İçeriğe Yönlendir

Benzinde Çalışmama


Çağlar Bayur

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek
Dedim ya MEHMET Abi,ya tıkalı yada arızalanmak üzere..Sesin haricinde arızalanacağını bilmek,depremin ne zaman olacağını bilmek gibidir.. :rolleyes:

Ses var, demekki deprem yakın... :selo:

Yorum bağlantısı
Osman Bala
3. Benzin pompası tek değişmez (pratikte değişirler ama teknik olarak yanlış), takılan pompa her ne durumda ise arızalı olduğu sesinden belli.

Bunu biraz açar mısın?

Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı
Ses var, demekki deprem yakın... :selo:

Abi,hayır,, ses var ve bozuk bir ses değilse problem yok..o ses yoksa zaten araba çalışmaz... :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Abi,hayır,, ses var ve bozuk bir ses değilse problem yok..o ses yoksa zaten araba çalışmaz... :rolleyes:

Osman, fırtınadan önceki gök gürültüsü gibi desem.. :selo:

(Araç çalışırken duyabiliyorum)

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar
Abi,hayır,, ses var ve bozuk bir ses değilse problem yok..o ses yoksa zaten araba çalışmaz... :rolleyes:

Sonuç: sesi duy ama sesini çıkartma. :selo:

Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı
Demek ki çilemiz daha bitmemiş.Eski aracımda-escort-bir aracın yeniden nasıl inşa edilmesi gerekebileceğini tuhaf harcamalar yaparak acı bir şekilde öğrenmiştim.Mondeo da bu konuda escorta rahmet okutmaya aday gibi.Son durum:Araç vitese takılı durumda seyrederken garip bir sürtünme sesi geliyor.Debriyaja basınca ses kesiliyor.Baskı ve balata yeni değişti.Umarım başımıza birde şanzıman işi çıkmaz.Birde hararet göştergesi alt seviyelerde olduğu halde,şehir içi kullanım sonrası kontağı kapattığımda 10-15 sn. fan motoru devreye girip sonra susuyor.Acaba bundada bir gariplik varmıdır?Bilgilendirecek arkadaşlara teşekkür ederim.

Tarif ettiğiniz ses ,dururken yok, giderken vites yüklerinde geliyorsa, tahminen gurup bilyasından geliyordur..Tarife göre böyle... :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Karani Gülistan

Sanırım o bızz sesi normalmiş.Bendede kontak açık pozisyonda 2-3 sn. ses geliyor ve susuyor.prizdirek bilyasını usta! ya soracağım.Fanın kontağı kapattıktan sonra 10-15 n. çalışıp susması esrarını hala koruyor.Hararetle ilgili olduğu için endişeliyim.Bu yüzden motor rektifiyesi yaptırmıştım.

Yorum bağlantısı
Karani Gülistan
Tarif ettiğiniz ses ,dururken yok, giderken vites yüklerinde geliyorsa, tahminen gurup bilyasından geliyordur..Tarife göre böyle... :rolleyes:

Aynen dediğiniz gibi Osman bey.Dururken yok vites yükünde geliyor ses.Zaten araç viteste iken -seyir halinde- debriyaja bastığımda ses kesiliyor.Fan konusunda da aydınlatırsanız menmun olurum.

Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı
Osman, fırtınadan önceki gök gürültüsü gibi desem.. :selo:

(Araç çalışırken duyabiliyorum)

Abi o, MONDEO nun aşırı çekiciliğinden kaynaklanıyor......Şaka bir yana, arızalanmak üzere olan pompanın sesi azalır,seninki çoksa,yakıt deposu içinde veya dışında ,yada deponun kendisine vibrasyon yüklüyordur..Bağlantı veya borular yerinden oynamış olabilir.. :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı
Aynen dediğiniz gibi Osman bey.Dururken yok vites yükünde geliyor ses.Zaten araç viteste iken -seyir halinde- debriyaja bastığımda ses kesiliyor.Fan konusunda da aydınlatırsanız menmun olurum.

Evet abi, senin şanzuman ın acil ameliyat edilmesi gerek,hemde narkozsuz..Fan motoruna gelince.. Kontağı kapatınca durması gerek,zannedersem senin aracında önceden olan bir hararet problemi var, o aracın bir yerinde o arabaya ait olmayan bir fan müşürü var (sihirli küremden görüyorum)zannedersem birisi Tofaş versiyonu yapmış..Gerçek fan arızasını bulup aracı eski haline getirmek lazım.. :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Bunu biraz açar mısın?

Şamandıra ile pompa beraber tek parçadır ama pratikte pompa sökülerek, piyasadan bir pompa bulunur ve takılır. Şimdiye kadar böyle yapılmış işlemden sonra sorunsuz gidebilen araç duymadım. Pompanı tek fiyatı ucuz olduğu için tercih ediliyor ama tam sonuç alınamıyor. Ya 6 ay sonra tekrar arıza yapar, ya da benzin basıncı yetişmez, kullanıcı 2 sene arıza arar durur, total masraf hep daha fazla oluyor.

Osmanın küresi meşhurdur :rolleyes: Silindir kapağında da yanlış torna yapılmış olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
Ford araçlarımızda yakıt pompası kontağı açtığımız zaman 2.5 saniye,3 değil,çalışırve durur..sebep,ilk marş için gerekli yakıtı ve basıncı,enjektör galerisinde oluşturmaktır..Sıfır bir FORD ta bile camlar kapalı sessiz bir ortamda bu bızzz sesi duyulur..Eğer bu ses,DIIII değil, DI
Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı
Şamandıra ile pompa beraber tek parçadır ama pratikte pompa sökülerek, piyasadan bir pompa bulunur ve takılır. Şimdiye kadar böyle yapılmış işlemden sonra sorunsuz gidebilen araç duymadım. Pompanı tek fiyatı ucuz olduğu için tercih ediliyor ama tam sonuç alınamıyor. Ya 6 ay sonra tekrar arıza yapar, ya da benzin basıncı yetişmez, kullanıcı 2 sene arıza arar durur, total masraf hep daha fazla oluyor.

Osmanın küresi meşhurdur :) Silindir kapağında da yanlış torna yapılmış olabilir mi?

pompanın nasıl değiştirileceği yukarıda yazıyo..silindir kapağının limitlerinin dışında taşlanması muhtemel sebeb... Kontrolu gerekli... :)

Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı
Peki bu ses soğuk havalarda gıyykkk diye cıkıyorsa ve araç daha 7000 km de ise problem ne olabılır sizce veya önemsenmemelimidir?

7000 km deki bir aracın pompasının sorun çıkaracağını sanmıyorum..Soğuk havalarda sabahları akünün biraz zayıflaması,pompanın, yeterince güçlü voltaj alamamasından sesini değiştirebilir...Önemsemeyin.. :)

Yorum bağlantısı
Karani Gülistan

Osmanın küresi tam 12 den vurdu.Gerçektende tofaş müşiri taktıklarını sonradan demişlerdi bana.-bişey olmaz abi yavanlığı-umarım müşir değişimiyle sorun hallolur.Önceki arabam escorttada motor sustuğu halde-sıcakken- fan motorunun 8-10 dk.çalıştığına şahit olmuşumdur.1-acilen orjinal ford müşiri alınacak 2- şanzıman prizdirek bilyası kontrol edilecek o sağlamsa şanzıman indirilecek.

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
(düzenlendi)
7000 km deki bir aracın pompasının sorun çıkaracağını sanmıyorum..Soğuk havalarda sabahları akünün biraz zayıflaması,pompanın, yeterince güçlü voltaj alamamasından sesini değiştirebilir...Önemsemeyin.. :)

Bir sorum daha olucak motor sıcakken stop ettikten sonra 5 ila 10 dakika içinde çalıştırdığımda 10 seferden 5-6 sında 2 sn çalışıp araç stop edıyor 2. seferde sorunsuz çalışıyor .. bunun pompayla bir ilgisi varmıdır?

tarihinde Ersen Tapan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı
Osmanın küresi tam 12 den vurdu.Gerçektende tofaş müşiri taktıklarını sonradan demişlerdi bana.-bişey olmaz abi yavanlığı-umarım müşir değişimiyle sorun hallolur.Önceki arabam escorttada motor sustuğu halde-sıcakken- fan motorunun 8-10 dk.çalıştığına şahit olmuşumdur.1-acilen orjinal ford müşiri alınacak 2- şanzıman prizdirek bilyası kontrol edilecek o sağlamsa şanzıman indirilecek.

Önce ..Aracın kendi müşürünün niçin çalışmadığı tespit edilecek... :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Zamane Ford fabrika dangalak servis mühendislerine mail atmıştım, eğitim almanız için Servisimiz ve Osman Dumanlı her zaman hazırdır diye :) , valla gerçek; sonra düşünüp duruyordum, bu adamlar bizi neden sevmiyor diye. Festivaya 40 dakikada ana kol yatak-segman atmıştı bu Dumanlı :)

Önce ..Aracın kendi müşürünün niçin çalışmadığı tespit edilecek... :)

Bu cümle çok önemlidir!!!

Yorum bağlantısı
Şafak Uçar
Şamandıra ile pompa beraber tek parçadır ama pratikte pompa sökülerek, piyasadan bir pompa bulunur ve takılır. Şimdiye kadar böyle yapılmış işlemden sonra sorunsuz gidebilen araç duymadım. Pompanı tek fiyatı ucuz olduğu için tercih ediliyor ama tam sonuç alınamıyor. Ya 6 ay sonra tekrar arıza yapar, ya da benzin basıncı yetişmez, kullanıcı 2 sene arıza arar durur, total masraf hep daha fazla oluyor.

Osmanın küresi meşhurdur :) Silindir kapağında da yanlış torna yapılmış olabilir mi?

Benim arabada depoyu fullesemde benzin ışığı sönmüyor.Ustaya sordum.Şamandıran arızalıdır.Hallederiz bir ara yolda kalmazsın dedi.Şamandırayı değiştirirken pompayıda mı değiştirmem lazım?Kafam karıştı da acık :huh:

Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı
Bir sorum daha olucak motor sıcakken stop ettikten sonra 5 ila 10 dakika içinde çalıştırdığımda 10 seferden 5-6 sında 2 sn çalışıp araç stop edıyor 2. seferde sorunsuz çalışıyor .. bunun pompayla bir ilgisi varmıdır?

Yakıt basıncından olması muhtemel sebep gibi... Benzin filtresinden kontrole başlanmasını tavsiye ederim...Çünkü aracın kilometresi az.. pompa ihtimali... Belki...Ama (MAF) sensörünün kirlenmesi,ilk marşta zengin karışım gönderiyosa,tam tersi aşırı yakıttan motor ilkinde boğuluyor olabilir..Temizliği kontrol edilmeli.. :)

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
Yakıt basıncından olması muhtemel sebep gibi... Benzin filtresinden kontrole başlanmasını tavsiye ederim...Çünkü aracın kilometresi az.. pompa ihtimali... Belki...Ama (MAF) sensörünün kirlenmesi,ilk marşta zengin karışım gönderiyosa,tam tersi aşırı yakıttan motor ilkinde boğuluyor olabilir..Temizliği kontrol edilmeli.. :)

Tavsiyeleriniz için teşekkürler ilk fırsatta kontrol ettiricem..

Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı
Zamane Ford fabrika dangalak servis mühendislerine mail atmıştım, eğitim almanız için Servisimiz ve Osman Dumanlı her zaman hazırdır diye :) , valla gerçek; sonra düşünüp duruyordum, bu adamlar bizi neden sevmiyor diye. Festivaya 40 dakikada ana kol yatak-segman atmıştı bu Dumanlı :)

Bu cümle çok önemlidir!!!

Valla Abi doğrusun... Çok güldüm yaaa.. :) Olsun,hiç olmazsa bildiklerimizi dostlarımıza aktarıyoruz ve her zaman seninle gurur duyuyoruz... :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Benim arabada depoyu fullesemde benzin ışığı sönmüyor.Ustaya sordum.Şamandıran arızalıdır.Hallederiz bir ara yolda kalmazsın dedi.Şamandırayı değiştirirken pompayıda mı değiştirmem lazım?Kafam karıştı da acık :huh:

Şamandıra sistemi tamir de edilebilir, çıkma şamandıra da takılabilir, sizin ojinal pompanız kullanıldığı sürece sıkıntı olmaz. Şamandıra arızası yolda bırakmaz, teybinizin ses açma düğmesindeki potansiyometreden bile daha basit bir sistemdir.

Yorum bağlantısı
Karani Gülistan

Çağlar bey hatırladığım kadarıyla müşir radyatöre irtibatlıydı.Ama bir ara usta-biraz sessizlik-termostat yuvasını sökerek üstündeki bir soket yuvasını,şimdi hatırlayamayacağım bir sebeble çırağa verip bir kaynakçıya-sarı kaynağı için-yollamıştı.Çırak geldiğindede :yanlış yeri yaptırmışsın,ben sana öbür tarafı yaptır demiştim diye çocuğu azarlamıştı.Halbuki çırağa tarif ederken bende yanındaydım ve çırak,ustasının dediği gibi yaptırmıştı.Şunu bir kere daha ve yeniden anlıyorum ki çektiğimiz sıkıntıların çoğunluğu bu usta bozuntuları yüzünden.Üstelik servis pahalıdır anlayışı ve yeterli araştırma yapmamam yüzünden rektifiye işi için istediği 500 ytl yide kabul etmiştim.Ne diyelim..Temelin idam sehpasında iken son isteğinin ne olduğu sorusuna verdiği cevap gibi.bu son hatam olsun

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...