İçeriğe Yönlendir

1.6 Yeni Bmw 520I


Yusuf Bahri Aslan

Recommended Posts

Murat Ersel Çevik

Murat'a katılıyorum.

BMW hız yönünden tıkandığını pek görmedim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Son hızı da Cupra ile aynı.

fiyatı da aynıdır belki :rofl:

Bugüne kadar kaç tane araba denediysem 0-100 km/s hızlanma değeri gerçekten bir araba için çok şey ifade ediyor. Yüksek viteslerde iyi toplaması kullanım konforunu değiştirebilir o yansımayabilir değere sadece. Bu BMW'nin 8 ileri şanzımanı piyasanın en iyi şanzımanı.

1600 kg , yokuş yukarı gelince, 300-500 kg lık fark atalete ne kadar negatif etki yapar diye güzel formüller vardı

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

0-160 ve 60-120 değerlerine baki çoğu model için şaşırtıcı gelir hem de günlük yaşama daya uygun ara hızlanma özelikle, sonra bu değerleri kaç g. ile ne kadar tüketerek gidilebildiğini düşün, fabrikasyon tüketim değerine de takılma

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

alacak olan forum okumaz bu segmentte hatta 5.20 yi alır, 3 sene sonra satarken öğrenir motorunu, teyp fonksiyonunu, karizmatik bir marka....

Yorum bağlantısı
Mustafa Kestel

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-borusan-cikisli-m-paket-full-plus-full-buyuk-ekran-114231310/detay

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-bmv-5.20-d-hatasiz-boyasiz-en-full-serisi-126982847/detay

Yukarıda tahmini 2011 en yüksek ve en düşük 5.20 d fiyatları var. ( tabi paketler fiyatı etkiler)

Boş bir 5,20 d 197 000 tl ye alınıyorsa iki yıl sonra taş çatlasın edeceği 130-140 bin aralığıdır.

Çünkü sırf gösteriş amacıyla tüm varını yoğunu yatırıp üstüne kredi çeken ve ödeyemeyenlerin aracı yok pahasına piyasada olacak.

Bu araca daha çok iş adamlarının bindiğini düşünelim nakite çevirip ticarete yatırmak için uygun tutacaktır.

Piyasada daha fazla dizel olacağından benzinliye göre satılık sayısı da çok olacak ve gerçekten satmak zorunda olanlar için rekabet başlayacak ve daha uygun fiyatlara alınabilecektir.

Zaten BMW, Mecedes gibi lüx otomobiller bence ikinci el olarak alınmalı deeğer kaybından faydalınılmalı diye düşünüyorum.

Fiyatlar bu durumdayken sıfır 520d almak hiç mantıklı değil; ben bu şekilde tahmin etmiyordum durumu.. sonuç: yoruma katılıyorum abi :good1:

Saygılarımla.

Bu kadar param olsa kesinlikle ikinci el almam, zenginim  ya :) elin oturduğu koltuğa oturmam :p

Aslında haklısınız Evren Hocam, çok temiz ve tanıdık arabası değilse o kadar param olsa ben de ikinci el almam galiba :)

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Bu 3 harfli markaya mesafeli idim. Beni çekmedi nedense. Belki de maddi olarak çok uzaklarda olduğu için. Bir arkadaşım 2012 1,18i almış. Haftasonu bindik. Bana motor çok atak geldi. Vites geçişleri süper. Heryeri kalite. Kullanmadım ama yolcu olarak hissettiğim böyle. 1,6lt 5.20 çıkınca ister istemez takıldım. O paralar özünde sadece bir yerden diğerine gitmeyi sağlayan bir makine için çok ama gene de insan bazen en iyisini hayal etmekten geri durmuyor. Açıkçası Focus'tan sonra ümidim yeni çıkacak Mondeo. O ümit vermezse premium sınıfı hayal etmeye devam...

Yorum bağlantısı
Levent Eksen
(düzenlendi)

  Bir akrabam Almanya'dan kesin dönüş yaparken, 86 model 1.6 dizel Opel Kadett'le dönmüştü, sene 1992-93 falandı galiba.. Sıfır km olarak almışlar orda, duygusal bağ olmuş arabayla, çağla yeşili.. Babam o zaman söylendi durdu, getire getire bunu mu getirdiniz, elalem Mercedes Bmw getirir, bu ne böyle tır tır çalışıyo derdi :)

 

  Zamane çocukları olarak hep dalga geçerdik, dizel araba mı olur, ne bu böyle su motoru mu, ha ha traktör gibi çalışıyor, kamyon gibi mazotluymuş derdik..  :) Benzinliler de o zaman deli fişek.. 320i'lerin, 200E'lerin, R21 Concorde'ların, Tempra 2.0 i.e'lerin peşindeyiz hep çoluk cocuk..

 

  Sene 2013,  zaman herşeyi ne çabuk değiştiriyor.. Benzinli araba gören şeytan görmüşe dönüyor, sırf benzinli diye 5 kasa BMW'ye bile burun kıvırır olduk..

 

Bu arada Kadett biraz yoruldu ama hala duruyor.. :) Bugün satsa 3-5 talibi kapısında hazır bekliyor.. O paraya DİZEL arabaya binecek ya vatandaş, eski tabirle 'Mazutlu' :)

tarihinde Levent Eksen tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

  Bir akrabam Almanya'dan kesin dönüş yaparken, 86 model 1.6 dizel Opel Kadett'le dönmüştü, sene 1992-93 falandı galiba.. Sıfır km olarak almışlar orda, duygusal bağ olmuş arabayla, çağla yeşili.. Babam o zaman söylendi durdu, getire getire bunu mu getirdiniz, elalem Mercedes Bmw getirir, bu ne böyle tır tır çalışıyo derdi :)

 

  Zamane çocukları olarak hep dalga geçerdik, dizel araba mı olur, ne bu böyle su motoru mu, ha ha traktör gibi çalışıyor, kamyon gibi mazotluymuş derdik..  :) Benzinliler de o zaman deli fişek.. 320i'lerin, 200E'lerin, R21 Concorde'ların, Tempra 2.0 i.e'lerin peşindeyiz hep çoluk cocuk..

 

  Sene 2013,  zaman herşeyi ne çabuk değiştiriyor.. Benzinli araba gören şeytan görmüşe dönüyor, sırf benzinli diye 5 kasa BMW'ye bile burun kıvırır olduk..

 

Bu arada Kadett biraz yoruldu ama hala duruyor.. :) Bugün satsa 3-5 talibi kapısında hazır bekliyor.. O paraya DİZEL arabaya binecek ya vatandaş, eski tabirle 'Mazutlu' :)

Dizel devriminden önce traktör gibiydiler, çok yakarlardı, gitmezlerdi ve çok gürültülüydüler.

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Bence benzinli olsun, 5.20 olsun, vergisi de düşük olsun, daha ne?

Allah 3 güzelliği bir arada vermiyor. BMW hiç vermiyor. :D
Yorum bağlantısı
Eray Sireli

Bence benzinli olsun, 5.20 olsun, vergisi de düşük olsun, daha ne?

vergi yılda iki defa, görmezden gelinebilir, güçlü olsun pilotun tepkisine ve isteklerine anında cevap versin 3 litrede fazla yaksın ne çıkar :D

Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin

resmi bir açıklama yapıldı mı bilmiyorum fakat başka bir sitede bu yeni bmw nin motorunun pejo ve citroen ortaklığı ile geliştirilmiş olan 1.6 benzinli motorun bmw tarafından yakıt enjeksiyon sistemi geliştirilmiş hali olduğu hakkında bilgiler vardı.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

ki yıllarca 5.20i diye satılan atmoferikler bu araçtan güçsüz... :)

sıralı 6 silindir vanos sistemli motoru tercih ederdim. 5 serisinde başlangıç motorundan   o cüssede mucize yaratmasını beklemek komik ama  otobanda ciğerden gelen  sesten zevk alınabilir. daha  bu 1.6 motordan denk gelmedim. bakalım belki test aracı peydahlanırsa bi tur atarız neymiş ne değilmiş diye.

resmi bir açıklama yapıldı mı bilmiyorum fakat başka bir sitede bu yeni bmw nin motorunun pejo ve citroen ortaklığı ile geliştirilmiş olan 1.6 benzinli motorun bmw tarafından yakıt enjeksiyon sistemi geliştirilmiş hali olduğu hakkında bilgiler vardı.

bmw grub minide zaten kullanıyordu o geliştirme işi büyük ihtimal parça üzerine  arma basmaktır sadece :p

Caddeci tipi test

 

 

bu istinyede  yan vermeden test eden var mı acaba :D

 

5.20d amirelmiş :D  5.30 felan genel kurmay başkanı olsa gerek :p

Yorum bağlantısı
  • 6 yıl sonra...
Sinan Akgöl
(düzenlendi)

Bende şöyle araştırmıştım :D 

Ayrıca uzun uzun araştırdım farklar nedir bu Bmw'deki F30 F10 170hp sorunu;

 

F30 3 serisi F20 1 serisi Bmw'ler de bulunan, 3.16i, 320ied N13B16 kodlu 1600cc 136 ve 170hp olarak iki versiyonu olan motor PSA grubun geliştirdiği 1600cc  herkes bu şimdi herkes bu motoru 520i'de kullanılan 170hplik motor ile aynı zannediyor ancak işin aslı iki motor tamamen farklı,

 

Öncelikle N13B16 kodlu motor

Hacim 1.600cc 136-170hp iki farklı versiyon

Silindir çapı: 77mm

Sıkıştırma oranı: 85.8mm

Turbo modeli Garrett MGT1549ZDL twinscroll teknolojisi 10 psi (0.7 bar) basınç uyguluyor.

Şanzıman ZF 8 ileri ancak şanzıman yağ soğutucusu olmayabiliyor.

 

 

Peki 520i 170hp modelin motoru ne?

 

N20B20 DNA'lı N20B16 kodlu BMW üretimi motor var araçta, Bu motor özünde twinscroll turbo 2000cc benzinli makine.

Kasa kodları ne olursa olsun 2000cc bütün kasalarda bu motor var.

F10(5 serisi), F32(4serisi) F30(3 serisi)  X serisileri vs.

 

Benim aracımın hacimi de 1600cc ancak bunu nasıl yapmış BMW mühendisleri,

Hacim 1600cc

Blok piston kol 2000cc ile aynı. Tek fark krank mili

 

Silindir çapı 84mm 2.0 motorunda 84mm hacim düşürme olayını sıkıştırma oranıyla oynayarak düşürmüşler 400cc olarak.

Sıkıştırma oranı: 2.0 motorda 90.1mm iken 1.6 diye düşürdükleri benim aracın versiyonunda 72.1mm.

Turbo: Mitsubishi TD04LR6-04HR.15TK31-60T kodlu twinscroll 17 psi (1.15 bar) + emme ve egzoz manifoldları PSA grup motorun ki ile tamamen farklı yerlerde ve modelde.

Şanzıman: ZF 8 ileri + şanzıman yağ soğutucusu

 

Aynı motor bloğu, silindir ve silindir kapağı kullanan 328i,428i,530i modellerinden 245hp güç elde edilebiliyor.

tarihinde Sinan Akgöl tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

tam hayalimdeki şey, 4 silindir 1.6 sesi çıkartan bir E segmenti araba.  şanzımanlar filan süper, motorlar vergiye kurban.

 

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
Dogan Arsiray yazdı:

tam hayalimdeki şey, 4 silindir 1.6 sesi çıkartan bir E segmenti araba.  şanzımanlar filan süper, motorlar vergiye kurban.

 

3.20i ED olanı kullandım V6 C320 (2003 model tabi) den daha iyi hızlanıyordu ZF şanzıman ile birlikte ama yüksek süratte ciğer bitermi bilemem.

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Furkan Avcı yazdı:

3.20i ED olanı kullandım V6 C320 (2003 model tabi) den daha iyi hızlanıyordu ZF şanzıman ile birlikte ama yüksek süratte ciğer bitermi bilemem.

2li sayılara kadar güzel sonrası slow motion

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
Sinan Akgöl yazdı:

2li sayılara kadar güzel sonrası slow motion

V6 ve hacimin artısı ondan sonra başlıyor sanırım, kesilmiyor genellikle

ama ne kadar o süratlere çıkıyoruz ki?

Ben 3 silindir 3.18i yi bile çok beğendim mesela 1000 km kullanınca

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
(düzenlendi)
Furkan Avcı yazdı:

V6 ve hacimin artısı ondan sonra başlıyor sanırım, kesilmiyor genellikle

Sıkışmadan çalıştığını duyma hissi yaşatır v6 :) 

 

tarihinde Sinan Akgöl tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Furkan Avcı yazdı:

3.20i ED olanı kullandım V6 C320 (2003 model tabi) den daha iyi hızlanıyordu ZF şanzıman ile birlikte ama yüksek süratte ciğer bitermi bilemem.

bende aynısını kullandım. eski bmw ruhundan geriye hiçbirşey kalmadığını hayretle görmüştüm. e90 da bile birşeyler vardı insanı gıdıklayan. ivmelenme herşey değil bence.

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
Dogan Arsiray yazdı:

bende aynısını kullandım. eski bmw ruhundan geriye hiçbirşey kalmadığını hayretle görmüştüm. e90 da bile birşeyler vardı insanı gıdıklayan. ivmelenme herşey değil bence.

İlk kez BMW kullandığım için bilemem ruhunu :)

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Furkan Avcı yazdı:

İlk kez BMW kullandığım için bilemem ruhunu :)

Memnun bırakmış ama :D 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...