Ahmet Baştürk 26 Kasım 2012 Paylaş 26 Kasım 2012 Erhan bey kontağı açtığımda yazı ile tarif edemeyeceğim "vızzzzzzzzzzzt" gibi o bildiğimiz ses geliyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 26 Kasım 2012 Paylaş 26 Kasım 2012 kaza yapınca benzini kesen şey bu modelde var mıydı? Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 26 Kasım 2012 Paylaş 26 Kasım 2012 (düzenlendi) Erhan bey kontağı açtığımda yazı ile tarif edemeyeceğim "vızzzzzzzzzzzt" gibi o bildiğimiz ses geliyor. pompa çalışıyor demek ki. Peki depoda benzin var mı? ( Şamandıra bozuk olabilir mi?) 2000 Megane aracım vardı. Benzer sorunu yaşamıştım. ses geliyor ancak benzin çekmiyordu. o sinirle pompaya vurmuştum. kendiliğinde 2 hafta daha çalışıp istifasını vermişti. birde yanlış bilmiyorsam escortlarda pompa modelleri üretim yılına göre değişiyordu. eğer pompa değişecekse eskisini söküp aynısından almalısınız. tabi yanlış hatırlıyor olabilirim. 26 Kasım 2012 tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Kasım 2012 Yazar Paylaş 26 Kasım 2012 kaza yapınca benzini kesen şey bu modelde var mıydı? var Yorum bağlantısı
Ahmet Baştürk 26 Kasım 2012 Paylaş 26 Kasım 2012 depoda benzin var hatta gitim 20 tl daha aldım. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 26 Kasım 2012 Paylaş 26 Kasım 2012 var Elektrik anlamında bir iki sıkıntı vardıydı. demiş. O ara devresini zedelemiş olabilirler de. Yorum bağlantısı
Mehmet Tüysüz 26 Kasım 2012 Paylaş 26 Kasım 2012 (düzenlendi) gecmis olsun daha neler ogreneceksinizç gaz benzin kesiciden gaz ayarına alınmıs ve orda kalmıs olabilir. benzin gelmiyor yakıt sisitemine o zaman bir kontrol edin ayrıca lpg markası neydi. 26 Kasım 2012 tarihinde Mehmet Tüysüz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 26 Kasım 2012 Paylaş 26 Kasım 2012 (düzenlendi) Benzin pompasından şüpheli eski arası sanayiye götürdüğümde ustanın yaptığı kontroller şöyleydi. önce buji kablolarından birini söktü ve marşa bas dedi, kıvılcımı göründü onu takıp motora gelen benzin hortumunu çıkarıp marşa bastırmıştı. benzin gelmeyince , koltuğun altındaki pompanın üstündeki hortumu çıkarıp marşa bastırmıştı. benzin yine gelmeyince pompayı söküp beni parçacıya göndermiş , bundan bir tane al gel demişti. yeni pompayı takınca sorun düzelmiş beni göndermişti. bana yaptığı işlemler tehlikeli geldi. benzin gelse alev alsa büyük tehlike yaşardık. siz bence denemeyin. servise gösterin. 26 Kasım 2012 tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ahmet Baştürk 26 Kasım 2012 Paylaş 26 Kasım 2012 elektrik aksamındaki sıkıntı: silecek kolu otomatikte 1. kademede çalışmıyordu ona bakmalarını söyledim. arka sağ fardan hafif su alıyordu onu yaptılar. bide genel olarak elektrik aksamında özelliklede sigortolarda herhangi bir sıkıntı varmı kontrol etsinler deddim. Silecek kolunun tamir edilmesini uzun iş olduğunu söylediler. Arka stop kenarına slikon çekilmiş. Acaba elektrikçi başka bişey yaptı da o yüzdenmi çalışmıyor anlamadım. Yoksa radyotörcu temizleme yaparken hortum kanallarıyla filan uğraşırken bi tarafında bağlantıyı filanmı kopardı bilemiyorum. Ama bildiğim tek şey araba sanayiden geldikten sonra benzinde çalışmaz oldu. Kondağı açıyorum vızzzzt sesi geliyor. Kontağı çeviriyorum marş çeviriyor ama araba benzin yemediği için çalışmıyor. Yorum bağlantısı
Ahmet Baştürk 28 Kasım 2012 Paylaş 28 Kasım 2012 Arkadaşlar bugün arabamı lpg ustama götürdüm kaputu açtı. Benzin hortumunu söktü arabayı benzine alıp marşa bastı. Hocam benzin gelmiyor dedi. Sıkıntısı ne peki dedim. Arbayı kaldırıp bakıcaz benzin pompası arızalı olabilir veya hortumlarda çatlak varsa ondan da olabilir dedi. Benim zamanım olmadığı için cumaertesiye erteledik. Hafta sonu götürüp baktırıcaz inşallah. Pompada ise benzin pompasını zor buluruz dedi. Takım fiyatı 500-600 civarı imiş ama sadece pompayı değiştiririz 100-150 arasıdır tabi zor buluruz dedi. Arıza pompada ise pompayı bulmakta zorlanırmıyız bilemiyorum. Bu konuda görüş ve yardımlarınızı bekliyorum. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 28 Kasım 2012 Paylaş 28 Kasım 2012 Arkadaşlar bugün arabamı lpg ustama götürdüm kaputu açtı. Benzin hortumunu söktü arabayı benzine alıp marşa bastı. Hocam benzin gelmiyor dedi. Sıkıntısı ne peki dedim. Arbayı kaldırıp bakıcaz benzin pompası arızalı olabilir veya hortumlarda çatlak varsa ondan da olabilir dedi. Benim zamanım olmadığı için cumaertesiye erteledik. Hafta sonu götürüp baktırıcaz inşallah. Pompada ise benzin pompasını zor buluruz dedi. Takım fiyatı 500-600 civarı imiş ama sadece pompayı değiştiririz 100-150 arasıdır tabi zor buluruz dedi. Arıza pompada ise pompayı bulmakta zorlanırmıyız bilemiyorum. Bu konuda görüş ve yardımlarınızı bekliyorum. Herkesin genel tecrübesi; şamandırasız pompayı değiştiren ve yan sanayi kullanan bir kaç içinde tekrardan değiştiriyor... Yorum bağlantısı
Ahmet Baştürk 30 Kasım 2012 Paylaş 30 Kasım 2012 Benzin pompasından şüpheli eski arası sanayiye götürdüğümde ustanın yaptığı kontroller şöyleydi. önce buji kablolarından birini söktü ve marşa bas dedi, kıvılcımı göründü onu takıp motora gelen benzin hortumunu çıkarıp marşa bastırmıştı. benzin gelmeyince , koltuğun altındaki pompanın üstündeki hortumu çıkarıp marşa bastırmıştı. benzin yine gelmeyince pompayı söküp beni parçacıya göndermiş , bundan bir tane al gel demişti. yeni pompayı takınca sorun düzelmiş beni göndermişti. bana yaptığı işlemler tehlikeli geldi. benzin gelse alev alsa büyük tehlike yaşardık. siz bence denemeyin. servise gösterin. Erhan bey siz pompayı şamandıra ile berabermi değiştirttiniz. Pompanın şamandıra ile beraber değişmesini tavsiye ediyorlar. kafam karıştı. Maliyet olarak nasıldı. Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 30 Kasım 2012 Paylaş 30 Kasım 2012 Erhan bey siz pompayı şamandıra ile berabermi değiştirttiniz. Pompanın şamandıra ile beraber değişmesini tavsiye ediyorlar. kafam karıştı. Maliyet olarak nasıldı. Benim o zaman pompa değiştirdiğim araç renault magane dı. şamandıra ile birlikte değişmişti. cevapları okursanız hep şamandıra ile birlikte değiştirilmesi önerilir. Yorum bağlantısı
Ahmet Baştürk 1 Aralık 2012 Paylaş 1 Aralık 2012 Benim o zaman pompa değiştirdiğim araç renault magane dı. şamandıra ile birlikte değişmişti. cevapları okursanız hep şamandıra ile birlikte değiştirilmesi önerilir. Erhan Bey bugün problemi hallettik. Sorun Emilatörmü tam olarak adını hatırlamıyorum o parça su almış ve bozulmuş. Elektronik bir aparattı. lehim yerleri sararmış ve yanmış vaziyetteydi. benzin ve gaz girişini kontrol eden birşey. Önce life kaldırdılar. Pompa çalışıyor dediler. Deponun ordaki benzin filtresini de havayla temizlediler çok pislik geldi. Bugün sorunsuz çalıştı çok şükür. Yalnız tahminim biraz pislik kaldı borularda o yüzden arada tekleme yapıyor yani bazen benzin yememe oluyor. Biraz benzin aldım benzinde biniyorum bu aralar. Geçen hafta klima peteğini temizletmiştim acaba radyotörcü mü su kaçırdı diye şüpheleniyorum. Bugün lpg ustama götürdüm sağolsun baya ilgilendiler o parçayıda değiştirdiler hepsi 30 tl tuttu. Yorum bağlantısı
Hüseyin Şafak Küçük 22 Temmuz 2013 Paylaş 22 Temmuz 2013 Merhabalar, Benim araç 98 model Ford Escort 1.6 cli. Tek nokta enjeksiyonlu. Atiker lpg sistemi var. Yaklaşık 8 ay önce aldım. Ama önemli bir problemi var. Halen çözemedik. Aracın benzinde çalışması problemli, Lpg de normal çalışıyor ama onda da aşırı çok yakıyor. Nerdeyse km başına 50 kuruş. Şöyle açıklayayım: Benzinde iken Gaz pedalında ayak sabit basılı durumda (pedal hareketsiz sabit) motor devri bir iniyor bir çıkıyor. Mesela 2000 devirlerden 1000 devire düşüyor. Sürekli aynı şey oluyor devir bir yükselip bir düşüyor. Sanki tıkanıklık var gibi. Gaz yemiyor. Ayrıca egzozdan çiğ benzin atıyor. Sanayide gezmediğim yer kalmadı , 1000 TL den fazla masraf ettim, bujiler balatalar,filtre,pompa vs.. gibi birçok parçası değişti ama problem çözülmedi. Ford yetkili servisine götürdüm ama iyi ilgilenmediler eski model olduğu için. Aracı kaldırıp altına baktılar benzin deposu yamuk. depo ve şamandıra değişmesi gerek dediler. Başka hiçbişey yapmadılar. Sanayide depoyu düzelttirdim, daha önce benzin pompası da değişmişti. Problem çözülmedi. Bence sorunun kaynağı orası değil. Bir keresinde benzindeki bu problem düzelir gibi oldu. devir normale döndü, Bu fırsatta müsait yolda hız yaparak test ettik. Benzinde iken Gaz pedalına sonuna kadar basınca arabanın hızı düşüyor. Gazdan ayağını biraz kaldırınca yine hızlanıyor. Buda belki bir fikir verir. Başka bir usta problemin enjektörde olduğunu söyledi. Enjektöre benzin getiren hortumu biraz sıkınca normale dönüyordu. Enjektör gövdesi değişmesi gerek dedi. Ama parçanın yenisi bulunmuyormuş yada çok pahalı. 150 TL civarında ikinci el bulabilirsin dedi. Ama problem yine düzelmezse diye korkuyorum. o kadar masraf ettim. Şöyle kısa bir video da çektim. Böyle bir problem yaşayan varmı? Ne yapmamı tavsiye edersiniz. Problem hangi parçadan olabilir. Yol gösterirseniz sevinirim. Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Temmuz 2013 Yazar Paylaş 22 Temmuz 2013 tek nokta enjeksiyon CFI sistemdir. Bosch marka tek enjektör ve beyin vardır. rölantiyi enjeksiyon gövdesindeki harici bir parça kontrol eder. Bu sisteme takılacak lpg sistemi genelde yanlış takılır, karbüratörlüler için dizayn edilmişi takarlar, bu da benzinden de fazla yaktırır. İlk önce beyni resetleyin, bir çok sorunu bu işlem çözmüştür. Prosedürü basittir, siz bile yapabilirsiniz, biraz el yatkınlığı var ise. http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/184769-cfi-escort-beyin-resetleme/ 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Aydın_02 22 Temmuz 2013 Paylaş 22 Temmuz 2013 (düzenlendi) arkadaşım bu başlık size yardımcı olacaktır cfi aracınıza lpg ile keyifle bineceksiniz ben yaptırmıştım , yücel arkadaşımızın sayesinde , artı birazda benzin çekelim senin depodan maşallah zamlardan etkilenmemişsiniz http://www.escortkulubu.com/viewtopic.php?f=39&t=6311&hilit=cfi+CF%C4%B0+LPG BEN YİNEDE AKTARAYIM İYİCE OKU SORUN :Bu araçlarda 2 nesil denilen bir sistem kullanılıyor .bu sistemde araç benzinde çalışıyor.vede 2000-3000 devirde lpg ye geçiş yapıyor.sorun ise bu noktadan sonra başlıyor araç lpg de ilk başlarda sıkıntısız çalışıyor çekiş gidiş gayet normal ama bir müddet sonra benzinde teklemeler çekmemeler ilk çalıştımada zorlanmalar hatta çalıştıramamalar.rolanti düzensizligi .gibi sorunlar yaşanır. araç sahibi vede birçok usta bozuntuları bunun sebebini ateşlemede benzin pompasında enjektörlerde hatta ve hatta motorun kendisinde arar dururlar.bunun sebebi araç lpg geçtigi anda aracın eksoz manifolt çıkışındaki oksijen sensörünün düşük yakıt algılayıp aracın beynine hata mesajı verip daha çok yakıt verme komutu vermesidir.tabi araç lpg de iken benzin sistemi aktif olmadıgından siz ancak arabayı benzine aldıgınızda fark edersiniz.benzine alındıgında veya sabah ilk çalışmada aracın beyni düşük yakıt hatası yazıldıgı için enjektörlere fazla yakıt verecek aracın bogulmasını rolanti düzensizligine neden olacaktır.hatta daha ileri seviyelerde araç çalışır çalışmaz stop eder veya hiç çalışmazÇÖZÜMBirinci çözüm birçogumuz bildigi zorunlu hallerde kullanılması gerekmekte yoksa beyni yakarlsınız.aracın aküdünü eksi kutup başını çıkarıp 2-3 dakika bekledikten sonra geri takmaktır bu sayeden beyin resetlenmişolur ve aracınız şık diye sorunsuz açlışır.ikinci çözüm sigorta tablasını açın 3 numaralı sigorta 7 amperlik aracın beyin sigortası onu çekin 2-3 dakika bekleyin geri takın sorun gene düzelecektir.üçüncü ve kesin çözümü anlatıyorum.kalem kagıtları alın yazın bir daha yazmayacam sıkıldım artıkın yazmaktan aracın oksijen sensörü ile beyni arasındaki baglantıya role koydurucaksınız .bu nasıl bir role olacak araç benzinde çalıştıgı zaman role devre dışı olacak ve aracın orjinali gibi çalışmaya devam edecek ara gazı verilip araç lpg ye geçiş yaptıgı anda role devreye girecek oksijen sensörü devre dışı kalıp beyne bilgi aktarımı yapmayacak böylece aracınız benzindeyken normal fabrikasyon çalışma verilerinde çalışacak lpg ye geçtiginde role sayesinde oksijen sensörünün beyinle ilişkisi kesilecek oksijen sensörü beyne fakir karışım hatası gönderemeyecek bu sebepten araba benzinde sizi hiçbir zaman üzmeyecek.dördüncü çözümüde söyleyim içimde kalmasın aracınızı komple benzine alın 40 - 50 km benzinde kullanın artık araç benzinde hiçbir sıkıntı vermemeye beşlayınca muhtmelen söyledigim km lerden sonra sorun kalmayacaktır.aracın kaputunu açın aracın oksijen sensörünü fişini çekin aracı lpg ye alın ondan sonra bir daha benzine almayın bir daha bu tip bir sorun tahminimce yaşamazsınız yaşarsanız tekrar 1-2 maddeleri uygulayarak sorundan kurtulabilirsiniz . saygılarımla YÜCEL AYDOGAN. 22 Temmuz 2013 tarihinde Mehmet Aydın tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Hüseyin Şafak Küçük 24 Temmuz 2013 Paylaş 24 Temmuz 2013 Teşekkürler bu işlemleri sanayide yaptıracağım benzinde çalışması düzelecek inşallah ama Lpg de çok yakması da düzelir mi? Yoksa otogaz için başka ustaya göstermek mi gerek. Yorum bağlantısı
Mehmet Aydın_02 24 Temmuz 2013 Paylaş 24 Temmuz 2013 (düzenlendi) Teşekkürler bu işlemleri sanayide yaptıracağım benzinde çalışması düzelecek inşallah ama Lpg de çok yakması da düzelir mi? Yoksa otogaz için başka ustaya göstermek mi gerek. yalnız cfi aracınızda rolanti v.s yaşamak istemiyorsanız kesinlikle açık hava filtresi kullanmayın , orjinal hava filtresini kullanın , bunu söyleyen rolenin muciti ismail usta benim cfi saat gibi çalıştı 2 sene taa kamyona girene kadar rolenin bir ayağı lpg kesicisine bağlıydı zannedersem usta şema çizmişti ona bakarak bağladı, bu işi ankarada sanayide bilen yok , hatta bir usta bu olayı gördü arabamda çaldı projeyi hemen 24 Temmuz 2013 tarihinde Mehmet Aydın tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hüseyin Şafak Küçük 5 Ağustos 2013 Paylaş 5 Ağustos 2013 (düzenlendi) Geçen hafta sanayide bu işi iyi bilen ford özel servisine bir ustaya götürdüm, Kaputu açtım, kontağı açıp marşa bastım. Baktı Sonuç olarak rölanti motoruna komut gelmiyor dedi, aracın beyni bozuk, yeni beyin bulman lazım dedi. oksijen sensörü ile beyin arasındaki bağlantıya role koymaya aldatma sistemi deniyormuş. Bu işem sorunu çözmez dedi. Yeni beyin nerden bulabilirim? 5 Ağustos 2013 tarihinde Hüseyin Şafak Küçük tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
mesut can 18 Nisan 2014 Paylaş 18 Nisan 2014 Nerden bulunur bilgim yok ama pahalı birşey olsa gerek Yorum bağlantısı
Memet Çakmak 15 Ekim 2014 Paylaş 15 Ekim 2014 aynı sorun benim escorttada var, 97 CFİ benzinde iken çiğ yakıyor ve rolanti dalgalanması var, Hüseyin Şafak küçük arkadaşımızın dediğinin aynısı aynı sorun. resetliyorum benzinde il çalıştırdığımda çiğ benzin atıyor 5- 10 km yol gidene kadar, çiğ yakıt azalıp düzeliyor fakat rolanti dalgalanması ve gaz pedalına yüklenince motor bayılıyor gibi oluyorgaz pedalından ayağını çekince motor geri toparlıyor. silindir kapağını söktürüp subapları değiştirsem düzelir mi sizce? sadece benzinde binmek istiyorum çiğ benzin yakmasından dolayı bir türlü yola getiremiyorum arabayı. ne yapsam ? Yorum bağlantısı
Recommended Posts