İçeriğe Yönlendir

Lpg Li Araç Klima Açıkken Benzin Tüketir Mi?


Fatih Öztürk27

Recommended Posts

Fatih başka soruları boşver.. Lpg'ciye git.. Varsa böyle bir imkan, 4000 devirde benzine geçecek şekilde ayar yapsın.. Yüke göre benzine geçmeyi iptal etsin..

abi bendede çok yuklenirsem benzine geçiyordu ayar yaptırdım 4500ayarlı idi 5000yaptırdım sorun çözüldü
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ee sonuç olarak, klima nereden alıyor gücünü?

 

Mekanik olarak kayışla motordan alıyor... Krank döndükçe klima kompresörü kasnağı da dönüyor.. Klimayı açarsak kasnaktan güç alan klima kompresü dönmeye başlıyor.. 

Yani, motor bir şekilde döndüğünde klima da çalışır.. Yakıta ihtiyacı yoktur.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

vesile ile, hazır uzun yola çıkılacaksa benzinde gidilirse , motor içinde, beyindeki harita için de yararı olur, hazır az yakma fırsatı varken uzun yolda

bu da gereksizmiş  geçen öğrendim. zetec ecü sıfırlama 30 dk da tüm harita olması gereken hale geliyor. yeterki peşine hemen lpg ayarı yapılabilsin :p

Yorum bağlantısı
Önder Kuru

bu da gereksizmiş  geçen öğrendim. zetec ecü sıfırlama 30 dk da tüm harita olması gereken hale geliyor. yeterki peşine hemen lpg ayarı yapılabilsin :p

Yani misal aracı Lpgciye götürdük, kutup başını söktük, 30-35 dk. bekledik tekrar taktık akünün kutup başını, ve lpg ecu'su hali hazırda b.sayara bağlıyken aracı çalıştırdık ve ayar yapıldı... Bu mu bahsettiğin? :unsure2:

Yorum bağlantısı

Araçta bir sıkıntı yoksa ve sağlıklı bir LPG kiti varsa ilk çalışmalar dışında araçlarımız benzin tüketmez(ta ki lpg bitinceye kadar), duyuyorum bazen hatta burada da konuşuldu belli devirden sonra benzine geçiyor diye... Benim bildiğim aracın lpg'den benzine geçmesi için ya lpg bitmeli, ya lpg ısı okuyucusu arızalı olmalı ya araçtaki enjektörler uyumsuz olduğu içi yeterli lpg geçişi yapamıyor olmalı ya da lpg regülatörü istenilen basınç ve sıcaklıkta lpg yi enjektörlere gönderememeli...

 

 

4500 den (4000 de olabilir tam hatırlayamadım şu an) sonra benzine geçiyor benim kit. Ben öyle istedim. Özellikle 6000-7000 devir aralığında lpg enjektörlerinin kesmeye yetişemeyip pistonu, sübapları kavurmasını istemem.  

Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk

Benzer bir olay benim başıma Honda Accord ile gelmişti. Kullanan arkadaş otobanda 220 yi geçince araç uyarı vererek benzine geçmişti, sanırım artık oktan ya da basınç - her neyse - yetmediğinden araba geçmişti lpgye ama uyarı vermişti. Yani araç siz kullanırken benzine geçiyorsa şayet, sesli bir uyarı verecektir. Sonra aynı olay benim de başıma geldi. İki Hafta önce araca lpg taktım ve servisten aldığım gibi hemen Silifke'ye yola çıktım. Yolda Benzin ışığı yandı şaşırdım ben de acaba benzine mi geçti diye uyarısız. Çünkü klima açıktı ve aracı ciddi şekilde zorladım rampalarda. Tam da akşam oluyordu. Akşam Silifke'ye gidip aracı park ettim ve ertesi sabah tekrar çalıştırdığımda benzin ışığının yanmadığını gördüm. Ki akşam kısa bir süre bindim arabaya ve gaz bitti ve araç uyarı vererek benzine geçmişti. Ben bu olayı sıcaklık farkından benzindeki genleşmeye bağladım, yani en mantıklı açıklama bu geldi. Daha önce benzinde kullanırken de benzer durumlar olmuştu, akşam yanan ışık sabah sıcağında yanmıyordu.

Yorum bağlantısı
Önder Kuru
(düzenlendi)

4500 den (4000 de olabilir tam hatırlayamadım şu an) sonra benzine geçiyor benim kit. Ben öyle istedim. Özellikle 6000-7000 devir aralığında lpg enjektörlerinin kesmeye yetişemeyip pistonu, sübapları kavurmasını istemem.  

Hayırdır? :f1:

tarihinde Önder Kuru tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Benzer bir olay benim başıma Honda Accord ile gelmişti. Kullanan arkadaş otobanda 220 yi geçince araç uyarı vererek benzine geçmişti, sanırım artık oktan ya da basınç - her neyse - yetmediğinden araba geçmişti lpgye ama uyarı vermişti. Yani araç siz kullanırken benzine geçiyorsa şayet, sesli bir uyarı verecektir. Sonra aynı olay benim de başıma geldi. İki Hafta önce araca lpg taktım ve servisten aldığım gibi hemen Silifke'ye yola çıktım. Yolda Benzin ışığı yandı şaşırdım ben de acaba benzine mi geçti diye uyarısız. Çünkü klima açıktı ve aracı ciddi şekilde zorladım rampalarda. Tam da akşam oluyordu. Akşam Silifke'ye gidip aracı park ettim ve ertesi sabah tekrar çalıştırdığımda benzin ışığının yanmadığını gördüm. Ki akşam kısa bir süre bindim arabaya ve gaz bitti ve araç uyarı vererek benzine geçmişti. Ben bu olayı sıcaklık farkından benzindeki genleşmeye bağladım, yani en mantıklı açıklama bu geldi. Daha önce benzinde kullanırken de benzer durumlar olmuştu, akşam yanan ışık sabah sıcağında yanmıyordu.

 

Benim de yol bilgisayarı kalan menzil 80km ise benzin ışığını yakıyor. Lpg de çalışmasına rağmen, giderken sürekli kalan menzil iniyor. Bazen arabayı durdurup, tekrar çalıştırdığımda durum düzeliyor. Kalan menzil yeniden 100-200 km lere çıkıyor. Arabaya binen bazı tanıdıklarım, ışık yanarken çok fazla bu şekilde kullanma diyorlar. Oysa yarım depoya yakın benzinim varken, benzin ışığımın yandığını bilirim. :) 

Lpg ye geçince kalan menzil verisi bir işe yaramıyor. Sadece ortalama yakıt, anlık tüketim, ortalama hız gibi veriler tutarlı oluyor.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Klima açıkken araç daha çok zorlanıyor bu durumda da biraz daha fazla basılıyor ve sistem kendini benzine atıyor olabilir.

Yorum bağlantısı

Aslında en iyisini yapmışsın abi,devir düşünce otomatik olarak gaza geçiyor mu ? 

 

Evet o belirlenen devrin altına iner inmez lpgye geçiyor. Zaten kitin üzerinden de belli ediyor oradan da değişiyor benzin, lpg diye hiç dokunmadan.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Yani misal aracı Lpgciye götürdük, kutup başını söktük, 30-35 dk. bekledik tekrar taktık akünün kutup başını, ve lpg ecu'su hali hazırda b.sayara bağlıyken aracı çalıştırdık ve ayar yapıldı... Bu mu bahsettiğin? :unsure2:

zetec I ve II için diyor

 

 

Method

The easiest vay to reset the ECU is to remove fuses 4 and 11 from the fusebox next to the battery in the engine bay and leave the car for about 15 minutes. (This is the case for the Mk1 and Mk2 Zetec engines. Check your user guide for other models) Identifying the fuses means that you will not have to reset your clock or radio, which you would have to do if you were to disconnect the battery.

When the fuses are re-inserted, your car's ECU will relearn according to how you drive your car. This can take anywhere from a couple of hours to a week or so. However, the following steps might speed the overall process up:

Start the car and leave it idling for 15 minutes or so... it will probably stall a couple of times, but it'll soon level out at just under 1,000 revs

Then take the car out and drive it as carefully as you can for an hour or so

Finally, take it out onto the longest road you can find with a national speed limit and open the throttle up

 

ben 15 dk bekledim akü kutup başlarını söktükten sonra. peşine 15 dk rolantide bekledim  değerler sıfırlandı. üstte birazda sürüş yapın dedi ama o kadar yol bulamadıydım :p ama   sürüş esnasında bozulan yakıt haritasının düzeldiğini gördüm bilgisayarda

Yorum bağlantısı

zetec I ve II için diyor

 

 

ben 15 dk bekledim akü kutup başlarını söktükten sonra. peşine 15 dk rolantide bekledim  değerler sıfırlandı. üstte birazda sürüş yapın dedi ama o kadar yol bulamadıydım :p ama   sürüş esnasında bozulan yakıt haritasının düzeldiğini gördüm bilgisayarda

 

Mustafa bunu mk2 mondeoda çok yapardım hatta birçok yerde yazmışımdır :) Çok işime yaramıştı.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...