İçeriğe Yönlendir

Kaza Sonrası Onarım Süreci


Berat Erdem Aktaş

Recommended Posts

Berat Erdem Aktaş

iyi günler abilerim sanşsız bi şekilde evimin önünde duran aracıma alkollü bir vatandaşın kullandığı araç çarptı ve maddi hasarlar oluştu. neyse polis çağırdık tutanak tuttu gittik karakoldan aldık ustama bıraktım aracı ustam bana bi hafta içerisinde kaporta kısmını hallederim dedi fakat hesaba katmadığımız bi sıkıntı oldu sigorta şirketi sağolsun üç hafta boyunca aracıma onayını çıkartamadı ve aracım daha yeni tamir edilmeye başlandı ustama sorduğumda neden bu kadar geç oldu die sorduğumda ben başladıydım fakat başlamamamı hala fiyat araştırmaları yaptıklarını söylediler bende bıraktım dedi.. peki benim burda suçum günahım nedir benim aracımın üç hafta boyunca sanayide yatması normalmidir ben bu sigorta şirketinden herhangi bir şekilde bir şey talep edebilirmiyim cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.. sağlıcakla...

Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Geçmiş olsun.  Aracınızın tamiratı hangi tarafın sigorta şirketince yaptırılıyor?

Yorum bağlantısı
Berat Erdem Aktaş

Geçmiş olsun.  Aracınızın tamiratı hangi tarafın sigorta şirketince yaptırılıyor?

çok teşekkür ederim.. karşı tarafın sigortası tarafından axa sigortaydı yanılmıyorsam..

Yorum bağlantısı
Berat Erdem Aktaş

Dosyanıza bakan kişiye ve ekspere biraz papara ile hızlandırabilirsiniz işlemi. Tecrübe ile sabittir.

onu bende duymuştum fakat herangi bir şey yapmadım eline 100 tl sıkıştır hemen yaparlar işlemini demişlerdi.. fakat benim sorunum o kadar bekledikten sonra yapılmaya başladı aracım  ama ben mağdur oldum bunun bir karşılığı olması gerekmiyormu bi deri bi kemik kaldım valla yürü yürü kilolarımı geri almam lazım bi şekilde :)

Yorum bağlantısı

Axa sigorta ile ben de sıkıntı yaşadım.Aracıma axa tarafından sigortalı bir araç ters şeritten çıkarak çarptı.Axa sigorta uzun bir süre uğraştırdı.Yaklaşık 2 ay boyunca sürekli kavga sürekli tartışma.Parça vermeyeceğini benim almam gerektiğini söyledi kabul etmedim.Onların vermesini istedim,ya yan sanayi ya da çıkma vereceklerini söylediler.Tüketici mahkemesine verdim , kabul ettiler orjinal parçaları kendileri gönderdiler :) 

Yorum bağlantısı
Berat Erdem Aktaş

Axa sigorta ile ben de sıkıntı yaşadım.Aracıma axa tarafından sigortalı bir araç ters şeritten çıkarak çarptı.Axa sigorta uzun bir süre uğraştırdı.Yaklaşık 2 ay boyunca sürekli kavga sürekli tartışma.Parça vermeyeceğini benim almam gerektiğini söyledi kabul etmedim.Onların vermesini istedim,ya yan sanayi ya da çıkma vereceklerini söylediler.Tüketici mahkemesine verdim , kabul ettiler orjinal parçaları kendileri gönderdiler :)

şimdi benim tamponumu bulamamış bu amcalar sadece yurt dışında var (oda varsa) ben onu talep edebilirmiyim peki ben tamir edilmesini istemiyorum bana yurt dışından malzememi getirin diye?

Yorum bağlantısı

Öncelikle geçmiş olsun. Sorunuzun cevabını verdiğiniz bilgilerle bulmamız zor olur. Axa'nın niye onay vermediği araştırılmalı ona göre hareket edilmeli. Axa tedarikçidir(parçayı kendi gönderir) ve trafik sigortası olduğu için ikame parça ile değişim yaptırmak istemiş olabilir. Bu arada çarpan şahsın alkollü olması ise süreci uzatmış olabilir. BAzen bu durumlarda itirazlar olabiliyor, hasar kendisinden rücu edileceği için.

 

Bu gibi durumları en sıkıntısız atlatmanın yolu aracınıza "kasko" yaptırmaktan geçer. Suçsuz olduğunuz bu hadisede kaskonuz olsaydı ve seçtiğiniz şirketin (kasko yaptırırken araştırmalısınız önemli bir ayrıntıdır) orjinal parça ile ödeme yaptığını varsayarsak;

 

  • KArşı tarafın sigortasına mahkum olmadan, Aracınızı istedğiniz servise çektirir, sigorta şirketiniz ile anlaşması varsa ödeme yapmadan, yoksa, sonradan size ödenmek üzere ödemesini yapardınız.
  • Aracınızın parçaları orjinali ile değişir, pazarlıklar sözkonusu olmazdı.
  • Siz aracınızı servisten aldıktan sonra rücu işlemleri, bilumum birokratik ve zaman alıcı işlem sigorta şirketiniz vasıtası ile yürütülür size sadece imza işleri kalırdı.
  • Eğer suçun tamamı karşı tarafa verilirse ki, bu olayda öyle olacaktır, hasarınızı kasko şirketinizden tazmin etmenize rağmen hasarsızlık indiriminiz bozulmayacak, bir yıl sonraki yenilemenizde kendi ya da başka şirketlerden indirimli teklif alma hakkınız kaybolmayacaktı.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Dosyanıza bakan kişiye ve ekspere biraz papara ile hızlandırabilirsiniz işlemi. Tecrübe ile sabittir.

caiz mi ki?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

does not ca?

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Dosyanıza bakan kişiye ve ekspere biraz papara ile hızlandırabilirsiniz işlemi. Tecrübe ile sabittir.

Türkçe karşılığı: ekspere biraz çıkışın, niye bu kadar gecikti sizi ilgili makamlara şikayet edeceğim diye sesinizi yükseltin, gerekirse fırça atın.

Tasvip ettiğim için değil, cümledeki anlam rüşvete kaydığı için yazdım.

Ancak öncelikle niye geç yatırıldığının öğrenilmesi konusunda ısrarcıyım. Ekspere baskı bir yere kadar olur, son karar sigorta şirketinden çıkar. Çoğu eksper de baskıyı yönetecek deneyime sahiptir.

Saygılarımla.

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Mağdur taraf %100 haklı ise ve Firma veya eksperi duruma yeterli ilgiyi göstermiyor ise (Ayrıca muadil parça adı altında yan sanyi parça gönderiyorsa vb.) bence caiz..

Açıklama için teşekkürler..

Ömür Bey,

Biraz kavramlarda kargaşa var gibi. Tabi ki siz yaşayan olarak haklısınız ama sektörün genelindeki uygulamaları açıklamak gerekirse;

Poliçenizde orjinal parça kullanılacağına dair bir ibare yoksa muadil parça sözlükte yer aldığı gibi eşdeğer parçadır. Eşdeğer parça ikinci kalite ya da yansanayi diye tabir edilebilir. Trafik sigortalarının çok büyük kısmı muadil parça öder.

Bu tanım sgk'dan ilaç alırken de, muail ilaç olarak karşımıza çıkar.

Saygılarımla.

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Belki ben uzun süredir sektörde olduğum için garip gelmiyor olabilir ancak her zaman sigortalılarımızın poliçelerini okumalarını önerirdim. Hala daha ekibimdeki çalışanlarımı uyarırım. Genelde sigorta müşterisi, teminat yerine, prime duyarlı olduğundan prim pazarlık konusu olur. Birçok başlıkta aynı hadiselerle ilgili konuştuğumuz için uzatmayacağım. Zaten 01/04/2013 tarihinden itibaren kavram kargaşalarını azaltmak için poliçelerde standardizasyona gidildi.

 

Örjinal veya muadil parça kullanımı konusunda okunabilecek tarzda açıklayıcı bilgi bulunması da artık şart. Bu madde sizi olduğu kadar, doğru ve müşteriyi koruyan teminatları veren ancak poliçe özel şartlarını okumayan birçok müşteriye prim farklılıklarını izah etme noktasında bizi de koruyan bir uygulama.

 

Saygılarımla.

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metehan Şahin

 

Açıklama için teşekkürler..

Rica ederim. Sadece yanlış anlaşılmayı önlemek istedim. Çünkü arkadaşlar direk para olarak anlamışlar. Bu arada geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...