Mustafa Erkan 17 Ekim 2013 Paylaş 17 Ekim 2013 Seneler önce Focus 1 aracımın direksiyon pompasının tamirini yaptırmıştım. İsterseniz tel ile bilgi alabilirsiniz . http://www.direksiyontamir.com/iletisim.htm Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu 18 Ekim 2013 Paylaş 18 Ekim 2013 bu direksiyon kutusu boşluğu lokurtu yaparmı ?? Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın 18 Ekim 2013 Paylaş 18 Ekim 2013 (düzenlendi) .. yapar çağlar ustam kutuyu soktum fakat kutunun direksiyona bağlanan mili cıkaramadım kutunun alt kısmında bulunan milin altındakı somunu soktüm alttan cekıçle tıkladım ama mil cıkmadı fazlada zorlamak istemedim ne olu ne olmaz die aceba mili cıkarmanın ozel bi yontemi varmı 18 Ekim 2013 tarihinde Tufan Günaydın tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mert Ender 22 Ekim 2013 Paylaş 22 Ekim 2013 Seneler önce Focus 1 aracımın direksiyon pompasının tamirini yaptırmıştım. İsterseniz tel ile bilgi alabilirsiniz . http://www.direksiyontamir.com/iletisim.htm Siz sonuçtan memnun kaldınız mı? Benim aracımda da direksiyon kutusunda boşluk olduğu tespiti yapıldı ama orjinali çok pahalı olduğu için yaptıramadım. Yorum bağlantısı
Murat Çukur 23 Ekim 2013 Paylaş 23 Ekim 2013 Ekim ayi basinda 2008 focus gia aldim, dizel. Araci almadan bozuk yollarda biraz kullandim hafif tikirtilar vardi on takimda. 670000 binde rot kolu filandir dedim ford saglam araba ya! Aldiktan sonra netten okuduklarim ve 2 ustaya gostermem sonucunda direksiyon kutusu kanaatine vardim Trabzonda tamir yapan bir usta buldum. Guya tamir etti 1 gun arabamda serviste yatti araci aldigimda sesin devam ettigini farkettim. Neyse detaya fazla girmeeyeyim salincaklari degistikten sonra sesten % 80 kurtuldum. Diyecegim odur ki focuslarin direksiyon kutusu sabilali diye hemen direksiyona yonelmeyin. Maalesef ustalarda yanlis yonlendirme yapabiliyor. Deneme yanilma yoluyla ondeki ucuz parcalardan baslayin ise. Km yi duzelteyim 67 bin. 1 Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın 24 Ekim 2013 Paylaş 24 Ekim 2013 Ekim ayi basinda 2008 focus gia aldim, dizel. Araci almadan bozuk yollarda biraz kullandim hafif tikirtilar vardi on takimda. 670000 binde rot kolu filandir dedim ford saglam araba ya! Aldiktan sonra netten okuduklarim ve 2 ustaya gostermem sonucunda direksiyon kutusu kanaatine vardim Trabzonda tamir yapan bir usta buldum. Guya tamir etti 1 gun arabamda serviste yatti araci aldigimda sesin devam ettigini farkettim. Neyse detaya fazla girmeeyeyim salincaklari degistikten sonra sesten % 80 kurtuldum. Diyecegim odur ki focuslarin direksiyon kutusu sabilali diye hemen direksiyona yonelmeyin. Maalesef ustalarda yanlis yonlendirme yapabiliyor. Deneme yanilma yoluyla ondeki ucuz parcalardan baslayin ise. Km yi duzelteyim 67 bin. hocam ben salıncakları değiştirdim ama benim sorun kutudan kutudan çakan mafsala bağlanan mil boşluk yapmıs Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 24 Ekim 2013 Paylaş 24 Ekim 2013 .. çağlar ustam kutuyu soktum fakat kutunun direksiyona bağlanan mili cıkaramadım kutunun alt kısmında bulunan milin altındakı somunu soktüm alttan cekıçle tıkladım ama mil cıkmadı fazlada zorlamak istemedim ne olu ne olmaz die aceba mili cıkarmanın ozel bi yontemi varmı Direksiyon kutusu tamir ifadesini ingilizce yada rusçaya çevirip (gugul transleyt yapar) sonra gugulda arama yaptırıp görsellere göz atın ,belki yardımcı bir resim grafik yakalanır oradan Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın 24 Ekim 2013 Paylaş 24 Ekim 2013 Direksiyon kutusu tamir ifadesini ingilizce yada rusçaya çevirip (gugul transleyt yapar) sonra gugulda arama yaptırıp görsellere göz atın ,belki yardımcı bir resim grafik yakalanır oradan hocam uzun zamandır forumda değildiniz benim gibi galıba sizde benim gibi sorunları cozmek için kendiniz zevk alarak uğrasıyorsunuz Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 24 Ekim 2013 Paylaş 24 Ekim 2013 hocam uzun zamandır forumda değildiniz benim gibi galıba sizde benim gibi sorunları cozmek için kendiniz zevk alarak uğrasıyorsunuz Evet otomobiller özellikle ufak tefek sorunları olanlar benim için stres topu gibi Sizede maşallah, aracın söküp toplanmadık yeri kalmadı sanırım Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın 24 Ekim 2013 Paylaş 24 Ekim 2013 Evet otomobiller özellikle ufak tefek sorunları olanlar benim için stres topu gibi Sizede maşallah, aracın söküp toplanmadık yeri kalmadı sanır ustaların yaptığı iş içime sinmiyor birazda uğraşmayı seviyorum bende arabayla uğraştıkça stress atıyorum Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 25 Ekim 2013 Paylaş 25 Ekim 2013 ustaların yaptığı iş içime sinmiyor birazda uğraşmayı seviyorum bende arabayla uğraştıkça stress atıyorum Şu Şu şema işine yarar belki Yorum bağlantısı
Mert Ender 31 Ekim 2013 Paylaş 31 Ekim 2013 Direksiyon kutusu sorunu kesin olarak nasıl anlaşılır? Mesela direksiyonun dönüşlerde hızlıca geri toplamaması, bir direksiyon kutusu sorunu mudur, yoksa başka yerlere mi bakılmalıdır? Benim aracımda sorun şu an bu, direksiyon da Focus'un en önemli parçası bence, sürüş keyfini veren başka bir parça yok. Ancak hem kurcalatmak istemiyorum, hem de çok pahalı. Birisi direksiyon kutusunda sorun olmadığını söylesin! Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın 31 Ekim 2013 Paylaş 31 Ekim 2013 Direksiyon kutusu sorunu kesin olarak nasıl anlaşılır? Mesela direksiyonun dönüşlerde hızlıca geri toplamaması, bir direksiyon kutusu sorunu mudur, yoksa başka yerlere mi bakılmalıdır? Benim aracımda sorun şu an bu, direksiyon da Focus'un en önemli parçası bence, sürüş keyfini veren başka bir parça yok. Ancak hem kurcalatmak istemiyorum, hem de çok pahalı. Birisi direksiyon kutusunda sorun olmadığını söylesin! dreksiyon kutusunu yaptırdım arabanın sürüş keyfi 100 de 100 arttı arabadan sogumustum at arabasına dönmustu ama simdi tekrar ısındım araç sürerken zevk alıyorum cukurlar korkutmuyor artık araba 10 numara oldu Yorum bağlantısı
Murat Çukur 31 Ekim 2013 Paylaş 31 Ekim 2013 Direksiyon kutusu sorunu kesin olarak nasıl anlaşılır? Mesela direksiyonun dönüşlerde hızlıca geri toplamaması, bir direksiyon kutusu sorunu mudur, yoksa başka yerlere mi bakılmalıdır? Benim aracımda sorun şu an bu, direksiyon da Focus'un en önemli parçası bence, sürüş keyfini veren başka bir parça yok. Ancak hem kurcalatmak istemiyorum, hem de çok pahalı. Birisi direksiyon kutusunda sorun olmadığını söylesin! Direksiyon kutusundaki ariza belirtilerinin pek cok belirtisi olabilir fakat tasli parke yollarda direksiyonda hissettiginiz bir bosluk yada tikirti var ise bir kanalda aracin altina girerek (amac yukteiken kontrol etmek liftte olmaz)rot kolunu gucluce sallamak lazim. Eger bosluk varsa ve diger rot kolunu tutunca tikirtiyi orada hissediyorsaniz kutuda bosluk var demektir. Hayati bir tehlike arz etmez sadece konforu etkiler. Diger bahsettiginiz direksiyon toplama olayi direksiyonu cevirip biraktiginizda belli bir dereceye kadar kendini toplamasi lazim ancak tam duz olacak sekilde toplamaz. Yorum bağlantısı
Mert Ender 1 Kasım 2013 Paylaş 1 Kasım 2013 Direksiyon kutusundaki ariza belirtilerinin pek cok belirtisi olabilir fakat tasli parke yollarda direksiyonda hissettiginiz bir bosluk yada tikirti var ise bir kanalda aracin altina girerek (amac yukteiken kontrol etmek liftte olmaz)rot kolunu gucluce sallamak lazim. Eger bosluk varsa ve diger rot kolunu tutunca tikirtiyi orada hissediyorsaniz kutuda bosluk var demektir. Hayati bir tehlike arz etmez sadece konforu etkiler. Diger bahsettiginiz direksiyon toplama olayi direksiyonu cevirip biraktiginizda belli bir dereceye kadar kendini toplamasi lazim ancak tam duz olacak sekilde toplamaz. Evet, bozuk yollarda bir tıkırtı var. Rot balansçım dediğiniz kontrolü yaptı ama bir sorun olmadığını söyledi. Başka bir servis direksiyon kutusu demişti, ben de emin olamadım. Belli bir dereceye kadar kendisi topluyor, ben eskiden daha hızlı bir şekilde dönüyordu diye hatırlıyorum. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 1 Kasım 2013 Paylaş 1 Kasım 2013 İyi bir rot balansçıya gidin ve ön takımı komple kontrol ettirin ,direksiyonun geri toplanmasını sağlayan kaster açısıdır kontol ettirin.Lastiklerin iç yada dış yüzeylerinde aşınma var mı baktırın.Tabi tüm parçalara bakılsın rotil,rot mili ,rotbaşı,salıncak ve burçları vs. Yorum bağlantısı
Mert Ender 1 Kasım 2013 Paylaş 1 Kasım 2013 İyi bir rot balansçıya gidin ve ön takımı komple kontrol ettirin ,direksiyonun geri toplanmasını sağlayan kaster açısıdır kontol ettirin.Lastiklerin iç yada dış yüzeylerinde aşınma var mı baktırın.Tabi tüm parçalara bakılsın rotil,rot mili ,rotbaşı,salıncak ve burçları vs. İçime sinmeyince yetkili servise bile götürdüm, onlar da "evet bu sorun direksiyon kutusu kaynaklıdır" diyemediler, ama "alt salıncaklar, salıncak buçları, amortisörler ve üst takozlarını acil olmasa da yenileseniz iyi olur" dediler. (Araba 99.000'e geliyor.) Bu arada bu sorunu özellikle Pirelli P7 Cinturato lastiklerim - ki 2 yıllık lastikler, çok aşınma yok-takılıyken yaşadım. Şimdi bir haftadır yeni aldığım ContiWinterContact850'ler var, direksiyon yumuşadı. Yeni lastikler takılırken yapılan balans ve rot ayarı bir ihtimal iyileşme yapmış da olabilir. Tabii geri toplamanın donuk olması durumu devam ediyor. Yorum bağlantısı
Murat Çukur 2 Kasım 2013 Paylaş 2 Kasım 2013 dün aracımın ön düzeni ile alakalı özel bi servise gittim. amortisörleri söktürüp yaylara hortum geçirdim üst takozlarıda değiştim ayrıca aks başlarını temizletip sıkılaştırıcı ilaç uygulattım. değişen bişey oldumu. olduysada ben fark edemedim. ama aracım 67 binde banada amorsitörlerin kalkması biraz sıkıntılı değişmek faydalı olacaktır dedi usta. orjinalleri pahalı olduğu için değişmedim. monroe marka takalım dediler onada eskisinden daha kötü olur düşüncesiyle sıcak bakmadım. ama focus 2 ön düzenle alakalı beni hayal kırıklığına uğrattı diyebilirim. daha önce peuget kullanan birisi olarak hemde. direksiyondaki boşluğa gelince hem sağa hemde sola burç taktırarak direksiyon boşluğunu giderebilirsiniz referansı olan bir usta vasıtasıyla. lastiğinde önemi belirttiğiniz gibi çok fazla pirelli lastiği kesinlikle kullanmam. Yorum bağlantısı
Mert Ender 4 Kasım 2013 Paylaş 4 Kasım 2013 dün aracımın ön düzeni ile alakalı özel bi servise gittim. amortisörleri söktürüp yaylara hortum geçirdim üst takozlarıda değiştim ayrıca aks başlarını temizletip sıkılaştırıcı ilaç uygulattım. değişen bişey oldumu. olduysada ben fark edemedim. ama aracım 67 binde banada amorsitörlerin kalkması biraz sıkıntılı değişmek faydalı olacaktır dedi usta. orjinalleri pahalı olduğu için değişmedim. monroe marka takalım dediler onada eskisinden daha kötü olur düşüncesiyle sıcak bakmadım. ama focus 2 ön düzenle alakalı beni hayal kırıklığına uğrattı diyebilirim. daha önce peuget kullanan birisi olarak hemde. direksiyondaki boşluğa gelince hem sağa hemde sola burç taktırarak direksiyon boşluğunu giderebilirsiniz referansı olan bir usta vasıtasıyla. lastiğinde önemi belirttiğiniz gibi çok fazla pirelli lastiği kesinlikle kullanmam. Murat bey, yaylara hortum geçirilmesi uygulamasını ne için yaptırdınız, ses olmasın diye mi? Yorum bağlantısı
Murat Çukur 4 Kasım 2013 Paylaş 4 Kasım 2013 Murat bey, yaylara hortum geçirilmesi uygulamasını ne için yaptırdınız, ses olmasın diye mi? Evet Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 14 Kasım 2013 Paylaş 14 Kasım 2013 dreksiyon kutusunu yaptırdım arabanın sürüş keyfi 100 de 100 arttı arabadan sogumustum at arabasına dönmustu ama simdi tekrar ısındım araç sürerken zevk alıyorum cukurlar korkutmuyor artık araba 10 numara oldu Neler yapıldı kutuya biraz detay alabilirmiyiz tabi varsa fotoğrafta Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın 14 Kasım 2013 Paylaş 14 Kasım 2013 dreksiyon kutusundan çıkan mil boşluk yapmıştı bu milin bağlı olduğu kutu merkezi denilen yerde milin burçları bilyaları var buradaki burçlar boşluk yapmış ben sırnakta olduğum için burada dreksiyon kutusu tamırı yapan yok internetten bulduğum http://www.hidrolikdireksiyon.net/ rewpart hidrolik die bi tamırcı buldum kargo ile kutuyu istanbula gonderdım yurt içi kargı ile anlaşmalarıda varmıs gidis donus kargoya 20 tl verdım 200 tl usta aldı 14 tl dreksiyon kutusu hidroliğine verdım kutuyu araçtan kendim söktüm tekrar kendim taktım kutuyu sokmüşken amartisörlerin üstunde bulunan amartisör üst tablasının bilyalarını da yağladım malum yağ kalmamıs nerdeyse kuflenmeye yüz tutmus kutu ilk geldiğinde dreksiyon baya bi sertti burçlar yeni olduğu için simdi alıştı çok sahane oldu on düzen sanki sıfırlanmıs gibi oldu buda parçaların resmı burada arabayı sokup takacağım buyuk bi garaj var tamır işlemleri artık daha kolay oluyor bu arada sol aks keceside bozulmuş yağ kacırıyordu bunuda kendim soküp yenısını taktım en son resme bakıldığın da alt muhafazada yağ var bu sol aks tan kacırmıs neredeyse sanzımanda yarım litre yağ anca kalmıs sanzıman yağını da tamamlattım bide en son olarak ön kaputun izalasyonu deforme olmustu kaput izalasyonunu soktum 1 metre sıyah araç için doseme olarak satılan sıyah halıflex ler var ondan aldım yarım kilo balli sonuc süper kaput isalasyonunun kaplaması sarkmıs bi acayip duruyordu kaput izalasyonunn eski halı son resimde belli 1 Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın 14 Kasım 2013 Paylaş 14 Kasım 2013 bu arada ön fren disklerini de tornaya verdım frene basınca ön düzen sallanıyordu fren ayagıma vuruyordu tornada 1 mm den daha az alındı tornacıya cıftıne 30 tl verdım fren de süper oldu disk almaya gerek yok eger diskiniz cok eğik değilse torna kurtarıyor Yorum bağlantısı
Murat Çukur 14 Kasım 2013 Paylaş 14 Kasım 2013 Hocam bravo en iyisini yapmissiniz. On duzeni sokmusken viraj demiri lastikleri travers burclarini filan degistirseydiniz keske. Bende o mildeki ve rotkolu baglanti yerlerindeki bosluktan dolayi direksiyon kutusunu sokturup tamir ettirdim ama takan hiyar afedersiniz kutu yag hortumlarini adam gibi sabitlememis ses yapiyor. Uygun bir zamanda bende bir kanal bulup elden gecirecegim. Kalitesiz iscilik yuzunden isi gucu birakip tamirci olacagiz zorla. Yorum bağlantısı
Recommended Posts