İçeriğe Yönlendir

Egzoz Muayenesinden Kalmak...


Misafir

Recommended Posts

Bugün Tüvtürke gidip muayeneyi yaptırdım. Gitmişken aynı tarihte biten egzos muayenesini de aradan çıkarayım dedim. Önce egzos muayenesine girdi araç Ancak değerler ve sonuç aşağıdaki gibi çıktı ve kaldı muayeneden. Normal muayeneden geçti. 

 

Eleman hava filtresini falan değiştir dedi ama. Hava, benzini lpg filtreleri 2000 km önce değişti. Dün Kartalda otogaz sanayindeki Mucib otogazda lpg ayarları yapıldı, yeni yazılım yüklendi. 

 

Sorun ne olabilir, nerelere bakmam lazım. Aracımda Bosch lpg bujileri mevcut ancak bakım sırasında bujilerin biri çatlamıştı ve yedekteki motocraftlardan birini taktı ustam, bir sıkıntı olmaz dedi. Aracı dışarı çıkarıp evrakları beklerken bir de egzosdan bir damla bir şeyin damladığını gördüm, araç bu sırada lpg'de çalışıyordu. 

 

uP3iQuR.jpg

cyAfXE5.jpg

Yorum bağlantısı

Normalde benim de kaldıktan sonra aklıma aynı şey geldi ancak araç lpg de çalışırken egzosda gördüğüm damla düşündürdü açıkçası? 

Yorum bağlantısı

Bir de aracımın üzerinden çıkardığım daha önceki bujilerin 2 si çatlamıştı, 3-4 bin km önce takılan Bosch lpg bujilerinden bir tanesi de şimdi çatlamış. Bunun kablo ile ilgili olma ihtimali nedir? Ya da değilse başka neden olabilir?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bir de aracımın üzerinden çıkardığım daha önceki bujilerin 2 si çatlamıştı, 3-4 bin km önce takılan Bosch lpg bujilerinden bir tanesi de şimdi çatlamış. Bunun kablo ile ilgili olma ihtimali nedir? Ya da değilse başka neden olabilir?

 

Bobin ve buji kablosu da olabiliyor ama tırnak uzunluğu yanlış olmasın?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bir fordda emisyonun yüksek olduğunu ilk defa görüyorum... 

Benim fordlarımda emisyonu okuyamadıkları için 3000 devire kadar gaz verdirirler, bunu rolantiymiş gibi gösterirlerdi.. 

Bence hatalı ölçüm yaptılar... 

 

Peki, süreç nasıl işleyecekmiş.. Yeniden mi girecekmişsin muayeneye.. 

 

Bir araçta emisyon yüksekse ateşleme bozuktur. yada düzgün hava alamıyordur... maf bozuk olabilir.. Bildiğimden değil ama mantığım bunları söylüyor.. 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Ben bir keresinde hyundai servisinde girmiştim, çok zorlandı, epey bekledikten sonra geçebildim. Geçen sene ford servisine gittim, çok rahat bir şekilde geçtim. Acaba cihazlar arası fark ya da ne bileyim araca göre cihaz uyumu gibi bir şey mi var?

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Bobin ve buji kablosu da olabiliyor ama tırnak uzunluğu yanlış olmasın?

 

Aynı Lpg bujilerini emmi dahil (-di'li geçmiş zaman onun için :) ) forumda birçok mondici kullandı Sami ve kullanıyor. Ona yormuyorum olayı o yüzden. 

Bir fordda emisyonun yüksek olduğunu ilk defa görüyorum... 

Benim fordlarımda emisyonu okuyamadıkları için 3000 devire kadar gaz verdirirler, bunu rolantiymiş gibi gösterirlerdi.. 

Bence hatalı ölçüm yaptılar... 

 

Peki, süreç nasıl işleyecekmiş.. Yeniden mi girecekmişsin muayeneye.. 

 

Bir araçta emisyon yüksekse ateşleme bozuktur. yada düzgün hava alamıyordur... maf bozuk olabilir.. Bildiğimden değil ama mantığım bunları söylüyor.. 

3000 devire sabitlediler kısa bir süre Emmi. benzinde ama sadece, lpg de sadece rölantide ölçtü. Çok hafif bir titreme şikayetim var zaten aslında, dün yazılımını güncelleştirdim bir özel serviste aracın baya bir düzeldi ancak çok dikkat edersen yine hissediliyor. Bu arada yazılımdan sonra daha bir seri geldi araba. 

 

1 ay içerisinde 3 defa ücretsiz ölçtürme hakkım varmış.

 

Bujilerin çatlaması kablonun sıkıntısına delalet midir Emmi? 

Araç muayenesine girmeden egzos pulu alınması koşulu var. Egzos pulu alamadığından araç ağır kusurlu olarak muayneden kalmış oluyor.

Özellikle sordum ki zaten egzoz muayenesinden sonra normal muayeneye girdim ve geçtim.

 

Sizin dediğiniz tarihi geçmiş ise muayeneye giremiyorsunuz. Ancak dışarıda yaptırıp ya da orada yaptırıp girebiliyorsunuz. 

 

Bu arada başlığı yanlış yazmışım moderatör arkadaşlardan ricam  Egzos kelimesini Egzoz olarak değişebilir mi?

tarihinde Yunus Emre Çırak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Kutay Akçar

dışarıda yaptırsaydınız keşke. tüvdekileri çok zorluyor şu egsoz muanesinde.

Evet bende ilk muayenemi yaptırırken bi hayli endişe ettim daha sonra 3 yaşında araba DPF sistemide yeni değişmiş (önceki sahibinde) ayrı ayrı yer gezip uğraşmayım ne çıkabilirki diyip TÜV de girdim Allah'a çok şükür birşey çıkmadı ama 2 yıl sonraki muayenemde kati suretle dışarıda yaptırıcam. Hatta ileri safhada DPF iptali yaptırmayı düşünüyorum, hata verdiği vakit iptali yaptırmadan önce so bir egsoz muayenesi sonra doğru iptal :)

Yorum bağlantısı

Bujilerin çatlak mı ?

Yok emmi biliyorsun bir motocraft buji alıp değiştirme durumum vardı sana resmini göndermiştim mondeo bujisi mi diye. O zaman değişirken eski bujilerden 2 si çatlaktı. Motocraftla değiştim, ama 150 km sonra boschları aldım ve takribi 3-4 km kullandım. Geçen gün yola çıkmadan bakım yaptırırken bujilerden birinin çatladığını gördük ve elimdeki motocraftlardan birini taktık o şekilde takılı şu an. Yani bu kadar buji çatlaması neye delalettir? Şu anda 3 tane bosch lpg 1 tane motocraft buji var araçta.

Yorum bağlantısı

Al burdan yak, bendeki bedevi şansı varken bunu da bulurum elimle koymuş gibi. 

 

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, motorlu taşıtlara yönelik egzoz emisyon denetimlerine hız verdi.

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, motorlu taşıtlara yönelik egzoz emisyon denetimlerine hız verdi.Yapılan kontrollerde egzoz emisyon değerleri yüksek çıkan araçlara bin 700 TL paracezası kesildi.İstanbul’da trafikten kaynaklanan hava kirliliğinin önüne geçmeye çalışan Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, motorlu taşıtlara yönelik denetim yapıyor. Ekipler bu kapsamda TEM Otoyolu Mahmutbey gişelerinde kontrol yaptı. Yapılan kontrollerde egzoz emisyon değerleri normal çıkan araçlara teşekkür edilerek gönderilirken, değerleri limitin üzerinde çıkan araçlara ise bin 700 TL ceza kesildi.Yapılan kontrollerde egzoz emisyon değerleri yüksek çıkan Ahmet Keskin, aracının bakımlarının tam olduğunu ve egzoz muayenesi yaptırdığını söylese de yetkililer değerlerin çok yüksek olduğunu ve çevre kirliliğine neden olduğunu belirterek, bin 700 TL para cezası kesti. Keskin ise daha önce böyle bir uygulamaya rastlamadığını ve cezayı ödemeye gücünün yetmeyeceğini belirtti. Denetim yapan yetkililer, araçlarına egzoz emisyon ölçümlerini yaptırmamış olan sürücülere 842 TL, limit değerlerini araşarak havayı kirleten araç sahiplerine ise bin 700 TL ceza kesildiğini belirtti.

İHA

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Buji ya üretim hatalı yada montaj hatalıdır... 

Kablo bozulması ile buji çatlamaz.. Mantığım bunu söylüyor... 

Yorum bağlantısı

Buji ya üretim hatalı yada montaj hatalıdır... 

Kablo bozulması ile buji çatlamaz.. Mantığım bunu söylüyor... 

Sanırım montaj hatalı olabilir  :blush:  Ben montaj etmiştim ama lokmanın ucu içinde kalmıştı çıkarmak için biraz uğraşmıştım :D Zedelemiş olabilirim  :blush:

Yorum bağlantısı

Sadece bir motocraft olan ama mondeo bujisi olmayan bujiyi diğerleri gibi Bosch Lpg bujisiyle değiştirip bugün tekrar üzretsiz hakkımı kullanmak üzere Tüvtürk'e gittim ve en alt değerlerle emisyondan geçtim  :unsure2:

 

 

buv90p5.jpg

Yorum bağlantısı
İrfan Aşcıoğlu

yahu bende bu gün egzosdan kaldım.. hemde değerler bayaa bi yüksek.. bende de 4 ü lpg bujisi... yanlız bende benzindede normalin biraz üstünde çıktı değerler.. ama LPG de durum fecii... 0,30-1,00 olan normal aralıkmış bende 6.78 gibi bir değer çıktı.. TÜVTÜRTK de... Ben ne yapam şimdi.... :unsure2:

 

Bi de ilk muayeneye gittiğimde LPG sisteminde kaçak olmasın mı..... haydaaaaa.. Tuncelide LPG ci de yok.... Artık aldım elime sabunlu suyu köpürte köpürte buldum kaçıran yerii... enjektörün girişindeki rekor dişlilerinin arasında geliyor... hemen bi termo bant.. hoooppp tamadır... ertesi gün (yani bu gün) gittim sızırma sıfır... heeyyttt... neyse atiker programını buldum bi de ara kablosu tamamdır.. LPG işine giriyom   :D

 

acep diyom ki şimdi en son ayarı ben iki gün önce yaptırmıştım... eğer o zamanda kaçak varsa sistem bunu dengelemek için fazladan gazı açtı... Çünkü regulatör basıncı düşük diye hata veriyordu... şimdide biz kaçağı giderip gazın tamamını verince enjektöre.... hmmmm... bakalım üstadlar ne diyecek bu işe...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İrfan Aşcıoğlu

abiler bilindiği üzere rolanti sorunumda var... acep hem roılanti hemde emisyonla ilgili karter havalandırma hortumu ile bir ilgisi var mıdır?

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

yahu bende bu gün egzosdan kaldım.. hemde değerler bayaa bi yüksek.. bende de 4 ü lpg bujisi... yanlız bende benzindede normalin biraz üstünde çıktı değerler.. ama LPG de durum fecii... 0,30-1,00 olan normal aralıkmış bende 6.78 gibi bir değer çıktı.. TÜVTÜRTK de... Ben ne yapam şimdi.... :unsure2:

 

Bi de ilk muayeneye gittiğimde LPG sisteminde kaçak olmasın mı..... haydaaaaa.. Tuncelide LPG ci de yok.... Artık aldım elime sabunlu suyu köpürte köpürte buldum kaçıran yerii... enjektörün girişindeki rekor dişlilerinin arasında geliyor... hemen bi termo bant.. hoooppp tamadır... ertesi gün (yani bu gün) gittim sızırma sıfır... heeyyttt... neyse atiker programını buldum bi de ara kablosu tamamdır.. LPG işine giriyom   :D

 

acep diyom ki şimdi en son ayarı ben iki gün önce yaptırmıştım... eğer o zamanda kaçak varsa sistem bunu dengelemek için fazladan gazı açtı... Çünkü regulatör basıncı düşük diye hata veriyordu... şimdide biz kaçağı giderip gazın tamamını verince enjektöre.... hmmmm... bakalım üstadlar ne diyecek bu işe...

 

Hocam tebrik ederim. Eline sağlık. LPG işinide çözdüysen artık işi çözmüşsün.

Hocam emisyon içinTüVTÜRK  dışında bir yerde alın derim.

abiler bilindiği üzere rolanti sorunumda var... acep hem roılanti hemde emisyonla ilgili karter havalandırma hortumu ile bir ilgisi var mıdır?

 

Hocam sen karter havalandırma hortumuna baktırmadın mı?

Ondan rolanti sorunu olacağını sanmıyorum.

Sende rolanti sorunu LPG ile ilgili olduğunu düşünüyorum.

Maraş'ta ayardan önceki sarsıntı ile ayardan sonraki sarsıntı arasında ciddi fark vardı.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...