İçeriğe Yönlendir

Mondeo 3 - Enjektör Memeleri Değişti Ancak Sorun Var


Misafir

Recommended Posts

Merhabalar,

2007 model 113.000 km’de düz vites MK3 TDCİ Mondeom bir süredir siyah duman atıyordu ve bu duman uzunca bir süre kesilmiyordu. Özellikle 4. ve 5. viteste 1800 devir civarında gaza yüklendiğimde aynadan arkayı kapatacak kadar siyah duman atıyordu.  Arabayı Ankara’da birkaç servise götürdüğümde pompacıya götürmemi ve enjektörlere bakılması gerektiğini söylediler.

Ben de aracımı aynı zamanda Delphi yetkili servisi olan bir pompacıya götürdüm. Enjektörleri söküp makineye bağlayarak püskürtmelerine baktılar. Memelerin genişlediğini ve olması gerekenden fazla yakıt püskürttüğünü söylediler. Sonuçta memeler değişti ve enjektörlere herhangi bir ayar vb. yapmadan motorun üzerinde yazan sıraya göre yerine taktılar.

Yapılan işlemden sonra eve gelirken arabayı test etmeye çalıştım. Motor sanki biraz daha gürültülü çalışıyor gibi geldi fakat emin değilim. Yalnız performansta hissedilir derecede bir düşüş gözlemledim. Sanki arabanın arkasından birileri gitmesin diye asılıyor ya da el freni bir iki diş çekik kalmış gibiydi. Gaza yüklenince eskisi gibi rahat gitmiyordu araba.

Gelelim asıl probleme. İnternetten yaptığım araştırmalara göre Delphi enjektörler yerinden söküldüğü an hiçbir işlem yapılmasa bile yeniden kod tanımlanması gerekiyormuş. Ayrıca, en zor kod verilen enjektörlerin Ford Mondeo EJDR 501 Z enjektörü olduğu bilgisine de ulaştım.

Bu arada Delphi’nin enjektör kataloğunu buldum. Aynen alıntı yapıyorum.

“Her ne sebeple olursa olsun, gövde tespit somunu gevşetilmiş/sökülmüş yeni nesil bir CR Delphi enjektörün, içerisinde herhangi bir parça değişmemiş olsa dahi tekrar monte edildiğinde fabrika çıkış kodunun taşıdığı değerler geçersiz olur.

Bu durumda enjektöre mutlaka yeni bir kod verilmelidir.

Eğer yeni kod verilmezse motor beyni tüm emirleri eski değerler üzerinden vererek enjektörün yanlış yakıt püskürtmesine neden olacaktır. Bu durum motorun gürültülü çalışması, aşırı duman atması ve motor performansında düşüş gibi sorunlara yol açacaktır.

Verilen yeni kod sayesinde motor beyni enjektörün farklı koşullar altında püskürtmesi gereken doğru değerleri uygulayacaktır.” şeklinde bilgi vermişler.

Benim düşüncem arabayı birkaç gün test etmek. Kendi başıma yapabileceğim en iyi test yakıt tüketimini eskiye göre kıyaslamak. Aracımla ilgili özellikle şehir içinde kullandığım yol şartlarını, trafik durumunu da dikkate alarak yaptığım yakıt testleri var. Çok az hata payıyla yakıttaki değişimi anlayabilirim.

Diyelim ki yakıt normal hatta daha az çıktı. Bu durum araçta sorun olmadığını, kodlama yapılmasa da enjektörlerin doğru çalıştığını gösterir mi?

Eğer yakıtta gözle görülür bir artış varsa ne yapmam lazım. Aracı yaptırdığım yere gitsem zaten adamlar kodlama yapmıyor ya da yapamıyor. Kodlama yapmayı kabul etseler bu sefer de ben onlara güvenemiyorum. Oldukça hassas bir konu. Düzgün yapılamayan bir kodlama belki de daha büyük sıkıntılara yol açacak. Kodlama yapan başka yerler buldum ancak bu işlem için 300 TL istiyorlar.

Bu arada iki Ford yetkili servisiyle görüştüm. Enjektör tamamen değişmediği ve memeler de zaten standart üretildiği için motor üzerinde belirtilen sıraya göre takılırsa kodlamaya gerek olmadığı söylendi. Bu konu uzmanlık alanlarına girmediği için söylediklerine tamamen doğrudur diyemiyorum. Benzer durumlarda enjektörleri onlar da pompacılara gönderiyor.

Son olarak başka bir Delphi yetkili servisiyle görüştüm. Kesinlikle yeni kodlama yapılmalı denildi. Bu kodlama işi para kazanma amaçlı olabilir mi diye düşünüyorum. Çünkü kodlama yapan makinenin fiyatı 500.000 TL civarıymış.

Kafam iyice karıştı. Arabayı sağa sola oynatmadan yakıt ölçümleri ve arabadaki değişimleri anlamaya çalışarak bir süre kullansam diyorum. Konuyla ilgili nasıl bir yol izlemeliyim? Biraz uzun yazmışım. Zahmet edip okuyan herkese teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger

Diğer görüştüğünüz Delphi servisi mevcut enjektörlerinize kodlama yapıyor mu? 

Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara

Hiç uğraşmayın kodlanması gerekiyor, hatta voltaj seviyesinin doğrusal olduğu akşam/gece vaktinde yaptırmanızı tavsiye ederim. Kodlama yapıldıktan sonra yeni kodların sırasıyla girilmesi gerekiyor ECU'ya.

Yorum bağlantısı

Diğer görüştüğünüz Delphi servisi mevcut enjektörlerinize kodlama yapıyor mu? 

Evet yapıyor. Sadece kodlama işlemi için 300 TL fiyat istiyorlar

Yorum bağlantısı
Yavuz Kara2

Evet yapıyor. Sadece kodlama işlemi için 300 TL fiyat istiyorlar

mrb turgay bey aynı araçtan kullanıyoruz bendede aynı sorun vardı ben enjektörleri komple sıfırladım  siyah duman olayıda anlattıgınız gibi bendede devam ediyor  kodlamada  iki defa yaptırdım kesilmedi inşallah siz veya ben sorunu tam hallederiz ve buradan paylaşırız.ayrıca öle kodlamada zor bişey degildir burada ücret vermeden yaptırıyorum ben

Yorum bağlantısı

mrb turgay bey aynı araçtan kullanıyoruz bendede aynı sorun vardı ben enjektörleri komple sıfırladım  siyah duman olayıda anlattıgınız gibi bendede devam ediyor  kodlamada  iki defa yaptırdım kesilmedi inşallah siz veya ben sorunu tam hallederiz ve buradan paylaşırız.ayrıca öle kodlamada zor bişey degildir burada ücret vermeden yaptırıyorum ben

Merhaba Yavuz Bey. Yaklaşık 700 km uzun yol yaptığım için duman biraz azalmıştı. Rolantide bastığım zaman gene de epeyce duman atıyordu.

İnşallah kodlama olayı doğru yapılmıştır enjektörlerinize. Delphi'nin kataloğunda sadece Hartridge AVM2-PC veya CRi-PC test tezgahlarında ve bu tezgahlarda kullanılan özel yazılımlara sahip, gerekli eğitimleri almış servisler tarafından kodlama yapılabileceği yazıyor. Doğru yapılmadıysa duman ondan olabilir. Bir de turboya baktırın derim.

Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara
(düzenlendi)

Linkteki arabaya, şimdi Furkan Avcı'da hikayesi uzun, 80 binlerdeyken sesli çalışıyor diye enjektör revizyonu yaptırdım. Meme denilen valfler soketleriyle birlikte değişti. İlk kodlama başarılı olmadı araç rölantide siyah duman atıyordu. Enjektörleri söküp kodlama makinesinde test ettirdim püskürtme basınçları farklı çıkıyordu. Usta bunun sanayi voltajındaki dalgalanmadan kaynaklandığını söyledi ve ölçüm cihazı ile tespit ettik. Özetle kodlama yapılan makinede voltaj dalgalanması olmaması gerekli. Gece bıraktım yeniden kodlanırken emme monifoldu (3 kez Carbon Clean yapılmış olmasına karşın kurum doluydu) temizlendi ve herşey düzeldi. Bu bayramda Furkan ve ailesini ziyaret edince kullandım, sonrasında 20 bin km yapılmış olmasına rağmen duman atma yok.

Özetle rölantide siyah duman varsa enjektörlerin püskürtme basınçları dengesizlik vardır ve kodlanması gerekiyordur. Buna rağmen duman devam ediyorsa Turbo sorunsalına eğilmek lazım.

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/186847-mondi/#entry805269

tarihinde Ayhan Sırtıkara tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Ayhan Bey, söylediklerinizden anladığım kadarıyla kodlama şart ve voltaj dalgalanması bile kodlamayı etkiliyor. Ancak ben burada 300 TL verip kodlama yaptırsam, düzen tutmaması halinde ikinci kez yaptırmam bile çok zor. Öyle bir durumda kodlamanın doğru olduğunu ve aracımda başka sıkıntı olduğu için duman attığını söyleyecekler ve yeniden kodlama yapmaya yanaşmayacaklar. Bu işler için tanıdık bir yer olacak ki arabayı ikinci kez götürebilelim. Ayrıca bu voltaj işi de tam kafama yatmadı. Madem bu kadar pahalı makinelerle bu iş yapılıyor ve voltajdan da etkileniyor, bu cihazların bir güç kaynağına bağlı olarak çalıştırılması gerekir diye düşünüyorum.

 

Çağlar Bey, kodlama işini Delphi yetkili servislerinde bulunan Hartridge AVM2-PC veya CRi-PC test tezgahlarında özel yazılım kullanarak yapıyorlar. 300 TL olan bu işlem.

Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara

Ayhan Bey, söylediklerinizden anladığım kadarıyla kodlama şart ve voltaj dalgalanması bile kodlamayı etkiliyor. Ancak ben burada 300 TL verip kodlama yaptırsam, düzen tutmaması halinde ikinci kez yaptırmam bile çok zor. Öyle bir durumda kodlamanın doğru olduğunu ve aracımda başka sıkıntı olduğu için duman attığını söyleyecekler ve yeniden kodlama yapmaya yanaşmayacaklar. Bu işler için tanıdık bir yer olacak ki arabayı ikinci kez götürebilelim. Ayrıca bu voltaj işi de tam kafama yatmadı. Madem bu kadar pahalı makinelerle bu iş yapılıyor ve voltajdan da etkileniyor, bu cihazların bir güç kaynağına bağlı olarak çalıştırılması gerekir diye düşünüyorum.

 

Çağlar Bey, kodlama işini Delphi yetkili servislerinde bulunan Hartridge AVM2-PC veya CRi-PC test tezgahlarında özel yazılım kullanarak yapıyorlar. 300 TL olan bu işlem.

Turgay bey

2nci sefere para ödemedim onların kabahati, valfleri de aynı yerden (Yalçın Dizel) satın almıştım. Bunları yenileyen yerin mutlaka biliyor ve kodluyor olması gerekli.

Makine çok ciddi voltaj çekiyor dükkanda regülatör olmasına rağmen yetersiz kalıyordu. Ben de voltaj hususuna sizin gibi şaşırdım lakin ustanın ilk tecrübesi değilmiş. Umarım soruna kısa sürede çözüm bulabilirsiniz. Delphi Ankara servisleri:

 

http://am-tr.delphi.com/services/diesel-service-network/

Yorum bağlantısı

Turgay bey

2nci sefere para ödemedim onların kabahati, valfleri de aynı yerden (Yalçın Dizel) satın almıştım. Bunları yenileyen yerin mutlaka biliyor ve kodluyor olması gerekli.

Makine çok ciddi voltaj çekiyor dükkanda regülatör olmasına rağmen yetersiz kalıyordu. Ben de voltaj hususuna sizin gibi şaşırdım lakin ustanın ilk tecrübesi değilmiş. Umarım soruna kısa sürede çözüm bulabilirsiniz. Delphi Ankara servisleri:

 

http://am-tr.delphi.com/services/diesel-service-network/

Ayhan Bey teşekkür ederim. Arabayı bir kaç gün daha test edeceğim. Verdiğiniz linkte hem benim yaptırdığım yer, hem de 300 TL fiyat isteyen yer var. Bu işten kaçarım yok gibi görünüyor. p.tesi ya da salı yaptırdığım yere götürüp kodlama işini görüşmeyi düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara

Ayhan Bey teşekkür ederim. Arabayı bir kaç gün daha test edeceğim. Verdiğiniz linkte hem benim yaptırdığım yer, hem de 300 TL fiyat isteyen yer var. Bu işten kaçarım yok gibi görünüyor. p.tesi ya da salı yaptırdığım yere götürüp kodlama işini görüşmeyi düşünüyorum.

 

Sonuçları paylaşırsınız, çok masraf etmeyin :) MK4 motoru daha sessiz ve performanslı. Harcama yapmak yerine bir üst modeline geçmek lazım.

Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi

Sonuçları paylaşırsınız, çok masraf etmeyin :) MK4 motoru daha sessiz ve performanslı. Harcama yapmak yerine bir üst modeline geçmek lazım.

 

    Ayhan Bey MK4 motoru kesinlikle daha sessiz evet, ama daha performanslı olduğu konusunda emin misiniz?  Ben MK4 Mondeo  aracımın performansından gayet memnunum, ancak mk3 Mondeo' ların daha gürültülü olmasına rağmen daha performanslı olduğunu düşünüyorum. MK3 kullanırken bu motor bu arabaya fazla hissi uyanıyordu.  Ara hızlanma performansında çok fark yok ama  otobanda MK3'ün gördüğü son hızları mk4 mümkün değil göremiyor (navigasyon ölçümü, araçlar manuel). Sürtünme katsayılarını hatırlamıyorum ama mk4 ortalama 100 kg daha ağır ancak 10 hp daha güçlü, tabi bir de 163 hp'lik versiyonu var ama onu yüksek süratte test etmedik.

Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara
(düzenlendi)

    Ayhan Bey MK4 motoru kesinlikle daha sessiz evet, ama daha performanslı olduğu konusunda emin misiniz?  Ben MK4 Mondeo  aracımın performansından gayet memnunum, ancak mk3 Mondeo' ların daha gürültülü olmasına rağmen daha performanslı olduğunu düşünüyorum. MK3 kullanırken bu motor bu arabaya fazla hissi uyanıyordu.  Ara hızlanma performansında çok fark yok ama  otobanda MK3'ün gördüğü son hızları mk4 mümkün değil göremiyor (navigasyon ölçümü, araçlar manuel). Sürtünme katsayılarını hatırlamıyorum ama mk4 ortalama 100 kg daha ağır ancak 10 hp daha güçlü, tabi bir de 163 hp'lik versiyonu var ama onu yüksek süratte test etmedik.

Son hız konusunda size katılıyorum, hızlanmada MK4. Bursa'daki otobanda gayri ihtiyari yanyana gelmiştik bende MK3 varken, MK4 net bir şekilde geçivermişti beni. Yazılımlı olacağını da zannetmiyorum filo plakalık vardı.

tarihinde Ayhan Sırtıkara tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yavuz Kara2

günaydın arkadaşlar benim aracın rolantide duman atma asla yok vites aralarında çok gaza yükleniyorsam fazla atıyor sadece  

Yorum bağlantısı

Günaydın Yavuz Bey. Araç rolantideyken en az 3000 devre kadar gaza basıp basıp bırakın. O arada atacağı dumana bakın. Sorunsuz arabalar belli belirsiz atarken benimki oldukça fazla atıyor bu durumda. 

Yorum bağlantısı
Yavuz Kara2

günaydın turgay bey denedim sizin dediginiz olayı ama belli belirsiz atıyor benim araç. yolda giderken sollamalarda falan ani gaza bastıgımda atıyor duman bana fazla gibi geliyor sadece bugün tatile çıkacam artık gelince ilgilenecem duman olayıyla bu arada siz veya ben çözüm bulursak lütfen buradan görüşelim 

Yorum bağlantısı

Dün şehir içinde kullanarak arabayı test etmeye çalıştım. Gariptir ama 2. vitesteki performansında sanki düşüş var. Böyle bir şey olamaz heralde. Bana öyle geldiğini düşünüyorum. İkinci ve en önemli husus arabanın duman atma olayı geçmemiş. Özellikle rolantide 3000 devre kadar gaza basıp basıp bıraktığımda eskiye göre daha fazla duman atıyor araç. Fazla duman bir tarafa rengi daha koyu çıkıyor artık. Önceden gri-siyah karışımı gibiyken şimde bildiğiniz kara dumana dönmüş rengi.

İnşallah tüm bunlar enjektör kodlanmadığı için oluyordur.

Bu arada aracı yaptırdığım pompacıya mail atmıştım. Kafanıza takılıyorsa gelin kodlayalım enjektörleri dediler. Hafta içi götüreceğim artık.

Kodlama yaptırınca da düzelmezse asıl o zaman ne yapacağım. Muhtemelen turbo diyecekler. Belki çok daha basit bir şey var ancak buluncaya kadar yoktan yere bir sürü şeyi değiştirecekler araçta.  

Yorum bağlantısı

Kodlanmamış enjektörlerle yakıt tüketimini ölçtüm. Resmen yakıt fırladı. 142 km de yaptım ölçümü. Çok kalabalık olmayan 60 km si neredeyse şehirlerarası (Dikmen-Şaşmaz-İncek-Dikmen) yol konumunda.

En fazla 7 - 7,5 aralığında yakması gerekirken 9 litre yaktı. Bu testin devamında enjektör kodlaması için gittim. Kodlama işlemini ikişer ikişer yaptılar. İki enjektör sorunsuz kodlanırken diğer ikisi bir türlü kod alamadı. Bir kaç küçük parça değişti ve sonunda diğer ikisi de kodlandı. Kodlar Ecu'ya tanıtılınca motor sesinde azalma oldu. Motorun daha rahat çalıştığını hissediyorsunuz. Şimdilik durum bu şekilde.

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Turgay bey gelişmeleri yazın buradan.Aynı sıkıntı bende de var.Ciddi bir ölçüm yapılmadı ama enjektörlerim arızalı olduğunu biliyorum zaten.

Ben düzce ilinde bir pompacı ile görüştüm delpi marka ürün kullanıyorlarmış.Bana söyledikleri toplamda 1100 tl gibi bir kakam istediler.Açıkçası enjektörler de nelerin değişeceğini de bilmiyorum.Meme hariç değişen bir parça daha oluyor mu anlamadım.Ayrıca bu kodlama ile ilgili de hiçbir şey sormadım da söylemediler de.KAfam karıştı şimdi iyice.

Birde bizim araçların enjektör kodlarını tam olarak nerden öğreniyoruz acama.Olmadı sıfır enjektir fiyatlarını da araştırayım ben artık diyorum

Yorum bağlantısı

Merhaba Akan Bey

Orjinal enjektörler Delphi EJDR 501 Z kodlu ve meme dışında içerisinde sökülebilen bazı parçaları var. Bunlardan arızalı olan varsa onları da değiştiriyor/tamir ediyor olabilirler. Size verilen 1100 TL fiyatı neye göre verdiler bilmiyorum. Enjektörlerin sökülmesi, temizlenmesi, meme değişimi, kodlanması ve yeniden araca takılarak Ecu’ya tanıtılmasının fiyatı gittiğiniz yere göre değişmekle birlikte 800-900 TL civarında. Öncelikle sökülerek cihaza bağlanması ve sonuca göre işlem yapılması gerekiyor.

Kodlama olayına gelince. Aracı bizzat enjektör kodlanılmadan kullanan ve aradaki farkı gören biri olarak şunu söyleyebilirim. Bu enjektörler muhakkak kodlanacak. Kodlanmazsa araç daha sesli ve sanki vuruntulu çalışıyor. 100 km de 1,5-2 litre civarı da fazla yakıt tüketiyor. Sürekli bu durumda kullanılması motora ne şekilde zarar verir o da olayın farklı bir boyutu. İki Ford yetkili servisi bana meme değişiminde enjektörlerin kodlanmasına gerek yok demişti. Bu konuda hiçbir şey bilmediklerini anladım artık.

Enjektör kodları kapağı çıkarınca motor üzerinde yazıyor. Orada yazan kodlar enjektörlerin üzerinde de var aynen. Kodlanmadığı zaman motorda yazan sıraya göre takıyorlar fakat sökülüp enjektörlere işlem yapılınca eski kodların hiç bir anlamı kalmıyor artık.  

Kodlama işlemini HARTRİDGE AVM2PC ve HARTRİDGE CRİ-PC diye tezgahlar var. Enjektörleri bu cihazlara bağlayıp Delphi’nin bu işlem için yaptığı özel bir programla cihaz kendisi kod veriyor. AVM2PC dediğimiz makine çoğu pompacıda bulunmasına rağmen CRİ-PC ise çoğu yerde yok. Farkları nedir bilemiyorum ama benim gittiğim yerde 2 adet AVM2PC olmasına rağmen bir tane de CRİ-PC vardı. Bu arada sorunlu enjektör sınıfta kalarak maalesef kod alamıyor.

Gideceğiniz yere kodlama işlemini muhakkak sorun. Kodlamak şart değil gibi bazı sözler duyarsanız bunlara sakın inanmayın.

Son bir not da Ecu ile ilgili. Bu kodlar Ecu’ya yükleniyor ancak iş hemen bitmiyor. Yeni kodların Ecu tarafından hafızaya alınması için yaklaşık 30 km civarı aracı kullanmanız gerekiyor. Daha sonra tekrar cihaza bağlayıp yeni kodların hafızaya alındığının teyit edilmesinden sonra işlem tamamlanıyor.

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Turgay bey açıklama için teşekkür ederim.Dediğim yer oldukça konusunda iyi biryerMİŞ.Buradaki yetkili serviste orayı önerdi zaten.Benim kısaca sorunum duman atma ve uzun yolda motor sıcakken yüklendiğim zaman bir süre sonrada kızdırma buji işaretini yakıyor ve güçten düşüyor araç.Serviste ıds cihazında yakıt sistem arızası verdi.Resmen bence çağ dışı bir teknikle enjektörlere ucunda kap olan bir hortum bağladılar serviste 5 saniye kadar marşa basıp bıraktılar.Hortumlara mazot geldi bu esnada yarısına kadar falan birtanesinde daha fazla.Serviste bana dedikleri enjektörlerin bir tanesi kaçırıyor.

 

Bende aynen bu şekilde dediğim yeri aradığımda anlattım.Bana söyledikleri delpi marka kit ile 4 enjektör de yenilenecek.Sıfır ayarında olur dediler sadece.1100 tl dediler.Direk böyle bir sonuca varmaları da biraz şüphe uyandırdı bende.Yaklaşıkta 2 saat sürermiş.

 

Ama yeniden bir arayıp tam bir bilgi alacağım yada olmadı gidip direk görüşeceğim çok uzak değil sonuçta.Kodlama işini falan yapmıyorlarsa.Sanırım bulaşmaya gerek yok demektir.Bilgileri aldıktan sonra yine yazarım 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Samet Kaya

Merhaba Yavuz Bey. Yaklaşık 700 km uzun yol yaptığım için duman biraz azalmıştı. Rolantide bastığım zaman gene de epeyce duman atıyordu.

İnşallah kodlama olayı doğru yapılmıştır enjektörlerinize. Delphi'nin kataloğunda sadece Hartridge AVM2-PC veya CRi-PC test tezgahlarında ve bu tezgahlarda kullanılan özel yazılımlara sahip, gerekli eğitimleri almış servisler tarafından kodlama yapılabileceği yazıyor. Doğru yapılmadıysa duman ondan olabilir. Bir de turboya baktırın derim.

 Merhaba Bende de Mondeo motorlu önden çeker transit var sizin gibi bende enjektör tamiri yaptım ve aracım sarsıntılı çalışıyordu Usta Kodlama yapılmalı dedi ve bende meraklı olduğum ve İşim gereği İzledim enjektör kodlarını yapacakları  cihaz arıza tespıtinde kullanılan  IDS cihazı aynı sadece sistemden giriyo ve kodlamayı yapıyo Çok ücret istemişler sizden.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

 Merhaba Bende de Mondeo motorlu önden çeker transit var sizin gibi bende enjektör tamiri yaptım ve aracım sarsıntılı çalışıyordu Usta Kodlama yapılmalı dedi ve bende meraklı olduğum ve İşim gereği İzledim enjektör kodlarını yapacakları  cihaz arıza tespıtinde kullanılan  IDS cihazı aynı sadece sistemden giriyo ve kodlamayı yapıyo Çok ücret istemişler sizden.

 

Hep transit motorlu mondeo diyorduk... 

Bu değişik geldi.. :D

 

Evet enjektörler söküldüyse aynı yerlerine takılmalı.. Aksi durumda yeniden kodlanması gerekiyor... 

Yorum bağlantısı

. İki Ford yetkili servisi bana meme değişiminde enjektörlerin kodlanmasına gerek yok demişti.

Turgay Bey bu servisler hangileridir? Bilelim de hataya düşmeyelim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...