İçeriğe Yönlendir

Şehir Içi Hız Sınırı Artıyor


Mustafa Yenigün

Recommended Posts

Mustafa Yenigün

Emniyet Genel Müdürlüğü, yerleşim yerleri içinde hız sınırının 90 kilometreye çıkarılmasına imkan sağlayan bir düzenleme hazırladı. Okulların açılmasıyla birlikte uygulanması hedeflenen düzenlemeyle şehir içinde hız sınırı 70 kilometreden 90 kilometreye çıkarılacak.

spacer.gif

Karayolları Trafik Yönetmeliği, yerleşim yerlerindeki hız limitini 50 kilometre olarak belirliyor. Yönetmelikte, Ulaşım Koordinasyon Merkezleri (UKOME) ile il trafik komisyonlarına yerleşim yerleri içindeki hız limitlerini 20 kilometreye kadar artırma yetkisi veriliyor.

Birçok şehirde, hız sınırı 20 kilometre artırılarak 70 kilometreye çıkarmasına rağmen trafik sıkışıklığının önüne geçilemiyor. MOBESE kameralarını ya da radar ile hız denetimi yapan ekipleri gördüklerinde hızı düşüren sürücüler, denetimi geçtikten sonra tekrar hızlanıyorlar.

Bazı bölgelerde de yerleşim yerlerinin büyüyüp bağlantı yollarının şehir içinde kalması nedeniyle 70 kilometrelik hız sınırı uygulanması sürücüleri zorluyor.

Ceza 90 kilometreyi aşınca yazılacak       

Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Dairesi Başkanlığı, trafik sıkışıklığını azaltmak amacıyla şehir içinde uygun standartlara sahip yollarda hız sınırının artırılmasına olanak sağlayan düzenleme hazırladı. Okulların açılmasıyla trafik yoğunluğu artacağı için düzenlemenin bu döneme yetiştirilmesi hedefleniyor. Trafik Dairesi Başkanlığı, ilgili bakanlıkların görüşüne sunduğu düzenlemeyi en geç Eylül sonunda uygulamaya sokmayı planlıyor.

Düzenlemenin yürürlüğe girmesiyle yönetmelikteki hız sınırları değiştirilecek ve UKOME ile il trafik komisyonlarının uygun bulduğu yollarda hız sınırı, polisin hız cezası yazarken tanıdığı yüzde 10'luk opsiyonla birlikte 90 kilometreye çıkarılacak.

 

Kaynak :

 

http://www.hurriyet.com.tr/gundem/24632349.asp
 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tuğberk Şahinoğlu

Bu haberi bende okumuştum.Çok daha önceden olması gereken bi düzenlemeydi zaten.Artık daha az polis çevirip ceza yazarmı korkusuyla araba kullanabileceğiz.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Radar var diye 30 la gidenler çok galiba, onlara da fazla yavaş gittiği için ceza yazılmalı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün

Güncellenmiş haber

 

Emniyet Genel Müdürlüğü, yerleşim yerleri içinde hız sınırının 90 kilometreye çıkarılmasına imkan sağlayan bir düzenleme hazırladı. Okulların açılmasıyla birlikte uygulanması hedeflenen düzenlemeyle şehir içinde hız sınırı 70 kilometreden 90 kilometreye çıkarılacak. hurriyet.com.tr'ye konuşan Türkiye Trafik Kazalarını Önleme Derneği Başkanı Avukat Hitay Güner, "Hız arttıkça risk artar. Ölüm artar. Kazanın şiddeti artar. Buna karşın trafik sıkışıklığı da azalmaz" dedi. Haber üzerine Türkiye adeta ikiye bölündü. Bir kesim trafiği rahatlatacağı savıyla 90 km hızı desteklerken, karşı kesim '90 km rahatlama getirmez, ölümler artar' tezini savundu.

 

Karayolları Trafik Yönetmeliği, yerleşim yerlerindeki hız limitini 50 kilometre olarak belirliyor. Yönetmelikte, Ulaşım Koordinasyon Merkezleri (UKOME) ile il trafik komisyonlarına yerleşim yerleri içindeki hız limitlerini 20 kilometreye kadar artırma yetkisi veriliyor.

Birçok şehirde, hız sınırı 20 kilometre artırılarak 70 kilometreye çıkarmasına rağmen trafik sıkışıklığının önüne geçilemiyor. MOBESE kameralarını ya da radar ile hız denetimi yapan ekipleri gördüklerinde hızı düşüren sürücüler, denetimi geçtikten sonra tekrar hızlanıyorlar. 

Bazı bölgelerde de yerleşim yerlerinin büyüyüp bağlantı yollarının şehir içinde kalması nedeniyle 70 kilometrelik hız sınırı uygulanması sürücüleri zorluyor.

Ceza 90 kilometreyi aşınca yazılacak        

Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Dairesi Başkanlığı, trafik sıkışıklığını azaltmak amacıyla şehir içinde uygun standartlara sahip yollarda hız sınırının artırılmasına olanak sağlayan düzenleme hazırladı. Okulların açılmasıyla trafik yoğunluğu artacağı için düzenlemenin bu döneme yetiştirilmesi hedefleniyor. Trafik Dairesi Başkanlığı, ilgili bakanlıkların görüşüne sunduğu düzenlemeyi en geç Eylül sonunda uygulamaya sokmayı planlıyor.

Düzenlemenin yürürlüğe girmesiyle yönetmelikteki hız sınırları değiştirilecek ve UKOME ile il trafik komisyonlarının uygun bulduğu yollarda hız sınırı, polisin hız cezası yazarken tanıdığı yüzde 10'luk opsiyonla birlikte 90 kilometreye çıkarılacak.

TRAFİK AZALMAZ, ÖLÜM ARTAR

 

Türkiye Trafik Kazalarını Önleme Derneği Başkanı Avukat Hitay Güner, dernek olarak hızın artırılmasına kesinlikle karşı olduklarını belirterek, "Çünkü hız arttıkça risk artar. Ölüm artar. Kazanın şiddeti artar. Buna karşın trafik sıkışıklığı da azalmaz" dedi. Güner, dünyanın hız limitlerini düşürmeyi tartıştığı bir dönemde Türkiye'nin hız artırmasının büyük hata olduğunu vurguladı.

Güner, hız limitinin şehirlerde trafik sıkışıklığını azaltmak için yapılmak istendiğini ancak hız artışının trafik sorununu kesinlikle çözmediğini söyledi. Bu tür kararlar alınmadan önce trafik mühendisleri, şehir bilimciler ve akademisyenlerce konunun enine boyuna tartışılması gerektiğinin altını çizen Güner, "Dünya hız düşürmeyi ve şehir merkezlerindeki yerleşimleri araç trafiğine kapatmayı tartışırken, Türkiye'nin hız limitlerini artırması büyük yanlıştır" dedi.

 

Güner, Almanya'da otoyollarda hız limiti olmadığını, sadece kimi yerlerde "130 km hızla gitmeniz tavsiye edilir" tarzı tabelalar bulunduğunu belirterek, Almanya'nın şu anda hızı otoyollarda 130 ile sınırlamayı tartıştığını anlattı. Dünya genelinde 700 yerleşim yerine araçla girmenin yasak olduğunu ifade eden Güner, Viyana'da bazı merkezlere sadece orada ikamet eden kişilerin özel araçlarıyla girişine izin verildiğini; taksi ve otobüs dışında araçlara kapatıldığını söyledi.

 

ÇARPIŞMANIN ŞİDDETİ DE ÖLÜM DE ARTAR

AB ülkelerinde hız limitinin düşürülmesinin konuşulduğunu ifade eden Güner, "Oysa bizde tüm uyarılarımıza rağmen bölünmüş yollarda da hız limitini 110 km'ye çıkardılar. İstatistikler geldikçe bunun ne kadar yanlış bir karar olduğu ortaya çıkacak. Türkiye'de hem sürücüler hem de yayalar eğitimsiz. Hızın ne anlama geldiğini bilmiyorlar. Karşıdan karşıya geçmeyi bilmeyen yayalar var. Ve şehir içi trafik kazalarında kurbanlar genelde yayalardır. Bu nedenle hız artarsa, çarpışmanın şiddeti de ölümler de artar" dedi.

Yorum bağlantısı
Mert Ender

Şehiriçi hız sınırını zaten takan yoktu maalesef. Ben bu kararın kazaların artmasına yol açacağını düşünüyorum - özellikle küçük yerlerde. MOBESE'lerde çok kötü görüntüler görebiliriz, Allah ırak etsin.

Trafik bilinci gelişmemiş bir ülkedeyiz, eğitim, kural yok ve hızı artırıyoruz.

Şehirlerarası ve bölünmüş yollarda, etrafta belirgin meskun mahalin olmadığı yerlerde artabilirdi. Oralarda 100 değil, 110-120 olabilir. Ama şehiriçinde artırılmasını tehlikeli buluyorum.

Yorum bağlantısı
Borga Tansel

Hız sınırını arttırmakla trafik sıkışıklığı azalmaz. Aksine daha çok kaza olur. UKOME'lerin başında kimya mühendisi olmamalı. Herkes kendi işini yapmalı. Peygamber Efendimiz (s.a.v) bile "işi ehline bırakınız" diye buyurmuşken biz aksini yapıyoruz.

Bunları ulaştırma mühendisi olarak söylüyorum :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Başböyük

Aslına bakarsanız piyasada artık eskisi kadar eski araç yok ve yollar geniş ve güzel. Aynı zamanda araç muayene istasyonları sıkı kontrol yapıyor fren sistemlerini vs. Ben kazaları arttıracağını düşünmüyorum çünkü bazen sırf radara yakalanmamak için 70 km/h ile gitmek için çaba sarfediyoruz resmen. 90 iyi olmuş..

Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Bir an önce yapılsın, 70 gercekten çok düşük, 90 gayet iyi bir hız.Ben hergün bakırköy beşiktaş arası işe gidip geliyorum, gerçekten 70 le çok sıkıntı oluyor.

Yorum bağlantısı
Levent Eksen

  Altındaki arabayı binek at gibi kullanıp, aracın tepkilerinden habersiz, nerde ne kadar zamanda duracağını bilmeyen, 90'la giden arabayı 30 cm mesafeden takip edip taciz eden, iyi şoför olmayı tapa gaz gitmek zanneden, görgüsüz, eğitimsiz, bencil, ben geçeyimde diğerleri ölsün diyen, daha kötüsü bunu idrak bile edemeyecek kadar küçük beyine sahip binlerce sürücünün içinde araba kullanmaya çalışıyoruz.. 90 olsa ne, 70 olsa ne...

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

  Altındaki arabayı binek at gibi kullanıp, aracın tepkilerinden habersiz, nerde ne kadar zamanda duracağını bilmeyen, 90'la giden arabayı 30 cm mesafeden takip edip taciz eden, iyi şoför olmayı tapa gaz gitmek zanneden, görgüsüz, eğitimsiz, bencil, ben geçeyimde diğerleri ölsün diyen, daha kötüsü bunu idrak bile edemeyecek kadar küçük beyine sahip binlerce sürücünün içinde araba kullanmaya çalışıyoruz.. 90 olsa ne, 70 olsa ne...

O da doğru.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Karar yanlış. Devlet basiretli bir şekilde hız sınırını uygulamaya koyamadı. Şehir içinde 70 gayet iyiydi ama millet uyamadığı için şikayetler de oldu. 70 yazıyor, adam kameranın altından 50 ile geçip basıyor 90-100. Yahu hız koridoru var anlamıyor musun?

 

90 olduğu zaman makasçılar, canımıza kastedenler yeniden at koşturabilecek. Zaten hız sınırı ve koridorunun asıl amacı, şeritler arası sürat farkını ortadan kaldırmak ve makasa girmeleri, kazaları engelleyerek, araçları bir güruh halinde götürebilmek.

 

Gıpta ile bakıp imrendiğimiz, "sopayla" medenileştirilmiş Hollanda'da, trafik sıkışınca 100 olan hız sınırı 120 ye çıkıyor. Trafik rahatlayınca aynı yolda sınır yine 100 e düşürülüyor. Emniyet şeritleri yoğun saatlerde legal olarak kullanıma açılıyor. Böylece 1 şerit daha kazanılmış oluyor. Bizde 3-5 kişi 60-70 araba öne geçecek diye trafik aksıyor. Bizde de uygulanabilir. Adı da DEDS yani Dinamik Elektronik Denetleme Sistemi olabilir. 

 

Sonuç olarak hızsınırı artışına, kendim ve hatta sizin iyiliğiniz için karşıyım.

tarihinde özgür özuysal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün
 
Hız limitleri ile ilgili kritik açıklama

 

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme (UDH) Bakanı Binali Yıldırım, "Şehir içi trafiğinde özellikle hız sınırlarının artırılmasını şahsen doğru bulmuyorum. Ama üzerinde çalışılabilir, kademeli yapılabilir, yani her yerde standart 70 olmayabilir, 50 olacak yer vardır, 100 olacak yer vardır, bunlar üzerinde çalışılabilir" dedi.

 

Yıldırım'ın şehir içi hız limitlerine ilişkin değerlendirmeleri, UDH Bakanlığı Basın Müşavirliği'nin twitter adresinde yayımlandı. Buna göre, Yıldırım'ın ifadeleri şöyle:

"Şehir içinde hız limitlerinin artırılmasına ben iyi bakmıyorum. Şimdi yeni sloganımız, trafikte hız felaket, internette, bilişimde hız berekettir. İnternette hızı istediğiniz kadar artırın, bir problem yok. Daha kolay bilgiye erişirsiniz, daha rahat erişirsiniz ama yollarda hızı artırdığınız zaman felakete adım adım yaklaşırsınız. Kaldı ki, şehir içinde fazla hız yapacak bir trafik rahatlığı da yok. 2 dakika 100 kilometre, 120 kilometreye çıkacaksınız, önünüz, arkanız hep araba dolu. Onun için, bu şehir içi trafiğinde özellikle hız sınırlarının artırılmasını şahsen doğru bulmuyorum. Ama üzerinde çalışılabilir, kademeli yapılabilir, yani her yerde standart 70 olmayabilir, 50 olacak yer vardır, 100 olacak yer vardır, bunlar üzerinde çalışılabilir."

Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

Bütün gün İstanbul trafiğinde araç kullanıyorum.70km/h E5 te Şirinevler Avcılar gitmeye kalkın bakalım kaç tane kamyon ve midibüs sıkıştırıp korna basacak.

İstanbul için konuşuyorum artık bitmiş bi şehirde yaşıyoruz arttırsan azaltsan da ben trafiğin azalacağına inanmıyorum.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bütün gün İstanbul trafiğinde araç kullanıyorum.70km/h E5 te Şirinevler Avcılar gitmeye kalkın bakalım kaç tane kamyon ve midibüs sıkıştırıp korna basacak.

İstanbul için konuşuyorum artık bitmiş bi şehirde yaşıyoruz arttırsan azaltsan da ben trafiğin azalacağına inanmıyorum.

 

EDS olduğundan mecburen 70'le gidiyorum. Sağ ve orta şeridi değişmeli kullanmak durumunda kalıyorum. Dediğin gibi sıkıştıran çok oluyor...

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

BEn 70 ile giderken arkamdan harfiyat kamyonu gelip dibime giriyorsa bu iş bitmiştir, hiç bir anlamı yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Bütün gün İstanbul trafiğinde araç kullanıyorum.70km/h E5 te Şirinevler Avcılar gitmeye kalkın bakalım kaç tane kamyon ve midibüs sıkıştırıp korna basacak.

İstanbul için konuşuyorum artık bitmiş bi şehirde yaşıyoruz arttırsan azaltsan da ben trafiğin azalacağına inanmıyorum.

 

 

EDS olduğundan mecburen 70'le gidiyorum. Sağ ve orta şeridi değişmeli kullanmak durumunda kalıyorum. Dediğin gibi sıkıştıran çok oluyor...

 

 

BEn 70 ile giderken arkamdan harfiyat kamyonu gelip dibime giriyorsa bu iş bitmiştir, hiç bir anlamı yok.

 

Arkadaşlar ben de e-5 te 70 sınırına uyuyorum. Gün geçtikçe uyan sayısı da artıyor. Dibime giren, sıkıştırmaya çalışanı da önemsemiyorum. Arkama hafriyat kamyonu yapıştı diyelim. Ben çekilsem de arka tekerler benim ön tampon hizma kadar hızlanabiliyor, sonra bir başka 70 ile giden kişi tarafından mecburen yavaşlatılıyor. 3-5 ay önce insanlar daha kuralı benimsiyememişken dediğiniz şeyler zaman zaman olurdu. Şu günlerde önemli bir kesim hız sınırına uyuyor. Uymayanlar da ceza yiyor. Başkaları hızlı diye hızlanmaya gerek yok. Kırmızıda dururken de arkamıza kamyon geldi, geç diyor, geçecek misiniz.

 

Devlet zaten başarı abidesi diye gösterdiği, bitmek tükenmek bilmeyen yol yapım çalışmaları sayesinde bir türlü uygulanamayan duble yollarda hız sınırını 121 e çıkardı. Ölenleri görüyoruz her gün. Daha ne 70 yerine 90 ı anlamıyorum. Bu tip yazıları da sıklıkla yazıyorum. Bana "e sen istediğin kadar kurallara uy, karşıdan gelen uymazsa yine ölürsün veya kaza sadece hızlı gidildi diyemi oluyor diye cevap yazan bile oldu düşünün. Zaten sürekli 70 ile gitmeyi kim kaybetti de siz bulacaksınız. Bakanın dediği laf gibi. Az bi 100-120 yapacan sonra yine tıkanacak trafik. Ne bu acele, gereksiz balata ve yakıt israf isteği anlamak mümkün değil.

tarihinde özgür özuysal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Arkadaşlar ben de e-5 te 70 sınırına uyuyorum. Gün geçtikçe uyan sayısı da artıyor. Dibime giren, sıkıştırmaya çalışanı da önemsemiyorum. Arkama hafriyat kamyonu yapıştı diyelim. Ben çekilsem de arka tekerler benim ön tampon hizma kadar hızlanabiliyor, sonra bir başka 70 ile giden kişi tarafından mecburen yavaşlatılıyor. 3-5 ay önce insanlar daha kuralı benimsiyememişken dediğiniz şeyler zaman zaman olurdu. Şu günlerde önemli bir kesim hız sınırına uyuyor. Uymayanlar da ceza yiyor. Başkaları hızlı diye hızlanmaya gerek yok. Kırmızıda dururken de arkamıza kamyon geldi, geç diyor, geçecek misiniz.

 

Devlet zaten başarı abidesi diye gösterdiği, bitmek tükenmek bilmeyen yol yapım çalışmaları sayesinde bir türlü uygulanamayan duble yollarda hız sınırını 121 e çıkardı. Ölenleri görüyoruz her gün. Daha ne 70 yerine 90 ı anlamıyorum. Bu tip yazıları da sıklıkla yazıyorum. Bana "e sen istediğin kadar kurallara uy, karşıdan gelen uymazsa yine ölürsün veya kaza sadece hızlı gidildi diyemi oluyor diye cevap yazan bile oldu düşünün. Zaten sürekli 70 ile gitmeyi kim kaybetti de siz bulacaksınız. Bakanın dediği laf gibi. Az bi 100-120 yapacan sonra yine tıkanacak trafik. Ne bu acele, gereksiz balata ve yakıt israf isteği anlamak mümkün değil.

70 km hız sınırı e-5 gibi bir yol için çok zayıf kalıyor.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

e5 i bilmem de , normal şehiriçi trafik için 90 çok yüksek. 70 yazan yerde 77 ile gidersin, gösterge hatasıyla 80 yapar. Çok da düşük bir hız değil ,hem de en ekonomik hız, devir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Arkadaşlar ben de e-5 te 70 sınırına uyuyorum. Gün geçtikçe uyan sayısı da artıyor. Dibime giren, sıkıştırmaya çalışanı da önemsemiyorum. Arkama hafriyat kamyonu yapıştı diyelim. Ben çekilsem de arka tekerler benim ön tampon hizma kadar hızlanabiliyor, sonra bir başka 70 ile giden kişi tarafından mecburen yavaşlatılıyor. 3-5 ay önce insanlar daha kuralı benimsiyememişken dediğiniz şeyler zaman zaman olurdu. Şu günlerde önemli bir kesim hız sınırına uyuyor. Uymayanlar da ceza yiyor. Başkaları hızlı diye hızlanmaya gerek yok. Kırmızıda dururken de arkamıza kamyon geldi, geç diyor, geçecek misiniz.

 

Devlet zaten başarı abidesi diye gösterdiği, bitmek tükenmek bilmeyen yol yapım çalışmaları sayesinde bir türlü uygulanamayan duble yollarda hız sınırını 121 e çıkardı. Ölenleri görüyoruz her gün. Daha ne 70 yerine 90 ı anlamıyorum. Bu tip yazıları da sıklıkla yazıyorum. Bana "e sen istediğin kadar kurallara uy, karşıdan gelen uymazsa yine ölürsün veya kaza sadece hızlı gidildi diyemi oluyor diye cevap yazan bile oldu düşünün. Zaten sürekli 70 ile gitmeyi kim kaybetti de siz bulacaksınız. Bakanın dediği laf gibi. Az bi 100-120 yapacan sonra yine tıkanacak trafik. Ne bu acele, gereksiz balata ve yakıt israf isteği anlamak mümkün değil.

 

 

yıllar geçtikçe ölü sayısı azalıyor.

http://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionDocuments/KGMdocuments/Trafik/TrafikKazaOzet.pdf

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Araçlardaki güvenlik seviyesi de hızlı bir şekilde artıyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

yapılan düzenleme zaten hızlı gidilmesi mümkün ve normal olup şehir içi yol "statü" süne sahip olduğu için hız limiti yükseltilemeyen yollar için. E5 te 70 le gidilmesi anlamsız. Çok daha kötü şartlara sahip şehirlerarası yollarda (üstelik kenar bariyersiz) 110. düzenleme bunu düzeltiyor. Yoksa kimseye daha hızlı gidin demiyor.


O sonucu çıkardım çünkü hız sınırı 121 e çıktı ölenleri görüyoruz her gün diyorsunuz. Hız sınırı artınca ölen arttı diye bir korelasyon yok. O adamlar zaten 160-220 bandında gidiyor.


En büyük iki sıkıntı var:

 

1- Otomatik vitesli araçla ehliyet alınması mümkün hale geldi çoook fena bizim ülkede.

 

2- Cep telefonu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Azami sürati düşürerek kazaları pek önlemek mümkün olmasa gerek zira kazalar genelde yüksek hız bantlarında oluyor, örneğin 90 yerine 140 ile gidilmesi gibi, günümüz araçlarında E-5 gibi bir yolda 70 ile 90 arasında pek bir fark güvenlik açısından yok gibi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

-Yerleşim yeri içinden geçen bölünmüş devlet ve il yolları,

 

Daha açıklayıcı bir bilgi olmuş. Teşekkürler Ayça Hanım..

 

Meskun mahalden geçerken 110 dan 70' e değilde 82 ye düşeceğiz demekki...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...