Hikmet Demirtaş 18 Haziran 2013 Paylaş 18 Haziran 2013 (düzenlendi) Trafik kazaları, savaşlardan çok daha fazla insan ölümü ile sonuçlanmaktadır. Trafik kurallarına uyulmadığında karşılaştığımız son çok acıdır. Bugün, dünya ve ülkemizde sürekli olarak kazalarda, yüzlerce insan ya ölüyor ya da sakat kalıyorlar. Trafik kazalarının nedenleri nelerdir? Trafik kazalarında genel nedenler, insan faktörü, yol ve trafik yoğunluğu, araçların trafiğe uygun olmaması, coğrafi ve iklimsel durumlardır. İnsan faktörü, kazalar için en önemli konudur. Genelde, trafik kazalarının %70-80 civarı sürücü hatalarından kaynaklanmaktadır. Sürücünün yaşı, cinsiyeti, alışkanlıkları, araba kullanma tecrübesi, çalışma durumu, fiziksel özellikleri, güvenlik önlemlerine uymamaları kazaları oluşturmaktadır. Az uyku uyuma ve yorgunluk, görme yetisi dışında refleksleri de yavaşlatır. Stres, kızgınlık gibi psikolojik olaylar, kullanılan ilaçlar ile sürüş güvenliğine uymamak, performansı düşüren ve kazayı getiren sebeplerdir. Esas olarak kazaya neden olan olaylara hız yapmak, yakından izleme, uykusuzluk, kurallara uymama ve alkol kullanımı sebep olmaktadır. Trafik kazaları ile ilgili yapılan istatistiklerde, arkadan çarpmak, yanlış manevra yapmak, kavşaklarda geçiş üstünlüğüne uymamak, şeride tecavüz etmek, kırmızı ışık ihlalleri, iki şeritli yolda karşıdan gelen aracın yolunu kullanmak, girilmez levhasına uymamak, geçme yasağı olan yerlere girmek olarak belirlenmektedir. Türkiye’de ehliyet almak için gidilen kurslarda, eğitimin az olması ve ehliyetini alan herkesin bilinçsizce trafiğe çıkması nedeni ile kazalarda artış yaşanmaktadır. Genelde bilinçsizce kullanılan araçlar trafikte ölümlü kazalara sebebiyet vermektedir. Alkollü araç kullanan insanların neden olduğu kazalar genelde ölümlü kazalar olmaktadır. Ayrıca, hava şartlarının olumsuz olduğu günlerde, toplu ulaşım araçlarını kullanmak kazalara engel olmakta ve azaltmaktadır. Bu nedenle fazla yağış, kar ve dolu olan günlerde araç ile trafiğe çok mecburi olmadıkça çıkmamak gereklidir. Eski ve trafiğe çıkmaması gereken araçların kullanılmaması gereklidir. Eski araçlarda olan sorunlar, fren, ışık ve mukavemetin olmaması da kazalara davetiye çıkarmaktadır. alıntıdır: EDİT: resim iptali 18 Haziran 2013 tarihinde Hikmet Demirtaş tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Aydın Sert 18 Haziran 2013 Paylaş 18 Haziran 2013 Öğüt niteliğinde, ellerinize sağlık Hikmet hocam 1 Yorum bağlantısı
Bülent Candan 18 Haziran 2013 Paylaş 18 Haziran 2013 Şeritte kalma, kör nokta uyarısı, çarpışma uyarısı ve otomatik fren vb. sürücü destek donanımları trafik kazalarını önlemek için geliştirilen sistemlerden bazılarıdır. http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/245179-ford-sync-sistemi/ http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/245190-ionroad-uygulaması-ile-şeritte-kalma-ve-çarpışma-uyarı-sistemi/ 1 Yorum bağlantısı
Misafir 18 Haziran 2013 Paylaş 18 Haziran 2013 Trafik kazalarında insan faktörü %90 üzerinde. Dediğiniz gibi %70-80 lik kısmı da sürücü kaynaklı olabilir. Dünyanın çok farklı yerlerinde araba kullandım. Ve anladım ki trafiği de içine alan "medeniyet" sopayla (ceza veya yaptırımlar) oluyor. Özellikle Amerika ve Avrupa'da herkese sopa var. Devletin otoritesinden ve sopasından herkes korkuyor. Burada da bazen yazdım. En son Hollanda'ya gidişimde arka koltukta otururken hemen kuzenim kemer takmamı söyledi. Nedenini sorunca ceza yeriz dedi. Yani aklında güvenlik, kaza falan yok. Adam cezadan korkuyor. Yaya geçidinde yayalara, bisiklet yolundan gelenlere v.s. yol vermezsen ne olur diyorum, ayıp olur, saygısızlık olur, ay çok medeniyiz yol vermek olmaz falan hiç aklına bile gelmiyor. Söylediği tek şey "ceza yeriz" Hollanda'da ki aynı kuzenim Türkiye'de araba kullanmaktan çok zevk aldığını söylüyor. Çünkü ceza yok. Bugüne kadar 1 lira ceza ödememiş. Polis durdurmuş, plakaya kestirtmiş cezayı. Makbuz Kapıkule'ye gidene kadar kuzen Hollanda'da evinde. Arayan yok soran yok ooooohhhh! 1 lira köprü-otoban parası vermişliği yok. Bu sene galiba sistem entegre edilmiş ama geçen seneye kadar geçtiği gişeler ciyak ciyak öterdi kaçak geçiş diye. Niye versin? Arayan yok soran yok. Diyorum başka ülkeler böyle mi? Yok diyor, Almanya'da ceza yersen hemen buraya geliyor. Almanya veya başka yere giderse ceza yemiyor. Kurallara uyuyor. Sopa var çünkü. Buradan gurbetçi akrabası olanlara sesleniyorum. Akrabalarınıza söyleyin. Rahat olsunlar. Cennet Türkiye'miz sürücü kusurlarını örtmekte de cennet. Korkmasınlar. Ceza yok! Amerika'da bazı yerlerde cezalar tabelalarda tutarlarıyla yazıyor. Yani hız sınırı tabelası var ve altında XXX dolar ceza yersin yazıyor. Uçakla-helikopterle radar kontrolü yapılmaktadır yazıyor. Tepenizde bazen helikopter uçuyor. Radar olabilir diye herkes tırsıyor. Sopa tepede! Trafik şube başkanı gibi bir rütbede emniyet mensubunun bir açıklamasını duymuştum. Bir TIR şoförü, Mersin'den Kapıkule'ye kadar 50 ihlal yapıyor, Kapıkule'den Norveç'e kadar yaptığı toplam ihlal 7. Eee hani eğitim şarttı? Hani insanın içinde olacaktı? Ceza ve denetim varsa ihlal yok. Arayan soran olmazsa isteyen istediği gibi at koşturur. Eğitim, kamu spotu gibi şu an için boş çabalarla trafikten bir haber gençlerimiz eğitilip duruyor. Sonra kural tanımaz servis şoförleriyle eve gidiyorlar. Nooldu az önceki eğitim? Tısss. Yalan, faydasız, gereksiz ve vazgeçilmeli. Trafik kazalarını önlemenin ve trafiği düzene sokmanın TEK ve EN ETKİLİ yolu cezalarımızı minimum 10 kat artırmaktır. Başka çözümü yoktur. Birbirimizi kandırmayalım. Ha biz cezaları bel bükücü şekle sokalım, yandan yandan da işte laf olsun eğitimimizi verelim, zararı yok. Ama cezayı tahsil edemediği için, peşin ödeme diye bir indirim çıkaran devletimizin bana keseceği 58 liralık, 100 liralık cezalarla, kimse beni "keyfi hareketlerimden" vazgeçiremez. Dün depomu doldurdum 75 lira tuttu. E 1 depo gaz parasına istediğim gibi makaslar, hızlı gidişler... Veririz parasını ne olacak! Yapsın bakiim hız sınırını aşma cezasını 1500 tl, bakın bakiim nasıl gidiyoruz. Ceza tutarları bu rakamlara çıksın deyince herkeste bir itiraz, bir tahammül edememe, bir kendisine yakıştıramama. Neden çünkü işine gelmiyor. Yavaş git, ihlal yapma ceza da yeme gayet basit. E-5 te gidiyorum, hızım 75. Bazı adamlar Allah'ı var uyuyor 70 sınırına. Ama vızır vızır giden tipler de var. Ben kurallara uyan biri olarak bilmeliyim ki o adam kesin ceza yiyecek. Yoksa her an, "ya ben de mi bassam" diyorum. Ha orada neye göre, ne zaman kesildiğini anlayamadığım eds cezaları kesiliyor ama süreklilik ve adalet var mı bilmiyorum. Sonuç olarak, trafiği düzenleme ve kazaları engellemede ağır ceza ve sıkı denetimden başka bir yolun olmadığını önce herkes anlamalı, ondan sonra ikincil şeyleri (eğitim, saygı, insanlık, kişisel terbiye) uygulamalıyız. Yorum bağlantısı
Ferhat Çengeloğlu 18 Haziran 2013 Paylaş 18 Haziran 2013 Not: Yazılanlar tamamen hayal ürünüdür. tespitler ve anlatımlar çok doğru. var olan yaptırımları uygulasan yine %80 kazalarda azalma olur. Fakat...... Günümüzdeki bir çok insan (yetkili, yetkisiz, siyasi parti, tanıdık vs...vs...) kendisinin ayrıcalıklı olma konusunda bir takıntısı var. O adamlara nasıl ceza yazarsın kardeşim, onların sen kim olduğunu biliyormusun? cevap... trafik ihlali yapan insan (uyarılmasa, belki bir insanın canını alacak) olurmu canım o birşey yapmaz ama yaptı ve bundan sonrada yapacak sen anlamazsın neyi uzatma !!!!! Şimdi ise adam(lar) resmi ekip arabasının yanında kırmızı ışıkta geçer durumda.... güzelim Türkiye Yorum bağlantısı
Recommended Posts