Yusuf Bahri Aslan 19 Haziran 2013 Paylaş 19 Haziran 2013 Ford’un üst üste ikinci kez “Uluslararası Yılın Motoru” ödülünü kazanan 1.0 EcoBoost motoru, 15 yıldır düzenlenen “International Engine of the Year” ödül tarihinin en yüksek puanını aldı. Ford; Fiesta, B-MAX, Focus ve C‑MAX modellerinde kullandığı ödüllü motorunu; Yeni Connect, Courier, Mondeo ve EcoSport modellerinde de kullanacak. Motorun üretim kapasitesi, yüksek talep nedeniyle iki katına çıkarılacak. Ford’un verimli ve güçlü 1.0 litrelik EcoBoost benzinli motoru, Türkiye de dahil dünyanın 35 ülkesinden 87 jüri üyesi gazetecinin oylarıyla belirlenen “International Engine of the Year” organizasyonunda üst üste ikinci kez “Uluslararası Yılın Motoru” ödülüne layık bulundu. Doğrudan yakıt enjeksiyonu, turbo besleme ve değişken supap ayarı özelliklerini bir arada toplayarak düşük yakıt tüketimi özelliği sunan 1.0 litrelik EcoBoost motor, organizasyonun 15 yıllık tarihindeki en yüksek puanla ödülü ikinci kez aldı. Ford, yüksek talebi karşılamak için Ağustos ayı ortalarından itibaren Almanya Köln’deki motor fabrikasında üretim kapasitesini iki katına çıkararak, günde 1.000’den fazla EcoBoost motor üreteceğini açıkladı. 1.0 lt EcoBoost motora dünyadan ödül yağdı Ödülün ikinci defa alınması ile birlikte Ford ayrıca, 15 yıllık ödül tarihinde peş peşe zafer kaydeden üç otomobil üreticisinden biri olurken, 1.0 lt EcoBoost motora dünyanın çeşitli ülkelerinden ödüller yağdı. Ford’un 1.0 litrelik EcoBoost motoru, Engine Technology International dergisinin düzenlediği organizasyonda “1.0 Litre altı En İyi Motor” kategorisinde ödüle layık görüldü. Teknolojik yenilikleri ile Alman dergisi Auto Motor und Sports Best Cars organizasyonundan 2013 Uluslararası Paul Pietsch Ödülü’nü, İngiltere Kraliyet Otomobil Kulübü’nden Dewar Trophy Ödülü’nü ve ABD Popular Mechanics dergisinden Çığır Açan Buluş Ödülü’nü aldı. Ford’un global motorlardan sorumlu Başkan Yardımcısı Joe Bakaj, “İçten yanmalı motor teknolojisi ile çığır açmak çok nadir görülür, ancak biz bunu başardık” dedi ve “Üç silindirli küçük bir motorun böyle bir performans ve yakıt ekonomisi gerçekleştirdiğine inanmak için motoru kullanmanız gerekir” diye konuştu. Ödüllü motor Connect ve Courier modellerinde de kullanılacak Fiesta, B–MAX, Focus, C-MAX dahil geniş bir yelpazedeki araçlarda sunulan 1.0 litrelik EcoBoost motor, yakın gelecekte Yeni Ford Mondeo dahil daha büyük araçlarda, ayrıca Yeni Connect ve Courier ticari araçlarında da kullanılacak. 1.0L EcoBoost üretimi de kendisi gibi çevreci Almanya’daki Aachen ve Merkenich ile İngiltere’deki Dunton araştırma ve geliştirme merkezlerinde tasarlanan 1.0 litrelik EcoBoost motorun üretimi Köln’de ve Romanya’daki Craiova’da yapıldı. Bir uçağın başüstü dolabına sığacak kadar küçük boyutlara sahip motor Fiesta, Focus ve C-MAX modellerinde Avrupa’da sunulan benzinli motorlar arasında kategorilerinde en düşük yakıt tüketimini sağlıyor. Ford’un Köln’deki ve Craiova’daki Motor Fabrikaları, 1.0L EcoBoost üretimini kolaylaştırmak yeniden geliştirildi. Üretimde alüminyum motor parçalarını işlerken önceden iki litre olan soğutucu hacmini bileşen başına sadece beş mililitreye indiren gelişmiş imalat teknikleri kullanıldı. Ayrıca, geliştirilen üretim sürecinde yakıt kullanımını ve CO2 salımını yüzde 66 oranında azaltarak motorların çalıştırılmasına gerek kalmaksızın test edilmesine olanak tanıyan yeni “soğuk testi” teknolojisi de kullanılanılıyor. Ford Avrupa, 1.0L EcoBoost motorlu araç sayısını üç katına çıkaracak Ford Avrupa, 2011 yılında 141.000 olan çevre dostu EcoBoost benzinli motor bulunan araçların sayısını 2015 yılında yaklaşık 480.000’e çıkararak bu araçların yıllık üretimini üç katına çıkarmayı planlıyor. Şirket, bu araçlardan 300.000’den fazlasında 1.0 litrelik EcoBoost kullanılmasını tasarlıyor. Avrupa’da 2013 yılının ilk çeyreğinde, 1.0 litrelik EcoBoost motor Ford’un Avrupa’daki 19 pazarında B-MAX’ta siparişlerin yüzde 42’sini, Focus’ta yüzde 30’unu ve Fiesta’da yüzde 24’ünü oluşturdu. Türkiye’de Fiesta, B-Max, Focus ve C-Max modellerinde sunulan 1.0l EcoBoost motorun yılsonuna kadar 1.500 adet satışının gerçekleşmesi öngörülmektedir. Kaynak: http://www.turkeycarblog.com/2013/06/fordun-1-0-lt-ecoboost-motoru-birkez-daha-dunyanin/ 1 Yorum bağlantısı
Oğuzhan Demir 19 Haziran 2013 Paylaş 19 Haziran 2013 1,0'ı ilk okuduğumda ne işe yarar ki demiştim, ta ki deneyene kadar Bence hak ediyor 2 Yorum bağlantısı
Uğur Kamil 19 Haziran 2013 Paylaş 19 Haziran 2013 Yeni Connect'teki 1.0 motorun gidişini çok merak ediyorum. Yorum bağlantısı
Misafir 19 Haziran 2013 Paylaş 19 Haziran 2013 Ford en iyi motoru üretiyor, yürüyen aksamda en iyi, direksiyon sistemi bir numara eeee geriye ne kaldı... Aaa pardon vw daha konforluydu. Birde yalıtımı en iyiydi. Hatta torpido gözünde kadife kumaş kullanmışlar. Mondeo ile Passatı bayiden satın alıp 5 metre ötede satışa çıkarın bu dediğinizin cevabı orada... Yorum bağlantısı
Altan Berkman 19 Haziran 2013 Paylaş 19 Haziran 2013 düşünüyordum almayı artık kesin inşallah.... Yorum bağlantısı
Akan Belen 19 Haziran 2013 Paylaş 19 Haziran 2013 1.0 motor psikolojik olarak yetersiz geliyor.Hem yakıt değerleride pak ahım şahım düşük değil bana kalırsa Yorum bağlantısı
Misafir 19 Haziran 2013 Paylaş 19 Haziran 2013 O zaman saab, volvo falan oldukça kötü firmalar. Marka bağımlılığını işin içine katmaya gerek yok. Bu ülkede geçen sene 36900 satılan hitler motorlu golf 6 lar sahibinden 40000 tl fiyatla satılıyor. Bu vw şarap gibi yıllandıkça fiyatı artıyor. Marka bağımlılığı yapmadım ki ben. Objektif olarak gördüklerimi yazdım. O iki markanın herhangi bir aracını kullanmıyorum şuan. Gördüklerim bunlar. Demekki sadece torpido gözünü kadife kaplamak değil.. Küçük bir bilgi. Fiat mareanın torpido gözü kadife olmasa da benzer bişey ile kaplı standart olarak. Yorum bağlantısı
Akan Belen 19 Haziran 2013 Paylaş 19 Haziran 2013 Ben Ford kötü demiyorum ki. İhtiyaç meselesi. Polo donanım olarak fiesta kadar iyi olsa alırdık. Geçen sene hayatta dizel almam diyordum, gittim 70 ps lik 1.4 dizel aldım. Seneye gider 200+ hp benzinli alırım, ihtiyaç ve planlara göre uygun bir seçim yapmak lazım. Zamanında 1.4 motorlu passat mı olur diyorlardı. Kardeşim övme şu wv yahu Mutlaka yeterli gelebilir birşey demiyorum.Hiç kullanmadım bile.Sadece insan duyunca garip oluyor.hani halk ağzı vardır ya. Abi çok güzel araba kaç motor bu 1.0 motor var bunda Hadi ya.Çekmez ki bu.Keşke almasaydın 1.6 ile arasındaki tüketim değeri önemli benim için.Sadece otoban kullanımı değil şehir içi rampada falan. Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 19 Haziran 2013 Paylaş 19 Haziran 2013 İşin içinde turbo olunca herşey değişiyor. Rampalarda vs atmosferik 1.6 dan daha iyi olur bence.. Yorum bağlantısı
Akan Belen 19 Haziran 2013 Paylaş 19 Haziran 2013 1.6 atmosferikden iyi olacağını biliyorum zaten.Turbolu olanları kast etmiştim ben la Yani demek istediğim şu 1.4 tsi 7 litre yakıp bu 6 litre yakacaksa pek mantıklı gelmiyor bana Yorum bağlantısı
Misafir 19 Haziran 2013 Paylaş 19 Haziran 2013 Mondeo ile Passatı bayiden satın alıp 5 metre ötede satışa çıkarın bu dediğinizin cevabı orada... Recep İvedik de en çok seyredilen film olmuştu ya Yorum bağlantısı
Misafir 19 Haziran 2013 Paylaş 19 Haziran 2013 Recep İvedik de en çok seyredilen film olmuştu ya O kötü bu kötü demedim abi. Aynen dediğin gibi ona bakarsan şahin en iyi araba olması lazım. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 19 Haziran 2013 Paylaş 19 Haziran 2013 2.2 ecoboost range rover da mevcut deli makina gerçi yazılımlısına bindik Herkesin bir hayali var ya benim ki de şu sıralar 2.0lt 240ps mondeo ecoboost Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 19 Haziran 2013 Paylaş 19 Haziran 2013 İyi gidiyor ama bir Fun değil o fiestadan vardı satılık. sırf tampondaki sisler için alınır 1.8 motordu bir de Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 19 Haziran 2013 Paylaş 19 Haziran 2013 otosan st yerine st parçası getirip köşeyi döner 100 ps daha iyi esp standart olmuş mu o kasada Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 19 Haziran 2013 Paylaş 19 Haziran 2013 Planları olmasın, benimde bundan sonra Ford alma planım yok zaten Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 19 Haziran 2013 Paylaş 19 Haziran 2013 abi sanki dizel fiestadan sonra ecoboost st alacan adamlar sırf bu yüzden getirmiyor. fiestayı alanlar dizeli için alıyor hep Murat al fiestanın hası biraz elden geçircen bunu biraz yükleyecen kara düzen dizel niyetine spor fiesta işte http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-gumruk-cikisli-1.8-dizel-fort-fiesta-126052912/detay şu da fena olmuş tam araziye sürmelik http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-ford-fiesta-dizel-gumruk-cikisli-5-vites-69939052/detay Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 19 Haziran 2013 Paylaş 19 Haziran 2013 Zaten Ford un yenileri tırt, tek iyi olanı bendeki eski kasa makyajlı fiesta sonrasında komple bozuldular, benim için bu defter kapandı sayılır, tek ihtimal yeni kasa mondi, o da makyajsız alınmayacağına göre, bu iş biter, artık alamana geçme zamanı geldi, olmadı korelide olabilir Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu 19 Haziran 2013 Paylaş 19 Haziran 2013 Otomobildünyam adlı sitede vw act ile focus 1.0 test edildi yakıt bakımından. Act günün sonunda ortüketimi 7.3 iken focusun 7.5 idi. Yorum bağlantısı
Eray Sireli 19 Haziran 2013 Paylaş 19 Haziran 2013 Bu ödül işleri yaş iş. Kırk tane ödül veren firma var ve çoğu markalara ait veya yakın firmalar zaten hepsi kendisine ödül veriyor Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 20 Haziran 2013 Paylaş 20 Haziran 2013 (düzenlendi) Bro sedan olsun o egzozlardaan alev çıkartmaz isem ne olayım 20 Haziran 2013 tarihinde Süha Demirtaş tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 20 Haziran 2013 Paylaş 20 Haziran 2013 (düzenlendi) Oooo mondi fena, beklediğim tek modelde bu zaten, yalnız gelecek ve makyaj yiyecek, yoksa asla almam 20 Haziran 2013 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts