Aydın Perçem 3 Ağustos 2013 Paylaş 3 Ağustos 2013 Merhaba, Motor sistem arızası sonunda aşağıdaki hata kodu alındı. P2135 Throtle/Pedal Posistion Sensor Sensor/Switch A/B Voltage Correlation Ustanın görüşü sensörün değişmesi yönünde. Sensör 500 TL Bu arıza için sensör değişimi sorunu çözermi , uzman abilerden acil yardım rica ediyorum.. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 3 Ağustos 2013 Paylaş 3 Ağustos 2013 Merhaba, Başlıktaki kod ile mesajdaki kod uymuyor. Hangisi doğrudur acep? Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 3 Ağustos 2013 Paylaş 3 Ağustos 2013 Araçta sorun nedir ? Arıza ışığı yaktı mı ? Yorum bağlantısı
Aydın Perçem 3 Ağustos 2013 Yazar Paylaş 3 Ağustos 2013 Merhaba, Başlıktaki kod ile mesajdaki kod uymuyor. Hangisi doğrudur acep? Sani bey içerikteki doğru.. Araçta sorun nedir ? Arıza ışığı yaktı mı ? Motor sistem arızası ve hız sınırlama modu.. Hata kodunu alamıyorduk ama şimdi bahsettiğim kodu vermeye başladı.. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 3 Ağustos 2013 Paylaş 3 Ağustos 2013 Sensör arızasına benziyor ,başka bir aracın kini deneme şansı varsa garantili olur 500 tl az değil sonuçta.. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 3 Ağustos 2013 Paylaş 3 Ağustos 2013 Gaz pedalı konum pozisyon sensörü diyor.. https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda3/20060311105619/html/id0102f1812100.html Yorum bağlantısı
Aydın Perçem 3 Ağustos 2013 Yazar Paylaş 3 Ağustos 2013 Pert bir araçtan çıkma buldum, deneyeceğiz.. İnşallah pedaldandır.. Opellerde beyinden pedala giden 5v gerilimde düşme olunca da pedal sensor arızası veriyormuş.. Ama biz c-max ımız doğru söylüyordur deyip pedalı değişeceğiz önce.. Yorum bağlantısı
Aydın Perçem 5 Ağustos 2013 Yazar Paylaş 5 Ağustos 2013 Çıkma parça olayını erteleyip malzemeyi bir sökelim dedik. Söktük, açtık, baskı devreyi kuru bezle sildik, yerine taktık.. Sonuç ne olabilir acaba dersiniz? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 7 Ağustos 2013 Paylaş 7 Ağustos 2013 En iyi cevabı seçtim bile. Sonucu anladık biz Geçmiş olsun Yorum bağlantısı
Aydın Perçem 7 Ağustos 2013 Yazar Paylaş 7 Ağustos 2013 Arıza çözüldü mü abi? Valla eskisinden daha iyi oldu.. Eskiden nasıldı diyeceksin önder kardeş.. Vites geçişlerinde silkelem yaptığı oluyordu.. Ben arabaya acemiliğime bağlamıştım ilk günlerde. Temizlikten sonra geçişlerdeki silkeleme ortadan kalktı, tabi arıza da ortadan kalktı. Peki ne yaptım tam olarak.. Parçayı çekinerek açtım. Elim tornavidaya gitti-geldi.. En sonunda açtım.. İki adet civata ve sanırım 6 adet tırnak vardı. açtığımda silindir bir turuncu parçanın ucunda girintili çıkıntılı baskı devre vardı. Fakat karşıdaki baskı devreye teması mümkün değildi çünkü karşıdaki baskı devrenin üzeri kaplıydı. kaplı olan taraf çok daha hassas bir devreydi. çok ince hatlar vardı. İletimi sağlayan herhangi bir fırça vs bir şey de yoktu. Ümitsizce turuncu taraftaki, diğerine göre daha kaba baskı devreyi temizledim. Çünkü çok hafifi sürtme izleri vardı. (temas yok sürtme izi var evet ???) Yine ümitsizce söktüğüm iki devreyi yerine taktım. Pedalı da aynen geriye, yerine taktık. Bel fıtığı ile uğraştığımdan pedal kısmına ters yatmam mümkün değildi tabi.. (Babam sağolsun.. ) Hala gidiyorum, yaklaşık 150km oldu tık yok.. İnşallah sorun oradandır.. Çok görüş aldım , birden fazla ustayla konuştum ama her kafadan bir ses çıktı, pedal, beyin, kablaj, soket, bende cihaz yok abi, arabayı sat gibi cevaplarla karşılaştım. geçmiş olsun, teşekkür ederim lokman abi.. En iyi cevabı seçtim bile. Sonucu anladık biz Geçmiş olsun Sani bey teşekkürler.. 2 Yorum bağlantısı
Önder Kuru 8 Ağustos 2013 Paylaş 8 Ağustos 2013 Valla eskisinden daha iyi oldu.. Eskiden nasıldı diyeceksin önder kardeş.. Vites geçişlerinde silkelem yaptığı oluyordu.. Ben arabaya acemiliğime bağlamıştım ilk günlerde. Temizlikten sonra geçişlerdeki silkeleme ortadan kalktı, tabi arıza da ortadan kalktı. Peki ne yaptım tam olarak.. Parçayı çekinerek açtım. Elim tornavidaya gitti-geldi.. En sonunda açtım.. İki adet civata ve sanırım 6 adet tırnak vardı. açtığımda silindir bir turuncu parçanın ucunda girintili çıkıntılı baskı devre vardı. Fakat karşıdaki baskı devreye teması mümkün değildi çünkü karşıdaki baskı devrenin üzeri kaplıydı. kaplı olan taraf çok daha hassas bir devreydi. çok ince hatlar vardı. İletimi sağlayan herhangi bir fırça vs bir şey de yoktu. Ümitsizce turuncu taraftaki, diğerine göre daha kaba baskı devreyi temizledim. Çünkü çok hafifi sürtme izleri vardı. (temas yok sürtme izi var evet ???) Yine ümitsizce söktüğüm iki devreyi yerine taktım. Pedalı da aynen geriye, yerine taktık. Bel fıtığı ile uğraştığımdan pedal kısmına ters yatmam mümkün değildi tabi.. (Babam sağolsun.. ) Hala gidiyorum, yaklaşık 150km oldu tık yok.. İnşallah sorun oradandır.. Çok görüş aldım , birden fazla ustayla konuştum ama her kafadan bir ses çıktı, pedal, beyin, kablaj, soket, bende cihaz yok abi, arabayı sat gibi cevaplarla karşılaştım. teşekkür ederim lokman abi.. Sani bey teşekkürler.. Şu an bende herhangi bir arıza söz konusu değil ama bu sensörü temizlesem bana da bi faydası olur mu? Yoksa "çalışan şey kurcalanmaz" kuralına sadık mı kalayım? Yorum bağlantısı
Aydın Perçem 11 Eylül 2013 Yazar Paylaş 11 Eylül 2013 Sensör sorunları devam ediyor. Araç en baştaki arızayı vermeye devam ediyor. Pedal sensörü arızası hallolmuştu. Fakat yeniden hortladı.. Araç 2. viteste giderken önce ufak bir silkeleme oluyor ve 1-2 sn. motor sistem arızası veriyor. Kontağı kapatıp açınca düzeliyor.. Bu arada "motor sistem arızası" sonuçlu 3 farklı sensör arızası ortaya çıktı; 1 - Pedal sensörü 2 - Lambda sensörü 3 - Gaz yada boğaz kelebeği.. (Tam terimi hatırlamıyorum..) Yorum bağlantısı
Çözüm Aydın Perçem 27 Eylül 2013 Yazar Çözüm Paylaş 27 Eylül 2013 Forumdaki "fordlarda gaz kelebeğinde sorun olmaz, vw lerde olur" uyarılarına rağmen gaz kelebeği (yada boğaz kelebeği) temizlendi, yaklaşık 7 gün oldu ve 400-500 km yol yaptım, şu ana kadar sorun yok.. 1 Yorum bağlantısı
Önder Kuru 27 Eylül 2013 Paylaş 27 Eylül 2013 Forumdaki "fordlarda gaz kelebeğinde sorun olmaz, vw lerde olur" uyarılarına rağmen gaz kelebeği (yada boğaz kelebeği) temizlendi, yaklaşık 7 gün oldu ve 400-500 km yol yaptım, şu ana kadar sorun yok..Abi ben çok duydum fordlarda gaz kelebeğinden rölanti düzensizlikleri. Discovery cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi Yorum bağlantısı
Aydın Perçem 27 Eylül 2013 Yazar Paylaş 27 Eylül 2013 az daha 30 TL lik temizlik için 500 liralık pedal alıyorduk.. Yorum bağlantısı
Önder Kuru 27 Eylül 2013 Paylaş 27 Eylül 2013 az daha 30 TL lik temizlik için 500 liralık pedal alıyorduk.. Artık 470 TL'lik bir modifiye yaparsın... :p Yorum bağlantısı
Aydın Perçem 27 Eylül 2013 Yazar Paylaş 27 Eylül 2013 (düzenlendi) merak etme , komple salıncakları değiştirdim bile.. geriye 200-250 TL kaldı, onla da değişmeyen son poryayı değişicem ve yağ değişimini yapıcaz inşallah.. 10.000 km yol yapmışım bile.. 27 Eylül 2013 tarihinde Aydın Perçem tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Aydın Perçem 3 Ekim 2013 Yazar Paylaş 3 Ekim 2013 Artık 470 TL'lik bir modifiye yaparsın... :p C-Max havuzlu paspas; -95 TL 1 Yorum bağlantısı
Misafir 4 Ekim 2013 Paylaş 4 Ekim 2013 C-Max havuzlu paspas; -95 TL Ah bee.. Keşke BİM den alsaydın. 35 liraya vardı Yorum bağlantısı
Aydın Perçem 4 Ekim 2013 Yazar Paylaş 4 Ekim 2013 Ah bee.. Keşke BİM den alsaydın. 35 liraya vardı Bimdeki tırt.. Bu cuk oturdu.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts