Vural Sarı 9 Mayıs 2010 Paylaş 9 Mayıs 2010 Yağ değişince ses yapar sözü tamamen mantık dışıdır.Yağın görevi sürtünerek çalışan parçalarda meydana gelen ısıyı absorbe etmek ve yağın yapısı itibari ile aşınmayı önlemek ve sessiz çalışmasını sağlamaktır. Her maddenin çalışma koşullarında zamanla değişiklilker meydana gelir.Yağlar da ısı,aşınan parçaların yağa karışması vb. nedenlerle özelliklerini kaybederler.Çalışma ömürlerinin sonunda değişmesi gerekir Hidrolik yağlarındaki viskoziteyi sağlamak için katkı maddeleri polimerler (bağlayıcılar) kullanılır.Polimerler ısıya bağlı olarak özellikleri azalabilir.Yağ için en önemli etken ısıdır.O yüzden motor yağları daha fazla ısıya maruz kaldığından kısa sürelerde (km=çalışma süresi) özelliğini kaybeder.Şanzumanda ise motordaki kadar yüksek ısıya maruz kalmadığı için özelliğini daha uzun sürede kaybeder.Fren hidrolikleri basınç altında çalıştığı için ısı arttığından yağda subuharı oluşur.Su buharı sistemde korozyona neden olur.Fren hidrolik yağını senede bir değişmesi tavsiye edilir.(Aslında bu yağ konusu uzun bir konu) 1 Yorum bağlantısı
Rıdvan Bakkal 9 Mayıs 2010 Paylaş 9 Mayıs 2010 Demekki bu yüzden değişim önerilmiyor Mobil SHC 75W-90 zaten orjinal yağı değilmi? En son koyduğunuz yağ nedir? En son olarak FORD WSD-M2C200-C şartnamesini sağlayan CASTROL BOT 130 M koydum. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Mayıs 2010 Paylaş 9 Mayıs 2010 Bende geçen hafta baskı balata bilya ve yağı değiştirdim yetkili serviste hissedilir derece iyileşme gözlemledim araç debriyajdan gelen seside kesti.Ayrıca debriyaj gaz pedalı gibi oldu yumuşacık:) Debriyaj pedalının yumuşaması, takılan baskının ayaklarından kaynaklanır. Yorum bağlantısı
Tahir İlter 10 Mayıs 2010 Paylaş 10 Mayıs 2010 (düzenlendi) Debriyaj pedalının yumuşaması, takılan baskının ayaklarından kaynaklanır. Valla ben çok memnunum bu halinden önceki yoruyodu:)Yumuşaklığı konusunda biraz mübalağa kullandım gerçi önceki haline göre çok iyi gibisinden:) 10 Mayıs 2010 tarihinde Tahir ?lter tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ersin Karakaya 11 Mayıs 2010 Paylaş 11 Mayıs 2010 İhtiyaç varsa şanzıman yağı değişir orjinali neyse o kullanılır. Yağ değişiminden sonra ses gelme durumunda ise şanzımanda bir oynama olmuş olabilir diye düşünülmelidir. Yetkili servis haricinde değişimi başka yere yaptırmak bence mantıklı değil... Yorum bağlantısı
Taner Dağlıgil 13 Mayıs 2010 Paylaş 13 Mayıs 2010 Geçen hafta serviste baskı balata ve bilya değiştirdim, çıkan yağı çok iyi bulmadı servis, istersen şimdi değiştirelim istersen bir iki ay kadar sonra değiştirelim dediler, bende maddi durumumdan dolayı daha sonra dedim. Ayrıca 4 litre kullanılacağını ve toplam 120 tl gibi bir rakam tutacağını söylediler? Fiyat normal mi acaba ? Son olarak birde yeni baskı değişenlere sormak istiyorum. Baskı balata değiştirdikten sonra vites geçişlerim biraz daha sertleşti. (aksine debriyaj pedalı yumuşak) Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 13 Mayıs 2010 Paylaş 13 Mayıs 2010 otomatik şanzıman yağı 40 lira. düz vites 15 olması lazım. Yanlış mı baktılar acaba. Yorum bağlantısı
Tufan Bitir 13 Mayıs 2010 Paylaş 13 Mayıs 2010 Geçen hafta serviste baskı balata ve bilya değiştirdim, çıkan yağı çok iyi bulmadı servis, istersen şimdi değiştirelim istersen bir iki ay kadar sonra değiştirelim dediler, bende maddi durumumdan dolayı daha sonra dedim. Ayrıca 4 litre kullanılacağını ve toplam 120 tl gibi bir rakam tutacağını söylediler? Fiyat normal mi acaba ? Son olarak birde yeni baskı değişenlere sormak istiyorum. Baskı balata değiştirdikten sonra vites geçişlerim biraz daha sertleşti. (aksine debriyaj pedalı yumuşak) Düz vites ise orjinal yağ SAE 7SW90 veya WSD-M2C-200C. fiyatını internetten bulabilirisniz.Fakat bana biraz pahalı geldi.Baskı balata değişiminde şanzıman yağı temiz bir kaba boşaltılır ve baskı balata değiştikten sonra o yağ tekrar konulur eksikse takviye yapılır.Eğer kabın içinde su,toz vb. yabancı maddeler varsa yağın vizikozitesi yani dengesi bozulmuş olabilir. Yorum bağlantısı
Taner Dağlıgil 15 Mayıs 2010 Paylaş 15 Mayıs 2010 Evet araç düz vites. Baskı balata değişimi için boş bi kaba yağ boşaltıldı, değişim sonrası tekrar aynı yağ konuldu. Bir fiyat araştırması yapıp, yağı değiştirmeyi düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Taner Dağlıgil 15 Mayıs 2010 Paylaş 15 Mayıs 2010 3 litre 30 lira... Nereden temin edebiliriz ? Orjinal değil mi ? Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 15 Mayıs 2010 Paylaş 15 Mayıs 2010 İvedikte sanayi de parçacılar da uygun fiyata alabilirsiniz. Yorum bağlantısı
Taner Dağlıgil 15 Mayıs 2010 Paylaş 15 Mayıs 2010 İvedikte sanayi de parçacılar da uygun fiyata alabilirsiniz. Teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Serkan Dönmez 18 Haziran 2011 Paylaş 18 Haziran 2011 (düzenlendi) merhaba şanzuman yağı eksilirse ses yaparmı?çekiş düşermi?vites geçişi zorlanırmı?araç titreme yaparmı? ses yaparsa nasıl bir ses olur? vitesteyken mi yoksa boş taykenmi gelir? değerli yorumlarınızı bekliyorum. 18 Haziran 2011 tarihinde Serkan D tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tahir İlter 18 Haziran 2011 Paylaş 18 Haziran 2011 Tahminlerime göre ses ve viteste geçiş zorluğu yapacaktır.Seste cırcır veya uğuldama tarzı bişey olur diye düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Haziran 2011 Paylaş 18 Haziran 2011 Kontrolü basittir, lifte alınca 5 saniye sürmez, yazdıklarınıınz hepsi ni yapabilir, eksilmenin sonuçları çok farklı da olabilir. Yorum bağlantısı
Emre Alliş 18 Temmuz 2012 Paylaş 18 Temmuz 2012 yeni aracımda bir şey gözlemledim ustam bana sorun olmayacağını söyledi, araç park ettiğm yerde 3-5damla yağ sızıntısı var, ford yetkili servisi şanzumanda çok az miktar kaçak olduğunu bununda keçelerden olduğunu (galiba öyle dedi) söyledi. önemli olmayabilir fakat incelemek lazım 2 gün sürer dedi. özel bir servisteki ustam da önemli değil şanzumanla çok oynamamak gerektiğini söyledi. peki değerli abilerim otomatik şanzuman her gün 3-5 damla yağ kaçırması normal mi bu şekilde binmem normal mi? şanzuman yağı eksildiğini nasıl bileceğim. bu focusu almakla iyimi ettim kötümü forumda yazılanlar hep kafamı karıştıyor!!! Yorum bağlantısı
Önder Özcan 18 Temmuz 2012 Paylaş 18 Temmuz 2012 yeni aracımda bir şey gözlemledim ustam bana sorun olmayacağını söyledi, araç park ettiğm yerde 3-5damla yağ sızıntısı var, ford yetkili servisi şanzumanda çok az miktar kaçak olduğunu bununda keçelerden olduğunu (galiba öyle dedi) söyledi. önemli olmayabilir fakat incelemek lazım 2 gün sürer dedi. özel bir servisteki ustam da önemli değil şanzumanla çok oynamamak gerektiğini söyledi. peki değerli abilerim otomatik şanzuman her gün 3-5 damla yağ kaçırması normal mi bu şekilde binmem normal mi? şanzuman yağı eksildiğini nasıl bileceğim. bu focusu almakla iyimi ettim kötümü forumda yazılanlar hep kafamı karıştıyor!!! bu focusu almakla iyi ettin. şanzımanda yağ kaçağı varsa ilgilenmek lazım,boşver demek olmaz.ama önce şanzıman yağı eksik mi değil mi bakmak lazım.bence bir özel servise (tamirhane) git,aracı kaldırıp 1 dakika içinde yağına bakarlar,eksik mi değil mi söylerler.eksikse tamamlatırsın. Yorum bağlantısı
Salih Arslan2 18 Temmuz 2012 Paylaş 18 Temmuz 2012 hazır konu açılmışken sorayım benim şu 2008 tdci focusum la 30-100 km yol yapınca değilde şöyle sağlam 500 km filan yol yaptığım zaman vites geçişlerim pamuk gibi oluyor, kemikli denilen vites geçişleri ortadan kayboluyor özellikle 1 ve 2nci viteslerde bu da şanzıman yağındanmıdır arkadaşlar? eğer öyle ise şanzıman yağının ömrümü dolmuştur yada değişmekmi gerekir? Yorum bağlantısı
Önder Özcan 18 Temmuz 2012 Paylaş 18 Temmuz 2012 hazır konu açılmışken sorayım benim şu 2008 tdci focusum la 30-100 km yol yapınca değilde şöyle sağlam 500 km filan yol yaptığım zaman vites geçişlerim pamuk gibi oluyor, kemikli denilen vites geçişleri ortadan kayboluyor özellikle 1 ve 2nci viteslerde bu da şanzıman yağındanmıdır arkadaşlar? eğer öyle ise şanzıman yağının ömrümü dolmuştur yada değişmekmi gerekir? bu güne kadar şanzıman yağına baktırdığım tüm serviser(yetkili-özel) şunu söyledi:manuel şanzımanın yağı değişmez,eksik varsa tamamlanır. bu sebeple;yağı ölçtürün,eksikse tamamlatın Yorum bağlantısı
Salih Arslan2 18 Temmuz 2012 Paylaş 18 Temmuz 2012 banada ömürlük yağmış değiştirmeye gerek yok denildi bi çok yerde. baktırdık eksik değildi ama yağın rengi simsiyahtı? şimdi ben 500 km gibi yol yaptığım zaman ne değişiyorda vites geçişlerim pamuk gibi oluyor? eğer yağ ancak ısınıyor diyosanız bana çabuk ısınan kaliteli bir şanzıman yağı önerirmisiniz? Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 18 Temmuz 2012 Paylaş 18 Temmuz 2012 banada ömürlük yağmış değiştirmeye gerek yok denildi bi çok yerde. baktırdık eksik değildi ama yağın rengi simsiyahtı? şimdi ben 500 km gibi yol yaptığım zaman ne değişiyorda vites geçişlerim pamuk gibi oluyor? eğer yağ ancak ısınıyor diyosanız bana çabuk ısınan kaliteli bir şanzıman yağı önerirmisiniz? Simsiyah olması gayet normal ki, özellikle diesel motorlarda motor yaği bile ilk 500km.de siyahlaşır.. çabuk ısınan yağ diye bir tabir yoktur, kısa zamanda absorde olan yağ iyi yağdır.. Ama manuel vites'te şanzuman yağı'nı değiştirmek gereksiz Yorum bağlantısı
Salih Arslan2 18 Temmuz 2012 Paylaş 18 Temmuz 2012 (düzenlendi) peki çabuk absorbe olan en kaliteli şanzıman yağı hangisidir? 18 Temmuz 2012 tarihinde Salih Arslan2 tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
servet çoban 22 Şubat 2013 Paylaş 22 Şubat 2013 slm arkadaşlar bende 2009 ford focus otomatik vites titanyum x aldım 85000 km de şanzuman yağının değişip değişmediğini öğrenemedim aldığım kişiden oda bilmiyor bende riske atmak istemiyorum, otomatik vitesli araçlarda şanzuman yağı ne kadar önemli ve kaç km yada yılda değiştirilmelidir. teşekkürler şimdiden Yorum bağlantısı
Murat Karataş 23 Şubat 2013 Paylaş 23 Şubat 2013 manuel şanzıman benimki vitesler den bazen 3 e bazen 5 e girmiyor. takılıyor. ikinci kez üçüncü kez deneyip vitese takıyorum yağdan olabilir mi? Yorum bağlantısı
Recommended Posts