Murat Yılmaz2 16 Mart 2016 Paylaş 16 Mart 2016 (düzenlendi) Benim uyguladığım ve mantıklı gelen, ayağınız frende iken aracı N ye alıp el frenini çekip ayak frenini bırakıp (şanzımana yük binmesin diye) sonra P ye almak. Benim araçta 1 den 2 ye geçerken biraz sert geçiyor soğukken ne hikmetse hissedilmeden geçiyor ısınınca da hiç hissedilmiyor. 4 senedir 65-70 bin km oldu ne ilerleme ne düzelme var Ankara' da bilinen o meşhur otomatik tamircisine 2 defa gittim bunlarda normal dedi, normal olduğunu düşünmüyorum ama dediğim gibi ilerleme olmadı. Cemal Kardeşim, Ben de ilk zamanda sizin gibi parkediyordum fakat tam da dediğiniz şeyler olmaya başladı. R'ye geçince güçlü bir geçiş ve şiddetli olmayan bir sarsıntı hissediyordum. Fakat aracı ilk alırken test ettiğimde bu kadar değildi ve sahibi ile bu konuyu konuştuğumda onun parkettiği gibi parketmeye başladım. O da şöyle, zaten evimin önü düz, direk P'ye alıyorum ve ayağımı frenden almadan kontağı kapatıyorum. El frenini genelde kullanmıyorum. Böyle yapmaya başlayınca, P'den R'ye aldığımda hafif bir sarsın hissediyorum bunun normal olduğunu söylemişti ustam. Diğer vites geçişlerinde bir şey hissetmiyorum artık. Belki çok çok az birşeyler. Siz de öyle yapın bir deneyin bakalım. içimi rahtlattınız. ben otomatik 180.000km 2001 16500 aldım. tavan hariç boyalı. değişensiz. Ankara arabası. çokmu????? Hasan kardeşim, hayırlı olsun. Ben geçen ay 18.400 tl'ye aldım. Boya sadece bağaj kapağında var. km 'si 165 bin'de. Fren balataları, buji ve kabloları ve tüpü simit tüp olarak 4 ay önce değişmiş. Lastikler Michelin CrossClimate. 5 yıllık sahibi. Ben aldıktan sonra devir daim bozulmuştu onu değiştirmiştim bir de ön tabla dedikleri parçaları değiştirmiştim. 5-10 bin km sonrasında Triger'i değiştireceğim bir de şanzıman yağını. Bana kıyasla fiyatını gayet makul bir fiyat. 16 Mart 2016 tarihinde MuratYilmaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Mart 2016 Paylaş 16 Mart 2016 içimi rahtlattınız. ben otomatik 180.000km 2001 16500 aldım. tavan hariç boyalı. değişensiz. Ankara arabası. çokmu????? şehre göre kriterde ankara iyi olmaz ama rakam bnce makul Yorum bağlantısı
Cemal Demirezen 17 Mart 2016 Paylaş 17 Mart 2016 şehre göre kriterde ankara iyi olmaz ama rakam bnce makul Çağlar abi sizce otomatikte park etme nasıl olmalı? Konu cevabı alakasız sadece dikkat çekmek amaçlı cevaplanılmıştır... Yorum bağlantısı
Cemal Demirezen 17 Mart 2016 Paylaş 17 Mart 2016 Cemal Kardeşim, Ben de ilk zamanda sizin gibi parkediyordum fakat tam da dediğiniz şeyler olmaya başladı. R'ye geçince güçlü bir geçiş ve şiddetli olmayan bir sarsıntı hissediyordum. Fakat aracı ilk alırken test ettiğimde bu kadar değildi ve sahibi ile bu konuyu konuştuğumda onun parkettiği gibi parketmeye başladım. O da şöyle, zaten evimin önü düz, direk P'ye alıyorum ve ayağımı frenden almadan kontağı kapatıyorum. El frenini genelde kullanmıyorum. Böyle yapmaya başlayınca, P'den R'ye aldığımda hafif bir sarsın hissediyorum bunun normal olduğunu söylemişti ustam. Diğer vites geçişlerinde bir şey hissetmiyorum artık. Belki çok çok az birşeyler. Siz de öyle yapın bir deneyin bakalım. Az bir şey eğimli olan yolda aracı park edip P ye alıp el frenini çekmeden ayağınızı frenden kaldırdığınızda araba biraz hareket ediyor ve direk şanzımana yük biniyor sesi duyuyorsunuz, ayrıca yine eğimli yoldu aynı şeyi yaptığınızda hareket etmek istediğinizde bu sefer vitese takarken vites kolu zor hareket ediyor. Bilenlerden cevaplar gelir. Yorum bağlantısı
Önder Özcan 17 Mart 2016 Paylaş 17 Mart 2016 Cemal Kardeşim, Ben de ilk zamanda sizin gibi parkediyordum fakat tam da dediğiniz şeyler olmaya başladı. R'ye geçince güçlü bir geçiş ve şiddetli olmayan bir sarsıntı hissediyordum. Fakat aracı ilk alırken test ettiğimde bu kadar değildi ve sahibi ile bu konuyu konuştuğumda onun parkettiği gibi parketmeye başladım. O da şöyle, zaten evimin önü düz, direk P'ye alıyorum ve ayağımı frenden almadan kontağı kapatıyorum. El frenini genelde kullanmıyorum. Böyle yapmaya başlayınca, P'den R'ye aldığımda hafif bir sarsın hissediyorum bunun normal olduğunu söylemişti ustam. Diğer vites geçişlerinde bir şey hissetmiyorum artık. Belki çok çok az birşeyler. Siz de öyle yapın bir deneyin bakalım. Az bir şey eğimli olan yolda aracı park edip P ye alıp el frenini çekmeden ayağınızı frenden kaldırdığınızda araba biraz hareket ediyor ve direk şanzımana yük biniyor sesi duyuyorsunuz, ayrıca yine eğimli yoldu aynı şeyi yaptığınızda hareket etmek istediğinizde bu sefer vitese takarken vites kolu zor hareket ediyor. Bilenlerden cevaplar gelir. defalarca ve defalarca kez konuşuldu: vites N ye alınır frene basılır,el freni çekilir,ayak freni bırakılırP ye alınır. ayak frenini bıraktıktan sonra P ye almaktaki amaç,ufak bile olsa meyilli yerlerde aracın yükünü şanzumana değil el frenine vermektir. Yorum bağlantısı
Cemal Demirezen 17 Mart 2016 Paylaş 17 Mart 2016 defalarca ve defalarca kez konuşuldu: vites N ye alınır frene basılır,el freni çekilir,ayak freni bırakılırP ye alınır. ayak frenini bıraktıktan sonra P ye almaktaki amaç,ufak bile olsa meyilli yerlerde aracın yükünü şanzumana değil el frenine vermektir. Dolayısıyla anlatmış olduğunuz şey benim bahsetmiş olduğum şey 1 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 17 Mart 2016 Paylaş 17 Mart 2016 (düzenlendi) Dolayısıyla anlatmış olduğunuz şey benim bahsetmiş olduğum şey Evet 17 Mart 2016 tarihinde Önder Özcan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hasan Belen 18 Mart 2016 Paylaş 18 Mart 2016 el freni iyi tutmuyor ben bazen el frenini kullanmıyorum frene basıp P ye alıyor sonra freni bırakıyorum. :=( Yorum bağlantısı
Samet YILMAZ 7 Haziran 2020 Paylaş 7 Haziran 2020 Cemal Demirezen yazdı: Benim uyguladığım ve mantıklı gelen, ayağınız frende iken aracı N ye alıp el frenini çekip ayak frenini bırakıp (şanzımana yük binmesin diye) sonra P ye almak. Benim araçta 1 den 2 ye geçerken biraz sert geçiyor soğukken ne hikmetse hissedilmeden geçiyor ısınınca da hiç hissedilmiyor. 4 senedir 65-70 bin km oldu ne ilerleme ne düzelme var Ankara' da bilinen o meşhur otomatik tamircisine 2 defa gittim bunlarda normal dedi, normal olduğunu düşünmüyorum ama dediğim gibi ilerleme olmadı. Bende tam olarak bole birakiyorum. N ye aliyorum , El frenini cekiyorum , Yuku el frenine verip P ye alip stop ediyorum araci. Yorum bağlantısı
Aykut Selçuk 7 Haziran 2020 Paylaş 7 Haziran 2020 Bende 1997 otomatik kullandım o günün şartlarında od ışığı yanıp sönüyordu tamir kiti getirttik söküldü takıldı arabaiyi yakıtta çok düştü 70 80 km gittikten sonra ışık tekrar yanıp sönmeye başlıyordu kaşındık tekrar indirdik şanzımanı bu sefer otomatik tamir ederim diyen birine verdik yaptı kusur gitmedi aynı ışık yanıp sönüyordu ustaya götürdük bu olmadı dedik tekrar sök dürdük usta dedi bunun turbosu bozuk dedi iyi yap dedim sonra turboyu kesti yaptı bu sefer araba yürürken nazlanmaya başladı gaza basıyorsun zar zor hareket ediyor du tabi bizim şanzıman pert oldu sonra kargo ile Ankara da bir otomatik çiye gönderdik orda yapıldı geldi sanırım 4 veya 5 sefer bizim sanzıman indi bindi sonunda yapıldı ama her seferde masraf her sefer de stres onun için bu işten iyi anlıyan teknolojisi kuvvetli olan yerde baktır yaptır geçmiş olsun .O günün şartlarında tırcılar 4 bin tl sıfır şanzıman getiriyordu biz 4 bin tl çok geçtik tabi bu dediğim 2005 2006 lı yıllarda idi .Mondeo o zamanlar 180000 km idi sonra 240000 km de sattım Satış nedenim sürücü deri döşemesi yırtılmıştı kül tablası kırıktı birde sürücü ısıtıcı düğme yandı ve bunlara yedek parça olarak çok yüksek fiyat istiyorlardı onun için sattım Yorum bağlantısı
Recommended Posts