İçeriğe Yönlendir

Fan Motoru Sürekli Çalışıyor


Tufan Günaydın

Recommended Posts

Tufan Günaydın
(düzenlendi)

arkadaşlar bugun maf sensörünün soketindeki 4 tane kabloda kopuk varmış lehimledim fakat lehimlerken elimde bi tane ısıtma bujisi vardı onla lehimleyim arabanın üzerinde dedim ama hesap etmediğim bi nokta oldu lehimi atarken ısıtma bujisini akünün  + kutup başına bagladım şase yide fazla kızardığı zaman çekiyordum bu arada lehim atarken maf kablosunun tekınden kıvılcım cıktığını gördüm ısıtma bujisini hemen çektim fakat bu kıvılcım sanırsam şase yaptının belirtisi idi ve bunların sonunda araba çalıştı fakat arabayı stop edince motor fanı durmuyor  arabayı stop etsende durmuyor çalışan kilima çalışmıyor ac yi açıyorum sıcak hava veriyor  heralde beyinde bi noktaya zarar verdik bildiğiniz beyin tamircisi olan varmı veya elinde beyin olan varmı bu beyni yaptırabilirmiyiz

tarihinde Tufan Günaydın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Kutay Akçar

Fanı devreye alan zımbırtı kısa devre yapmış olabilir. Yada motor soğukken bile yapıyorsa acaba test menüye girince motor sıcaklığını ne gösteriyor? Sıcaklık sensöründeki bir hatadanda yapıyor olabilir.

Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın

Sigortaları kontrol ettiniz mi?

sigortalardan değil hocam baktım hepsine ama beyin gitti galiba 

Fanı devreye alan zımbırtı kısa devre yapmış olabilir. Yada motor soğukken bile yapıyorsa acaba test menüye girince motor sıcaklığını ne gösteriyor? Sıcaklık sensöründeki bir hatadanda yapıyor olabilir.

ben lehim yapana kadar bi şey yoktu fakat lehim sıradında 5v girecek yere 12v girdi beyinin bi yerlerine zarar verdi  acil beyin tamirine ihtiyac var :(

Yorum bağlantısı
Kutay Akçar

sigortalardan değil hocam baktım hepsine ama beyin gitti galiba 

ben lehim yapana kadar bi şey yoktu fakat lehim sıradında 5v girecek yere 12v girdi beyinin bi yerlerine zarar verdi  acil beyin tamirine ihtiyac var :(

Hmmm.. Siz yinede test menüye grip bir motor sıcaklığına bakın (tabi motor soğukken ) engine temp. bölümünde 90 üzeri bir değer gösteriyorsa sürekli çalışması normal sıcaklık sensörü arızalıdır. Yani direk beyin bozuldu demeyin. Yada iyi anlayan bir ustaya gösterin.

Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın
(düzenlendi)

hocam baktım gauge menüye e 199  hata kodu var

 bu hata hoduda ısı müşürü ile alakalı yarın sabah oto elektrikçiye bi gidelim bakalım ne diyecek 

ama benim klimada sıcak üflüyor bu da motor sıcaklığından olabilirmi

bu olayların hepsi bi lehimle başladı ve lehim yaptığım kablo direk beyine gidiyor


Hmmm.. Siz yinede test menüye grip bir motor sıcaklığına bakın (tabi motor soğukken ) engine temp. bölümünde 90 üzeri bir değer gösteriyorsa sürekli çalışması normal sıcaklık sensörü arızalıdır. Yani direk beyin bozuldu demeyin. Yada iyi anlayan bir ustaya gösterin.

bu ısı müşürü termostatta mı takılı aceba 

tarihinde Tufan Günaydın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Arkadaşlar... 

Beyin dediğiniz 2-3 bin lira.. maf dediğiniz 400-500 lira.. 

Havya 10 lira.. 

Ayrıca bu gibi arızalar için mutlaka uzman birisine gidin, her şeyi kendiniz yapmak zorunda değilsiniz.. 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın

gauge de motor sıcaklığı ----- boş  sıcaklık değerini okumuyor bazen tecrubeler ağıra patlıyor 


benim tahminim sensörlere giden +5 volt değerleri  gitti bakalım silopide ii bi beyin tamircisi varmış yarın bi gidelim yanına 


Arkadaşlar... 

Beyin dediğiniz 2-3 bin lira.. maf dediğiniz 400-500 lira.. 

Havya 10 lira.. 

Ayrıca bu gibi arızalar için mutlaka uzman birisine gidin, her şeyi kendiniz yapmak zorunda değilsiniz.. 

hocam tesla (bilim adamı) oda elektriği kablosuz iletmek için bütün servetinden olmuş günümüzde kullandığımız alternatif akımı bulan bilim adamıdır o alternatif akımı bulmasaydı sokaklarda binlerce elektrik kablosu olacaktı. valhasıl bazı şeylerin faturası ağırda olsa insandaki araştırma merakı  bu faturanın önüne gecemiyor


Fanı devreye alan zımbırtı kısa devre yapmış olabilir. Yada motor soğukken bile yapıyorsa acaba test menüye girince motor sıcaklığını ne gösteriyor? Sıcaklık sensöründeki bir hatadanda yapıyor olabilir.

araba bence hic bi sensörün değerini şu anda okuyamıyor kilimada dijital olduğu için çalışmıyor beyin de  sıcaklık değerini okuyamadığından kendini fanı çalıştırarak korumaya alıyor 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

İyi de havya ile yapsaydınız... Isıtma bujisinin dışı şasi olduğu için muhtemelen elektrik olan bir hatta lehim yaparken şasi verdiniz.. 

Bu tür işlerle uğraşırken kutup başı sökülmeli.. Uygun donanımla yapılmalı..

 

Motor bölgesindeki sigortaları da kontrol edin. sigorta panelinde yanıklar olabilir.. Beyin sağlam olabilir.. 


Maf sensörünün kablosu niye kopmuş, bunu tespit edebildiniz mi.. ilk defa duydum bunu ?

Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın

İyi de havya ile yapsaydınız... Isıtma bujisinin dışı şasi olduğu için muhtemelen elektrik olan bir hatta lehim yaparken şasi verdiniz.. 

Bu tür işlerle uğraşırken kutup başı sökülmeli.. Uygun donanımla yapılmalı..

 

Motor bölgesindeki sigortaları da kontrol edin. sigorta panelinde yanıklar olabilir.. Beyin sağlam olabilir.. 

Maf sensörünün kablosu niye kopmuş, bunu tespit edebildiniz mi.. ilk defa duydum bunu ?

benden önceki sahipleri uğraşmış lehimlemeden bağlamış  hocam hata bende kutup başlarını sökseydim hiç bi problem olmayacaktı bugun silopide ki beyinci ile konustum az önce sensörleri besleyen +5 volt varmış orada bi problem yaratmıştır dedi yarın sabah götürecem sensörlerin hiç birinden değer almıyor arabanın çalışmasında problem yok hatta  değereleri okumadığı için çekişide arttı hayırllısı bu artık başa gelecekmiş geldi ahhh desek de vah desekte oldu

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Üzüldüğüm için yazıyorum bunları, ilk önce bunu bilmenizi isterim.. 

 

Sensörlerden veri alamıyorsa, muhtemelen zengin karışımda çalıştığı için çekişi artmıştır... 

Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın

Üzüldüğüm için yazıyorum bunları, ilk önce bunu bilmenizi isterim.. 

 

Sensörlerden veri alamıyorsa, muhtemelen zengin karışımda çalıştığı için çekişi artmıştır... 

aynen öyle oldu hocam

Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın

Beyinciye gidin bakalım.. sonucu merak ettim, bizi bilgilendirin lütfen.. 

inşallah çözer de :( yarın haber ederim

Yorum bağlantısı
Kutay Akçar
(düzenlendi)

Tahmin ettiğim gibi değer okumadığı için tedbir olarak fanı çalıştırıyor. Peki arıza lambası yakıyor mu? Beyinin bozuk olduğunu zannetmiyorum beyin bozulsa ne araba açılır nede çalışır. sıcaklık sensöründe bir sıkıntı olabilir, oradaki kısadevre veya fazla yükten dolayı sigortasını attırmış bile olabilir. Yani çok büyük bir sıkıntı değildir umarım bu arada bütün gece fan çalışmasın diye kutup başlarını sökün isterseniz.

Bende çok basit bir işlem olan bagaj aydınlatması için hat alırken sigorta attırmıştık hatta kablo ucunu sıyırırken kargaburunun ucu diğer hatta temas etti ve akü koruma sigortasını attırdı bide pazar günüydü ara ara zor sigorta buldum.

Düzenleme: şimdi diğer mesajlarıda okudum, diğer sensörlerde çalışmıyorsa tek bir sensörde sıkıntı yoktur haliyle, ya beyindeki sensör okuyucu bölümde sıkıntı hatta belkide onun bağlı olduğu sigortada bir sıkıntı var. Umarım sigortadır. Geçmiş olsun.

Bu arad yarın tamirciye giderken (özel ford servisi değilse) mutlaka aracın kullanım klavuzu u yani sigorta klavuzunuda yanınızda götürün. Yeni araçlarda okadar çok sigorta varki tek tek bakmanın imkanı yok.

tarihinde Kutay Akçar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın

Tahmin ettiğim gibi değer okumadığı için tedbir olarak fanı çalıştırıyor. Peki arıza lambası yakıyor mu? Beyinin bozuk olduğunu zannetmiyorum beyin bozulsa ne araba açılır nede çalışır. sıcaklık sensöründe bir sıkıntı olabilir, oradaki kısadevre veya fazla yükten dolayı sigortasını attırmış bile olabilir. Yani çok büyük bir sıkıntı değildir umarım bu arada bütün gece fan çalışmasın diye kutup başlarını sökün isterseniz.

Bende çok basit bir işlem olan bagaj aydınlatması için hat alırken sigorta attırmıştık hatta kablo ucunu sıyırırken kargaburunun ucu diğer hatta temas etti ve akü koruma sigortasını attırdı bide pazar günüydü ara ara zor sigorta buldum.

hocam dikkat ettim yaklaşık 7-8 dakika sonra araba bütün elektriği kesince fanda duruyor :) bütün sigortaları kontrol ettim hepsi sağlam yarı bi beyinci baksın bakalım 

Yorum bağlantısı
Kutay Akçar

hocam dikkat ettim yaklaşık 7-8 dakika sonra araba bütün elektriği kesince fanda duruyor :) bütün sigortaları kontrol ettim hepsi sağlam yarı bi beyinci baksın bakalım

Bu nasıl bi azim :) hem kaput içi hemde torpido altı tüm sigortaları tek tek söküp baktınız mı ? Ben akü koruma sigortasını (en arkaya koymuşlar) sökene kadar cnm çıkmıştı :) Ozaman umarım ciddi bir sıkıntı yoktur diyelim :)

Yorum bağlantısı
Aydın Perçem

....lehimlerken elimde bi tane ısıtma bujisi vardı onla lehimleyim arabanın üzerinde dedim ama hesap etmediğim bi nokta oldu lehimi atarken ısıtma bujisini akünün + kutup başına bagladım şase yide fazla kızardığı zaman çekiyordum....

Aman allahım... Aman allahım... Duyduklarıma inansam mı?

Akü ve kızdırma bujisinden oluşan havya..

Manuel ısıtma kontrolü !

Kaynak kesilmeden yapılan elektrik işi..

Tufan bey çok geçmiş olsun..

Umarım en az hasarla atlatırsınız ve bu hepimize ders olur..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın

arkadaşlar bugun silopi deki oto elektrikçiye gittim sigortaları kontrol etti bilgisayar bagladı sonun da beyini söktü beyinin içinde bi entegre yanmış değiştirdi 250 lira aldı bi taraftan giden 250 tl ye üzüldüm bi taraftanda yapıldığına sevindim düşünün silopi gibi bi yer  usta sıfır denecek kadar az ama bu gittiğim oto elektrikçi güneydoguda baya bi ün yapmış dıyarbakırdan falan beyin gönderiyorlarmış neyse buna şükür

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Kutay Akçar
(düzenlendi)

arkadaşlar bugun silopi deki oto elektrikçiye gittim sigortaları kontrol etti bilgisayar bagladı sonun da beyini söktü beyinin içinde bi entegre yanmış değiştirdi 250 lira aldı bi taraftan giden 250 tl ye üzüldüm bi taraftanda yapıldığına sevindim düşünün silopi gibi bi yer usta sıfır denecek kadar az ama bu gittiğim oto elektrikçi güneydoguda baya bi ün yapmış dıyarbakırdan falan beyin gönderiyorlarmış neyse buna şükür

Geçmiş olsun. Neyse üzülmeyin, deneyim olmuş birdahaki tamiratınız için ben yine bir sigorta ile atlatmıştım durumu, aklıma gelmişken birde havya dedinizmi ısıyada dikkat lehim yaptığımız kablolar bakır haliyle süper ısı iletkenleri elektriksel hiç bir hata yapmasanızda, kutup başları boşta dahi olsa o sıcaklık ile biryerlere zarar vermeniz mümkün olabilir.

tarihinde Kutay Akçar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

arkadaşlar bugun silopi deki oto elektrikçiye gittim sigortaları kontrol etti bilgisayar bagladı sonun da beyini söktü beyinin içinde bi entegre yanmış değiştirdi 250 lira aldı bi taraftan giden 250 tl ye üzüldüm bi taraftanda yapıldığına sevindim düşünün silopi gibi bi yer  usta sıfır denecek kadar az ama bu gittiğim oto elektrikçi güneydoguda baya bi ün yapmış dıyarbakırdan falan beyin gönderiyorlarmış neyse buna şükür

 

İnanılır gibi değil,

 

Silopide oto elektrikçisi, aracınızın beynindeki (GEM Modülü olabilir mi) arızayı tespit ediyor, arızanın kaynağı entegrenin de arızalı olduğunu anlıyor, kendisinde bu entegreden yedek var, başka bir yerlere zarar vermeden değiştiriyor ve 250 TL. ye olay bitiyor.

 

Böyle olduğuna emin misiniz? Sahtekar esnaflar bizi şüpheci yaptı? Entegreyi değiştirirken gördünüz mü?

 

Siz büyükşehirde olsaydınız kesinlikle servise giderdiniz, alacağınız en küçük parça "beyin" olurdu. O değiştikten sonra da gelsin ayarlar ve ayarsızlıklar.

 

Geçmiş olsun, bin nasihatten iyi bir tecrübe edinmişsiniz. :bravo:

tarihinde Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...