi daha performanslı kılar bunu da sormaya gerek kalmaz bence:) Doğrudur, tek fark araçlar yüklüyse olurki dizel tork avantajı ile öne geçebilir. 28 Eylül 2013 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 28 Eylül 2013 Paylaş 28 Eylül 2013 Turbo olunca tork benzinlide de oluyor. olabilir dedim, kesin olur demedim. Yorum bağlantısı
Mehmet Özkoca 28 Eylül 2013 Yazar Paylaş 28 Eylül 2013 Böyle bir kıyaslama da ilk defa görüyorum neye göre kime göre daha güçlü Bence soru şöyle olmalı, Aynı güç ve hacimdeki benzinli turbolu ve dizel turbolu araçlardan hangisi daha performanslı? gibi... örnek volksvagen 2.0 tsi mı 2.0 tdi mı güçlü Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 28 Eylül 2013 Paylaş 28 Eylül 2013 örnek volksvagen 2.0 tsi mı 2.0 tdi mı güçlü Tdi ve manuel alayım Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 28 Eylül 2013 Paylaş 28 Eylül 2013 (düzenlendi) Güç ölçülebilir bir kavram değil midir, kişiye göre değişmez bence. Güç ölçülebilir bir kavram da teknoloji değişken olduğunda bir anlam ifade etmiyor. Atıyorum, Ford, VW ve Honda'nın 1.6 Dizeli birbirinden farklı güçtedir hangisini baz alıcaz. örnek volksvagen 2.0 tsi mı 2.0 tdi mı güçlü Niye 2.0 tsi mesela. Aynı hacimde başka bir motor daha var 2.0 tfsi ? Demek istediğimi anlatamadım demekki. Bu iş motora ve teknolojiye göre değişkendir. Baz almamız gereken birşey olmadan pek sağlıklı cevap verilemez Ayrıca konu başlığında hangisi daha güçlü ? diye soruyor ama ilk soruda hangisi daha atak diye soruyor ? Anlam karmaşası var yani Aynı güç ve hacimde benzinli turbolu ve dizel turbolu göremedim ben şu ana kadar,olması da mümkün mü bilemiyorum :)aynı hacimde 1.6 ikiside turbolu olan benzinli ve dizelde benzinlinin gücü en az 30-40hp fazladır ki şu zamanda 50-60hp fazla piyasadaki araçların çoğu.o da doğal olarak benzinliyi daha performanslı kılar bunu da sormaya gerek kalmaz bence:) Aynen öyle. Kıyaslama yapabilmek için eşit şartlar olması lazım. O da olduğunda zaten benzinlinin önde olduğu aşikar. Diğer türlü kıyaslama yapmak pek de mantıklı olmuyor. 28 Eylül 2013 tarihinde Yiğitcan Coşar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 28 Eylül 2013 Paylaş 28 Eylül 2013 Güç ölçülebilir bir kavram da teknoloji değişken olduğunda bir anlam ifade etmiyor. Atıyorum, Ford, VW ve Honda'nın 1.6 Dizeli birbirinden farklı güçtedir hangisini baz alıcaz. O zaman şunu söyleyebiliriz. Son teknoloji motorlardan 1.6 dizel olarak en güçlüsü kaç beygir? benim bildiğim 130 beygir. Peki 1.6 turbo benzinlierden en zayıf motorlusu kaç beygir? Ben 160 diye biliyorum. Böyle bakarsak olaya yine turbo benzinli turbo dizelden güçlü olur. Ama soruyu soran kişi güç derken anlık ataklığı kastediyorsa o zaman ibre dizele dönebilir. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 28 Eylül 2013 Paylaş 28 Eylül 2013 orda bile dönmez. benzinli motoru 2000 devirde niye kullanırsın? madem "güç" konuşuluyor o zaman benzinli motorda 4500 devir üstünde konuşmak görüş alışverişi yapmak lazım. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 28 Eylül 2013 Paylaş 28 Eylül 2013 O güçte, biri deli gibi yakarken diğeri yakmaz, bu açıda önemli tabii... Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara 28 Eylül 2013 Paylaş 28 Eylül 2013 Benzin>Motorin konu yakıt ekonomisi değilse tartışmasız benzinli Motordur önde olan. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Eylül 2013 Paylaş 28 Eylül 2013 Dizel yapısı gereği zaten güçlüdür. Turbo ile daha alt devirde başlar güç sunumu. Benzinli Motor yüksek devirde güç sunabilir. Eğer turbo benzinli olursa yine yüksek devirde güç sunabilir. Benzinli motor kompresör olmadan alt devirde güç veremez. Yakıtı uygun değil. Yüksek performans için, aşırı beslemeli benzinli tercih ederdim. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 28 Eylül 2013 Paylaş 28 Eylül 2013 viper motoru :8.4 litre v10 , altan eksantrikli 20 subaplı.640 beygir. Turbo vs yok, en güzeli. Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara 28 Eylül 2013 Paylaş 28 Eylül 2013 Dizel yapısı gereği zaten güçlüdür. Turbo ile daha alt devirde başlar güç sunumu.Benzinli Motor yüksek devirde güç sunabilir. Eğer turbo benzinli olursa yine yüksek devirde güç sunabilir.Benzinli motor kompresör olmadan alt devirde güç veremez. Yakıtı uygun değil.Yüksek performans için, aşırı beslemeli benzinli tercih ederdim. Cupra diyorsun alt üst canlı? Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Eylül 2013 Paylaş 28 Eylül 2013 Kompresör olmazsa, alt devirde ölü olurdu motor 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts